Aita valida enduurot metsasõiduks

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8783
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 130 korda
Tänatud: 326 korda
Kontakt:

Re: Aita valida enduurot metsasõiduks

Lugemata postitus Postitas Piipz »

huvitav, kas mu väljapakutud husqvarna TE610 on tõesti nii igav , et ei kuulu isegi arutlusele :) ma niisama huvipärast.
140 kilo pole ju väga raske ratas?



  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942

jäme kobra
Postitusi: 133
Liitunud: 11 Sept 2008, 17:51
Tsikkel: Kawasaki KLE
Asukoht: Pärnu
Tänatud: 3 korda

Re: Aita valida enduurot metsasõiduks

Lugemata postitus Postitas jäme kobra »

Võimalik,et TE 610 sobib ka nõutud tingimustega.Samas ei julge soovitada ratast,millega endal igasugune kokkupuude puudub.Las teadjad räägivad ka sellest tsiklist.

Alkohol pole minu jaoks mingi probleem!
Kasutaja avatar

vlgu
Postitusi: 129
Liitunud: 01 Aug 2007, 08:37
Asukoht: L-Eesti

Re: Aita valida enduurot metsasõiduks

Lugemata postitus Postitas vlgu »

LC4, TE610, XR650 jäävad loetu jutu põhjal pildile.

TT600 näeb välja küll nagu ta võiks olla variant, aga nendele 3-le ta minu silmis siiski konkurentsi ei paku.

Kasutaja avatar

remlak
Postitusi: 19
Liitunud: 10 Veebr 2011, 09:18
Tsikkel: F650ST
Asukoht: Tartu

Re: Aita valida enduurot metsasõiduks

Lugemata postitus Postitas remlak »

Olen ka arvamusel, et kui ikka metsa või karjääri, siis kergem. Mina ise sõidan 191 kg kaaluva BMW F650-ga. Esiots on kuradima raske ja kui kinni jääd, siis tuleb mehemoodi sikutada. Jõusaali asja ei ole ja õhtul tuleb ka hea uni pärast paari tundi karjääris.

'74 Verhovina 5 -> pikk paus -> 97' BMW F650ST
Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2012
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 104 korda
Tänatud: 96 korda
Kontakt:

Re: Aita valida enduurot metsasõiduks

Lugemata postitus Postitas bitter »

Möku ja kobraga üldjoontes nõus. Olen 5 aastaga sõitnud, nii 15-20h per hooaeg. Võistelnud ei ole, talvel seisab. Päeva keskmiseks sõiduajaks (ratta tunnilugeja järgi) ütleb excel 1,15h. 3-4h päevas sõita (mitte veereda) - jaksaks mina vaid juhul, kui lisaks endurole veel vähemalt 1-2 x nädalas trenni teeks (mille poole ma ka püüan.)

5 hooaja jooksul olen ühe korra klappe regullinud ja korra olen rehve ja ketti-hammakaid vahetanud. Tagumised klotsid ka korra. Õli 10h tagant, filtrid "üle ühe" õ/v. Korra olen radikasse augu kukkunud. Originaalseades poleks seda juhtunud aga mul on temp.andur pandud ilmselt mitte kõige mõistlikumasse kohta, võtab radika liikumisruumi ära. Panin siis radikatele "breissid" peale. Suuremat remonti ei ole veel teinud. Ostsin kasutatud ratta (3k€) aga oli korralikult peetud ja enamus kuluosi värsked.

Eile tõdesin, et talvega oli üsna ununenud, kui reipalt 400 ikkagi edasi liigub. Kui tagarattal vähegi pidamist on, siis vähemalt 1-2 käiguga peab gaasikäsi kindel olema.

Väga võimalik, et LC4 või XR-iga oleksin praegu sama rahul kui oma EXC-ga. Hüppekaared oleksid madalamad ja ilmselt teeksin pikemaid tiire ja heegeldaksin vähem puude vahel, kui ma seda EXC-ga teen. Linnavahel vedas LC4 mul hetkega suu kõrvuni :D, metsas pole saanud seda proovida.


