ABS mootorrattal

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Kangur
Postitusi: 41
Liitunud: 26 Sept 2012, 19:41
Tsikkel: K1200GT
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: ABS mootorrattal

Lugemata postitus Postitas Kangur » 17 Sept 2015, 18:57

Olen oma rattaga äkkpidurdades tagumise ratta korralikult maast lahti saanud. Usun et ilma ABS abita oleks üle nippli käinud. Tundub et aitab:)



Teema algataja
volber
Postitusi: 35
Liitunud: 16 Sept 2015, 20:39
Tsikkel: FZ-S
Tänatud: 1 kord

Re: ABS mootorrattal

Lugemata postitus Postitas volber » 17 Sept 2015, 19:20

StreetMoto kirjutas:
Black kirjutas:ABS annab ka üsna momentaalselt järele, see ta point ongi.
Ei saa enam (kordan "ENAM") üldistada. ABS-il ja ABS-il on suur vahe. Tsiklite esimesed vanakooli ABS-id tõesti lasid hetkega järgi kui tundsid blokeerumist. Tulemuseks võib olla väga tõsine ehmatus lenksu taga, sest kui see juhtub kurvis, järsemal pööramisel või kaldes olles, siis muutub trajektoor kardinaalselt. Ei kujutagi ette, mida kartlikud või algajad selle peale teevad - äkki panevad põõsasse ja ABS pigem saatanast kui abimeheks. Aga tänapäevased uute tsiklite ABS-id on pigem juba sõidu assistendid ja sujuvad pidurdusjõu muutjad, kus ABS-i töö on sisuliselt identne juhipolse õrna pidurdusjõu vähendamisega piduriheeblil.

Teen igapäevaselt proovisõite peaaegu iga teenindusest väljuva tsikliga ja seetõttu on võrdlusmomenti kuhjaga. Minu parimad emotsioonid ABS-i vallast pärinevad sõitudest uute BMW-de ja KTM-idega. Ma testin peale rehvivahetusi näiteks rehvide pidavust blokeerumiseni ja on harjumus heeblid lõpuni tõmmata, et saaks nii esimese kui tagumisega väikse loha. Siis uuemate tsiklitega, kus ABS kenasti peal ja eeldaksin ABS-i poolt järsku tegevust bloki hetkel on värskematel tsiklite selle asemel tulemuseks tõesti efektiivne blokeerumise piiril värina- ja võbinavaba aeglustus kuni seismajäämiseni. Ja ei ole ka eelkõneleja poolt mainitud tükilist pidurdamist. Vot see on tase, milleni ilmselt kõik tootjad oma ABS-idega püüdlevad. Loomulikult on veel sealt edasiarendus, milline on blokeerumise piir erinevate sõidureziimide jaoks.

PS! ja kui nüüd hakkab jutt, et teoreetiliselt ei ole võimalik mittetükiline ABS-i toime, siis küsimus on tõesti selle kontrolltsükli sageduses. Ka kineskoopteleka ekreenipilt ei ole meie silma jaoks tükiline, vaid sujuv, mis siis et tegelikult kuvatakse üksikuid seisvaid pilte teatud kaadrisagedusega ja meie tajume seda ühtlase liikuva pildina. Kui anda pidurdusjõudu järele sagedusega 100x sekundis ja seda väikese protsendiga, siis teoreetiliselt on see tükiline toime, kuid praktikas tänu inertsile tajub sõitja seda sujuva ABS-i sekkumisena.
Aga mida arvad japside ABSidest a'la fazer või gsr? (2006/07/08) Bmw ja KTMile ei hakka hammas peale :) Kuigi pigem olen vastuse kätte saanud, ikkagi ABSiga. Imestan, et neid nii vähe meil müüa on (odavama otsa rattaid pean silmas)

will111
Postitusi: 3370
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 218 korda

Re: ABS mootorrattal

Lugemata postitus Postitas will111 » 17 Sept 2015, 20:03

mx77, aga TÄPSELT SÕNASÕNALT just seda ma ju teile rääkisingi?! minu jaoks ei ole oluline, kas rinka on hea võrdlus või mitte...rääkisin konkreetsest vahest ja konkreetsetest olukordadest ning ütlesin ka väga selge sõnaga, kus on mis parem. misasi siis veel arusaamatuks jäi?

seda, et absiga pidurdamist sõitja jaoks mingi rappumisena tunda on, pole mina kuskil väitnud.
Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1657
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 151 korda
Tänatud: 77 korda

Re: ABS mootorrattal

Lugemata postitus Postitas pühak » 17 Sept 2015, 20:30

Lugesin millalgi mingist soome autoajakirjast üht abs-i testimise lugu. Abs-ga sai muidu igal juhul kiiremini pidama, erand oli vaid paksem pehme lumi, mille all parema pidamisega pind. Vastab tugevale lumesajule, kui sahka pole veel tulnud eeldusel, et enne sadu on asfalt paljas olnud. Nimetatud puhul sai ilma abs-ta seetõttu paremini pidama, et blokeerunud rattad niiöelda "kaevusid sisse," lükates lund enda ees ja see aitas pidurdamisele kaasa. Juhitavus muidugi sellise pidurduse puhul null. Tsikli puhul püsti püsimise võimalused samuti nullilähedased.
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Kasutaja avatar

kalle
Mode
Postitusi: 716
Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
Tsikkel: Joone all on miskit
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 13 korda
Kontakt:

