Bikei sõiduomadus ?

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded


Teema algataja
alarpoldmaa
Postitusi: 7
Liitunud: 05 Mai 2014, 20:01

Bikei sõiduomadus ?

Lugemata postitus Postitas alarpoldmaa »

Olen päris värske ratturline ja tekkis küsimus seoses bike käitumisega teedel ! Oman Honda CBR600rr ratast ja alles esimesi nädalaid ja olen täheldanud et sõites asvaldili eriti linnas väiksematel kiirustel esiratas nagu tohutult hakkab vibama või ratast liigutama paremale vasakule kui on tee natukese kas kumer või mõni pikkipragu jooksmas ,või näiteks kasvõi teekattemärgistustest üle sõites. On see normaalne käitumine ? Vüi on rehvidega mingi karmim jama lahti ? See tekitab tohutult peavalu siiski kuna väga ohtlikke olukordi on tekitanud . :(




will111
Postitusi: 5261
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 381 korda

Re: Bikei sõiduomadus ?????

Lugemata postitus Postitas will111 »

mõttetu spekueerida sellise asja üle siin foorumis, mine oma rattaga kuskile töökotta ja las mõni spets vaatab asja üle. võibolla on mingi täiesti vale rehvikomplekt alla pandud või on rehv lihtsalt väga kehvas seisus...

kuigi, kui sirge tee (korraliku teekattega maantee) peal näiteks a'la kiirusel 100 ja peale sõidab tsikkel korralikult ja mingit vibamist ega kiskumist ei ole siis pakuks, et sõitjal on lihtsalt kärivars pisut peenevõitu selle jaoks, et mootorratast pruukida äkki. eks ebaühtlase tee peal ongi sõit ebaühtlane ja tuleb arvestada, et ratas tahab mõnikord minna sinna kuhu ta justkui ideaalis minema ei peaks.


Teema algataja
alarpoldmaa
Postitusi: 7
Liitunud: 05 Mai 2014, 20:01

Re: Bikei sõiduomadus ?????

Lugemata postitus Postitas alarpoldmaa »

No osa juttu sul isegi mõistetav aga selle käsivarre jämeduse kohapealt natukese ikka liialdad kuna meil sõidavad ka väga haplad neiukesedki bikidega !!!!
Aga selle prst uuringi kas olemas mingi siis niinimetadu ideaal REHVIKOMPLEKT või asi millele tähelepanu põõrata. Tsikel just toodud välismaalt ,käisi esamaülevaatuselt läbi ilsuti ja tehniliselt peaks korras olema. !!!

will111 kirjutas:

mõttetu spekueerida sellise asja üle siin foorumis, mine oma rattaga kuskile töökotta ja las mõni spets vaatab asja üle. võibolla on mingi täiesti vale rehvikomplekt alla pandud või on rehv lihtsalt väga kehvas seisus...

kuigi, kui sirge tee (korraliku teekattega maantee) peal näiteks a'la kiirusel 100 ja peale sõidab tsikkel korralikult ja mingit vibamist ega kiskumist ei ole siis pakuks, et sõitjal on lihtsalt kärivars pisut peenevõitu selle jaoks, et mootorratast pruukida äkki. eks ebaühtlase tee peal ongi sõit ebaühtlane ja tuleb arvestada, et ratas tahab mõnikord minna sinna kuhu ta justkui ideaalis minema ei peaks.

Kasutaja avatar

chadmuska
Postitusi: 628
Liitunud: 29 Mär 2010, 08:32
Tsikkel: z1000
Asukoht: Võsu-Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 13 korda

Re: Bikei sõiduomadus ?????

Lugemata postitus Postitas chadmuska »

Lenksuamordist on ka palju kasu :bsmile:

Kasutaja avatar

Madman2
Postitusi: 196
Liitunud: 19 Aug 2012, 01:50
Tsikkel: Honda CBR 900RR '99
Asukoht: Viljandi

Re: Bikei sõiduomadus ?????

Lugemata postitus Postitas Madman2 »

Mul oli ka tsiklit ostes sama jama. Eelmine omanik oli sellega vist ainult otse sõitnud ja esirehv oli täiesti "treppi" kulunud. Eriti pidurdades käis lenks vasakule paermale päris kõvasti, kiirel sõidul ei saanud midagi aru. Eks see oleneb rehvi mustrist ka, mõni võibolla ei kulu nii kandiliseks. Rattal all võibolla väga ei märkagi aga kui veljelt maha võtta ja rõhk väljas siis oli päris huvitav see vaatepilt.

