Kas talv läbi poolviltu hoidmine amorte ei tapa?
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 78
- Liitunud: 12 Aug 2008, 21:49
- Tsikkel: yamaha tdm850,honda cr250
- Asukoht: mulgimaa
Kas talv läbi poolviltu hoidmine amorte ei tapa?
Kuidas te rattaid talvel hoiate kel ainult joodikujalg on?Samas oli endal vaja esiamorte vahetada siis pidin vintsiga esiosa lakke rippu tõmbama,tagaratta vahetusel sama jama ootamas ees...Kas talv läbi sedasi poolviltu hoidmine amorte ei tapa?Kas olemas ka peale keskhargi ,et saaks rattad maast lahti...leegika torud jooksevad all ja millegile tõsta seisma ei saa....
-
- Postitusi: 293
- Liitunud: 11 Mär 2005, 15:04
- Tsikkel: KTM 250 EXC-F
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: Rumalad küsimused 2
Aga miks ta tapma peaks? Ratas on ju mõeldudki püstiasendisse. See natuke poolviltu ei tee muhvigi. Pole vaja üle mõelda.
-
- Postitusi: 1811
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 217 korda
- Tänatud: 88 korda
Re: Rumalad küsimused 2
Kuskil keegi "teadis" et esiamordi simmerid pidid ühelt poolt lekkima hakkama, ei mäleta enam, kummalt poolt. Ühe talve hoidsin paku otsa fikseeritult. Edaspidi on niisama jäänud ja midagi pole juhtunud .
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Re: Rumalad küsimused 2
pühak kirjutas:Kuskil keegi "teadis" et esiamordi simmerid pidid ühelt poolt lekkima hakkama, ei mäleta enam, kummalt poolt. Ühe talve hoidsin paku otsa fikseeritult. Edaspidi on niisama jäänud ja midagi pole juhtunud .
Vasaku esimese amordi simmer hakkab kiiremini lekkima, kuna talv läbi on surve sellel amordil peal, ega ta iga talv ei lekigi, lihtsalt kiirendab simmeri vananemise protsessi. Lahenduseks oleks keskjalale panna või siis osta rattapukid.
Kui juba lekib, siis võiks korralikud simmerid ka panna, mitte mingeid hiinakaid, mida mõni motopood siin meil müüb. Vähemalt kestavad.
-
- Postitusi: 1135
- Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
- Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 68 korda
Re: Rumalad küsimused 2
Nii esimene kui tagumine pukk on ju selleks olemas /võimalik osta. Mul on baigil tagumine olemas ja kasutan, aga mitte midagi ei juhtuks ka, kui ratastel seisaks.
-
- Postitusi: 1811
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 217 korda
- Tänatud: 88 korda
Re: Rumalad küsimused 2
Aga kas keegi oskab täpsustada, mismoodi see küljejalal seismine just ainult seda vasakpoolset simmerit mõjutab, kuna amorditorud ju esiratta võlliga omavahel enamvähem jäigalt ühendatud ja koormus amortidele tuleb ratta ning võlli kaudu? Ega vasak amort pole ju rohkem kokku lükatud? Niisamuti pole see ju ka toetuspunkt maha?
siis väärib see ka väärkasutamist!"
-
- Postitusi: 3191
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 195 korda
Re: Kas talv läbi poolviltu hoidmine amorte ei tapa?
aivar424 kirjutas:pühak kirjutas:Kuskil keegi "teadis" et esiamordi simmerid pidid ühelt poolt lekkima hakkama, ei mäleta enam, kummalt poolt. Ühe talve hoidsin paku otsa fikseeritult. Edaspidi on niisama jäänud ja midagi pole juhtunud .
Vasaku esimese amordi simmer hakkab kiiremini lekkima, kuna talv läbi on surve sellel amordil peal, ega ta iga talv ei lekigi, lihtsalt kiirendab simmeri vananemise protsessi. Lahenduseks oleks keskjalale panna või siis osta rattapukid.
Kui juba lekib, siis võiks korralikud simmerid ka panna, mitte mingeid hiinakaid, mida mõni motopood siin meil müüb. Vähemalt kestavad.
Mis nipiga ühele amordile ainult surve mõjub?Kas käänulisel teel sõites on raskus kord vasaku ja kord parema esivedru peal?
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Re: Rumalad küsimused 2
franz125 kirjutas:aivar424 kirjutas:pühak kirjutas:Kuskil keegi "teadis" et esiamordi simmerid pidid ühelt poolt lekkima hakkama, ei mäleta enam, kummalt poolt. Ühe talve hoidsin paku otsa fikseeritult. Edaspidi on niisama jäänud ja midagi pole juhtunud .