Re: ABS mootorrattal

Lugemata postitus Postitas kalle » 17 Sept 2015, 21:44

Mulle tundub, et paljude nede proovimiste mõte on olnud nimme tõestada, et ABS saab kindlasti kiiremini pidama. Saabki, kui ilma absita rattaga mitte üritada teha maksimaalset tulemust. Hea näide on just postitatud video, kus abiraamiga tsikkel märjal pinnal oleks alt ära läinud. Väga õpetlik on näha kui kiirelt ratas alt ära kaob, aga sinna oleks hea olnud kolmandaks teha ka proov, kus oleks samal märjal pinnal üritatud teha ilma absuta tõhus pidurdus. Vahe oleks olnud ka selles olukorraska absi kasuks, aga pilt oleks olnud veidi reaalsem sellele, millega tuleb reaalis hakkama saada.
Päris mitmeid aastaid oleme Haapsalus lennuväljal neid ABS vs ilma katseid teinud. Tulemus on see, et kui ilma absita teha keskendunud tõhus pidurdus, on tulemus enamasti sama ja mõnelgi korral on abs ka alla jäänud. Alati on olnud väga oluline selle juures see hetk, millise jõu ja liigutusega pidurdust alustada. Sest ka uuema põlvkonna abs võib väga äkilise rabamise peale tekitada sellised lahtikinni liigutused, et pidurdusmaa läheb palju pikemaks, kui järgmise katsega samal kiirusel, rattal ja sõitjaga, kus abs küll rakendus, aga pidurduse algne faas sarnanes tegevusele, mida peab tegema juht, kellel ei ole absi ja kes sooritab tõhusa piduduse ilma, et esiratas blokeeruks.
Ka oma ABSiga bemmil olen korduvate katsetaga saanud samas Haapsalu lennuväljal kiirustel 60-100 pidurdusmaad üsna samale joonele abs sees ja väljas, aga siin on väga oluline point.
KÕIK need katsed toimuvad kontrollitud olukorras, kus on teada, et toimub pidurdamine ja juht on valmis ja maksimaalselt keskendunud. ABSi kõige suurem mõte ja eelis tuleb mängu siis, kui me läheme reaalsesse olukorda maanteel vm, kus on mängus erinevad halvad teeolud, ootamatud olukorrad, väsimus ja hajali olek jne. Kui sellised elemendud tulevd mängu võimaliku äkkipiduduse juures, siis siin ongi olukord, kus ABS võib päästa tsikli lappimisest, või ka elu.
Polegi niiväga oluline, kas kontrollitud olukorras proovides võidab abs või mitte, oluline on see, et reaalses ohuolukorras on abs abiks seal, kus inimene vea teeb. Väikses ehmatuse või ka suurema paanika korral tehtud vigade puhul pole enam mõtet rääkida kumma süsteemi pidurdusmaa on pikem.

Kuigi ABS on väga oluline turvalisust tõstev element, olen mina lõpuni seisukohal, et ka ABSiga ratta omanikud peaks harjuatama oma pidurdust ja mõttelaadi nii, nagu seda süsteemi poleks, et olla ise oma pidusduste peremees. Eksimine on aga inimlik ja reageerimist reaalses paanikaolukorras on üsna võimatu harjutada, seega on ABS lõppkokkuvõttes väga abiks leiutis:)

Kk
KZ1000C3
ST1100N
XL600R
R1100GS
STS Pelikan MK I
Kasutaja avatar

puna
Postitusi: 2144
Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
Tsikkel: 90º L2 ja KTM 690SMC
Asukoht: HLK-TAL
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 11 korda

Re: ABS mootorrattal

Lugemata postitus Postitas puna » 17 Sept 2015, 21:45

Ducati uuel multistradal pidi olema uskumatu ABS süsteem
Müügiks kõik mis piltidel näha: http://picasaweb.google.com/10670690264 ... 142/Sale02#
Tel. +3725654585, +358445654585
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 4866
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1004 korda
Tänatud: 218 korda

