KTM 250 EXC-F vs 450 EXC-F

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded


Teema algataja
Raigo
Postitusi: 1844
Liitunud: 29 Sept 2003, 19:23
Tsikkel: Iž Planetad, Iž Jupiterid
Asukoht: Rakvere

KTM 250 EXC-F vs 450 EXC-F

Lugemata postitus Postitas Raigo »

Tere!

Kuna uue ratta soetamise plaan tekkinud, küsiks teadjamatelt nende kahe ratta võrdlust.
Aastakäik näiteks 2007.
Äkki oskab keegi oma kogemusest midagi pajatada nende kahe kohta
Küsimus number 2 oleks, kas 250 exc-f ja sxf omavad sama mootorit ?



Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: KTM 250 EXC-F vs 450 EXC-F

Lugemata postitus Postitas mella »

nonde aegade 250 excf ja sxf on väga erinevad mootorid.
Exc on 2-mahulise karteriga (erinevad õlid kastil ja vändal).
Ja mulle vähemalt tundus standardseades EXC väga lahja. Pigem võta 450.
Kui uuemaid vaadata, siis 350EXC-f oleks kõige asisem.
mul endal järgi aidatud peaga sxf ja hoopis teine minek. Ei ole excf-ga üldse võrreldav.

Aga minuteada saad vähe uuemat aastanumbrit esindusest proovida ka küsida, 250-sel EXC-l on 2007 ja 2010 minek sama.


piloot
Postitusi: 2130
Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
Asukoht: Rakvere

Re: KTM 250 EXC-F vs 450 EXC-F

Lugemata postitus Postitas piloot »

mul omal samad küsimused ja mõned veel lisaks :D
ma olen vaadanud, et mõnel müügis oleval exc-l paigaldatud 350 kit, mida sellisest isendist arvata

Pilt
Suzu GSF 600S - Totaalne banditism! Fazer 1000, KTM LC4 620 SC, Varadero 1000, XR650R, WR250F, Husaberg FE 570+explorer snow kit
citius,altius,coitus!

Teema algataja
Raigo
Postitusi: 1844
Liitunud: 29 Sept 2003, 19:23
Tsikkel: Iž Planetad, Iž Jupiterid
Asukoht: Rakvere

Re: KTM 250 EXC-F vs 450 EXC-F

Lugemata postitus Postitas Raigo »

Kuidas juhitavust ja kaalu suhet võrrelda (250 ja 450) ?


0tt
Postitusi: 151
Liitunud: 19 Apr 2004, 17:42

Re: KTM 250 EXC-F vs 450 EXC-F

Lugemata postitus Postitas 0tt »

.

Viimati muutis 0tt, 08 Jaan 2012, 16:02, muudetud 1 kord kokku.
cbr600--r6--zx10r
cr125-cr250-cr250f-kx250f..jne..cr450f 09`yz450f 11`
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: KTM 250 EXC-F vs 450 EXC-F

Lugemata postitus Postitas mella »

No 250 on ikka nõksa lihtsam metsa vahel painutada. Eriti kui väga käänuline ja aeglane trass.
250 väsitab veidi vähem ja ei ole parema käe juhtimisvigadele nii tundlik.

Raigo kirjutas:

Kuidas juhitavust ja kaalu suhet võrrelda (250 ja 450) ?


Teema algataja
Raigo
Postitusi: 1844
Liitunud: 29 Sept 2003, 19:23
Tsikkel: Iž Planetad, Iž Jupiterid
Asukoht: Rakvere

Re: KTM 250 EXC-F vs 450 EXC-F

Lugemata postitus Postitas Raigo »

mella kirjutas:

No 250 on ikka nõksa lihtsam metsa vahel painutada. Eriti kui väga käänuline ja aeglane trass.
250 väsitab veidi vähem ja ei ole parema käe juhtimisvigadele nii tundlik.

Raigo kirjutas:

Kuidas juhitavust ja kaalu suhet võrrelda (250 ja 450) ?

Aga kas EXC 450 vahemikul 2003-2007 mingeid suuri muutusi tehnilise poole/kaalu/lapsevigade pealt on ka toimunud või võib vaadata igat aastakäiku?