Vasaku esimese amordi simmer hakkab kiiremini lekkima, kuna talv läbi on surve sellel amordil peal, ega ta iga talv ei lekigi, lihtsalt kiirendab simmeri vananemise protsessi. Lahenduseks oleks keskjalale panna või siis osta rattapukid.
Kui juba lekib, siis võiks korralikud simmerid ka panna, mitte mingeid hiinakaid, mida mõni motopood siin meil müüb. Vähemalt kestavad.
Mis nipiga ühele amordile ainult surve mõjub?Kas käänulisel teel sõites on raskus kord vasaku ja kord parema esivedru peal?
No seleta siis miks kevadel enamasti amordisimmerid lekivad ja enamasti vasak pool ainult?
Et ma niisama pläma ei aja siis : 12:40
-
- Postitusi: 293
- Liitunud: 11 Mär 2005, 15:04
- Tsikkel: KTM 250 EXC-F
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: Kas talv läbi poolviltu hoidmine amorte ei tapa?
Mis jutt see on. Mul on 6 erinevat ratast 12 aasta jooksul olnud ja pole ühelgi simmerid üle talve seismise parast jooksma hakanud. Täiesti lampi on nii paremaid kui vasakuid läinud. Eks ta rohkem selline "rattal oli veider hääl, nüüd vaja mootor lahti võtta" teema on. Sõitke ja arge muretsege ja kui talv, siis pole vaja tegevusetuse tõttu uusi probleeme välja mõelda.
-
- Postitusi: 1811
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 217 korda
- Tänatud: 88 korda
Re: Kas talv läbi poolviltu hoidmine amorte ei tapa?
Äkki mõni professionaalne spetsialist, kes pidevalt erinevate tsiklite remondiga tegeleb, kommenteeriks seda asja?
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Re: Kas talv läbi poolviltu hoidmine amorte ei tapa?
Seal viimases youtubi videos Neeme tegelebki igapäevaselt tsiklite hooldusega. Siin foorumis on ta Streetmoto nime all.
-
- Postitusi: 396
- Liitunud: 18 Juun 2014, 21:53
- Tsikkel: Aprilia Pegaso Trail 650
- Asukoht: Tallinn/Viljandi
- Tänanud: 56 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: Kas talv läbi poolviltu hoidmine amorte ei tapa?
Siis peab talveks seina najale toetama
-
- Postitusi: 319
- Liitunud: 27 Veebr 2004, 10:41
- Tsikkel: Bastard
- Asukoht: tln
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 21 korda
Re: Kas talv läbi poolviltu hoidmine amorte ei tapa?
sama teema nagu iga sügise-kevadise õlivahetusega
-
- Postitusi: 3191
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 195 korda
Re: Kas talv läbi poolviltu hoidmine amorte ei tapa?
Mul seisavad mõlemad rattad tagapuki peal kas siis peaksid mõlemad simmerid jooksma kevadeks
Edit.vaadates videot ja kuulates juttu siis peaksid mõlemad simmerid ovaalsed olema,amordid ju ca. 24 kraadise nurga all.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Mode
- Postitusi: 1674
- Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
- Tsikkel: Kawaspa
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 127 korda
Re: Kas talv läbi poolviltu hoidmine amorte ei tapa?
Simmer kipub pigem nii minema, et mingi putukas või pigitäpike kuivab ära ja siuhti lekib.
Hetkest kui harjutasin puhastamise nö. igapäevaseks tegevuseks on simmerite kulu kadunud.
Pukkade peal hoian pigem rehvide hoidmise pärast.
-
- Postitusi: 822
- Liitunud: 14 Mai 2011, 08:39
- Tsikkel: ZX10R Fighter
- Asukoht: Tallinn - 56934211
- Tänanud: 6 korda
Re: Kas talv läbi poolviltu hoidmine amorte ei tapa?
Kas teil kellegil on need amordid siis täiesti sirgelt loodis ? Pean silmas ettepoole kallet ei ole ? Isiklikult ei näe vahet kuhupoole kallutatud on...
Siis peaksid ju puki peal seistes ka lekkima
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Kas talv läbi poolviltu hoidmine amorte ei tapa?
Küljejalal seistes võib ju lenksu paremale lõpuni keerata ja siis jääb suht sama surve mõlemale amordile.Üldiselt on see minu arust pseudo teema,see simmerite väsimine jalal seistes.Ilmselt on seljuhul olnud puks kulunud ja jalal seistes võib vasaku simmeri nö ära vajutada,aga see ei ole ju eriti võimalik,kui puksid ja kõik muu korras.Mul seisis ratas mitu aastat külje jalal ja nüüd keskhargil,aga pole küll midagi sellist täheldanud.Väimehe varadero seisab juba üle kolme aasta suht sama kohapeal(mõned sõidud ainult tehtud) ja ka pole idagi jooksma hakanud.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 390
- Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
- Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
- Asukoht: Saaremaa
- Tänatud: 5 korda
Re: Kas talv läbi poolviltu hoidmine amorte ei tapa?
