Saksamaalt või Belgiast ratta ostmine ilma ekspordita

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded


Teema algataja
AntsMartin
Postitusi: 3
Liitunud: 11 Okt 2015, 16:35

Saksamaalt või Belgiast ratta ostmine ilma ekspordita

Lugemata postitus Postitas AntsMartin »

Tere!

Loodan, et kõik baikerid ei ole veel talvepuhkusele läinud ja keegi siin foorumis ka veel kondab.

Lugesin pool google'it läbi, aga ei leidnud vastust küsimusele, et kui mina, Eestlane, soovin osta Saksamaalt või Belgiast ratast ja sellega seal (Belgias) 2 kuud sõita, siis mis moodi oleks kõige targem toimida? Elukoht on Belgias olemas, aga ajutine 2 kuuks, kuni seal töötan.
Saan aru, et eksportnumbrid kehtivad kuu aega? Siis peaks ikka kohapeal ümber regama enda nimele.
Googeldades olid enamus selle sarnased teemad, et "we are an old couple from US and like to tour in Europe..", nii et sealt ei leidnud ka selgust.

Kas kellelgi on kogemust välismaal elamisega ja sinna endale ratta ostmisega, olles teise EL'i riigi kodanik?

Kuskilt ei leidnud ka täpset dokumentide protseduuri, mida peab Saksamaal tegema. Sain aru, et pass koosneb kahest osast?

Parimat!
Ants Martin
Hetkel veel rattatu.



Kasutaja avatar

puna
Postitusi: 2192
Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
Tsikkel: Ducati SFV4S
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Saksamaalt või Belgiast ratta ostmine ilma ekspordita

Lugemata postitus Postitas puna »

Konkreetselt kogemus siis üle tiigi elamisega ja ratta omamisega
Ostsin regasin oma nimele ja sõidan palju jaksan
Kindlustus ja muu käib muidugi kohalike arvestuste kohaselt
mis on aastas rohkem kui siin mõne kogu ratta väärtus on, aga see ei olegi oluline


eetarga
Postitusi: 777
Liitunud: 21 Mai 2013, 17:33
Tsikkel: Cagiva GC, Aprilia Tuareg
Asukoht: Viitina
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 83 korda
Kontakt:

Re: Saksamaalt või Belgiast ratta ostmine ilma ekspordita

Lugemata postitus Postitas eetarga »

Tere,

Saksa ekspordinumber kehtivusaeg sõltub kindlustuspikkusest (15 päevad kuni isegi terve aasta!) - ja eeldab kehtiv tehniline ülevaatus või vähemalt "maanteeamet" nõuab mingi tehniline kontrol.

Tahan veel mainida, et registreerimistoimingud alluvad kohaliku maavanema pädevustest - mis tähendab - siin on võibolla lebem - sealt võib olla rangem käituvus.

Sinu pass, tsikli dokumentid, kindlustusnumber (eVB), tehniline ülevaatus, võib olla isegi kehtiv heitgaasidekontrol - siis pead sa põhimõtteliselt ekspordinumbrid saama.

Edu - Christoph

Die Kfz-Haftpflichtversicherung muss für mindestens 15 Tage und kann für maximal 12 Monate abgeschlossen werden; eine Internationale Grüne Versicherungskarte wird mitgegeben.

Nur für den Zeitraum, für den die Versicherung abgeschlossen wurde, wird auch das Kennzeichen von der Zulassungsstelle ausgegeben - also für mindestens 15 Tage und höchstens für ein Jahr.