Teema algataja
kruusale
Postitusi: 45
Liitunud: 17 Mär 2007, 22:44
Asukoht: Paide

Re: Aita valida enduurot metsasõiduks

Lugemata postitus Postitas kruusale »

asi on jõudnud sellisesse faasi juba kus ma hakkan tekstist välja lugema seda mida ma tahan lugeda:)
hetkemoraal on selline, et kas ma muudan oma nõudmisi sellele tsiklile (veidi rohkem teel kulgemist ja igast karmide hüpete, järskude tõusude, “risu-räsu” ja “mülgaste” eliminineerimine) ning mahutan sinna alla xt660r, drz400(sm) ja analoogsed masinad või
jään oma esialgse võsavillemi plaani juurde ning keskendun masinatele nagu gg450fse, te610, 450exc jne
ideaalne oleks kaks pilli (üks kruusa-maantee masin ja üks võsapill), aga seda hetkel ei juhtu.
Hea asi, mida valikul kasutada on nagu öeldud loomulikult raha: mulle väga meeldivad mõned väljamaa (kindlasti on ka eestis kasutusel analoogne asi) portaalid, kus jagatakse varustus muude kriteeriumite kõrval siis vastavalt investeeringu suuruse järgi: madal-keskmine-kõrge. Et kui mul on ainult 2000eur siis ma ei saa vaadata 4000eur rattaid ja punkt. Loomulikult võib alati raha juurde tekkida, aga see on juba iseasi.
Ja see on ka tõsi, et midagi peaks ära proovima, see juba iseenesest võib välistada mõned variandid, mis siin ekraani peal tunduvad vastuvõetavad. ja ma veidi isegi hakkan oma esialgsest plaanist, ainult võsapill osta, kahtlema. veidi piiratud (maantee osas just-mis küll polnud esialgne kriteerium kuid nüüd hakkab esile kerkima) ja kulukas oleks selline masin. ühel hetkel vaatasin ka eelpool mainitud drz400sm'i, mis siis maastikukummiga kärab ka enam-vähem metsateel sõita ning maantee peale saab ka keerata rahulikult ja pikalt. nagu ma ütlesin, ideaalne oleks kaks masinat, kui aga läheb valikuks kas ideaalne võsamasin või veidi kõike tegev masin siis kalduksin viimase poole.
kas kellelgi on kogemusi selle drz400(sm) rattaga? mis olukordadesse ta sobilik on. sm on supermoto, aga kui maastikukumm just sellele sm variandile alla panna kas siis käib ka kruusateedel ja normaalsetel metsateedel? - jutt ei käi siis enam hüpetest ja mudamülgastest selle valiku puhul. ja üle 2000euri on ka ta, saadanas.
Endiselt aitüma vestluse arendajatele!
ps keegi ei ole maininud yamaha wr450f masinat - mille jaoks see ideaalne on, eriti kallis ta pole, see vist juba ütleb midagi:)?

Kasutaja avatar

Möku
Postitusi: 597
Liitunud: 23 Veebr 2007, 16:04

Re: Aita valida enduurot metsasõiduks

Lugemata postitus Postitas Möku »

wr450f on sisuliselt võrreldav exc-ga. Ainult et kui wr on tehtud krossiraami peale, siis exc on spets enduuroraamiga (exc on siiski stabiilsem, hoiab juurikate pealt paremini suunda ja esiots ei tõmble nii palju). Aga on mehi kes just eelistavad WR-i just sellpärast et see paugutab rohkem. Hoolduse/kulude mõttes sama.

Usinus-Kasinus-Cosinus
Kasutaja avatar

isakene
Postitusi: 1273
Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 43 korda

Re: Aita valida enduurot metsasõiduks

Lugemata postitus Postitas isakene »

Kas kahetaktiline on mingil põhjusel välistatud?

Mul oma KTM 250 EXC-ga on olnud fun-i rohkem kui rubla eest. Harrastajale, kes teda lõpuni lahti ei keera ning viimast taga ei aja, ei ole teda kallis pidada, ta on imekerge, ja minekut on nii et tapab. Olles ise metsa sõitnud nii mammutite kui viie- kuuesajastega, võin selg sirge öelda, et 2T 250-ga on metsasõit puhas lõbu, aga muude toodud pillidega parajalt raske töö.
Noh ja kui tõesti looma jõudu vaja on, siis kahetaktilisi on ka üle 300 kuubiku... :twisted:


Teema algataja
kruusale
Postitusi: 45
Liitunud: 17 Mär 2007, 22:44
Asukoht: Paide

Re: Aita valida enduurot metsasõiduks

Lugemata postitus Postitas kruusale »

veel välistatud pole, aga jah eelmisest postist alates hakkasin kahtlema kas ma tahangi nii "võsa" masinat.
soovitati siis ka husqvarna te610ie'd nt. väga paha asi ei tundugi:) kallim kui 2k, aga samas üsna võimekas nii maastikul kui ka maanteel saab sõidetud. igatahes kui käänuline maastik jääb rohkem kaalule kui tee siis tundub et eelistatakse husq te610 nt suzu drz400 asemel. on kellelgi kogemusi te610'ga?, kas varuosade saamine ja vajadusel remontija leidmine liiga keeruliseks ei kujune?
ja veelkord peab tänama kõiki sikliste, kes mulle nii foorumis kui privas oma ajast ja vaevast kogemusi jagavad. ütlemata abivalmis ollakse!