Re: ABS mootorrattal

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 17 Sept 2015, 21:51

ABS süsteem ilma pidurdusjõu reguleerimiseta,nagu ta on ilmselt paljudel vanematel tsiklitel ja uutel ratastel-autodel olev, on ikka kaks ise asja.Nendes uuemates süsteemides aitab pidurdusjõudu doseerida ikkagi elekter läbi aju(brake assistant) ja äkkpidurdusel võtab elekter juhtimise juba 100% üle.Ilmselt igaüks kes on uuema autoga äkkpidurduse teinud on seda kogenud,et piduripedaal kaob ise sügavamale(lausa jalalt ära) kuni auto lõpliku peatumiseni.Mul on nüüdseks juba kolmas uuena ostetud selline auto(ja iga uuem on eelmisest parem-efektiivsem) ja esimesel korral pidin püksid täis tegema kui nii juhtus.Pidurdasin lihtsalt veits järsemini(lõin nö jalaga piduri põhja),sest märkasin jalakäijat liiga hilja ja auto tegi sellise pidurduse,et oli 10m enne ülekäigurada seismas.Hea,et kedagi taga polnud.Tavapidurdusel kui see ei rakendu on pidurdamine hoopis teist moodi.Ka talvel libedaga sujuvalt vajutades hakkab ABS kergelt tööle ja käristab suht olematu pidurdusega edasi,kui aga järsult pidurdada(seda oli ka manualis kirjutatud,et nii käituda)sai auto imeväel palju lühema maaga pidama.Need süsteemid on üldjuhul elektrilise piduri võimendusega.
Ehk siis Neeme mainitud uuemate rataste nö kombineeritud süsteemid on ikka suht teisest puust,kui lihtsalt puhas ABS ilma selle muu lisata.
Mitte ,et ma tahaks väita,et see vanem ABS halb on,aga ta ei ole nii efektiivne lihtsalt ja rakendub reaalselt ainult kui ratas hakkab mehhaaniliselt blokeeruma.Ehk,kui see ei ole kombineeritud süsteem,siis mina tsikli puhul ei peaks seda just väga suureks eeliseks,kui on kaks sama marki ratast ja ühel on ABS,kuid teisel pole.
Ma ei tea ,mis aastast seda tsiklitele paigaldama hakati,aga kallimad autod said need süsteemid standardisse nii umbes 2005+- siia sinna.Lihtsamatel hakkasid parema varustusega standardis olema mõned aastad hiljem.Tsiklitele ilmselt veelgi hiljem.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

kalle
Mode
Postitusi: 716
Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
Tsikkel: Joone all on miskit
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 13 korda
Kontakt:

Re: ABS mootorrattal

Lugemata postitus Postitas kalle » 17 Sept 2015, 22:29

Selles osas on autod üsna rohkem varustatud. St moodsate piduri assistentidega võrreldavaid süsteeme pole tsiklitel veel rakendatud. KTMil esimesena mängu tulnud (kuna tegu on Boschi süsteemiga, siis võib oletada, et sama süsteemi müüjakse millalgi ka muudele tootjatele) uus absiga seotud (kurvi)stabiilsus kontroll on selles osas suur samm uue asja poole. Aga muus osas on tegu siiski enamsti piduri auto mõttes lihtsa võimenditega, mida ka vaid pigem bemm kasutab. Ja pole see piduri võimendus olnud ka väga valutu teema rakendada tsiklile, nii et sellest reaalselt kasu oleks. Nii ongi, et minu 98 aasta 1100GS ja tänane uus 1200GS saavad ikka üsna sama maa peal pidama. Lisaks oli mulle pisike üllatus, et nt bemmi K1600 pidurid jätsid reaalsel äkkpidurduse katsel üsna tavalise piduri mulje ja ka pidurdusmaa oli üsna võrdne palju vanemate ratastega samas olukorras proovides. Ja kui K1600 pole uus tippmudel, siis mis veel on? Kokkuvõtteks tuleb tsikliga pidurdedas ka tänapäeval palju rohkemk ise ametis olla, kui moodsa autoga, kus abimehi ikka palju rohkem.

Kk
KZ1000C3
ST1100N
XL600R
R1100GS
STS Pelikan MK I
Kasutaja avatar

Junzu
Postitusi: 433
Liitunud: 27 Aug 2007, 23:11
Tsikkel: Z1000 2011'
Asukoht: Tartu

Re: ABS mootorrattal

Lugemata postitus Postitas Junzu » 17 Sept 2015, 23:15

Black kirjutas:Huvitav, on mõnel ABS-iga tsiklil üle noka pidurdamist vältiv güroandur ka?
Z1000ndel polnd vist küll mingit gürot vms. Aga esirattale pidurdada ei saand. Kui tagaratas maast veidi lahti tõusis, siis andurid said kohe signaali, et tagaratta kiirus on teine ning lasid esipidurit veidi järgi.
SM570R 04' ->Z750 05'->Z1000 03'->R1 04'->R1 04'->GSX1300R 00'->Z750 04' & CB600f 01'->Z1000 03'->Z1000 03'->Buell XB9R->ZX10R 05'-> KTM SM950 04' & R6 07'->KTM 950SM 07'->KTM 990SD 07' ->Z1000 2011'
Kasutaja avatar

Yerba
Mode/Toetajaliige
Postitusi: 1220
Liitunud: 09 Juun 2006, 00:42
Tsikkel: Yamaha Bulldog BT 1100 '02
Tänatud: 8 korda

Re: ABS mootorrattal

Lugemata postitus Postitas Yerba » 17 Sept 2015, 23:54

will111 kirjutas:abs toimib pulsseerides, see tähendab, et maksimaalse jõuga (mitte hetkeliselt, vaid kogu pidurdusmaa ulatuses) pidurdamist ei toimu. seega - lihtne järeldus, abs ei paku parimat võimalikku pidurdusmaad misiganes tingimustes. ja see ka põhjus miks seda ei kasutata võidusõidus, kus pinnas on täiesti perfektne ja ettearvatav. abs pakub parimat võimalikku pidurdusmaad tingimustes, kus inimene ei tea ega suuda mitte mingi valemiga piisavalt kiiresti välja arvutada, milline on parasjagu hetke pinnase pidaine ja kui kõvasti ta tegelikult pidurdada võiks. märksõnaks on nö. tänavasõit ja täiesti ootamatud pidurdused.

miks absi üldiselt vaja ei ole? sellepärast, et tsikliga tavaliselt nagunii ei sõideta teadmatutes ja ettearvamatutes tingimustes sedavõrd piiripealselt, et "inimpidurdamisest" vajadusel väheks jääks.
ja veel, absi efektiivsuses mängib suurt rolli selle "taktsagedus" või töökiirus, nii sisendi töötlemise kui väljundi tekitamise poole pealt, kui ka paraleelselt toimuvate arvutuste osas.

