Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded


morse
Postitusi: 741
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 92 korda
Tänatud: 101 korda

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Lugemata postitus Postitas morse » 23 Sept 2019, 11:45

suhkrujuku kirjutas:
23 Sept 2019, 11:37
Minu aretisel on peal 40kw duke 2 mootor. Ja ülekanne on 17-40. Kuigi tuleb tunnistada ,et maanteel on selle rattaga igav. Aga maanteel on alati igav ja ma üldjuhul alati väldin võimalusel suuri teid. :D
Minu aretisel on vist peaaegu sama kiirenduspumbaga 40Kw mootor :) (625 SXC 2003). Mul praeguse veoketiga veel viimased ringid - kevadeks tuleb uus panna - eks ma siis kaalun seda ülekande suhet hoolega. Mis pöördel sul masin 90 või 100ga maanteel käib? Sadula päringu tegin ka Vugtec'ile. Eks näeb - kas ma pärast modifikatsioone olen ikka liiga pehmo :ner:

Ja maanteed on isegi paigiga igav sõita. :bsmile:



Riff
Postitusi: 50
Liitunud: 24 Nov 2014, 14:06
Tsikkel: Triple RS
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 2 korda

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Lugemata postitus Postitas Riff » 28 Mär 2020, 01:23

Kas keegi teadjamees midagi AJP PR7 kohta ka midagi öelda oskab?
Andmed ja just sõiduvalmis kaal tundub pärsis huvitav. Kas oleks alternatiiv uuele Yamaha T7-le?

https://www.motorcyclespecs.co.za/model/AJP/AJP_PR7.htm

image.png
Viimati muutis Riff, 28 Mär 2020, 02:02, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

attrs
Postitusi: 122
Liitunud: 05 Apr 2004, 22:26
Tsikkel: Sherco 300 SE Factory
Asukoht: Laagri

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Lugemata postitus Postitas attrs » 28 Mär 2020, 01:53

PR7 kohta rääkida ei tea kuid oman PR5 "Extreme" mudelit ning hinda arvestades otseselt midagi kurta ei oska.

Müü ratast ükskõik kui mitu korda maha, vägisi tekib miskit hoovile tagasi.

Riff
Postitusi: 50
Liitunud: 24 Nov 2014, 14:06
Tsikkel: Triple RS
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 2 korda

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Lugemata postitus Postitas Riff » 28 Mär 2020, 02:09

attrs kirjutas:
28 Mär 2020, 01:53

PR7 kohta rääkida ei tea kuid oman PR5 "Extreme" mudelit ning hinda arvestades otseselt midagi kurta ei oska.

Seda saab muidugi kaheti mõista aga küsin üle, et on siis oma hinda väärt või pigem mitte?
Kuidas lood ratta vastupidavuse ja varuosade saadavusega? Kas maanteel ka kogemusi ja kuidas seal
100+ km kiirustega?

Kasutaja avatar

attrs
Postitusi: 122
Liitunud: 05 Apr 2004, 22:26
Tsikkel: Sherco 300 SE Factory
Asukoht: Laagri

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Lugemata postitus Postitas attrs » 28 Mär 2020, 03:43

Sain 2016 isendi omanikuks ca 2k eest ning arvaks, et algajale enduroga tutvujale on selle raha eest ratast küll. Sarnases vanuses KTM/Husqi/Sherco vms isendid ca 2x kallimad. Hetke ülekandega on 100km/h maanteel väga ebameeldiv kogemus. PR5 näol on tegemist siiski metsa/rajale mõeldud rattaga mitte matkaenduroga. Tehnika ja üldise viimsitlusega olen rahul. Mootorit puudutavad varuosad (hiinlaste NC250/ZS177MM) suuremates hiinamaa e-poodides mõistliku hinnaga saadaval. Vaid tarnekiirus annab kriitilistel hetkedel soovida, seega mõned kuluvamad detailid tasub varuks hoida. Kuna kohalik esindus puudub on ülejäänud juppide osas on tulnud endal teha uurimstööd mis puksi/laagrit mõnes sõlmes kasutatakse. Senini leidnud sobiva asenduse vähese vaevaga.