Kasutaja avatar

m2ikret
Postitusi: 316
Liitunud: 30 Mär 2010, 13:52
Tsikkel: Yamaha yzf-r1 2005
Asukoht: Pärnu

Re: Bikei sõiduomadus ?????

Lugemata postitus Postitas m2ikret »

Mine kuskile tasasele teele ja kas siis ka kisub ?
Kui ei siis vast jah asi peas/kätes. Ja eks vast teistelgi ratastel rööbastes kisub. Samuti ka maanteel teekatte märgistust piki põiki peale minnes vibab samuti endal see ratas . suht kõrged teised vahepeal.
Endal oli ennem r6 99 a ja nüüd samuti 600rr 2003 aasta ja üleminekul tundus ka et see rr on natukene kergema lenksuga . Siiski sirgeteepeal testitud et ei kisu ja käed lahti kannatab ka sõita . Ei roni kuskile. :bsmile:

Kasutaja avatar

Junzu
Postitusi: 478
Liitunud: 27 Aug 2007, 23:11
Tsikkel: KTM EXC 300 ja 890 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 9 korda

Re: Bikei sõiduomadus ?????

Lugemata postitus Postitas Junzu »

Kui üle pikkirööpa või teekatte märgistuse sõidad, siis ratas hakkabki teed otsima. Täitsa normaalne on see. Käte jämeduses ei ole asi. Tuleb just lasta rattal veidi vabalt tegutseda, mitte võidelda sellega koguaeg.

SM570R 04' ->Z750 05'->Z1000 03'->R1 04'->R1 04'->GSX1300R 00'->Z750 04' & CB600f 01'->Z1000 03'->Z1000 03'->Buell XB9R->ZX10R 05'-> KTM SM950 04' & R6 07'->KTM 950SM 07'->KTM 990SD 07' ->Z1000 2011'->TE300i 19'->EXC300 22' & 890 Adventure R 23' & FE350 20'

Teema algataja
alarpoldmaa
Postitusi: 7
Liitunud: 05 Mai 2014, 20:01

Re: Bikei sõiduomadus ?????

Lugemata postitus Postitas alarpoldmaa »

m2ikret kirjutas:

Mine kuskile tasasele teele ja kas siis ka kisub ?
Kui ei siis vast jah asi peas/kätes. Ja eks vast teistelgi ratastel rööbastes kisub. Samuti ka maanteel teekatte märgistust piki põiki peale minnes vibab samuti endal see ratas . suht kõrged teised vahepeal.
Endal oli ennem r6 99 a ja nüüd samuti 600rr 2003 aasta ja üleminekul tundus ka et see rr on natukene kergema lenksuga . Siiski sirgeteepeal testitud et ei kisu ja käed lahti kannatab ka sõita . Ei roni kuskile. :bsmile:

Tasasele teel ideaalne...maanteel kiiresti sõites ka väga hea. Ma olen palju sõitnud ka Hornetiga ja lihtsal selle masinaga ma ei täheldanud sellist käitumist.Tundus kahtelne ja julgesin nõu küsida. Ilmselt siiski see normaalne. Kuigi jah rehvid on kulunud ka juba. Oskaks keegi häid rehve soovitada sellisele isendile ? hetkel taga 180/55 zr 17 ja ees 120/(ei saaa pildist aru kas 70 või on üldse 20) zr17


Teema algataja
alarpoldmaa
Postitusi: 7
Liitunud: 05 Mai 2014, 20:01

Re: Bikei sõiduomadus ?????

Lugemata postitus Postitas alarpoldmaa »

Junzu kirjutas:

Kui üle pikkirööpa või teekatte märgistuse sõidad, siis ratas hakkabki teed otsima. Täitsa normaalne on see. Käte jämeduses ei ole asi. Tuleb just lasta rattal veidi vabalt tegutseda, mitte võidelda sellega koguaeg.

:bsmile:

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6615
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 400 korda

Re: Bikei sõiduomadus ?????

