O/V : Oma Dual-Sporti ei leia ma üles

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 294
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster 750
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 80 korda
Tänatud: 7 korda

O/V : Oma Dual-Sporti ei leia ma üles

Lugemata postitus Postitas Nozzu » 16 Sept 2020, 22:52

Olgu, vaatame, mis saab.

Neile, kes pikka teksti lugeda ei viitsi, lühikokkuvõte:

Otsin dual-sport ratast.
Hinnavahemikus 1500-3500 eurot
Soovituslikult mootorimahuga 650/700
Võimalik vahetus Ducati Monster 750 vastu (aasta 2000)

Natuke piinlik ju on oma Ducati ning kõigi ducatistade ees. Ehkki ma ei personaliseeri rattaid, on ta olnud mulle alati särstakas ning rõõmus kaaslane, kes pole mind kunagi hätta jätnud. Ja nüüd siis niimoodi...mõtlen ratta vahetuse peale. Tüdrukuid olen kergema südamega vahetanud.

AGA mis teha, kisub kohe metsa poole. Metsa poole, kuhu mu töö ja hobid mind alatasa nagunii viivad. Et siis võiks ju ka ratas olla metsakõlbulik. Viimaseks piisaks vastupanukarikas sai Eesti TeT foorumisse postitatud Hiiuma seikluse video. See on see, mida ma tahaks teha. Tuisata tolmustel kruusateedel, rassida põõsaste vahel looklevatel, mudastel jalgradadel, lõigata üle kastemärja heinamaa. Aga mitte ainult...et näha kodumetsast ja heinamaadest kaugemale, on oluline ka, et ratas liiguks talutavalt ka maanteekiirustel.

Ehk siis dual-sport see olema peab. Aga milline? Ehk oskate soovitada, kommenteerida ja pakkuda. Olen siin läbi suve Youtubest ja artiklitest erinevate rataste kohta infot ammutanud aga sellega on täpselt nii, et mida rohkem vaadata, seda kirjumaks pilt läheb ja see mis eile tundus hea, seda täna enam niiväga ei tundugi.

Siiski, olen enda jaoks välja mõelnud, et ratta mootorimaht võiks olla vähemalt 400/450 ja pigem 650/700. Aga 1000+ on juba liiga palju, sest konkreetselt adventure ratast ei otsi. Saan aru küll, et 250 on ilmselt kergem ja raskel maastikul mängulisem kui 650nene aga nagu öeldud - nii nagu ma ei taha otsa ümber pöörata asfaldilt kruusateele jõudes (nii on juhtunud) on minu jaoks oluline, et saaks vajadusel ka pikemalt asfaldil kulgeda ja noh, eksole, poodi piima järgi sõita.

Endale on siiani silma jäänud sellised isendid:

Legendaarne Kawasaki KLR 650.

https://images.app.goo.gl/whLbh4xbKs2j8U9cA

image.png

Suuresti tänu FortNine videole:

See oleks siiani ilmselt mu esimene valik. Saan aru küll, et selle ratta miinuseks on, võrreldes mõne teisega, suur kaal. Kaal teisalt annab jällegi ilmselt stabiilsuse maanteel. Samuti räägib selle ratta kasuks juba igikestev tootmine (mis küll mõned aastad tagasi ära lõpetati) tänu millele on suur järelturg kõiksugu modifikatsioonidele.
Aga vaatamata suurele järelturule, ei ole hetkel ühtki KLRi meie müügiportaalidest saada.

KLRiga samasse kategooriasse läheb ilmselt ka Suzuki DR 650
Pilt

Selle ratta miinuseks nagu ma aru olen saanud, on aga see, et tehaseseades on ta suht talumatus konditsioonis: liiga pehmed amordi, liiga kõva sadul, liiga pime esilatern, liiga suur tagalatern, Aga muidu võimas tööloom, mis ühegi takistuse ees tagasi ei kohku.

Kergematest on jäänud silma Suzuki DRZ 400

image.png

Aga selle ratta puhul on, ilmselt tingituna väiksemast mootorist, see, et ta maanteel ilma taganttuuleta üle 100 km naljalt välja ei jookse.

Ja noh, hetkel jäi meie müügiportaalidest silma KTM 640 LC aastatest 98 ja 99
https://en.wikipedia.org/wiki/KTM_640_A ... enture.jpg

image.png

Aga niipalju kui ma nende kohta lugesin, jäävad need aastakäigud veel aega, mil nende mootorid kippusid lagunema. Pluss pea talumatu vibratsioon maateel. Ehk siis pole kah hea variant.

Täna tutvustati mulle Husqvarna 701 enduurot
Pilt
Mille kohta midagi negatiivset öelda ei oska, saa ega tahagi.

Kui vaid, pelgalt enda mätta otsast vaadates, jääb selle hind minu jaoks kõrgeks?

Nüüd siis, olles pikalt kirjutanud sellest, millist ratast ma tahaks ja ei tahaks, ilmselt üsna oluline aspekt valikutegemisel. Hinnapiir.
Ja see võiks olla kusagil vahemikus 1500 - 3500 eurot.

Ehk siis müüksin oma Ducati heasse peresse ning saadud raha eest, vajadusel väikse lisainvesteeringuga, soetaksin dual-spordi. On ka võimalik ratas ratta vastu vahetus. Kui keegi tahab näiteks metsaradadelt linnatänavatele ümber asuda.