Müü ratast ükskõik kui mitu korda maha, vägisi tekib miskit hoovile tagasi.

OldHorseNewTricks
Postitusi: 62
Liitunud: 01 Veebr 2015, 13:07
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Lugemata postitus Postitas OldHorseNewTricks » 28 Mär 2020, 09:36

Kasutaks ära teemat ja küsiks mis arvata swm kohta? On kellegil otsest kogemust? Olen mõelnud lihtsalt metsas kondamiseks mõnda kergemat ratast....


eetarga
Postitusi: 461
Liitunud: 21 Mai 2013, 17:33
Tsikkel: Cagiva GC, Aprilia Tuareg
Asukoht: Palamuse
Tänanud: 20 korda
Tänatud: 41 korda
Kontakt:

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Lugemata postitus Postitas eetarga » 28 Mär 2020, 10:25

Jälgin huviga Saksa SWM foorum (sest minu valdusest on kaks tükk) - ja nii palju nagu ma suudan foorumist välja lugeda kiidab "rahvas" eriti neid mudellid mis baaserivad veel vanade Huskite peale.

Uuded mudellid - nagu Classic 440 ja 650 Superdual olid lastehaigused suht levinud. Ise saan seda kinnitada :oops: Aga ma juurutasin neid välja ja jäin üldarvestuslik rahule.
Probleem on praegu pigem sellist (minu jaoks), et "vana" Saksa maaletooja lõppetas oma koostöö SWM tehasega (ja sealne järelturu tehnika juht oli pikaaegne sõber) - ja nüüd puuduvad mulle kontaktid, kui midagi on täiesti arusaamatu või pean garantii asjad ajama.

btw. vajaduste korral saan varuosade kohta aidata, "vana" Huskite kohta ja SWM´ide kohta - nii palju kui "olemas olev ladu Saksast veel annab.

https://www.zupin.de/

Heilige Mutter von der gesegneten Beschleunigung, verlaß' uns jetzt nicht!

OldHorseNewTricks
Postitusi: 62
Liitunud: 01 Veebr 2015, 13:07
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Lugemata postitus Postitas OldHorseNewTricks » 29 Mär 2020, 22:40

eetarga kirjutas:
28 Mär 2020, 10:25

Jälgin huviga Saksa SWM foorum (sest minu valdusest on kaks tükk) - ja nii palju nagu ma suudan foorumist välja lugeda kiidab "rahvas" eriti neid mudellid mis baaserivad veel vanade Huskite peale.

Uuded mudellid - nagu Classic 440 ja 650 Superdual olid lastehaigused suht levinud. Ise saan seda kinnitada :oops: Aga ma juurutasin neid välja ja jäin üldarvestuslik rahule.
Probleem on praegu pigem sellist (minu jaoks), et "vana" Saksa maaletooja lõppetas oma koostöö SWM tehasega (ja sealne järelturu tehnika juht oli pikaaegne sõber) - ja nüüd puuduvad mulle kontaktid, kui midagi on täiesti arusaamatu või pean garantii asjad ajama.

btw. vajaduste korral saan varuosade kohta aidata, "vana" Huskite kohta ja SWM´ide kohta - nii palju kui "olemas olev ladu Saksast veel annab.

https://www.zupin.de/

Endale jäi silma Swm rs300r. Mis sellest arvata?


eetarga
Postitusi: 461
Liitunud: 21 Mai 2013, 17:33
Tsikkel: Cagiva GC, Aprilia Tuareg
Asukoht: Palamuse
Tänanud: 20 korda
Tänatud: 41 korda
Kontakt:

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Lugemata postitus Postitas eetarga » 29 Mär 2020, 22:48

Siin on natukene inglise keelega info

https://swm-motorrad.com/forum/thread/3 ... my-rs300r/

Heilige Mutter von der gesegneten Beschleunigung, verlaß' uns jetzt nicht!
Kasutaja avatar

villy
Postitusi: 834
Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
Tsikkel: KTM 690, GSX650F
Asukoht: Tallinn, Pääsküla
Tänanud: 102 korda
Tänatud: 36 korda

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Lugemata postitus Postitas villy » 29 Mär 2020, 22:51

OldHorseNewTricks kirjutas:
29 Mär 2020, 22:40

Endale jäi silma Swm rs300r. Mis sellest arvata?

