BMW F650GS nõuanded/kogemused..?

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded


Teema algataja
mortenx83
Postitusi: 37
Liitunud: 08 Veebr 2015, 15:33
Tsikkel: f650gs
Kontakt:

BMW F650GS nõuanded/kogemused..?

Lugemata postitus Postitas mortenx83 » 09 Veebr 2015, 14:33

Ostsin sügisel saksast 2004a f650gs`i , läbisõit 31k , tahtsin küsida nõuandeid/kogemusi, mida peaks silmas pidama , mida teha enne kevadel sõitma hakkamist, mida vahetama peaks, mida kontrollima, milliseid tüüpvigu oodata? :roll:

Ning kas on ka lõuna eestis mingeid metsaradu kus sellise masinaga huvitav sõita on? Täitsa rägastikku vist pole mõtet keerata temaga, peab ikka mingi rada ees olema? :P

Mis värk sellega on, et neid masinaid nii vähe liigub ja juttu ka maru vähe foorumites(eesti), või siis kui keegi midagi küsib/räägib siis lõpuks läheb jutt alati sujuvalt teiste masinate peale üle? (togi)

Ja kas A2 juhiloaga võib sõita selle masinaga(37kw, 0,19)



Veikx
Postitusi: 25
Liitunud: 23 Mai 2014, 12:31
Tsikkel: BMW F650 Dakar
Asukoht: Tartu

Re: BMW F650GS nõuanded/kogemused..?

Lugemata postitus Postitas Veikx » 09 Veebr 2015, 15:17

Tere, ma sain eelmine kevad sarnase masina omanikuks. Mul on küll Dakar versioon aga siiski. Mulle ta meeldib. Sõida kus tahad. Mingi väga mutta ei maksa ronida. Ta on ikka raske. Ning selleks on rehvi kah vaja. Mul Mitas E07 mis pole muda jaoks. Hooldus nagu ikka. Sõisin varem FZS600-ga. BMW on lahjem, kuid võid ka kruusa 100km/h lasta mida bike-ga eriti ei tee. Ja siga mugav on kah võrreldes mu FZS-iga.
Kasutaja avatar

Loff
Toetajaliige
Postitusi: 2712
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa KX20F
Asukoht: Maal
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 11 korda
Kontakt:

Re: BMW F650GS nõuanded/kogemused..?

Lugemata postitus Postitas Loff » 09 Veebr 2015, 17:43

mortenx83 kirjutas:Ning kas on ka lõuna eestis mingeid metsaradu kus sellise masinaga huvitav sõita on?
Lõuna-Eesti ongi üks suur metsarada ju (togi) Enduuromehe õnnistus on kui Lõuna-Eestis elab, kõik kohad on kruusateid täis. Ise olen neid 4 aastat oma elust mõõtnud. Võta aga kaart ette ja hakka uurima ja rada maha joonistama.
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki KX250F '08
Husqvarna TE610E '02
http://www.geoape.com/users/loff#act
Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1629
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 153 korda
Tänatud: 77 korda

Re: BMW F650GS nõuanded/kogemused..?

Lugemata postitus Postitas pühak » 09 Veebr 2015, 19:33

Olen sugulase vanema mudeliga mõned tuhanded km sõitnud. Metsa vahele võib minna küll, kui metsaalune ikka enamvähem kõva on ja rehvil mustrit. Samas hakkab piisavalt hea mustriga rehv jälle maanteekiirusel undama nii, et pead valiku tegema, kas kõrvatropid või väiksem sõiduulatus.
Mootori käik just madalatel pööretel on veidi kare, võib lausa laksust ära kooleda, kui pöördeid väga madalal hoiad. Pidi olema konkreetse Rotaxi eripära. Ega seal pole ka miskit imestada, 1-pütine ja 650-ne.
Sõbral oli 750-ne Super Tenere, see oli tunduvalt ühtlasema käiguga ja sitkema iseloomuga. Metsas erilist vahet polnud, mõlemad parajad rasked rondid.
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"

kadrikas8
Postitusi: 28
Liitunud: 30 Mai 2012, 22:22
Tsikkel: BMW F650 GS, Honda Transalp
Asukoht: Põltsamaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: BMW F650GS nõuanded/kogemused..?

