Tänavalegaalne maastikuratas

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded


Teema algataja
Sciev
Postitusi: 336
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 17 korda

Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas Sciev » 18 Apr 2019, 22:38

Ilmselt ei saa just lähiajal midagi ära osta, aga eelnevalt uuriks veidi milliseid variante üldse peaksin kaaluma.

Sõita sooviks peamiselt maastikul, suuri kiiruseid ei soovi arendada. Eks ikka peamiselt väiksemate teede peal ka, seega peaks olema tänavalegaalne, mingeid pikki matke ei plaani.
Masin võiks olla kerge, kindlasti alla 150 kg, vähem on parem, mudas ja libedal hea juhitavusega (varasema kogemuse põhjal näiteks Jawa-ga polnud pooltki nii hea mudas ja libedaga hakkama saada kui Voshodiga, võibolla lisaks massile ka massikeskme kõrgus jms mängivad rolli). Varasem kogemus ongi nooremana mudas, metsas, heinamaal, kruusateedel. Viimasel ajal olen natuke jälle Voshod 3M-ga kärutanud. Massi ja juhitavuse poolest minu arust päris hea.
Eelarvele esialgu piire ei seaks.
Enda pikkus 183 ja kaal 95.
Hetkel on juhiluba 25 kw piiranguga. Hea oleks leida midagi mis selle piiresse mahub, aga kui ikka valikut pole selle võimsusega, eks siis saab ka piiramata võimsusega kategooria eksami ära tehtud.


Kasutaja avatar

claw
Postitusi: 325
Liitunud: 23 Juul 2013, 02:24
Tsikkel: pilusilm ja venelane
Asukoht: Tartu
Tänanud: 67 korda
Tänatud: 38 korda

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas claw » 18 Apr 2019, 22:52

Ktm EXC, kubatuur vali ise. Passis on neil kõigil vist 12 kw.

Teema algataja
Sciev
Postitusi: 336
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 17 korda

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas Sciev » 18 Apr 2019, 23:26

Ok, jäi nüüd ka silma info, et EXC on tehase poolt tänavalegaalne. Paistab, et väiksema kubatuuriga on 2T ja suuremad 4T.
250 (2T? Vanemaid mudeleid paistab olema ka 4T) ja 500 (4T) vahel kaalu erinevust praktiliselt pole, mõlemad head väga kerged (ja on sel vahepealgi veel mudeleid: 300, 350, 450). Ega ei oska kohe ilma nägemata ja proovimata arvatagi kas 2T või 4T sobiks paremini. Sage kolvi vahetamine on rohkem 2T teema? Ikka näinud kuulutusi, et kolb vahetatud xx tundi tagasi ja tegu pole üldsegi mingi vana masinaga. Reaalseid võimsuseid pole eriti välja toodud nende kohta.
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1232
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 145 korda
Tänatud: 275 korda

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas Jesper » 19 Apr 2019, 00:09

Endurokaid saab üsna mõistliku raha eest rentida, ktm.ee-s on 150€ päev ja veltmotocenteris karvake odavam. Ei pea kedagi pimesi uskuma vaid saad kenasti oma pepuga järgi proovida, kas see värk on üldse sinu jaoks. Muidu jah, KTM/Husqvarna, Beta, Sherco ja GasGas on levinud margid. Honda CRF250L on ka tegelikult üks väga nunnu riistapuu, aga seda ilmselt on kasutatuna raske leida ja hiljem ka raske müüa. Ära alguses 450st või suuremat osta, you ain't gonna need it ja väiksemaga on lõbusam.

Seda kahetaktilise kolvivahetust pole mõtet karta, pmst kui rohkem niisama töristad, mitte ei võistle, siis vahetad seda umbes kord aastas ja töö võtab vast tunnikese-kaks. Aa ja arvesta seda ka, et kahetaktiline on kaks korda võimsam: 125 2t on samas klassis 250 4t-ga, 250 on umbes 350 ja 300 käib paaris 450sega.

