Kas teenuse eest peaks maksma, kui see ei lahenda probleemi?

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1657
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 151 korda
Tänatud: 77 korda

Re: Kas teenuse eest peaks maksma, kui see ei lahenda probleemi?

Lugemata postitus Postitas pühak » 27 Mai 2019, 11:46

Madlobster kirjutas:
27 Mai 2019, 11:39
Spoiler:
pühak kirjutas:
27 Mai 2019, 11:33
Madlobster kirjutas:
25 Mai 2019, 20:17
aga miskipärast on kõikidel neil triibuline lipp katusel ühel rohkem ägedam sloogan kui teisel, kuidas kõik suurelt mandrilt pärit neljarattalised oodatud on.

LIsan veel ühe kodumaa (EU) toodangust tööauto loo

Rool viltu
Sillastend
Ikka viltu
Sillastend
jne
Siis hakati süüdistama rehve, pukse, ja viidi mind isegi suure karjumise saatel kõrval istmel auklikule kõrvaltänavale kiirele sõidule, kus tatti pritsiv töökojameister nõudis, et ma näitaks kuidas see rool viltu on.
Lõpuks võeti rool maha ja pandi teise nuuti
No loomulikult oli see rämedalt teisele poole viltu
Küsisin, mis tegite?
Vahetasime esimesed ja tgumised rehvid ära ja nagu näed on su rehvid pekkis ja tõmba uttu
Tõstsin oma noodi dB mitme nr võrra ja ütlesin, et nüüd läheme töökotta ja tõstame minu nähes rattad jälle omale kohale ja kui rool tagasi läheb ostan oma raha eest teile kõige kallima sillapingi mis turult leiate.
Ei oldud nõus
kuna samas kontsernis on teise nimega analoog sai sinna esindusse mindud
Sild pandi õlgu kehitades paika esimese korraga

Neid lugusi on mul veel ja veel ja veel (mac peaks serverile ruumi juurde tellima) :D :D
Ma võin selle koha pealt jälle positiivse loo rääkida. Mingi tavaline, ilma margitoetuseta sillastendiga töökoda Rakvere ringteel. Läksin oma vanadusest kõvera kerega Vito kaubikuga sinna, et sööb tagumisi rehve sisemisest äärest. Esimesel katsel saatis mind esisillas paari juppi vahetama. See sai tehtud ja nädalapäevad hiljem uuel katsel pandi kõigi rataste jooksud paika, enam rehvi ei söönud. Kõvera kere ja kinniroostetanud poltide kohta sain kuulda muidugi sõnavara, mis lumehelbekese depressiooniravile oleks ajanud, aga minu kiitus tegijale, et asja korda sai.
Ma pole mitte kunagi mitte ühel autol saanud silda regullitud esimese korraga
Kas jääb rool viltu, kisub või ei saada mingeid numbreid ikkagi paika.

Rõhk on sõnal mitte kunagi. Ja kuna ma olen rooli viltu olemise kohapealt friik (isegi natukene viltu häirib rõvedalt) siis olen oma kõikide autodega silla regulli palju pidanud tegema (iga esisillas vahetatud osa järel) Mul hakkavad käed ja lõug värisema kui tean, et mingi reega tuleb jälle silla pinki minna
Mul lasti enne sillastendi panna rool asendisse, kus ta sõidu peal tavaliselt on olnud. Aga see võeti lihtsalt teadmiseks. Kui reguleerimiskohad olid liikuma saadud, siis fikseeriti rool mingi rakisega otseasendisse ja seejärel hakati rattaid ükshaaval paika ajama. Enne töö ei lõppenud, kui kõik kinnitused olid pärast reguleerimist jälle kinni ja arvuti näitas, et rataste kõik parameetrid on ettenähtud tolerantsides. Pärast oli rool küll otseasendis. Enne, kui otsad kontoris kokku tõmbasime, käisin veel proovisõidul. Aga eks selline teenindamine on võimalik vist ainult väikses kohas, kus iga klient tähtis. Esinduses soovitatakse raskemate juhtumite puhul tavaliselt uus auto osta.


