1. leht 4-st

Briti kaslased: Tiger 800 / XC / XR / Explorer

Postitatud: 04 Sept 2016, 11:44
Postitas andryy

---------------------------------------------------------------------------------------------
Sellest teemast on olude tahtel saanud Briti kaslaste, Triumph Tiger 800 / 800 XC / 800 XR / Explorer teema.
Räägime siin kõigest, mis puudutavad neid mootorrattaid.
http://www.triumphmotorcycles.co.uk
---------------------------------------------------------------------------------------------

Tere.

Kas kellegil on kogemust antud isendiga?
Ja kui keeruline ja kuulukas üldse Triumphi Eestis pidada?

large_29576047_SQ8d.jpg

Re: Triumph Tiger 800 2014 aasta

Postitatud: 05 Sept 2016, 00:16
Postitas Macintosh

Mul on Tiger 800 ehk "roadie" (vt allolevat pilti) 2012. Mudeliuuendus tuli 2015 seega 2010-2014 on samad masinad. Sinu pildil toodu on 800XC. Erinevus põhiliselt: 45mm pikem esiamordi käik, 5mm jämedam esiamordi toru, 21" tolline esiratas (vs 19"), 5cm laiem lenks, kodarvelg (vs valuvelg) ja õige pisut erinev roolikannu kalle.

Minu jaoks senini parim tsikkel üldse. Alguses otsisin ka XC versiooni aga need on kallimad ja järelturul väiksema valikuga. Lõpuks leppisin roadiega millede valik pisut ulatuslikum. Välismaa teemafoorumitest tean tagantjärele tarkusena, et XC versioonid on paljudel juhtudel maastikul korralikult vatti saanud, samas, kui roadied on üldjuhul peaasjalikult asfaldil tuurinud. Lõppkokkuvõttes olen rahul, et XC-d ei saanud, sest rehvivalik 19" rattale on märkimisväärselt parem kui 21" jaoks. Tõsist offroadi nii-kui-nii 200kg kaaluva kolakaga ei harrasta ja lihtsalt metsa- ja kruusateede jaoks sobib valuvelg ka. Ainuke millest ma puudust tunnen on ABS aga selleks oleks pidanud rohkem välja käima ja valik oli taas märkimisväärselt väiksem.

Mootor on viimase peal, reaskolmesega on lust sõita - mõnusa veoga ja väga ühtlase jõujaotusega kogu pöörete ulatuses. Tegu on igati eeskujuliku parketimaasturiga.
Varuosad on täpselt samamoodi kättesaadavad, kui kõikidele muudele tsiklimarkidele. Kuluosade ja varuosade maksumus on ka samas klassis, midagi üllatvat küll kusagil ei märganud.

Pilt


Re: Triumph Tiger 800 2014 aasta

Postitatud: 05 Sept 2016, 20:52
Postitas andryy

Suur tänu!.
Lühidalt ja asjalikult.


Re: Triumph Tiger 800 / 800 XC

Postitatud: 09 Okt 2016, 20:18
Postitas andryy

Nüüd siis XC mudel on soetatud.
Ja Macintosh lubas hooldusest rääkida, kuna mul kohe tekkisid küsimused.
Vast pakkub ka teistele see huvi või oskab keegi midagi lisada / soovitada.


Re: Triumph Tiger 800 / 800 XC

Postitatud: 09 Okt 2016, 23:07
Postitas Macintosh

Popiks on "kaheksasajased tiigrid" siin muutunud, aasta alguses oli arvel vaid üks aga näib, et aasta lõpeb juba nelja masinaga registris. Foorumlane Bandit sai ka just ühe 2015 XRx omanikuks.

Kui koht ja tööriistad on olemas, siis enamuse hooldusest olen teinud ise. Õli, õlifiltri, õhufiltri, pidurklotsid, piduriõli jne saab ise kodus tehtud. Pole eriti raketiteadus. Kui tegevusi planeerida, siis saad filtrid-küünlad-tihendid juba varakult netist ära osta (https://goo.gl/f8JY51) kui ei, siis tänapäeva Euroopa on lihtsalt üks suur globaalne küla kus kõiki asju tarnitakse paari päeva jooksul ühest otsast teise.
Klapiregulliks viiks küll töökotta, sest mul puudub korralik garaaz, kuhu saaks lahtise masina mitmeks päevaks seima jätta. Muidu teeks ise kasvõi juba kogemuse omandamiseks. 2010- 2014 mudelile on kõik hooldusjuhendid saadaval. viewtopic.php?f=94&t=99482. Suure hulga puust ja punaseks juhendeid YouTue videode kujul leiad siit: http://www.muddysump.com/servicing/tiger-800/. 2010-2014 mudeli jaoks leiad Haynesi käsiraamatu päris mõsitliku hinna eest. https://goo.gl/eDEJwQ

