Teine ratas

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded


Teema algataja
Wusses
Postitusi: 47
Liitunud: 26 Veebr 2019, 13:52
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 1 kord

Teine ratas

Lugemata postitus Postitas Wusses »

Hey.

Paluks soovitusi mootorratas ostuks
kuni 7000eur

  1. 174 pikk ja 100kg ringis
  2. 4-5 a tagasi metsavahel kross (kx125,jawa 350,iz jupiter 3, orion 250, 125cm3 jne jne suuremate kuvatuuridega on 0 kogemus )
    Lisaks laod olnud 2 nädalat ja ratas ZX6R, maha olen sõitnud umbes 1500km :D
  3. 27a vana
  4. juhiloa kategooria ja staaz- 2 nädalat, zx6r ise on olnud 3 kuud
  5. millistesse tingimustesse ratast otsid- 50% linn, 20% pikemad otsad (saaremaa-pärnu-haapsalu), 30% maastik
  6. palju sul selleks raha eraldatud on - kuni 7000eur,
  7. kui hakkad sõpradega koos sõitma, millised tsiklid neil on. Sõpradel on nt Honda honet 72kw , Bmw 1300cm2 Matka ratas, Bandit 1250cc jne
  8. mitmekesi ja kui pikalt kavatsed sama tsikli seljas sõita. Pikki otsi hetkel veel ei plaani , noh vb 100km otsad.

Otsin ratast millel oleks ka natuke minekut samas võiks olla kerge ja milega oleks võimalik ka mõnel metsateel sõita.
ZX6R käisin juba paar korda metsas :wack:

Silma on jäänud KTM 950 ,proovinud ei ole aga isete tundub äärmiselt ebamugav pildilt ja ilmselt on ka kohmakas?
Samas ma tunnen ja meeldib et zx6r läheb enamvähem edasi ja sellist jõudu võiks ka olla supermotol/endurol.

Oskab keegi midagi soovitada :?:

Viimati muutis Wusses, 28 Juun 2019, 11:17, muudetud 2 korda kokku.


Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3124
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: Teine ratas

Lugemata postitus Postitas ranel »

viewtopic.php?p=828652#p828652

Ainus probleem, et kas jalad maha ulatuvad. Mugavust ja kergust koos ei saa.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük

Teema algataja
Wusses
Postitusi: 47
Liitunud: 26 Veebr 2019, 13:52
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Teine ratas

Lugemata postitus Postitas Wusses »

Ahjaa, mul jalad suht lühikesed.
See oli ka põhjus miks ma zx6r võtsin üldse esimeseks rattaks, kuna tundsin ennast mugavalt seal peal ja jalad ulatusid ilusti maha.

Väga mugav ei peagi olema, mingeid pikkasi otsasi ilmselgelt ei plaani teha.

Kasutaja avatar

jkristjan
Postitusi: 450
Liitunud: 12 Mai 2016, 11:37
Tsikkel: Kawasaki Versys 650 2019
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 99 korda

Re: Teine ratas

Lugemata postitus Postitas jkristjan »

Vaata seda: viewtopic.php?f=93&t=107240

Nagu kõigi nende "30% maastik" rataste puhul, ega nad tegelikult mingid maastikurattad pole aga võid vaadata näiteks

seda kohta siit:

Ja seda:

Võibolla see protsentide arvutus pole päris õige, inimestel on lihtsalt vaja ratast mis räägib sinuga "me võime minna igale poole". Scrambler on selline, sa lihtsalt tahad sellega sõita nii Pärnusse kui Haapsalusse, nii 110 kui 30 alas, nii asfaldil, kruusal kui metsateel. Kas ta just mingis kohas spetsialiseerunud ratastega võidu suudab sõita ma kahtlen, aga mis muud variandid on? Võtta reisile minekuks haagisega GoldWing ja haagise peale panna mingi 250cc Husquvarna :)

Disclaimer: Ma siin midagi ei paku ega soovita, lihtsalt infoks.

In India, you brake by steering into the nearest elephant.
Kasutaja avatar

ElectroMoto
Postitusi: 599
Liitunud: 27 Mai 2015, 16:44
Tsikkel: Husky 701 Supermoto "Mai"
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 367 korda
Tänatud: 82 korda
Kontakt:

Re: Teine ratas

Lugemata postitus Postitas ElectroMoto »

Selle raha eest oleks jkristjan pakutud ratas igat pidi mega-ideaalne. Olen sõitnud nii standard ehk icon variandiga kui kõrbekelgu ehk siis desert sled variandiga ja mõlemad on uskumatult lihtsad ja kerged rattad millega sõita ükskõik kus. Kui just mudas mütata ja liivas hullata ei taha, siis selle rattaga ei jää absoluutselt mitte kuskil hätta.
Ise valisin teise ratta, kuna icon on minu pikale karkassile törts väike ja kõrbekelk on rahakotile veits kallis..

