1. leht 3-st

Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Postitatud: 09 Sept 2019, 00:12
Postitas ranel
Kaasaegsed matkaendurod.
Mis tänapäevad pritsungiga masinad märg kaal alla 200kg üldse oleks?

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Postitatud: 09 Sept 2019, 03:16
Postitas ummip
ranel kirjutas:
09 Sept 2019, 00:12
Kaasaegsed matkaendurod.
Mis tänapäevad pritsungiga masinad märg kaal alla 200kg üldse oleks?
Äkki yamu xt660x või r

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Postitatud: 09 Sept 2019, 07:56
Postitas Piipz
Juba valmis ja päriselt kerge:

https://www.ccm-motorcycles.com/bikes/gp450-adventure/ (vist lõpetati tootmine aga järelturul peaks olema)

miskit oli kindlasti veel sinna alla 150kg kanti, ei tule kohe meel

Aga no paljud dual sport rattad annab selleks ringi ehitada, ktm 690 või husqvarna 701. Nimekiri pole kuigi lühike. Nagu eelmine ütles, siis xt660 on ka üsnagi kerge

siin on üks hea toorik: https://motodepoo.ee/secondhand/3d74fbf43cd523411257l6

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Postitatud: 09 Sept 2019, 09:30
Postitas oil
XT sadul tundub olema veel ääri-veeri matkakõlbulik (mina ei suudaks), aga see SWM - kes sellega päriselt pikkadel kruusa- ja maanteelõikudel sõita suudab pikalt? Ma sõitsin siin lähiriikide tripil sõbra Husqvarnaga vihma eest tsikleid ära peites 50 m. Pirin sellesamuse ära lööma tsiklile istudes.

Sõber ütles, et tagasiteel Eestisse enam istumine väga ei valutanud, ilmselt sellepärast, enam ei tundnud üldse mitte midagi. Päevi hiljem andis tunda.

Mul KLE500. Istumise pooleks võiks sõitma jäädagi, aga eks ta kiirteedele jõuetu ja kändude otsa liiga madal ole. Madala raskuskeskme tõttu aga matkamiseks täiesti ideaalne, isegi kohvritega. 186 kg peaks vist olema kaaluks.

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Postitatud: 09 Sept 2019, 10:21
Postitas ranel
No point tegelikult selles, et vaatan tulevikku, kui alpi asemele midagi muud võtta. Alp tore ratas, aga vanusest tingitud varuosade kättesaadavus ning nende hind hakkab jaburaks muutuma( ala taha uus velg 1100 eur). Järelturult aga üha keerulisem korralikke varuosi leida. Raskemat ratast kindlasti ei tahaks, pigem kergemat. 40kw kanti täiesti piisav võimsus.
Olen siin mõne uuema populaarsema mudeliga proovisõitu ka teinud ala uus twin, f850gs bmw jne, aga natuke raskevõitu rattad on. +40-50kg alpist raskemad. Lastis alp umbes sama raske, kui moodsamate matkarataste kaal pihta hakkab tühjana.

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Postitatud: 09 Sept 2019, 10:43
Postitas urmas66
XT660 on olenevalt modifikatsioonist märja kaaluga 186-206kg ehk mitte just märkimisväärselt kerge ratas, aga matkamiseks ei saagi vist väga kerge ratas olla. Pannes kohvriraamid ja kukkumisrauad ning ongi juba igaljuhul üle 200kg. Samas iste on neil ka minu jaoks mitte matkamiseks mõeldud,aga kindlasti on neid kellele see sobib.
TA-ga samas kaalus põhimõtteliselt. Ehk Ranelit huvitab vist pigem TA-st kergem ratas?

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Postitatud: 09 Sept 2019, 10:44
Postitas yeekim
Siin ridamisi erinevatelt tootjatelt R2 mootorivalemiga mudelei, neist midagi?

edu

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Postitatud: 09 Sept 2019, 12:17
Postitas ranel
yeekim kirjutas:
09 Sept 2019, 10:44
Siin ridamisi erinevatelt tootjatelt R2 mootorivalemiga mudelei, neist midagi?

edu
230-245kg kanti kisuvad need. Seepärast küsisingi siin. Mõte on jah, et praegusest kindlasti mitte raskem ratas.
Kiiret pole, pigem selle eesmärgiga, kui alp ära kooleb ja remontida pole enam pointi, siis mida asemele võtta.
Pigem huvitaks uus või vähe pruugitud masinad ehk siis suht uued mudelid.

Need uuemad r2 kipuvad jube rasked masinad olema.