Mingeid asju ilmselt ise ei saa teha, sest puuduvad vajalikud tööriistad ja ühe masina jaoks neid väga osta ei tasu.
Lenksukannu laagrite regullimiseks on vaja erikujulist padrunit (T3880023). Nr 15, allolevalt viitelt. Maksab jaburalt palju.
http://www.worldoftriumph.com/triumph_m ... _03=560031
Ebayst on sama asi saadaval vähe soodsamalt aga ikka ühe padruni eest päris palju: https://goo.gl/LtSHHT
Kui sul on olemas ligpääs metallitöö masinatle, siis saab selle valmistada üsna edukalt 52mm padrunist. Mõõdud leiab siit: http://www.triumphrat.net/sprint-forum/ ... nts-3.html

Kui arvad, et soovid hooldust teenusena siis olen kindel, et nii Motodepoo, kui ka Streetmoto saavad ühtviisi hästi sellega hakkkama. Võid alati neile ise hooldusjuhendi viia kui nad kusagil hätta jäävad.
2015 aasta mudeli puhul minuteada netist seni tehase juhendit (worksohop manual) ei leia. Ainuke võimalus selle omanikuks saada on see €107 eest Triuph Motorcycles käest osta.
https://goo.gl/APQSPE

Esimese põlvkonna Tiigritel (XC ja "roadie") on võimalik ise läbi ODB II liidesemuuta seadeid, resettida hooldusintervalle ja vahetada fuel map'pe. Selleks vajad ODB II adapterit ja vastavaid programme. Oluline on, et valitud ODB II toetaks kogu käsustikku, kui ei toeta, siis Tiigriga see koos ei toimi. Siin üks adapter, mille puhul teadjamad ütlevad, et tegemist on sobilikuga. Minul endal kogemus puudub. Kui ostad ja kasutad, siis anna siin ka teistele teada.
http://www.ebay.co.uk/itm/221969331118? ... 1436.l2649
Teisel põlvkonnal (alates 2015) saab ainult veateteid lugeda ja hoooldusintervalle resettida. ECU üleslaadimine seal pole võimalik.

Lisaks vajad tarkvara. Tasuta tarkvarast on kaks versiooni.
Esimene võimaldab sul lisaks hooldusintervallide resettimisele ka erinevadi fuel map laadida.

  1. TuneEcu http://www.tuneecu.com/
  2. TigerTool https://goo.gl/clrKhN

Alternatiiviks on Dealertool, seal on kõik komplektis olemas, juhe ja tarkvara:
http://dealertoolcouk.ipage.com/

Lisalugemist:
http://advrider.com/index.php?threads/t ... 00.599070/
http://www.tiger800.co.uk/
http://www.triumphrat.net/tiger-800-800 ... -workshop/
https://goo.gl/3CzHK6

Service-sheet.pdf
(169.77 KiB) Allalaaditud 589 korda

Re: Briti kaslased: Tiger 800 / 800 XC

Postitatud: 10 Okt 2016, 10:03
Postitas StreetMoto

Lisan siia juurde 800-ste tiigrite omanikele paar tähelepanekut. Esiteks - VIN koodi alusel tuvastatuna pakub Triumphi tehas osadele isenditele tasuta paari lapsehaiguse ravi. Üks neist on seotud käiguvahetusvõlliga mootori sees ja teine pragunema hakkavate jahutusvoolikutega. Kui huvi on, siis saatke meile oma VIN kood ja saate ehk tasuta lastehaiguseravi.

Nüüd kogemuse baasil - mis puudutab tehase tagasikutsumisena vahetatavat käiguvahetusvõlli, siis kahjuks ei lahendanud see siiski olukorda ja käiguvahetusvõll mootori sees siiski omal algatusel ühel rattal purunes. Asja lahates ja käe vahel analüüsides jäi minule arusaamatuks, mis selle konstruktsiooni juures on sellist, et ta EI PURUNEKS. Üks osa on lihtsalt nii õrn ja peenike, et tugev vedru peabki selle üks hetk murdma. Antud rattal kukkus tükk otse õlipumba keti vahele ja poolitas ka selle. Muid kahjustusi ei tekkinud. Seega - kui kellelgi peaks esinema olukord, kus üks käik jääb sisse ja hoob hakkab vabalt liikuma edasi käiku vahetamata, siis sama mure vaevamas. Õlisurve puudulikusele tasub igal juhul reageerida.