"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"

Erci
Postitusi: 653
Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 17 korda

Re: Kas teenuse eest peaks maksma, kui see ei lahenda probleemi?

Lugemata postitus Postitas Erci » 27 Mai 2019, 12:03

Ma olen 90% ikka esimese korraga rooli otse saanud, sest fikseerid ju rooli otseks ja siis reguleerid paika. Ja pekkis / kulumise lõpu sirgel olevatel rehvidel on vahest mõju küll auto käitumisele, samuti tee kaldel. Rohkem avaldub see hästi laiade rehvide korral. Ilmselgelt tuleb enne paika panna tagumine sild ja siis esimene, aga seda teab vist iga reguleerija.
___________________________
Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 1589
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 48 korda
Tänatud: 46 korda
Kontakt:

Re: Kas teenuse eest peaks maksma, kui see ei lahenda probleemi?

Lugemata postitus Postitas bitter » 27 Mai 2019, 12:03

Ma olen 25a jooksul mingi 4 korda silda regullinud ja ei mäleta, et oleks mitu x käinud. Enamasti Nõmmel Suvila tn. Viimati: esindus tegi pakkumise pooltelje välimise liigendi kattekummi vahetuseks ja lisas pakkumisse mõlema silla regulli. Iseseisev töökoda ütles, et "kui soovid regulli siis teeme. AGA põhimõtteliselt, antud olukorras ei ole seda tingimata vaja. Ja alati võid ju tagasi tulla." Lasin siis selle lõdviku ära vahetada iseseisvas kohas, esialgu ilma sildade regullita. Auto liigub otse, rool on otse, rehve ei söö. Pole pidanud tagasi minema.
Märtt kirjutas:
27 Mai 2019, 11:01

Ma leian, et kui töö käigus selgub, et on vaja vahetada hinnapäringus mitte sisalduvaid detaile, siis peab sellest eelnevalt kliendile teada andma. Samuti siis kui töö kujuneb oodatust tunduvalt pikemaks/kulukamaks.
Pmst jah aga mingi mõistlikkuse piir peab olema. Näiteks 3€ jubina pärast ei tasu üksteise aega raisata... mehhaanik->kl.teenindaja->klient->teenindaja->mehhaanik Odavam on see paika panna ja pärast vaielda. Kunagi vahetas esindus (Viking) terve joru mingeid ekstra kalleid pirnikesi salongis ära, ilma küsimata. See tegi küll pahaseks. Aastal 2000. oli see kokku korralik rahanumber, mitusada kr. Auto oli seal hoopis mingi aknatihendi pärast, ma polnud isegi märganud, et salongis valgusega mingi probleem oleks... BM Autoga mul seni ainult head kogemused. Üht neist just kirjeldasin, ülalpool.
Viimati muutis bitter, 27 Mai 2019, 12:06, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

arendaja
Toetajaliige
Postitusi: 249
Liitunud: 05 Mai 2007, 09:54
Tsikkel: Mt09
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Kas teenuse eest peaks maksma, kui see ei lahenda probleemi?

Lugemata postitus Postitas arendaja » 27 Mai 2019, 12:06

Pealinna üks suur lugupeetud autoesindus, helistas hooldusekäigus, et piduriklotsid kulunud miinimumi. Garantiid autol enam polnud siis tänasin teavituse eest aga kullahinnalise töötunnitasu eest ei hakanud lasta vahetama.
Kodus sai võetud esiratta klots näpu vahele ja hops materjali veel 7mm järgi 😳

No ei tekita selline sigatsemine head tuju.

See juhtus siis kuu tagasi, mitte muistsel ajal.
Slr 650 > Gsxr 600 > Hornet 919 > Cbr1krr > Mt09
Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 1589
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 48 korda
Tänatud: 46 korda
Kontakt:

Re: Kas teenuse eest peaks maksma, kui see ei lahenda probleemi?