Lugemata postitus Postitas kadrikas8 » 09 Veebr 2015, 21:56

Kui tüüpvigadest rääkida, siis nõrgaks kohaks on neil veepump. Internetiavarustest sain teada, et üldjuhul tekib selle vahetamise vajadus 12000-16000 km järel. Ise sain pärast tsikli soetamist sõita kuu aega, kui avastasin, et jahutusvedelik tilgub veepumba kaanes olevast avavusest välja. Vahetamisega nähti kurja vaeva ning pärast vahetust sain sõita u. 3000km, kui ilmnes seesama probleem. Sel korral sai ära vahetatud ka vasakpoolne mootorikaas, sest vanal kaanel oli see avavus, kuskohast veepumba võll läbi käib, kulunud ovaalseks ja see oli ka kiire läbikulumise põhjuseks. Siit lehelt saad vastava teema kohta rohkem lugeda http://faq.f650.com/FAQs/Water_Pump_Seal_Repair_FAQ.htm
Muidu olen oma tsikliga igati rahul, raske ta minusuguse naisterahva jaoks küll tibake on, aga samas naudin ma seda, et saan sellega sõita nii asfalt- kui ka kruusateedel.

Teema algataja
mortenx83
Postitusi: 37
Liitunud: 08 Veebr 2015, 15:33
Tsikkel: f650gs
Kontakt:

Re: BMW F650GS nõuanded/kogemused..?

Lugemata postitus Postitas mortenx83 » 10 Veebr 2015, 01:12

Lugesin seda foorumi juttu ja veepumba probleem tuleb sellest, et kõrgetel pööretel ei jõua pump jahutusvedelikku ringi ajada ja tekib kavitatsioon, mis pumba võlli sööma hakkab, ehk et seda probleemi polegi võimalik vältida. Soovitati pumba töörattasse augud puurida, et pump peaks vähem pumpama.. keegi oli veel elektrilise veepumba pand, mis olevat kõige parem, hoiab temp. ühtlase olenemata mootori pööretest..
Kasutaja avatar

poison
Mode
Postitusi: 964
Liitunud: 03 Veebr 2004, 12:49
Tsikkel: sporta 1200
Asukoht: Rapla
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 3 korda

Re: BMW F650GS nõuanded/kogemused..?

Lugemata postitus Postitas poison » 10 Veebr 2015, 09:02


Teema algataja
mortenx83
Postitusi: 37
Liitunud: 08 Veebr 2015, 15:33
Tsikkel: f650gs
Kontakt:

Re: BMW F650GS nõuanded/kogemused..?

Lugemata postitus Postitas mortenx83 » 11 Mär 2015, 10:22

oskab keegi öelda kuna õli peab normis olema kas mootor kuum või külm?
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8117
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 95 korda
Tänatud: 199 korda
Kontakt:

Re: BMW F650GS nõuanded/kogemused..?

Lugemata postitus Postitas Piipz » 11 Mär 2015, 10:36

mortenx83 kirjutas:oskab keegi öelda kuna õli peab normis olema kas mootor kuum või külm?
Reeglina mõõdetakse mootoriga, mis on kuum, kuid mis on minutikese peale töötamist seisnud.
Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942

arbs
Postitusi: 126
Liitunud: 07 Nov 2011, 11:55
Tsikkel: BMW R12100GS
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 2 korda

Re: BMW F650GS nõuanded/kogemused..?

