Euroopa Liidu tüübikinnitus Leedu registris olevale tsiklile

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 7242
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 200 korda
Kontakt:

Re: Euroopa Liidu tüübikinnitus Leedu registris olevale tsiklile

Lugemata postitus Postitas mx77 » 11 Okt 2019, 11:54

Spoiler:
ttt kirjutas:
11 Okt 2019, 11:49
Ma sain aru, et kogu see "testimine" nii ongi, et keegi füüsiliselt midagi ei testi. Saadad fotod oma rattast ja kuskilt otsitakse välja, kas sellist ratast on Euroopas enne testitud (Dekrast siis ilmselt küsitakse kõigepealt) ja võetakse selle andmed. Isegi originaal sumpsi ei pidavat vaja olema ratta külge, piisab kui on ratta kõrval pildil :D Ühesõnaga päris ajuvaba. See nagu oleks veel arusaadav, kui päriselt midagi testitakse.

Aga maksab paber, mitte testimine. Ja see on äri. Isegi tootjad müüvad oma CoC-sid ju. Saadad mudeli ja paber tuleb posti, mingi paarsada euri. Eeldusel, et nad saavad selle antud ratta kohta väljastada muidugi, see selline nt UK->Prantsusmaa teema pigem.
Samas kui ei ole seda mudelit varem testitud, siis tehakse täistestimine, vähemalt Soome vastav asutus vanasti nii tegi.


Kasutaja avatar

rannamees
Postitusi: 653
Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
Tsikkel: Fazer 1000
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 154 korda
Tänatud: 24 korda

Re: Euroopa Liidu tüübikinnitus Leedu registris olevale tsiklile

Lugemata postitus Postitas rannamees » 11 Okt 2019, 12:16

Spoiler:
ttt kirjutas:
11 Okt 2019, 11:49
Ma sain aru, et kogu see "testimine" nii ongi, et keegi füüsiliselt midagi ei testi. Saadad fotod oma rattast ja kuskilt otsitakse välja, kas sellist ratast on Euroopas enne testitud (Dekrast siis ilmselt küsitakse kõigepealt) ja võetakse selle andmed. Isegi originaal sumpsi ei pidavat vaja olema ratta külge, piisab kui on ratta kõrval pildil :D Ühesõnaga päris ajuvaba. See nagu oleks veel arusaadav, kui päriselt midagi testitakse.

Aga maksab paber, mitte testimine. Ja see on äri. Isegi tootjad müüvad oma CoC-sid ju. Saadad mudeli ja paber tuleb posti, mingi paarsada euri. Eeldusel, et nad saavad selle antud ratta kohta väljastada muidugi, see selline nt UK->Prantsusmaa teema pigem.
Oled asjast täiesti õigesti aru saanud. See ongi puhas äri.

Minu näitel: Tõin Leedust USA auto, Town/Country, Leedu registris, EU nõuetele vastavaks ehitatud.
Eesti ARKis öeldi konkreetselt- samasuguseid mudeleid on kohalikus registris kokku 14 (!), kõik üksiktüübikinnitusega.
Meie tahame jälle üksiktüübikinnitust. :wack:
Kõigepealt tegi Ark oma füüsilise ülevaatuse, maksis ca 200, siis Ameerika Autost tüübikinnituse paber, 400.
Seal keegi midagi ei kontrollinud, tehti paar pilti ja saadeti koos vin koodiga Saksa. Nädalaga tuli vastus ja oligi arvel.

PS: Ainuke asi, mida mina üldse puutuma pidin, olid leeduka ise pandud mingid noname päevatuled, gabariitidega paralleelselt aga need ma oleks niikuinii minema visanud.
Pilt
Kasutaja avatar

rannamees
Postitusi: 653
Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
Tsikkel: Fazer 1000
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 154 korda
Tänatud: 24 korda

Re: Euroopa Liidu tüübikinnitus Leedu registris olevale tsiklile

Lugemata postitus Postitas rannamees » 11 Okt 2019, 12:21

mx77 kirjutas:
11 Okt 2019, 11:54

Samas kui ei ole seda mudelit varem testitud, siis tehakse täistestimine, vähemalt Soome vastav asutus vanasti nii tegi.
Nii on. Siis ka numbrid juba hoopis teised. 600st pole ilmselt enam juttugi.
Pilt
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 4895
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1011 korda
Tänatud: 219 korda

Re: Euroopa Liidu tüübikinnitus Leedu registris olevale tsiklile

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 11 Okt 2019, 12:34

ttt kirjutas:
11 Okt 2019, 11:49
Ma sain aru, et kogu see "testimine" nii ongi, et keegi füüsiliselt midagi ei testi. Saadad fotod oma rattast ja kuskilt otsitakse välja, kas sellist ratast on Euroopas enne testitud (Dekrast siis ilmselt küsitakse kõigepealt) ja võetakse selle andmed. Isegi originaal sumpsi ei pidavat vaja olema ratta külge, piisab kui on ratta kõrval pildil :D Ühesõnaga päris ajuvaba. See nagu oleks veel arusaadav, kui päriselt midagi testitakse.