Tõenäoliselt mis siiski simmeritele ära teeb amordi puhul on vanus ja nende hoiustamis temperatuur, loomulikult igasugune sodi mis õlisimmerini pääseb aitab kaasa selle purunemisele. Ning tegelikult tuleb õlivahetus ka kasuks mingi mõistliku kasutusvälba jooksul, kaitseb sisemisi detaile ja liugpindasid ning simmereid samuti.
Mingid surved ja nurgad erilist mõju küll korras amortide puhul ei tohiks avaldada, kui just puksides kolisevat loksu pole või ratast esiratta peal püstises asendis ei hoia.
Ohverdan bensiini !
Re: Kas talv läbi poolviltu hoidmine amorte ei tapa?
XL1000 kirjutas:Küljejalal seistes võib ju lenksu paremale lõpuni keerata ja siis jääb suht sama surve mõlemale amordile...
Amordid on võlliga jäigalt seotud ja neil on igal juhul mitte suht, vaid täpselt sama surve.
Re: Kas talv läbi poolviltu hoidmine amorte ei tapa?
ainuke variant, kuidas küljejala poolne simmer varem lekkima hakkab, on seotud õli taseme erineva kõrgusega amortides. Kaldes masinal on ju 1 toru teisest veidi kõrgemal ja kui ühe õlitase ulatub simmerini, võib asjaolude kokkulangemisel vana simmer lekkima hakata. Eriti veel soojas garaazis, kui surve tekib.
Mul KTM suutis 4 kuuga hakata immitsema, aga sel juhul mõlemast amordist korraga.
-
- Postitusi: 382
- Liitunud: 15 Okt 2006, 18:27
- Tsikkel: Valgete kätega tehtud
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Kas talv läbi poolviltu hoidmine amorte ei tapa?
mella kirjutas:ainuke variant, kuidas küljejala poolne simmer varem lekkima hakkab, on seotud õli taseme erineva kõrgusega amortides. Kaldes masinal on ju 1 toru teisest veidi kõrgemal ja kui ühe õlitase ulatub simmerini, võib asjaolude kokkulangemisel vana simmer lekkima hakata. Eriti veel soojas garaazis, kui surve tekib.
Kas sul on amorditorud ühendatud või?
Triumph Speed Triple, KTM LC4 SX, Husqvarna WR125,
-
- Postitusi: 822
- Liitunud: 14 Mai 2011, 08:39
- Tsikkel: ZX10R Fighter
- Asukoht: Tallinn - 56934211
- Tänanud: 6 korda
Re: Kas talv läbi poolviltu hoidmine amorte ei tapa?
Kui nüüd amordi ehitust vaadata , siis putke toru ei toeta simmerile vaid juhtpuksidele . Kui juhtpuksid on juba niipalju kulunud , et putke simmerile toetab , siis ongi parem kui õlist tühjaks jookseb - saad aru , et tuleb hooldusese viia
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2504
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 181 korda
- Tänatud: 341 korda
Re: Kas talv läbi poolviltu hoidmine amorte ei tapa?
mella kirjutas:ainuke variant, kuidas küljejala poolne simmer varem lekkima hakkab, on seotud õli taseme erineva kõrgusega amortides. Kaldes masinal on ju 1 toru teisest veidi kõrgemal ja kui ühe õlitase ulatub simmerini, võib asjaolude kokkulangemisel vana simmer lekkima hakata. Eriti veel soojas garaazis, kui surve tekib.
Mul KTM suutis 4 kuuga hakata immitsema, aga sel juhul mõlemast amordist korraga.
See on päris hea teooria Aga arvestades, et on reede, siis antakse vast andeks
Aga et päris kindel olla, siis tee katse, võta kumbagi kätte õllepudel, tõsta vasakus käes olev pudel kõrgemale (ca 20cm) ja vaata kas paremas käes olevas pudelis nivoo kerkis.
Re: Kas talv läbi poolviltu hoidmine amorte ei tapa?
No ei ole nii siis v?
Keegi oleks ikka võinud uskuma jääda.
Kui juba kallutades lekib, siis sõites soojenedes võiks ju lausa ojadena joosta, kui surve sees
Ja 1 täpsustus - traielil peaks hakkama hoopis teise külje amort jooksma, neil jalg paremal pool.
Maaks kirjutas:Aga et päris kindel olla, siis tee katse, võta kumbagi kätte õllepudel, tõsta vasakus käes olev pudel kõrgemale (ca 20cm) ja vaata kas paremas käes olevas pudelis nivoo kerkis.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.