BMW R 1100 Gs

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded


Teema algataja
Hr.Nõel
Postitusi: 1447
Liitunud: 21 Okt 2005, 21:33
Tsikkel: Päris mitu...
Asukoht: Pärnu
Tänatud: 109 korda

BMW R 1100 Gs

Lugemata postitus Postitas Hr.Nõel »

Kes omab sellist isendit, andke palun teada. :bsmile:



Tel. +372 viiskuus 2158üksüks & noelamees@gmail.com
Kasutaja avatar

kalle
Postitusi: 720
Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
Tsikkel: Joone all on miskit
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 13 korda
Kontakt:

Re: BMW R 1100 Gs

Lugemata postitus Postitas kalle »

Millist kanalit mõtlesid, kas teemas, või privas?:) Kas on mure, või kaalud ostu?

Kk

KZ1000C3
ST1100N
XL600R
R1100GS
STS Pelikan MK I

Teema algataja
Hr.Nõel
Postitusi: 1447
Liitunud: 21 Okt 2005, 21:33
Tsikkel: Päris mitu...
Asukoht: Pärnu
Tänatud: 109 korda

Re: BMW R 1100 Gs

Lugemata postitus Postitas Hr.Nõel »

Millist kanalit mõtlesid, kas teemas, või privas?:) Kas on mure, või kaalud ostu?

Ilmselt ikka privas. Enam ei kaalu ostu. Sikutasin ühe Saksast kohale juba. Kaalun oma küsimused ja mõtted läbi ja võtan sinuga ühendust Kalle. :bsmile:

Tel. +372 viiskuus 2158üksüks & noelamees@gmail.com
Kasutaja avatar

randel
Postitusi: 670
Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
Tsikkel: Beta 390
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 202 korda
Kontakt:

Re: BMW R 1100 Gs

Lugemata postitus Postitas randel »

On need küsimused siis nii salajased? Ehk on teistelgi sama margi huvilistel midagi kasulikku siit lugeda või oma kogemusi antud ratta kohta lisada. Räägi ikka ausalt välja mis sind vaevab :)

Kasutaja avatar

ozzy007
Postitusi: 254
Liitunud: 14 Veebr 2006, 21:13
Asukoht: Rakvere äärelinn
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 12 korda

üldisemalt "gessud" ehk GS-is 1100, 1150, 1200...

Lugemata postitus Postitas ozzy007 »

peale visuaalse kullinoka muutuste jmt. on ju nendel ratastel erisusi/kiikse/lastehaigusi palju ja kui väga tüli ei tee siis tegelt võiks kogemuste/teadmistega asjatundjad natuke rohkem nüansse lahata jah :bsmile:

  • 1150-sel on 1200-se mudeliga võrreldes ca +26 kg tühimassi (tõenäoliselt raami geomeetria/arendus)
  • 1200-sel on ka kW-sid enam :D
  • 1150-ste elektroonikat on kritiseeritud aga enim kajastamist leidnud ilmasringisõidud justkui 1150stega tehtud/tehakse?

siinkohal annaks "sule/klaviatuuri" asjatundlikumatele edasi...

Elus ei pea oluline olema lõppeesmärk, vaid ikka teekond...
_____________________________________________________
Riga 16 -> Jawa 350-634 -> Dnepr MT9 ------> Yamaha DragStar 650 -> Yamaha TDM850 -> BMW GS1150Adv -> Yamaha TT350 -> Honda XL700 -> Honda XRV750 RD04 ->Yamaha XTZ750 ja BMW F800GS
Virtuaalsed rehvijäljed: https://www.facebook.com/profile.php?id ... tos_albums

Teema algataja
Hr.Nõel
Postitusi: 1447
Liitunud: 21 Okt 2005, 21:33
Tsikkel: Päris mitu...
Asukoht: Pärnu
Tänatud: 109 korda

Re: BMW R 1100 Gs

Lugemata postitus Postitas Hr.Nõel »

kui väga tüli ei tee siis tegelt võiks kogemuste/teadmistega asjatundjad natuke rohkem nüansse lahata jah

Olen selle poolt küll, et ässad võiks siin lahata probleeme ja kogemusi.

Nõelal hakkab see hooaeg alles esimene Gs sadulas olema. Ja üleüldse bemmi omades.
Eks vajab harjumist kohe ka see suunakate lülitus. Ja näiteks ka see ABS seal. Millal näiteks teda kasutada ja millal mitte. Ehk siis kuidas püsti jääda kriitilistes situatsioonides.
Ühesõnaga olen suur kõrv ja katsun kõik vajaliku info omaenda kõvakettale salvestada. :bsmile:

Tel. +372 viiskuus 2158üksüks & noelamees@gmail.com
Kasutaja avatar

jUHO
Postitusi: 136
Liitunud: 23 Nov 2004, 23:09
Asukoht: viimsi - rohuneeme

Re: BMW R 1100 Gs

Lugemata postitus Postitas jUHO »

Tere nõel,

Palju õnne Sulle - oled toreda ratta omale soetanud!