ABSi põhiline point ja idee on ratast mitte blokki lastes säilitada juhitavus. Statistiliselt - vanal hallil ajal - oli ca 40% õnnetusi liiga pikaks veninud pidurdusmaa tõttu ning 60% selle tõttu, et sõiduk kaotas peale pidurdamist juhitavuse - st ei saanud teda enam objektist mööda ruleerida mitte mingi valemiga vaid sõiduk pani otse nagu kelk. ABS tasakaalustas statistikat.
-Yamaha Bulldog BT 1100 '02
-Honda CB600F '01
-Suzuki GSF600 (Bandit) '95
-Suzuki SV 1000N '04
-Moto Guzzi Griso 1100 '09
-BMW K1200RS '97
-Honda CBR1000F '88
-Yamaha TDM 850 '98

will111
Postitusi: 3370
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 218 korda

Re: ABS mootorrattal

Lugemata postitus Postitas will111 » 18 Sept 2015, 00:04

võibolla tõesti. ratast mitte blokki lasta saab ka ilma abs'ta, oled ju sellega nõus?

aga noh, et oleks veelkord öeldud. tavalisel sõidumehel "tavalises" hädaolukorras pidurdades on abs'st kindlasti kasu. KUIGI - seda vaid juhul kui ta ka reaalselt julgeb siis selle heebli põmm põhja tõmmata tuimalt. võibolla kui kohe algusest on nii harjutatud siis tõepoolest see nii ka oleks. mina isiklikult näiteks seda ei teeks...vahet pole kas ma tean, et ratas ei blokeeru või mitte
Kasutaja avatar

Black
Postitusi: 1040
Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 58 korda

Re: ABS mootorrattal

Lugemata postitus Postitas Black » 18 Sept 2015, 08:11

Kui võrrelda ABS-i populaarsust auto ja tsikli peal, siis ehk tuleb suurim erinevus sellest, et tsikliga üldjuhul talvel ei sõideta. Mina olen autol ikka väga harva suvel pedaali ragisema (võtke seda siis otseses või kaudses tähenduses) vajutanud. Kruusale ronin harva. Suvel võiks mul auto ka vabalt ilma olla. Talvel aga on ABS abiks.

Ei märg ega prügine asfalt ole siiski jääga võrreldav.
Viimati muutis Black, 18 Sept 2015, 08:15, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

ElectroMoto
Postitusi: 493
Liitunud: 27 Mai 2015, 16:44
Tsikkel: Husky 701 Enduro "May"
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 249 korda
Tänatud: 53 korda
Kontakt:

Re: ABS mootorrattal

Lugemata postitus Postitas ElectroMoto » 18 Sept 2015, 08:15

Näedsa.. järjekordne "teadlane", kes pidurdusmaa lühendamiseks ja kokkusõidu vältimiseks tsikli maha pani.. :wack:

http://tallinncity.postimees.ee/3332331 ... ttale-ette
Kasutaja avatar

Jaffimees
Postitusi: 177
Liitunud: 27 Veebr 2004, 08:52
Asukoht: Tln. Tartu
Tänatud: 1 kord

Re: ABS mootorrattal

Lugemata postitus Postitas Jaffimees » 18 Sept 2015, 08:36

Kruusal meeldib mulle sõita ABS-ta, saab reaalselt palju paremini pidama.
Jarko
Jawa 350
Kasutaja avatar

arendaja
Toetajaliige
Postitusi: 249
Liitunud: 05 Mai 2007, 09:54
Tsikkel: Mt09
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 6 korda

Re: ABS mootorrattal

Lugemata postitus Postitas arendaja » 18 Sept 2015, 09:21

Ise olen palju hullanud honda cbf600-ga millel tavaline abs. Tagaratta saab suht kergesti "kõrisema" aga esipiduri peab ikka väga järsult ja palju korraga tõmbama, et abs sekkuks. Ehk ses suhtes päästab alles, kui päriselt võiks kasu olla. Olen proovinud nii kuival, kui ka märjal asfaldil.
Slr 650 > Gsxr 600 > Hornet 919 > Cbr1krr > Mt09
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 4866
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1004 korda
Tänatud: 218 korda

Re: ABS mootorrattal

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 18 Sept 2015, 10:50

will111 kirjutas:võibolla tõesti. ratast mitte blokki lasta saab ka ilma abs'ta, oled ju sellega nõus?

aga noh, et oleks veelkord öeldud. tavalisel sõidumehel "tavalises" hädaolukorras pidurdades on abs'st kindlasti kasu. KUIGI - seda vaid juhul kui ta ka reaalselt julgeb siis selle heebli põmm põhja tõmmata tuimalt. võibolla kui kohe algusest on nii harjutatud siis tõepoolest see nii ka oleks. mina isiklikult näiteks seda ei teeks...vahet pole kas ma tean, et ratas ei blokeeru või mitte