will111
Postitusi: 3154
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas will111 » 19 Apr 2019, 02:18

kahetaktilise puhul on siiski veel paar asja ikka, millega tuleb arvestada...ja mis ei ole mitte kellegi subjektiivsed arvamused, vaid faktid. esiteks minuteada tuleb neile pea kõigile segada kütust...vist on mingeid 2t mootoreid, millel kuidagi saab õli valada kuskile eraldi paaki ja kuidagi ise segab, aga need vist pigem siiski erandid. teiseks kahetaktiline on hoopis teistsuguse käitumisega mootor, pole tal näiteks mootoripidurdust, momendigraafik pole 4t'ga just kuigi sarnane. ja kolmandaks (ning see on võibolla mõnevõrra arvamus ja subjektiivne) kulutavad nad rohkem kütust, ju on osad selles osas paremad aga kunagine 125ne, mis endal oli, imes bensiini läbi ikka täiesti ebareaalse kiirusega. täna ma sõidan 500'se 4t'ga sõna otseses mõttes 3 korda kauem sama koguse kütusega.

mul on 500ne KTM krossikas, millega sõidan ka maastikul ja teps mitte alati ei soovi arendada teab, mis eriliselt suuri kiirusi...aga ütlen ausalt, selle rattaga aeglaselt kuskil tihedate puude vahel tõksutada küll mõnus ei ole. kastis on vaid 4 käiku, 1 käik on väga kiire ja mootor samas väikestel pööretel kipub välja surema. miski 6'se kastiga ja vähe massilisema hoorattaga sama tüüpi mootoriga ktm endurokas aga oleks ilmselt sisuliselt ideaalne sest sellisega saaks juba nii vaikselt põksutada kui ka teedel enamvähem normaalselt sõita. ei pea muidugi esimese asjana kohe hirmus suure mootoriga ratast ostma, aga nii suurel ja raskel mehele mina 125 2t või 250 4t ka vist ei soovitaks. igasugused 300, 350, 400 on täitsa parajad. ise olen 183 ja ~90kg, alguses tundus, et 500ne käib üle jõu, nüüd juba ära harjunud ja mitte millegi vastu seda vahetada vist kunagi ei soovigi...kui siis sooviks ehk 6st kasti sisse :D
Kasutaja avatar

claw
Postitusi: 325
Liitunud: 23 Juul 2013, 02:24
Tsikkel: pilusilm ja venelane
Asukoht: Tartu
Tänanud: 67 korda
Tänatud: 38 korda

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas claw » 19 Apr 2019, 08:21

Sa pead natuke veel rohkem researchi tegema. Ma ostsin kunagi endale sama põhimõttega KTM exc 300 2 taktilise. Väga lahe pill. Aga..
KÕIK tänavalegaalsed krossikad on maanteel piin. 2 takti neelab meeletult kütust ja tankima pead segu. 4 taktiline tahab õlivahetust 5h tagant. Ja trassi peal pikemad sõidud põletavad su kolvi üsna kiirelt maha, mõlema puhul s.t. kolvivahetust jms tahavad krossikad niigi üsna tihti a'la 100 sõidutunni järel. Aga kui sa metsas töristad või maanteel kõrgete pööretega kulges, on päris suur vahe sees.
Mina selle osaga puusse paningi s.t. ma võtaks kindlasti 4 takti, et ei peaks selle segu asjaga jebima. Lisaks mõtle hoolega läbi, palju sa tahad reaalselt tee peale minna, n-ö trassi sõitma. Kui sul on hea maastiku kohani 5-10 km, siis on hea krossikaga minna. Kui sa tahad tee peal aga 50-100 km sõita, siis pigem tõesti võtta juba lc4 mootoriga ratas näiteks. Annad natuke maastiku võimekuses järgi, aga need vist nii kiiret õlivahetust ei nõua samas. Vist.

Ja mõtle ka selle peale, et kui sa kuskil sügavas metsas kolistad ja aku tühjaks saab, et tal ikka vänt ka oleks. Muidu lükkad välja.
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1232
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 145 korda
Tänatud: 275 korda

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas Jesper » 19 Apr 2019, 09:15

5h tagant õli vahetamine on ikka natuke üle mõtlemine, ega need tsiklid klaasist ei ole. Romaniacsi päev on mingi 12h :) Korra kuus ehk nii 10-15h tagant vahetada on täiesti fain, eriti kui alguses väga peal ei hoia. Noh ja ajaliselt on see mingi 20 minuti töö, mul läheb kuu lõikes tsikli pesemistele kordades rohkem aega kui õlivahetustele.