Kasutaja avatar

jkristjan
Postitusi: 450
Liitunud: 12 Mai 2016, 11:37
Tsikkel: Kawasaki Versys 650 2019
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 99 korda

Re: Teine ratas

Lugemata postitus Postitas jkristjan »

Spoiler
ElectroMoto kirjutas: 28 Juun 2019, 11:42

Selle raha eest oleks jkristjan pakutud ratas igat pidi mega-ideaalne. Olen sõitnud nii standard ehk icon variandiga kui kõrbekelgu ehk siis desert sled variandiga ja mõlemad on uskumatult lihtsad ja kerged rattad millega sõita ükskõik kus. Kui just mudas mütata ja liivas hullata ei taha, siis selle rattaga ei jää absoluutselt mitte kuskil hätta.
Ise valisin teise ratta, kuna icon on minu pikale karkassile törts väike ja kõrbekelk on rahakotile veits kallis..

Lühemale inimesele ei ole Desert Sled parem, sest ta on kõrgem. Jõuab jutt jälle sinna, et sa võid ju seal metsateel sõita 10 või 20 või 30%, aga lõpuks see on vabatahtlik tegevus ja sa teed seda täpselt nii palju, kui viitsid. Olulisem on see, et kuidagi on vaja sinna metsateele kohale jõuda, läbida kõik teed ja tänavad ja vastikud vasakpöörde kohad. Kui veel Scrambleri versioonidest rääkida siis minu oma on nüüdseks suht hübriid Iconi ja Full Throttle vahel, sai paigaldatud FT lenks ja aftermarket sumps, lisaks veel comfort seat ja muud mudru mis kuulutuses ka kirjas on.

In India, you brake by steering into the nearest elephant.

ttt
Postitusi: 323
Liitunud: 30 Mai 2016, 13:12
Tänanud: 25 korda
Tänatud: 14 korda

Re: Teine ratas

Lugemata postitus Postitas ttt »

Küsin ka siin teemas lihtsalt huvi pärast, kas see scrambler on hea ka sellise nö igapäevarattana, iga ilmaga, igasugustes oludes? Ja kuidas pikka otsa sõita on?

Kasutaja avatar

jkristjan
Postitusi: 450
Liitunud: 12 Mai 2016, 11:37
Tsikkel: Kawasaki Versys 650 2019
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 99 korda

Re: Teine ratas

Lugemata postitus Postitas jkristjan »

Loll olukord on nüüd selles, et kui mina kui müüja kiidan, siis mõeldakse, et tahab oma paska maha müüa lihtsalt :D Aga tegelikult muidugi, nagu ElectroMoto kui mitte-omanik ütles, tegemist on igati ägeda rattaga. Tavaliselt inimestel on probleem, et tahetakse ratast 3000 eest või siis uued on pakkumisel 10000 eest, siis pole midagi rääkida. Aga kui inimene ütleb, et 7k on raha ja selline asi on olemas, siis ma ei oska küll öelda, mis võiks tema kirjelduse peale parem olla. Ise ma proovin müüa selle mõttega, et mingi Tracer 700 laadne asi omale osta ja sellega kütta päris pikki otsi nagu Horvaatia ja Hispaania. Riiga sõita on Scrambleriga täitsa OK, üle selle peaks lihtsalt sinna mingi suure tuuleklaasi (väike on olemas) ja kõvad kohvrid leiutama, mis lihtsalt vähendab selle konkreetse ratta mõtet. Kogu selle asja mõte on ikka olla selline väike kerge mõnus asi millega Eesti või naaberriikide piires ringi aerutada. Päeva lõpuks olen mina igati rahul et 3 aastat tagasi sai Scrambler ostetud, ma ei pruugi seda üldse müüa kui sobival ajal pakkumist ei tule, kõlbab vabalt jätta endale päriseks, peale garantii lõppu ise hooldada ja lasta kasvõi täiesti hõredaks välja.

Mis ma veel oskan lisada.. vastupidiselt vanade high-end Ducatide mainele Scrambler ei lagune, idane ega mädane, hooldus ei ole kallis, keeruline ja sagedasti tegemist vajav (12000km või 1 aasta). Minu rattal pole olnud ühtegi probleemi ega vahetamist vajavat tükki, ei suuda ka tuvastada mingeid selliseid asju nagu keti, hammasrataste või piduriketaste kulumine.