Honda CRF1000 adventure 243kg
BMW F850GS adventure 244kg
KTM 790 adventure R 203kg (lisandub keskhark, kukkumisraud, kohvriraamid juurde)

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Postitatud: 09 Sept 2019, 12:39
Postitas morse
Noh! Kui liisingut ei pelga, siis on KTM 790 päris lahe ja pigem kergem pill.
https://www.ktm.com/ee/travel/790-adventure-r/

Seda juba mainiti, et 690 ja tema sugulased saaks tuunimise järel ADVks ehitada. Nood pole päris sellised RTW (ride the world) pillid kui Honda vastupidavuse ja lollikindlusega võrrelda.
https://www.auto24.ee/used/3207593

Kui võimsus poleks teema, siis Royal Enfield Himalayan on väga äge.
https://www.royalenfield.com/content/da ... ations.pdf


Edit: Lisasin lingid

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Postitatud: 09 Sept 2019, 13:07
Postitas urmas66
Uus Tenere700 205kg https://yamahakeskus.ee/index.php?id=to ... uct_id=239
CB500X 195kg http://bikes.honda.ee/index.php?m=25&l=2&n=165
Neid krossika sadulaga rattaid ma ausalt öeldes ei kujuta eriti matkamiseks ette,aga see on pelgalt minu arvamus.

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Postitatud: 09 Sept 2019, 15:33
Postitas Stinger
urmas66 kirjutas:
09 Sept 2019, 13:07
Uus Tenere700 205kg https://yamahakeskus.ee/index.php?id=to ... uct_id=239
CB500X 195kg http://bikes.honda.ee/index.php?m=25&l=2&n=165
Neid krossika sadulaga rattaid ma ausalt öeldes ei kujuta eriti matkamiseks ette,aga see on pelgalt minu arvamus.
CB-le saad siit kodarveljed ka alla ka naerad :) http://www.rally-raidproducts.co.uk/hon ... ked-wheels

Paarisaja lisa raha eest saad tubelessid. Ainuke asi on see et tellimuse kättesaamine vajab kannatlikkust. Ettevõtte usaldusväärsuses mina ei kahtleks.

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Postitatud: 09 Sept 2019, 16:09
Postitas retro
Himalayan'i vist veel Eestisse ei tooda.
Ka ise sama teemat mämmutanud (tilka näppinud) paar aastat. Tahaks uuemat ja kergemat ratast - elevandiga maadelda enam ei viitsi.

Minu jaoks oli (kauaoodatud) KTM ja Yamu kaal üllatus.
Räägitud on ka Honda CRF250Rally suurema töömahuga variandist.
Aga kummalisel kombel valik üsna puudub. Valik olekski ise ehitada (nt CRF250-le on nt CBR500 mootor vahele suratud)

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Postitatud: 09 Sept 2019, 16:22
Postitas Piipz
retro kirjutas:
09 Sept 2019, 16:09
Himalayan'i vist veel Eestisse ei tooda.
Ka ise sama teemat mämmutanud (tilka näppinud) paar aastat. Tahaks uuemat ja kergemat ratast - elevandiga maadelda enam ei viitsi.

Minu jaoks oli (kauaoodatud) KTM ja Yamu kaal üllatus.
Räägitud on ka Honda CRF250Rally suurema töömahuga variandist.
Aga kummalisel kombel valik üsna puudub. Valik olekski ise ehitada (nt CRF250-le on nt CBR500 mootor vahele suratud)
Mobile.de neid Himalayane nägin hiljuti mitu tükki, hinnad 3500 - 6500€ vahel.

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Postitatud: 09 Sept 2019, 16:29
Postitas Ronk
https://www.ajpmotos.com/en/models/trai ... re-600-en/

Ca 160-170kg kandis, kuid vajab taas kerget ümber modifitseerimist matkarattaks. Husky mootoriga veel ja suht lollikindel nagu kirjutatakse.

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Postitatud: 09 Sept 2019, 16:32
Postitas Piipz
Neid asju ka vist Eestist ei leia, kuid pulli pärast võib neid aeg-ajalt mobilest ju otsida. SWM-i (neist kõigist allolevatest) ilmselt julgeks osta, ülejäänud oleks vähemalt minu jaoks katse-eksitus meetod, kuid nii rikas ma pole, et ma "korraks proovin" mignit ratast.

Selline pull riist nagu SWM SuperDual X: https://www.swm-motorcycles.it/models/superdual-x/ (swm kodukas on suht kehvavõitu, seega päris õiget kaalu ei leia, kuid paistab et 170 ja 190 vahel).