SWM rs300r ei ole kindlasti matkaenduuro ta on selline niisama nv lõbuks mõeldud offroad enduro, odavam alternatiiv ktm 350 4t, husky, beta, gasgas jne teistele. Veidi raskem, pole nii võimas ja kvaliteedilt veidi nõrgem, käisin kunagi proovisõitu ka tegemas, selline ratas millega tiksud niisama oma lõbuks. 1 hea ülevaade ka


morse
Postitusi: 741
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 92 korda
Tänatud: 101 korda

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Lugemata postitus Postitas morse » 29 Mär 2020, 23:08

villy kirjutas:
29 Mär 2020, 22:51

selline ratas millega tiksud niisama oma lõbuks.

Ma tiksun KTMiga ka oma lõbuks 8) :bsmile:


OldHorseNewTricks
Postitusi: 62
Liitunud: 01 Veebr 2015, 13:07
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Lugemata postitus Postitas OldHorseNewTricks » 29 Mär 2020, 23:25

villy kirjutas:
29 Mär 2020, 22:51
OldHorseNewTricks kirjutas:
29 Mär 2020, 22:40

Endale jäi silma Swm rs300r. Mis sellest arvata?

SWM rs300r ei ole kindlasti matkaenduuro ta on selline niisama nv lõbuks mõeldud offroad enduro, odavam alternatiiv ktm 350 4t, husky, beta, gasgas jne teistele. Veidi raskem, pole nii võimas ja kvaliteedilt veidi nõrgem, käisin kunagi proovisõitu ka tegemas, selline ratas millega tiksud niisama oma lõbuks. 1 hea ülevaade ka

Tundub täpselt see mida vajan 🙂. Eesti piires joristada plaanis. Muidu vaataks ktm 250 või 350 exf poole aga need 2k-3k kallimad...

Kasutaja avatar

villy
Postitusi: 834
Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
Tsikkel: KTM 690, GSX650F
Asukoht: Tallinn, Pääsküla
Tänanud: 102 korda
Tänatud: 36 korda

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Lugemata postitus Postitas villy » 29 Mär 2020, 23:31

OldHorseNewTricks kirjutas:
29 Mär 2020, 22:40

Tundub täpselt see mida vajan 🙂. Eesti piires joristada plaanis. Muidu vaataks ktm 250 või 350 exf poole aga need 2k-3k kallimad...

Kui sa tahad offroad maid avastada 1-2p max aga KTM tundub liiga kallis siis minu arvates vaata ka nt Beta 390 või 480 poole.

Randel on terve Eesti TET-i vist oma 390-ga risti-rästi läbi sõitnud. Need ka sellised rahulikud mootorid aga jõudu rohkem ja reeglina maksavad 1-2k vähem kui KTM aga samal ajal on kvaliteedilt sarnases klassis minu arvates.

morse kirjutas:
29 Mär 2020, 23:08

Ma tiksun KTMiga ka oma lõbuks 8) :bsmile:

:bsmile: Omal peabki lõbus olema


Turist
Postitusi: 176
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 20 korda

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Lugemata postitus Postitas Turist » 30 Mär 2020, 00:29

Võimsust väga ei armastata reklaamida millegipärast, aga esmase info põhjal tundus et KTM 350 EXC-F ja Beta 390 on mõlemad 14 kW. Võibolla erinevate aastate mudelite lõikes on mingeid erinevusi.