Lugemata postitus Postitas arbs » 11 Mär 2015, 11:51

Piipz kirjutas:
mortenx83 kirjutas:oskab keegi öelda kuna õli peab normis olema kas mootor kuum või külm?
Reeglina mõõdetakse mootoriga, mis on kuum, kuid mis on minutikese peale töötamist seisnud.
Jah nii on:
Place the vehicle on a level surface
and hold it in an upright position.
2. Start the engine, warm it up for 15
minutes, and then turn it off.
3. Wait a few minutes until the oil settles,
remove the oil filler cap, wipe
the dipstick clean, insert it back
into the oil filler hole (without
screwing it in and with the arrow
mark pointing upward as shown),
and then remove it again to check
the oil level.

Teema algataja
mortenx83
Postitusi: 37
Liitunud: 08 Veebr 2015, 15:33
Tsikkel: f650gs
Kontakt:

Re: BMW F650GS nõuanded/kogemused..?

Lugemata postitus Postitas mortenx83 » 02 Apr 2015, 00:38

nonii .. peale jahutusvedeliku vahetust hakkas ka tilkuma jahutusvedelikku sealt alumisest august... aga tilgub ainult külmalt , loen foorumitest et vb piisab ka tihendite vahetamisest, et võlli ei pea ehk vahetama.. küsimus kust saab tartus simmerlingi tihendit osta 10 x 26 x 7 mm, ning kas leidub ka läbipaistvat jahutusvedeliku toru, et oleks veetase näha koguaeg, hetkel saab jahutusvedeliku taset kontrollida plastikute mahakruvimisega..
Kasutaja avatar

Snowhite
Mode
Postitusi: 825
Liitunud: 10 Apr 2009, 15:13
Tsikkel: 790R, 701Rally
Asukoht: Tallinn, Harku
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 26 korda
Kontakt:

Re: BMW F650GS nõuanded/kogemused..?

Lugemata postitus Postitas Snowhite » 02 Apr 2015, 08:10

mortenx83 kirjutas:nonii .. peale jahutusvedeliku vahetust hakkas ka tilkuma jahutusvedelikku sealt alumisest august... aga tilgub ainult külmalt , loen foorumitest et vb piisab ka tihendite vahetamisest, et võlli ei pea ehk vahetama.. küsimus kust saab tartus simmerlingi tihendit osta 10 x 26 x 7 mm, ning kas leidub ka läbipaistvat jahutusvedeliku toru, et oleks veetase näha koguaeg, hetkel saab jahutusvedeliku taset kontrollida plastikute mahakruvimisega..
Kui tahad rattaga veel üle 10 tuh sõita, siis pead vahetama jahut vedeliku, võlli, simmerid, kaane tihendi ja impelleri koos tihvtiga.
Kui teed "müügiks" siis lased veidi vurtsu vahele ja sõidab veel.
see viimane lause nüüd irooniaga üteldud.

Phmt probleem on selles, et veepumbal on labadele liiga suur ülekanne ja kõrgetel pööretel pikalt sõites tekib kavitatsioon ja see omakorda tekitab kiirelt pöörleval võllil suure vibro.
See tapab ära metalli pinna vs simmerid ja tekib lekkimine. (99% juhtudest on siiski võll kahjustada saanud päris korralikult).
Kui uuesti kokku panna, siis kasutada kahe simmeri vahel kindlasti paksu määret - stabiliseerib ja määrib pisut võlli. (seal on idiootne lahendus - puudub phmt kandelaager võllil).
:bsmile:
Pilt

Reisirataste ettevalmistus, vedrustuse seadistus ja ümberehitus, hooldus ja tehniline tugi/koolitus.
http://www.vugtec.com
Porganditele tehnilist abi ja hooldust saab ka!

kadrikas8
Postitusi: 28
Liitunud: 30 Mai 2012, 22:22
Tsikkel: BMW F650 GS, Honda Transalp
Asukoht: Põltsamaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: BMW F650GS nõuanded/kogemused..?

Lugemata postitus Postitas kadrikas8 » 02 Apr 2015, 17:24

Minu masina veepumba võllile olid isegi pärast 3000km läbimist sooned sisse kulunud, nii et soovitan kogu krempli ära vahetada :)

Teema algataja
mortenx83
Postitusi: 37
Liitunud: 08 Veebr 2015, 15:33
Tsikkel: f650gs
Kontakt:

Re: BMW F650GS nõuanded/kogemused..?