Teine asi - oleme maadelnud mitme uuema Triumphi käivitumisprobleemidega. Algatuseks ikka uus ja värske aku aga kahel isendil on osutunud vigaseks starterid, millel tulevad lahti lamellid, mille vastu harjad puutuvad. Vot starter on küll asi, mida 800-sel väga maha võtta ei taha. Kui enamasti on starteri mahavõtt 10 minutit ja piirdub paari-kolme mutri või poldi keeramisega, siis Tiger 800 starter asub kõikide asjade all kõige kaugemas kohas ja alustades protseduurist küljegondlid maha-paak maha-airbox maha ja lõpetades pritse maha ning alles seejärel jõuab starteri poltideni. Paar tundi müttamist on garanteeritud! Seda jälle mitte hirmutamiseks, vaid samade sümptomite korral kiiremaks vea diagnoosiks. Sümptom on hoolimata uhiuuest akust olukord, kus starter justkui ei jaksa mootorit ringi vedada.


Re: Briti kiskjad: Tiger 800 / 800 XC

Postitatud: 10 Okt 2016, 10:38
Postitas Divikas

Tänud, hea teada nendel, kes plaanivad vastupidava ja lihtsalt hooldatava matkaratta ostu.


Re: Briti kiskjad: Tiger 800 / 800 XC

Postitatud: 10 Okt 2016, 10:39
Postitas Macintosh
StreetMoto kirjutas:

Sümptom on hoolimata uhiuuest akust olukord, kus starter justkui ei jaksa mootorit ringi vedada.

Milles ravi seisneb, kas tuleb uus starter või remonditakse vana?


Re: Briti kiskjad: Tiger 800 / 800 XC

Postitatud: 10 Okt 2016, 10:41
Postitas StreetMoto

Uus starter on suht röögatu hinnaga. Hetkel on olnud nii, et ühele läks ikkagi uus aga teisel liimiti lamellid mingi spetsliimiga kinni ja siiani on pikalt (2 aastat) murevabalt kestnud.


Re: Triumph Tiger 800 / 800 XC

Postitatud: 10 Okt 2016, 13:03
Postitas andryy
Macintosh kirjutas:



Siin üks adapter, mille puhul teadjamad ütlevad, et tegemist on sobilikuga. Minul endal kogemus puudub. Kui ostad ja kasutad, siis anna siin ka teistele teada.
http://www.ebay.co.uk/itm/221969331118? ... 1436.l2649
Teisel põlvkonnal (alates 2015) saab ainult veateteid lugeda ja hoooldusintervalle resettida. ECU üleslaadimine seal pole võimalik.

Lisaks vajad tarkvara. Tasuta tarkvarast on kaks versiooni.
Esimene võimaldab sul lisaks hooldusintervallide resettimisele ka erinevadi fuel map laadida.

  1. TuneEcu http://www.tuneecu.com/
  2. TigerTool https://goo.gl/clrKhN

Kas sul need vidinad olemas?
On vaja "service" märk kustutada ja tulevikus on plaan pütt ära vahetada siis tuleb vajadus kütust regullida.

Peaks lähipäeval Streetmotos ka läbi käima, käigukast koliseb imelikult. Kui sidurit vajutada siis tunduvalt palju vaiksemaks muutub. Ei tea mis 8000 km peal seal võis juhtuda.


Re: Briti kiskjad: Tiger 800 / 800 XC

Postitatud: 10 Okt 2016, 22:39
Postitas Macintosh

Tarkvara on tasuta alla laetav. Seega ainuke vidin, mis sa vajd on OBD II kaabel (ja sülearvuti).
Kaablit mul pole. Niiplaju, kui ma lugenud olen on Triumphy OBDII väga nõudlik. Esimene mille ostsin ei toeatnud 'AT D' käsklusi aga Tiigril ilma selleta kaablit kasuatda ei saa (auto jaoks sobis küll). Lisaks seallelel, et kaablile esitatakse kõrged nõudmised peab ka aku olema heas korras. Aku pinge ei tohi kogu tegevuse vältel langeda alla 12.5V isegi juhul, kui sul on tsikkel akulaadijaga ühendatud.

