1. leht 1-st

chopper/cruiser tüüpi ratta valimine

Postitatud: 11 Sept 2019, 18:32
Postitas chopper13

Tere.
Olen oma esimese kasutatud ratta otsingul ja otsustasin enne ostu teema teha ja nõu küsida. Huvitab pigem chopperi/cruiseri tüüpi ratas siis mida nende ostmisel jälgida?
Mis on erinevate veoülekannete plussid ja miinused(mõtlen siis kardaani, rihma, ja ketti) ja mis nende iga-aastased ligikaudsed hoolduskulude erinevused.
Olen vaadanud suzuki intrudereid,
honda shadoweid, yamaha warriore.
Aastaarvult 2000 ja vähe peale.
Mida head ja halba nende omanikud oskavad rääkida.
Kui kellelgi midagi sarnast pakkuda siis võib kirjutada.


Re: chopper/cruiser tüüpi ratta valimine

Postitatud: 11 Sept 2019, 20:03
Postitas hmm

Sorry aga ära kirjuta nii... ennustamine ratta ostul õnne ei too, eriti veel nii vanade rataste osas.
Vali rattad välja ja mine kohale, sõida, loksuta, jne kui tunne on hea siis osta - nii lihtne see tegevus ongi.
Soovitajad ei hakka sinu rattaga sõitma - sina ju sõidad, kui midagi ostmisel nihu läheb, siis.... bad luck
Mida saad teha on see, et valid ratta välja, kutsud kellegi kaasa või paned siia viite ning küsid konkreetse ratta kohta ehk infot, lootes, et keegi on seda juba katsumas käinud. Veel parem, kui satud siinse foorumlase ratta otsa....

Muide lisan siia ühe lingi abipalujatele, mille kunagi teise foorumisse kribasin (no suures pildis samad küsimused aga valdkond nõks teine)... aga võiks ju siin foorumis ka sarnane/kohendatud teema olla, millele viidata:
http://chryslerclub.ee/foorum/viewtopic.php?f=23&t=8129


Re: chopper/cruiser tüüpi ratta valimine

Postitatud: 11 Sept 2019, 20:08
Postitas and

Intruder ja warrior on nn power cruiser, shadow pole nendega ühes klassis.

Intruderit pole proovinud aga warriori küll ja kiidan - piisavalt momenti ja väga hästi juhitav, raskuskese madalal nii et jätab väga kerge ratta mulje.


Re: chopper/cruiser tüüpi ratta valimine

Postitatud: 12 Sept 2019, 09:30
Postitas Maaks

Ülekande hoolduskulu, sõltumata tüübist, on ratta juures põhimõtteliselt kõige-kõike-kõige väiksem kulu.
gardaan (õige on kardaan*) {Motobot tegi} puhul vist vahetatakse mingi x aja/ läbisõidu tagant tagumise ülekande sees õli. Eeldan et see on ainus kulu ülekande juures. gardaan (õige on kardaan*) {Motobot tegi} kõige pikaealisem (kui midagi katki ei lähe, siis = ratta eluiga).
Kett: õlitad ise 500...750km läbimise järel, 50ml õlist jätkub aastaks? Sõltuvalt sõidustiilist ja mootori väändest kestab äkki kuni 30...40tuh km pärast mida tuleks kett ja hammakad vahetada. Mudelipõhiselt saad komplekti hinda näiteks sealt vaadata: https://www.streetmoto.ee/
Rihmülekanne on hooldusvaba, aga kestab ilmselt vähem kui kett. Kui kivi vahele satub siis võib teepeale jätta - minujaoks oleks see suur no no.
Aga kuna sa otsid chopperi/cruiseri tüüpi ratast, siis ilmselt on ratta väljanägemine sinu jaoks olulisem kui muud tegurid seega ma sinu asemel kettülekannet ei valiks - puhastamist/ poleerimist on rohkem :-)


Re: ratta valimine

Postitatud: 12 Sept 2019, 10:11
Postitas claw

Kardaan kõige muretum asi, julgen soovitada. Õli vahetus lihtne ja üldiselt tuksi nad ei lähe.