Keskhark võiks ketiga rattal olla aga see on Ducatide puhul välistatud, sest mootori all pole sellist raami, kuhu seda kinnitada. Selle vastu samas aitab natuke asjaolu, et tagatelg on seest tühi ehk siis väga lihtne on tungrauana kasutada õiges suuruses trossipingutit ja polti.

In India, you brake by steering into the nearest elephant.
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Teine ratas

Lugemata postitus Postitas Jesper »

30% maastikku on ikka suht soliidne, sisuliselt tähendab see pakutud protsendijaotus seda, et selline suveõhtune 150km ring sisaldab kesklinnast kuhugi Keila taha sõitu, seal viiskend kilti metsa all müttamist ja koju tagasi? Ma vaataks nii kõva huvi korral ikka pigem ühepütaseid a'la KTM 690 :)

Mitte, et nende pakutud ratastega maastikul sõita ei saaks, a lihtsalt mingi hetk hakkab niiöelda "ilusa" ratta okste ja kruusakividega tümitamisest kahju...

Kasutaja avatar

ElectroMoto
Postitusi: 599
Liitunud: 27 Mai 2015, 16:44
Tsikkel: Husky 701 Supermoto "Mai"
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 367 korda
Tänatud: 82 korda
Kontakt:

Re: Teine ratas

Lugemata postitus Postitas ElectroMoto »

Lühemale inimesele on suured ühepütalised endurod a la KTM 690 ja Husky 701 üsna ebamugavalt kõrged. Et mitte öelda väga kõhedalt kõrged. Eriti igapäevaliiklemiseks linnas. Ma olen 1,83 ja mulle isiklikult muidugi sobib. Ja rääkides pikamaasõitudest... Ma oma tutika ja täielikult standardvarustuses 701 endurokaga sõitsin pärast esimest hooldust 4600 km Ukrainasse ja tagasi (ainult asfaltteidpidi, kuna sõidukaaslane oli kruiseril). Kindlasti oleks selleks sobivam masin mugavam olnud, aga täiesti tehtav ja igati lõbus ettevõtmine. Rohkem muidugi sellist lollust enam ei teeks, aga ikkagi :D
Ja nagu alati - ideaalis pead lihtsalt järgi proovima, mis istumise all mõnus tundub. Ducati skrämbler on siiani erinevatest ratastest kõige mõnusam tundunud. Esimest korda sõitsin selle iconiga nädal pärast lubade saamist ehk siis täiest rohelisena ja jumala eest, nagu jalgrattaga sõidaks, 800-kuubikulise ülimõnusa minekuga jalgrattaga :D


ttt
Postitusi: 323
Liitunud: 30 Mai 2016, 13:12
Tänanud: 25 korda
Tänatud: 14 korda

Re: Teine ratas

Lugemata postitus Postitas ttt »

Jesper kirjutas: 28 Juun 2019, 12:37

30% maastikku on ikka suht soliidne, sisuliselt tähendab see pakutud protsendijaotus seda, et selline suveõhtune 150km ring sisaldab kesklinnast kuhugi Keila taha sõitu, seal viiskend kilti metsa all müttamist ja koju tagasi? Ma vaataks nii kõva huvi korral ikka pigem ühepütaseid a'la KTM 690 :)

Mitte, et nende pakutud ratastega maastikul sõita ei saaks, a lihtsalt mingi hetk hakkab niiöelda "ilusa" ratta okste ja kruusakividega tümitamisest kahju...

A kuidas selle ühepütasega lähiriikides kolada oleks? Eesti piires vast pole probleemi.. aga näiteks mingi Poola tripp?

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Teine ratas

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Minul isiklikku kogemust pole, aga no inimesed sõidavad... Ega põhimõtteliselt neis riikides ju midagi teistmoodi pole kui Eestis, asfalt on ikka asfalt, liiv on ikka liiv, pori on ikka pori. Ma olin enda pikemate trettide jaoks XT660 juba igatpidi parajaks mõelnud, aga kuna pujäänikud lasid nüüd Tenere 700 välja ja kõik arvustajad hüppasid selle peale nagu üks mees pükstest välja, siis kukkus osuti jälle nulli tagasi ja kogu protsess algas otsast peale :D

Ano mul on teede ja maastiku suhe mingi 90:10 äkki, kui maastikut defineerida kohana, kuhu VW Golfiga enam väga tikkuda ei tahaks.


ttt
Postitusi: 323
Liitunud: 30 Mai 2016, 13:12
Tänanud: 25 korda
Tänatud: 14 korda

Re: Teine ratas

Lugemata postitus Postitas ttt »

Hmm okei.. ega siis ei jää muud üle kui proovida :P Põen natuke seda vibra, et äkki tüütab ära. Lõpuks käiakse igasugustega igal pool..

Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3124
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: Teine ratas

Lugemata postitus Postitas ranel »

ttt kirjutas: 28 Juun 2019, 15:52

Hmm okei.. ega siis ei jää muud üle kui proovida :P Põen natuke seda vibra, et äkki tüütab ära. Lõpuks käiakse igasugustega igal pool..

Eelmine esmaspäev sain proovida ktm690. Tegime korra vahetust vana alpiga. Nupukesed olid all. Maanteel oli see vibra ikka päris kole+tuuleklaasi puudumine. Samas metsas vajusin mina tühja rattaga pinnasest läbi+langenud puude ületamisel olin põhja peal kinni, kui ktm lõbusalt edasi sõitis.
Kui hiljem oma ratta peale tagasi läksin, siis tundus oma ratas nii kohutavalt suur ja mugav ning madal.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük

ttt
Postitusi: 323
Liitunud: 30 Mai 2016, 13:12
Tänanud: 25 korda
Tänatud: 14 korda

Re: Teine ratas

Lugemata postitus Postitas ttt »

ranel kirjutas: 28 Juun 2019, 15:54
ttt kirjutas: 28 Juun 2019, 15:52

Hmm okei.. ega siis ei jää muud üle kui proovida :P Põen natuke seda vibra, et äkki tüütab ära. Lõpuks käiakse igasugustega igal pool..

Eelmine esmaspäev sain proovida ktm690. Tegime korra vahetust vana alpiga. Nupukesed olid all. Maanteel oli see vibra ikka päris kole+tuuleklaasi puudumine. Samas metsas vajusin mina tühja rattaga pinnasest läbi+langenud puude ületamisel olin põhja peal kinni, kui ktm lõbusalt edasi sõitis.
Kui hiljem oma ratta peale tagasi läksin, siis tundus oma ratas nii kohutavalt suur ja mugav ning madal.

Mis aasta mudel see oli? 2016 vist tuli see, mis peaks natuke vähema vibraga olema, aga no ise ei ole võrrelnud..

Kasutaja avatar

randel
Postitusi: 670
Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
Tsikkel: Beta 390
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 202 korda
Kontakt:

Re: Teine ratas

Lugemata postitus Postitas randel »

Väiksema vibraga on alates 2017 toodetud kahe tasakaalustusvõlliga Husqvarna 701 ja 2019 aastast KTM 690. Kas varasemate versioonide vibra on suur või mitte, on väga personaalne, arvamusi on seinast seina ja sõltub pigem sellest, millise rattaga seda võrreldakse.


morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Teine ratas

Lugemata postitus Postitas morse »

Minu arust on 690 ikka väga vähese vibraga. Aga näiteks scrambleriga võrreldes on ta ülisportlik: iste on nagu taburett ja isteasend on väga ratta peal (VS ratta sees). Samas linnas idekas ja mingi Riia ots ei ole tegelt üldse probleem.

Teemaalgatajal on tegelikult vaja otsustada, KUIDAS ta teelt maha keerates sõita tahab. Olen teinud päevadepikkusi kruusa ja offroad sõite erinevate masinatega (Turist roller, Jawa, korviga Jawa, DR Big, LC4; lisaks ühepäevakaid 2T 125CC KTMiga) Minu väga selge kogemus on, et LC4 ja tema sugulased ning veelgi kergemad rattad on üks maailm ja kõik ülejäänud on midagi muud (jah, mammut veel võimaldab mõnes kohas kiiresti sõita, kuid reaalne maastikusõidu mõnu on ikka max 150kg kanti jäävate rataste pärusmaa).

Kui soov on lihtsalt aglaselt veereda ja pinnasteid avastada, siis pole välistatud, et Scrambleri stiilis rattal on oma võlu (näiteks mugavam ja ilusam kui endurod).

Hea on see, et soov ei ole pikki matku teha - muidu oleks vajalikud kompromissid veel suuremad (näiteks LC8, mis on maastikul, linnas ja maanteel väga edev aga kahe esimese jaoks pigem suur ratas).