Hiinlased on ka sellise asjaga vahepeal hakkama saanud: https://mmoto.tk/minsk-trx300i-2014-%D0 ... %BE%D1%80/

Prantslastel oli vahepeal ka selline:
https://www.motorcyclespecs.co.za/model ... 400_16.htm

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Postitatud: 09 Sept 2019, 16:34
Postitas Piipz
Veel üks hiinakas, üldsegi mitte pahade näitajatega: http://www.rx3adventure.com/

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Postitatud: 09 Sept 2019, 19:14
Postitas urmas66
Tutikas ratas kohapeal olemas,153kg , 250CC , 3890€ ja ei ole krossikas ehk saab ka sadulas istuda kui vaja.
https://www.motokaubad.ee/mootorrattad/ ... k-251.html

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Postitatud: 09 Sept 2019, 19:40
Postitas Irual
Tõsiselt, selliste ratastega läheksite ise ka matkale? :shock:
Juhtub midagi, kust te juppe kiiresti saate. Rääkimata sellest, et alla 600 on ikka päris piin vähegi pikemat reisi teha.

Vana TA korda ja jõuad kindlamini kohale.

Edu, L

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Postitatud: 09 Sept 2019, 20:12
Postitas urmas66
Ma Hiinas toodetud asju kõiki just ühe mütsiga ei lööks. Näiteks gaasil töötavaid laotõstukeid on meil 3,millest kaks Jungheinrich(SAKSAS tehtud lausa,aga üks keberniit ajab teist taga) ja üks hiinaks HC. Konkurentsitult on hiinaks kõige töökindlam ja see hiinaks on meil igapäevaselt töös 11 aastat olnud. Nüüd plaanime osta hiinakast laadurit,mis maksab koos lisadega umbes 20k ja samade andmetega Komatsu ilma lisadeta oli vist umbes 70k.
Sama teema ka näiteks CFMoto atv-d. Paaril tuttaval on ja üsna mitu aastat mõlemil probleemideta kasutuses olnud. Tõenäoliselt on suurem osa japsi tsiklite agregaatidest ka kas Hiinas,Taiwanil või miks mitte Hiinlase alltöövõtja juures Kombodžas või Vietnamis tehtud.

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Postitatud: 09 Sept 2019, 20:48
Postitas Piipz
See Benelli oleks minu silmis küll usaldusväärne, kuid veljed on vale mõõduga, st sama hästi võiks siis juba mõnele kergele baigile kohvrid külge panna. Võiks ikka klassikaline 18/21 setup olla (superhea rehvide valik), äärmisel juhul 17/19 (tagumine/esimene). Muidu poleks sellel kergusel väga mõtet, kui tee pealt ikka välja keerata ei saa.

Kui mul oleks aega minna mingile ülipikale matkale, kus ma saaks ka metsavahel ringi kolistada, siis mind absoluutselt ei kotiks kubatuur. Võib-olla oleks veidi juppide pärast mures, kuid ma ei saa öelda, et ma mõne mitte-hiina ratta pärast üldse mures poleks, kui kodus pikalt ära lähen. Kõik asjad lähevad lõpuks perse, kui neid piisavalt pikalt piinata.

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Postitatud: 09 Sept 2019, 21:15
Postitas urmas66
Kui maanteedel ja kruusal matkata,siis pole see 210-220kg ratas ka mitte liiga raske.Mulle oli liiga raske 270kg ratas ja 210 oli peale seda ikka väga kerge. Selline 150kg ratas on võibolla hea kuskil raskemates oludes,aga maanteel ilmselt polegi see parim lahendus. Eks palju oleneb kuhu minna,aga kui on isu sõita väga kehvades oludes,siis tuleb see 200kg ratas võibolla parema vedrustuse ja muu vajaliku parema varustusega täiendada ja ei tohiks probleeme olla. Ma pakun,et pikema matka varustus, koos kohvritega on vähemalt 50-60kg+ teel soetatud õlu-vein,toit ja vesi. Kui sellise laadungi mingi 150kg krossika sabale laed,siis on selle rattaga tõenäoliselt väga s**t sõita.