Lugemata postitus Postitas mortenx83 » 03 Apr 2015, 13:52

:bsmile: aga mida arvata foorumis levivatest ideedest
1. ise kõvemast materjalist võlli tegemisest..
2. pumba töörattasse aukude puurimisest..

variant veel elektriline pump


keegi on pand tavalise armeeritud vooliku , ei tea kaua see vastu peab?
http://s10.photobucket.com/user/oneoone ... a.jpg.html

Teema algataja
mortenx83
Postitusi: 37
Liitunud: 08 Veebr 2015, 15:33
Tsikkel: f650gs
Kontakt:

Re: BMW F650GS nõuanded/kogemused..?

Lugemata postitus Postitas mortenx83 » 06 Mai 2015, 21:17

oskab mõni GS omanik nõu anda kui keeruline on tavalise gs`i dakar iks moondamine? milline esihark sobiks et saaks paigaldada esiratta 21" ?
Kasutaja avatar

Snowhite
Mode
Postitusi: 825
Liitunud: 10 Apr 2009, 15:13
Tsikkel: 790R, 701Rally
Asukoht: Tallinn, Harku
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 26 korda
Kontakt:

Re: BMW F650GS nõuanded/kogemused..?

Lugemata postitus Postitas Snowhite » 07 Mai 2015, 09:33

mortenx83 kirjutas:oskab mõni GS omanik nõu anda kui keeruline on tavalise gs`i dakar iks moondamine? milline esihark sobiks et saaks paigaldada esiratta 21" ?
Eks ikka ette sobiks dakar-i nina.
aga mida siis saba otsaga ette võtad`?
ja netis inglise keelseid lahendeid on väga mitmeid, kuidas Yamaha wr amort ette käib ja ka vanemad KTM-i omad jms.
Selle pehme kerega rattal aga võrdlemisi kallis ettevõtmine ja vähe tulu vist pisut. :?:
Pilt

Reisirataste ettevalmistus, vedrustuse seadistus ja ümberehitus, hooldus ja tehniline tugi/koolitus.
http://www.vugtec.com
Porganditele tehnilist abi ja hooldust saab ka!

Teema algataja
mortenx83
Postitusi: 37
Liitunud: 08 Veebr 2015, 15:33
Tsikkel: f650gs
Kontakt:

Re: BMW F650GS nõuanded/kogemused..?

Lugemata postitus Postitas mortenx83 » 27 Mai 2015, 18:56

kas on keegi kat. välja võtnud?

http://faq.f650.com/GSFAQs/ExhaustModif ... .htm#Stock Exhaust Modifications

Tiit
Postitusi: 5
Liitunud: 22 Mai 2014, 18:32

Re: BMW F650GS nõuanded/kogemused..?

Lugemata postitus Postitas Tiit » 01 Juun 2015, 15:08

Tervist,


Tekkis mõte sarnase isendi soetamiseks(BMW F650GS, 800cm3, 2009.
Aga siinsed jutud "nõrgast" veepumbast tekitavad sügavaid kahtlusi.
Kas kellelgi on kogemusi 2008-2012 mudeliga, et kas hädad on samad?
On selle tsikliga võimalik sõita või peab ainult remontima?


Terv,
Tiit
Kasutaja avatar

Snowhite
Mode
Postitusi: 825
Liitunud: 10 Apr 2009, 15:13
Tsikkel: 790R, 701Rally
Asukoht: Tallinn, Harku
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 26 korda
Kontakt:

Re: BMW F650GS nõuanded/kogemused..?

Lugemata postitus Postitas Snowhite » 01 Juun 2015, 15:18

mortenx83 kirjutas:kas on keegi kat. välja võtnud?

http://faq.f650.com/GSFAQs/ExhaustModif ... .htm#Stock Exhaust Modifications
Pritsega versioonil tervitatud nähtus - karpadega versioonil väga mitte.
Kui kuumust tagumiku all liiga palju, siis lase aga käia. Pisut läheb hääl rohkem rabedamaks ja pops kõvemaks ja veidi tuleb sõidu ajal vibratsiooni juurde.