Eelpool proovisin, mitte väga kallutatud olla, aga usun, et selle küsimuse peale tuleks raudselt nii LC8 kui LC4 ära proovida. Siis on kohe selge, kas maastikul kehvematel masinatel sinu jaoks isiklikult mingi eelis ka on. Ja 690 on legaalsetel kiirustel uskumatult hea kiirendusega.

Bonustrack: Veel üks üli üllatav masin on Duke 390.
Kiirendades 1190ga sirgel teel, ei jää legaalsetel kiirustel sisuliselt üldse maha (suurel kiirusel muidugi saab lutti).
Linnas lühikeste otste jaoks ülimugav ja kerge
Maanteed otseselt ei karda
Väga hea hinnaga
Maastikupill ei ole - aga ma pakun ilma kumbagi maastikul proovimata, et teeb pinnasteel sama, mis Ducati Scrambler
Ei jää linnasõidus välimuselt nii hirmsalt scramblerile alla nagu LC4
KTMis saab proovida.

Edu!


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Teine ratas

Lugemata postitus Postitas will111 »

Pane sinna 390 peale 100kilone säga ning kiirenda siis 1190 kõrval sajani. Küll näed kuidas jääb maha :D Kuigi eks muidugi peaaegu alati võib öelda, et ei jää peaaegu üldse maha sest "peaaegu üldse" on väga suhteline mõiste ja paljud mootorsõidukid kiirendavadki väiksemate kiirusteni (kus tuuletakistus näiteks ei mängi veel sisuliselt mingit rolli) mitte väga oluliseselt erinevalt.
Mitte, et ma sellega midagi halba tahaksin öelda 390 kohta. Selle kohta, mis ta maksab on tõesti üsnagi okei ratas. Aga võrrelda 110kw/125nm mootorit 32kw'sega ja öelda, et ei jää sisuliselt üldse maha on ikka pehmelt öeldes naljanumber. Võta mõni reaalne situatsioon, kus seda kiirendust on ka vaja. Näiteks maanteel möödasõit 6nda käiguga. Ütleme kiirendamine 90 pealt korra 120 peale ja mõtle nüüd uuesti, kas see 32kw mootoriga ratas jääb ikkagi natuke maha või mitte. Muide, mul on selline 32kw ja ka umbestäpselt sama tühimassiga ratas kunagi olnud, esimeseks rattaks. Linnas foori tagant 50ni startis ta vajadusel küll jah, kuigi selleks tuli muidugi ka kenasti piitsa anda. Kuid meil on ka täiesti olemas maanteed, kus legaalsed kiirused on siiski omajagu suuremad kui 50.

Kasutaja avatar

randel
Postitusi: 670
Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
Tsikkel: Beta 390
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 202 korda
Kontakt:

Re: Teine ratas

Lugemata postitus Postitas randel »

Aga miks peakski väikese rattaga möödasõitu tegema 6nda käiguga? Väikese rattaga maksimumi lähedal sõita on oluliselt huvitavam kui võimsa rattaga aeglaselt kulgeda. Lubadele ka turvalisem :)
Oli kord juhus, kui sattusin Austrias oma seltskonnaga väljasõidule, kus pundis olid rattad 390 Duke-st 1290 SuperDukeni ja ei pidanud kordagi 390 järel ootama. Loomulikult kiirendas 1290 sirgetel paremini, aga kurvilistel mägiteedel lugesid juhi oskused palju rohkem kui kW-d.
Eesti on selline huvitav maa, kus enamusele jääb ratas siis lahjaks, kui 6nda käiguga möödasöidul kiirendades enam hirmus ei ole :D


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Teine ratas

Lugemata postitus Postitas will111 »

Ei pea, tõin lihtsalt elulise näite. Ega linnas foori tagant ei pea ju tegelikult ka mitte kunagi kiirendama ei ktm 1190 viimase piiri peal ega ilmselt isegi mitte duke 390 viimase piiri peal. Kuid a'la käik või kaks iga mõõdusõidu jaoks alla tallata maanteel ja siis jälle üles tagasi on ju omakorda jällegi lisatöö kui sa just ei tunne end koguaeg kui suur rinkasõitja :lol: Selles mõttes võib siin suure võimsus ja momendivaru omamine olla ka praktikas kasulik.
Aga muus osas olen enamvähem nõus jah, et tihtipeale on väiksema rattaga maksimumis huvitavam. Ja lubadele kohe kindasti turvalisem :lol:
Olenevalt kurvidest ja teest ning ka juhist võib 390ne seal kurvides ka vabalt kiirem olla kui 1290. Isegi eestis leidub mõnes kohas selliseid kurviteid, ei peagi tingimata austria olema.


morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Teine ratas

Lugemata postitus Postitas morse »

Ma päris suusoojaks ei öelnud. Panime seltskonnaga mõned korrad sirgel pillid (390 ja 1190) joonele ja 100ni jõudes oli maha jäämine selline stiilis käeulatuse teema.