StreetMoto kirjutas:

... VIN koodi alusel tuvastatuna pakub Triumphi tehas osadele isenditele tasuta paari lapsehaiguse ravi. Üks neist on seotud käiguvahetusvõlliga mootori sees ja teine pragunema hakkavate jahutusvoolikutega. Kui huvi on, siis saatke meile oma VIN kood ja saate ehk tasuta lastehaiguseravi.

Kas päringu teed siin? http://www.triumphmotorcycles.com/safety-recall-search


Re: Briti kaslased: Tiger 800 / 800 XC

Postitatud: 11 Okt 2016, 09:19
Postitas StreetMoto

Ei - sellest kohast ei tea miskit aga layout on üsna samasugune meie päringuallikale, sest meie päringud on otse tehase andmebaasist.
EDIT: proovisin sealt keskkonnast päringuid ja võrdlesin tehase päringuga. Tagasikutsumiste osas identne (neile, millel vaja näitab kenasti) aga antud keskkonnas ei näe hooldusajalugu, mis meile otse tehase keskkonnast nähtav on. Seda muidugi eeldusel, et ametlik hooldaja on sinna ka kandeid teinud.


Re: Briti kaslased: Tiger 800 / 800 XC / Explorer

Postitatud: 12 Okt 2016, 10:08
Postitas andryy

Käisin ARKis täna.
Muidu kõik korras ainult tüübikinnitust vaja oodata.


Re: Briti kaslased: Tiger 800 / 800 XC / Explorer

Postitatud: 12 Okt 2016, 10:48
Postitas Macintosh
andryy kirjutas:

Muidu kõik korras ainult tüübikinnitust vaja oodata.

Mis masin sul siis täpselt on? Üks 800XC on juba varasemast registris ja kaks 800 XRx'i ka.


Re: Triumph Tiger 800 / 800 XC

Postitatud: 12 Okt 2016, 11:17
Postitas retro
andryy kirjutas:

Kas sul need vidinad olemas?
On vaja "service" märk kustutada ja tulevikus on plaan pütt ära vahetada siis tuleb vajadus kütust regullida.

Service tule reset peaks olema võimalik vaid http://dealertoolcouk.ipage.com/ selle vidinaga (ilmselgelt ka esinduses ja võib-olla ka mõnes teeninduses on vajalikud vahendid olemas). TuneECU minuteada seda ei võimalda.

Kas kellegil on sobiv kaabel olemas - tekkis ka huvi proovida? Iseenesest on ka muidugi tellida võimalik


Re: Briti kaslased: Tiger 800 / XC / XR / Explorer

Postitatud: 12 Okt 2016, 11:25
Postitas Bandit

kui keegi tellima hakkab, siis pangu mind ka nimekirja.


Re: Triumph Tiger 800 / 800 XC

Postitatud: 12 Okt 2016, 11:29
Postitas Macintosh
retro kirjutas:

Service tule reset peaks olema võimalik vaid http://dealertoolcouk.ipage.com/ selle vidinaga (ilmselgelt ka esinduses ja võib-olla ka mõnes teeninduses on vajalikud vahendid olemas). TuneECU minuteada seda ei võimalda.

TigerTool (https://goo.gl/clrKhN) võimaldab seda päris kindlasti: "In addition to resetting the service interval (the sole function of V1), this latest version allows the user to check & erase diagnostic trouble codes (DTCs) including ABS codes, and to check the throttle body balancing."


Re: Briti kaslased: Tiger 800 / 800 XC / Explorer

Postitatud: 12 Okt 2016, 18:34
Postitas andryy
Macintosh kirjutas:
andryy kirjutas:

Muidu kõik korras ainult tüübikinnitust vaja oodata.

Mis masin sul siis täpselt on? Üks 800XC on juba varasemast registris ja kaks 800 XRx'i ka.

800XC 2014 aasta, sama mis pildil. ARKis öeldi, et selliseid masinaid Eestis ei ole.
Ja muidu tellisin selle juhe ära mida Macintosh näitas.


Re: Briti kaslased: Tiger 800 / 800 XC / Explorer

Postitatud: 12 Okt 2016, 19:41
Postitas Macintosh

See on küll huvitav. 30. juuni seisuga k.a. on registris üks 2011 aasta XC olemas. Jääb üle oletada, et üks on ABSiga ja teine ilma.


Re: Briti kaslased: Tiger 800 / XC / XR / Explorer

Postitatud: 24 Okt 2016, 17:59
Postitas andryy

Sain siis täna ratta arvele.

