Tee mis tahad, ratta ma ostan...lõpuks...

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5341
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 635 korda
Tänatud: 511 korda
Kontakt:

Re: Tee mis tahad, ratta ma ostan...lõpuks...

Lugemata postitus Postitas Macintosh » 17 Veebr 2018, 18:48

kaimex kirjutas:Mina näiteks kahetsen, et 600-sega alustsasin.
Miks kahetseda? Ega tsikli ost pole nagu katoliiklik laulatus, et eluks ajaks (ja isegi siin on viimasel ajal muutusi). Korduvalt-ja-korduvalt on tõestatud, et väiksemakubatuurilise tsikliga on parem alustada, sest ratttur õpib märkimisväärselt rohkem. Lihtsalt fakt. See gaasikäe ja pea vaheline seos ei puutu väga asjasse, sest ei asenda tegelikku piiratud jõuressurssi.
Minul on erinevaid masinaid olnud aga kui uuesti sõitma hakkasin siis esimene oli 600cc ja sellest järgmine 500cc. Tagasivaadates ütlen: 500cc peal õppisin märkimsväärselt rohkem kui suurema kubatuuriga masinal. Kui täna ajas tagasi minna saaks siis sõidaks aasta jagu 300cc masinaga ja siis koliks üles 600cc peale.


Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

stev666
Postitusi: 848
Liitunud: 03 Mär 2008, 21:48
Tsikkel: SUZUKI M1800R&HondaVTX1800
Asukoht: Tartu
Tänatud: 16 korda

Re: Tee mis tahad, ratta ma ostan...lõpuks...

Lugemata postitus Postitas stev666 » 17 Veebr 2018, 20:48

Macintosh kirjutas:
kaimex kirjutas:Mina näiteks kahetsen, et 600-sega alustsasin.
Miks kahetseda? Ega tsikli ost pole nagu katoliiklik laulatus, et eluks ajaks (ja isegi siin on viimasel ajal muutusi). Korduvalt-ja-korduvalt on tõestatud, et väiksemakubatuurilise tsikliga on parem alustada, sest ratttur õpib märkimisväärselt rohkem. Lihtsalt fakt. See gaasikäe ja pea vaheline seos ei puutu väga asjasse, sest ei asenda tegelikku piiratud jõuressurssi.
Minul on erinevaid masinaid olnud aga kui uuesti sõitma hakkasin siis esimene oli 600cc ja sellest järgmine 500cc. Tagasivaadates ütlen: 500cc peal õppisin märkimsväärselt rohkem kui suurema kubatuuriga masinal. Kui täna ajas tagasi minna saaks siis sõidaks aasta jagu 300cc masinaga ja siis koliks üles 600cc peale.
Tõesti, mida konkreetselt kahetsed...?
Talvel ski-doo mach z 800cc 109kw
Artic Cat F7 97kw
Kasutaja avatar

kaimex
Mode
Postitusi: 620
Liitunud: 05 Mai 2015, 21:54
Tsikkel: honda putukas :P
Asukoht: Tartu / Pohjanmaa
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 14 korda

Re: Tee mis tahad, ratta ma ostan...lõpuks...

Lugemata postitus Postitas kaimex » 17 Veebr 2018, 21:19

Jõu puudumist. Kuna aastaid autospordiga tegelenud nii jääralli, kui kiirendustega, siis algul oli äge. Samas pärast 2 kuud oli iga kiirendus põhjagaasiga ja ära harjunud. Nüüd mõtlengi, kas müüki panna ja võimsam osta, või veidi täiendada ja üks hooaeg veel vastu pidada. :D
Mac selle fakti kohta kusjuures võin õelda, et väiksema kubatuuriga kergem ratas on manööverdamiseks parem a sirgjoones sõitmiseks kordades halvem. Seda mainiti ka autokoolis, kui oli sirgjoones aeglane liikumine. :)

will111
Postitusi: 2316
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 167 korda

Re: Tee mis tahad, ratta ma ostan...lõpuks...

Lugemata postitus Postitas will111 » 17 Veebr 2018, 23:55

mis ime pärast ta kohe lausa kordades halvem on sirgjooneliseks liikumiseks? kui sul sirgjooneline liikumine on ainult 300kmh siis küll tõesti jah, kuigi siingi ma ei tea kas just päris KORDADEST saab rääkida :D

kiirenduses kaotad jah väiksema kubuga...muudes asjades tihtipeale võidad. lõppkiirus minumeelest tänaval sõites tegelikult väga rolli ei mängi. sirgjoones 300kmh sõita on ka põnev ja huvitav esimest 5 korda. edasi ei paku see absoluutselt mitte mingisugust pinget...kui siis ehk seda pinget, et kui nüüd menti sõidan siis huvitav kas lastakse kohapeal maha või sõidan end ise surnuks eest ära põrutades :lol: a samas kurve võtta 150-200ga annab ka väiksema võimsusega rattaga.

mina kahetsen tonnise ostmist peale pikalt 650sega sõitmist. selle 1200euri eest, millega riiki sai toetatud oleks parem võinud mitmel reisil käia ja ratta oleks ka võinud üldse ostmata jätta. nagunii ainuke PÄRIS hirm tekib 500se 2-taktilise krossika seljas ainult, kõik muu on mingi niisama kõvatamine :lol:
Kasutaja avatar

renx
Postitusi: 116
Liitunud: 25 Mai 2012, 19:48
Tsikkel: Beta
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Tee mis tahad, ratta ma ostan...lõpuks...