Pakkumisi, kommentaare, soovitusi :bsmile:

P.S Või leidub äkki keegi, kes annaks oma ratast mulle, maitse suhu saamiseks, proovida.
Äkki on nii, et kogu see dual-spordindus on vaid mu ilus fantaasia ning tegelikult ei meeldigi ja saan rahuliku südamega oma Ducatiga edasi kulgeda.




blacky
Postitusi: 5
Liitunud: 12 Mär 2019, 16:27
Tsikkel: BMW F650GS Dakar
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: O/V : Oma Dual-Sporti ei leia ma üles

Lugemata postitus Postitas blacky » 16 Sept 2020, 23:03

Sellisesse hinnaklassi jäävad dual-sport rattad mida ka Eesti turul leida võib on näiteks XT660R, Pegaso Trail, F650GS Dakar, BMW X-challenge.

Kasutaja avatar

tito
Postitusi: 428
Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
Tsikkel: Pole
Tänanud: 37 korda
Tänatud: 15 korda

Re: O/V : Oma Dual-Sporti ei leia ma üles

Lugemata postitus Postitas tito » 16 Sept 2020, 23:09

Nozzu kirjutas:
16 Sept 2020, 22:52

Kergematest on jäänud silma Suzuki DRZ 400
Pilt

Aga selle ratta puhul on, ilmselt tingituna väiksemast mootoris....

Päris ühe miili lõppkiiruse pill ei ole jah, aga 100 pole probleem, ülekanded pealegi vahetatavad.
Et asjast aimu saada, on üks sm hetkel müügis, mine proovi!
https://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?p=853021#p853021

Kasutaja avatar

tito
Postitusi: 428
Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
Tsikkel: Pole
Tänanud: 37 korda
Tänatud: 15 korda

Re: O/V : Oma Dual-Sporti ei leia ma üles

Lugemata postitus Postitas tito » 16 Sept 2020, 23:12

Spoiler
Näita
tito kirjutas:
16 Sept 2020, 23:09
Nozzu kirjutas:
16 Sept 2020, 22:52

Kergematest on jäänud silma Suzuki DRZ 400
Pilt

Aga selle ratta puhul on, ilmselt tingituna väiksemast mootoris....

Päris ühe miili lõppkiiruse pill ei ole jah, aga 100 pole probleem, ülekanded pealegi vahetatavad.
Et asjast aimu saada, on üks sm hetkel müügis, mine proovi!
https://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?p=853021#p853021

Lihtsa silindri/kolvi vahetusega võimalik mõni hobune talli juurde tuua.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 294
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster 750
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 80 korda
Tänatud: 7 korda

Re: O/V : Oma Dual-Sporti ei leia ma üles

Lugemata postitus Postitas Nozzu » 16 Sept 2020, 23:53

Spoiler
Näita
tito kirjutas:
16 Sept 2020, 23:09
Nozzu kirjutas:
16 Sept 2020, 22:52

Kergematest on jäänud silma Suzuki DRZ 400
Pilt

Aga selle ratta puhul on, ilmselt tingituna väiksemast mootoris....

Päris ühe miili lõppkiiruse pill ei ole jah, aga 100 pole probleem, ülekanded pealegi vahetatavad.
Et asjast aimu saada, on üks sm hetkel müügis, mine proovi!
https://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?p=853021#p853021

Muidu mulle see DRZ täitsa sümpatiseerib jah. Märkasin ka seda kuulutust.

Aga super-moto, selle teemaga pole end kurssi viinud. Aga on vist nii, et see rohkem kõvakatte masin.
A muidugi, ratta olekust saaks aimu.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 294
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster 750
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 80 korda
Tänatud: 7 korda

Re: O/V : Oma Dual-Sporti ei leia ma üles

Lugemata postitus Postitas Nozzu » 17 Sept 2020, 00:04

blacky kirjutas:
16 Sept 2020, 23:03

Sellisesse hinnaklassi jäävad dual-sport rattad mida ka Eesti turul leida võib on näiteks XT660R, Pegaso Trail, F650GS Dakar, BMW X-challenge.

XT660R ja BMW X-challenge näevad täitsa muhedad välja.

Pegaso jällegi pole miskipärast kunagi meeldinud.


will111
Postitusi: 3811
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 226 korda

Re: O/V : Oma Dual-Sporti ei leia ma üles

Lugemata postitus Postitas will111 » 17 Sept 2020, 03:55

Sellest "supermoto" loosungist ei tasu lasta end liigselt kallutada. Niikaua kuni sa ei vaata ega plaani osta VÕISTLUSpilli SM ratast (mida sa ei plaani kohe kindlasti sest nendel pole ei tulesid vilesid ega isegi mitte numbrit ja dokumente) siis sinu jaoks tähendab see supermoto lihtsalt 17 tolliseid rattaid tavapärase 21 ja 17/18 asemel.
Muidugi metsas 17 tollise esirehviga just super sõita ei ole, aga maanteel ja üldse suhtkoht igalpool mujal jälle on.

Üldiselt kui hind on kuni 3500 siis ma ilmselt vaataks mõnda võimalikult uuemat bemmi või tõesti kasvõi sea drz400. Igasugused 90ndate hernehirmutised katsuks ära unustada. 90ndate ktm'd katsuks kohe päris kindlasti ära unustada :D aga 3500 eest saab ka oluliselt uuemaid ktm'e

Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 5506
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1600
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 325 korda
Tänatud: 204 korda

Re: O/V : Oma Dual-Sporti ei leia ma üles

Lugemata postitus Postitas yeekim » 17 Sept 2020, 09:30

Võta see, mis Su' põhisõidukina mugav on!
Paned vastavad rehvid alla ja sätid natukene ülekannet....
Need Hiiumaa rajad (ja rohkemgi veel) on ka TDM'i ja isetehtud SM seadega 640 Lc4'ga läbi sõidetud.

edu

Teen saiast sitta!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 294
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster 750
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 80 korda
Tänatud: 7 korda

Re: O/V : Oma Dual-Sporti ei leia ma üles

Lugemata postitus Postitas Nozzu » 17 Sept 2020, 09:43

Mhmh, ilmselt tuleb terve rida rattaid läbi istuda.
Vaatasin, et just, nagu tellitult tuli müüki DR 800 väga taskukohase hinnaga.
Aga see kvalifitseerub ilmselt rohkem matka-mammutina. Ehkki jah, nagu Youtube videodest näha oli, rammib end mudast kah vajadusel läbi. Ehk, nagu Sa, Yeekim, mõtte välja käisid - tahtmise ja õigete seadete korral on iga ratas pea igal pool sõidetav.