Aga maksab paber, mitte testimine. Ja see on äri. Isegi tootjad müüvad oma CoC-sid ju. Saadad mudeli ja paber tuleb posti, mingi paarsada euri. Eeldusel, et nad saavad selle antud ratta kohta väljastada muidugi, see selline nt UK->Prantsusmaa teema pigem.
Tõenäoliselt oleks see ilmselt veel kallim,kui iga kord füüsiliselt test teha. Testija on mingite enamlevinud mudelitega testid teinud(ta omab selle kohta tõendus materjali) ja kui sul on pildil ratta küljes OEM osad ,siis tehaksegi sulle selle põhjalt ära. Lisaks on testijal ka olemas tunnustus ja seda ei anta niisama suvalisele garaažile vaid pead omama teatud hulga kalibreeritud mõõteseadmeid jne. Mis selles siis halba on,et saad paberi kohale minemata kätte? Võit on ju kahpoolne. Aja ja raha kokkuhoid kõigil.
Variant B on teha endale testlabor ja näidata,et seda 550-600€ dokumenti saab 55-60€ teha. Vaba turg ja majandus ju meil.
Viimati muutis urmas66, 11 Okt 2019, 12:35, muudetud 1 kord kokku.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

joel
Postitusi: 1487
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 50 korda

Re: Euroopa Liidu tüübikinnitus Leedu registris olevale tsiklile

Lugemata postitus Postitas joel » 11 Okt 2019, 12:35

rannamees kirjutas:
11 Okt 2019, 12:16
[...] Ameerika Autost tüübikinnituse paber, 400. Seal keegi midagi ei kontrollinud, tehti paar pilti ja saadeti koos vin koodiga Saksa. Nädalaga tuli vastus ja oligi arvel.
Siis ju täitsa OK hind. Ütleks isegi, et odavalt said. Nädalas on 40 töötundi, seega 10 €/h. Pildi tegemine, kirja kirjutamine ja vastuse ootamine ei nõua küll väga kõrget kvalifikatsiooni ka, aga katsu sa leida tänapäeval teenus, mida alla 10 €/h saad.
Joel
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 947
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: 2007 R6
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 95 korda

Re: Euroopa Liidu tüübikinnitus Leedu registris olevale tsiklile

Lugemata postitus Postitas Krl » 11 Okt 2019, 12:36

Iga riik(ka EU) on kehtestanud omad reeglid, mida ta oma registrisse võetavatelt sõidukitelt tahab. Ja kui tootja tahab oma võrre sinna riiki müüa, siis on tema asi tõestada, et tema toodand vastab selle riigi nõuetele. Kui tootja pole pidanud vajalikuks seda teha, siis mis huvi peaks olema riigil hakata katsetama, et kuigi tootja nendele nõuetele vastavust pole kinnitanud, siis äkki ikkagi vastab? Et asi natukegi lihtsamaks teha, siis paistab, et mingid ettevõtted on kuidagi välja teeninud õiguse võtta endale see vastutus, kinnitada, et see sõiduk siiski vastab nendele nõuetele ja olema valmis selle kinnitamise taga seisma, kui selgub, et see asi ikka päris nii ei ole tegelikult. Kas nad annavad selle kinnituse ühe näite põhjal, või iga sõidukit eraldi kontrollides, paistab olevat nende oma otsustada. 20Euro eest ilmselt ei viiitsiks isegi sellise asjaga tegeleda.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 4895
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1011 korda
Tänatud: 219 korda

Re: Euroopa Liidu tüübikinnitus Leedu registris olevale tsiklile

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 11 Okt 2019, 13:01

Krl jutu jätkuks,lisan et tootjad ei ole huvitatud sellest kui teise regiooni jaoks toodetud liiklusvahendid siia tuuakse või vastupidi. Siit ka nende poolne passiivsus.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

ttt
Postitusi: 306
Liitunud: 30 Mai 2016, 13:12
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 13 korda

Re: Euroopa Liidu tüübikinnitus Leedu registris olevale tsiklile

Lugemata postitus Postitas ttt » 11 Okt 2019, 14:47

No olgu testimisega kuidas on, aga seaduste kohta tahaks ikkagi mingit normaalset selgitust saada.
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 947
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: 2007 R6
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 95 korda

Re: Euroopa Liidu tüübikinnitus Leedu registris olevale tsiklile

Lugemata postitus Postitas Krl » 11 Okt 2019, 15:17

Millise seaduse tõlgendamine täiendavat selgitamist vajab? Sellest tekti hulgast siin, ei leia enam midagi üles.



Vasta

Mine “Mootorratastest üldiselt”