See ässa kriteerium on selline segane ja sellele ma kindlasti ei kandideeri. Interneeduses on härrasmehi, kes on sõitnud sadu tuhandeid nimetatud rattaga ja kiitust/laitust BMW-de kohta on nii austajatelt kui ka mitteaustajatelt erinevates keeltes lugemismahult nädalateks.
Olen omanud olen nii 1100-gs kui ka 1200-gs ja mõlemaga on läbisõitu 50.000+ ja mõnd on ikka silma hakanud. Kuna ilmselgelt ei oota Sa siia mingit lenksu- või rattapoldi njuutoni juttu, siis rattast üldisemalt;

  • Kui Sa pikimootoriga varem sõitnud pole, siis esimesed paar tundi on selline veider küljele vedav tunne. Mitte küll tugev, aga siiski. Kui sellega harjud, siis hiljem see enam ei häiri, sõida vahel ristipidi mootori või rulluiskudega, vahet pole!
  • Mainisid suure BMW erisust - suunatuli. Ka sellega harjud paari linnasõidu tunniga ja hämmastaval kombel on ka see selline ajumälu värk. Võid vahel "normaalse" suunaga sõita ja hiljem kohaned "teistsuguse" suunaga juba sadulasse istudes.
  • Juhitavus. ! (tegemist pole kindlasti absoluutse tõega, kuna baseerub isiklikel võrdlustel)
    1100-gs on juba vaiksel veeremisel väga stabiilne ja täpselt juhitav. See ratas on justkui loodud otse sõitma ja "vaeva" tuleb näha tema kaldu vajutamise mitte püsti hoidmisega - eeldades loomulikult liikumist.
  • Suurte BMW-de esivedrustus. See on totaalselt erinev sellest mida kasutatakse "tsiklimassil". Algselt harjumatu ja "äärmiselt mittesportlik", kuna isegi tugevamal pidurdamisel tsikkel ei "sukeldu" ja ei anna tagasisidet tegeliku pidurduse äkkilisuse ja teepinna pidavuse kohta. Sellele pisut omalaadsele veidrusele annad aga peagi mõttes tõenäoliselt kõrge hinde, kuna pimedas tulede nivoo püsimine ja kurvi stabiilselt (mitte sukeldusest väljatulevalt) minek on päris meeldivad plussid.
  • ABS. Nii nagu siin ilmas ikka, on inimestel erinevad arvamused. On ABS-i pooldajaid ja vastaseid ja pool-pooldajaid (need kes maastikul ilma ABS-ita sõidavad). ABS on kindlasti tänuväärne "uutele vanadele", neile kes oma eelmist ratast hästi tundsid ja "sukeldumisest" infot ammutasid. Sellest infost jätab suur BMW neid ilma ja esiratta blokeerimisest tingitud kukkumised on kerged tulema. ABS tuleb siin appi ja välistab selle pea täielikult.
  • Hooldus. Ratas on mõistlikult pika hooldusvälbaga (10.000km) ja hooldust teha on lust. Kõigele on mõnus ligipääs ja kõike on alati saada.
  • Soendamine. Õhk- ja õlijahutusega bokser ei vaja soendamist. Käivita, tõmba kiiver pähe ja sõida minema. Esialgu sõida mõistagi rahulikumalt. Kohapeal pikalt soendamisega saad omale kaunid siniseks põlenud silindripead.

Muretuid ja meeldivaid kilomeerteid :wack:

Kordaminekuid soovides ;)

jUHO @ 1200gs, 300exc

MC IronButt Estonia
Reis imedemaale
Harju Ära 2012
MÜÜA rikkaliku lisavarustusega BMW enduro
Kasutaja avatar

kalle
Postitusi: 720
Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
Tsikkel: Joone all on miskit
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 13 korda
Kontakt:

Re: BMW R 1100 Gs

Lugemata postitus Postitas kalle »

Kuna küsimus oli algselt siiski 1100 kohta, siis mina räägin ainult sellest. Tegelt räägin seda ,mida ise arvan ja kogenud olen. Igat pidi 110vs1150vs1200 juttu on web nii täis, et seda võib päris kaua lugeda.

Aga algusest. Miks mul selline ratas on? Kindlasti mitte sellepärast, et see on BMW. Kui kunagi oleksin veel arvanud, et see täheühend ongi midagi teistest üle, kui jutt käib kvaliteedist, siis täna on endal ka veidi pilt ees. Bemmi ja gsi puhul üldse on tegu täiesti tavalise rattaga. Ja kui mõelda enda kogemustele, kuulates paljude omanike juttu ja vadetas ringi mis hooldustes toimub, siis võib väita, et tegelikult on probleeme üle keskmise palju.

Endal on hea võrdlus, kuna sõidan suvehooajal nii Honda ST1100, kui bemmi GS1100ga. Ja kuna teen kõik hooldused jm ise, siis on ka ses osas hea võrrelda, kuna paljuski kasutan rattaid samadel eesmärkidel
Ja veel, et miks ma selle ostsin. Ei, mitte sellepärast, et vahest kruusa sõita. Mulle meeldivad kruusateed, aga nii palju kui mina kruusal sõidan, teeks seda meeleldi oma Honda STga. GSi sarnast aparaati hakkasin ostima, kui plaanis olid mõned matkad, kuhu see oleks paremini sobinud. Seoses pere kasvuga, lükkusid need veidi edasi, aga ratas oli siis juba olemas;) Kuna STd ma naljalt välja ei vaheta, siis oli plaan juurde soetada laksuga asi, mida siis jupi kaupa taastada, et kulusi jaotada. Ja GSi peale langes valik, peamiselt sellepärast, et õigel ajal oli õige asi saadaval. Kui Honda teeks sama iseloomuga kardaaniga ratast, siis mul ei oleks bemmi.