Der Zulassungsstelle sind folgende Unterlagen vorzulegen:

Kood: Vali kõik

Reisepass oder PersonalausweisVersicherungsbestätigung (eVB - elektronische Versicherungsbestätigungsnummer)Zulassungsbescheinigung Teil I und Teil II (bisher: Kfz-Schein und Kfz-Brief)Nachweis über eine gültige Hauptuntersuchung nach §29 StVZO (Teilweise wird in der Praxis auch eine gültige Abgasuntersuchung verlangt!)Außerbetriebsetzung (bei abgemeldeten Fahrzeugen)evtl. alte Nummernschilder [/quote]
Heilige Mutter von der gesegneten Beschleunigung, verlaß' uns jetzt nicht!

erkil
Postitusi: 58
Liitunud: 10 Dets 2012, 14:23
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 7 korda

Re: Saksamaalt või Belgiast ratta ostmine ilma ekspordita

Lugemata postitus Postitas erkil »

Belgias on selline asi korra läbi tehtud. Seal algab kogu registreerimisprotseduur kindlustusest sõltumata sellest, kas läheb Belgia registrisse või ekspordiks. Ekspordinumbrid väljastatakse ainult neile, kel pole ametlikku elukohta Belgias.

Kui sul on Belgia KOVs registreeritud elukoht olemas, siis peaks kogu protseduur lühidalt välja nägema selline: kui tsikkel olemas koos dokumentidega (ostu-müügi leping, tehnopassi A ja B osa (vanad passid on üheosalised), Certificate of Conformity), leia endale sobiv kindlustuspakkuja. Seal teed kindlustuslepingu ning saad vajalikud blanketid ARK jaoks. Siis dokumentidega ARKi, maksad 30 euri riigilõivu ja jääd numbrit ning tehnopassi postiga koju ootama. Reeglina võtab see aega ca nädala. Uue tsikli puhul ei pea isegi ARKi minema, kindlustuses teevad registreerimisprotseduuri online's ära ja võid sealt otse koju kannatama minna. Kui number käes, siis kruvid külge ja tuld. Nii kuu-pooleteise jooksul saad maksuametist teate registreerimismaksu ja aastamaksu kohta, summa ca 120 eurot kokku.

Seda pean muidugi hoiatama, et suvalises kindlustuses on tsikli kindlustamine kallis. Isegi siis, kui tahad kindlustada ainult paariks kuuks. Mina tegin enda kindlustuse lõpuks Touring Assurances's, kus maksin aastase kindlustuse eest sama palju, kui mõnes teises oleks maksnud kolme kuu eest. Aga kui sul on plaan mõne kuu pärast Eestisse tulla tsikliga, siis võib aastasel kindlustusel isegi mõningaid plusse näha;)

Kui sul registreeritud elukohta Belgias ei ole, siis pead leidma transiitnumbrite tegemise teenust pakkuva firma, kust saad siis nii kindlustuse ja kui numbri ca päeva jooksul kätte. Võibolla saab numbri ka ise teha ARKs, aga see eeldab ikkagi kindlustuse olemasolu, mida tavaseltsid ei paku. Tavatransiitnumber kehtib seal vähemalt 2 nädalat ning lõpukuupäev on kas 15. (16?) või kuu viimane päev. Autodele maksis selline teenus paar aastat tagasi veidi üle paarisaja euro, tsikli puhul ma eeldaks sama hinda. Pikema kehtivusega numbreid saab minu teada ka, aga nende kohta pole ma ise kunagi uurinud.

Tsiklitel Belgias tehnoülevaatust kui sellist ei eksisteeri.

Kasutaja avatar

Yerba
Postitusi: 1225
Liitunud: 09 Juun 2006, 00:42
Tsikkel: Honda VFR800X Crossrunner '13

Re: Saksamaalt või Belgiast ratta ostmine ilma ekspordita

Lugemata postitus Postitas Yerba »

See on küll hea info, et tehnilist ülevaatust tsiklitele ei ole Belgias. Olen kogu aeg mõelnud, et peaks vist laskma kuskil ülevaatuse ära teha, aga pole selleni jõudnud ega viitsinud otsida. :)

erkil kirjutas:

Belgias on selline asi korra läbi tehtud. Seal algab kogu registreerimisprotseduur kindlustusest sõltumata sellest, kas läheb Belgia registrisse või ekspordiks. Ekspordinumbrid väljastatakse ainult neile, kel pole ametlikku elukohta Belgias.

