Mis küttega sõita?

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded


Teema algataja
Ennokas
Postitusi: 10
Liitunud: 11 Jaan 2013, 19:34
Tsikkel: Kawasaki Z750
Asukoht: Rakvere

Mis küttega sõita?

Lugemata postitus Postitas Ennokas »

Tervist, olen ss algaja rattur ja sooviks teada mida pean z 750 sisse valama kas 95 või 98?




reimps

Re: Mis küttega sõita?

Lugemata postitus Postitas reimps »

Mis manual soovitab? Või google-moogle?

Karpadega pilli puhul pole vist vahet, peaasi, et 76 poleks.

(Minu roller näiteks Eestis müüdavat 95 ei salli ja ega tootjagi väga soovita. Pritsega pill.)

Kasutaja avatar

sivar
Postitusi: 76
Liitunud: 01 Okt 2012, 22:04
Tsikkel: Yamaha TT600R
Asukoht: Viljandimaa

Re: Mis küttega sõita?

Lugemata postitus Postitas sivar »

Üldiselt sobivad tänapäevastesse mootorratastesse mõlema oktaanarvuga bensiinid, nii 95 kui 98. Nii, et pane seda mida rahakott kannatab :D Ise olen proovinud mõlemaga sõita mitme erineva rattaga ja mingit tuntavat vahet nendel kahel bensiinil küll ei ole täheldanud.

Suzuki RF600R
Yamaha FZR600R
Honda CB750 Seven-Fifty
Yamaha TT600R

Kasutaja avatar

puna
Postitusi: 2192
Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
Tsikkel: Ducati SFV4S
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Mis küttega sõita?

Lugemata postitus Postitas puna »

Minumeelest on kütustel päris suur vahe
Ise tangin 98 kuna 95 ei käi nii hästi.
Ja kui on võimalust panen alati Shell 99 superit
ja neil on suur vahe sees minu rattaga sõites.

Kasutaja avatar

westel
Postitusi: 559
Liitunud: 02 Juun 2004, 09:49
Asukoht: Kose
Kontakt:

Re: Mis küttega sõita?

Lugemata postitus Postitas westel »

Nii kaua kui erineva bensiini vahest aru ei saa... siis pole vahet.
Ise soovitan 98
Minu tsiklid käivad selle bensiiniga paremini ja tunduvad äkilisemad.
Samas isa dl1000 v-strom ei taha (tehaseseades) 98`ga üldse käia, madalal pöördel hakkab potsuma.

Kasutaja avatar

Hurley
Postitusi: 60
Liitunud: 09 Juun 2012, 17:55
Tsikkel: Africa Twin
Asukoht: Tartu

Re: Mis küttega sõita?

Lugemata postitus Postitas Hurley »

98 pidi leegitorud siniseks tegema :lol:

Buell XB12S (2007) -> Ducati Diavel (2013) -> Africa Twin (2017)

Hardrocker
Postitusi: 988
Liitunud: 11 Sept 2007, 21:38
Tsikkel: Kawasaki Z900RS’22, GasGas 250
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 2 korda
Kontakt:

Re: Mis küttega sõita?

Lugemata postitus Postitas Hardrocker »

Hurley kirjutas:

98 pidi leegitorud siniseks tegema :lol:

Oma eelmise aasta kogemuse põhjal võin öelda,et teeb jah.

Kasutaja avatar

Möku
Postitusi: 597
Liitunud: 23 Veebr 2007, 16:04

Re: Mis küttega sõita?

Lugemata postitus Postitas Möku »

Sissepritsega KTM350exc pillil soovitati just ainult lihtsa 95ga sõita. 98 ja kõik need 95extrad on mingeid lisandeid täis topitud mis pritsungitorud ja kütusefiltrid umbe ajavad.

Pole veel tundnud et 95sest madala oktaaniarvuga kütusest tulenevad võimsusprobleemid oleksid võidusõitu segama hakanud :-)

Usinus-Kasinus-Cosinus

Teema algataja
Ennokas
Postitusi: 10
Liitunud: 11 Jaan 2013, 19:34
Tsikkel: Kawasaki Z750
Asukoht: Rakvere

Re: Mis küttega sõita?

Lugemata postitus Postitas Ennokas »

Suur tänu kõigeile. Tundub et ss pean ka katsetama :D

Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2390
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 24 korda

Re: Mis küttega sõita?