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Postitatud: 09 Sept 2019, 22:42
Postitas randel
Kõik need Benellid, SWM-id jt meie turul üsna tundmatud rattad on ratta hilisema müügi peake mõeldes üsna riskantsed valikud. Samuti on lisavarustuse nagu kukkumisrauad, kohvriraamid jne valik sisuliselt olematu. Igasugune ratta tuunimise ja hooldamise know-how on ka oluliselt tagasihoidlikum võrreldes levinud rataste kohta internetist leitava infoga.
Täna on minu arust uute rataste turul 2 arvestatavat valikut, mis on märgatavalt alla 200kg - KTM 690 Enduro ja Husqvarna 701 Enduro. Viimane on täna mõneti parem valik, sest on kauem praegusel kujul müügil olnud ja aftermarketi valik oluliselt laiem. Paari aastaga võtab KTM kindlasti järele. Need rattad tahavad matkarattaks muutmiseks kindlasti esiklaasi, lisapaaki ja sadula muutmist. Kohvriraamid niikuinii, kukkumisrauade arvelt saab kaalu kokku hoida. Kuskil 2-3000€ ratta hinnale lisaks ja on Mongooliasse matkamise pill olemas. Pikalt maanteel tüütuvõitu, aga kindlasti mitte lootusetu. Ainsad rattad, millega matkamise kõrvalt tegelikult ka maastikul lõbus on.
Raskemas kategoorias, ehk poest tulles 200kg juures on KTM 790 Adventure ja Yamaha 700 Tenere. Need rattad on matkavarustuses pigem ikka tublisti üle 200 kg ja lähevad rohkem allroad kategooriasse - teedel mugavad, aga raskemates oludes käib ratta kaal ikkagi üle jõu. Seepärast lahterdama need suuremate matkaratastega üsna samasse kategooriasse - KTM 1190/1290, Honda Africa Twin jne.
Kergema otsa poolt on KTM 500 EXC, Beta 390 jt sarnaseid rattaid üsna edukalt matkapillideks kohandatud, suurem paak, sadulakotid ja on minimalistlik matkaratas olemas, millega võib ka mitmetuhandekilomeetrise reisi ette võtta, aga sel juhul ikka maksimaalselt mööda kruusateid, suured magistraalid on ikka piin, kui pikemat otsa sõita. Aga kindlasti ei pea sellise kasutuse juures iga 10h tagant õlisid vahetama, nii et kui kibeleb pigem raskemate radade poole, siis kaalumist väärt alternatiiv seegi. Olude sunnil olen oma Beta 390-ga sel suvel Eesti TETi igatpidi läbi sõitnud ja saab täitsa hakkama, võiks kaugemalegi minna. Üksinda matkates kindlasti ratas, millest igasuguses olukorras jõud üle käib :)

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Postitatud: 09 Sept 2019, 23:22
Postitas Sciev
randel kirjutas:
09 Sept 2019, 22:42
Beta 390

Kui vaadata maaletooja lehte, siis vaatan et süüteküünla mark on kenasti ära toodud, aga selline pisiasi, nagu mootori võimsus on kahe silma vahele jäänud (ei mõtle ainult 390, oleks hea võrrelda teisi ka). :wack:

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Postitatud: 10 Sept 2019, 00:56
Postitas Erci
https://youtu.be/3V02pwbZl6s - raskem kui välja reklaamitud.
Soovitan ka KTM 690-t. Meil ju matkakutid pikke trasse sellega läbinud ja pole mingit probleemi. Ka maanteel saab hästi sõita, kõik sõltub kui kiiresti soovid edasi liikuda.

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Postitatud: 10 Sept 2019, 08:35
Postitas Ain
Spoiler:
urmas66 kirjutas:
09 Sept 2019, 20:12
Ma Hiinas toodetud asju kõiki just ühe mütsiga ei lööks. Näiteks gaasil töötavaid laotõstukeid on meil 3,millest kaks Jungheinrich(SAKSAS tehtud lausa,aga üks keberniit ajab teist taga) ja üks hiinaks HC. Konkurentsitult on hiinaks kõige töökindlam ja see hiinaks on meil igapäevaselt töös 11 aastat olnud. Nüüd plaanime osta hiinakast laadurit,mis maksab koos lisadega umbes 20k ja samade andmetega Komatsu ilma lisadeta oli vist umbes 70k.
Sama teema ka näiteks CFMoto atv-d. Paaril tuttaval on ja üsna mitu aastat mõlemil probleemideta kasutuses olnud. Tõenäoliselt on suurem osa japsi tsiklite agregaatidest ka kas Hiinas,Taiwanil või miks mitte Hiinlase alltöövõtja juures Kombodžas või Vietnamis tehtud.
CF tegi ju ka Kawa ER6n i koopiat mida isegi Veldis müüdi... huvitav kas keegi sellega ka täna sõidab?
Läheb natuke teemast aga.. ATVde osas ei ole vast kohane tuua CFi siia sisse. Eestis on müüdud päris mitmeid hiinakaid millele täna isegi keegi varuosasi ei paku.. Jah CF tehes lihtsamat tööd vast peab enamvähem mingi aja vastu aga pikas perspektiivis mitte. Ei ole ka Eestis praktiliselt ühelgi võistlusel neid stardis näha olnud.. Samuti niisama metsasõitudel. Samas on paaril tuttaval olnud ja oli mitmeid kordi kus õieti sõita nad ei saanudki..Masin lagunes suht päeva alguses ära...