Hetkel arvan selle ratta kohta nii. Piisavalt mugav sõita, normaalsete pidurite ja hea juhitavusega ratas. Kogemustega sõitjana sul vaevalt, et pikalt harjumiseks läheb ja see paralever ei anna imho eriti tunda ka. Eriti kui toimiva antidive-ga ratta pealt tulla.
Mootoril on piisavalt jõudu mulle sobivaks dünaamikaks koormatud rattaga asfaldil. Kruusal rahuldab minu nõudmisi. Minu arvamus ( ja seda rõhutan veelkord) et eriti 1100 bemmi bokser sobibki ainult GSi olemusega. Sest kui ma tahan sõita sellise rattaga nagu nt RT, siis sellise ratta mootor ei tohiks olla selline traktor, nagu 1100/1150 seda on. Kõik need iseloomulikud kolksud, vibrad ja kasti töö ongi see, millega põhiliselt pean harjuma, kui Honda pealt bemmi selga istun. Dünaamikas, iseloomus mootoritel suurt vahet pole.
Imelik võib tunduda see, et uuem, pritsega ja kergem bemm võtab kütust rohkem, kui vanema tehnoloogiaga raskem, karpadega Honda. Aga üldiuselt võib GSi kuluga rahul olla. Hooldused tavalised, kuluosade hinnad nagu ikka, saadavus hea. Kõik nagu tavaline ratas..oma omapärade ja üllatustega

Nüüd ABS. Minu soovitus, püüa üldse unustada, et sul on abs ja sõida nagu ikka oma suure sinise diversandiga sõitsid. St, et ole ikka oma pidurduste peremees ja ära muutu laisaks, sest sul on ABS. Jah see on hea asi, kui oled paanikas pidurit liiga palju vajutanud ja see VÕIB päästa sind mõnesti käkist. Aga minu soovitus.. proovi seda ratast ka ilma ABSita. Sul on ju nupp. Ja eriti seetõttu, et külma ilmaga kui õli paksem, või kui aku veidigi kehvem, siis kaugeltki iga käivitusega ABS tööle ei hakka. See tahab lihtsalt liiga palju voolu ja kui seda ei saa, siis käivitadki hiljem uuesti, kui mootor soe ja siis läheb kui kõik ok. Üldiselt las see süsteem toimetab ja eriti 1100 puhul saab sa väga hästi aru kui see sekkub, siis tead et masin tegi juba tööd sinu eest. Mingeid erinippe sellega juurde ei tule, aga veelkord..kui ikka ABS pidevalt toimetab, tasub mõelda, miks ja kuidas siis kui seekord ABS poleks sees, mis pole 1100 puhul väga haruldane. Pidrite tunnetus ja töö ei muutu sellest, kas ABS on sees või mitte ja õnneks pole 1100l piduri võimendust.
Üldiselt asi toimib ja infi hooldusete (piduri vedeliku vahetus jms) on netis palju.

Kokkuvõtteks..uuri netti..seal on väga palju infi selle ratta kohata. Nt kas sul on käigukasti kõrvade tugevdused.. kui ei ole, siis soovitan väga soojalt osta, sest 1100 kasti külges olevad kiige kõrvad on murdunud ka tavalisel asfaldi sõidul. Ole valmis selle ratta juures erinevateks üllatusetaks seoses andurite ja elektiga. Nt eelmine aasta tean Eestis nelja 1100/1150 mootorit, millel äkki lõpetas töö halli andur (minu oma nende hulgas)ja see ei pruugi olla odav remont.
Tee endale selgeks kõik, mis puudutab paraleverit. Reduktori ja kiige laagrid jms. Kogu see süsteem on parajalt mõttetu, eriti adventure tüüpi rattal, kus kõik peaks olema lihtne ja tugev (rangelt isiklik arvamus jällegi) Aga kuna see sul juba on, siis ära lase end ebameeldivalt üllatada, vaid varusta end teadmiste ja osadega.

Päris pikalt võiks veel kirjutada, aga tegelikult tulevad kõik vastused sul töö ja sõitude käigus ja siis saad ka lõplikult selgeks, mis ratas see tegelt on.

Kk

KZ1000C3
ST1100N
XL600R
R1100GS
STS Pelikan MK I
Kasutaja avatar

tormavtellis
Postitusi: 1070
Liitunud: 22 Aug 2011, 13:54
Tsikkel: KTM 890 AdvR
Tänatud: 40 korda

Re: BMW R 1100 Gs

Lugemata postitus Postitas tormavtellis »

Yhe asja voiks ara teha, kui lastehaigustest juttu oli. Kuna kogu kola istub mootori kyljes, saab see kynklikumal teel vatti. Umbes jalaraudade juures on kahel pool kinnitused, kus siis pmst tagumine osa kaigukasti kylge kinnitub (voi vastupidi), yhel pool risti, teisel pikki tsiklit suunas polt labi. Ma soitsin enda oma kaks korda pooleks (no lollide kaes nagunii asjad ei pysi...aga...). Vaata, kas su rattal on peale pandud "vitsad" ehk kaigukasti tugevndused. Kui ma ei eksi, siis peale selle ratta korduvaid poolitumisi lasi nii tehas kui aftermarket tegijad miskid komplektid valja, jallegi saab tugevndada seda osa. Tasuks peale lykata.

Ja suunad on koigil bemmidel sellised, siin pole midagi kaagutada, uuematel kui ohukaid tahad, lykkad lihtsalt molema kae nupud sisse, eraldi suurt punast nuppu selleks pole.

Aga muidu tore pill. Kallutab, kiirendab jne. Gsiga pole probleem rauad maasse saada. Lihtsalt jah see 1100 on pisut emalaev oma massi poolest vorreldes jareltulevate polvkondadega.

Kui vaja, siis voi anda miskid tallinna onude kontaktid, kes vaga kodus nende rataste maailmas on.

....ja noh nagu bemmidel kombeks - kui miski jupp laheb, siis nutad, aga maksad. Vahemalt eesti bmw's on ikka sellised jupihinnad, et lase annast maha. See esimene porikas oli 3000+ eeku, kui kaigukasti kinnitused sodiks, siis erisulam, mida ei maksa keevitada ning sissesoidetud kaigukasti ei maksa yhe uue jupiga ristata, st uus kaigukast kogu sisuga 22000 eestiraha. Jõudu :)


Teema algataja
Hr.Nõel
Postitusi: 1447
Liitunud: 21 Okt 2005, 21:33
Tsikkel: Päris mitu...
Asukoht: Pärnu
Tänatud: 109 korda

Re: BMW R 1100 Gs

Lugemata postitus Postitas Hr.Nõel »

Kui vaja, siis voi anda miskid tallinna onude kontaktid, kes vaga kodus nende rataste maailmas on.