Ja 100h aastas sõita tähendab seda, et sa oled iga laupäev sadulas, tulgu taevast vihma või lund või pussnuge ja varateismelisi tüdrukuid. Inimesed kipuvad miskipärast hirmsasti oma sõiduhimu ülehindama, 60h/a on juba selline päris kobe harrastaja tase, 40h pole viletsa talve puhul ka mingi ime, maailma tippu pürgijad teevad trenni 200 ringis. Et noh, kui sul hakkab juba üle ühe kolvi aastas kuluma, siis ilmselgelt pole sul enam meiesuguste muffide nõuandeid vaja :D

Teema algataja
Sciev
Postitusi: 336
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 17 korda

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas Sciev » 19 Apr 2019, 11:25

Seni proovimise kogemus on veel väga puudulik, ühte 15+ a vana LC4 olen proovinud, aga nii vanat ei tahaks osta. Tundus ka natuke suurevõitu kusagil teedeta maastikul kivide ja kändude vahel manööverdamiseks. Pigem prioriteediks oleks ikka maastik, maanteel (seegi enamasti kruusatee) tõesti 5-10 km. Käigud peaks võimaldama ka hästi aeglast sõitu, ilmselt on seda võimalik ka mingil määral reguleerida veohammasrattaid vahetades?
Mootori töömahust arvan, et 2T puhul 250 oleks kindlasti piisav. Aga 2T vs. 4T asja peab veel seedima. Segu tegemine ei tundu probleem, kunagi sai ikka niimoodi tehtud, et tanklasse minnes oli väikese anumaga õli kaasas ja sai see siis enne tankimist paaki valatud ja siis õige kogus bensiini peale lastud.
Ilmselt need 4T õlivahetuse välbad võiks kehtida mootori maksimaalse võimsuse kasutamisel? Ei oska ennustada kui palju tunde sõitma hakkan. Huvi pärast saaks arvutada palju kunagi Voshodiga sõitsin, see oli 2T. 2 aastaga 10 000 km. Ilmselgelt keskmine kiirus 90 km/h ei olnud, võibolla 50 km/h oleks enam-vähem, aga tõenäoliselt vähemgi. 50 km/h korral tuleks 200 h 2 aastaga ehk 100h/aastas. Kui keskmine kiirus 30 km/h, siis 166 h/aastas. Nii et ilmselt ikka vähemalt 100 h aastas sõitsin, sõidetud 200 h jooksul kolbi ega ka rõngaid ei vahetanud. Praegu kindlasti tuleks läbisõit kordades vähem, 100 h tuleb ikka mitme aastaga. 2T kütusekulu ilmselt probleem ei ole, kuu jooksul 100 L ikka ära ei kuluta.

imps.74
Postitusi: 65
Liitunud: 25 Apr 2010, 19:21
Tsikkel: ktm adventure 990
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 1 kord

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas imps.74 » 19 Apr 2019, 16:04

Tere.Mootori töötund ja kellalt vaadatav tund on kaks eri asja.Mul keskmiselt 7-8 tunnise sõidupäeva jooksul kerib 3 mototundi.Rattaks 2015 a redmoto honda crf 250r.Muuseas ratas ka müüa.Kui huvi helista,saad näha katsuda.
5286669 on nr.
Lihtne tehe:4x6=1 x nädalas

will111
Postitusi: 3154
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas will111 » 19 Apr 2019, 16:40

5h tagant õli vahetada soovitatakse võistluskrossikal, millega toimub ainult täie vilega takka andmine kogu aeg. juba lihtsalt harrastaja/algaja leveli krossisõitja jaoks on see välp minu mälu järgi poole pikem hooldusmanuali järgi ehk 10h.

aga 2t kütusekulust meenub näiteks selline lugu, et kunagi sai pandud umbes 5l valmistatud segu paaki ning sõidetud. no päris tundi aega ma igatahes sõita ei saanud. ja kuna see oli mul tol hetkel esimene kord üldse kaherattalise selga ronida üle ~10a siis ega ma nüüd teab mis hirmus vihaga just ei sõitnud ka. selle ratta mootor läks küll hiljem hoopis kardi peale jne, aga ütleme et oleksin tahtnud selle rattaga sõita...no näiteks keskmiselt mingi 4h kuus per aasta, mis on isegi alla 50 tunni. see oleks tähendanud (praeguse küt.hinna) juures vähemalt 450euri aastas kütusele + ilgelt palju segu valmistamist :lol: ratas ise muide maksis too aeg ka umbes 450euri :D eks alati võib raha paaki valada, aga 4t mootorisse valan raha üle 2 korra vähem. muidugi see oli ilmselt suht ebaefektiivne 2t moto, tänapäevasemad on kindlasti natuke vähem janused, but still. jutu point on lihtsalt selles, et "it all adds up", samamoodi see segu segamine...kui seda väga tihti ei pea tegema siis see ei häiri. kui pead siis ilmselt hakkab tunduma tüütu asjana

