Uus ratas: V2 või R4?
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 8374
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 316 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
-
- Postitusi: 2192
- Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
- Tsikkel: Ducati SFV4S
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Uus ratas: V2 või R4?
Mitte eesti maanteedel.
Kuigi konkreetne mudel ei ole ka minu isiklik lemmik.
Re: Uus ratas: V2 või R4?
Duc kena ratas ja kunagi sai ka ise Monsterist unistatud.... kuni esimest korda selga istusin. Mina oma 184cm seal ennast mugavalt ei tundnud. Ratas kena ja kõik ok, aga kuidagi väikseks jäi oma mõõtmetelt. Äkki ma lihtsalt ei oska ennast piisavalt kokku pakkida.
Aga teemaalgataja esimesest lausest kõlab läbi nagu see poleks ta esimene ratas. Kui nii, siis soovitused stiilis "võta esimeseks odav käkk" pole asjakohased. Samas kui ratastega tutvus olemas, siis peaks mingi stiilieelistus juba selgem olema ja võiks selle siia juurde lisada, saaks ka soovitajad täpsemaid nõuandeid anda.
-
- Postitusi: 2192
- Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
- Tsikkel: Ducati SFV4S
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Uus ratas: V2 või R4?
monstereid on suuremaid ka.
Teemaalgataja ei julge enam piuksugi teha siis.
Re: Uus ratas: V2 või R4?
Olen ise kokku puutunud erinevate mootoritega ratastega (R2, V2, R4, V4, R1). Minu arvates räägitakse liiga palju stiilis "rida-mootor vs V-mootor" seejuures tähele panemata kõige olulisemat asja (peale töömahu) mootori konfiguratsiooni juures: silindrite arvu.
Ühesõnaga, väidan, et laias laastus pole küsimus üldse mitte selles, mis asetusega silindrid on (tõsi, ka sellest sõltub mootori karakter ja hääl), vaid hoopis selles, kui suured (ja kui palju) need silindrid on.
Keskmine 600cc masin:
- Isiklik eelistus kaldub 2-silindrilise poole.
- 1-silindriline raputab rahulikult sõites liiga palju, aga gaasi keerates on power kohe olemas.
- 4-silindriline on madalalt ikka täiesti jõuetu, kuid samas käib väga ühtlaselt, mistõttu on niisama kruisida hea. Kõrgel pöördel rebib paremini kui teised.
- 2-silindriline on täpselt nende kahe vahepeal.
Olgu ka öeldud, et olen teadlik, et mootoreid on erinevaid - leiab kindlasti ka hoopis teistsuguselt käituva 1-silindrilise, samuti mängib väga suurt rolli kubatuur -, aga püüan lihtsalt mingit üldistust teha.
-
- Postitusi: 1070
- Liitunud: 22 Aug 2011, 13:54
- Tsikkel: KTM 890 AdvR
- Tänatud: 40 korda
Re: Uus ratas: V2 või R4?
nii, nyyd mode kirjutab mulle privas seletuskirja, miks mu arukas tarbijanõuanne ära kustutati siit.
ette tänades.
Re: Uus ratas: V2 või R4?
1 oluline asi veel - kuidas silindrid on üksteise suhtes käima pandud.
munaz kirjutas:Keskmine 600cc masin:
- Isiklik eelistus kaldub 2-silindrilise poole.
- 1-silindriline raputab rahulikult sõites liiga palju, aga gaasi keerates on power kohe olemas.
- 4-silindriline on madalalt ikka täiesti jõuetu, kuid samas käib väga ühtlaselt, mistõttu on niisama kruisida hea. Kõrgel pöördel rebib paremini kui teised.
- 2-silindriline on täpselt nende kahe vahepeal.
-
- Mode
- Postitusi: 969
- Liitunud: 23 Dets 2004, 17:12
- Tsikkel: KTM
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 24 korda
Re: Uus ratas: V2 või R4?