Oleks teretulnud kui annad nende kontaktid.

....ja noh nagu bemmidel kombeks - kui miski jupp laheb, siis nutad, aga maksad. Vahemalt eesti bmw's on ikka sellised jupihinnad, et lase annast maha. See esimene porikas oli 3000+ eeku, kui kaigukasti kinnitused sodiks, siis erisulam, mida ei maksa keevitada ning sissesoidetud kaigukasti ei maksa yhe uue jupiga ristata, st uus kaigukast kogu sisuga 22000 eestiraha. Jõudu

Ära ehmata kurram :shock:
Aga kui teise kandi pealt võtta, siis on aegade jooksul juba Saksa poolel tekkinud märkimisväärne hulk häid kontakte. Sealhulgas ka paar Bemmi esinduse kontakti. Selle poole pealt eriti nagu ei põe. Alati olen varuosad mis siin hullu hinnaga, sealt suht kiiresti ja normaalse pricega kätte saanud.

Aga tänud ka Juhole, Randelile ja Kallele.
Eks ma katsun hakata sisse elama sellesse uude maailma.
Kalle jutust jäi meelde fraas

Kui Honda teeks sama iseloomuga kardaaniga ratast, siis mul ei oleks bemmi.

Täpselt minu mõte- Oleks Yamuga samamoodi sõidaks ma sellega edasi. Jahh- Yamul on nüüd olemas uus XTZ 1200. Arvan et nii 4-5 aasta pärast äkki kannataks isegi osta. Kui muidugi Bemm pole jäägitult selleks ajaks mind võlunud.
Elame , näeme. :bsmile:

Tel. +372 viiskuus 2158üksüks & noelamees@gmail.com
Kasutaja avatar

kalle
Postitusi: 720
Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
Tsikkel: Joone all on miskit
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 13 korda
Kontakt:

Re: BMW R 1100 Gs

Lugemata postitus Postitas kalle »

tormavtellis kirjutas:

Kui ma ei eksi, siis peale selle ratta korduvaid poolitumisi lasi nii tehas kui aftermarket tegijad miskid komplektid valja, jallegi saab tugevndada seda osa.

Tehas ei lasknud minuteada midagi välja. Touratech lasi aga küll ilusad tugevdused. Leiduvad netist kiirelt

tormavtellis kirjutas:

Lihtsalt jah see 1100 on pisut emalaev oma massi poolest vorreldes jareltulevate polvkondadega.
)

Lihtsalt vahemärkuseks, et kui rääkida järeltulijatest, siis 1150GS on raskem, kui 1100:)
Samas kaal on selle ratta juures kõige väiksem mure. Sa juba oled ostnud sedasort ratta ja mõned kilod siia sinna pole vahet. Oma kaalu kohta on käsiteldavus hea ja tank selles mõttes, nagu seda mõeldakse oleks see ka 50km kergemana.

tormavtellis kirjutas:

....ja noh nagu bemmidel kombeks - kui miski jupp laheb, siis nutad, aga maksad. Vahemalt eesti bmw's on ikka sellised jupihinnad, et lase annast maha. See esimene porikas oli 3000+ eeku, kui kaigukasti kinnitused sodiks, siis erisulam, mida ei maksa keevitada ning sissesoidetud kaigukasti ei maksa yhe uue jupiga ristata, st uus kaigukast kogu sisuga 22000 eestiraha. Jõudu :)

Ei ole ses osas midagi uut. Iga margi mingi mõttetu plastitükk võib hopaa maksta sama ja rohkem. Selliseid asju ei osteta esindusest. Kui ma poleks selliseid osi saanud ebayst heade hindadega, siis poleks ma midagi taastada saanud. Kui rääkida porilauast, siis nt see alumine, ehk nö õige porikas maksis meie UMis uuena miski paarsada vana raha.. niiet kõik on suhteline ja hüplik. Aga selliste näidetega kogu pilti küll ette ei saa. Ühesõnaga enamsti tavalised juppide hinnad ja ebay ajab üle 1100 juppe
Lisaks veel niipalju, et kasti kõrvasi on tagasi keevitatud tavalise alu keevitusega ja polnud küll juttu eri sulamist. Lisaks on kasti sisusi igatpidi ristatud korduvalt ja edukalt. Niiet nii hull nüüd ka pole, muidu ei sõidaks nii mõnedki sedasorti rattad enam ammu. Vähem paanikat siinkohal.

Kk

KZ1000C3
ST1100N
XL600R
R1100GS
STS Pelikan MK I
Kasutaja avatar

tormavtellis
Postitusi: 1070
Liitunud: 22 Aug 2011, 13:54
Tsikkel: KTM 890 AdvR
Tänatud: 40 korda

Re: BMW R 1100 Gs

Lugemata postitus Postitas tormavtellis »

Eino diskaveris ka tehti puupakust tagaratas autole...
No nali naljaks. Esiteks need masinad ei lagune nagu seened peale vihma, soltub soitjast ja soidust ja (eba)õnnest. Samas vaga oluline kinnituskoht, mis voiks olla originaaljupp, mitte kokku keevitatud jne. Ja no nende jupihindadega - nagu ytlesin eestist-bmw-poest :) muidugi saab netist odavamalt, sain isegi. Aga olin veidi roheline kah selles jupinduse maailmas siis. Kokkuvottes ikkagi ei ole bmw tsikkel just odavate killast, kui miskit laguneb. Aga sõidukina monus. Kui sul on hästi läinud - no palju õnne :)