Mida 400 Exc-st arvata? On midagi märkimisväärselt erinevat ka võrreldes näiteks 450-ga?
Aastavahemik 2005-2007

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: KTM 250 EXC-F vs 450 EXC-F

Lugemata postitus Postitas mella »

2003 ja 2007 450EXC on raami poolest täiesti erinevad masinad. mingi 2004-2005 toimus muutus.
Mootor on suht väikeste muutustega. Uuel on leegitoru üks, vanal 2.
Uuel on teine raam, teised plastid, teine paak, teine kiige. Esiamortide seadistus ja värv muutus vist lausa igal aastal. Sisu kohta ma väga ei tea öelda.
Mootori mineku poolest olulist vahet ei tohiks olla. Amordid on ehk veidi. Väilmuselt on uus märksa kenam. Vanal on sabaplast 3-s tükis - numbrialused eraldi. Uuemal on kogu tagaplast koos numbrialustega üks tükk. omavahel vahetatavad ei tohiks plastid olla, vist ei istu filtrikastiga kokku, aga kindel ei ole. Samas olen ma näinud vanemaid masinaid uue sabaga.

Alates 2008 pandi 2005-2007 raamile täiesti uus mootor ning tulemask.
Aga tulede ja plasti järgi väga KTM aastakäiku kindlaks ei tee, need on omavahel lihtsalt vahetatavad ;)

2005+ aastate 400EXC kohta ei oska öelda, 2000 aasta oma oli mudel, millest tehti edasi 450 aastast 2003. Suht sarnane mootor.


Teema algataja
Raigo
Postitusi: 1844
Liitunud: 29 Sept 2003, 19:23
Tsikkel: Iž Planetad, Iž Jupiterid
Asukoht: Rakvere

Re: KTM 250 EXC-F vs 450 EXC-F

Lugemata postitus Postitas Raigo »

Olen nüüd uurinud igast asju ja jätkuvalt ei tea, mida võtta ,sooviks midagi sellist, mida oleks hea kerge käsitleda

Uurisin netist 400EXC kohta ja kiidetakse ka väga.
Samas tundub ,et 250 , mis oleks konverditud ca 300 peale oleks ka hea asi.

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: KTM 250 EXC-F vs 450 EXC-F

Lugemata postitus Postitas mella »

Ma selle 250/350 konversioonis kahtleks. Kui sa just ei kavatse iga 50h tagant preventiivselt kepsu ja vändalaagreid vahetama hakata.
Sa tahad LC4 pealt sportklassi peale karata ning seal on niigi lühike hooldusvälp ning õrnemad jupid koos väiksema vahetusvälbaga.

Aga 400EXC-d 2005+ ma polegi meil näinud. Eks pead oma tagumikuga proovima. 250SXF võin proovida anda, kuid see ei anna EXC mootori kohta midagi teada, ainult raamist saad aimu. aga 400-450 EXC pole sinu jaoks eriti vahet, kas proovid aasta 2000 või 2007.

Kasutaja avatar

Möku
Postitusi: 597
Liitunud: 23 Veebr 2007, 16:04

Re: KTM 250 EXC-F vs 450 EXC-F

Lugemata postitus Postitas Möku »

Kui sa enne oled 500+ ratastega sõitnud, siis ma ennustan et 250 peale üleminek tuleb ebamugav. Pead kogu sõidutehnika ümber õppima. Enam ei saa rahulikult kolmanda käiguga kõike nukaketi klõbinal läbi põristada. 250ne ratas ei andesta sulle viga, mis oled käiguga teinud või kui ennast liiga kinni pidurdad ja sureb lihtsalt välja. Aga 450sega saad veel siduriga aidates olukorra ära lahendada kui vale käiguga liiva või tõusule tungid.

Mina downgradisin ennast sellest nädalavahetusest 450 pealt 350 peale ja on ka tükk pusimist et õige käiguga asju teha. Ikka kipun viilima ja käiguvahetusega hilinema. Samas aga uuel 350sel on altvedu ikka kordades parem kui klassikalisel 250sel exc-l.

Mina olen oma 450ga väga rahul olnud ja 250 vastu ei oleks vahetanud. 350 on muidugi teine ooper.