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Postitatud: 10 Sept 2019, 08:50
Postitas randel
Spoiler:
Sciev kirjutas:
09 Sept 2019, 23:22
randel kirjutas:
09 Sept 2019, 22:42
Beta 390

Kui vaadata maaletooja lehte, siis vaatan et süüteküünla mark on kenasti ära toodud, aga selline pisiasi, nagu mootori võimsus on kahe silma vahele jäänud (ei mõtle ainult 390, oleks hea võrrelda teisi ka). :wack:
Vaata ükskõik millise kergeenduuro tootja lehte ja mitte ühegi lehelt ei leia sa andmeid võimsuse kohta. Ei KTM-il, Betal, Husqvarnal ega teistel. Aga kokkuvõtlikult võib öelda, et võimsust on kõigil neil "piisavalt" :bsmile:

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Postitatud: 10 Sept 2019, 09:10
Postitas urmas66
Spoiler:
Ain kirjutas:
10 Sept 2019, 08:35
urmas66 kirjutas:
09 Sept 2019, 20:12
Ma Hiinas toodetud asju kõiki just ühe mütsiga ei lööks. Näiteks gaasil töötavaid laotõstukeid on meil 3,millest kaks Jungheinrich(SAKSAS tehtud lausa,aga üks keberniit ajab teist taga) ja üks hiinaks HC. Konkurentsitult on hiinaks kõige töökindlam ja see hiinaks on meil igapäevaselt töös 11 aastat olnud. Nüüd plaanime osta hiinakast laadurit,mis maksab koos lisadega umbes 20k ja samade andmetega Komatsu ilma lisadeta oli vist umbes 70k.
Sama teema ka näiteks CFMoto atv-d. Paaril tuttaval on ja üsna mitu aastat mõlemil probleemideta kasutuses olnud. Tõenäoliselt on suurem osa japsi tsiklite agregaatidest ka kas Hiinas,Taiwanil või miks mitte Hiinlase alltöövõtja juures Kombodžas või Vietnamis tehtud.
CF tegi ju ka Kawa ER6n i koopiat mida isegi Veldis müüdi... huvitav kas keegi sellega ka täna sõidab?
Läheb natuke teemast aga.. ATVde osas ei ole vast kohane tuua CFi siia sisse. Eestis on müüdud päris mitmeid hiinakaid millele täna isegi keegi varuosasi ei paku.. Jah CF tehes lihtsamat tööd vast peab enamvähem mingi aja vastu aga pikas perspektiivis mitte. Ei ole ka Eestis praktiliselt ühelgi võistlusel neid stardis näha olnud.. Samuti niisama metsasõitudel. Samas on paaril tuttaval olnud ja oli mitmeid kordi kus õieti sõita nad ei saanudki..Masin lagunes suht päeva alguses ära...
Ühel minu tuttavatest oli garantiiajal probleem,et õli jooksis starterisse(mingi tihend) ja tehti Veldis korda.Teistel pole midagi olnud. Kasutavad kodus lumelükkamiseks ja niisama aiatöödel. Mõlemal on mingi 3a kindlasti need kasutusel.
Kui neid metsas retsida,siis laguneb ja Yamu või Kawa täpselt sama hästi. Need ei olegi ju mingiks hardcore metsas-mudas müttamise või võistlusmasinad. Iga asi omale kohale ja kõik toimib.