Teema algataja
Hr.Nõel
Postitusi: 1447
Liitunud: 21 Okt 2005, 21:33
Tsikkel: Päris mitu...
Asukoht: Pärnu
Tänatud: 109 korda

Re: BMW R 1100 Gs

Lugemata postitus Postitas Hr.Nõel »

Täna siis sedasi- Ajasin bussist lõpuks ta välja sõbra juurde töökotta seisma. oli siiani bussis sees kõik need külmad ööd ja päevad. ja ennnäe imet. Mõtlesin et huvi pärast annaks korra starti talle. Ei teinud teist nägu ka et nagu külm oleks või nii. Tavaliselt akud ju koolevad külmaga. No problem käivitus kohe esimesest pöördest. :bsmile:

Tel. +372 viiskuus 2158üksüks & noelamees@gmail.com

kõrtsmikumolu
Postitusi: 928
Liitunud: 12 Dets 2004, 19:32
Tsikkel: HusaBerg
Asukoht: pärnumaa
Kontakt:

Re: BMW R 1100 Gs

Lugemata postitus Postitas kõrtsmikumolu »

Kevadel sõidad siis kruusal, mõnus... mul juba ägedamad rabalõigud välja vaadatud :mrgreen:

Kasutaja avatar

sarikas
Postitusi: 111
Liitunud: 23 Nov 2007, 17:40
Tsikkel: GSA
Asukoht: Tartu
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 8 korda

Re: BMW R 1100 Gs

Lugemata postitus Postitas sarikas »

Mina olen oma teadmisi G-punktist ammutanud:
http://advrider.com/forums/forumdisplay.php?f=3

Palju head leiab siit korduvatele muredele:
http://advwisdom.hogranch.com/Wisdom/

Minu kogemuse järgi on GSi keskmisest odavam pidada, sest 20W-50 mineraal õli on keskmisest odavam, õlifiltri leiab tavalisest sõiduauto varuosi müüvast kauplusest, rehvimõõt on minu eelmiste ratastega võrreldes poole soodsamalt leitav ja ülejäänud kulutused olen teinud rohkem edevusest, mitte vajadusest. Rohkem juttu b-grupi koodidest leiad siit (muuhulgas ka mõned tihendid ja laagrid):
http://www.jimvonbaden.com/BMW_Alternat ... _List.html

Ainuke mure on Touratechi ja Wunderlich´i kaupluste pakutav lisavarustus, mis meelitab aeg-ajalt ikka raha kontolt minema :wack:

http://www.touratech.de/en/s-h-o-p.html
http://www.wunderlich.de/Shop/

Rehviks soovitaks omalt poolt Heidenau K60 Scout:
Pilt

Taha 140´ne ja ette 100´ne. Jah, nad on pisut kitsamad ja kõrgemad aga õiget mõõtu kahjuks ei pakuta.
Olen oma rehvidega sõitnud ca 12 000km, kindlasti +90% asfalti sõitnud ja 4000km sellest päris raske pagasiga ning mul on tagumisest rehvist julgelt pool veel alles. Samas on tegemist M+S markeeringuga rehviga ehk segu on võrdlemisi pehme. Peab minu arvates hästi nii asfaldil, kui metsa vahel.
Hind on ka minu arvates väga mõistlik arvestades, kui kaua Scout kestab:
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... =109&m_s=1

Tagarehvi saab valida kas K60 või K60 Scout. Vahe on neil selles, et Scoutil on keskel üks lisa riba, mis ei lase asfaldil sahistades rehvil nii kiiresti kuluda.

Kiidetakse ka Continental Tkc´sid - offroad pidamine peaks mõnevõrra parem olema kui K60´l aga keskmiselt sõidavad suure GSi all 6000-8000km ning hind on kallim.
Pilt

Väga palju kiitmist ja laitmist nii õli, rehvide, hoolduse, ratta omaduste jms. kohta leiad eespool antud GSpoti lingilt.

Edu.

VN800 ´95 -> XVS1100 ´05 -> ZX-6R ´99 -> CBR600 F4 ´00 -> R1150GS ´02 -> CBR1100 XX ´96 -> XTZ750 ´91 -> R1200GS '05 -> R1200GSA '12
Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2454
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 192 korda
Kontakt:

Re: BMW R 1100 Gs

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

K60 enam ei leia GS-ile vajalikus mõõdus. Nüüd ainult Scout saadaval peale aromaatsete õlide teemat kummitööstuses paar aastat tagasi.

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Kasutaja avatar

ozzy007
Postitusi: 254
Liitunud: 14 Veebr 2006, 21:13
Asukoht: Rakvere äärelinn
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 12 korda

BMW R 1150 Gs

Lugemata postitus Postitas ozzy007 »

ei hakka uut teemat tegema, sest küsik ikka beeemmvii-kessu kohta :roll:

kas võib olla ainult minu ratta kiiks -- nimelt küljejalal seistes on ratas (GS 1150 Adventure 2003.a.) väga-väga kaldu, st. kõval asfaldil/garaazis seisab ilusti kaldu, aga kui pinnas või mingi muu ebatasasem koht siis vajub vasakule liiga ära.
NB! mitte koib ei vaju maapinda sisse, selle vastu tegin juba korraliku alu-talla otsa (vasakule kallamine seetõttu keerulisem kohe 8).
Samuti ei saa ratta küljejalal olles isegi 10.a. poiss rattale peale ronida ilma, et ratas pikali ei kukuks. Vaatan teiste GS-e need rohkem püstiselt ja "härg ise" võib peal lebotada! Mitte, et tahaksgi küljejalal rattale sadulasse ronida, aga pinnasel parkides ei saagi küljejalga kasutada :( ja keskjalg kaob ju pinnasel vabsee maakerra.