No hoian teemal ja turul silma peal. Kes teab, äkki tuleb ka KLRi pakkumine mingil hetkel :)
(Ma ei teagi, mis teema mul selle rattaga on, pole ühtegi nö. päris elus näinud)

Kasutaja avatar

marko233
Postitusi: 197
Liitunud: 18 Sept 2007, 13:47

Re: O/V : Oma Dual-Sporti ei leia ma üles

Lugemata postitus Postitas marko233 » 17 Sept 2020, 10:17

Mul sama teema, ise hoian silmad lahti Husqvarna TE610 osas.
Varasemalt on mul olnud DRZ400e, väga hea ratas, aga 6nda käigu puudumine segas. TE610 on 6 käiguline + rohkem jõudu, miinusepoolelt aga varuosade saadavus ilmselt.

CBR F3; CBR 954rr; Tuono 1000; MT-01
Kasutaja avatar

Kalts
Postitusi: 290
Liitunud: 10 Sept 2008, 23:49
Tsikkel: TDM900, G650 Xc, CRF250L
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 4 korda

Re: O/V : Oma Dual-Sporti ei leia ma üles

Lugemata postitus Postitas Kalts » 17 Sept 2020, 10:22

Kui pikk sa oled ja palju kaalud?
Mul seisab siiani garaažis BMW Xchallenge, ainult 5000km kellal, läigib nagu uus. 3500 ja on sinu, 180€ eest saad 9l x-tank lisapaagi kui soovid. Kunagi müügiks tehtud pildid leiad siit: http://bsd.ee/kalts/G650X/
Praegu on BMW orikad käekaitsed ka küljes, mul on neid üks komplekt ja tõstan vastavalt vajadusele Xcountry ja Xchallenge vahel... Ahjaa, tegin Xchallenge pakiraami ka, selle võid materjali hinnaga saada, pilte kahjuks hetkel kohe pole. Müün ainult seepärast, et ratas on mulle liiga kõrge, isegi lühema Xcountry amordi ja maksimumini üles lastud esiamortidega on liiga kõrge, kahju aga nii on. Ise olen 175 cm ja 67 kg.

--
Vallo

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 294
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster 750
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 80 korda
Tänatud: 7 korda

Re: O/V : Oma Dual-Sporti ei leia ma üles

Lugemata postitus Postitas Nozzu » 17 Sept 2020, 10:41

Kalts kirjutas:
17 Sept 2020, 10:22

Kui pikk sa oled ja palju kaalud?
Mul seisab siiani garaažis BMW Xchallenge, ainult 5000km kellal, läigib nagu uus. 3500 ja on sinu, 180€ eest saad 9l x-tank lisapaagi kui soovid. Kunagi müügiks tehtud pildid leiad siit: http://bsd.ee/kalts/G650X/
Praegu on BMW orikad käekaitsed ka küljes, mul on neid üks komplekt ja tõstan vastavalt vajadusele Xcountry ja Xchallenge vahel... Ahjaa, tegin Xchallenge pakiraami ka, selle võid materjali hinnaga saada, pilte kahjuks hetkel kohe pole. Müün ainult seepärast, et ratas on mulle liiga kõrge, isegi lühema Xcountry amordi ja maksimumini üles lastud esiamortidega on liiga kõrge, kahju aga nii on. Ise olen 175 cm ja 67 kg.

Ahjaa....pikkus ja kaal on ilmselt jah maastikul ukerdamiseks ratast valides oluline.
Olgu siis avaldatud: Pikkust 178 ja kaalu 70.

EDIT: Pagan...ehk siis me oleme enam vähem ühtedes mõõtmetes.
A mis tähendab liiga kõrge - jalad ei ulata täistallal maha? See paar-kolm senti võib juba tegelikult päästa äkki.

Pea uus BMW Xchallenge tundub ahvatlev pakkumine. Lisan kaalukausile ja süvenen sügavamalt teemasse.

EDIT: 3500 tundub tõesti olevat ka väga hea hind. Vaatasin korra mobile.de sse.
Ilmselt läheb see ratas sul kiiremini ära kui ma otsustada ja tegutseda jõuan :)
Aga kui nii, siis nii.

Väga kiiret tehingut nagunii ei saa toimuma, sest pärast meelepärase ratta valikut tuleb esmalt Duca realiseerida.
Kui keegi just vahetusvõimalust ei paku.

Kasutaja avatar

romulus
Postitusi: 557
Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
Asukoht: Tartu/Ida-Viru
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 22 korda

Re: O/V : Oma Dual-Sporti ei leia ma üles

Lugemata postitus Postitas romulus » 17 Sept 2020, 11:04

Pakutud DRZi ja X Challengi eelis KLR-tüüpi vanakooli rataste ees on vedrustus. Ilmselt on nad kergemad ka. DRZiga legaalne maanteekiirus täiesti OK. Legaalse kiiruse saavutamisel on DRZ nt teravam, kui vana 750 Africa Twin. Usun, et läheb ka KLRi eest ära. Nii et kubatuuri ei tasu põdeda.