Lugemata postitus Postitas bitter » 27 Mai 2019, 12:09

arendaja kirjutas:
27 Mai 2019, 12:06
Kodus sai võetud esiratta klots näpu vahele ja hops materjali veel 7mm järgi 😳
Esindus toimetab "by the book". Tehase hooldusvälbad on pikad. Esindus peab tagama, et pidurid on ok vähemalt järgmise hoolduseni.

Märtt
Postitusi: 209
Liitunud: 30 Mär 2013, 22:17
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 24 korda

Re: Kas teenuse eest peaks maksma, kui see ei lahenda probleemi?

Lugemata postitus Postitas Märtt » 27 Mai 2019, 12:19

Tasuks siis sidur kah kohe ära vahetada. Profülaktika mõttes. Äkki on juba veerand liha maha kulunud :)

Väga suur vahe on, mis mulje hinnapäringu tegija endast annab. Kirjutab naine, kes ei tea, mida ta täpselt tahab, siis leitakse sõidukil veel 10 viga, mis vajaks kohe hädasti parandamist. Kirjeldad enda soovi konkreetselt ja lisad konkureerivad hinnapakkumised, siis on lootust saada õige pakkumine. Mis ei tähenda, et töö käigus veel kümmet viga välja ei tule, a la "puhastasime su mootori plastiku pealt õli 4 töötundi." - tõesti sündinud lugu.

Jällegi: Lollidelt tuleb raha ära võtta. Üks kirjutab mootori rihma vahetamise planeeritud ajakuluks 1,5h, teine häbenemata 6,5h. Näited tuntud pealinna autoremondi kohtadest.

joel
Postitusi: 1475
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 49 korda

Re: Kas teenuse eest peaks maksma, kui see ei lahenda probleemi?

Lugemata postitus Postitas joel » 27 Mai 2019, 12:49

Sillaregullist - vahel võib auto ka "mittestandardseks" osutuda... Volvo V70 Mk1, Saksast kasutatuna tulles kõik korras. Pärast 65k Eestis sõitmist vahetati kulunud rooliots. Peale remonti mõne tuhandega esirehvidel sisemised servad siledad. Käis pärast seda järgmise paarikümne tuhande jooksul veel paar korda erinevates teenindustes sillaregullis ja abi ei midagi - küll kulusid rehvidel sisemised, küll välimised servad. Kui auto minu kätte jõudis, hakkasin asja lähemalt uurima. Tehase juhend näeb ette 20'+-6' kokkujooksu, mis on päris palju. Seadsin juhendi järgi - mõne tuhandega sõi välimist serva 1 mm. Lõpuks katse-eksituse meetodil jõudsin 6' kokkujooksuni, mis sellele autole sobis ja enam rehvi ei söönud. Selleni jõudmiseks kulus veel paar jooksu pastlaid talvekaid, millega polnud kahju katsetada ja kui servad ära sõi, viskasin minema ja panin järgmised.
Joel
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 1876
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 304 korda
Tänatud: 366 korda

Re: Kas teenuse eest peaks maksma, kui see ei lahenda probleemi?

Lugemata postitus Postitas Madlobster » 27 Mai 2019, 13:02

@joel Ma saan aru kui sa räägikisid sellise loo mingi 1941 aasta Packardi kohta.
Volvo perevagun peaks igale sillamehele iagas asendis söödava olema.
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:
Kasutaja avatar

zidmänn
Postitusi: 84
Liitunud: 01 Mär 2009, 14:41
Tsikkel: Suzaki
Asukoht: Sinu selja taga
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Re: Kas teenuse eest peaks maksma, kui see ei lahenda probleemi?