Interneedusest leiab jah teemasid kus pannakse koiva otsa lausa ca. 4..5 cm paksusi "klotsikesi" jmt. http://www.google.ee/imgres?um=1&hl=et& ... s:30,i:166
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=628727

Samuti täheldan, et olen ise 188cm pikk aga minu jaoks on ratta iste ikka korralikult kõrgel, vedrustuse seadistust olen proovind regullida, see muudab justkui ainult jäikust mitte kõrgust.

oskavad kogenumad vihjata kas/kust peaksin otsima-leidma kas võib olla paigaldatud nn. vedrustuse kõrgemaks säädimiseks prisa-basalenieid? või ongi selline vastutuult parkimiseks kaldenurk baieri-insenööride teene?
:bsmile:

Elus ei pea oluline olema lõppeesmärk, vaid ikka teekond...
_____________________________________________________
Riga 16 -> Jawa 350-634 -> Dnepr MT9 ------> Yamaha DragStar 650 -> Yamaha TDM850 -> BMW GS1150Adv -> Yamaha TT350 -> Honda XL700 -> Honda XRV750 RD04 ->Yamaha XTZ750 ja BMW F800GS
Virtuaalsed rehvijäljed: https://www.facebook.com/profile.php?id ... tos_albums
Kasutaja avatar

ingmarp
Postitusi: 18
Liitunud: 23 Juun 2012, 19:29
Tsikkel: R1200RT

R1150GS

Lugemata postitus Postitas ingmarp »

Minu oma on ka külgjala peal seistes üsna kaldu, netis rippuvaid pilte uurides tundub, et see peabki nii olema.

Värske GSi omanikuna on mul küsimus nn. laibakate kohta. Tootjaid on päris mitu, igaühel loomulikult müügijutu järgi kõige paremad. Kas kellelgi on reaalseid kogemusi ja oskab konkreetselt midagi soovitada? Niipalju kui piltide pealt olen vaadanud, siis ei tundu enamik siiski väga kaitset pakkuvat ümbermineku puhul. Ma eeldaks, et mõni toru jookseks kusagilt silindri alumise serva juurest mööda, aga pigem jooksevad kusagilt ülevalt või siis ratta pikisuunaline toru puudub üldse. Pikk jutt on vilets jutt, niiet lühidalt tahaks silindrite kaitseks laibakad külge keerata, aga ei tea millised...

SV650N > R1150GS > Thunderbird 900 > R1200RT

Kasutaja avatar

tsiklonaut
Postitusi: 249
Liitunud: 05 Mai 2004, 09:08
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 5 korda

Re: BMW R 1100 Gs

Lugemata postitus Postitas tsiklonaut »

Kõrgema GS-i puhul (ADV või pikema käiguga aftermarket amortidega standard-GS) Puuri 2-3 auku ja lase lühikeste puukruvidega hoki litter küljejala alla (saab spordipoest) - kestab kauem kui mingi puu- või plastiklots :)

1100/1150 laibakad on mõistlikud kas originaalid (1150 ADV versioonid on muidugi küsitavad, sest nende taha ulatuvad teravad ääred võivad kukkumisel oma jalgadele liiga teha) või Touratechi omad (disainilt pmst sama nagu OEM ainult et liigendi abil on mootoriõli kergem vahetada).

.::: R1100 boGSer :::.
Kasutaja avatar

ozzy007
Postitusi: 254
Liitunud: 14 Veebr 2006, 21:13
Asukoht: Rakvere äärelinn
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 12 korda

Re: BMW R 1100 Gs

Lugemata postitus Postitas ozzy007 »

tsiklonaut kirjutas:

Kõrgema GS-i puhul (ADV või pikema käiguga aftermarket amortidega standard-GS) Puuri 2-3 auku ja lase lühikeste puukruvidega hoki litter küljejala alla (saab spordipoest) - kestab kauem kui mingi puu- või plastiklots :)

:bsmile: netist nähtud ja katsetatud variant... ...aga vähemalt minu rattal "jooksevad vastu-kokku koib ja hark nn. vastu raami asendis", st. et koiva külge isegi ainult laiendusplaati installeerides läheb see vastu harki :cry:

Elus ei pea oluline olema lõppeesmärk, vaid ikka teekond...
_____________________________________________________
Riga 16 -> Jawa 350-634 -> Dnepr MT9 ------> Yamaha DragStar 650 -> Yamaha TDM850 -> BMW GS1150Adv -> Yamaha TT350 -> Honda XL700 -> Honda XRV750 RD04 ->Yamaha XTZ750 ja BMW F800GS
Virtuaalsed rehvijäljed: https://www.facebook.com/profile.php?id ... tos_albums
Kasutaja avatar

Hanno
Postitusi: 221
Liitunud: 24 Mär 2008, 15:26
Tsikkel: R1200GS
Asukoht: TLN
Tänatud: 3 korda

Re: R1150GS

Lugemata postitus Postitas Hanno »

ingmarp kirjutas:

Minu oma on ka külgjala peal seistes üsna kaldu, netis rippuvaid pilte uurides tundub, et see peabki nii olema.

Värske GSi omanikuna on mul küsimus nn. laibakate kohta. Tootjaid on päris mitu, igaühel loomulikult müügijutu järgi kõige paremad. Kas kellelgi on reaalseid kogemusi ja oskab konkreetselt midagi soovitada? Niipalju kui piltide pealt olen vaadanud, siis ei tundu enamik siiski väga kaitset pakkuvat ümbermineku puhul. Ma eeldaks, et mõni toru jookseks kusagilt silindri alumise serva juurest mööda, aga pigem jooksevad kusagilt ülevalt või siis ratta pikisuunaline toru puudub üldse. Pikk jutt on vilets jutt, niiet lühidalt tahaks silindrite kaitseks laibakad külge keerata, aga ei tea millised...

mull küll natuke teine mudel, aga, valisin aasta otsa laibakaid ja siis lõpuks ostsin bemmi originaalid, sest mõtlesin, et ju nad ikka kõige õigema engineeringu vili on. Välimuselt kah sümpatiseerisid paremini, see rohkem maitseküsimus. Aga kui külge kruvisin ja põrandale külili kummutasin, siis selgus, et silindripea ulatub ikkagi vastu maad,toruni on veel millimeeter või paar puudu. Nii mõlemal pool. Võtanüüdvõijäta.