Kett pasandab seda õli laiali, kohati küll vähe ja mõne täpi, aga siiski. Lisaks, aegajalt tuleb välja vahetada koos hammakatega, aga pole kuigi kallis.
Väga levinud lahendus ja vabalt suures osas ise tehtav. Karta pole midagi.

Rihma kohta ei tea suurt midagi, kui seda, et teetöödel ja kruusateel on oht rihma lõhkuda kivikestega rihma vahel vms, on tutvusringkonnas juhtunud.

Aga see osa on küll õige, et mine ja proovi ise seljas istuda jne. Kahe sarnase ratta tunnetuse vahe võib olla nagu öö ja päev.


Re: chopper/cruiser tüüpi ratta valimine

Postitatud: 12 Sept 2019, 10:33
Postitas urmas66

Ei tea millega sul siiani kogemus,aga mine proovi ikka ka mõnega enne sõita ka. Minule näiteks chopperiga sõita ei istunud. Olen proovinud eelmine aasta HD Road Glide mingi 2011-14 vahemikust ratast ja Yamaha Midnight Star 1600(2006 vist) ja seda alles hiljaaegu. Mõte oli isegi midagi sellsit endale soetada,aga jääb ära. No ei meeldi see sõiduasend ja eriti ei meeldinud tagaistujaga sõit. Samas mul semusid ,kes jälle midagi muud ei tunnista. Välimuselt mulle paljud neist meeldivad,aga...


Re: chopper/cruiser tüüpi ratta valimine

Postitatud: 12 Sept 2019, 15:05
Postitas Neenets

" Kui kellelgi midagi sarnast pakkuda siis võib kirjutada"

Yamaha 1100 Dragstar Classic . 2007-st aastast arvel, reaalses kasutuses 2011 aastast. 10 000 km läbisõitu. Must. Mõned lisad. Hind 5000 ringis.


Re: chopper/cruiser tüüpi ratta valimine

Postitatud: 12 Sept 2019, 19:26
Postitas TPB

Sõltub sôidustiilist, tahad paugutada siis kardaan kergitab perset, rihm ja kett suruvad alla. Niisama tiksud siis savi.
Linnasôidul on olemas selline asi nagu liiga suur mootor. Maanteel mida suurem seda parem.
Kas taga keegi istub või ei pole vahet, väänet jagub ja ratas ise nii raske et sa ei pane tähelegi 60kg preilit.
Warrior ja VTX on väga lõbusad, kurvis kraabid sirgel saad venitusharjutusi


Re: chopper/cruiser tüüpi ratta valimine

Postitatud: 12 Sept 2019, 19:56
Postitas pühak

Olen kardaaniga Kawasaki VN 1500-ga kuskil paarkümmend tuhat km sõitnud. Kuna sõidan aastas suhteliselt vähe, siis kilomeetrid kogunevad aeglaselt. Minu käes on see tsikkel juba 7 aastat olnud. Täpsustuseks olgu öeldud, et kõik VN 1500 ja 1600 on kardaaniga, 1700 ja 2000 on rihmaga.
Lõppülekandes olen õli üle aasta vahetanud, samuti ka jahutus- ja pidurivedelikke. Mootoriõli vahetan reeglina igal aastal. Kui meeldib jalad tavalises isteasendis või ette sirutatult sõita, on chopper vist ainuvõimalik variant. Kui tahad, et jalad oleks kõhu all, siis pead teist tüüpi tsikleid vaatama. Proovi veel järgi, kas sulle meeldivad pulgad või tallaplaadid jala all, esimese peale on veidi ebamugavam toetada, aga samas on käiguvahetuseks ja pidurdamiseks vaja jalga vähem liigutada. Kui on plaadid, kuluks ära ka käiguvahetuse lisahoob, et kannaga üles vahetada, pulga puhul see pigem segab.
Remondi koha pealt on asjad vist teiste tsiklitega laias laastus samamoodi. Kuna chopperitel on reeglina suur töömaht ja madal forsseering, siis peaks vastupidavus parem olema, kui mõnel liitrisel bikel, millest kilovatte sadades on välja pigistatud.