Teema algataja
Sciev
Postitusi: 336
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 17 korda

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas Sciev » 19 Apr 2019, 22:21

imps.74 kirjutas:
19 Apr 2019, 16:04
Rattaks 2015 a redmoto honda crf 250r.Muuseas ratas ka müüa.Kui huvi helista,saad näha katsuda.
5286669 on nr.
Miks juba lahti tahad saada kui alles veidi üle poole aasta omanik? :P Ma isiklikult (autode näitel) suhtun Leedu ajalukku natuke ettevaatlikult. :roll:

imps.74
Postitusi: 65
Liitunud: 25 Apr 2010, 19:21
Tsikkel: ktm adventure 990
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 1 kord

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas imps.74 » 20 Apr 2019, 08:57

Sciev kirjutas:
19 Apr 2019, 22:21
imps.74 kirjutas:
19 Apr 2019, 16:04
Rattaks 2015 a redmoto honda crf 250r.Muuseas ratas ka müüa.Kui huvi helista,saad näha katsuda.
5286669 on nr.
Miks juba lahti tahad saada kui alles veidi üle poole aasta omanik? :P Ma isiklikult (autode näitel) suhtun Leedu ajalukku natuke ettevaatlikult. :roll:
Ostsin ratta naisele,aga selgus,et käib üle jõu väheke.Toon rattaid kindlate müüate käest.Antud isend pärit hondaesindusest ja müügipaberidki olemas.Leedu paranoiast võiksite ükskord üle saada,loll saab kirikus ka peksa.
Lihtne tehe:4x6=1 x nädalas

kasper
Postitusi: 56
Liitunud: 10 Sept 2015, 17:34
Tänatud: 4 korda

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas kasper » 20 Apr 2019, 12:24

Näiteks uuemad 2t Betad on eraldi õlitusega. Saad tanklas puhast bensiini lasta ja õli käib eraldi paagis. Kolvi teema ei ole teema alla 100h, kui just hullult pähe ei anna. Siduri, kasti õli vahetamine, 300ml välja ja uus sisse, 5...10 min

Dusterx
Postitusi: 228
Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
Asukoht: Kehra
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 39 korda

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas Dusterx » 23 Apr 2019, 14:23

Ise kolisin eelmise aasta lõpus lc4'jalt gasgas ec300 peale. Olen valikuga suhteliselt rahul. Kui enamus on nn metsa töristamine ja kiirused ei roni just tihti üle 80km/h, pigem ronid mõnest künkast üles, kui sõidad siledal põllul, siis kaalukauss läheb selgelt 2t poole. See segu tegemise jutt on liiast, see pole nii kontimurdev. Käisime koos sõitmas, minu gasgas talvise düüsiga ning sõbra aprilia rxv550. Alustuseks pidime rxv'le talvel lõkke alla tegema, ennem kui käima saime (see nüüd see starteri ka kickstardi mõlema vajalikkuse jutt), sõitsime krossinaeltega tunde jäärada. Reaalne tulem oli see, et mina kulutasin samal ajal 9l kütust, tema 13. Minul ei olnud vaja lõkkeid ega mingeid imesid teha, tal oli. Mootoridünaamika 2 silindrine kõrgpöördeline v2 versus 2t 300 oli suht 1:1. Juhitavus gasgas kasuks, sest hulka kergem. Minu silmis on 2t lihtsalt veidi kapriissem, kui 4t:
Temperatuuride muutudes on vaja karpat järgi aidata, kindlalt on vaja talvel näiteks radikad katta jne. Kui ma eelmised aastad sõitsin lc4jaga, siis see ei nõudnud mult miskit. Samas ei pakkunud ta ka eriti miskit va suhteliselt hea vastupidavus. Gasgas võtab kütet kindlasti rohkem, kui võttis mu 400ccm lc4, kuid tal on jaksu ja dünaamikat ka rohkem. Tänapäevaseid ja näiteks 15 aastat vanu 2t pille pole mõtet väga kõrvutada, nad on ikka päris hea sammu teinud nii ökonoomsuse, kui ka dünaamika suhtes. Hooldus ja remont on 2t puhul nii soodsam, kui ka lihtsam. Kolbe vahetavad kõik ässad, kui kogemust on vähe, siis 200ccm+ 2t värskemapoolset masinat sa lõpuni ei keera ilmselt aastaid, kui üldse kunagi suudad (mina kindlasti veel ei suuda temast viimast võtta), seega kolvivahetuse hirmu põdeda on ikka suht lambikas. Tean päris mitut masinat, mis kolviga lasknud üle 150 tunni ja pole miskit häda (see eeldab eelkõige korralikku filtri hooldust ning õigesti häälestatud karbussi).
Kasutaja avatar