Kui ma 2007 august sain kätte uue auto,mis libedal(jääl) nö äkkpidurdust viljeledes sai pidama kõvasti lühema maaga,siis ma ka esimsel talvel "ei suutnud" seda teha,sest harjumuse jõud on ikka suur.Järgmisel talvel(neil aastail oli ju lund ja kiilakat ka) hakkasin ennast nö sundima ja kolmandal talvel äkki oli see juba kergelt nagu harjumuseks saand.Autoga ma sõidan aga igapäev ja nii 4000+km kuus.Tsikliga võtaks uute harjumuste sisse harjutamine ikka kõvasti aega,sest sõidad ikka üldjuhul tavaoludes ja hea ilmaga, va reisil olles,kus saab(kui saab) igasugu ilma olude sunnil.
Uut ratast soetades on kõik lisad muidugi teretulnud,aga hakata vanemat ratast, piiratud eelarvega(teemaalgataja) ostes,otsima just ABS-iga.No ma ei tea ,kas see on ikka peamine?Kui satub ikka ratas,mis meeldib ja pole ABS-i,siis ma küll ei jätaks seda ostmatta.Samas on nendel vanematel ABS-del ka töökindlus kohati kehva ning remont üüratu kallis.Sellest ka siin foorumis ühe bemmi näol juttu olnud,kus ABS moodul tuli uue vastu vahetada ja mida iganes seal ka ei tehtud,aga selleta korda ei saanud.Raha kulus ikka tuhandetes.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 4866
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1004 korda
Tänatud: 218 korda

Re: ABS mootorrattal

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 18 Sept 2015, 10:57

elektromargu kirjutas:Näedsa.. järjekordne "teadlane", kes pidurdusmaa lühendamiseks ja kokkusõidu vältimiseks tsikli maha pani.. :wack:

http://tallinncity.postimees.ee/3332331 ... ttale-ette
Ja päästis sellega võibolla oma elu.Seda tegevust halvustada on väga tobe.Kahjuks vähesed julgevad seda teha.
Mõned aastad tagasi oli Maardus Vana-Narva mnt-l juhus,kus mitte suurel kiirusel üks Honda pani sõidukale tagant sirgelt sisse ja rattajuht lahkus meie hulgast.Ratas ja juht olid olid väljastpoolt suht terved,aga ei päästnud ei varustus ega kiiver.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Villem
Mode/Toetajaliige
Postitusi: 792
Liitunud: 18 Juul 2005, 00:52
Tsikkel: XT660R, GasGas EC250
Asukoht: Saue
Tänatud: 8 korda

Re: ABS mootorrattal

Lugemata postitus Postitas Villem » 18 Sept 2015, 11:14

urmas66 kirjutas:
elektromargu kirjutas:Näedsa.. järjekordne "teadlane", kes pidurdusmaa lühendamiseks ja kokkusõidu vältimiseks tsikli maha pani.. :wack:

http://tallinncity.postimees.ee/3332331 ... ttale-ette
Ja päästis sellega võibolla oma elu.Seda tegevust halvustada on väga tobe.Kahjuks vähesed julgevad seda teha.
Mõned aastad tagasi oli Maardus Vana-Narva mnt-l juhus,kus mitte suurel kiirusel üks Honda pani sõidukale tagant sirgelt sisse ja rattajuht lahkus meie hulgast.Ratas ja juht olid olid väljastpoolt suht terved,aga ei päästnud ei varustus ega kiiver.
Seda ikka tead, et kui suudad lohisedes kontrollimatult objektist hullu joppamisega mööda saada, siis suudad sa seda palju paremini ka kontrollitult tsiklilenksus? Kusjuures on võimalik, et pead vaid seisma pidurdama, halvemal juhul ka põike tegema. Kui pikk on sinu seismajäämise tee pikali lohisedes? Väidad, et lühem? Lohisev keha ei ole kontrollitav ning lohised vaid nii, kuidas juhtub. No okei, tegelt füüsika seaduste kohaselt, liikuv keha tahab alati otse minna. Tsikli saad sa aga kõrvale juhtida. See väide, et pikali viskamine nüüd avariidest hullumoodi päästab peab sama palju paika, kui see, et ilma turvavööta autos matsu pannes terveks jäid ja muidu surnud oleksid.
Terv,
Villem aka Villu aka Madis :)
Kasutaja avatar

ElectroMoto
Postitusi: 493
Liitunud: 27 Mai 2015, 16:44
Tsikkel: Husky 701 Enduro "May"
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 249 korda
Tänatud: 53 korda
Kontakt:

Re: ABS mootorrattal

Lugemata postitus Postitas ElectroMoto » 18 Sept 2015, 11:19

Väga tunnen puudust ABS-ist. Õppeplatsil sai harjutatud sellega ja kunagi polnud muret, et nina alt ära kaoks. Nüüd oma rattaga harjutades peab ümber õppima:

[youtube][/youtube]

Õnneks liikluses pole nii ekstreemset pidurdust vaja läinud, aga kui võimalus oleks, siis iga kell valiks ABS-i..
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 4866
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1004 korda
Tänatud: 218 korda