Ise sõitsin nende kahe taga ja ei suutnud ära imestada, kui palju insenerid sealt välja pigistanud on...

Ma olen ka väga suurte rataste austaja olnud, sest see meeletu looma jõud on ikka ulme, mida mõni masin toodab. Aga mõistuse piires kiireks sõiduks pole seda sugugi vaja. Emotsioon on muidugi täiesti erinev.

Pidin just ükspäev tunnistama, et mu 180KW Audi C6 3.0 diisel on küll toredalt jõuline aga tegelikult on ta kogu oma raskuse ja suht vanamoodsa 6- käigulise kastiga paras dinosaurus. Uuem Passat, mille 2.0 diislil on DSG kast, suudab linnas nii väle olla ja sealjuures väiksema küttekuluga, et suurema mootori point kaob nagu ära.

Aga see ei tähenda muidugi, et ma edaspidi Passatiga sõidaks :bsmile:

Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7336
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Teine ratas

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Ma ei tea ühtegi ratast, mis sobiks kirjelduse alla "50% linn, 20% pikemad otsad (saaremaa-pärnu-haapsalu), 30% maastik" paremini kui Triumph Tiger 800 XR (või isegi XC, kuigi vähem). 7K eest saab väikese otsimise järel korraliku vidina koos kolmetäheliste elektrooniliste abimeestega - traction control ja ABS. Kui võtta kuni 2014 toodetud "roadie" siis saab 5.5 - 6.5K eest kohvrite ja hulga lisavarustusega isendi. Mina oma 176 cm juures saan sadula alumises asendis jalad ka enam vähem normaalselt maha aga enesekindlust parandavad madalduslingid pn saadaval 25€ eest ja võimaldavad täistallas jala maha toetada.

image.png
🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT

Sciev
Postitusi: 424
Liitunud: 26 Nov 2018, 23:05
Tsikkel: Voshod 3M
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 20 korda

Re: Teine ratas

Lugemata postitus Postitas Sciev »

will111 kirjutas: 04 Juul 2019, 22:58

Linnas foori tagant 50ni startis ta vajadusel küll jah, kuigi selleks tuli muidugi ka kenasti piitsa anda. Kuid meil on ka täiesti olemas maanteed, kus legaalsed kiirused on siiski omajagu suuremad kui 50.

Sa räägid nagu tegu oleks võrriga, millel keerad gaasi põhja ja siis tükk aega ootad kuni kiirust kogub. :D U. 2 sekundiga 50 km/h tuleb. :) Ja alla 6 sek 100 km/h on ka oluliselt parem kui ühel keskmisel autol.

Kasutaja avatar

h0lger
Postitusi: 508
Liitunud: 10 Okt 2006, 19:56
Tsikkel: roheline
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 108 korda
Tänatud: 30 korda

Re: Teine ratas

Lugemata postitus Postitas h0lger »

Spoiler
morse kirjutas: 05 Juul 2019, 01:19

Ma päris suusoojaks ei öelnud. Panime seltskonnaga mõned korrad sirgel pillid (390 ja 1190) joonele ja 100ni jõudes oli maha jäämine selline stiilis käeulatuse teema.

Ise sõitsin nende kahe taga ja ei suutnud ära imestada, kui palju insenerid sealt välja pigistanud on...

Ma olen ka väga suurte rataste austaja olnud, sest see meeletu looma jõud on ikka ulme, mida mõni masin toodab. Aga mõistuse piires kiireks sõiduks pole seda sugugi vaja. Emotsioon on muidugi täiesti erinev.

Pidin just ükspäev tunnistama, et mu 180KW Audi C6 3.0 diisel on küll toredalt jõuline aga tegelikult on ta kogu oma raskuse ja suht vanamoodsa 6- käigulise kastiga paras dinosaurus. Uuem Passat, mille 2.0 diislil on DSG kast, suudab linnas nii väle olla ja sealjuures väiksema küttekuluga, et suurema mootori point kaob nagu ära.

Aga see ei tähenda muidugi, et ma edaspidi Passatiga sõidaks :bsmile:

ma pean siinkohal [mention]morse[/mention] parandama, kuna mina olin selle Duke peal. Tegemist oli siiski 690 Duke'ga. Aga olen ka 390ga sõitnud ja tegemist ontõepoolest mõnusa väikse pilliga.