Oleme sellesama müüdava DRZiga pikemal reisil käinud, eesti sisestest sõitudest rääkimata. Ainus miinus vast paagi suurus, peab tanklapeatusi tihedamalt tegema lihtsalt. Nt TETi on nende kahe rattaga IMHO vahvam sõita, kui KLRi või Big-iga.

r.

Delta, Tuula Turist 200M '78, Dnepr MT-9 '72, Dnepr MT-10-16 '88, Suzuki GSX600F '90, Africa Twin '97, Iz 56 '61
Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 294
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster 750
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 80 korda
Tänatud: 7 korda

Re: O/V : Oma Dual-Sporti ei leia ma üles

Lugemata postitus Postitas Nozzu » 17 Sept 2020, 11:13

romulus kirjutas:
17 Sept 2020, 11:04

Pakutud DRZi ja X Challengi eelis KLR-tüüpi vanakooli rataste ees on vedrustus. Ilmselt on nad kergemad ka. DRZiga legaalne maanteekiirus täiesti OK. Legaalse kiiruse saavutamisel on DRZ nt teravam, kui vana 750 Africa Twin. Usun, et läheb ka KLRi eest ära. Nii et kubatuuri ei tasu põdeda.

Oleme sellesama müüdava DRZiga pikemal reisil käinud, eesti sisestest sõitudest rääkimata. Ainus miinus vast paagi suurus, peab tanklapeatusi tihedamalt tegema lihtsalt. Nt TETi on nende kahe rattaga IMHO vahvam sõita, kui KLRi või Big-iga.

r.

Aitäh, romulus! Väärt info. Just ka see legaalsete kiiruste aspekt. Kuna jah, et ma trahviraha maksta ei soovi, siis ma ka legaalsetel kiirustel põikpäiselt püsin. Natuke piinlik isegi, aga ma ei ole oma Duca viiendat käiku kasutanudki. Korra panin sisse, et veenduda, et see ikka olemas on aga kiirus 110 jäi selle käigu jaoks väheseks.

Ehk siis pilk hakkab juba vanakooli tööloomade (KLR-i ja DR-i) pealt väiksemate ja väledamate poole pöörduma.

Kasutaja avatar

Kalts
Postitusi: 290
Liitunud: 10 Sept 2008, 23:49
Tsikkel: TDM900, G650 Xc, CRF250L
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 4 korda

Re: O/V : Oma Dual-Sporti ei leia ma üles

Lugemata postitus Postitas Kalts » 17 Sept 2020, 12:03

Nozzu kirjutas:
17 Sept 2020, 10:41

Ahjaa....pikkus ja kaal on ilmselt jah maastikul ukerdamiseks ratast valides oluline.
Olgu siis avaldatud: Pikkust 178 ja kaalu 70.

EDIT: Pagan...ehk siis me oleme enam vähem ühtedes mõõtmetes.
A mis tähendab liiga kõrge - jalad ei ulata täistallal maha? See paar-kolm senti võib juba tegelikult päästa äkki.

Pea uus BMW Xchallenge tundub ahvatlev pakkumine. Lisan kaalukausile ja süvenen sügavamalt teemasse.

EDIT: 3500 tundub tõesti olevat ka väga hea hind. Vaatasin korra mobile.de sse.
Ilmselt läheb see ratas sul kiiremini ära kui ma otsustada ja tegutseda jõuan :)
Aga kui nii, siis nii.

Väga kiiret tehingut nagunii ei saa toimuma, sest pärast meelepärase ratta valikut tuleb esmalt Duca realiseerida.
Kui keegi just vahetusvõimalust ei paku.

Olen Xchallenge müünud mitu aastat, aga keegi pole tahtnud, vaevalt et nüüdki tormijooksu oodata on. Ratas on täiesti korras, lisaks kohendatud mõned nõrgad kohad: alu tagaraamil kõik M6 keermed helicoilitud, õhupuhasti kopsiku pooled silikooniga kokku pandud sest orikas tihend ei pea ja laseb tolmu läbi. Orikas sidurikaas on ka nõrk koht, aga selle vahetamiseks pole 5000 km. peal mingit vajadust. Hiljuti vahetasin ~ 35000 km. sõitnud Xcountryl sidurikaane, niiet võrdlusmoment on olemas. Eelmine omanik oli rattale Touratechi kola külge pannud, küljejala suurem tald on vist ainsana siiani küljes. Maha on võetud esitule kaitsevõrk, esiporika eesmine pikendus (sinine nokk, fotodel näha), lenksukõrgendused (ka fotodel näha), vbla veel midagi mis kohe meelde ei tule. Mootorisse vaadanud pole, aga ma ei usu et seal midagi huvitavat oleks, sest ~ 33000 peal olid Xcountry klapivahed normis.

Mõned cm võivad asja muuta küll, eriti kui hargivahe on pikem kui mul. Pead proovima. Üks minust ~ 3-4 cm pikem sugulane sihib seda ratast juba mitu aastat, aga kõik vahendid lähevad hetkel maja remontimiseks...

--
Vallo


marv1
Postitusi: 27
Liitunud: 30 Nov 2017, 17:48
Tänatud: 1 kord

Re: O/V : Oma Dual-Sporti ei leia ma üles

Lugemata postitus Postitas marv1 » 17 Sept 2020, 12:52

Honda Dominator on veel üks ratas, mis võiks sellesse vahemikku sobida ning mida sul nimekirjas mainitud pole.

Nõustun, 90ndate rattad tahavad ikka mingit nokitsemist ja kindlasti jäävad sõiduomadustelt alla moodsatele ratastele.

Minu esimeseks rattaks oli scrambleriks/trackeriks ümberehitatud Dominator (ca 150kg), millega metsas, põllul ja kruusal oli D606 rehvidega väga mõnus, kuid maanteel väsitas juba 1-2h ära (ilmselt tuuleklaasi oleks aidanud).

