3. leht 6-st

Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Postitatud: 10 Okt 2019, 17:15
Postitas simp
Jesper kirjutas: 10 Okt 2019, 15:27
simp kirjutas: 10 Okt 2019, 14:27

kuid protsess ei tohi nõuda sõiduki modifitseerimist juhul kui sõiduk ei kujuta ohtu rahvatervisele.

Üldiselt neid osi, mida loetakse rahvatervisele mitte ohtu tekitada võivaks, ei vaevugi keegi sertifitseerima ega kontrollima. Näiteks amordid, sadul, käepidemekummid, suunatule lüliti jne. Ja selles veendumiseks, kas kujutab ohtu või mitte, ongi üksiktüübikinnituse protsess - kust sa võtad, et kontrollida ka ei tohi? Ei tohi nõuda juba tehtud protseduuride kordamist, aga kui leedukas midagi teinud pole, siis ei ole ka midagi mida korrata. Vt eespool on ka kirjas ARKi vastus, et "Näiteks Saksamaal ja Lätis tehakse neid teste ja siis me neid ka aktsepteerime (kui vaja, küsime vastavast registrist)."

Muideks siin tuleb veel üks huvitav teema sisse, millega kokku puutumise tõenäosus on küll väike, aga mitte olematu - kui näiteks ameeriklane tassib kolides oma sõiduki mõnda EL-i riiki, siis tema käest ei tohi keegi ühtegi testi nõuda ega peas karva kõverdada, ümberasuja vara. A kui sina selle talt ära ostad ja siis üritad Eestis registreerida, siis saad viuksu ikka täie raha eest - sina ju ei ole ümberasuja. Saksamaal on neid USA sõjaväelaste sõidukeid üsna palju müügil, ma praktikas ei tea, mis paberid neil on, aga caveat emptor.

Siin enne räägiti suunatulede märgistuse ja kahe suunatule vahe laiuse kontrollimisest.

Kontrollida võib muidugi, aga tõendamiskoormus langeb ARK'ile, mitte importijale. Will'i puhul on ARK öelnud, et "võib esineda piiranguid" ja asunud neid kontrollima. Kontrollimist ei ole mõistliku aja jooksul lõpule viidud, seega on tekitatud ülemäära piirav protsessiline takistus sõiduki importimiseks, kuigi leedu ametnikud on kinnitanud, et sõiduk vastab EU nõuetele, on turvaline ja ei kujuta riski rahvatervisele. Viimast kinnitab leedus välja antud uue-vormi pass.

St, kohalik protsess on üles ehitatud valepidi, "kodanik peab tõestama, et pole lammas", mitte "ARK tõestab, et kodanik on lammas".

Ära seda osakonda lahti tee, kui piibli tsitaate näha ei taha :)

Spoiler

tõendamiskoormus:

Since Article 30 of the EC Treaty provides for an exception, to be interpreted strictly (20), to the rule of free movement of goods within the Community, it is for the national authorities which invoke it to show in each case that the application of their rules is necessary to give effective protection to the interests referred to in Article 30 of the EC Treaty and, in particular, that the approval of the motor vehicle in question poses a real risk to human health or road safety.

protsessiline takistus & mõistlik menetlusaeg

Moreover, a national approval procedure does not comply with the fundamental principles of the free movement of goods if its duration and the disproportionate costs to which it gives rise deter the owner of the motor vehicle from seeking the approval of the motor vehicle.


Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Postitatud: 10 Okt 2019, 17:22
Postitas Jesper

Ja nüüd sa oled tüürinud oma jutuga kuhugi ümmargusse sohu, hoolimata sellest, et algne ekslik väide oli: "kui rattal on EU ühtsetele nõuetele vastav registreerimistunnistus ei saa nõuda üksiktüübikinnitust". Kui sellest protsessist peaks nüüd kooruma mingi tehniline üksikasi, mille tõttu otsustatakse will oma vokiga pikale lainele saata, siis saame selle üle edasi arutleda, kas see on kaupade vaba liikumist ebamõistlikult piirav või mitte. Aga hetkel ma nagu ei loe välja, et see üksiktüübikinnituse menetlus oleks üldse mingi konkreetse tulemuse andnud.


Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Postitatud: 10 Okt 2019, 17:51
Postitas simp
Jesper kirjutas: 10 Okt 2019, 17:22

Ja nüüd sa oled tüürinud oma jutuga kuhugi ümmargusse sohu, hoolimata sellest, et algne ekslik väide oli: "kui rattal on EU ühtsetele nõuetele vastav registreerimistunnistus ei saa nõuda üksiktüübikinnitust". Kui sellest protsessist peaks nüüd kooruma mingi tehniline üksikasi, mille tõttu otsustatakse will oma vokiga pikale lainele saata, siis saame selle üle edasi arutleda, kas see on kaupade vaba liikumist ebamõistlikult piirav või mitte. Aga hetkel ma nagu ei loe välja, et see üksiktüübikinnituse menetlus oleks üldse mingi konkreetse tulemuse andnud.

ARK on asunud tüübikinnitust sooritama väitega, "sõiduki suhtes võib esineda piiranguid", seda saab nõuda ainult juhul kui ei tekitata ebamõistlike barjääre importimisel. Selle barjääri tekitamist üritasingi sulle lahti selgitada, st oleme endiselt selle juures, et antud juhul ei saa üksiktüübikinnituse lõpuleviimist nõuda kuna sellega on tekitatud ebamõistlik barjäär sõiduki importimiseks. Nimelt on menetluse kestvus ületanud mõistliku aja.

Seda muidugi ainult juhul kui tõesti ükski asi pole will'i taga seisnud, vaid blokk on ARK'i poolne.

Nõustun, et tehnilistest üksikasjadest ala suunatuled, helitase jne ei saa hetkel veel midagi rääkida. Ilmselt jäämegi muus osas eriarvamusele, niiet ootame ära mida ARK päriselt räägib. :bsmile:


Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Postitatud: 10 Okt 2019, 18:03
Postitas Jesper

Minu arvamus on see, et igasugune mootorrataste tehnonõuete teemaline tõmblemine on riigi raha ja ressursside ebamõistlik kasutamine.

Ja ma ei taha, et sa mulle mingist barjäärist midagi lahti selgitaks, ma oskan ise piisavalt hästi algdokumenti lugeda. Ma tahan, et sa võtaks aru pähe ja lõpetaks valeinfo levitamise, nagu päästaks mingi teatud tüüpi tehniline pass üksiktüübikinnituse läbimise kohustusest.

PS. see eelneva posti täismahus tsiteerimine on kinda solvav - justnagu ma käiks ja muudaks koguaeg mingeid pointe hilisema jutu valguses, et peab ikka igaks juhuks "varukoopia" tegema.


Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Postitatud: 10 Okt 2019, 18:29
Postitas simp

Kindlasti ei ole see tsiteerimise eesmärk, pigem harjumuse vili.


Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Postitatud: 10 Okt 2019, 19:14
Postitas will111

Nüüd siis (puhtjuhuslikult just täna :lol: ) tuli ka ARKi vastus minu mailile..

"Esitasite Maanteeameti infotelefonil küsimuse, millal saab mootorratta arvele ja miks on tüübikinnitus tegemata.

Vastus: mootorratta saab arvele siis kui tüübikinnitus on tehtud. Tüübikinnitus ei ole tehtud, kuna puudub sõiduki pidurite, müra ja heitmete piirväärtuste täitmist tõendav dokument. Lisan manusesse mootorratta üksikkinnituse protseduuri kirjelduse. Puuduv dokument on kirjas 5.punkti all. Ülejäänud üksikkinnituse nõuded on täidetud. Kui Teil on nimetatud dokument olemas, siis andke teada, kust ma seda leida võin (Autotest, Ameerika Auto, TÜV Eesti andmebaasides?). Kui dokumendi originaal on Teie käes, siis palun toimetada see Maanteeameti Tehnikaosakonda"

Ühesõnaga, ikka üks ja sama jutt, ilmselt copy-paste.


Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Postitatud: 10 Okt 2019, 20:02
Postitas mx77

Milles küss? Kui dokument on puudu, siis pole mõtet vinguda ja sebi endale see dokument. Nüüd peaks seda vist ka Eestist saama, kunagi käisid USA raua fännid Soomes.


Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Postitatud: 10 Okt 2019, 20:03
Postitas Krl

Mis sa arvad, kas nad nssivad sind konkreetselt, või ei ole selles banaanivabariigis võimalik kellelegi ühtegi leedust pärit ameerika pilli arvele saada, kuna see on kohalikele vabamüürlastele jälle kuidagi kasulik.


Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Postitatud: 10 Okt 2019, 20:17
Postitas will111

Siin teemas esimesel leheküljel juba sai selgeks (õigemini selgeks on see saanud paljude teiste isikute vaidlemisest ja asjade uurimisest samal teemal), et see on äri, legaalne maffia. Kellegi onupoeg jagab 600eur eest "templit". Kasum jaotatakse vastavate ametnike ja onupoegade vahel laiali, kes selle skeemi tööle on pannud. JOKK

Ameerika pillid (mis on euroopasse toodud, aga pole euroliidus kuskil kunagi arvele võetud) on üks asi. Teine asi on sõidukid, mis on reaalselt euroopa liidus arvel ja tahetakse lihtsalt võtta arvele teises liikmesriigis. Mina esindan mitte seda esimest, vaid seda viimast case.

Mingit "dokumenti" 600eur eest ostma minna ma ei kavatse. Hea nali mx77, aga ei paku pinget sinu naljad kahjuks.


Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Postitatud: 10 Okt 2019, 20:26
Postitas Krl

Soovitan tutvuda selle liikumise põhitõdedega ja kogu see ARK`i, mentide ja maksuametnike kaader Ptsi saata.

https://en.wikipedia.org/wiki/Sovereign ... n_movement


Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Postitatud: 10 Okt 2019, 20:31
Postitas Krl

btw, kahtlustan, et see teema lõppeb samamoodi, nagu teema sellest mendist kes reimpzi naisega järvevanal tutvust üritas teha.


Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Postitatud: 10 Okt 2019, 20:33
Postitas will111

Jesper, mul oleks üks otsene ja konkreetne küsimus nimelt sulle. Vaidled siin ja taod nagu rauda, et simp ajab jura ja jagab valeinfot. Palun selgita, kui tegu on tõesti valeinfo ja juraga siis miks need "dokumendita" sõidukid lõpuks ikkagi arvele võetakse? (saaga kohta oskad kindlasti ise info üles leida, tsiteerida sulle vast ei ole vaja...viited on siinsamas teemas olemas). Tegu ei ole teooria või kellegi arvamuse, vaid läbikäidud tee ja konkreetse faktilise tulemusega.


Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Postitatud: 10 Okt 2019, 20:44
Postitas simp

mina jään siinkohal selle juurde, et 600€ serdi eest, mis võib, aga ei pruugi tõendada ARK'i kahtlust, et Leedu ametnikel polnud õigus on ülemäärane tõkend sõiduki importimiseks Eestisse. Selline nõue oleks mõistlik, kui ARK'il oleks mingi päris alus, mitte lihtsalt "me ei leidnud toda serti" mida meie kohalikud reeglid saada tahavad.

Reaalselt, Leedukad on otsustanud, et sõiduk pole ohtlik. ARK kahtlustab, aga ei kinnita kuidagi, et sõiduk oleks ohtlik. Annab omanikule nõude tõendada, et sõiduk ei ole ohtlik.

Will, esimeses postis räägid EU tüübikinnituse koodist, mina küsiks selle tüübikinnituse info leedust välja ja vaataks mis seal reaalselt kirjas on. Samal ajal esitaks vaide maanteeametile, kus paluks selgitust kuidas täpselt on jõutud järeldusele, et sõiduk kujutab endast tõsist ohtu rahvatervisele. Võimalusel uuriks tootjalt/esindusest sertide kohta ja konsulteeriks sobiva juristiga. Vastavalt tulemusele otsustaks järgmised sammud.

Samas on ilmselgelt "kiirem ja lihtsam" alla vanduda, nagu ikka.


Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Postitatud: 10 Okt 2019, 20:52
Postitas Jesper
will111 kirjutas: 10 Okt 2019, 20:33

siis miks need "dokumendita" sõidukid lõpuks ikkagi arvele võetakse?

Seda pead küsima ilmselt poliitikutelt kuskil Euroopa Komisjoni vms tasemel, kes need tüübikinnituse nõuded vastu võtnud on. Mina ei leia, et see jauramine mõistlik on, ilmselgelt leedukas ka ei arva, anoh ma võin siin ju arvata jõuludeni, mis sest kasu...


Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Postitatud: 10 Okt 2019, 21:38
Postitas joel
simp kirjutas: 10 Okt 2019, 20:44

Will, esimeses postis räägid EU tüübikinnituse koodist, mina küsiks selle tüübikinnituse info leedust välja ja vaataks mis seal reaalselt kirjas on.

Umbes esimese lehe keskel:

will111 kirjutas: 28 Juul 2019, 01:01

Jah, uue tüübi pass, fakt. Ja euro tüübikinnitust passis ei olnud, fakt.


Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Postitatud: 10 Okt 2019, 21:55
Postitas will111

Millist või mille üle jauramist sa siis nüüd silmas pead? Mumeelest VÕIKS see asi olla väga lihtne, kui kohalik ametnik tõepoolest ja reaalselt tahaks tagada, et eestis arvele võetav tsikkel vastab mis iganes müra ja heitmenormile (olgu see siis EU norm, või minupoolest kasvõi kohaliku ametniku oma "norm"). Selleks pole vaja teha mitte midagi muud kui ülevaatuspunktis pista pintsel torusse ja teha mõõtmine ning samamoodi seal ülevaatuse ees platsi peal teha mõõtmine müramõõtjaga. Kogu moos, reaalselt väga lihtne toiming ja kui see kõik maksaks...no kindlasti mitte rohkem kui 2kohalise summa siis vaevalt ka keegi väga protesteerida viitsiks.
Selle asemel aga tegeletakse mingisuguse lausabsurdiga.


Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Postitatud: 10 Okt 2019, 21:56
Postitas mx77
will111 kirjutas: 10 Okt 2019, 20:17

Mingit "dokumenti" 600eur eest ostma minna ma ei kavatse. Hea nali mx77, aga ei paku pinget sinu naljad kahjuks.

Tead, mul on poogen, mis sa arvad, aga sinu siin vingumine on mõttetu ja ei aita sind karvavõrdki edasi. Ma võin sulle hea advokaadi kontakti anda, aga see läheb sulle maksma mitte 600 vaid üks null suurema summa ja siis pole ka tulemus garanteeritud.


Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Postitatud: 11 Okt 2019, 00:01
Postitas urmas66

Rahva tervisega pole ilmselt leedukatel midagi pistmist. Nad lihtsalt sirgelt ignoreerivad EU reegleid,mida meil järgitakse. Seda teavad kõik ja sama keberniit oleks ka siis,kui see leedus arvel olnud ratas viia ntks saksa ja seal üritada seda registrisse võtta.


Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Postitatud: 11 Okt 2019, 00:28
Postitas will111

Küsimus ei ole keberniidis, seda on nagunii pealaest jalatallani ükskõik, mida sa teha tahad või ei taha. Küsimus on selles, et eestis sõiduki registrisse saamine on muudetud mingisuguse erafirma jaoks tohutult heaks tuluallikaks.
Täpselt samamoodi nagu sa ütled, et leedukatel pole rahva tervisega mingit pistmist, ei ole ka sellel nõutaval "dokumendil" mitte mingit pistmist rahva tervise või antud sõiduki tegeliku sobivuse või sobimatusega registrisse võtmisel. Ja landroveri foorumi teema koos oma lõpplahendusega seda ka täitsa ilmekalt näitab.


Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Postitatud: 11 Okt 2019, 02:15
Postitas simp
urmas66 kirjutas: 11 Okt 2019, 00:01

Rahva tervisega pole ilmselt leedukatel midagi pistmist. Nad lihtsalt sirgelt ignoreerivad EU reegleid,mida meil järgitakse. Seda teavad kõik ja sama keberniit oleks ka siis,kui see leedus arvel olnud ratas viia ntks saksa ja seal üritada seda registrisse võtta.

julgen väita, et saksamaa vastavad ametnikud kinnitaks viimast reaalsete tõenditega Leedu kolleegide tegemata töö kohta, mitte väitega, et "meie ei suutnud serti leida, vaata kas sa leiad, muidu arvele ei saa või maksa XXX€ uue serdi jaoks ja saad".


Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Postitatud: 11 Okt 2019, 07:45
Postitas mx77
simp kirjutas: 11 Okt 2019, 02:15

julgen väita, et saksamaa vastavad ametnikud kinnitaks viimast reaalsete tõenditega Leedu kolleegide tegemata töö kohta, mitte väitega, et "meie ei suutnud serti leida, vaata kas sa leiad, muidu arvele ei saa või maksa XXX€ uue serdi jaoks ja saad".

Oot-oot, mis tõenditega? Mis sellel tõendil kirjas oleks? Ja kas selle "tõendiga" saaks ratta arvele sinu arust või? :mrgreen:


Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Postitatud: 11 Okt 2019, 07:48
Postitas mx77
will111 kirjutas: 11 Okt 2019, 00:28

Küsimus ei ole keberniidis, seda on nagunii pealaest jalatallani ükskõik, mida sa teha tahad või ei taha. Küsimus on selles, et eestis sõiduki registrisse saamine on muudetud mingisuguse erafirma jaoks tohutult heaks tuluallikaks.

Rumalat juttu ei ole kah mõtet ajada. Mine too mõnest normaalsest EU riigist kasutatud ratas või osta poest uus - pole mingit keppi regitstreerimisega. Leedu oli, on ja jääb idaslaavi riigiks.
ma usun, et neid erilisi rattaid tuuakse nii vähe, et mingist jubadast rahateenimise august ei saa juttugi olla.


Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Postitatud: 11 Okt 2019, 09:00
Postitas urmas66
simp kirjutas: 11 Okt 2019, 02:15
urmas66 kirjutas: 11 Okt 2019, 00:01

Rahva tervisega pole ilmselt leedukatel midagi pistmist. Nad lihtsalt sirgelt ignoreerivad EU reegleid,mida meil järgitakse. Seda teavad kõik ja sama keberniit oleks ka siis,kui see leedus arvel olnud ratas viia ntks saksa ja seal üritada seda registrisse võtta.

julgen väita, et saksamaa vastavad ametnikud kinnitaks viimast reaalsete tõenditega Leedu kolleegide tegemata töö kohta, mitte väitega, et "meie ei suutnud serti leida, vaata kas sa leiad, muidu arvele ei saa või maksa XXX€ uue serdi jaoks ja saad".

Sellist tõendit pole selle ratta kohta olemaski,sest ratas on toodetud teisele turule,kus on teised reeglid. Kui see olemas oleks,siis saaks iga riigi register(ka Leedu) selle ka koheselt kätte.
Siit tekibki vajadus teha kontroll mõõtmised,sest tootja pole neid EU jaoks teinud ja neid ei saa ka tootjalt. Reegleid ja seadusi tuleb käsitleda ikkagi ühtse paketina,mitte valikuliselt.
Kui ma toon mingist EU riigist mingi liiklusvahendi(EU turule toodetud),millel puudub eestis tüübikood,siis meie ARK-i tehnoosakond saab selle liikuri tüübikinnituse ise ,ilma minu sekkumiseta kätte ja vormistab tüübikoodi meil arvele võtmiseks. Üldiselt kestab see mõnest päevast kuni paari nädalani. Eeldus on ,et selle liikuri jaoks on tootja teinud EU tüübikinnituse,et seda liikurit EU turul müüa. Kui seda pole tehtud ja sa impordid liikuri väljaspoolt EU-d, siis pead selle dokumendi ise hankima. Kuidas sa seda teed pole kellegi asi.


Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Postitatud: 11 Okt 2019, 10:10
Postitas ttt

Jutt ongi ju sellest, et testimine ise oleks väga lihtne protseduur, aga millegipärast on see nii, et üks asutus saab paberi väljastada ja seal isegi mitte ei testita midagi. Maksab 550. Leedus maksab 100, Soomes mingi 350.. Keegi teab, kas neid "teste" on võimalik ka mõnest teisest riigist osta?


Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Postitatud: 11 Okt 2019, 10:13
Postitas yeekim
ttt kirjutas: 11 Okt 2019, 10:10

Jutt ongi ju sellest, et testimine ise oleks väga lihtne protseduur, aga millegipärast on see nii, et üks asutus saab paberi väljastada ja seal isegi mitte ei testita midagi. Maksab 550. Leedus maksab 100, Soomes mingi 350.. Keegi teab, kas neid "teste" on võimalik ka mõnest teisest riigist osta?

Kui ma ei eksi siis "vanasti" käis masin Soomes ja summad olid ka teised(loe:suuremad).

edu


Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Postitatud: 11 Okt 2019, 10:23
Postitas mega1

Sai toodud leedust warrior
Sama jama maksis mingi 1500 kokku
Sest ka saksa dekras ei olnud mingit testi mis telliti norrast aega võttis 2 kuud
Ja koik tuuningjupid sumpad suunatuled tuli ülevaatuse ajaks originaalid panna
Aga eesti nr sain kätte lopuks


Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Postitatud: 11 Okt 2019, 10:24
Postitas mega1

See oli 2014 aastal


Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Postitatud: 11 Okt 2019, 10:35
Postitas Jesper

Seda pead ARKist uurima, kas ja milliseid teste nad aktsepteerivad. Aga vähemalt Soome puhul on see väike detail, et kuna paberite asemel tahavad nad ikkagi konkreetset sõidukit katsuda ja mõõta, siis esiteks pead tsikli sinna kohale lohistama ja teiseks peab see actually nendele normidele ka vastama :) Ehk kui seal kuskil mingi andurikala, flashitud aju või muu error sees on, siis riskid ka variandiga, et saad negatiivse vastuse ja tuled sama targalt koju arenema, vähemalt Soome foorumites on neid kurbi lugusid silma jäänud. Selles suhtes on Eesti süsteemi raha panek kindlam, et kui su sõiduk nende andmebaasis olemas on, on positiivne vastus pmst garanteeritud.

Samas kui see kõik oleks lihtne ja odav, siis ilmselt poleks need usakad Leedus ka heade hindadega...


Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Postitatud: 11 Okt 2019, 11:15
Postitas mx77
ttt kirjutas: 11 Okt 2019, 10:10

Jutt ongi ju sellest, et testimine ise oleks väga lihtne protseduur, aga millegipärast on see nii, et üks asutus saab paberi väljastada ja seal isegi mitte ei testita midagi. Maksab 550. Leedus maksab 100, Soomes mingi 350.. Keegi teab, kas neid "teste" on võimalik ka mõnest teisest riigist osta?

See kus EU riigis test tehakse ei oma tähtsust.


Re: Euroopa tüübikinnituse puudumine Leedu registris oleval rattal.

Postitatud: 11 Okt 2019, 11:49
Postitas ttt

Ma sain aru, et kogu see "testimine" nii ongi, et keegi füüsiliselt midagi ei testi. Saadad fotod oma rattast ja kuskilt otsitakse välja, kas sellist ratast on Euroopas enne testitud (Dekrast siis ilmselt küsitakse kõigepealt) ja võetakse selle andmed. Isegi originaal sumpsi ei pidavat vaja olema ratta külge, piisab kui on ratta kõrval pildil :D Ühesõnaga päris ajuvaba. See nagu oleks veel arusaadav, kui päriselt midagi testitakse.

Aga maksab paber, mitte testimine. Ja see on äri. Isegi tootjad müüvad oma CoC-sid ju. Saadad mudeli ja paber tuleb posti, mingi paarsada euri. Eeldusel, et nad saavad selle antud ratta kohta väljastada muidugi, see selline nt UK->Prantsusmaa teema pigem.