Lugemata postitus Postitas zidmänn » 27 Mai 2019, 13:17

Ka minul ettetulnud selliseid olukordi. Arvan, samuti, et oleneb olukorrast (saiapätsi eest maksta tühjal riiulil pole väga võrreldav) Aga lihtsustatult näeksin seda nii ette: tulen töökotta, remondimees viskab kiire pilgu peale, kas viga vajab suuremat süübimist või on mingisugune standard protseduur (selle aja eest maksan kindlasti kui küsitakse) . Enne kui asjaks läheb helistab mulle ja teavitab olukorrast.
Versioon 1: see ja too asi katki, oskan ja teeksin ära ning maksumus selline.
Versioon 2: ei tea milles viga, võin üritada aga siis läheb ikkagi tunnihinde põhiliselt.
Vastavalt sellele teen oma otsuse, kas lasen katsetada või viin järgmisesse kohta. Lõpuks ei saa mina nuriseda ja aus remondimees kindlustab ka enda seljataguse.
Töökojas räägin alati selle üle, et vältida võimalikke probleeme.

joel
Postitusi: 1475
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 49 korda

Re: Kas teenuse eest peaks maksma, kui see ei lahenda probleemi?

Lugemata postitus Postitas joel » 27 Mai 2019, 13:21

Jah, iga normaalne sillamees vaatab programmist tehaseseade 20' kokkujooksu ja paneb selle järgi. Sellele konkreetsele autole sobis 6', mis jääb tehaseseadest enam kui kahe lubatud tolerantsvälja kaugusele. Miks mõned lahkujooksu panid, nii et sisemist serva kulutama hakkas, on muidugi iseküsimus, aga antud konkreetse auto puhul ei oma see tagantjärele isegi enam erilist tähtsust.
Joel
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 1876
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 304 korda
Tänatud: 366 korda

Re: Kas teenuse eest peaks maksma, kui see ei lahenda probleemi?

Lugemata postitus Postitas Madlobster » 27 Mai 2019, 14:02

Diagnoosimise aeg peab olema mõistlik ja lõpuks leitud vea iseloom diagnoosimise ajale kohane.

Otsisin kaks päeva läbipõlenud kaitset ei ole seda kindlasti mitte.

Et sellest aru saada, peab pööningul peale viliseva tuule natuke rohkem olema ning pikad diagnoosimised tuleb kirjutada enese harimise kulu reale. Kui sulle meeldib sinu töö ja sa soovid selles areneda ja head teenust pakkuda (ka korraliku raha teenida) siis tuleb õhtul tehnilist kirjandust/pilti/videot vaadata mitte bocki saatel "kodus ja võõrsil" jõllitada või pokemongod taga ajada.

Enamus töökodades vaatab sulle vastu tülpinud näoga (ma olen väsinud klientide targutamistest me ise teame kus pistik on) lõust (ametinimetusega meister) või absoluutselt tühja "ärklitoaga" tunke. Naeratab ja on katiivne aknapesuvett kallama!

Kui vähegi soov midagi teha omandada on siis kui palju saab juba targemaks kui googlisse "how to ..." kirjutada
Aga ei, kaapelaud on vaid mingite kokeponide taga ajamiseks ja lõustavihikusse selfide lisamiseks (a palka võiks kakspool tonnat kätte saada!!!)

kui inimesel kriitika meel puudb (olen kõige targem), ühtegi nr ei ole nõus õppimise reale kirjutama siis mine faking maximasse turvameheks!
enamus vead, mis vajavad rohkem käärdusi kui pirni vahetamine olen ise üles leidnud õues, abiks google, tester ja hiinast tellitud obd
Igapäev asja sees olev koos kõikide töövahendite ja kirjanudsega suudab vaid vahetada jupi, mille olen diagnoosinud talle ette ära.

Aga mul ei ole aega sellega tegeleda, mul ei ole kohta sellega tegelemiseks. Ma tahan osta seda teenust samamoodi nagu juuste lõikust või ülikonna keemilist puhastust.

Kui aga isegi pigipesusse viidud auto sul vastu seina sõidetakse ja siis täielik tühipea hakkab sulle tativihma ja vehklevate jäsemete saatel sind lolliks tehes oma suurepärastest autojuhtimise oskustest rääkima, tõuseb vererõhk 200 peale ja tekib vastupandamatu tung midagi kriminaalset sooritada.
Viimati muutis Madlobster, 27 Mai 2019, 14:29, muudetud 2 korda kokku.
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 1876
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 304 korda
Tänatud: 366 korda

Re: Kas teenuse eest peaks maksma, kui see ei lahenda probleemi?