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 294
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster 750
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 80 korda
Tänatud: 7 korda

Re: O/V : Oma Dual-Sporti ei leia ma üles

Lugemata postitus Postitas Nozzu » 17 Sept 2020, 13:09

marv1 kirjutas:
17 Sept 2020, 12:52

Honda Dominator on veel üks ratas, mis võiks sellesse vahemikku sobida ning mida sul nimekirjas mainitud pole.

Nõustun, 90ndate rattad tahavad ikka mingit nokitsemist ja kindlasti jäävad sõiduomadustelt alla moodsatele ratastele.

Minu esimeseks rattaks oli scrambleriks/trackeriks ümberehitatud Dominator (ca 150kg), millega metsas, põllul ja kruusal oli D606 rehvidega väga mõnus, kuid maanteel väsitas juba 1-2h ära (ilmselt tuuleklaasi oleks aidanud).

Tänan. Muidugi. Dominator on täiesti põhjendamatult valikust välja jäänud.

Mis maanteesõitu puutub, siis ega mu Ducagi ilmselt mingi unistuste maanteeratas ole oma täiesti naked olekus. Aga ometi olen sellega mingeid 700 kilomeetriseid päevi teinud. Tõsi, samamoodi, tund-poolteist sõitu ja hakkad otsima ettekäändeid peatumiseks.
Ehk jah, selliste kergete ebamugavustega olen juba harjunud ning leppinud ja kaherattalist diivanit või täisgondlis ja tuuleklaasidega adventure ratas polegi eesmärk.


kalju1
Postitusi: 384
Liitunud: 19 Aug 2009, 12:34
Tsikkel: Cagiva
Tänatud: 12 korda

Re: O/V : Oma Dual-Sporti ei leia ma üles

Lugemata postitus Postitas kalju1 » 17 Sept 2020, 13:28

Mul oleks pakkuda Cagiva Canyon 500 2003 a. Miinuseks võrreldes eespool viidatud ratastele väiksem vedrustuse käik, samas võrreldes KLR-ga väiksem kaal.
Metsaminekus oleks tarvis kärnasemaid rehve.


morse
Postitusi: 768
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 104 korda
Tänatud: 104 korda

Re: O/V : Oma Dual-Sporti ei leia ma üles

Lugemata postitus Postitas morse » 17 Sept 2020, 13:40

Minu hinnangul on DRZ teistest peajagu üle kui teed otsuse, et juhitavus ja läbivus on tähtsam kui maantee mugavus. DRZi eelis on see, et võrreldes 250sega on ta siiski võimeline pikka maad kiirelt sõitma - eeldusel, et sa ise viitsid istuda seal...

Kui peaks valima Suzu DR, Kawa Bemmi ja Honda vahel, siis mulle isiklikult vist meeldib Domikas kõige rohkem.

DRi puhul ma eelistaks vist DR BIGi. Jah, ta on 222Kg aga oma hinna eest on ta hea pikal teel ja kui viitsid rasket pommi tõsta, siis teeb heade rehvidega ka pehmel pinnal kõik ära. Ise olen 100+K kilomeetrit sõitnud Bigiga.

Ma ütleks, kõigist mainitutest maailmajagu paremad on 701 ja 690. Aga neid 3K eest osta ei soovita, isegi kui on saada :D

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 294
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster 750
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 80 korda
Tänatud: 7 korda

Re: O/V : Oma Dual-Sporti ei leia ma üles

Lugemata postitus Postitas Nozzu » 17 Sept 2020, 13:58

morse kirjutas:
17 Sept 2020, 13:40

Minu hinnangul on DRZ teistest peajagu üle kui teed otsuse, et juhitavus ja läbivus on tähtsam kui maantee mugavus. DRZi eelis on see, et võrreldes 250sega on ta siiski võimeline pikka maad kiirelt sõitma - eeldusel, et sa ise viitsid istuda seal...

Kui peaks valima Suzu DR, Kawa Bemmi ja Honda vahel, siis mulle isiklikult vist meeldib Domikas kõige rohkem.

DRi puhul ma eelistaks vist DR BIGi. Jah, ta on 222Kg aga oma hinna eest on ta hea pikal teel ja kui viitsid rasket pommi tõsta, siis teeb heade rehvidega ka pehmel pinnal kõik ära. Ise olen 100+K kilomeetrit sõitnud Bigiga.

Ma ütleks, kõigist mainitutest maailmajagu paremad on 701 ja 690. Aga neid 3K eest osta ei soovita, isegi kui on saada :D

Olles nüüd natuke jõudnud juba Dominaatorite poole piiluda, tundub see äge ratas jah olevat. Hinnaklass on kah vastuvõetav.

AGA aga....mida kogukond arvab 2003. aasta KTM 625 SXC - ist?
Ilmus selline radarile ja mulle kangesti sümpatiseerib.

EDIT: Küsime hoopis nii, et miks nimetatud isend oleks hea valik.