Re: chopper/cruiser tüüpi ratta valimine

Postitatud: 12 Sept 2019, 22:34
Postitas mets

VTXga sõitsin 3 aastat. Tagantjärgi võib öelda, et oli suurepärane ratas. Suur, võimas ja vastupidav. Kardaanis õli vahetasin üle aasta, mootoris igal aastal, ehkki manuaal vist nägi ette 12 tuhat välbaks. Mul läbisõidud jäid ikka oluliselt väiksemaks. Ühe päevaga umbes 1000 km sõita polnud probleem. Tõsi on see, et ringteedel hakkasid kannad päris kergesti maad kraapima ja pikalt kiiremini kui 110 sõita muutus vähemalt minu jaoks väsitavaks. Selle vastu muidugi aitab klaas...


Re: chopper/cruiser tüüpi ratta valimine

Postitatud: 13 Sept 2019, 11:31
Postitas Maaks
TPB kirjutas: 12 Sept 2019, 19:26

Sõltub sôidustiilist, tahad paugutada siis kardaan kergitab perset, rihm ja kett suruvad alla. Niisama tiksud siis savi.
...

Kui kõik need asjad ei oleks omavahel jäigalt seotud, siis küll :lol:


Re: chopper/cruiser tüüpi ratta valimine

Postitatud: 13 Sept 2019, 12:43
Postitas yeekim

Algul "pelgasin" natukene rihma chopperil aga nüüd, kus endal rihmaga isend siis kui just neegri-EMM ei ole, on rihm/rihmaratas nii kenaste igatsugu kaitsmetega ümbritsetud, et....

edu


Re: chopper/cruiser tüüpi ratta valimine

Postitatud: 13 Sept 2019, 21:19
Postitas pühak

Rihmaga on transmissioonikadu ka veidi väiksem, aga see vist chopperi puhul eriti ei loe, sest niikuinii on suur kubatuur ja pöörded madalad. Pole huvi tundnud, kas kaaluvahe ka on. Teoreetiliselt peaks olema, sest 2 nurkülekannet ja kaigas kaaluvad rohkem, kui rihm ja 2 rihmaratast.


Re: chopper/cruiser tüüpi ratta valimine

Postitatud: 15 Sept 2019, 00:20
Postitas Turbo Diisel

mind huvitaks et millise läbisõidu juures suured V2 koolevad ja kapremonti vajavad?


Re: chopper/cruiser tüüpi ratta valimine

Postitatud: 15 Sept 2019, 09:08
Postitas yeekim
Turbo Diisel kirjutas: 15 Sept 2019, 00:20

mind huvitaks et millise läbisõidu juures suured V2 koolevad ja kapremonti vajavad?

Oleneb ALATI eelmisest/eelmistest kasutajast/kasutajatest :!:


Re: chopper/cruiser tüüpi ratta valimine

Postitatud: 15 Sept 2019, 09:20
Postitas TPB

Vedelikjahutusega elavad kauem kuna tagumine silinder ikka nii palju tuult ei saa. Värskematel Yamahadel on insenerid veits vaeva nãinud probleemi lahendamisega aga vanemad liigikaaslased not so much.
VTX-i puhul on foorumites palju teemasi "kelle läbisõit on suurem" ja remontimata 200000km masinaid on palju.