Re: ABS mootorrattal

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 18 Sept 2015, 12:14

Villem kirjutas:
urmas66 kirjutas:
elektromargu kirjutas:Näedsa.. järjekordne "teadlane", kes pidurdusmaa lühendamiseks ja kokkusõidu vältimiseks tsikli maha pani.. :wack:

http://tallinncity.postimees.ee/3332331 ... ttale-ette
Ja päästis sellega võibolla oma elu.Seda tegevust halvustada on väga tobe.Kahjuks vähesed julgevad seda teha.
Mõned aastad tagasi oli Maardus Vana-Narva mnt-l juhus,kus mitte suurel kiirusel üks Honda pani sõidukale tagant sirgelt sisse ja rattajuht lahkus meie hulgast.Ratas ja juht olid olid väljastpoolt suht terved,aga ei päästnud ei varustus ega kiiver.
Seda ikka tead, et kui suudad lohisedes kontrollimatult objektist hullu joppamisega mööda saada, siis suudad sa seda palju paremini ka kontrollitult tsiklilenksus? Kusjuures on võimalik, et pead vaid seisma pidurdama, halvemal juhul ka põike tegema. Kui pikk on sinu seismajäämise tee pikali lohisedes? Väidad, et lühem? Lohisev keha ei ole kontrollitav ning lohised vaid nii, kuidas juhtub. No okei, tegelt füüsika seaduste kohaselt, liikuv keha tahab alati otse minna. Tsikli saad sa aga kõrvale juhtida. See väide, et pikali viskamine nüüd avariidest hullumoodi päästab peab sama palju paika, kui see, et ilma turvavööta autos matsu pannes terveks jäid ja muidu surnud oleksid.

Ma ei väida midagi,kui nüüd uuesti selle,mis kirjutasin ,läbi loed.See tüüp oleks ka ilmselt mööda keeranud,kui oleks saanud,aga ju siis ei saanud.Aga lohises sinna auto vastu ainult ratas,mitte juht.Ja vältis seega enda vigastamist autoga kokkupõrkel.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 6128
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 787 korda
Tänatud: 655 korda
Kontakt:

Re: ABS mootorrattal

Lugemata postitus Postitas Macintosh » 18 Sept 2015, 13:00

Jep. Läheb nagu alati. Nagu nõiaväel ilmuvad kivi välja alt mehed, kes lolli järjekindlusega väidavad, et progress on saatanast ja mootorratta külilkeeramine tahtlikult on käikitegu. Kasulik veel keerajale pealegi.

Tegelikult on dialoogi mitte kõige teravama pliiatsiga isegi põnev jälgida, sest nende isiklik kogemus (näteks ekskavaatoriga sõites) on objektiivse tähtsusega. Kuna oponentide pole midagi võrdväärset vastu panna (teadus, testimine ja tuhandete varasem kogemus on nõrkadele) siis osaletakse pidevalt vastu tuult kusemise aktsioonis.
Ja muuseas. Õige mees keerab tsikli ikka külili.
[/suures koguses iroonia ja sarkasmi lõpp]
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

Villem
Mode/Toetajaliige
Postitusi: 792
Liitunud: 18 Juul 2005, 00:52
Tsikkel: XT660R, GasGas EC250
Asukoht: Saue
Tänatud: 8 korda

Re: ABS mootorrattal

Lugemata postitus Postitas Villem » 18 Sept 2015, 13:01

urmas66 kirjutas: Ma ei väida midagi,kui nüüd uuesti selle,mis kirjutasin ,läbi loed.See tüüp oleks ka ilmselt mööda keeranud,kui oleks saanud,aga ju siis ei saanud.Aga lohises sinna auto vastu ainult ratas,mitte juht.Ja vältis seega enda vigastamist autoga kokkupõrkel.
No mina julgen väita, et kui ta autost juba mööda lohises, siis oleks väga tõenäoliselt ka koos tsikliga mööda keeranud. Maas lohisedes liigud sa ju põhimõtteliselt ainult otse samas suunas edasi, kui sõitsid. Muidugi on alati mingid mega joppamise keissid ja what not, võibolla oli ka see üks neist. Aga tõenäoliselt oli juhil lihtsalt ehmatus ja WTF nii suur, et pidurdas lihtsalt alt ära ning mingist meelega küllili laskmisest ei ole mõtet rääkida. Kui aju veel erroris ei ole on igati mõistlikum rattal seljas püsida, pidurdada hoog nii maha kui võimalik ning siis teha viimaks põige, kui see osutub vajalikuks. Sellises olukorras niimoodi kainelt käitumine eeldab väga tugevat närvi ning pidevat harjutamist. Survivali koolitajad soovitavad sul iga nädal vähemalt korra teha põike ning äkkpidurdus harjutusi. Harjutamine teeb meistriks, kuid seegi ei kindlusta, et äkiliselt tekkinud ohtlikus olukorras sul aju errorisse ei jookse.
Terv,
Villem aka Villu aka Madis :)
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 4866
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1004 korda
Tänatud: 218 korda

Re: ABS mootorrattal

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 18 Sept 2015, 14:04

Macintosh kirjutas: Jep. Läheb nagu alati. Nagu nõiaväel ilmuvad kivi välja alt mehed, kes lolli järjekindlusega väidavad, et progress on saatanast ja mootorratta külilkeeramine tahtlikult on käikitegu. Kasulik veel keerajale pealegi.