retro
Postitusi: 847
Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
Asukoht: Kohatu
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 22 korda
Kontakt:

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas retro » 23 Apr 2019, 14:57

Hoia silm lahti esinduste demopäevadel - saad paari tunniga hulk eri rattaid proovida.
Nt KTM demopäev Maardu krossirajal oli väga hariv ja keeras nii enda (eel)arvamused, kui ka sõprade (eksi)arvamused pea peale.
"Töristada" meeldis nt mulle kõige rohkem 4T 350-sega. ja 2T 125 oli vanainimesele too much :)
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 7143
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 147 korda
Tänatud: 199 korda
Kontakt:

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas mx77 » 23 Apr 2019, 15:11

Seda 2T tihedat kolvivahetust ei maksa karta. Enduurotades on selle sagedus max 1x aastas ja kui sa selle korra oled läbi teinud, siis avastad, et see on kergem, kui mõnel autol õlivahetus. 4T küsib ka kolvivahetust siiski päris tihti, aga tööd on ikka kordades rohkem, eriti nüüd, kui enamus on pritsega pillid ning lahti võtmist vajavate kaablite hulk on kordades kasvanud ja ka kütusevoolikute lahti saamine on pain in the ass.

tauf
Postitusi: 83
Liitunud: 07 Okt 2014, 18:52
Tsikkel: Suzu
Tänatud: 2 korda

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas tauf » 23 Apr 2019, 17:29

mx77 kirjutas:
23 Apr 2019, 15:11
Seda 2T tihedat kolvivahetust ei maksa karta. Enduurotades on selle sagedus max 1x aastas ja kui sa selle korra oled läbi teinud, siis avastad, et see on kergem, kui mõnel autol õlivahetus. 4T küsib ka kolvivahetust siiski päris tihti, aga tööd on ikka kordades rohkem, eriti nüüd, kui enamus on pritsega pillid ning lahti võtmist vajavate kaablite hulk on kordades kasvanud ja ka kütusevoolikute lahti saamine on pain in the ass.
Ärme nüüd üledramatiseeri seda 4T kolvivahetust. Vähemalt pritsungiga KTMi kergel enduurokal pole kolvi vahetuseks vaja mootorit maha võtta. Paak maha ja mingit hullu pistikutega jändamist küll ei ole. Kütusevoolik käib ühest kohast lahti.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 7143
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 147 korda
Tänatud: 199 korda
Kontakt:

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas mx77 » 23 Apr 2019, 17:48

tauf kirjutas:
23 Apr 2019, 17:29
mx77 kirjutas:
23 Apr 2019, 15:11
Seda 2T tihedat kolvivahetust ei maksa karta. Enduurotades on selle sagedus max 1x aastas ja kui sa selle korra oled läbi teinud, siis avastad, et see on kergem, kui mõnel autol õlivahetus. 4T küsib ka kolvivahetust siiski päris tihti, aga tööd on ikka kordades rohkem, eriti nüüd, kui enamus on pritsega pillid ning lahti võtmist vajavate kaablite hulk on kordades kasvanud ja ka kütusevoolikute lahti saamine on pain in the ass.
Ärme nüüd üledramatiseeri seda 4T kolvivahetust. Vähemalt pritsungiga KTMi kergel enduurokal pole kolvi vahetuseks vaja mootorit maha võtta. Paak maha ja mingit hullu pistikutega jändamist küll ei ole. Kütusevoolik käib ühest kohast lahti.
Oleneb, kas õnnestub throttle body niipalju kõrvale lükata, et see ette ei jää.
Kõikidel ratastel see ei õnnestu. Ja mulle meeldib kolvivahetust teha nii, et mul on rohkem ruumi seal tegutsemiseks