Viimati muutis Nozzu, 17 Sept 2020, 14:10, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

Irual
Postitusi: 133
Liitunud: 11 Okt 2010, 19:37
Tsikkel: vändast käima
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 22 korda

Re: O/V : Oma Dual-Sporti ei leia ma üles

Lugemata postitus Postitas Irual » 17 Sept 2020, 13:59

Oma kogemusest vanakooli rallikatega:
Kui oled pigem sõidumees, võta uuem pritsu ja kaasaegse vedrustusega ratas, vanakool on veidi nagu elustiili värk. Amorte saab upgrade'da, aga see läheb maksma suurusjärgus 1k (osad). Vanakooli 1 silindriline õhk/õli jahutusega mootor tahab remonti ca 80...100k järel, kahesilindriline vesijahutus kusagil veidi alla 200k. 300k sõitnud ja hooldatud AT mootor võib vabalt rahuldavalt käia, aga arvatavalt tahab ka see puurimist ja klappide tegemist saada.
Aga pommikindlad on nad küll - 4 aastat tagasi läks xt600 aku Rootsis lühisesse (tootja viga), tulesid-vilesid polnud aga mootor töötas ja käivitus (kick) ilma igasugu mureta. Milline tänapäevane seda suutnud oleks :ner:

Edu, L

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 294
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster 750
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 80 korda
Tänatud: 7 korda

Re: O/V : Oma Dual-Sporti ei leia ma üles

Lugemata postitus Postitas Nozzu » 17 Sept 2020, 14:06

kalju1 kirjutas:
17 Sept 2020, 13:28

Mul oleks pakkuda Cagiva Canyon 500 2003 a. Miinuseks võrreldes eespool viidatud ratastele väiksem vedrustuse käik, samas võrreldes KLR-ga väiksem kaal.
Metsaminekus oleks tarvis kärnasemaid rehve.

Ilus ratas, tänan pakkumast. Aga minu jaoks meenutab liialt Pegasot ja Pegaso mulle mingil põhjusel ei ole meeltmööda.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 294
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster 750
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 80 korda
Tänatud: 7 korda

Re: O/V : Oma Dual-Sporti ei leia ma üles

Lugemata postitus Postitas Nozzu » 17 Sept 2020, 14:16

Spoiler
Näita
Irual kirjutas:
17 Sept 2020, 13:59

Oma kogemusest vanakooli rallikatega:
Kui oled pigem sõidumees, võta uuem pritsu ja kaasaegse vedrustusega ratas, vanakool on veidi nagu elustiili värk. Amorte saab upgrade'da, aga see läheb maksma suurusjärgus 1k (osad). Vanakooli 1 silindriline õhk/õli jahutusega mootor tahab remonti ca 80...100k järel, kahesilindriline vesijahutus kusagil veidi alla 200k. 300k sõitnud ja hooldatud AT mootor võib vabalt rahuldavalt käia, aga arvatavalt tahab ka see puurimist ja klappide tegemist saada.
Aga pommikindlad on nad küll - 4 aastat tagasi läks xt600 aku Rootsis lühisesse (tootja viga), tulesid-vilesid polnud aga mootor töötas ja käivitus (kick) ilma igasugu mureta. Milline tänapäevane seda suutnud oleks :ner:

Edu, L

Nojah, tõsi on, et õlivahetusest keerukamaid operatsioone ei ole omal käel teinud. Või noh, sai ka paigaldatud rutskasoojendused ja valmistatud kohvriraamid aga mootori sees sorkimises end kindlalt ei tunne. Ehk siis jah...pigem lihtne sõidumees kui insener. Et pigem võiks jah olla selline, mitte väga kapriissne ja suuri lisainvesteeringuid nõudev ratas.
Samas, Ducati on ju selles osas kurikuulus. Aga siiani oleme kenasti läbi saanud. Tõsi, amordi probleemid olid, aga need sai Kalapea abiga lahendatud.


will111
Postitusi: 3811
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 226 korda

Re: O/V : Oma Dual-Sporti ei leia ma üles

Lugemata postitus Postitas will111 » 17 Sept 2020, 14:29

Mul ei ole küll mitte mingisugust connectionit...seega see ei ole reklaam, aga nähes siin seda xchallenge pakkumist tekkis huvi oma mälu värskendada, et misasi see oligi. Lugesin uurisin natuke ja ausalt öeldes tundub tegu olevat igati hea rattaga ning just sellise asjaga nagu sul tarvis võiks ollagi.

Kuna mu enda esimene ratas oli nii mõnesti mõttes sellele väga sarnane siis võin ka n. omast kogemusest öelda, et taoliste specidega saab kõike seda teha, mida sa oled üles lugenud. ~ 140kg on piisavalt kerge, et metsas saab isegi kiiremini sõita, sama kruusal, mudas, liivas jne. Samas see 55hp on piisavalt palju jõudu, et rattal on täiesti ilmselgelt palju kõrgem tipu lagi kui ühelgi eesti teel legaalne oleks. Ja väänet nii palju, et kui keerad siis ikka juhtub nii mõndagi. Väidetavalt on see rotaxi vesijahutusega mootor ka päris töö ja pommikindel.
Tagumine õhkamort pidavat olema väheke "imelik" aga neid saab alati swappida kui tarvis (iseasi, kas on üldse tarvis).

Nii et soovitan seda ratast vähemalt lähemalt uurima minna. Võibolla uuriks isegi, aga ma tean, et ma ei ole tegelikult selline suur dualspordi ja matkaradade fänn :D


morse
Postitusi: 768
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 104 korda
Tänatud: 104 korda

Re: O/V : Oma Dual-Sporti ei leia ma üles

Lugemata postitus Postitas morse » 17 Sept 2020, 16:53

Nozzu kirjutas:
17 Sept 2020, 13:58
morse kirjutas:
17 Sept 2020, 13:40

Minu hinnangul on DRZ teistest peajagu üle kui teed otsuse, et juhitavus ja läbivus on tähtsam kui maantee mugavus. DRZi eelis on see, et võrreldes 250sega on ta siiski võimeline pikka maad kiirelt sõitma - eeldusel, et sa ise viitsid istuda seal...

Kui peaks valima Suzu DR, Kawa Bemmi ja Honda vahel, siis mulle isiklikult vist meeldib Domikas kõige rohkem.