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Kas Sul on endal tsikkel või on kuskil pildi peal tsikkel :shock:
120/70 on see mõõt!

Hornetil ja RR'il on natukene erinev ettejooks, sellest ka esialgne harjumatus. Aga vot kiirustel 120+ hakkab selline mõnus stabiilsus :D

edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!


Teema algataja
alarpoldmaa
Postitusi: 7
Liitunud: 05 Mai 2014, 20:01

Re: Bikei sõiduomadus ?????

Lugemata postitus Postitas alarpoldmaa »

yeekim kirjutas:

Kas Sul on endal tsikkel või on kuskil pildi peal tsikkel :shock:
120/70 on see mõõt!

Hornetil ja RR'il on natukene erinev ettejooks, sellest ka esialgne harjumatus. Aga vot kiirustel 120+ hakkab selline mõnus stabiilsus :D

edu

Tegin pildi rehvidest ennnem kui sõidu lõpetasin !


koi
Postitusi: 1768
Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
Tsikkel: GL 1800
Asukoht: Saue
Tänanud: 62 korda
Tänatud: 37 korda

Re: Bikei sõiduomadus ?????

Lugemata postitus Postitas koi »

Uued ja õiges mõõdus rehvid, õige survega, muudavad tsikli käitumist tundmatuseni! Loomulikult, kui igasugused laagrite lõtkud pole kaasa hakanud mängima!

Nii loll pole keegi, et teisi õpetada ei oskaks.

Teema algataja
alarpoldmaa
Postitusi: 7
Liitunud: 05 Mai 2014, 20:01

Re: Bikei sõiduomadus ?????

Lugemata postitus Postitas alarpoldmaa »

koi kirjutas:

Uued ja õiges mõõdus rehvid, õige survega, muudavad tsikli käitumist tundmatuseni! Loomulikult, kui igasugused laagrite lõtkud pole kaasa hakanud mängima!

Täitsa usun ! Wikipedia järgi vähemlt rehvi suurused klpaivad :)
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_CBR6 ... ifications

Kasutaja avatar

Black
Postitusi: 1135
Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 68 korda

Re: Bikei sõiduomadus ?????

Lugemata postitus Postitas Black »

alarpoldmaa kirjutas:

hetkel taga 180/55 zr 17 ja ees 120/(ei saaa pildist aru kas 70 või on üldse 20) zr17

Aga võta loogiliselt: kas tundub, nagu rehvi kõrgus moodustaks laiusest vaid ühe viiendiku (20%) või pigem kolme neljandiku kanti (70%)?

Kasutaja avatar

Rivo201
Postitusi: 81
Liitunud: 25 Mai 2006, 13:10
Tsikkel: GSX-R1000 K3
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 3 korda
Kontakt:

Re: Bikei sõiduomadus ?

Lugemata postitus Postitas Rivo201 »

Julgen pakkuda, et kas esirehv või amordid. Ise sõidan 2000a fazeriga, ning viimasel ajal täheldasin samuti juhtivuse halvenemist (vibratsioon, meeletu tee otsimine veidigi halvemal kattel/rööpal). Kontrolli käigus selgus, et esi-amordi simmerid läbi.

______________________
"Biker" aastast 2013
Planeta 5 > FZS600 Fazer > GSX-R600 Strad > GSX-R1000 K3

will111
Postitusi: 5261
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 381 korda

Re: Bikei sõiduomadus ?

Lugemata postitus Postitas will111 »

selle jaoks mingit eriti suurt kontrolli teha polegi vaja, vaatad kas torud õlised või kuivad. Kui kuivad siis simmerit väga kahtlustada ei saa...või siis on kunagi juba kõik õli välja ajanud ning käib kuivalt :D

Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2504
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 341 korda

Re: Bikei sõiduomadus ?

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Rivo201 kirjutas:

Julgen pakkuda, et kas esirehv või amordid. Ise sõidan 2000a fazeriga, ning viimasel ajal täheldasin samuti juhtivuse halvenemist (vibratsioon, meeletu tee otsimine veidigi halvemal kattel/rööpal). Kontrolli käigus selgus, et esi-amordi simmerid läbi.

Kontrolli ja proovisõitu tegid ikka kaine peaga :roll: Ega tihend amore ei suuna!