Ducatist rääkides - ma ei tea mismoodi seal tsikli peal istute või olete, ma olen 191 pikk ja saan sellega normaalselt sõidetud, ei tundunud küll, et hirmus kitsas on. Ratas on hea ja kerge ja tegelikult naise oma, aga olen seda ka ise kasutanud ja funi on mul küll. Vbolla olen vana, mind ei paelu väga suured kiirused ja tõepoolest 180+ läheb seal ducati seljas ebamugavaks, aga seda ilmselt iga nakedi peal. 696 mootoril on ressurssi piisavalt, ei ole veel tundnud, et lahjaks jääb, loomulikult peab äkilisematel möödasõitudel käigu alla lööma ja alles siis minema, samas ma teen seda vahel tonnisega ka. Pikimad otsad järjest on olnud Eesti piires, 200 kilti järjest, ma olen laisk, peatun ja joon kohvi ja tangin tihti, eks saaks pikemalt ka, aga ei ole vajadust tundnud, ebamugavaks pole küll muutunud. Mulle meeldib kohutavalt ratta juhitavus ja käitumine kurvilisel teel. Seda peab proovima, kirjeldada on raske.
Teemaalgataja on siiani sõitnud 125 enduroga, seda näeb tema vanadest postitustest, seega nakedi seljas olemine ei tohiks erilise üllatusen tulla. Samuti kahtlen, et Duci talle lahjaks jääb. Valik on ju igaühe enese teha, mina avaldasin vaid omaenese arvamust, mis põhineb mu enese kogemustel.
Kes mett teeb, see mett sööb!
Re: Uus ratas: V2 või R4?
mida vähem silindreid, seda olulisem on nende asetus. seega, rääkides tsiklimootoritest ja näiteks 2 silindrilistest masinatest siis see on ju absoluutne miinimum, kus asetusest üldse on võimalik rääkida. ning väide, et see ei ole oluline, on küll üsna reaalsuskauge.
rida ja V 2-silindriline on täiesti erineva momendigraafikuga ja momendigraafik on iga mootori juures ju selgelt kõige olulisem asi.
Re: Uus ratas: V2 või R4?
efendi kirjutas:...tõepoolest 180+ läheb seal ducati seljas ebamugavaks, aga seda ilmselt iga nakedi peal.
Mhmh. Aga olgem ausad, 160+ on meie teedel suht overkill. Naked on Eestis 50/50-linn/maantee jaoks t2itsa piisav variant. Tingimusel, et tegu on V-mootoriga. OK, L l2heb ka arvesse
Tehke linnuke nyyd kuhugi
-
- Postitusi: 914
- Liitunud: 14 Juul 2005, 17:03
- Tsikkel: HYBRID- POLTAA BENSAA JA KUMIA
- Asukoht: Tallinn. Varese tn.
- Kontakt:
Re: Uus ratas: V2 või R4?
reimps kirjutas:efendi kirjutas:...tõepoolest 180+ läheb seal ducati seljas ebamugavaks, aga seda ilmselt iga nakedi peal.
Mhmh. Aga olgem ausad, 160+ on meie teedel suht overkill. Naked on Eestis 50/50-linn/maantee jaoks t2itsa piisav variant. Tingimusel, et tegu on V-mootoriga. OK, L l2heb ka arvesse
Tehke linnuke nyyd kuhugi
Reimps, lepi sellega, et sinust on ka pikemaid ... kõik ei mahu 160 piiridesse koos mütsiga
-
- Postitusi: 1798
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 109 korda
Re: Uus ratas: V2 või R4?
efendi kirjutas:Et jutt päris mölaks ei läheks, siis isiklik eelistus on V2/L2 mootorid.
Kas L2 on selline V2, millel tagumisel silindril lühem keps või?
Re: Uus ratas: V2 või R4?
Kust kohast tulevad ideed, et üks keps on lühem? L=90* silindrite vaheline nurk, mitte mingi 65, 77 jne...
-
- Postitusi: 173
- Liitunud: 24 Mär 2009, 08:10
- Tsikkel: vn 1500
- Asukoht: +372 52 41 neli kuus kuus
Re: Uus ratas: V2 või R4?
Vastus küsimusele on, et see on dukatimeeste huumor. Kuna esimene silinder peaaegu lamab - öeldakse V kohta L.
Kaa tõesti on raske rahulikult seletada neile, kes ei tea ?
-
- Postitusi: 1798
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 109 korda
Re: Uus ratas: V2 või R4?
ducatist kirjutas:Kust kohast tulevad ideed, et üks keps on lühem? L=90* silindrite vaheline nurk, mitte mingi 65, 77 jne...
No minu ekraanil on küll V tähel mõlemad haarad ühepikkused, aga L tähel on üks lühem. Mis ta siis muud ikka tähendada saab, eksole... Kas järgmisena tulevad bemarimehed rääkima I2 mootoritest?