will111
Postitusi: 3154
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas will111 » 23 Apr 2019, 17:55

kogu see remondiprotsessi võrdlemise ja üksteisele ära panemise jutt on selge ema ja tütre kõrvutamine :D reaalsus on ju see, et uue kolviga sõidab nii 2t kui 4t'ga ikka päris pikka aega...kui oled lihtsalt kergharrastaja ja niisama töristaja ning natuke ikka tegeled tsikli hooldamisega ka.

küll aga ei saa üle ega ümber sellest, et sama raske mehe vedamiseks samaväärse kiiruse/kiirendusega peab näiteks 125ne moto ikkagi punnitama rohkem kui näiteks 450ne või hoopiski miski 550, 600 kubatuuriga isend. seega kulub ka kiiremini. seda tasuks küll arvesse võtta kui kõrvutada, et milline kubatuur see kõige parem ikka on jne. päris suur vahe on ka seal, et kas ratas peab vedama mõnd 60kg sulgkaalulist krossisõitjat või näiteks koos varustuga 100kg inimtünni. üks ütleb, et oh ei seda ei julge kunagi lahti keerata, teisel on koguaeg lahti :D

Teema algataja
Sciev
Postitusi: 336
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 17 korda

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas Sciev » 23 Apr 2019, 18:44

Kui see kolvi vahetamine ei ole oluliselt aeganõudvam/keerulisem kui Voshodil/JAWA-l oli, siis pole hullu, JAWA terve mootor on ka 2x päevas lahti-kokku käinud kunagi kuna esimese korraga jäi mingi väike vidin käigukasti panemata ja avastasin siis kui mootor oli koos ja peal juba. :D
Senine kogemus ongi peamiselt 2T-ga olnud, aga see kogemus on olnud 30+ a vanade tsiklitega.

will111
Postitusi: 3154
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas will111 » 23 Apr 2019, 18:52

no kahetaktiline mootor on kahetaktiline mootor, võtad silku maha ja vahetad kolvi ära. aga kui palju täpselt ja mida selleks üleüldiselt tsikli juures tuleb teha see oleneb juba puhtalt konkreetsest isendist. eks idee poolest ole ju manualid netis saadaval, täpsema huvi korral on võimalik sealt kõik järgi vaadata
Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 1567
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 50 korda
Tänatud: 56 korda
Kontakt:

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas bitter » 23 Apr 2019, 21:11

Jahutusvedelik välja lasta uuemal (?), muud põhimõttelist vahet ei tohiks olla kolvi vahetusega olla vana 2t-ga. Ma olen samas kaalus. 250 ja 300 2t lahjaks ei jää. 2t tundub mulle lõbusam, lihtsam kallutada. Ja 2t hääl ei kosta nii kaugele.

Teema algataja
Sciev
Postitusi: 336
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 17 korda

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas Sciev » 23 Apr 2019, 21:13

2T pritsega ka olemas (ma ise pole varem sellest kuulnud), väidetavalt on drastiline kütusekulu muutus:
"The KTM 250cc engine is known to be the most powerful and most competitive 2-stroke engine in its class. And things get even better when you consider the TPI (transfer port injection) fuel injection system. The patented EFI system with two injectors mounted on the transfer ports of the cylinder makes the engine much smoother to ride and reduces the fuel consumption drastically, a global game changer in terms of technology."
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1232
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 145 korda
Tänatud: 275 korda

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas Jesper » 23 Apr 2019, 21:58

Sul mahub see 250 TPI eelarvesse? Mida siin veel oodata ja juttu veeretada, mine Jälgimäele proovisõitu tegema ja kaupa sobitama - see kolb ja muud kuluvärgid on kogu paketi juures nii tühise hinnaga, et pole üldse mõtet pead vaevata.