Kasutaja avatar

ingmarp
Postitusi: 18
Liitunud: 23 Juun 2012, 19:29
Tsikkel: R1200RT

Re: BMW R 1100 Gs

Lugemata postitus Postitas ingmarp »

Pärast mõningat kaalumist tellisin Touratechist laibakad ja ka teleleveri tugevduse, mis peaks seda kaitsma mõranemise eest, kui lenksu kukkumise korral äärmisesse asendisse lööb. Touratechi klienditeenindus on muide väga hea, jupid tulid kohale nädalaga, aga pusles endas olen väheke pettunud. Laibakad sobisid küll ratta külge, aga kinnitusvahendite komplekt oli veidi valesti kokku pandud, mõned poldid jäid üle ja paar jäi puudu :) Lisaks pidin rakendama ka loomingulist lähenemist, et saaks ratta külge alles jätta ka seal juba olnud TT põhjakaitse, mis komplektiga kaasas olnud instruktsioonide järgi sinna jääda ei saaks. Pärast kokkupanekut tegin katse ja asetasin ratta külili, ratas toetas küll laibaka peale, aga silindripea plastkaitse kaugus maast oli minimaalne, ausalt öeldes ootasin suuremat vahet, aga las jääb. Suurema osa koormusest võtab raud ikka vastu.

Samal ajal pidin tegelema ka nähtusega, mis inglisekeelses internetis kannab nimetust "Final drive bearing failure". Saba andis peaülekande suur kuullaager, mille separaator ära laguneb ja kuulid sõna otseses mõttes kokku jooksevad. Inglisekeelset lugemist antud häda kohta jätkub õhtuteks, esinema kipub ta kõige rohkem GS-idel, aga ka teistel mudelitel. Juhtuda võib see praktiliselt igasuguse läbisõidu juures, pikematele matkadele minejad kannavad laagrit ja simmerit tagavaraks kaasas kuna vahetus iseenesest ei ole keeruline ja on tehtav ka tee ääres. Lagunemise põhjuseks on väidetavalt antud rakenduse jaoks mitte sobiv laager, mis ei kannata piisavalt koormust. Kuulid lõhuvad ära välimise võru sisepinna, kust hakkab eralduma metallipuru, seejärel tekib juba laagril lõtk, mille tulemusena lagunevad separaatorid ja kuulid jooksevad kokku. Laager maksab 70€, simmer nõks üle 30€. Separaatoritükkidel on oht sattuda ka peaülekande hammasrataste vahele, sel juhul läheb asi maksma 5-6 korda rohkem kui lihtsalt laagrit vahetada.

Minu rattal juhtus see nädal tagasi, läbisõiduks 57000 km. Esimene märk jamast oli tagadifri õli vahetusel välja jooksev tumehall õli ja kuhi metallipuru difriõli äravoolupoldi otsas. Kuna ei teadnud ratta eelnevast hooldusajaloost midagi, siis oletasin et difriõli pole varem eriti vahetatud ja metallipuru on aja jooksul tekkinud. Kaks päeva hiljem tööle sõites tundsin jalaraudades teistmoodi vibratsiooni kui muidu, õhtul tagasi koju sõites vibra muudkui tugevnes. Siduri lahutamine sõidu ajal ei muutnud midagi, aga kiiruse vähenedes langes ka vibratsiooni sagedus. Koju jõudes kasutasin mõne minuti googlet ja oligi selge, mis toimub. Ratas garaaži ja difrist õli jälle välja. Kork nägi kaks päeva pärast õlivahetust välja selline:
Pilt

Võtsin tagaratta alt ära, difrikorpuse lahti ja siis avanes juba selline pilt
Pilt
Pilt

Edasi oli juba lihtne, tellisin uue laagri ja simmeri, vahetus oligi nii lihtne kui internetis kirjeldati, täna sai uuesti kokku ja tegin ka lühikese proovisõidu. Kõik toimib jälle nagu peab.

Kirjatükk tuli päris pikk, aga mõtlesin, et kuna selline info siin GS-i teemas puudub, siis panen mõned eestikeelsed read antud vea kohta kirja, ehk on kellelegi abiks.

SV650N > R1150GS > Thunderbird 900 > R1200RT

Kasutaja avatar

retro
Postitusi: 924
Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
Asukoht: Kohatu
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 30 korda
Kontakt:

Re: BMW R 1100 Gs

Lugemata postitus Postitas retro »

On mingeid üldtuntud-järeleproovitud juppide tellimise saite GS-le?
muidu nt. http://www.boxxerparts.de on üsna hea valikuga, aga shipping on jube kirves - kuni 5kg pakk 30€ :wack:


Aspelund
Postitusi: 495
Liitunud: 01 Aug 2005, 14:16
Tänatud: 1 kord

Re: BMW R 1100 Gs

Lugemata postitus Postitas Aspelund »

Kulumaterjalide osas on abiks kõik kohalikud motovaruosi pakkuvad poed, kui sealt ei saa, siis United suudab maksimaalselt kolme päevaga asjad kohale tarnida. Kui ise vajalikud varuosakoodid realoem.com abiga välja raalida, läheb veel kiiremini.

Kasutaja avatar

retro
Postitusi: 924
Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
Asukoht: Kohatu
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 30 korda
Kontakt:

Re: BMW R 1100 Gs

Lugemata postitus Postitas retro »

Tahaks adekvaatset hinnavõrdlust esinduse hindadele. Et äkki on veel mõni hea universaalne sait. Huvitavad just spetsiifilisemad, mitte tavalised kuluosad.