Kui sul on Belgia KOVs registreeritud elukoht olemas, siis peaks kogu protseduur lühidalt välja nägema selline: kui tsikkel olemas koos dokumentidega (ostu-müügi leping, tehnopassi A ja B osa (vanad passid on üheosalised), Certificate of Conformity), leia endale sobiv kindlustuspakkuja. Seal teed kindlustuslepingu ning saad vajalikud blanketid ARK jaoks. Siis dokumentidega ARKi, maksad 30 euri riigilõivu ja jääd numbrit ning tehnopassi postiga koju ootama. Reeglina võtab see aega ca nädala. Uue tsikli puhul ei pea isegi ARKi minema, kindlustuses teevad registreerimisprotseduuri online's ära ja võid sealt otse koju kannatama minna. Kui number käes, siis kruvid külge ja tuld. Nii kuu-pooleteise jooksul saad maksuametist teate registreerimismaksu ja aastamaksu kohta, summa ca 120 eurot kokku.

Seda pean muidugi hoiatama, et suvalises kindlustuses on tsikli kindlustamine kallis. Isegi siis, kui tahad kindlustada ainult paariks kuuks. Mina tegin enda kindlustuse lõpuks Touring Assurances's, kus maksin aastase kindlustuse eest sama palju, kui mõnes teises oleks maksnud kolme kuu eest. Aga kui sul on plaan mõne kuu pärast Eestisse tulla tsikliga, siis võib aastasel kindlustusel isegi mõningaid plusse näha;)

Kui sul registreeritud elukohta Belgias ei ole, siis pead leidma transiitnumbrite tegemise teenust pakkuva firma, kust saad siis nii kindlustuse ja kui numbri ca päeva jooksul kätte. Võibolla saab numbri ka ise teha ARKs, aga see eeldab ikkagi kindlustuse olemasolu, mida tavaseltsid ei paku. Tavatransiitnumber kehtib seal vähemalt 2 nädalat ning lõpukuupäev on kas 15. (16?) või kuu viimane päev. Autodele maksis selline teenus paar aastat tagasi veidi üle paarisaja euro, tsikli puhul ma eeldaks sama hinda. Pikema kehtivusega numbreid saab minu teada ka, aga nende kohta pole ma ise kunagi uurinud.

Tsiklitel Belgias tehnoülevaatust kui sellist ei eksisteeri.

www.lapik.ee - parima hinnaga patareid!

Teema algataja
AntsMartin
Postitusi: 3
Liitunud: 11 Okt 2015, 16:35

Re: Saksamaalt või Belgiast ratta ostmine ilma ekspordita

Lugemata postitus Postitas AntsMartin »

Tänan vastuste eest!

Kas siis mõlema versiooniga, nii kohapeale regamise, kui ka transiiti regamisega, tuleb oodata nädal või paar?

Kas keegi teab Belgias mingeid suure valikuga rattamüügiplatse? Ise leidsin neti kaudu sellise: moto46.be. Võib-olla keegi teab veel mõnda, et saaks minna kuskile, kus on suurem valik ja ei pea iga ratta pärast uude kohta minema.

Tänan!
Ants Martin


erkil
Postitusi: 58
Liitunud: 10 Dets 2012, 14:23
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 7 korda

Re: Saksamaalt või Belgiast ratta ostmine ilma ekspordita

Lugemata postitus Postitas erkil »

Transiidi peaks ikka päevaga kätte saama, kui hommikul vara küsima lähed. Ja kohapeale registreerimise ca nädalaga. Aga aega pead varuma ARK järjekorra jaoks:)
Nt Brüsselis pannakse ARK kell 13.00 kinni ja pärastlõunal ei toimu enam midagi.

Üldiselt on Belgia ju butiikide maa ja suuri poode ei tasu sealt väga otsida. Ehk siis kõige suurema valikuga on 2memain.be või autoscout24.be. Esimest neist kasutavad ka päris mitmed kasutatud tsiklite müügikohad.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”