4. leht 4-st

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Postitatud: 12 Mai 2019, 21:58
Postitas bitter
Sciev kirjutas: 12 Mai 2019, 11:43

Milles probleem? Kui ma reaalselt olen Voshodiga sõitnud ja siin räägitakse, et tänapäeva hard-enduroga on maanteel väga-väga paha sõita, siis ma tahan just teada kuidas neid omavahel võrreldes olukord on. Mul ei ole probleem Voshodiga 100 km maanteel sõita.
Jah, heli on tähtis. Need endurod, mida tänaval sõitmas olen näinud (jah, ega nad tänaval enamsti ei sõidagi, aga kusagil metsas pole ka kohanud neid), on ikka üsna kõva lärinat teinud.

Kui endurole tänavarehvid alla paned ja lenksu kitsamaks vahetad, siis Voshodile alla kindlasti ei jää. Miks peakski?

Kōva häält teevad closed course summutid. Exc originaal on täiesti tänavakōlbulik. Bensusaag teeb 2t rattaga sarnast häält aga mitte sama. Ei saagi ju sama olla kui ratta väljalaskel on palju suurem paun e. kōlakoda.


Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Postitatud: 12 Mai 2019, 22:11
Postitas Sciev

Rehve ega lenksu vahetama ei hakkaks kuna enamus sõite ei tule asfalteedel. Lihtsalt mõtlen, et kui ka vahel harva oleks vaja 100 km ära sõita, vaevalt et siis see kogemus (maastikurehvidega, originaallenksuga) halvem oleks Voshodiga võrreldes, millel on maanteekiirusel ikka päris korraliku vibratsiooni tunda nii lenksus kui jalaraudadel ja iste pole ka päris pikamaasõidu jaoks. :D
Ega see nüüd peamine valikukriteerium ei ole, aga kui ostmiseks läheb, siis ikka püüan vaadata et päris mootorsae häälena ei kõlaks. Mõni tõesti kõlab väga sarnaselt ja nagu siin juba 1 näide on, siis mõni mitte nii väga. Vene 2T ratastel on ju ka kuidagi teistmoodi heli. Seda ei tea kas tahan hiljem väljalaske vahetamisega ise tegeleda või siis vaatan kohe sellise ratta, mille hääl tundub OK. Ja paraku ju veel 2T vs. 4T teemas ei ole kindlat selgust, on vaja mõlemaid reaalselt proovida. Võtan asja rahulikult, sel suvel tahaks mingeid variante järgi proovida. Millegi ostmine võib sel suvel toimuda, aga võib ka edasi lükkuda.
Küsiks aga ka kiivrite kohta. Krossi/endurosõitjate kiivrid erinevad nö. tavalistest tänavasõidukiivritest. Kas on mingeid põhjuseid, miks näiteks ühe tavalise tänava/maanteesõidukiivriga ei ole hea maastikul sõita? :?


Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Postitatud: 13 Mai 2019, 08:02
Postitas mx77
Sciev kirjutas: 12 Mai 2019, 22:11

Küsiks aga ka kiivrite kohta. Krossi/endurosõitjate kiivrid erinevad nö. tavalistest tänavasõidukiivritest. Kas on mingeid põhjuseid, miks näiteks ühe tavalise tänava/maanteesõidukiivriga ei ole hea maastikul sõita? :?

Tänavasõidukiivri visiir läheks sul maastikusõidul lihtsalt higiseks ja sa ei näeks muhvigi.


Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Postitatud: 13 Mai 2019, 08:30
Postitas bitter
Sciev kirjutas: 12 Mai 2019, 22:11

Vene 2T ratastel on ju ka kuidagi teistmoodi heli.

Kas tōesti? Aga sellist kōlakoda, nagu kaasaegsetel 2t, oled oma ratta juures märganud? :wack: Voshodil minu teada pole ka reed valve’i karteri ja väljalaske vahel.

Kui ikka 100 km maanteed tahad sōita siis vaata LC4 ja analooge ka. Laiem, mugavam sadul ja pikem hooldevälp. Trade-off on suurem kaal. Kōike head korraga ei saa.


Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Postitatud: 13 Mai 2019, 10:16
Postitas Sciev
bitter kirjutas: 13 Mai 2019, 08:30
Sciev kirjutas: 12 Mai 2019, 22:11

Vene 2T ratastel on ju ka kuidagi teistmoodi heli.

Kas tōesti? Aga sellist kōlakoda, nagu kaasaegsetel 2t, oled oma ratta juures märganud? :wack: Voshodil minu teada pole ka reed valve’i karteri ja väljalaske vahel.