Mootorrattaga sõitmine on kallis, kuid see-eest ohtlik tegevus.

ttt
Postitusi: 323
Liitunud: 30 Mai 2016, 13:12
Tänanud: 25 korda
Tänatud: 14 korda

Re: Teine ratas

Lugemata postitus Postitas ttt »

randel kirjutas: 04 Juul 2019, 18:02

Väiksema vibraga on alates 2017 toodetud kahe tasakaalustusvõlliga Husqvarna 701 ja 2019 aastast KTM 690. Kas varasemate versioonide vibra on suur või mitte, on väga personaalne, arvamusi on seinast seina ja sõltub pigem sellest, millise rattaga seda võrreldakse.

Huvitav, eelmine suvi poes asja uurides öeldi, ma nüüd täpselt ei mäleta kas 2016 või 2017 tuli see kaks tasakaalustusvõlli 690 Dukele. Kindlasti mitte 2019, sest sel hetkel oli see juba olemas, vähemalt nii poes öeldi. Aga mul vist on võimalus 2015a ratast proovida ja siis saab esinduses kõige uuemat proovida ehk :D Olekski võrdlusmoment olemas.

Kasutaja avatar

h0lger
Postitusi: 508
Liitunud: 10 Okt 2006, 19:56
Tsikkel: roheline
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 108 korda
Tänatud: 30 korda

Re: Teine ratas

Lugemata postitus Postitas h0lger »

ttt kirjutas: 05 Juul 2019, 11:20
randel kirjutas: 04 Juul 2019, 18:02

Väiksema vibraga on alates 2017 toodetud kahe tasakaalustusvõlliga Husqvarna 701 ja 2019 aastast KTM 690. Kas varasemate versioonide vibra on suur või mitte, on väga personaalne, arvamusi on seinast seina ja sõltub pigem sellest, millise rattaga seda võrreldakse.

Huvitav, eelmine suvi poes asja uurides öeldi, ma nüüd täpselt ei mäleta kas 2016 või 2017 tuli see kaks tasakaalustusvõlli 690 Dukele. Kindlasti mitte 2019, sest sel hetkel oli see juba olemas, vähemalt nii poes öeldi. Aga mul vist on võimalus 2015a ratast proovida ja siis saab esinduses kõige uuemat proovida ehk :D Olekski võrdlusmoment olemas.

Dukel oligi varem uus mootor, Enduro R tuli see aasta esimest korda kahe võlliga.

Mootorrattaga sõitmine on kallis, kuid see-eest ohtlik tegevus.

morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Teine ratas

Lugemata postitus Postitas morse »

h0lger kirjutas: 05 Juul 2019, 10:32
Spoiler
morse kirjutas: 05 Juul 2019, 01:19

Ma päris suusoojaks ei öelnud. Panime seltskonnaga mõned korrad sirgel pillid (390 ja 1190) joonele ja 100ni jõudes oli maha jäämine selline stiilis käeulatuse teema.

Ise sõitsin nende kahe taga ja ei suutnud ära imestada, kui palju insenerid sealt välja pigistanud on...

Ma olen ka väga suurte rataste austaja olnud, sest see meeletu looma jõud on ikka ulme, mida mõni masin toodab. Aga mõistuse piires kiireks sõiduks pole seda sugugi vaja. Emotsioon on muidugi täiesti erinev.

Pidin just ükspäev tunnistama, et mu 180KW Audi C6 3.0 diisel on küll toredalt jõuline aga tegelikult on ta kogu oma raskuse ja suht vanamoodsa 6- käigulise kastiga paras dinosaurus. Uuem Passat, mille 2.0 diislil on DSG kast, suudab linnas nii väle olla ja sealjuures väiksema küttekuluga, et suurema mootori point kaob nagu ära.

Aga see ei tähenda muidugi, et ma edaspidi Passatiga sõidaks :bsmile:

ma pean siinkohal @morse parandama, kuna mina olin selle Duke peal. Tegemist oli siiski 690 Duke'ga. Aga olen ka 390ga sõitnud ja tegemist ontõepoolest mõnusa väikse pilliga.

Samal päeval oli see. Ma tahaks sind parandada aga ei ole kuidagi enam võimalik täpsustada.