Lugemata postitus Postitas Madlobster » 27 Mai 2019, 14:05

joel kirjutas:
27 Mai 2019, 13:21
Jah, iga normaalne sillamees vaatab programmist tehaseseade 20' kokkujooksu ja paneb selle järgi. Sellele konkreetsele autole sobis 6', mis jääb tehaseseadest enam kui kahe lubatud tolerantsvälja kaugusele. Miks mõned lahkujooksu panid, nii et sisemist serva kulutama hakkas, on muidugi iseküsimus, aga antud konkreetse auto puhul ei oma see tagantjärele isegi enam erilist tähtsust.
Siis on seal midagi muud pekkis
Silla juures ei ole ainutl üks nr (kokkujooks) seal on veel palju numbreid (külgkalle, pikikalle kõikide ratasteparalleelsus jne)

Selle vale kokku jooksuga kompenseerisid sa lihtsalt midagi muud, mis oli paigast ära ja kokku sai enamvähem sõitev saan.
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 4865
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1004 korda
Tänatud: 218 korda

Re: Kas teenuse eest peaks maksma, kui see ei lahenda probleemi?

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 27 Mai 2019, 14:13

Märtt kirjutas:
27 Mai 2019, 11:01
Küsisin, et kuda nii väike arve, mässasite siin ju paar tundi vea diagnoosimisega. Vastati, et "kuna üks klapp on pideval avatud asendis, siis me sünkroniseerimise juurde ei jõudnud. Tellisite ju sünkroniseerimise, mitte klapitöö. Tehke klapid korda ja tulge sünkroniseerima."
Viisin eelmine aasta tsikli Streemotosse,et klapid ära regullida ja karpad sünkida. Töötas nii,et justkui karpad oleks vajanud sünki. Klapid soovisin regullida läbisõidu põhiselt. Klapid läksid töösse ja Karu helistas,et mootorikett on ka nii ja naa,et kas vahetame? Ütlesin ,et loomulikult,kui juba niikuinii pea lahti. Peale klapiregulli töötas nagu siidi ja sünki polnud ei Karu ega ka minu hinnangul enam vaja.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 4865
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1004 korda
Tänatud: 218 korda

Re: Kas teenuse eest peaks maksma, kui see ei lahenda probleemi?

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 27 Mai 2019, 14:30

joel kirjutas:
27 Mai 2019, 12:49
Sillaregullist - vahel võib auto ka "mittestandardseks" osutuda... Volvo V70 Mk1, Saksast kasutatuna tulles kõik korras. Pärast 65k Eestis sõitmist vahetati kulunud rooliots. Peale remonti mõne tuhandega esirehvidel sisemised servad siledad. Käis pärast seda järgmise paarikümne tuhande jooksul veel paar korda erinevates teenindustes sillaregullis ja abi ei midagi - küll kulusid rehvidel sisemised, küll välimised servad. Kui auto minu kätte jõudis, hakkasin asja lähemalt uurima. Tehase juhend näeb ette 20'+-6' kokkujooksu, mis on päris palju. Seadsin juhendi järgi - mõne tuhandega sõi välimist serva 1 mm. Lõpuks katse-eksituse meetodil jõudsin 6' kokkujooksuni, mis sellele autole sobis ja enam rehvi ei söönud. Selleni jõudmiseks kulus veel paar jooksu pastlaid talvekaid, millega polnud kahju katsetada ja kui servad ära sõi, viskasin minema ja panin järgmised.
See on kõigil Volvo sõidukatel nii ja tehase seades ei saagi rehvide kulumist pidama. Aga on ka seaded,millega ei kulu,ning auto hakkab hoopis paremini teel püsima.Kui mul Volvo oli,siis esinduses ei lasknud peale ühe korra enam silda regullida isegi peale tööd,mis seda nõudis vaid käisin seal. http://autospirit.ee/prorehv/
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.



Vasta

Mine “Mootorratastest üldiselt”