Veel seda ka et kui KTMadventuretpoursi juures Hispaanias sai sõitmas käidud mõne aasta eest, siis seal laideti 2008 aasta 450st aga kiideti nii 2007 kui 2009 aasta mudeleid. 2008 oli olnud üleinseneeritud. Endal mul sellega kogemus puudub, aga need mehed kui päev päeva kõrvalt nende pillidega sõite korraldavad peaks olema adekvaatseks allikaks.

Usinus-Kasinus-Cosinus
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: KTM 250 EXC-F vs 450 EXC-F

Lugemata postitus Postitas mella »

No ei ole see asi nii hull midagi. 250 andestab ikka päris palju vigu. Ainus vahe on tõesti, et sama käiguga tervet rada ei läbi, vahetada on vaja aeg-ajalt, kuid välja see ka nii lihtsalt ei sure. Vähemalt minu 250SXF võrrelduna 2005 450EXCF-ga küll metsas sõites jõus palju vahet polnud. Erinevus oli tunda pigem jäärajal ja lärmi turbas täiskiirusel.

Las Piloot ütleb, kas oli nii jube 650 pealt 250-se selga karata ;)

Aga, jah, 350F võiks olla hea valik.

Möku kirjutas:

Kui sa enne oled 500+ ratastega sõitnud, siis ma ennustan et 250 peale üleminek tuleb ebamugav. Pead kogu sõidutehnika ümber õppima. Enam ei saa rahulikult kolmanda käiguga kõike nukaketi klõbinal läbi põristada. 250ne ratas ei andesta sulle viga, mis oled käiguga teinud või kui ennast liiga kinni pidurdad ja sureb lihtsalt välja.


piloot
Postitusi: 2130
Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
Asukoht: Rakvere

Re: KTM 250 EXC-F vs 450 EXC-F

Lugemata postitus Postitas piloot »

mella kirjutas:

No ei ole see asi nii hull midagi. 250 andestab ikka päris palju vigu. Ainus vahe on tõesti, et sama käiguga tervet rada ei läbi, vahetada on vaja aeg-ajalt, kuid välja see ka nii lihtsalt ei sure. Vähemalt minu 250SXF võrrelduna 2005 450EXCF-ga küll metsas sõites jõus palju vahet polnud. Erinevus oli tunda pigem jäärajal ja lärmi turbas täiskiirusel.

Las Piloot ütleb, kas oli nii jube 650 pealt 250-se selga karata ;)

Aga, jah, 350F võiks olla hea valik.

Möku kirjutas:

Kui sa enne oled 500+ ratastega sõitnud, siis ma ennustan et 250 peale üleminek tuleb ebamugav. Pead kogu sõidutehnika ümber õppima. Enam ei saa rahulikult kolmanda käiguga kõike nukaketi klõbinal läbi põristada. 250ne ratas ei andesta sulle viga, mis oled käiguga teinud või kui ennast liiga kinni pidurdad ja sureb lihtsalt välja.

Mella 250 sxf suutis mind küll meeldivalt üllatada :D Sa saadanas, kui lihtne on sellega sõita ja eriti üllatas selle mootori võimekus ja see, kui vähe see ratas väsitab võrreldes enda omaga. Kergemat ratast sai viimati proovitud vist 5a tagasi
Kuna siiani oli mu orientatsioon suunatud meeldivale kulgemisele mööda metsaradu ja mööda mõnda maastiku- või kestvuskrossirada ja vajadusel kasvõi 200-300 km vahemaid järjest läbida siis XR650R on selleks puhuks nagu rusikas silma auku. Asjad on läinud aga selles suunas, et möödunud aastal sai kuradile sõrm antud ja ajaviiteks üks kahepäevane enduro ja üks kestvus kaasa sõidetud ja vana aasta viimasel päeval Männikul sain siis Mella ratast proovides aimu, kui palju ma teistega võrreldes oma rattaga võitlema pean, et sabas püsida ja asjaloo loogilise jätkuna olen ka kergema ratta otsingul. Ma muidugi pühas lihtsameelsuses järeldasin, et 250 sx-l ja 250 exc-l laias laastus sama võimekusega mootor.
Ma arvan, et need käiguvead(kusjuures omal nagu probleemi polnud), mis võivad esineda algul lahjema rattaga pole võrreldavad nende vigadega, mis tulenevad parema käe poolt, kui oled end XR-i-ga tühjaks sõitnud. Mella arvas, et sellega saab 2 minutit normaalselt sõita siis läheb kangutamiseks :twisted:

Pilt
Suzu GSF 600S - Totaalne banditism! Fazer 1000, KTM LC4 620 SC, Varadero 1000, XR650R, WR250F, Husaberg FE 570+explorer snow kit
citius,altius,coitus!