Viimati muutis Turist, 30 Mär 2020, 00:42, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

claw
Postitusi: 414
Liitunud: 23 Juul 2013, 02:24
Tsikkel: pilusilm ja venelane
Asukoht: Tartu
Tänanud: 72 korda
Tänatud: 56 korda

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Lugemata postitus Postitas claw » 30 Mär 2020, 00:40

14 kw? Või äkki on see bürokraatia pärast? Peaaegu kõigil endurokatel..
Proovi, äkki arvamus muutub..

https://www.google.com/search?client=fi ... exc-fpower


Turist
Postitusi: 176
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 20 korda

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Lugemata postitus Postitas Turist » 30 Mär 2020, 00:44

Kus see adekvaatne info peaks leiduma siis, nende mõlema kohta?

Kasutaja avatar

randel
Postitusi: 597
Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
Tsikkel: Beta 390
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 125 korda
Kontakt:

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Lugemata postitus Postitas randel » 30 Mär 2020, 09:26

Kõik hardenduurod tulevad tehastest euro-homologeeringu pärast tugevalt kohitsetuna ja võimsusega kuskil 10-14kW. Enamasti võtab juba diiler need piirajad maha (sisselase, summuti). Tegelik võimsus on mitu korda suurem. Kui just tipptasemel võistleja ei ole, siis ei mängi võimsus nende rataste valikul mingit rolli minu arust. Pigem tasub kaalu vaadata.
Minu Beta 390 võimsust on rohkem kui küll igasugustes oludes, peale rataste tasakaalustamist võib vabalt ka 120km/h neljarealisel sõita, aga ega see selliste rataste jaoks õige koht ikka pole. Metsas jällegi vähem = parem :)

Kasutaja avatar

villy
Postitusi: 834
Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
Tsikkel: KTM 690, GSX650F
Asukoht: Tallinn, Pääsküla
Tänanud: 102 korda
Tänatud: 36 korda

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Lugemata postitus Postitas villy » 30 Mär 2020, 11:11

claw kirjutas:
30 Mär 2020, 00:40

14 kw? Või äkki on see bürokraatia pärast? Peaaegu kõigil endurokatel..
Proovi, äkki arvamus muutub..

https://www.google.com/search?client=fi ... exc-fpower

Päris enduurod on kõvasti võimasmad kui kui paberitel. Mu 2takt ka passis kirjas 9kw ja nii nad tehasest tulevad aga enne kui klient saab kätte, võetakse piirangumd maha ja reaalsuses mingi 40kw

SWM puhul peaks tegema kõvasti eeltööd, et kas need asjad võetakse maha või mitte, sama käib ka AJP PR7 puhul, nende street legal map on väga kehva ja kui tahad normaalselt sõita, siis pead saama kinnituse, et keegi paneb sulle selle racing map-i peale,muidu temaga suht võimatu sõita


eetarga
Postitusi: 461
Liitunud: 21 Mai 2013, 17:33
Tsikkel: Cagiva GC, Aprilia Tuareg
Asukoht: Palamuse
Tänanud: 20 korda
Tänatud: 41 korda
Kontakt:

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Lugemata postitus Postitas eetarga » 30 Mär 2020, 11:54

SWM puhul peaks tegema kõvasti eeltööd, et kas need asjad võetakse maha või mitte, sama käib ka AJP PR7 puhul, nende street legal map on väga kehva ja kui tahad normaalselt sõita,

Euro 3 mudellite kohta piisab sellest, et mingi "lisalüliti" tuleb - lülitad lihtsalt ümber - jõu / jõuetu (Hind: 25,- E)

Uuemate mudellite kohta peab sa lisaks midagi tehnika kooslusest muutma - näiteks DB-killer välja, õhufilterkaan maha, jne.

300 ja 500 mudelite piirangud on põhimõtteliselt sama.