Lugemata postitus Postitas renx » 18 Veebr 2018, 10:01

Tee mis tahad, kuid tänaval ei saa kunagi seda adrenaliini mis maastikul sõites :-|||
Tänaval ma ei kujuta ette mida sa teha võiks kui igavaks muutub.. ongi ainult kihutamine, autode ees punn põhjas kiirendamine või tõesti õpid mõne stunt triki ära.. :wack:
Endurol on sul võimalused lõputud ning mida rohkem arened, seda rohkem võimalusi juurde tekib.

Tahad adrenaliini siis kas mine oma bikega rinkale või proovi miskit muud. Tänaval kihutamine pole lahendus nagunii. Meie liikluses piisaks ka alla 600cc'st täiesti vabalt kui sa just ei matka suurte raskustega sabal. Supermoto oleks ka omaette maailm ning võimalused suuremad kui su tonnisel bikel :) .
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1416
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 381 korda
Tänatud: 111 korda

Re: Tee mis tahad, ratta ma ostan...lõpuks...

Lugemata postitus Postitas AzA » 18 Veebr 2018, 10:42

Meie liikluses piisaks 125sest rollerist. Hea mugav töristada, nagu 1.2 vabalthingava daciaga :)
Tsikli point ongi ju kiirendusvõimes. Möödasõidud peamiselt.
Teadmine, et vajadusel on jõudu võtta, umbes nagu see 4-s akutrell või seitsmes padrunikomplekt riiulis.
Põhiline muidugi on edevus :mrgreen:
Aga ...

Miks mina sõidan 1200cc klassikalise R-4ga?
Sõiduasendi pärast. Kaalun küll vähem kui varustus kokku, aga küllaltki pikk ja lihtsalt ebamugav on väikeste rataste sõiduasend - pidev tunne, et iste on liiga lühike.
Äkki mingi psühholoogiline põhjus, aga tundub, et raamid on 600stel nõksa väiksemad ... minu jaoks isiklikult.
Masina väljanägemise pärast ka, selline mossetulega retro tekitab hea enesetunde ... dopamiin ... võiks viina ka juua, aga las siis olla juba ratas.
Lõppeks see ongi ratta võlu, igale midagi tema enda perse jaoks.

Puhttehniliselt naabrimehe kuldsed sõnad:
Üle 25kw pole vaja.
Väga ei ole argumenti vastu öelda.
Aga mulle meeldib.

will111
Postitusi: 2316
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 167 korda

Re: Tee mis tahad, ratta ma ostan...lõpuks...

Lugemata postitus Postitas will111 » 18 Veebr 2018, 20:22

Ka 600ne kiirendab, tegelik erinevus 1000sega näiteks on enamasti selles, et tonnine kiirendab veel umbes sama tempokalt edasi ka vahemikus ütleme seal midagi 140-2xx . kui vaatad ja võrdled siis kiirendus nö. "normaalsete" kiirusteni, või ütleme siis igapäevasõidu kiirusteni (juhul kui tõesti ei räägi täielikult huligaanidest, kes igalpool ja ainult miinimumkiirusega 200 lasevad) on tegelikult praktiliselt võrdne väiksematel ja suurematel ratastel. miski suurusjärk pool sekundit võitu 0-100ni ei ole selline erinevus, et saaks neid kiirendusvõimeid just väga laialt lahku tõmmata ja öelda, et "väiksem" tsikkel ei kiirenda. teine asi muidugi see kui isik ei oska väiksemaga kiirendada, aga see ei puuduta tsikli võimeid, siis on viga tihendis.
mul on olnud rattaid 125sest 1000ni ja minumeelest liikluses liikumise jaoks on nad kõik kiirendanud, isegi esimene ehk 2-taktine 125, kuigi see miudugi ei olnud liikluses liiklemiseks, aga eks võrrelda saab ikka. umbes 30kw 600ne krossikas/endurokas tõsi, see jäi maanteel ikka natuke hätta. aga ega too polnud tegelikult maanteesõiduks just väga mõeldud ka. kõik ülejäänud on olnud piisavad ja taganud "kiirendustunnet" suht kõigil liikluses ette tulevates situatsioonides.

tsiklitega on tegelikult lihtne trikk. kes tahab pidevalt "istmetunnet" tunda, see peaks installima omale jäiga seljatoe. mul ühel rattal on selline asi vahepeal olnud seoses installitud kaubakastiga. ja vot siis alles tunned õiget kiirendust kui selja sinna vastu lased ja käed vabaks :D
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 6746
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 87 korda
Tänatud: 141 korda
Kontakt:

Re: Tee mis tahad, ratta ma ostan...lõpuks...