Teema algataja
Raigo
Postitusi: 1844
Liitunud: 29 Sept 2003, 19:23
Tsikkel: Iž Planetad, Iž Jupiterid
Asukoht: Rakvere

Re: KTM 250 EXC-F vs 450 EXC-F

Lugemata postitus Postitas Raigo »

350F maksab nõksa palju. Ma vaatan 2500-3000 € hinna kanti.

Üks variant on osta krose ja korralik pealamp :D

Kasutaja avatar

Möku
Postitusi: 597
Liitunud: 23 Veebr 2007, 16:04

Re: KTM 250 EXC-F vs 450 EXC-F

Lugemata postitus Postitas Möku »

Ega esitule pärast pole mõtet enduurokat krossikale eelistada. Selle enduuroka esilaternaga pole metsavahel niikuinii palju peale hakata. Hädapärast aitab kodu poole kulgeda kui hilja peale juhtud jääma. Aga sõitmiseks seda kutsuda ei saa.

Enduurokas on ikka mõistlik osta siis, kui vahest ametliku tee peale ka keerad ja avalikus liikluses osaled. Või on mõte mõnest enduurovõistlusest osa võtta (seda mõtet alguses paljudel pole, aga siis äkki tuleb mõte proovida ning pärast enam ei saa kuidagi ilma kahepäevaenduurota kui just traieli peale ümber ei lülitu.) Lisaks ka et hiljem on registripaberitega pilli lihtsam müüa ka kui krossikat.

Usinus-Kasinus-Cosinus
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: KTM 250 EXC-F vs 450 EXC-F

Lugemata postitus Postitas mella »

Endurokal on 1 eelis - generaator tulede jms käitamiseks. Lisaks pehmem esiamort, mis pikemal sõitupäeval oluliseks abiks. Ning teistsugune käigujaotus, mis aitab metsa vahel aeglaselt kulgeda.
Krossikas on aga odavam osta ning sõidumõnu kah veidi suurem minu arvates.
Enduroteema hakkab minust vaikselt mööda minema, sest 4. tsikliks ma endurokat kindlasti ostma ei hakka, et sellega siis 4 Eesti endurot läbi sõita. Kui krossikaga enam peale ei lasta või selle ringiehitamine liiga vaevarikkaks ja ebamugavaks muudetakse, tuleb muud väljundid leida. Lisaks muutub see 2-päeva enduro formaat lihtsalt igavaks.
Praeguseks on ilmselge, et tund Traieliga on vähemalt 2x erutavam ning 3x odavam, soetusmaksumusest rääkimata :D

Mis paberitega pilli puutub, siis müügi lihtsust küll ei paista, kõik on hinnas kinni. Krossika ostad odavamalt, müüd odavamalt. Ja krossarite hinnad on ikka päris kõvasti normaalsest endurokast allpool.
Kui ainult endurokat omada, tuleks amordid kusagile heasse töökotta viia, et nendega ka suuremaid hüppeid julgeks ette võtta ilma juurikaületuse mõnu kaotamata.
Originaalamordi poolest on alla 2008 KTM endurokad parajad käkid. Ja ei ole ka teistel brändidel selles osas hiilata. Uuem, suletud kambriga amort töötab hoopis paremini.

Möku kirjutas:

Enduurokas on ikka mõistlik osta siis, kui vahest ametliku tee peale ka keerad ja avalikus liikluses osaled. Või on mõte mõnest enduurovõistlusest osa võtta (seda mõtet alguses paljudel pole, aga siis äkki tuleb mõte proovida ning pärast enam ei saa kuidagi ilma kahepäevaenduurota kui just traieli peale ümber ei lülitu.) Lisaks ka et hiljem on registripaberitega pilli lihtsam müüa ka kui krossikat.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”