-
- Postitusi: 2192
- Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
- Tsikkel: Ducati SFV4S
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Uus ratas: V2 või R4?
joel kirjutas:ducatist kirjutas:Kust kohast tulevad ideed, et üks keps on lühem? L=90* silindrite vaheline nurk, mitte mingi 65, 77 jne...
No minu ekraanil on küll V tähel mõlemad haarad ühepikkused, aga L tähel on üks lühem. Mis ta siis muud ikka tähendada saab, eksole... Kas järgmisena tulevad bemarimehed rääkima I2 mootoritest?
Need 90* L2 mootorid on võimsaimad V2 mootorid ka seega ainult hea
-
- Postitusi: 3187
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 192 korda
Re: Uus ratas: V2 või R4?
90kraadistel pole ka lisa tasakaalustus kola järele vajadust,kenasti mugisevad kõikidel pööretel.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
Teema algataja - Postitusi: 162
- Liitunud: 09 Dets 2008, 18:57
- Tsikkel: SV650N
- Asukoht: Harjumaa ;Läänemaa
- Tänatud: 1 kord
Re: Uus ratas: V2 või R4?
Ei osanud oodatagi nii suurt arutelu sel teemal, aga aitäh kõigitele vastajatele, sain siit nii mõningatki kõrva taha panna.
Olen nüüd mõnda aega uurinud ja puurinud Eestis müüdavaid naked masinaid, mis jäävad 70kw piirdesse(A2- lubadega rohkem ei saa), ja sõelale jäid Hornetid, Banditid, Monsterid, Suzu GSR, KTM Duke ja hetkel kõige sümpaatsemana tunduv Suzu SV650N.
Endal on senimaani tõepoolest kogemust ainult väiksema kubatuuriliste masinatega ja seetõttu kogungi hetkel kõikvõimalikku infot, et üleminek suuremale masinale võimalikult sujuvalt läheks. Tahtsingi teada V2 ja R4- ja iseärasusi.
Nagu ma ka aru sain, siis eks ta rohkem maitse asi ole. Mulle tundub, et hetkeseisuga istub kõige rohkem V2- mootoriga SV650N - peab minema proovima ja siis eks paistab mis masin tegelikult koju veereb.
Aitäh veelkord vastajatele!
-
- Postitusi: 741
- Liitunud: 29 Mär 2004, 07:54
- Tsikkel: Ducati Streetfighter V4S '21
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 36 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: Uus ratas: V2 või R4?
Mul oli esimeseks rattaks SV650S. Algajale väga sobilik. Käib edasi rahuldavalt, kergesti juhitav, ökonoomne, suuremale poisile võib-olla veidi väiksevõitu. Samas nagu eelpool kõnelejad juba mainisid, proovi ära, saad oma orientatsioonis selgust. Usun, et kasvad sellest SV650-st aasta/kahe jooksul välja ja vaatad midagi käredamat. Edu ostmisel!
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Uus ratas: V2 või R4?
Mõtlen, et vähegi legaalsetel kiirustel liigeldes ei anna see R4 madalakubatuuriline 70 kW küll mingit erilist lisaväärtust. Selleks, et sellest midagi tunneks, peab mingi 7000 p/min kogu aeg peal olema. Need kilovatid töötavad alles kiirustel üle 200. Paigalt minnes ei saa seda niikuinii rakendada.
Mul oli enne Kawa Gpz 550 R4 mootoriga. 48 kW, aga madala pöörde pealt minnes oli nagu Jawa. Nauding saabuski alles peale 7000, siis said küll nagu kaikaga keset selga. Vibratsioonivaba oli küll.
Praegu on 800 kuubine parallel twin, 35 kW ainult. Aga see eest jäme pöördemoment, vastavalt töömahule. Linnas iga kell mugavam ja kiirendus madala käiguga kaugelt parem. Käiku praktiliselt vahetama ei peagi, veab igal pöördel. Mägedes oli ka ääretult mugav. Samas kiiruse juures saabub lõpp enne 200-t km/h. Väidetavalt. Aga ma pole proovinud. Pole huvi - muuhulgas, see on vihje. Mootori valid ikka selle järgi, mida sellega teha soovid.
-
- Postitusi: 2192
- Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
- Tsikkel: Ducati SFV4S
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Uus ratas: V2 või R4?
Samas kui tahad pühapäeviti käija rada sõitmas on R4 miski 600cm bike väga hea.
Kiire kerge ja kui sõita ei oska siis väikestel radadel pole vahet kilose ees eriti.
auto24 ringil pikkadel sirgetel jääb muidugi kilostele alla, aga see ei ole sul ilmselt eesmärk.