Kellel 390 on? Paneme joonele! :D


morse
Postitusi: 1378
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 268 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Teine ratas

Lugemata postitus Postitas morse »

Macintosh kirjutas: 05 Juul 2019, 09:38

Ma ei tea ühtegi ratast, mis sobiks kirjelduse alla "50% linn, 20% pikemad otsad (saaremaa-pärnu-haapsalu), 30% maastik" paremini kui Triumph Tiger 800 XR (või isegi XC, kuigi vähem). 7K eest saab väikese otsimise järel korraliku vidina koos kolmetäheliste elektrooniliste abimeestega - traction control ja ABS. Kui võtta kuni 2014 toodetud "roadie" siis saab 5.5 - 6.5K eest kohvrite ja hulga lisavarustusega isendi. Mina oma 176 cm juures saan sadula alumises asendis jalad ka enam vähem normaalselt maha aga enesekindluse parandamiseks on madalduslingid saadaval 25€ eest ja võimaldavad täistalla maha toetada.

image.png

Kui ma paigutasin Scrambleri ühele poole otsitava ratta skaalat ja 690ne teisele poole, siis see pill jääb vist kenasti keskele. LC8 on rohkem maastikuke suunitletud (21” esiratas jmt), kuid kuidas hindaksid oma ratast juhul kui keegi ostaks ta pigem mammutiks (nagu vana TA või AT või vana superTeni moodsaks asenduseks)?

Edit: mammuti all pean silmas natuke raskepoolset ja suurt kuid muidu peamiselt väga mugavat ratast, mis hea sõiduoskuse korral teeb kruusa ja maastikuradadel sarnased sõidud ära nagu teine mees näiteks LC4ga (lihtsalt tavaliselt natuke või palju aeglasemalt või lihtsalt suurema pingutusega).

PS! Alguses tundus teemaalgataja ülesande püstitus nii keskmisele rattale, et oli tunne, et sellele ei saa vastata. Aga nüüd on juba põnev, et kuidas keegi oma tsiklit teelt maha keerates “kuritarvitab” :)

(Mõni ütleb, et 690 Enduro ei ole mõeldud teelt maha keeramiseks - ometi me näeme, kuidas nendega tegelikult sõidetakse).


ttt
Postitusi: 323
Liitunud: 30 Mai 2016, 13:12
Tänanud: 25 korda
Tänatud: 14 korda

Re: Teine ratas

Lugemata postitus Postitas ttt »

morse kirjutas: 05 Juul 2019, 14:13

Aga nüüd on juba põnev, et kuidas keegi oma tsiklit teelt maha keerates “kuritarvitab” :)

See on huvitav teema jah. Nähes kuidas MT07 maastikul pruugitakse, võib öelda, et ka see sobiks valikusse.. :D :D Või miks mitte mõned teised linnarattad.

Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7336
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Teine ratas

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

morse kirjutas: 05 Juul 2019, 14:13

Kui ma paigutasin Scrambleri ühele poole otsitava ratta skaalat ja 690ne teisele poole, siis see pill jääb vist kenasti keskele. LC8 on rohkem maastikuke suunitletud (21” esiratas jmt), kuid kuidas hindaksid oma ratast juhul kui keegi ostaks ta pigem mammutiks (nagu vana TA või AT või vana superTeni moodsaks asenduseks)?

Jah, sinu paigutus Scrambleri ja KTM'i vahele peaks olema üsna täpne.
Algatuseks tuleb vahet teha, et Tiigril on kaks võimalikku inkarnatsiooni: XR ja XC (road ja crosscountry), esimesel on ees 19" valuvelg ja teisel 21" kodarvelg. XR on hea ratas asfaldil, kruusal ja metsateel. Nõudlikule maastikule ma temaga ei kipu. XC omab pikemat amordikäiku, natuke paremaid amorte ning kõrgemat kliirentsit. Seetõttu kannatab temaga ka vähe ägedamal maastiklul liikuda kui XR'iga. Kaal maastikul ukerdamisks on siiski suur - sõiduvalmis kujul 209kg. Arvestada tuleb, et tal on reaskolmene mootor, mis tahab natuke pöördeid saada aga veab siiski piisvalt madalalt, et maastikul hakkama saada. Tulenevalt sellestsamst reaskolmesest on ta vägagi universaalne ratas. Kõige keerulisemad olud, milles ma ise olen sõitnud on kinnikasvanud, vesised metsateed. Saab pingutuseta hakkama. TA'ga ei saa teda võrrelda, sest Tiger tundub ja ka on palju suurem-kõrgem ratas. Minul ei ulatu jalad näiteks sadula alumises asendis täistallaga maha. Aga vana Super Tenere asendusena näeks ma teda küll.

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”