Kui ikka 100 km maanteed tahad sōita siis vaata LC4 ja analooge ka. Laiem, mugavam sadul ja pikem hooldevälp. Trade-off on suurem kaal. Kōike head korraga ei saa.

Sellist "teokujulist" väljalaset pole Voshodil, mingitel vene krossikatel äkki oli. See "reed valve" peaks ikka sisselaske ja kartetri vahel olema? Voshod 3M-01 mudelil isegi on, aga mul on lihtsalt 3M, sel pole.
LC4 olen proovinud ja selle põhjal arvansingi, et tahaks kergemat.


Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Postitatud: 13 Mai 2019, 11:30
Postitas bitter
Sciev kirjutas: 13 Mai 2019, 10:16

"reed valve" peaks ikka sisselaske ja kartetri vahel olema?

Jah, muidugi. Olin vist unine alles :oops:. Oletan, et see on "krossi Minski" originaalne paun:

Vaba väljalaskega teevad 2t ja 4t mõlemad "kähkusõidu" häält. Põhierinevus - 2t hääl ei ole nii bassine, ei levi nii kaugele, tõmbab vähem tähelepanu. Tänavale minnes oleks igal juhul viisakas tänavalegaalne pütt külge panna.

Exc jne ratastega saab maanteed sõita küll. Saab ka 100 km ja saab ka oluliselt kiiremini kui 100 km/h. Mina end seal kindlalt ei tunne. Kardan, et ei saa hakkama kui vaja ekstreemne pidurdus või põige teha. Krossirehvi pidamine asfaldil... Krossisaapa pedaalitunnetus jätab ka soovida. 100 km otsad krossirehviga - ma püüaks leida alternatiivse teekonna, ilma asfaldita. Või kui suudad sõita maastikul nii rahulikult, et rattaid maast lahti ei saa ... äkki siis mingi dual-sport rehv oleks kompromiss.


Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Postitatud: 13 Mai 2019, 11:53
Postitas 042083

Isegi sääreväristajaga võib 100km + sõita. Püssitoru ees veelgi kaugemale. 50 kg kang turjal saab ka metsajooksu teha teoreetiliselt.
Sõitu peaks ikka nautima.
Väljalaske hääle järgi ära küll ratast valima hakka. Osta ikka selline millega julged sõitma õppida/jõud üle käib.
Hea et mull laps ei ole tulnud jutuga, et kaua ma selle saega sõidan, tuleks ikka 450 võtta :D


Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Postitatud: 13 Mai 2019, 12:10
Postitas bitter
042083 kirjutas: 13 Mai 2019, 11:53

Väljalaske hääle järgi ära küll ratast valima hakka. Osta ikka selline millega julged sõitma õppida/jõud üle käib.

No just. Ma ei saa ka aru - milleks selliseid piiranguid seada. Exc kasutatud lõpupütid (OEM, FMF jne) algavad ebays 40€ juurest. Vahetamine - 2 polti ja 2 vedru. Üle 2 minuti ei kulu.


Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Postitatud: 13 Mai 2019, 13:15
Postitas akvanaut
bitter kirjutas: 13 Mai 2019, 11:30

Exc jne ratastega saab maanteed sõita küll. Saab ka 100 km ja saab ka oluliselt kiiremini kui 100 km/h. Mina end seal kindlalt ei tunne.

LC4 jooksis mul 165kmh välja supermoto hammakaga, aga 80-85kmh oli selline kiirus, millest üle enam väga mõnus ei olnud. Veidi kõrgem tuuleklaas annaks muidugi natuke juurde.

Nüüd ostsin kergema WR450F (112kg tühimass) ja selle tänavalegaalseks tegemine maksis 32eur (peegel,signaal,suunad,numbrialus) + MC23 rehvid.
2T jäi valikust välja just oma piniseva hääle tõtta. Paar tundi kuskil enda väljaelamiseks kannataks ära, aga nädal aega mööda metsi matkates hakkaks närvidele käima :)


Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Postitatud: 13 Mai 2019, 13:47
Postitas kalju1

Minu arvates on selliseks sobilikud näit. Kawa KLX250 või Yamu WR250R. Meil ei ole need kunagi popiks saanud, ei teagi kas neid siin üldse müüdigi.

https://dirtbikemagazine.com/kawasaki-k ... full-test/
https://bikereview.com.au/2016-yamaha-wr250r/


Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Postitatud: 13 Mai 2019, 14:45
Postitas h0lger
Spoiler
akvanaut kirjutas: 13 Mai 2019, 13:15
bitter kirjutas: 13 Mai 2019, 11:30

Exc jne ratastega saab maanteed sõita küll. Saab ka 100 km ja saab ka oluliselt kiiremini kui 100 km/h. Mina end seal kindlalt ei tunne.