Re: chopper/cruiser tüüpi ratta valimine

Postitatud: 15 Sept 2019, 09:51
Postitas franz125

Loe usa foorumeid,sealt leiad läbisõite.Mootori remonditeemasi neis foorumites praktiliselt polegi,kui siis ainult tuunimisega seotud.Oma VTX-il oli ees 36kmiili ja spido-odo ei töödanud kui soetasin niiet kst.mis selle läbisõit oli.Värvimiseks ja niisama kontrooliks võtsin lahti ja mõõtsin kõik vidinad ja augud üle.Kõik oli originaal mõõdus ja kulumata.Silindreid ei mõõtnud sest vahetasin need Wiseco overborede vastu.Esimese aastakäigu(2002)kolvi materjal oli vilets,kulusid ühelt poolt ära ja hkkasid veidi õli rüüpama aga ka mitte midagi muud ei juhtunud.Siin foorumis vist oli küll mingi teema VN-i vända raamsaalede kulumise kohta aga too oli ka mingi sajandi vanune masin :mrgreen:


Re: chopper/cruiser tüüpi ratta valimine

Postitatud: 15 Sept 2019, 10:15
Postitas yeekim
franz125 kirjutas: 15 Sept 2019, 09:51

...Siin foorumis vist oli küll mingi teema VN-i vända raamsaalede kulumise kohta aga too oli ka mingi sajandi vanune masin :mrgreen:

Niisama nad ära ei kulu, kui õlitus OK, siis suht "igavene"
Probleem on nende taastamisega või tegelikult taastamatusega, kuna raamsaalet kui sellist ei ole, on vaid SELLE vända jaoks SELLESSE raami pressitud puks! Sarnane lahendus on ka selle sajandi Vulcanitel.
Iga mootor vajab õlitust.

edu


Re: chopper/cruiser tüüpi ratta valimine

Postitatud: 15 Sept 2019, 11:50
Postitas franz125

on vaid SELLE vända jaoks SELLESSE raami pressitud puks!

Olen sellest teadlik aga kirjanduses on see ikkagi "bearing"nii et seda võib kutsuda laagriks,saaleks võib-olla veel millekski.Puksiks seda nt.manualides ei nimetata(bush).


Re: chopper/cruiser tüüpi ratta valimine

Postitatud: 15 Sept 2019, 12:03
Postitas Sciev

Eks nii puksid, saaled kui kuul-ja rull-laagrid on kõik ühise nimetusega laagrid.


Re: chopper/cruiser tüüpi ratta valimine

Postitatud: 05 Mär 2020, 21:48
Postitas chopper13

http://www.mototehnika.ee/used/3111490
kas keegi selle kohta oskab midagi rääkida


Re: chopper/cruiser tüüpi ratta valimine

Postitatud: 06 Mär 2020, 02:37
Postitas Turbo Diisel

2 tonnine Chopper ikka liigh võimas esimeseks võrriks. võikjs alustada tonniste baikidega ikke=)


Re: chopper/cruiser tüüpi ratta valimine

Postitatud: 11 Mär 2022, 11:26
Postitas chopper13
Teema jälle päevakorras. Eelmine ost jäi ära teatud põhjustel.
Eelistatud vtx või intruderi, 1800
Kellel plaanis müüa ja pole jõudnud kuulutust veel panna, võib kirjutada.
Tel 53084169

Re: chopper/cruiser tüüpi ratta valimine

Postitatud: 11 Mär 2022, 12:12
Postitas recaro
See VN2000 on iseenesest super ratas. Puudu on tagurpidi käik. Aga muidu väga mõnus ja suur stabiilne asi maanteel. Linnas mitte nii mõnus, maastikule absoluutselt asja pole :)
Töökindluse kohapealt ei oska kommenteerida, 4 hooaega mis sellisega sõitsin, siis vahetasin õli ja filtreid/küünlaid (kuluosad ühesõnaga). Pidurid sellise ratta jaoks selgelt lahjad.
Need intriderid ja vtx on natuke teine klass tegelt (oma kogukuse poolest). VN tõstaks vb pigem rocket 3-ga samasse punti.
Mina soovitan :)

Re: chopper/cruiser tüüpi ratta valimine

Postitatud: 11 Mär 2022, 16:47
Postitas franz125
Vtx 1800 mingi 5 erinevat nö.keretüüpi-S,R,C,R ja F.Kui ise täna peaks ostma ja hinda ei vaataks siis võtaks hoopis Suzu intruder M109R-i.