Kasutaja avatar

tsiklonaut
Postitusi: 249
Liitunud: 05 Mai 2004, 09:08
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 5 korda

Re: BMW R 1100 Gs

Lugemata postitus Postitas tsiklonaut »

retro kirjutas:

Tahaks adekvaatset hinnavõrdlust esinduse hindadele. Et äkki on veel mõni hea universaalne sait. Huvitavad just spetsiifilisemad, mitte tavalised kuluosad.

Adekvaatselt ei saagi ilmselt võrrelda kõigi nende kampaaniate, laotühjendusmüükide nüansside jms, aga olen 95+% juhtudest odavamalt saanud nendelt pakkujatelt:

http://www.james-sherlock.co.uk/ (Ühendkuningriik, veits odavam kui järgmine)
http://www.motorworks.co.uk/ (Ühendkuningriik, suhteliselt hea varustatusega veebipood)
http://www.siebenrock.com/ (Saksamaa, veebipood pole hea, aga neile kirjutades saab kõike, ning eri jupid olen siit kõige odavamalt siiani saanud - näiteks nad ka ise toodavad ja pakuvad mõistliku hinnaga (võrreldes näiteks TT keraamilise siduriga) õlikindlat sidurit - soojalt soovitan R-seeria ratastega sõitvatele pikamaamatkameestele)

EDIT: + unustasin lisaks nende spetsiifilistematele osadele öelda, et sellised lihtsamad kuluosad (piduriklotsid/kettad, voolikud jms) olen Streetmotost mõistlikult kätte saanud ilma suurema ootamiseta. :)

Terv.,
Margus

.::: R1100 boGSer :::.
Kasutaja avatar

retro
Postitusi: 924
Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
Asukoht: Kohatu
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 30 korda
Kontakt:

Re: BMW R 1100 Gs

Lugemata postitus Postitas retro »

Tänud. Väga asjalik lingivalik!
Ise mõtlesin selles mõttes adekvaatset, et tellimishetkel saaks uurida hinda võimalikult mitmest kohast ja siis otsustada.

Kasutaja avatar

retro
Postitusi: 924
Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
Asukoht: Kohatu
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 30 korda
Kontakt:

Re: BMW R 1150GS

Lugemata postitus Postitas retro »

Kas on kellelgi soovitusi käigukastiõlile? Manual ütleb 90W ja GL5.
Meerika foorumites ollakse suht Castrol SAF-XO-usku, mida panevat esindus sisse.
Räägivad, et muude õlidega "pidi kast lärmakaks muutuma"

Mul üks 75W-90 GL4/5 poolsündi pudel üle - ei oska otsustada, kas kallata käigukasti või tagadiffrisse.


VSK
Postitusi: 54
Liitunud: 27 Apr 2010, 10:42
Tsikkel: Honda CBF1000 FA
Asukoht: Tallinn

Re: R1150GS

Lugemata postitus Postitas VSK »

Hanno kirjutas:
ingmarp kirjutas:

Minu oma on ka külgjala peal seistes üsna kaldu, netis rippuvaid pilte uurides tundub, et see peabki nii olema.

Värske GSi omanikuna on mul küsimus nn. laibakate kohta. Tootjaid on päris mitu, igaühel loomulikult müügijutu järgi kõige paremad. Kas kellelgi on reaalseid kogemusi ja oskab konkreetselt midagi soovitada? Niipalju kui piltide pealt olen vaadanud, siis ei tundu enamik siiski väga kaitset pakkuvat ümbermineku puhul. Ma eeldaks, et mõni toru jookseks kusagilt silindri alumise serva juurest mööda, aga pigem jooksevad kusagilt ülevalt või siis ratta pikisuunaline toru puudub üldse. Pikk jutt on vilets jutt, niiet lühidalt tahaks silindrite kaitseks laibakad külge keerata, aga ei tea millised...

mull küll natuke teine mudel, aga, valisin aasta otsa laibakaid ja siis lõpuks ostsin bemmi originaalid, sest mõtlesin, et ju nad ikka kõige õigema engineeringu vili on. Välimuselt kah sümpatiseerisid paremini, see rohkem maitseküsimus. Aga kui külge kruvisin ja põrandale külili kummutasin, siis selgus, et silindripea ulatub ikkagi vastu maad,toruni on veel millimeeter või paar puudu. Nii mõlemal pool. Võtanüüdvõijäta.

Minul on R 1150R ja just sellel aastal ostsin laibakad. Paldiski mnt motomarketist, brand Hepco & Becker. Olen rahul, istusid ilusasti ning on ka kaitset pakkuvad. Tõsine saksa kvaliteetne asi.


dubweiser
Postitusi: 484
Liitunud: 08 Apr 2005, 23:58
Tsikkel: bmw r1150 gs adventure

Re: BMW R 1150GS

Lugemata postitus Postitas dubweiser »

retro kirjutas:

Kas on kellelgi soovitusi käigukastiõlile? Manual ütleb 90W ja GL5.
Meerika foorumites ollakse suht Castrol SAF-XO-usku, mida panevat esindus sisse.
Räägivad, et muude õlidega "pidi kast lärmakaks muutuma"

Mul üks 75W-90 GL4/5 poolsündi pudel üle - ei oska otsustada, kas kallata käigukasti või tagadiffrisse.

ise olen enda adventurele küll esindusest ostnud. oma pudel kaasa ja asi ants. isiklikust kogemusest tuleb odavam kui mõnest muust kohast osta. ps. see kasti lärmakus on muidugi omaette asi. agrikultuurne kast nii või naa. pluss korkrehvide vaikne surin;)

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”