Lugemata postitus Postitas kris. »

Kui pead mingis väiksema käibega tanklas tankima ning juhtumisi müüakse seal ka 98-t, võid tegelikkuses saada Parim Enne aja ületanud kütet. Kurjad keeled on rääkinud, et mõned väiketanklad ostavad 98-t sisse nii umbes 2x aastas ...

terv
Kris.

Riding with a King!

Melx
Postitusi: 390
Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
Asukoht: Saaremaa
Tänatud: 5 korda

Re: Mis küttega sõita?

Lugemata postitus Postitas Melx »

Huvitav kui kõrget kompi ja survet see tankla 95 talub enne kui "turtsuma" hakkab. Idee poolest kui nad samast vaadist seda kokku segavad on seal "98" rohkem aineid sees ja bensiini ennast vähem. Või tõesti siukse odava kasumiga müüakse kvaliteetsemast toorikust valmistatud kütet :) ?

Ziccel

Ohverdan bensiini !

reimps

Re: Mis küttega sõita?

Lugemata postitus Postitas reimps »

Otse isiklikust kogemusest võin öelda, et Kosel asuv tankla (Tallinnapoolses servas) pakub mingit erilist paska - Tuono hakkas täitsa tõsiselt turtsuma nende 95'ga. Enam ei proovi kah, lähen kuhugi suurema käibega ketti ja võtan 98't, aga tol hetkel oli üpris kriitiline midagigi paaki lasta :)

Kasutaja avatar

Steev
Postitusi: 31
Liitunud: 16 Mai 2012, 09:27
Tsikkel: Yamaha FZ8 WR250 GasGas TXT-E
Asukoht: Tallinn

Re: Mis küttega sõita?

Lugemata postitus Postitas Steev »

Olen kahel eelneval aastal täiesti omal nahal järele proovinud, et 95-l tangituna Nestest ja 98-l tangituna Statoilist on kõva vahe. Julgen väita, et Statoili 98 teeb ratta oluliselt erksamaks ja kuidagi puhtamalt käivaks. Olude sunnil ei ole saanud aga proovida sama mõlema tanklaketi 95 ja 98 vahel.

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6603
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 638 korda
Tänatud: 400 korda

Re: Mis küttega sõita?

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Just paar päeva tankisin Statoilist oma autole kütust-sain PASKA :evil:

Et ära ei unustaks, aastal (vist) 2011 oli "Riigiõli" statistiliselt (võetud proovide hulga ja kütusenäitajate suhtega) kõige enim sitta müünud firma.....

Saadetud kettaga lauatelefonist!


Hr. Kaaru
Postitusi: 349
Liitunud: 14 Okt 2007, 19:22
Tsikkel: IZ
Asukoht: Tartu
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Mis küttega sõita?

Lugemata postitus Postitas Hr. Kaaru »

Pole mingit eriliselt paremat minekut täheldanud 98 tankides,kuid matkakilomeetreid võib 15-20 rohkem läbi ajada sama kogusega, seega veidi ökom :ner:

I love my bike, it´s amazing machine!

Heiko97
Postitusi: 114
Liitunud: 22 Okt 2009, 13:20
Tsikkel: Suzuki GSX-R 600 K7
Asukoht: Harjumaa

Re: Mis küttega sõita?

Lugemata postitus Postitas Heiko97 »

Julgen ka väita, et minu pritsega bike käib 98-ga paremini ja sõidab mõned km rohkem kui 95-ga! :bsmile:

Suzuki GS500E, Honda CBR 600f f2, Suzuki GSX-R 600 K5, Suzuki SV 1000 K7, Aprilia RSV1000R, Suzuki GSX-R 600 K7

Tuono

Re: Mis küttega sõita?

Lugemata postitus Postitas Tuono »

Soomes V-Poweriga jäi karpa kinni, kui 2 nädalat seisis aga Neste 98 ei jäänud isegi talvega kinni, kogemused eelmise aasta põhjal.

Kasutaja avatar

Vint
Toetajaliige
Postitusi: 1935
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome- Riihimäki
Tänanud: 136 korda
Tänatud: 178 korda
Kontakt:

Re: Mis küttega sõita?