Heilige Mutter von der gesegneten Beschleunigung, verlaß' uns jetzt nicht!
Kasutaja avatar

Equ
Postitusi: 403
Liitunud: 17 Juul 2003, 13:55
Tsikkel: KTM 790 Adventure
Asukoht: Ei mäleta
Kontakt:

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Lugemata postitus Postitas Equ » 29 Sept 2020, 19:32

Jagaks enda kogemust kah. Suvel sai 790 Adventure ligi võetud. Tühikaal 189kg, koos vedelikega läheb tsipa üle 200kg küll jah. Kuigi olen erinevaid KTM läbi aastate proovida saanud, siis see on esimene mida omada. No R1200GS-i pealt tulla oli ikka vahe sees. Kergem, liigub sama hästi, pigem isegi paremini. Mingi 4000km nüüdseks sõidetud, enamasti muidugi matka ja asfaltteed muidugi. Kruusa ka sõitnud sellega, tundub igatepidi asjalikum, kerge kaal annab tunda. Mutta sellega muidugi ei roni. KTM on tuntavalt sportlikum vedrustus. Sadul pikka sõitu ei kannata :lol: GS-iga lasin 500km päev mõnel matkal, õhtu ei teinud tagument teist nägugi enamasti. KTM-i omaga nii 200km pealt tahab tagumik puhata saada. Mõlematel madalas asendis, originaalsadulad siis KTM on 1 cm isegi madalam. Mul lühikesed jalad, selle vastu aitab natuke. Aga endal oli ka just soov midagi kergemat võtta ja alla 1000cm3, et tahad matkama minna saaks pikka maad ka sõita ja vajadusel kruusateid paugutada vahelduseks.

Live long and prosper!
MINI 50 '8x->Jawa 250 '61->Honda MBX125F '84->Honda CM400T '83->Yamaha XJ600 '90->Kawasaki ZX10 '88->Honda CBR1000F '91->BMW R1200GS '05->KTM 790 Adventure '20

Kasutaja avatar

Kalts
Postitusi: 287
Liitunud: 10 Sept 2008, 23:49
Tsikkel: TDM900, G650 Xc, CRF250L
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Lugemata postitus Postitas Kalts » 30 Sept 2020, 09:25

Mis võiks olla KTM analoog Beta 390 ja 500 mudelile? Ja kuna igal pool kiidetakse Beta FI seadistust, siis kuidas on võimalik, et Beta võib oma konede segu/mapi normaalseks timmida kuid KTM peab seda lahjana hoidma? Kas siis Betale kui tootjale ei rakendu samad keskkonnanõuded kui KTM-le?

--
Vallo

Kasutaja avatar

villy
Postitusi: 834
Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
Tsikkel: KTM 690, GSX650F
Asukoht: Tallinn, Pääsküla
Tänanud: 102 korda
Tänatud: 36 korda

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Lugemata postitus Postitas villy » 30 Sept 2020, 15:32

Kalts kirjutas:
30 Sept 2020, 09:25

Mis võiks olla KTM analoog Beta 390 ja 500 mudelile? Ja kuna igal pool kiidetakse Beta FI seadistust, siis kuidas on võimalik, et Beta võib oma konede segu/mapi normaalseks timmida kuid KTM peab seda lahjana hoidma? Kas siis Betale kui tootjale ei rakendu samad keskkonnanõuded kui KTM-le?

KTM 500EXC

Seda Beta vs KTM seadistuse teemat lugedes tuleb tähele panna, et kas sa loed seda kuskil USA foorumis? Neil on hoopis teised mapid seal ja nende street legal map seal ongi kehva.

Kasutaja avatar

Kalts
Postitusi: 287
Liitunud: 10 Sept 2008, 23:49
Tsikkel: TDM900, G650 Xc, CRF250L
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Lugemata postitus Postitas Kalts » 01 Okt 2020, 19:30

Seda juba taipasin, sest jutt käib pidevalt EU mapi laadimisest mis üle lombi pole vist ametlikult lubatud.
Saan ma õigesti aru, et sarnased mudelid on KTM EXC ja siis n.n. valge KTM e. Husqvarna FE ?