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Postitatud: 10 Sept 2019, 09:49
Postitas Ain
urmas66 kirjutas:
10 Sept 2019, 09:10
Spoiler:
Ain kirjutas:
10 Sept 2019, 08:35
urmas66 kirjutas:
09 Sept 2019, 20:12
Ma Hiinas toodetud asju kõiki just ühe mütsiga ei lööks. Näiteks gaasil töötavaid laotõstukeid on meil 3,millest kaks Jungheinrich(SAKSAS tehtud lausa,aga üks keberniit ajab teist taga) ja üks hiinaks HC. Konkurentsitult on hiinaks kõige töökindlam ja see hiinaks on meil igapäevaselt töös 11 aastat olnud. Nüüd plaanime osta hiinakast laadurit,mis maksab koos lisadega umbes 20k ja samade andmetega Komatsu ilma lisadeta oli vist umbes 70k.
Sama teema ka näiteks CFMoto atv-d. Paaril tuttaval on ja üsna mitu aastat mõlemil probleemideta kasutuses olnud. Tõenäoliselt on suurem osa japsi tsiklite agregaatidest ka kas Hiinas,Taiwanil või miks mitte Hiinlase alltöövõtja juures Kombodžas või Vietnamis tehtud.
CF tegi ju ka Kawa ER6n i koopiat mida isegi Veldis müüdi... huvitav kas keegi sellega ka täna sõidab?
Läheb natuke teemast aga.. ATVde osas ei ole vast kohane tuua CFi siia sisse. Eestis on müüdud päris mitmeid hiinakaid millele täna isegi keegi varuosasi ei paku.. Jah CF tehes lihtsamat tööd vast peab enamvähem mingi aja vastu aga pikas perspektiivis mitte. Ei ole ka Eestis praktiliselt ühelgi võistlusel neid stardis näha olnud.. Samuti niisama metsasõitudel. Samas on paaril tuttaval olnud ja oli mitmeid kordi kus õieti sõita nad ei saanudki..Masin lagunes suht päeva alguses ära...
Ühel minu tuttavatest oli garantiiajal probleem,et õli jooksis starterisse(mingi tihend) ja tehti Veldis korda.Teistel pole midagi olnud. Kasutavad kodus lumelükkamiseks ja niisama aiatöödel. Mõlemal on mingi 3a kindlasti need kasutusel.
Kui neid metsas retsida,siis laguneb ja Yamu või Kawa täpselt sama hästi. Need ei olegi ju mingiks hardcore metsas-mudas müttamise või võistlusmasinad. Iga asi omale kohale ja kõik toimib.
Siin räägitakse matkaenduurodest ju..Ilmselgelt ei otsita mööda asfalti sõitmiseks alla 200kg ratast. Ehk siis rattad saavad oluliselt rohkem vatti. Sellepärast tõin ka selle hiinakate näite. Ülekantud tähenduses ei ole see kindlasti lumelükkamine ja niisama aiatööd.. Vaata siin on juttu GSidest millega tehakse sarnaseid sõite: http://www.horizonsunlimited.com/hubb/w ... when-80343

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Postitatud: 10 Sept 2019, 09:58
Postitas urmas66
KTM-i saab rentida nii 690 kui 790,et saada aru kui raske neist kumbki kellegi jaoks on.
Võtad päevaks-paariks ja paarutad kõikvõimalikud olud sellega läbi ning õhtuks võiks ju ratta iseloomust arusaam olla ning taguots on ka aru saanud ,kas tahab selle sadulaga sõita või mitte. Matka imiteerimiseks võib ju mingid täispakitud sadulakotid ka külge haakida, et aru saada kuidas ratas käitub.
Pigem on meil siin lähiümbruses matkamiseks ka mingi krossikapikendus mõeldav,aga mõnusalt kaugele 5000-+km edasi tagasi sõiduks ei kujuta mina ikkagi sellisega sõitmist ette.Minu jaks on need siis ikkagi uutest KTM790,Tenere700 ja muud sinna kanti käivad rattad.CB500X oleks ka vist valikus.

Re: Kaasaegsed, alla 200 kg matkaendurod?

Postitatud: 10 Sept 2019, 10:08
Postitas urmas66
Ain kirjutas:
10 Sept 2019, 09:49
Vaata siin on juttu GSidest millega tehakse sarnaseid sõite: http://www.horizonsunlimited.com/hubb/w ... when-80343
See teema on ju suuresti väärkasutuse tulemustest.Kui tahad raskelt ülekoormatud rattaga ülirasketesse oludesse mina,siis tuleb ratas ka vastavalt ettevalmistada. Tugevdatud raam, kiiged ja teised amordid ning nii edasi. GS on ju tehasest ka puhas asfaldil või kergel maastikul(kruusatee) sõitmise ratas. Venelased nimetavad neid nagu Honda CRV-d Või Toyota RAV4-a "parketniki" ja see ju ongi nii.See, et keegi on saanud nendega ka raskemates oludes hakkama,ei muuda asja teiseks.