DRi puhul ma eelistaks vist DR BIGi. Jah, ta on 222Kg aga oma hinna eest on ta hea pikal teel ja kui viitsid rasket pommi tõsta, siis teeb heade rehvidega ka pehmel pinnal kõik ära. Ise olen 100+K kilomeetrit sõitnud Bigiga.

Ma ütleks, kõigist mainitutest maailmajagu paremad on 701 ja 690. Aga neid 3K eest osta ei soovita, isegi kui on saada :D

Olles nüüd natuke jõudnud juba Dominaatorite poole piiluda, tundub see äge ratas jah olevat. Hinnaklass on kah vastuvõetav.

AGA aga....mida kogukond arvab 2003. aasta KTM 625 SXC - ist?
Ilmus selline radarile ja mulle kangesti sümpatiseerib.

EDIT: Küsime hoopis nii, et miks nimetatud isend oleks hea valik.

Kui sa küsid, et miks 2003 SXC oleks hea valik, siis ma saan ainult nii vastata:
Selle raha eest (ja ka võrreldes paljude väga kalliste masinatega) ei ole ükski sinu mainitud ratastest TETil NII HEA! Ja tegelt ka muul sarnasel rajal, mida sa näiteks Villy videost nägid.

2003 SXC vedrustus, kliirens, pidurid ja tegelikult ka kiirendus on ULME! Sellises eelarves saavad jaole võibolla ainult kerged rattad nagu erinevad 450sed jne. Ma olen 2003 SXC mootoriga LC4 ADVga sõitnud terve aasta. Ja kahe erineva 2003 SXCga olen ka originaalseades proovinud sõita.

Aga niimoodi saan ma vastata siis kui sa selliselt küsimuse esitad.

Milles siis konks on?
1 Ma arvan, et karu kõhtu minek on selle rattaga rohkem kindel kui Ducatiga sõites. Pidin ise vahepeal mootorit avama ja teevad seda mu sõbrad, kes sellistega sõidavad / sõitsid. See mootor on lihtsalt nii ehitatud, et ta kulub 50 000-80 000km juures juba omajagu. Sealt edasi on 2 varianti, kas teed väga korraliku mootori kapremo või remondid kogu aeg. Jama on aga selles, et olles mingi kolmas omanik on üsna raske teada, mis on tegelik läbisõit, kuidas sõideti ja mida tehti.

Minu arvates vana LC4ga pead olema valmis kapremondiks. Ainuke küss on see, kas see tuleb kohe või tulevikus. KRT! Selleks peab olema valmis ka uue LC4ga :D
Minu käes on olnud kokku 3 erineva generatsiooni LC4 motot ja ise olen nendega väga suur sõber - ma ütleks, et mu lemmik mootor maailmas - aga mulle meeldib mootoreid laiali võtta :D

2 Ossaraisk kus see alles vibrab. Ebamaine. Pead ise proovima. Mõni mees ei suudagi sellega maanteed sõita. Ma olen vist kivipallur, lasin vana LC4ga Riiast ringiga koju kokku u. 400km maanteed jutti...

Muud polegi. Kui isend on hea ja kui vibra ei karda, siis tõesti super ratas.

Viimati muutis morse, 17 Sept 2020, 17:04, muudetud 1 kord kokku.

morse
Postitusi: 768
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 104 korda
Tänatud: 104 korda

Re: O/V : Oma Dual-Sporti ei leia ma üles

Lugemata postitus Postitas morse » 17 Sept 2020, 17:00

will111 kirjutas:
17 Sept 2020, 14:29

Mul ei ole küll mitte mingisugust connectionit...seega see ei ole reklaam, aga nähes siin seda xchallenge pakkumist tekkis huvi oma mälu värskendada, et misasi see oligi. Lugesin uurisin natuke ja ausalt öeldes tundub tegu olevat igati hea rattaga ning just sellise asjaga nagu sul tarvis võiks ollagi.

Kuna mu enda esimene ratas oli nii mõnesti mõttes sellele väga sarnane siis võin ka n. omast kogemusest öelda, et taoliste specidega saab kõike seda teha, mida sa oled üles lugenud. ~ 140kg on piisavalt kerge, et metsas saab isegi kiiremini sõita, sama kruusal, mudas, liivas jne. Samas see 55hp on piisavalt palju jõudu, et rattal on täiesti ilmselgelt palju kõrgem tipu lagi kui ühelgi eesti teel legaalne oleks. Ja väänet nii palju, et kui keerad siis ikka juhtub nii mõndagi. Väidetavalt on see rotaxi vesijahutusega mootor ka päris töö ja pommikindel.
Tagumine õhkamort pidavat olema väheke "imelik" aga neid saab alati swappida kui tarvis (iseasi, kas on üldse tarvis).

Nii et soovitan seda ratast vähemalt lähemalt uurima minna. Võibolla uuriks isegi, aga ma tean, et ma ei ole tegelikult selline suur dualspordi ja matkaradade fänn :D

Kas see pill on tõesti nii kerge? Pean tunnistama, et minu kogemus on erinevate generatsioonide tavaliste 650ste bemmidega ja need ei ole kuigi vinged. Aga sellise kaalu ja võimsuse juures võiks tõesti see ka täiesti tore pill olla... Rotax ON pommikindel. Aga minu maitse järgi liiga uimane. Võibolla XChallenge peal liigub ta erksamalt...

Igaljuhul raudselt töökindlam kui LC4 ja 140 kg on juba SXC kaaluklass... BMW on üldiselt ka tore pill.