(ja - segu läheb lahjemaks aga kui näiteks siit mere äärest eemale minna pisut ka mägedesse, siis on too päris ok seade selle jaoks).
Pilt

Reisirataste ettevalmistus, vedrustuse seadistus ja ümberehitus, hooldus ja tehniline tugi/koolitus.
http://www.vugtec.com
Porganditele tehnilist abi ja hooldust saab ka!
Kasutaja avatar

Snowhite
Mode
Postitusi: 825
Liitunud: 10 Apr 2009, 15:13
Tsikkel: 790R, 701Rally
Asukoht: Tallinn, Harku
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 26 korda
Kontakt:

Re: BMW F650GS nõuanded/kogemused..?

Lugemata postitus Postitas Snowhite » 01 Juun 2015, 15:21

Tiit kirjutas:Tervist,


Tekkis mõte sarnase isendi soetamiseks(BMW F650GS, 800cm3, 2009.
Aga siinsed jutud "nõrgast" veepumbast tekitavad sügavaid kahtlusi.
Kas kellelgi on kogemusi 2008-2012 mudeliga, et kas hädad on samad?
On selle tsikliga võimalik sõita või peab ainult remontima?


Terv,
Tiit

Pigem oli algselt siin teemas siiski tegemist esimese ja teise põlvkonna vanade ja päris gessudega, millel kasutusel 1 pütane 650 rotax mootor.

See uus "väike" gs -u on juba "hiinakas" ja seal hoopis teine mootor. 2 silindrit, teistmoodi kast, teistmoodi juhtimine, teine pumpla jne jne jne.
hirmus öko, suhteliselt lihtne ja kui normaalselt hooldada, siis sõidab pikki maid igast asendist.
:bsmile:
Pilt

Reisirataste ettevalmistus, vedrustuse seadistus ja ümberehitus, hooldus ja tehniline tugi/koolitus.
http://www.vugtec.com
Porganditele tehnilist abi ja hooldust saab ka!

Tiit
Postitusi: 5
Liitunud: 22 Mai 2014, 18:32

Re: BMW F650GS nõuanded/kogemused..?

Lugemata postitus Postitas Tiit » 01 Juun 2015, 15:58

Pigem oli algselt siin teemas siiski tegemist esimese ja teise põlvkonna vanade ja päris gessudega, millel kasutusel 1 pütane 650 rotax mootor.

See uus "väike" gs -u on juba "hiinakas" ja seal hoopis teine mootor. 2 silindrit, teistmoodi kast, teistmoodi juhtimine, teine pumpla jne jne jne.
hirmus öko, suhteliselt lihtne ja kui normaalselt hooldada, siis sõidab pikki maid igast asendist.
:bsmile
No tänud kiire vastuse eest :D
Ühe kahtluse hajutasid ära ja selle "hiinakaga" panid automaatselt teise asemele :D :D :D

Laias laastus tundub siiski, et tasub proovimist :bsmile:

Teema algataja
mortenx83
Postitusi: 37
Liitunud: 08 Veebr 2015, 15:33
Tsikkel: f650gs
Kontakt:

Re: BMW F650GS nõuanded/kogemused..?

Lugemata postitus Postitas mortenx83 » 07 Juul 2015, 23:23

ei tea kas tagumise ratta ABS tundlikkust maha saab keerata :)

Vadi
Postitusi: 200
Liitunud: 12 Apr 2004, 12:50

Re: BMW F650GS nõuanded/kogemused..?

Lugemata postitus Postitas Vadi » 08 Juul 2015, 01:13

mortenx83 kirjutas:ei tea kas tagumise ratta ABS tundlikkust maha saab keerata :)
...ja mis see peaks andma?