Kasutaja avatar

isakene
Postitusi: 1273
Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 43 korda

Re: Aita valida enduurot metsasõiduks

Lugemata postitus Postitas isakene »

Veel kord - kui tahad metsas ja raskemal maastikul natukenegi lõbutseda, unusta ära KÕIK sinu hinnaskaalasse sobivad kuuesajased. Kuuesajane on keerulisemas kohas lihtsalt ilgelt raske pomm. Selleks et suure enduroga ennast metsas natukenegi hästi tunda, on vaja üle keskmise füüsist ja üle keskmise sõiduoskusi. Sõidulõbu taandub lihtsalt konstanteerimisele "saan hakkama - ei saa hakkama". Sinu valikud on 2T alates 250 cm3 ja 400-450 nelarid. Lihtsalt käi ja istu asjadel seljas, isegi sõita pole vaja et erinevust tunda. Homme on KTM-i testipäev, käi kindlasti 350EXC proovimas. Kui Lääne-Virusse satud, võin 250 EXC proovida anda. Kindlasti leiad ka kellegi, kes kuuesajase selga lubab. Edu! 8)

Kasutaja avatar

Villem
Postitusi: 797
Liitunud: 18 Juul 2005, 00:52
Tsikkel: XT660R, GasGas EC250
Asukoht: Saue
Tänatud: 9 korda

Re: Aita valida enduurot metsasõiduks

Lugemata postitus Postitas Villem »

isakene kirjutas:

Veel kord - kui tahad metsas ja raskemal maastikul natukenegi lõbutseda, unusta ära KÕIK sinu hinnaskaalasse sobivad kuuesajased. Kuuesajane on keerulisemas kohas lihtsalt ilgelt raske pomm. Selleks et suure enduroga ennast metsas natukenegi hästi tunda, on vaja üle keskmise füüsist ja üle keskmise sõiduoskusi. Sõidulõbu taandub lihtsalt konstanteerimisele "saan hakkama - ei saa hakkama". Sinu valikud on 2T alates 250 cm3 ja 400-450 nelarid. Lihtsalt käi ja istu asjadel seljas, isegi sõita pole vaja et erinevust tunda. Homme on KTM-i testipäev, käi kindlasti 350EXC proovimas. Kui Lääne-Virusse satud, võin 250 EXC proovida anda. Kindlasti leiad ka kellegi, kes kuuesajase selga lubab. Edu! 8)

Tõsi! Oleneb küll mis pinnas seal metsas ja maastikul on aga liivas ja pehme muda / plöga peal hakkad suurema rattaga palvetama, et nüüd hoog ei raugeks. Teda on suht raske püsti hoida ning massi tõttu kipub end ikka korralikult sisse vajutama.
Olen XT 'ga paar korda kinni istunud kiige ja põhja peal. Ühe korra suht nutuse rehviga ja siis läks teist meest appi vaja. Teise korra suutsin ise kuidagimoodi mudast välja venitada. Enam ei taha. Näiteks männikul päris pehmes möll liivas mina sõitma ei kipu. Küll aga selle lageda platsi peal ja üldse selle lagunenud betoonmaja juures-ümbruses on täitsa okei.
Aga kõik muu peale liiva ja muda (no palgid kah välja arvatud) on küll puhas mõnu ja ei oska kergemat tahta. Eriti kuna kohvreid ja asju on zillion mida peale panna ja maanteel on kah üpris mugav. :bsmile:

Terv,
Villem aka Villu aka Madis :)
Kasutaja avatar

madone
Mode
Postitusi: 1938
Liitunud: 17 Mär 2003, 07:55

Re: Aita valida enduurot metsasõiduks

Lugemata postitus Postitas madone »

ma olen XT-ga männiku igati läbi mõõtnud ja seal pole veel suutnud mitte kuhugi kinni jääda :) rehv oli muidugi vähe isasem.

raskema ratta mõnu ongi see, et saad seda laiahaardelisemalt kasutada ja lihtsalt praktilisem.

Kasutaja avatar

isakene
Postitusi: 1273
Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 43 korda

Re: Aita valida enduurot metsasõiduks

Lugemata postitus Postitas isakene »

madone kirjutas:

ma olen XT-ga männiku igati läbi mõõtnud ja seal pole veel suutnud mitte kuhugi kinni jääda :) rehv oli muidugi vähe isasem.

raskema ratta mõnu ongi see, et saad seda laiahaardelisemalt kasutada ja lihtsalt praktilisem.