Lugemata postitus Postitas mx77 » 18 Veebr 2018, 20:36

kaimex kirjutas:Jõu puudumist. Kuna aastaid autospordiga tegelenud nii jääralli, kui kiirendustega, siis algul oli äge. Samas pärast 2 kuud oli iga kiirendus põhjagaasiga ja ära harjunud. Nüüd mõtlengi, kas müüki panna ja võimsam osta, või veidi täiendada ja üks hooaeg veel vastu pidada. :D
Mac selle fakti kohta kusjuures võin õelda, et väiksema kubatuuriga kergem ratas on manööverdamiseks parem a sirgjoones sõitmiseks kordades halvem. Seda mainiti ka autokoolis, kui oli sirgjoones aeglane liikumine. :)
See on ikka täiesti algaja jutt ju. Otse oskad ainult sõita või?
600-ne võib siis igavaks muutuda, kui mitu setti põlveslidereid on ära kulutatud ja rehv kulub servadest enne ära kui keskelt. sinu puhul ilmselt pole see üldse teema.
Kasutaja avatar

kaimex
Mode
Postitusi: 620
Liitunud: 05 Mai 2015, 21:54
Tsikkel: honda putukas :P
Asukoht: Tartu / Pohjanmaa
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 14 korda

Re: Tee mis tahad, ratta ma ostan...lõpuks...

Lugemata postitus Postitas kaimex » 19 Veebr 2018, 07:13

mx77 kirjutas: See on ikka täiesti algaja jutt ju. Otse oskad ainult sõita või?
600-ne võib siis igavaks muutuda, kui mitu setti põlveslidereid on ära kulutatud ja rehv kulub servadest enne ära kui keskelt. sinu puhul ilmselt pole see üldse teema.
Nii, et sina oledki see poiss, kes käib poodi minnes parklates slidereid kulutamas? Äkki järgmine krod teed video ka siis? Otsesõidu jutt oli ju aeglasel kiirusel. Ehk siis hoovis ja parklates lubatud kiirustel on reaalselt 600-sega palju mugavam sõita. Kes ise pole erinevaid proovinud, ei saagi aru saada...
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 6746
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 87 korda
Tänatud: 141 korda
Kontakt:

Re: Tee mis tahad, ratta ma ostan...lõpuks...

Lugemata postitus Postitas mx77 » 19 Veebr 2018, 09:05

kaimex kirjutas:
mx77 kirjutas: See on ikka täiesti algaja jutt ju. Otse oskad ainult sõita või?
600-ne võib siis igavaks muutuda, kui mitu setti põlveslidereid on ära kulutatud ja rehv kulub servadest enne ära kui keskelt. sinu puhul ilmselt pole see üldse teema.
Nii, et sina oledki see poiss, kes käib poodi minnes parklates slidereid kulutamas? Äkki järgmine krod teed video ka siis? Otsesõidu jutt oli ju aeglasel kiirusel. Ehk siis hoovis ja parklates lubatud kiirustel on reaalselt 600-sega palju mugavam sõita. Kes ise pole erinevaid proovinud, ei saagi aru saada...
Kui sa vaatad mu profiilis olevaid rattaid, siis sa ilmselt saada aru, et asfaldil sõitmine ei ole minu prioriteet. Motokross pakub palju rohkem väljakutseid ja ei ole ka kunagi probleemi, et ratta kubatuur väikeseks jääks.
Mul tuleb sellega seoses üks lugu, kui üks beiker tuli krossirajale ratast proovima. Kui ta sai teada, et ratas on kõigest 250 kuubine olid mehel oksad laiali, sest 250 on ju mopeed. Asi lõppes sellega, et parklast ta kaugemale ei jõudnudki, kuna tõmbas üle.
Kasutaja avatar

kaimex
Mode
Postitusi: 620
Liitunud: 05 Mai 2015, 21:54
Tsikkel: honda putukas :P
Asukoht: Tartu / Pohjanmaa
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 14 korda

Re: Tee mis tahad, ratta ma ostan...lõpuks...

Lugemata postitus Postitas kaimex » 19 Veebr 2018, 10:29

Muidugi täiesti arusaadav. Tean ise selliseid lugusid ka vene 125cc-ga. Mul üks tuttav, kes kunagi sõitnud polnud, rääkis ka, et maale oleks krossikat vaja. Mingit tonnist või nii. Meie saime muidugi hea kõhutäie naerda. Reaalselt vist niisama maal sõitmiseks pole mõtet 450-stki osta. (crash) Mees küll ise 120kg a kui sõita ei oska, ega see kaal nüüd ka ei aita... (lol)



Vasta

Mine “Mootorratastest üldiselt”