Vadi
Postitusi: 200
Liitunud: 12 Apr 2004, 12:50

Re: BMW F650GS nõuanded/kogemused..?

Lugemata postitus Postitas Vadi » 08 Juul 2015, 02:18

Snowhite kirjutas:
Tiit kirjutas:Tervist,


Tekkis mõte sarnase isendi soetamiseks(BMW F650GS, 800cm3, 2009.
Aga siinsed jutud "nõrgast" veepumbast tekitavad sügavaid kahtlusi.
Kas kellelgi on kogemusi 2008-2012 mudeliga, et kas hädad on samad?
On selle tsikliga võimalik sõita või peab ainult remontima?


Terv,
Tiit

Pigem oli algselt siin teemas siiski tegemist esimese ja teise põlvkonna vanade ja päris gessudega, millel kasutusel 1 pütane 650 rotax mootor.

See uus "väike" gs -u on juba "hiinakas" ja seal hoopis teine mootor. 2 silindrit, teistmoodi kast, teistmoodi juhtimine, teine pumpla jne jne jne.
hirmus öko, suhteliselt lihtne ja kui normaalselt hooldada, siis sõidab pikki maid igast asendist.
:bsmile:
Ja tänapäeval siis milline 650 gs on kahe silindriga.... Ja mitte rotaxi mootoriga (seda siis kuni 800)
Kasutaja avatar

Snowhite
Mode
Postitusi: 825
Liitunud: 10 Apr 2009, 15:13
Tsikkel: 790R, 701Rally
Asukoht: Tallinn, Harku
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 26 korda
Kontakt:

Re: BMW F650GS nõuanded/kogemused..?

Lugemata postitus Postitas Snowhite » 08 Juul 2015, 08:35

Vadi kirjutas:
Snowhite kirjutas:
Tiit kirjutas:Tervist,


Tekkis mõte sarnase isendi soetamiseks(BMW F650GS, 800cm3, 2009.
Aga siinsed jutud "nõrgast" veepumbast tekitavad sügavaid kahtlusi.
Kas kellelgi on kogemusi 2008-2012 mudeliga, et kas hädad on samad?
On selle tsikliga võimalik sõita või peab ainult remontima?


Terv,
Tiit

Pigem oli algselt siin teemas siiski tegemist esimese ja teise põlvkonna vanade ja päris gessudega, millel kasutusel 1 pütane 650 rotax mootor.

See uus "väike" gs -u on juba "hiinakas" ja seal hoopis teine mootor. 2 silindrit, teistmoodi kast, teistmoodi juhtimine, teine pumpla jne jne jne.
hirmus öko, suhteliselt lihtne ja kui normaalselt hooldada, siis sõidab pikki maid igast asendist.
:bsmile:
Ja tänapäeval siis milline 650 gs on kahe silindriga.... Ja mitte rotaxi mootoriga (seda siis kuni 800)

https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_F_ser ... allel-twin

see nime asi on neil nii segane, et nad ise ka ei usu.
Pilt

Reisirataste ettevalmistus, vedrustuse seadistus ja ümberehitus, hooldus ja tehniline tugi/koolitus.
http://www.vugtec.com
Porganditele tehnilist abi ja hooldust saab ka!
Kasutaja avatar

tfr
Postitusi: 560
Liitunud: 07 Okt 2003, 12:12
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 2 korda

Re: BMW F650GS nõuanded/kogemused..?

Lugemata postitus Postitas tfr » 08 Juul 2015, 09:39

Alates 2008 mudelitest on nii, et F650GS on parallel twin ja G650GS on ühepütine.
TransAlp '02
Kasutaja avatar

Antskala
Postitusi: 39
Liitunud: 06 Sept 2004, 09:51
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: BMW F650GS nõuanded/kogemused..?

Lugemata postitus Postitas Antskala » 08 Juul 2015, 09:50

Mingil hetkel sai BMW ise ka aru, et nimed tekitavad segadust ja alates 2013 on parallel twin'i mudelinimi F700GS.