Loe algusest: mees on algaja. Sõita maanteel oli ca 10 km, et metsa või rajale pääseda. Kus on vajadus laiahaardelisuseks ja praktilisuseks? mees otsib lõbusõiduratast.
Ma olen Männikul ka veerandtonnise Super Tenerega sõitnud, oli ka fun ja kinni ei jäänud. Aga ärme hakkame sind ja mind algajaga võrdlema - küll minu isiklik arvamus, aga raskemates tingimustes võiks algul siiski kergema rattaga harjutada. Muidu läheb õppeaeg liiga pikaks, enne kui asjast õiget mõnu hakkad saama. Ja kui õige tunnetus on käes ja mingil hetkel raha rohkem, siis võid juba nuputada kui suurt ja rasket või kerget masinat omale järgmiseks muretseda. Iga asi omal ajal. Peace. :bsmile:


piloot
Postitusi: 2130
Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
Asukoht: Rakvere

Re: Aita valida enduurot metsasõiduks

Lugemata postitus Postitas piloot »

Mina soovitaks just kergemat ja vähema kuubikuga. Isegi olen läbi aastate omanud ja proovinud metsas ja igasugustes oludes erinevaid rattaid, küll on käidud igasugustel testipäevadel jne. Tegelikust vahest, kergema ja raskema ratta vahel, saad aru alles siis, kui tekib võimalus vahetult ühe seljast teise selga hüpata ja siis on üllatus suur, et kui suur see vahe tegelikult on, kui palju läheb vaja jõudu LC4 või XR taltsutamiseks võrreldes nt. 4T 250-ga. Kusagilt mülkast välja sikutamisest ei ei taha mõeldagi, juhus on pime ja aegajalt ikka läheb õnneks end vales kohas lapiti panna või kraavi põhjas kinni istuda. LC4-ja tassisin ühe korra 3 tundi 200m - pole veel elu sees nii väsinud olnud. Tagarattale püsti ei jõudnud tõsta, et sumpast vee välja saaks. XR-i ei saanudki Rakke endurol üksi kätte, peale seda, kui olin selle, lolli pea ja suure hooga turbase kraavi kaldasse sõna otseses mõttes kinni hüpanud.
2T-d on viimasel ajal hakatud rohkem kasutama, hooldekulud võrreldes 4T-ga lõppkokkuvõttes kindlasti odavamad, miinuseks aga see, et nt.5-7liitrise paagiga ikka väga suurt tiiru ei tee, ilma et lisabensu kaasa ei pea vedama.

Pilt
Suzu GSF 600S - Totaalne banditism! Fazer 1000, KTM LC4 620 SC, Varadero 1000, XR650R, WR250F, Husaberg FE 570+explorer snow kit
citius,altius,coitus!

Teema algataja
kruusale
Postitusi: 45
Liitunud: 17 Mär 2007, 22:44
Asukoht: Paide

Re: Aita valida enduurot metsasõiduks

Lugemata postitus Postitas kruusale »

jah, siin lõhnab kahe ratta järele - väike metsa ja suurem maanteele. kui on tagasihoidlikud nõudmised siis saaks isegi ühe moodsama ratta hinnaga kaks ratast algajale kindlasti ära ostetud. või siis alguses üks ja siis kogub raha ja siis teine. nagu mainitud pean nüüd veelkord maha istuma ja mõtlema kui palju ma kus ja kuidas sõita hetkel soovin.


rolller
Postitusi: 154
Liitunud: 14 Mär 2007, 16:02
Tsikkel: TT600R
Asukoht: võru

Re: Aita valida enduurot metsasõiduks

Lugemata postitus Postitas rolller »

Mul Yamaha TT 600R ja võib üldjoontes rahul olla. Kaalun sinust märksa vähem isegi. Saab hakkama küll. Ei ole vaja alati igasse mülkasse ronida, enamasti saab kõrvalt ka sõita. Tõepoolest kergemate rataastega rajal võistelda ei saa, aga niisama metsavahel paugutades püsib järgi küll. Pehmemates kohtades jääb veits maha, aga kui sirgemal lõigul korraks keerata, jõuab jällegi teistele järgi. Kütet ei võta rohkem kui 125 2t. Õlivälp 5000 km. 2 aasta jooksul ei ole peale õli ja filtrite suurt midagi vahetanud. Maanteel sõita pole probleem. 130-140 tuleb suht kähku. Muidugi vibratsioon ja tuul on selle kiiruse juures suht suur. Väänet on kõvasti :P . Linnas saab 5. kõiguga pmst tühikäigul sõita. Samas ei ole kergemate ratastega eriti sõitnud, ei oska kergemat tahtagi. :bsmile:


nolifer
Postitusi: 38
Liitunud: 14 Veebr 2009, 20:43
Asukoht: Lõunas

Re: Aita valida enduurot metsasõiduks

Lugemata postitus Postitas nolifer »