Ma pole elusees KTM või Husqvarnaga sõitnud, kunagi tahtsin 390 Duke proovida aga ei mäletagi miks see katki jäi.
KTM 690 praakisin välja, olen taolise mammuti jaoks liiga lahja, 175cm/68kg. Kerged tunduvad olevat ainult metsasuunitlusega, ei hooratast ega õiget ühepütase tunnet, lühikese kolvikäiguga... Kui ajan tühja tuult taga ja sihukest motikat polegi, siis andke teada. Randeli Beta 350 oli ebameeldiv kogemus, 390 tublisti parem aga ikkagi jääb midagi puudu, pole nagu õige thumper. Olen liiga kriitiline ja bemmi 650 Rotaxiga harjunud?

--
Vallo

Kasutaja avatar

villy
Postitusi: 834
Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
Tsikkel: KTM 690, GSX650F
Asukoht: Tallinn, Pääsküla
Tänanud: 102 korda
Tänatud: 36 korda

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Lugemata postitus Postitas villy » 01 Okt 2020, 20:26

Kalts kirjutas:
01 Okt 2020, 19:30

Olen liiga kriitiline ja bemmi 650 Rotaxiga harjunud?

Keeruline aru saada, et mida otsid, peab see siis ühepütane olema? XT660R oled proovinud? Himaalyan pidi selline vanakooli 1 pütane olema

Kui sa 175 pikk oled siis ma ei saa aru, miks 690 su jaoks mammut on? Tegemist kerge rattaga ju, saad paar cm allapoole ka lasta. Mul on stockist veidi kõrgemale tõstetud, olen 180 aga mitte eriti pikkade jalgadega. Tegelt täisa hea kui maantel sõites nt saad jalad rippu lasta vabalt kartmata, et maad puudud. Sadula kõrgusega harjud ära ja 690 ei hoia oma raskust eriti kõrgel

Tenere 700 saab ka vast alla 200KG wet kui Summuti, aku ja nipet näpet eemaldad, äkki tahad kahepütast hoopis?

Kasutaja avatar

Kalts
Postitusi: 287
Liitunud: 10 Sept 2008, 23:49
Tsikkel: TDM900, G650 Xc, CRF250L
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Lugemata postitus Postitas Kalts » 02 Okt 2020, 08:38

Eks ta keeruline ole, näost-näkku on palju kergem, kirjameedia on ikka väga mannetu ses suhtes.

Mammut kaalu mõttes, mul juba üks selline on nagu sa tead. XChallenge, XT660, 690R... võta üks ja viska teist. Erinevad rattad aga mammutid on nad kõik minu arvates. On üsna ilmne, et 180+ ja üle 90kg kaaluv vormis tegelane võib 690R laadset parajaks pidada. Mina aga otsin kuni 120kg märgkaalus, pika kolvikäiguga ning arvestatava inertsiga (hoorattaga) ja mootoripidurdusega ühepütast. Kui Beta 350/390 pidada kergenduroka heaks näiteks, siis võib oletada, et ka kõik teised sarnased on samade omadustega ning mul pole mõtetki rohkem ringi vaadata.

--
Vallo


oil
Postitusi: 538
Liitunud: 15 Apr 2014, 09:39
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 39 korda

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Lugemata postitus Postitas oil » 02 Okt 2020, 09:23

Märgkaal 120 kg on küll suht lootusetu nõue. Isegi olematute kruiisimisomadustega Gas Gas 450-d on 130+ kg märgkaalus.

Mu arvates on olulisem raskuskese. Kord istusin oma KLE pealt Husq 610 peale. Husq on miski 30+ kg kergem. Sellega hakkasin siis kruusateel ümber pöörama ja nagu ikka, pöörderaadiuse vähendamiseks kallutasin tsikli tugevalt maha. Pidin ümber kukkuma, nii ootamatult tuli see kõrge raskuskese.

KLE on mammut ja natukenegi väiksema inimese jaoks vale valik, iseäranis metsa. Aga näiteks Eesti TETile on ta (minu jaoks) täiesti ideaalne, v.a. muidugi lahtisesse vaaludes liiva mis on raske esiosaga rattaga ebameeldiv tõmblemine.