Ise oman 2012 aasta F650GS, hetkeks on läbisõit 18000 km ja roolikannulaagrid vajavad vahetamist. Pidi olema parallel twin'de tüüpviga. Muus osas olen piirdunud jooksva hooldusega.
F650GS 2012
Kohvrid, raamid, paagikotid, sadulakotid, kaitserauad, keskhargid, rehvid,jne.
http://motokaup.ee/

Teema algataja
mortenx83
Postitusi: 37
Liitunud: 08 Veebr 2015, 15:33
Tsikkel: f650gs
Kontakt:

Re: BMW F650GS nõuanded/kogemused..?

Lugemata postitus Postitas mortenx83 » 09 Juul 2015, 21:50

Vadi kirjutas:
mortenx83 kirjutas:ei tea kas tagumise ratta ABS tundlikkust maha saab keerata :)
...ja mis see peaks andma?


et abs rakenduks natuke vähem tagumisele rattale , praegu ei saa tagumise rattaga enavähem üldse pidurdada
Kasutaja avatar

Snowhite
Mode
Postitusi: 825
Liitunud: 10 Apr 2009, 15:13
Tsikkel: 790R, 701Rally
Asukoht: Tallinn, Harku
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 26 korda
Kontakt:

Re: BMW F650GS nõuanded/kogemused..?

Lugemata postitus Postitas Snowhite » 10 Juul 2015, 08:17

mortenx83 kirjutas:
Vadi kirjutas:
mortenx83 kirjutas:ei tea kas tagumise ratta ABS tundlikkust maha saab keerata :)
...ja mis see peaks andma?


et abs rakenduks natuke vähem tagumisele rattale , praegu ei saa tagumise rattaga enavähem üldse pidurdada
Kõigepealt taustast -
sel rattal on 2 eraldi kontuuriga ABS(N) ja õnneks need toimivad üks siis eest heebliga ja teine tagant vajutades.
Paljude probleemide tagamaaks on ABS-i sensorite või rõngaste vale kaugus või kahjustused või mustus. (piduritolm ja teetolm jnejnejne).
Rõnga ja sensori vahemaa on tehase manualis kirjas aga idee seisneb selles, et laagrid peavad korras olema ja rõngas ei tohi olla ka laperguseks väänatud. (vahel juhtub rehvivahetuste käigus).

Edasi on ABS-i süsteemide kehva toimimise põhjustajaks tihti vahetamata õli või valesti vahetatud õli.
Point siis selles, et süsteemi sees on solenoidid mis võivad hoida kinni teatud kogust vana õli ja kui arvuti kaudu neid ei aktiveeri, siis õlivahetusel jääb see sinna alles, vahel ka koos õhumullide ja mustusega. Teatud mööndustega saab seda õlivahetust ja "õhutamist" ka ise teha aga kõige õigem ja lihtsam oleks pöörduda selleks töökoja poole, kel on bemmi hooldusarvuti olemas.
PS! ka õli kogus on hoopis muu, mida tuleb kasutada võrreldes konventsionaalse süsteemiga.
PPS! kui libedal pinnal pidurdades abs rakendub liialt, siis tuleb lugeda seda off-road sõiduks ja lõpuks ta välja lülitada. Entusiastlikumad mehed panevad lüliti vahele neile.
Pilt

Reisirataste ettevalmistus, vedrustuse seadistus ja ümberehitus, hooldus ja tehniline tugi/koolitus.
http://www.vugtec.com
Porganditele tehnilist abi ja hooldust saab ka!

Teema algataja
mortenx83
Postitusi: 37
Liitunud: 08 Veebr 2015, 15:33
Tsikkel: f650gs
Kontakt:

Re: BMW F650GS nõuanded/kogemused..?

Lugemata postitus Postitas mortenx83 » 16 Juul 2015, 12:06

Nonii nüüd läks vist mingi sensor vms, Neutral tuli põleb koguaeg, on kellegil ette tulnd ?



Vasta

Mine “Mootorratastest üldiselt”