Ka mina pean nõustuma nendega, kes väidavad, et raskema rattaga saab väga edukalt metsas kulgeda. Algul on võibolla natuke harjumatu, aga küll need oskused ja enesekindlus tulevad lõpuks. Loogish ju, et kõige pehmemast kohast ei pea läbi pressima, kus gravitatsioon ikka oma nõuab. Võta asja mõistusega ja sõida kõige hullemast kohast kõrvalt.

Aga reaalselt ei ole sul vist ikka mingit tolku siinsetest soovitustest. Igaühel erinev tagumikutunnetus. Lepi lihtsalt lahkete inimestega kokku ja proovi nii palju rattaid kui võimalik, pelgalt teiste inimeste jutu põhjal küll ära otsuseid tee.

Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 34 korda
Kontakt:

Re: Aita valida enduurot metsasõiduks

Lugemata postitus Postitas Loff »

Metsas sõitmiseks osta traieli ratas - mees Sa ei tea kuhu selle rattaga võimalik ronida on! Ja arendab palju ratta käsitsemist!

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02

Teema algataja
kruusale
Postitusi: 45
Liitunud: 17 Mär 2007, 22:44
Asukoht: Paide

Re: Aita valida enduurot metsasõiduks

Lugemata postitus Postitas kruusale »

Tere jälle!
Mõtlesin, et annan teada kõigile kommenteerijatele, kuidas mu otsingud on edenenud. Praegune lahendus näeks siis teoorias välja nii, et sellist ratast nagu ma otsin ei ole olemas. Vaja on kahte või ka kolme ratast. Nt:
-ktm 250 exc/husqvarna te450 metsa kitsastele radadele, järskudele kohtadele, kerge ja nobe, kuid vajab suurte ratastega võrreldes enam hooldust
-suzuki dr-z 400 s/husqvarna te610(ie) nii metsavahele kui kruusa-maanteele, hea üksi ja kergete pakkidega lühikesi ja poolpikki maid kulgeda
-suurem ratas nii kruusale kui maanteele, nii üksi kui kaksi kui kohvritega (nt africa twin/super tenere)
NB. need näiteks toodud rattad on vahetatavad igasugu muude sama omadustega ratastega, lihtsalt tahtsin igasse kategooriasse panna mõne ratta, mille kohta ma lugenud-kuulnud olen. Sõitnud pole ühegagi.

Ja erinevate põhjuste tõttu otsustasingi (eelkõige universaalsus ning kaksi kulgemise võimalus), et hetkel hakkan siis otsima hoopis suuremat maantee ja kruusatee ratast, kus saab üksi/kahekesi/kohvritega nii kruusal kui asfaldil lühikesi kui pikke otsi teha ja tsikli soetushind peaks olema odavamapoolsem. nt siis africa twin ja super tenere (vanemad mudelid siis, uus tenere on kallis).
Igastahes kui keegi seisab kunagi sama valiku ees siis ehk on sellest postist siin kokkuvõtvalt veidi kasu.
Veelkord tänu kõigile abistajatele!
Swen

Kasutaja avatar

Hendri
Postitusi: 200
Liitunud: 22 Juun 2006, 00:01
Tsikkel: Z1000
Tänanud: 21 korda

Re: Aita valida enduurot metsasõiduks

Lugemata postitus Postitas Hendri »

Tervist!
Mõtlesin, et ei hakka uut enduuroteemat tegema vaid kasutan teise mehe vana, kui võib.

Nimelt on üles kerkinud jälle tung ratta järgi. Eks oma osa mängib omatud KTM jne jne.
Silmates turgu ei jää oma rahakotiga valikut suurt. Kuna ise olen parajalt pikk aga mitte just väga laia kehaehitusega, siis suured massivsed rattad ei oleks valikus, nii selle kui ka oma huvi/sõiduplaanide pärast. Jäänud on silma erinevaid kergemaid rattaid, olen lugenud, otsinud, sirvinud foorumiteemasid ka 2005 jms aastatest.