Lugemata postitus Postitas Vint »

Hurley kirjutas:

98 pidi leegitorud siniseks tegema :lol:

Põleb pikemalt, Tsikliröövel jahvatas kunagi, kuskil- sellest pikalt ja laialt. ( mingi lingi ma topisin samuti kuhugile... krt, ei mäleta täpselt enam. )
Veelkord siis; http://www.ttlabor.ee/lisa2.html :)

Kasutaja avatar

sinilind123
Postitusi: 1038
Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 20 korda

Re: Mis küttega sõita?

Lugemata postitus Postitas sinilind123 »

Et siis 98ga on lihtsam sumpsist pauk välja saada, kui 95ga? :D

Honda Dio 50ccm 1990a - Honda Mtx125R 1989a - Honda XL 600V Transalp 1987a - Suzuki GSF 1200 Bandit 1996a - Honda XRV 750 Africa Twin 1990a - Kawasaki zxr 750 1990a
Kasutaja avatar

daub
Postitusi: 707
Liitunud: 17 Jaan 2010, 00:58
Tsikkel: F6C 1500
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 31 korda
Tänatud: 33 korda

Re: Mis küttega sõita?

Lugemata postitus Postitas daub »

Minu tähelepanekuid kah mõne sõnaga. Karpamootor 800ccm ja 95'ga käib kenasti kuid 98'ga mitte ja, nagu mõne poolt mainitud, muudab väljalasketorustiku tooni küll. Samas autodega, millel 2 liitrit ja peale mootor, olen täheldanud, et reeglina on 98'ga võimalik sama paagitäiega mõnevõrra pikem maa maha sõita.

Kui sa tahad igal juhul kruusa vältida, siis leiab kruus su üles.
Pilt
Kasutaja avatar

noone
Postitusi: 36
Liitunud: 30 Apr 2011, 23:12
Tsikkel: Honda XRV 750

Re: Mis küttega sõita?

Lugemata postitus Postitas noone »

Aga mida arvata väiksemast oktaanarvust, a la 92?
Kas vanemad rattad, näiteks 20+ aastat, käituvad teisiti kui 95-ga sõites?

Kasutaja avatar

Nõmmik
Postitusi: 249
Liitunud: 01 Veebr 2013, 22:10
Tsikkel: Yamaha V-Star
Asukoht: Tallinn , Nõmme
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

Re: Mis küttega sõita?

Lugemata postitus Postitas Nõmmik »

Kahetaktilised õhkjahutusega on kindlasti hellemad ses suhtes kui neljataktilised . Temperatuur läheb kambris põlemisel liiga kõrgele . Omal ajal olid ju deflektorid silindritel ja muudki variandid , et väheldasest mootorist ja madala oktaanarvuga benast vajaliku ressursi kätte saada .

Argipäevas on vähe värvi - ole vähemalt ise nähtav !
Motoratturi diagonaalse helkur tähelepanu rihmade tootmine ja müük ...

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Re: Mis küttega sõita?

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Ettenähtust madalama oktaaniarvuga kütus põhjustab detonatsiooni ja rikub mootori. Omal ajal matkal Venemaal sai tangitud ka seda. Läksime Dodge Stratusega, millele oli ette nähtud 98. Peterburgist saime veel 95-t. Edasi 93. Ja põhja Karjalas läks juba 76. Aga kui väga ei trambi gaasi peal ja rahulikult kiirendad, siis selle mõne korra elab siiski üle. Samas, see auto oli vist juba katalüsaatoriga, 93 ja 76 aga olid pliibensiinid...... tulemust ei ei tea, omanik ei kurtnud küll, et tuksis oleks olnud, aga mine tea.
Teisalt, kogemus vana Jawaga, millele oli ette nähtud 72 või 76 ütles juba vene ajal väga konkreetselt, et 93-ga sõitis masin kehvemini, kui 76-ga.
Ja 96. aasta paiku omasin deforsseeritud mootoriga Moskvitši, kuhu oli ette nähtud 76. Siis oli veel saada seda 80 oktaaniarvuga kütust, mille kvaliteet küll jubedalt kõikus. Aga ka see käras oluliselt paremini, kui 95.
Öelge, mis tahate, aga enamus meist ei ole targemad, kui tehaseinsenerid ja seetõttu on minu ühemõtteline soovitus - kasutage seda bensiini, mida tootjatehas ette näeb. Kõik.

Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?

petz
Postitusi: 1443
Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
Tänatud: 2 korda

Re: Mis küttega sõita?