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

Rivo201
Postitusi: 81
Liitunud: 25 Mai 2006, 13:10
Tsikkel: GSX-R1000 K3
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 3 korda
Kontakt:

Re: Bikei sõiduomadus ?

Lugemata postitus Postitas Rivo201 »

Ma suurem asi teadlane (pole mehhaanik) pole, kuid loogika ütleb, et kui üks amort õlist tilgub/või tühi siis amortide nn vastusurve on erinev, mis ühtlasi mõjutab oluliselt juhitavust. Proovi või ühte amorti pingutada ja jäta teine sinna paika.

______________________
"Biker" aastast 2013
Planeta 5 > FZS600 Fazer > GSX-R600 Strad > GSX-R1000 K3

will111
Postitusi: 5261
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 381 korda

Re: Bikei sõiduomadus ?

Lugemata postitus Postitas will111 »

mida tähendab amordi pingutamine?

tsikli all ei ole amordid eraldiseisvad või eraldi toimivad üksused, kui üks on tühi või kasvõi näiteks lihtsalt täiesti plank toru siis lihtsalt teeb tööd teine, muidugi selle töö tulem on erinev (kehvem), kuid fakt on see, et pehmem amort iseenesest nüüd ratast rohkem kuskile poole kiskuma, teed otsima või vibreerima ei aja.

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Bikei sõiduomadus ?

Lugemata postitus Postitas mella »

See loogika ei juhi kusagile. Kui üks toru on tühi, siis ju amort kiiva ei hakka kiskuma.
Vastasel juhul ei peaks osade KTM-dega üldse sõita saama, neil amordid täiesti erineva ehitusega. Üks töötab survele ja teine lahti tõmbamisele.

Rivo201 kirjutas:

Ma suurem asi teadlane (pole mehhaanik) pole, kuid loogika ütleb, et kui üks amort õlist tilgub/või tühi siis amortide nn vastusurve on erinev, mis ühtlasi mõjutab oluliselt juhitavust. Proovi või ühte amorti pingutada ja jäta teine sinna paika.


will111
Postitusi: 5261
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 381 korda

Re: Bikei sõiduomadus ?

Lugemata postitus Postitas will111 »

no seda minagi, et ei hakka. aga no ütleme siis nii, et kui sul on 2 ühesuguse ehitusega toru ja üks neist hästi ei toimi siis ega see teise toru toimimist otseselt ei mõjuta, lihtsalt "amortisatsiooni jõudlust" on kokkuvõttes vähem. muidugi mingisugused erandjuhud välja arvata, kui üks toru on mingil põhjusel täiesti jäigalt kinni kiilunud (ei tea kui võimalik see reaalselt üldse on)

ja kui ka kumbki amort üldse oma tööd ei tee siis vedru on seal toru sees ikka ning hülss liigub üles alla, ratas muutub kehvasti juhitavaks nendes olukordades, kus muidu oleks vaja amordi tööd aga mitte üleüldises mõttes juhitamatuks.


Teema algataja
alarpoldmaa
Postitusi: 7
Liitunud: 05 Mai 2014, 20:01

Re: Bikei sõiduomadus ?

Lugemata postitus Postitas alarpoldmaa »

Alustuseks vahetan rehvid.Hetkel olemas olevad on tõsiselt kulunud küll.Riigist kust see toodud on kõvasti vist ringrada harjutatud kuna küljed korralikult kulunud.

Kasutaja avatar

simo5555
Postitusi: 55
Liitunud: 22 Apr 2010, 11:57
Tsikkel: Honda vfr800

Re: Bikei sõiduomadus ?

Lugemata postitus Postitas simo5555 »

Pirelli Angel st - ise sõidan nendega ja siiani väga rahul :D Pole kordagi veel alt vedanud.


will111
Postitusi: 5261
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 381 korda

Re: Bikei sõiduomadus ?

Lugemata postitus Postitas will111 »

alt läinud, sa tahtsid ikka öelda?

vedanud on nad sind vast kõvasti :D

kui allolevatel rehvidel küljed lännu ja keskosa värske siis arvatavsati on rinka tsikkel olnud peamiselt. mis võib tähendada mitmeid kukkumisi, mis võib tähendada, et miskit on ka mõnusalt kõver. mis võib tähendada, et sinu hädad on hoopis seal...võib aga ei pruugi muidugi

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”