Praeguseks on silmapiirile jäänud sellest vähesest turust vaid mõned siklid. Näituseks Yamaha WR450F ja WR250F ning üks XT600.
Mõistagi on viimane neist vähe teistsugusem, aga sellepärast siia pöördungi. Üritasin otsida WRi hooldusvälpade kohta infot, aga paraku tulutult. Palju neil normaalne õlivahetuste vahe on ja muud vajalikud regulaarsed hooldused/vahetused? Nagu arvata pole just kõige paremini kursis.
Matkaja poleks, aga mitu korda aastas mootorit pulkadeks võtta ei oleks ka tore. tsikkel tuleks rohkem vaba aja veetmiseks, natuke ehk linnavahel töristamist ja ka metsa/männikut. Mis seal salata, ka ühel rattal sõit on meeltmööda (ka see välistaks suured rattad). Viimane osa võib nüüüd küll palju kära tekitada, aga las ta olla.
Minu postituse peamine eesmärk olekski teada saada nt WRi hoolduvälpade kohta või alternatiivset ratas madala ostueelarve juures.

Silma on jäänud praegu sellised rattad, valik ei pea olema absoluutselt nende vahel, lihtsalt praegu silma jäänud isendid:
http://www.auto24.ee/used/952083
http://www.auto24.ee/used/806736
http://www.mototehnika.ee/kasutatud/aut ... _missing=1

Viimane on vähe teist masti ratas Peaks olema palju muretum hooldusvälpade osas? Samas aga jääb närima väljalaske aasta 89 (olgugi, et ratas aasta kohta väga hea välja näeb). Teisalt tundub ratas madalam ja kogukam. Mitte, et kaal hirmutaks selliste nn kergete rataste juures, vaid sõiduomaduste poolest oleks ilmselt wrfi palju lihtsam väntsutada? Palju neil üldse kaalu/suuruste vahe on? XT tundub väliselt selline madalam (vaadates nn amordikäigu osa) ja jässakam. Palju see sõiduomaduste vahe ka reaalselt tunda annab? (Mitte ainult mineku ja jõu vahe vaid just käsitlemise osas)

WRFide kohta on aga kirjas, et 250 on saanud kapremi (mida see ka ei sisaldaks) ning vahetatud palju osi. Neljapoolesel jällegist teine mootor ja varuosi kaasa. Kuigi jah, varuosal ja varuosal on ka vahe. Kui mingit kindlat kulujuppi tuleb mootoris regulaarselt vahetada, siis poolpidust pole anyway mõtet panna.
Sellepärast olengi üsnagi abitus olukorras. Ise tõmbab rohkem WRi poole, aga samas ei ole nii kõva ratustaja ja ainult pühapäevaharrastaja, et ka tihedama kasutuse juures hooldused üleliia ei nõuaks (mitte, et ratast hooldama ei peaks!!)


Teema algataja
kruusale
Postitusi: 45
Liitunud: 17 Mär 2007, 22:44
Asukoht: Paide

Re: Aita valida enduurot metsasõiduks

Lugemata postitus Postitas kruusale »

kui uurisin rattaid siis paberil jättis see hea mulje:
http://www.italmoto.ee/?id=20 samas ega kasutatult neid väga meil müüa pole.
ise ostsin endale honda africa twin'i. maanteel ja kinnisemal kruusal mõnus, pehmema peale taga küll väga ei roniks. aga ega ma sõita ka ei oska:)

Kasutaja avatar

Hendri
Postitusi: 200
Liitunud: 22 Juun 2006, 00:01
Tsikkel: Z1000
Tänanud: 21 korda

Re: Aita valida enduurot metsasõiduks

Lugemata postitus Postitas Hendri »

Ma ei tahaks siiski suurt ratast, selles häda ongi. Kergemaid rattaid valikus vähe, eriti mu napi eelarvega. Lihtsalt ma ei ole absoluutselt kursis yamu WRFi regulaarsete hooldustega (mida, kui tihti jne jne). Samas ei ole ka XT600 selline hard enduro, seetõttu kisub ka rohkem WRFi poole, aga nii vähese teadmisega nagu kohe ostma ei jookse.

Kasutaja avatar

madone
Mode
Postitusi: 1938
Liitunud: 17 Mär 2003, 07:55

Re: Aita valida enduurot metsasõiduks

Lugemata postitus Postitas madone »

Yamu wr on väga hea ratas, hooldus nagu ikka sama klassi ratastel... yamukeskus aitab või kui käed otsas ja mutrivõtit jõuad hoida siis netist manualid ning õpid ise asja selgeks :D

4T masin oleks mõistlik, eriti kui algaja... 2T tahab ikka korralikult pööret saada ning sobib rohkem sõitjale kes juba teab mida teeb.