Minust on see ratas nats mööda läinud.


oil
Postitusi: 556
Liitunud: 15 Apr 2014, 09:39
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 39 korda

Re: O/V : Oma Dual-Sporti ei leia ma üles

Lugemata postitus Postitas oil » 17 Sept 2020, 18:25

TET on selline kuiva ilmaga 99% ulatuses maanteetsikliga läbitav, märja ilmaga võiks olla väheke kliirensit ja rehvi.
TETile minna kerge peaaegu krossitsikli kaalus enduurokaga tundub täielikult mõttetu. Ratas on väike, st. mingidki kandamid sellel teevad sõitmise kohe ebamugavaks. Sadul on kitsas ja jäik, maanteel väristamine päris nüri.

Kui tahta käia uputamas, avastamas raskemaid väljaveoteid ja tõuse, siis on kergem ratas (DRZ, Husq 610 jne) parem. Väsitab sama mülka läbimiseks tunduvalt vähem, maanteeotsad elab ka kuidagi üle. 200 km kruusateed aga selliste kergematega sõita... õudne. Pole see Husq nii kerge ka nüüd, pea 160 kg vist. Aga KLE pealt Husqile istudes on koheselt tunne, nagu läinuks vanast X-Trailist traktori peale.

Et õige välja valida, tuleks mõlemaga sõita ja proovida. Head keskteed, nagu ikka, polegi. Sestap on mul ka maanteelt väljas sõitmiseks kaks tk - kerge ja raske enduuro.

Raskeks on mul KLE500, nupurehvidega ja kõrgemaks tõstetud (pikkus pole mul õnneks murekoht). Sellest paremat TET-i jaoks ei oska ette kujutada.

Sõber oli viimati TET-il 650 cc Bemmi raskeenduuroga, oli täpselt sama rahul. Pehmesse kohta sattudes oli kasu kärnamast tagarehvist. 99% teest oli kruus, sile metsatee, asfalt, seega sinna kergemat tsiklit oleks nõme tahta. Seda siis kuival ajal. Bemm on tõesti pommikindel, aga tundub päris (andke andeks) paks ja raske. Veits tummisem kui KLE. Bemmi raskuskese suht madalal, seega manööverdada igati hea (sõber alla 180 pikk).

KLR väga KLE-st ei erine mu teada. Tsipa teine vedru, kõrgem. Kaal ka suht sama. TETiks väga hea, aga mitte siis, kui enda pikkusega pole kiita.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Nozzu
Postitusi: 294
Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
Tsikkel: Ducati Monster 750
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 80 korda
Tänatud: 7 korda

Re: O/V : Oma Dual-Sporti ei leia ma üles

Lugemata postitus Postitas Nozzu » 17 Sept 2020, 19:23

Mulle Oili välja toodud seisukohad ja selgitused väga meeldivad.
Toovad KLRi tagasi konkurentsi :)

Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 5506
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1600
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 325 korda
Tänatud: 204 korda

Re: O/V : Oma Dual-Sporti ei leia ma üles

Lugemata postitus Postitas yeekim » 17 Sept 2020, 19:49

oil kirjutas:
17 Sept 2020, 18:25

....

KLR väga KLE-st ei erine mu teada. Tsipa teine vedru, kõrgem. Kaal ka suht sama. TETiks väga hea, aga mitte siis, kui enda pikkusega pole kiita.

Üks on R2 ja teine R1 mootoriga ,seega.....

Teen saiast sitta!

oil
Postitusi: 556
Liitunud: 15 Apr 2014, 09:39
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 39 korda

Re: O/V : Oma Dual-Sporti ei leia ma üles

Lugemata postitus Postitas oil » 17 Sept 2020, 20:44

yeekim kirjutas:
17 Sept 2020, 19:49
oil kirjutas:
17 Sept 2020, 18:25

....

KLR väga KLE-st ei erine mu teada. Tsipa teine vedru, kõrgem. Kaal ka suht sama. TETiks väga hea, aga mitte siis, kui enda pikkusega pole kiita.

Üks on R2 ja teine R1 mootoriga ,seega.....

No vot, jälle targem. Olen juppide järgi vaadanud, et kuradi sarnased on. Loodetavasti näkkab ja saan omale järgmiseks hooajaks ühe hea KLR-i ligi.

KLR 10 kg kergem kui KLE. Ja viiekäiguline, maanteesõiduks soovitavad väiksemat tagahammakat.
Samas mul KLE500 väärkasutamiseks tehtud aeglasemaks, originaalis vist 16 või 17 hammas esihammakal, olen sõitnud nii 13-se kui 14-sega. Saab meeletu sidurdamiseta turnida kus aga isu.
KLE kaks silkut teevad ta väga stabiilseks ja ma ütleks et vibratsiooni väga vähe. Samas kolleeg proovis analoogset masinat ja ütles et hirmus vibra. Maitse asi. Mõni kurdab et KLE-l on väike paak. No ei ütleks et see 15 liitrit kuidagi vähe on. Kui kiirteele ei roni, sõidad 300 km maha paagiga, siis aurude peal edasi veel.

KLE suht madal ka, ma tellisin talle netist kohe kõrgenduskondid. Ei jää põhja peale kinni kogu aeg.

Koostekvaliteeti kiidavad mõlema puhul. KLE kohta võin seda ise kinnitada, suht pommikindel masin on. Mu omal 77 000 vist kellal, sellest viimased 15 000 nii, et TET-il sõitmine on olnud talle puhkus, ülejäänud aeg ikka... noh väärkasutamine:

Vuppunud.jpg
VKLE lumes 11.02.2018.jpg
V2019-02-05-030.jpg
V15.10.2017 KLE Tõdva teele.jpg

Saaks teemaalgatajale oma vana 98 aasta koletist vabalt sõiduks anda, aga kahjuks vist asukohad väga ei kattu - ma Harjumaal.

Vasta

Mine “Mootorratastest üldiselt”