LC4 jooksis mul 165kmh välja supermoto hammakaga, aga 80-85kmh oli selline kiirus, millest üle enam väga mõnus ei olnud. Veidi kõrgem tuuleklaas annaks muidugi natuke juurde.

Nüüd ostsin kergema WR450F (112kg tühimass) ja selle tänavalegaalseks tegemine maksis 32eur (peegel,signaal,suunad,numbrialus) + MC23 rehvid.
2T jäi valikust välja just oma piniseva hääle tõtta. Paar tundi kuskil enda väljaelamiseks kannataks ära, aga nädal aega mööda metsi matkates hakkaks närvidele käima :)

See on küll maastikuratta puhul teisejärguline, aga kuidas sa maanteel võrdleksid LC4 v WR450F?
Sama halb? Halvem? Parem hoopis?


Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Postitatud: 13 Mai 2019, 15:03
Postitas bitter

LC4 on maanteel mugavam. Raskem, stabiilsem raam, mugavam sadul, väsitab vähem. WR on närvilisem. Mina sellega (sihtotstarbeliselt) sõita ei oska. Agressiivsem raamigeomeetria. Lainetel lendab vasakule ja paremale aga mitte sinna, kuhu mina sihin. (Ei süüdista tehnikat 8) .)

WR250 pole minu teada müüdud Eestis. KLX peaks teedele hästi sobima.


Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Postitatud: 13 Mai 2019, 19:59
Postitas akvanaut

WR-ga veel vähe sõitnud et adekvaatselt võrrelda oskaks. Paari kuu pärast ehk,aga närvilisem on ta küll ja jube äkiline. Samas vibratsiooni jälle vähem kui lc4-l.


Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Postitatud: 13 Mai 2019, 21:28
Postitas Sciev
akvanaut kirjutas: 13 Mai 2019, 13:15

Nüüd ostsin kergema WR450F (112kg tühimass)

42 kW?


Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Postitatud: 14 Mai 2019, 00:43
Postitas akvanaut
Sciev kirjutas: 13 Mai 2019, 21:28

42 kW?

42hp (wiki ) ehk 30kW ( teh pass)


Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Postitatud: 14 Mai 2019, 08:30
Postitas Prets

WR250R pole euroliidus müüdud juba alates 2008. Ei vasta eurunormidele. Saksa turul ka läbematult vähe neid.

Samas, Uus-Meremaal sai poest kasvõi samal päeval uue WRR-iga poest välja sõita. Seal samas ka DR650 ja DRZ-400, nagu ka KLR650 müügis. Kõik siis sellised suuremahulised ühepütased kõigesööjad, mis kahjuks euronormidele ei vasta (mõni juba väga ammu) ja seetõttu neid ka siin pole.

KLX250 oli veel eelmine aasta ka Eesti Kawasaki kodukal väljas, mudeliuuendus oli sel ka väike 2017 aastal, samas nagu nüüd enam pole. Samas on KLX250 väga CRF250L-laadne toode, ainult et võimu oli vist isegi veel vähem, kuigi peale mudeliuuendust vedrustus vist olla veits parem kui punasel pillil.

Eestis ja laiemalt euroliidus on üldse päris nutune seis nö Dual-Sport masinatega, ongi ainult väga kallid ja suured masinad, millega väljaspool esindust pole midagi peale hakata, kui miskit juhtub.


Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Postitatud: 14 Mai 2019, 12:14
Postitas akvanaut
Sciev kirjutas: 12 Mai 2019, 22:11

Lihtsalt mõtlen, et kui ka vahel harva oleks vaja 100 km ära sõita, vaevalt et siis see kogemus (maastikurehvidega, originaallenksuga) halvem oleks Voshodiga võrreldes, millel on maanteekiirusel ikka päris korraliku vibratsiooni tunda nii lenksus kui jalaraudadel ja iste pole ka päris pikamaasõidu jaoks. :D

pikemate otste jaoks kasutan rutska pehmendusi:
https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1F_ETSXXX ... a0b098c933
väga effektiivselt leevendab vibrat.
lõikad pikkupidi läbi, servadess ring isoleeri peale ja saad igal ajal peale tõsta kui pikem ots vaja sõita.

või siis sellised mida peenemate rutskade puhul kogu aeg peal hoida:
https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1eUrxJbSY ... NzpXa7.jpg

jalaraudadega sama teema, miskit pehmet peale ja on vibravabam. Metsaenduro puhul sellist asja muidugi ei tee, aga transiidil singliga mööda asfalti Kaukaasiasse oli abiks. :)