Kasutaja avatar

Hendri
Postitusi: 200
Liitunud: 22 Juun 2006, 00:01
Tsikkel: Z1000
Tänanud: 21 korda

Re: Aita valida enduurot metsasõiduks

Lugemata postitus Postitas Hendri »

2T mind ei kisu. Olen omanud 2T KTMi varasemalt.

Hooldus nagu sama klassi ratastel on minujaoks suhteline mõiste. Olen paar aastat siklitest üsna eemal olnud ja tuttavad rohkem baigivennad. Vana KTMiga ei old ka seda õiget siklihooldust koguaeg nagu võiks.
Hoolduse alla käib siis enamvähem 10h õli ja regulaarne klappide kontroll/regull? Miskit iseäralikku veel? Need õlivahetuse tunnid sõltuvad vast paljutki ka ratta kasutusest? Kui ikka koguaeg metsavahel kuuma ei anna ja uputamas ei käi vaid sisaldab sõit ka rohkem töristamist kannatab kauem? Mitte, et nüüd kõrvale hiilida, vaid et teada saada, kas see WR oleks ikka see valik minusugusele kasutajale.

XT600-l on kuulutuses aastaks 89, bikepicsis luurates tundub see aasta kõike muud kui 89, pigem 99/98. Kui just 89 rattale pole antud uuemat välimust.
Siin leidub veel üks XT. Samas minu mälu järgi on see juba päris pikka aega müügis.
http://bike.motors24.ee/vehicles/354896 ... =price.ASC

Samas liigub ringi ka mõningaid KTM LC4 rattaid. See vist oleks vähe sellisem universaalsem variant nii metsa kui kruusale kui ka linnavahele? Hetkel küll ainult suhteliselt üks variant müügis, aga ega kohe homme ratast ei ostagi.
LC4 küllaltki pikk hooldusvälp on palju mõistlikum variant, eriti arvestades asjaolu, et ilmselt ei võtaks ma WRist selle ratta õiget olemust kätte.
http://bike.motors24.ee/vehicles/362877 ... =price.ASC
LC4 on ju märksa pikema hoolduvälbaga? Ostingus leidsin, et miski 5000km? Selle järgi võttes oleks LC4 parim bang for the buck.
Samas kui võrrelda XT vs LC4 siis LC oleks parem variant?

Kasutaja avatar

Üllar
Postitusi: 124
Liitunud: 21 Dets 2005, 16:02
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 4 korda

Re: Aita valida enduurot metsasõiduks

Lugemata postitus Postitas Üllar »

Ise võimalus kasutada sel suvel KTM 250 EXC-F.See ulluke läheb küll igalt poolt oma 100 kg läbi.Ei usu,et 18 kg kehakaaluga,mis sul rohkem on sel rattal probleem oleks.Ise ei ole krossisõitja iial olnud ja ei oska kõiki selle ratta võimeid kasutada.Sisse jääb küll kui kelts all ja pori põllul 50 cm ehk raamini.Siis roni maha ja 1 ga läheb.Mingid 4 m sügavused kraavid pole probleem.Kruusateel saab 1oo ga sõita.Seal kus näit.Nissan patrol sees istub,läheb 70 km h läbi ilma probleemita.
Teedel muidugi väsitab mind, ise oma 62 a. teen 60..80km otsa ära ,sellest ikka pool maastikul.
Teedel on endal honda xl 1000 varadero,aga maastikul ei saa neid üldse võrrelda.
Eks pead ise proovima või küsi niisugustelt meestelt nagu Lärm.

Kasutaja avatar

Möku
Postitusi: 597
Liitunud: 23 Veebr 2007, 16:04

Re: Aita valida enduurot metsasõiduks

Lugemata postitus Postitas Möku »

XT600 on ikka väha jõuetu ja tuim riistapuu millel pole amorte. Ma sõitsin sellise seljas kaks nädalat keskameerikas matkates. Lapsepõlv ja sõbra IZ Planeta 3 tulid meelde.

Ma kunagi pelgasin seda tihedat hooldusvälpa, aga nüüd see nagu ei tundugi probleem. Kusjuures ma sõidan kõik võimalikud võistlused kaasa ja trenni teen ka 2-3 korda nädalas ja seda aastaringselt. Korra paari kuu jookusul vahetan õli ja korra paari aasta jooksul on mootori remont. Paar korda hooaja jooksul vahetan hammakad ja keti. Nagu ei panegi seda hoolduse poolt tähele.

Mul oli kunagi üks WR450. Sõita oli väga hea aga käigukasti remontisin igal hooajal. Aga see wr on vähe närviline, sest tehtud krossika raami peale. KTM on spetsiaalselt enduuro tarvis aretatud ja ka palju sujuvama minekuga. Aga WR on ka väga hea. Samuti nagu ka Suzukid, GasGasid ja Husabergid. Hondal-Kawal on registriga jamasid, kuigi head pillid neilgi olemas. (HM-il on üks 300cm3 pill olemas, mis iseäranis hea sõita tundus).