Tegelikult on dialoogi mitte kõige teravama pliiatsiga isegi põnev jälgida, sest nende isiklik kogemus (näteks ekskavaatoriga sõites) on objektiivse tähtsusega. Kuna oponentide pole midagi võrdväärset vastu panna (teadus, testimine ja tuhandete varasem kogemus on nõrkadele) siis osaletakse pidevalt vastu tuult kusemise aktsioonis.
Ja muuseas. Õige mees keerab tsikli ikka külili.
[/suures koguses iroonia ja sarkasmi lõpp]
Ma vaatasin kõik postid veelkord läbi ja progressi vastu pole üheski postis kellegi midagi olnud.
Mina kuulsin tuttavalt,et see õnnetus, seal kus ratas külili keerati oli nii,et ratas libises vastu autot,aga rattur jäi pidama enne seda.Mis siis valesti?Ratturi kaal oli niipalju väiksem,et lihtsalt sai enne pidama kui koos rattaga.Kas see oli nüüd tahtlik või mitte, peab juba asjaosaliste käest küsima.Kindlasti oli see parem,kui autole küljepalt pea ees sisse kütta.Mööda polnud seal eriti kuskilt minna,sest paremal olid pargitud autod ja vasakul trammitee,kus erilisi manöövreid ei tee vist keegi.Kui sa oled osav trammirööbastel äkk möödasõite tegema,siis oled tubli,aga enamus meist ei ole.Tegelikult usun,et sa ka pole.
Mis tehnilisest progressist rääkida,siis mina kirjutasin just teemaalgatajale ,et kui pole uue ratta ostuks raha ja ka kallima kasutatu ostuks pole,nagu ta kirjutas,siis ära jäta ratast ostamatta,kui seal ABS-i pole.Mis siin valesti on ja mida sa ise siis soovitad?Et teemaalgataja koguks raha kuni jõuaks uuema KTM-i või Bemmi osta,sest seal suurim progress viimasel ajal toimunud.
Mis viga?Millest seline kibestumine?
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Villem
Mode/Toetajaliige
Postitusi: 792
Liitunud: 18 Juul 2005, 00:52
Tsikkel: XT660R, GasGas EC250
Asukoht: Saue
Tänatud: 8 korda

Re: ABS mootorrattal

Lugemata postitus Postitas Villem » 18 Sept 2015, 14:40

urmas66 kirjutas:Mina kuulsin tuttavalt,et see õnnetus, seal kus ratas külili keerati oli nii,et ratas libises vastu autot,aga rattur jäi pidama enne seda.Mis siis valesti?Ratturi kaal oli niipalju väiksem,et lihtsalt sai enne pidama kui koos rattaga.Kas see oli nüüd tahtlik või mitte, peab juba asjaosaliste käest küsima.Kindlasti oli see parem,kui autole küljepalt pea ees sisse kütta.Mööda polnud seal eriti kuskilt minna,sest paremal olid pargitud autod ja vasakul trammitee,kus erilisi manöövreid ei tee vist keegi.Kui sa oled osav trammirööbastel äkk möödasõite tegema,siis oled tubli,aga enamus meist ei ole.Tegelikult usun,et sa ka pole.
No päris ausalt kohe, kui tüüp lohisedes enne autot seisma jäi, siis ratta seljas korralikult pidurdades oleks ta saanud mitmeid meetreid varem pidama, oleks ratas ka terve. Tegelikult kah saad sa rattaga koos mitmeid kordi lühema maaga pidama, kui lohisedes. Küsi näiteks Kurisookaru käest, tema lohises viimasel Vene tripil maanteekiiruselt kukkudes mööda teed ligi 100 meetrit, enne kui paigale jäi. Aga 100 meetrit ratta seljas on ju mootoriga pidurdamine!
Terv,
Villem aka Villu aka Madis :)

Cul
Postitusi: 47
Liitunud: 26 Juul 2012, 18:24
Tsikkel: Honda CBR1000RR 2004
Asukoht: Tartu
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Re: ABS mootorrattal

Lugemata postitus Postitas Cul » 18 Sept 2015, 14:49

Kood: Vali kõik

...ratas libises vastu autot,aga rattur jäi pidama enne seda.Mis siis valesti?Ratturi kaal oli niipalju väiksem,et lihtsalt sai enne pidama kui koos rattaga...
Ma ilma igasuguse iroonia ja tagamõteta - lihtsalt tahan nagu tõsiselt teada.
Kas tõesti näiteks 300 kg (ratas ja mees sellel) korralikult (püsti püsides) pidurdades saab kehvemini pidama, kui 90 kg mees mööda maad lohisedes?

Edit: tundub, et Villem juba jõudis vahepeal teha postituse, mis nagu vastaks minu küsimusele.

will111
Postitusi: 3370
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 218 korda

Re: ABS mootorrattal

Lugemata postitus Postitas will111 » 18 Sept 2015, 16:14

vaadake teadlased...see kõik oleneb kahjuks või õnneks eelkõige sellest kui korralikult keegi parasjagu pidurdada julgeb või oskab. kui ikka ei oska või ei julge, või lihtsalt tekib mingi kramp...siis võib ka lohisedes päris hästi pidama saada. ise olen pannud otse põllule kuna tundus, et ei saa piisavalt tugevalt enam pidurdada ja tundus, et ei keera kurvi välja...tegelikult ILMSELT oleks saanud ja oleks keeranud, aga võibolla oleks kallutatud olekus esiratta alt ära lasknud. kütsin otse põllule, jäin püsti ja sõitsin mõnikümmend meetrit eemal teele tagasi. antud juhul olin kokkuvõttes oma otsusega rahul, mis siis, et riskantsed variandid olid mõlemad.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 4866
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1004 korda
Tänatud: 218 korda