Kasutaja avatar

villy
Postitusi: 834
Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
Tsikkel: KTM 690, GSX650F
Asukoht: Tallinn, Pääsküla
Tänanud: 102 korda
Tänatud: 36 korda

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Lugemata postitus Postitas villy » 02 Okt 2020, 10:50

No XT660R ja KTM690 ma kindlasti ühte patta ei paneks. Varem mul oli XT660R ja no räägime ikka rattast mis 30kg raskem, 20kw vähem jõudu, vedrustus suht olematu, üle 100km/h maanteel imelik vibra. Jah ta viib sind kohale ja loodust kena nautida aga sõiduomadustelt on nad ikka täiesti erinevad rattad. XT660R-ga ei tulnud kunagi sellis "evil laugh" nägu pähe nagu 690-ga iga päev. Aga noh hind on ka 2-3 korda erinev ka.

Aga jah, kui sa 120kg hea väändega dualsport ratast tahad, siis peaksid ehitama Beta 390/480-st või KTM EXC500-st. Beta on veidi madalam ja mõlemat saad veel rohkem madaldada.

@oil Selle raskuseme loogikaga on mõistlik üldse chopperiga sõita :mrgreen: Jah, kui sa tahad normaalselt vedrustust, siis ratas on kõrgem ja see muudab juhitavust kehvemaks maantee/kruusa jaoks siledal teel, midagi pole parata.

Kasutaja avatar

Irual
Postitusi: 126
Liitunud: 11 Okt 2010, 19:37
Tsikkel: vändast käima
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 15 korda

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Lugemata postitus Postitas Irual » 02 Okt 2020, 14:14

Kalts kirjutas:
02 Okt 2020, 08:38

Eks ta keeruline ole, näost-näkku on palju kergem, kirjameedia on ikka väga mannetu ses suhtes.

Mammut kaalu mõttes, mul juba üks selline on nagu sa tead. XChallenge, XT660, 690R... võta üks ja viska teist. Erinevad rattad aga mammutid on nad kõik minu arvates. On üsna ilmne, et 180+ ja üle 90kg kaaluv vormis tegelane võib 690R laadset parajaks pidada. Mina aga otsin kuni 120kg märgkaalus, pika kolvikäiguga ning arvestatava inertsiga (hoorattaga) ja mootoripidurdusega ühepütast. Kui Beta 350/390 pidada kergenduroka heaks näiteks, siis võib oletada, et ka kõik teised sarnased on samade omadustega ning mul pole mõtetki rohkem ringi vaadata.

Inertsi saad muidu sobivale rattale ise juurde teha, paned raskema siduri korvi. Järgi proovitud, +1/3 kaalu annab märgatavalt juurde.

Edu, L

Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 1699
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 61 korda
Tänatud: 63 korda
Kontakt:

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Lugemata postitus Postitas bitter » 02 Okt 2020, 14:55

oil kirjutas:
02 Okt 2020, 09:23

Mu arvates on olulisem raskuskese. Kord istusin oma KLE pealt Husq 610 peale. Husq on miski 30+ kg kergem. Sellega hakkasin siis kruusateel ümber pöörama ja nagu ikka, pöörderaadiuse vähendamiseks kallutasin tsikli tugevalt maha. Pidin ümber kukkuma, nii ootamatult tuli see kõrge raskuskese.

Võrreldes KLE-ga peaks 610 lõbus ratas olema. Pöörderaadiuse vähendamise peamised hoovad sellistega on sidur ja gaas 8). Oma ca 122kg ratast garaažis manööverdada tundub pagana raske ... sest selline kaal ongi raske (paigal). Sõites pole muret. Viimati veloga kukkusin pmst paigalseisust ülepeakaela samblasse kuna ei saanud jalga clip-pedaalilt kätte. Raskuskese polnud probleem, kiirust oli vähe :bsmile:.


ovaaP
Postitusi: 58
Liitunud: 11 Veebr 2014, 18:30
Tsikkel: TDM; Honda NC750X
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Lugemata postitus Postitas ovaaP » 03 Okt 2020, 13:42

Kellegil uue KTM 390 ADV kogemust on? Kas kannatab ka pikemat maad sõita?




Vasta

Mine “Mootorratastest üldiselt”