Lugemata postitus Postitas petz »

sõidukite manuaalides on tavaliselt öeldud, et kasutada vähemalt sellise oktaanarvuga kütust, kõrgema arvuga ei keela keegi sõita ja ei juhtu selle mootoriga ka midagi
kasutatava bensiini oktaanarv sõltub ikkagi mootori surveastmest ja selle konstruktsioonist.

Kasutaja avatar

puna
Postitusi: 2192
Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
Tsikkel: Ducati SFV4S
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Mis küttega sõita?

Lugemata postitus Postitas puna »

Karpadele siis 95 ja pritsungile 98 tankida


kurikristjan
Postitusi: 1253
Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
Tsikkel: SV1000
Asukoht: Põltsamaa
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Mis küttega sõita?

Lugemata postitus Postitas kurikristjan »

Venna vana monopritsega Vectra peal tehtud katsetus näitas et 98 kulub pika otsa peale vähem kui 95. Oma tsiklile eelistan tankida ka juba 98 praegu, kui on vahet ise proovitud. Varem sõitsin rahakoti järgi ehk odavamaga. Samas on kodukandis üks tankla kust võtan ennem 95, sest ühe korra sealt 98 ostes ei tahtnud tsikkel hommikul töölt tulles enam käivituda. Pritsungi ratast pole omanud, aga vaevalt seal 95 midagi halba teeb kui tankida, ja kui minek on sitem siis see on igaühe oma asi, mõnele pole tähtiski. Paljuski oleneb asi konkreetsest mootorist, madalapöördelisele madala surveastmega mootorile pole kõrget oktaani nagu eriti vaja - see põleb aeglasemalt.


madjs
Postitusi: 1458
Liitunud: 17 Juun 2005, 14:36
Tsikkel: VX 800
Asukoht: Läänemaa, Lihula; Kasari
Kontakt:

Re: Mis küttega sõita?

Lugemata postitus Postitas madjs »

puna kirjutas:

Karpadele siis 95 ja pritsungile 98 tankida

Surveastmest ikka sõltub asi. Se kas sul seal karpa, purse või mõni muu manustamis viis ei mängi rolli.

Kõik mis ei tapa teeb tugevamaks, või siis sitaks haiget. Ps.Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.
http://www.krracing.ee/

minim2gnus
Postitusi: 328
Liitunud: 27 Mai 2012, 11:32
Asukoht: Kambja / Tartu.
Kontakt:

Re: Mis küttega sõita?

Lugemata postitus Postitas minim2gnus »

Steev kirjutas:

Olen kahel eelneval aastal täiesti omal nahal järele proovinud, et 95-l tangituna Nestest ja 98-l tangituna Statoilist on kõva vahe. Julgen väita, et Statoili 98 teeb ratta oluliselt erksamaks ja kuidagi puhtamalt käivaks.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7183
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1851 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Mis küttega sõita?

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Keegi siin ees poolväitis,et kõrgemat oktaanarvu võib panna alati.
Ega ikka või küll.Kui mootor madalama jaoks ehitatud,siis kõrgema oktaan arvuga põletab klapid-plokikaaned või isegi kolvid läbi.Kõik on ikka surveastmes kinni.
Kui kellegi väitel 98 põletab torud siniseks,siis ta ilmselt põletab ka seal eespool midagi liigselt.Sest see masin siis ikka pigem 95 jaoks mõeldud, või süüde vale, või mida iganes pole nii nagu peab.
Meil müüdava 95-98 vahe pole nii suur,et kohe midagi teeks,aga pikalt kõrge pöördega sõitmisest võib mootori sees relvastatud silmaga kindlasti vahet märgata.
Pakun ka välja,et 99% juhtudel on nn vahe tundmine tõmbes pigem illusoorne,sest see vahe on lihtsalt liiga väike,et seda ilma mingi mõõteriistata tajuda.
Ühesõnaga paaki vala seda,mida tootja ette näeb.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

reimps

Re: Mis küttega sõita?

Lugemata postitus Postitas reimps »

Nii ongi - mu '05 aasta Tuono hakkas Koselt võetud 95 peale konkreetselt katkuma. Värsket Stati 98't paar paagitäit ja mured kadunud. Minekus oli vahe tuntav - katkumine versus edasiliikumine :mrgreen:

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”