Re: Uus ratas: V2 või R4?
"Mul oli esimeseks rattaks SV650S. Algajale väga sobilik. Käib edasi rahuldavalt, kergesti juhitav, ökonoomne, suuremale poisile võib-olla veidi väiksevõitu"
Pole küll kaugeltki esimene ratas mul, aga oman samuti hetkel sellist. Eks ta ole tõepoolest küll ka algajale väga sobilik, kuid sellest tihtipeale tehakse vale järeldus, et kui on sobilik algajale siis järelikult ei ole sobilik edasijõudnule. See ei pea paika! Kusjuures, ma ei tea kuidas küll kuidas seda täpselt mõistma peab aga ennast just väikseks poisiks ka ei tea, 185 kõrgust ja 85-90 suruvat jõudu...ei tunne küll kuskilt otsast, et ratas väikseks jääks või isegi väikse võitu oleks.
Seda suzut soovitakski eelkõige mootori tõttu, ma ei tea kas saab olla mõnusamat asja, just siin meie eesti oludes eriti. Piisavalt kubatuuri, et rebida igalt pöördelt, V2 muidugi aitab sellele ainult kaasa. Kohalt kiirendades legaalsete kiirusteni ja ka mõnevõrra edasi jäävad kõik R4'd nii ehk naa seljataha, kui just mingi väga oskaja käes ei ole. Samal ajal on ratas ise kerge, keskelt piisavalt kitsas, väga hea massiasetusega ja minumeelest sa super töökindel ning kena välimusega.
Kui selle ratta omanik tunneb, et on nüüd piisavalt edasi jõudnud siis on alati võimalik liikuda SV1000 peale, mis on kindlasti väga tuttava tunnetusega ja samas tagab selle lisavõimsuse, mida tarvis.
Aga soovitaks 2003 ja edasi mudelit, sealt alates on neil pritse
-
- Postitusi: 741
- Liitunud: 29 Mär 2004, 07:54
- Tsikkel: Ducati Streetfighter V4S '21
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 36 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: Uus ratas: V2 või R4?
will111 kirjutas:Kusjuures, ma ei tea kuidas küll kuidas seda täpselt mõistma peab aga ennast just väikseks poisiks ka ei tea, 185 kõrgust ja 85-90 suruvat jõudu...ei tunne küll kuskilt otsast, et ratas väikseks jääks või isegi väikse võitu oleks... Aga soovitaks 2003 ja edasi mudelit, sealt alates on neil pritse
Mul oli karpadega mudel, proovisin pritsungiga varianti ka - kiidan. Äkilisem. Minu 195cm ja 105kg juures oli väike. Kahekesi sõites veel eriti.
Re: Uus ratas: V2 või R4?
Okei, nende mõõtmete juures ehk tõesti
Pritsung on väga töökindel ja lollikindel ka, vähemalt minu käes siiani on olnud, absoluutselt iga ilmaga ja igal hetkel käivitub ilma igasuguste probleemideta ja sõites pole ka kunagi hätta jätnud veel.
-
- Postitusi: 1809
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 216 korda
- Tänatud: 88 korda
Re: Uus ratas: V2 või R4?
Mul on 1500-ne V2 mootoriga tsikkel. Iseenesest käraks 500-ne 1-pütine ka, kui sellega muidu meeldiv sõita on (kiirendus, hääl, stiil, isteasend etc) ja keegi mu ajule vastava reseti suudab teha, et see ongi 1500-ne V2. See viimane ongi asja juures kõige määravama tähtsusega.
siis väärib see ka väärkasutamist!"
-
- Postitusi: 865
- Liitunud: 17 Juun 2007, 13:41
- Tsikkel: FZR
- Asukoht: tallinn/+
- Tänatud: 1 kord
Re: Uus ratas: V2 või R4?
will111 kirjutas:Piisavalt kubatuuri, et rebida igalt pöördelt, V2 muidugi aitab sellele ainult kaasa. Kohalt kiirendades legaalsete kiirusteni ja ka mõnevõrra edasi jäävad kõik R4'd nii ehk naa seljataha,/quote]
Läks liialduseks.
-
- Postitusi: 4071
- Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
- Tsikkel: BMW
- Asukoht: Saaremaa/Tallinn
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: Uus ratas: V2 või R4?
Kolme meil levinud ratta kohta ka välismaist juttu: http://www.motorcyclistonline.com/roadt ... uki_sv650/
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.