Ma ise igaks juhuks ei proovinud, pärast ei taha oma vokiga enam üldse sõita :lol:

will111
Postitusi: 3154
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas will111 » 23 Apr 2019, 22:41

noh, eelarve pidavat olema piiritu, nii et ju sinna mahub siis mis iganes ära :D eks sellisel juhul muidugi ole lood sellised, et hetke tipptehnoloogia juures ilmselt küttekulu pole enam probleem ka 2t mootori puhul. ning kolbe vahetatakse kindlasti samuti esinduses rõõmsasti, nii et ise ei pea sellega üldse pead vaevama

Teema algataja
Sciev
Postitusi: 336
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 17 korda

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas Sciev » 23 Apr 2019, 22:48

Eks ma teema alguses mainisin ka, et kohe lähiajal ei saa midagi osta. Ehk hetkel mingit kindlat eelarvet ei ole. Põhjus selles, et 2000-3000 eur eest suhteliselt vana masinat ei taha osta, sooviks natuke uuemat (ja paraku kallimat). Arvatavasti ei käiks kogu summat kohe välja, vaid püüaks mingi variandiga (võibolla hüpoteeklaen, mis peaks olema suht soodsa intressiga) mõnede aastate peale venitada, peaks saama 100 eur kuus hakkama. Ilmselt aasta pärast maksab see TPI juba märgatavalt vähem. Praegust hinda ei teagi, "tavaline" 250 EXC maksab veidi üle 9000. Aga see ei tähenda, et ma kindlasti selle TPI peaksin ostma. Arvan, et kütusekulu ei ole ka veidike vanema mudeli puhul mu jaoks eriliseks nututeemaks. Aasta-paari tagant kolvivahetus ilmselt pankrotti ei aja (kuid võimalusel teeksin ka ise). :)
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1232
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 145 korda
Tänatud: 275 korda

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas Jesper » 23 Apr 2019, 23:04

Nojah, unistamise asjus ma isiklikult latti nii madalale ei lase - alla KTM 450 RFR-i või Alta Redshift EXR-i pole juttugi, mingi 250TPI, phäh! :lol:

Tegelt otsi lihtsalt mingi odav 250 nelar või 125 2t ja ära vaeva oma pead igasugu hüpoteekide ja hüpoteetidega. Maailmas on 392602157 inimest sellisega alustanud, mõned on edasi roninud, mõned on ka selle kubatuuri juurde jäänudki, sest hea kerge ja pole rohkem võimsust vaja. Ei mõtle sa ka siin mingit Ameerikat välja ega avasta igavese nooruse eliksiiri.

will111
Postitusi: 3154
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas will111 » 23 Apr 2019, 23:13

tõsijutt. ja minumeelest 3000 eest saab juba päris värskeid rattaid. kuigi jah, need mis endale silma on jäänud, on kõik krossimasinad...täpselt pole jälginud palju umbes samalaadsed dokumentatsiooniga maksavad. miski ~2015 ratas 3k eest osta on täna täitsa reaalne kui krossikatest rääkida. või näiteks ktm'i see 390 duke (mis pole küll päris maastikuratas, aga see eest paberitega) maksab ka kuskil nii ~3500 kasutatuna mõned aastad vana.
Kasutaja avatar

claw
Postitusi: 325
Liitunud: 23 Juul 2013, 02:24
Tsikkel: pilusilm ja venelane
Asukoht: Tartu
Tänanud: 67 korda
Tänatud: 38 korda

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas claw » 24 Apr 2019, 00:08

Paberitega hardendurokaid liigub ju küll ja küll 3k eest.+- Ja duke on maastikust sama kauge kui kits piloodipaberitest.

042083
Postitusi: 29
Liitunud: 14 Aug 2015, 09:32
Tänatud: 3 korda

Re: Tänavalegaalne maastikuratas

Lugemata postitus Postitas 042083 » 24 Apr 2019, 08:53

Mul poisiga koos sõitmiseks ostetud 525 EXC 2006 aasta.
Mul ta ilma numbrita ja ainult metsas,rajal sõitmiseks. Minumeelest väga mõnusa käigu ja minekuga ratas. Maksis 2 aastat tagasi ca 2200. Vahetanud olen ainult õli ca 10 h tagant ja õhufiltrit vähe tihedamini. Õli ja õlifiltrid maksavad ca 30 eur ja õhukat saab pesta. Aastas sõidan ca 50h. Eelmisel nädalal üritasin poisi tempos püsida, tal 50sx ja õnnestus ranne ära murda.
Ei tasu sportlastega võidu sõita :wack:



Vasta

Mine “Mootorratastest üldiselt”