Re: ABS mootorrattal

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 19 Sept 2015, 08:28

Villem ja Cul ,et teil ikka jatkuks kõva närvi,et kalkuleerida pidamasaamist ,10-20m eespool teele ootamatult tekkiva takistuse suhtes,millest EI SAA mööda keerata.Teoorias te võibolla seda ka arvate suutvat,aga elus käivad asjad pigem nii nagu Will tegi.Mina eelistan igal juhul korralikus varustuses lohisemist,üle või vastu autot lendamisele.Aga eks igaüks teeb oma valikud ise.Mõni on võibolla ka õhulennus osav,aga mina ei ole.Kunagi nooremana lohisenud mööda teed kordades,nii jalgarattaga(sportratastega trennis ja võistlustel),kui punnvõrride-tsiklitega.Siiani pole veel ühtegi luumurdu olnud.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

reimps

Re: ABS mootorrattal

Lugemata postitus Postitas reimps » 19 Sept 2015, 09:50

ABS on tore lühend küll, aga paljudel seda vaja läheb tegelikult igapäevaselt/nädalaselt/kuiselt? Ma ei väida, et ta ei aita teatud olukordades, aga neid olukordi ei tohiks ennekõike üldse tekkidagi.
Äkkpidurdusel on ikka vanakooli blokkipidurdamine vähe efektiivsem, pole siin eriti kellelgi selliseid oskusi ja omadusi, et ragiseva ABSiga 10 meetrit enne takistust ümberpõige ära teha. Ma olen ikka veel seisukohal, et lohiseva esirattaga millelgi otsa põrutades on mu kiirus väiksem kui sama trikk minu eest mõtleva ABSiga teha. Igastahes kahel viimasel talveautol on mul ABS olnud, nagu ma kevadeks olen avastanud, varem pole tunda andnud (ja ma pole kerge jalaga ning ka masinad pole esiveolised). Sõida mis kiirusega tahad, pikivahe ja ettemõtlemine kompenseerivad üldiselt ABSid jms asjad.

Kui juba "mul on seda vaja, sest ma muud moodi ei oska" jutt tulema hakkab, siis tasub ehk sõidukoolitusi võtta ja rõhuda rohkem praktikale, mitte jääda lootma miskistele müstilistele lühenditele, mis youtubes efektiivselt töötavad.
Kasutaja avatar

puna
Postitusi: 2144
Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
Tsikkel: 90º L2 ja KTM 690SMC
Asukoht: HLK-TAL
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 11 korda

Re: ABS mootorrattal

Lugemata postitus Postitas puna » 19 Sept 2015, 10:15

Eks need arvamused tekivad ikka arvamustest
Uued abs ei ole väga ligilähedaltki võrreldavad vanadega
See lohiseva esirattaga jutt on väga küsimust tekitav, et mis plastikutega (rehvidega) nagu sõidetakse
Kui tekib võimalus minge proovige ka 2015 aasta rattaid Ktm, Ducati ja ka teisi
90% inimestel arvamus muutub nende süsteemide üle 10% ei saa tunnistada, et kellegil teisel oli õigus ja jauravad oma paska edasi
Müügiks kõik mis piltidel näha: http://picasaweb.google.com/10670690264 ... 142/Sale02#
Tel. +3725654585, +358445654585

reimps

Re: ABS mootorrattal

Lugemata postitus Postitas reimps » 19 Sept 2015, 10:42

Tõsi, ma pole rattal esiratast veel alt pidurdanud, nina peale saan aga küll, kui tahan. Ei tunne puudust, sest ega ma isegi usu, et ma miskeid imelisi päästmisi suudaks ümberpõikamiste vallas suudaks ABSiga korda saata. Sellistel ekstreemsetel puhkudel kipub aeg eriti kähku liikuma hakkama, seljaaju hakkab tööle ja rohkem polegi midagi ette võtta - kas külili või õhulend, ühtemoodi valus on ikkagi :)
Esirehv on mul reeglina nii mitteplastik kui võimalik.
Autodel näen ABSi mõtet veel vähem, mõttetu ragistaja, vähemalt seniste kogemuste põhjal. Võtab pool lõbu ära talvel, aga see on kõigest e36'ga kulgeva rullnoka arvamus. Talved on küll lahjad olnud, aga kahe viimase talvega olen alles kevadel avastanud, et mõlemal bemmipeldikul on tegelikult toimiv ABS ka olemas, kuigi sinnani sai lollusi täitsa ilma ABSi vahelesegamiseta tehtud. Ju siis liiga ettevaatlikult :wack:
Eks need ägedad lisad on head küll ilmselt, aga lõpuks on asi jälle sealmaal, et masin mõtleb ja sõidab sinu eest, kogu vahetu tunne on kadunud. Muidugi, isiklikud eelistused mängivad rolli, et ma ei salli mingeid veojõukontrolle ja ABSe, pole lihtsalt harjunud, pealegi ei meeldi mulle, kui masin mu eest mõtlema hakkab sel momendil, kui mul midagi muud plaanis on.



Vasta

Mine “Mootorratastest üldiselt”