Aga sa pead ikka konkreetset isendit ostma, mitte tootjafirmat ega sünniaastat. Sealjuures, vastandina tavapärasele arusaamale soovitaks osta ratas mõne võistleva sportlase käest. Siis on kindel, et hooldused-remondid kõik tehtud nagu kord ja kohus. Mul siin üks sõber ostis "pühapäevitaja" ratta millel kolm aastat õhufiltrit polnud niisutatud. Ja kui ostad, siis ära vaata üldist läbisõitu, aga hinda arvestatavat tundide arvu järgmise mootori lahtivõtmiseni ja kolvivahetuseni.

Usinus-Kasinus-Cosinus

ratas
Postitusi: 226
Liitunud: 23 Juul 2009, 18:45

Re: Aita valida enduurot metsasõiduks

Lugemata postitus Postitas ratas »

Küsiks siia teemase kuna paistab et sarnased rattad olemas postitajatel.

Kumb on parem puude vahelt järveligi sõitmiseks kas http://www.bikez.com/motorcycles/suzuki ... r_1992.php või http://www.bikez.com/motorcycles/honda_ ... r_1995.php ?
Kas honda ülalpidamine on soodsam varuosade suhtes?
Kuidas on küttekulud maanteel kui küttesegu paigas?
Kummal on tehasest parem vedrustus ja juhitavus?
Antud andmetes paistab et honda 13 kg kergem, aga hondal pole vedelikud sees, nagu aru saan honda raskem?


ratas
Postitusi: 226
Liitunud: 23 Juul 2009, 18:45

Re: Aita valida enduurot metsasõiduks

Lugemata postitus Postitas ratas »

Kui pikalt need mootorid võivad heal juhul vastu pidada kilomeetrites?

Kasutaja avatar

Kangru
Postitusi: 422
Liitunud: 15 Juun 2007, 11:01
Tsikkel: Gas Gas 250 EC
Asukoht: Kiili vald

Re: Aita valida enduurot metsasõiduks

Lugemata postitus Postitas Kangru »

ratas kirjutas:

Küsiks siia teemase kuna paistab et sarnased rattad olemas postitajatel.

Kumb on parem puude vahelt järveligi sõitmiseks kas http://www.bikez.com/motorcycles/suzuki ... r_1992.php või http://www.bikez.com/motorcycles/honda_ ... r_1995.php ?
Kas honda ülalpidamine on soodsam varuosade suhtes?
Kuidas on küttekulud maanteel kui küttesegu paigas?
Kummal on tehasest parem vedrustus ja juhitavus?
Antud andmetes paistab et honda 13 kg kergem, aga hondal pole vedelikud sees, nagu aru saan honda raskem?

DR ei ole mõtet isegi vaadata. Oli mul kunagi üks selline. Natuke sõitsin ja siis remontisin 6000 eegu eest ja müüsin ikka lõpuks mega miinusega maha. DR tüüpviga on nuka õlituskanali ummistumine, tulemus uus pea koos kõige sinna juurde kuuluvaga pluss töö kui endal oskusi ei ole.
Ma kardan, et korras peaga DR i ei ole olemas kui just mõni ei ole värskelt remonditud. DR vedrustus on ikka täitsa null ehk siis torud mille sees on pastaka vedrud ja törts õli.
Küttekulu. Mis küsimus see on ega sa pereautot ei otsi :D aga kui ma õieti mäletan siis DR oli kuskil 8l sajale või sinna kanti. Küttekulu enduuro mootorratta puhul on väga suhteline ja teisejärguline teema, ütleme nii, et 5 kuni 15.
Domika kohta ei oska öelda aga eks Honda mootorid on ju läbi aegade kuulikindlad olnud. Kui nende kahe vahel valida siis pigem Domikas.
Kui nüüd natuke suuremat pilli tahad ja ikkagi isu ka puude vahelt järveligi töristada ega siis on ainuke valik tegelikult mõni heas korras LC4 mida ehk õnnestub veel tänapäeval kuskilt leida ja
kui võimalused lubavad siis aga sammud Jälgimäe porgandikasvatusse ja uus 690r on ratas mis katab küll vajaduse metsateed, kruus ja törts maanteed.
Samas kasutatud 690 saab juba ehk 6000 eurikuga kätte. Lõbus pill mööda Eesti ja miks ka mitte piiritaguseid kõrvalteid matkata kui suur paak peale panna.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”