Ja OBD juhe tuli ka kohale.
Kuna endal läpparit hetkel pole siis kui keegi viitsib Tuneecu enda omale peale panna ja inglise keelega saab hakkama siis võiks katsetada mis välja tuleb.


Re: Briti kaslased: Tiger 800 / XC / XR / Explorer

Postitatud: 24 Okt 2016, 19:41
Postitas Macintosh

Ma võiks täitsa proovida. Sul soe garaaz?


Re: Briti kaslased: Tiger 800 / XC / XR / Explorer

Postitatud: 25 Okt 2016, 09:26
Postitas andryy

Jep. Maalune, elekter sees.


Re: Briti kaslased: Tiger 800 / XC / XR / Explorer

Postitatud: 25 Okt 2016, 11:11
Postitas Macintosh

Kontrolli aku üle, et see korras oleks.
Ma ei tea, mis sa täpselt teha soovid aga kui tahad ECU-t fläshida, siis kogu tegevuse vältel ei tohi pinge langeda alla 12.5V. Fläshimiskes otsi lisaks mõni korralik autoaku, mille saab lisaks külge ühendada, et õige pinge säiliks kogu protsessi vältel.


Re: Briti kaslased: Tiger 800 / XC / XR / Explorer

Postitatud: 25 Okt 2016, 12:56
Postitas andryy

Mul laadija olemas.
Saaks service maha ja võib proovida uuema fuel mapi peale panna.


Re: Briti kaslased: Tiger 800 / XC / XR / Explorer

Postitatud: 06 Nov 2016, 14:54
Postitas andryy

Hetkel niipalju uudist, et sain Tigertool tööle ja service märk saab sellega kustutada.
Tuneecuga on keerulisem, alguses olid arvatavasti valed driverid peal, ja hiljem suri laadija ära ja pinge langes 12.1 v peale. Ja nii ma seda tööle ei saanud, ostan uue laadija ja provin uuesti.


Re: Briti kaslased: Tiger 800 / XC / XR / Explorer

Postitatud: 06 Nov 2016, 15:13
Postitas Multi

Huvi pärast uuriks, et kui kõrge see XC variant on, võrreldes näiteks F800GSi, uue Africa Twini ja muude selliste loomadega? Kuidas maastikusõiduomadused on?


Re: Briti kaslased: Tiger 800 / XC / XR / Explorer

Postitatud: 06 Nov 2016, 18:45
Postitas Macintosh

Nende kolme võrdlus on üsna populaarne teema. https://goo.gl/pQMb8H
Sadula kõrgused: Tiger XC 845–865 , Africa Twin 850-870, BWM 865-880. BMW'd saad vedrustusest veel madamale lasta. Tiigril on võimalik osta üsna mõistliku summa eest (30€) kõrgendus või madalduslingid mille vahetamine koduõues võtab max 10-15 min.

Maastikuvõimekuses järvestuvad nad nii:

  1. BMW
  2. Africa Twin
  3. Tiiger

Kui maastik on põhieesmärk, siis vali pigem BMW. Kui sul on plaanis kahekesi sadulasse ronida siis Tiger 800 on täislastis paremini juhitav, BMW muutub siis (väidetavalt) alajuhitavaks.


Re: Briti kaslased: Tiger 800 / XC / XR / Explorer

Postitatud: 07 Nov 2016, 11:03
Postitas KIBU
Spoiler
Macintosh kirjutas:

Nende kolme võrdlus on üsna populaarne teema. https://goo.gl/pQMb8H
Sadula kõrgused: Tiger XC 845–865 , Africa Twin 850-870, BWM 865-880. BMW'd saad vedrustusest veel madamale lasta. Tiigril on võimalik osta üsna mõistliku summa eest (30€) kõrgendus või madalduslingid mille vahetamine koduõues võtab max 10-15 min.

Maastikuvõimekuses järvestuvad nad nii:

  1. BMW
  2. Africa Twin
  3. Tiiger

Kui maastik on põhieesmärk, siis vali pigem BMW. Kui sul on plaanis kahekesi sadulasse ronida siis Tiger 800 on täislastis paremini juhitav, BMW muutub siis (väidetavalt) alajuhitavaks.

BMW pakub madaldus kitti. sellega saad vedrustuse madalamaks. madalam vedrustus ja ka madalam sadul. kui silmas pidada ESA (enduro)seadeid siis seal jah tõstetakse tsikkel maast kõrgemale võrreldes tavaasendiga aga need erinevad asendid ei ole sadulakõrguse vaid vedrustusomaduste muutmiseks.
maastikule mina julgeks pigem Africa Twini esimesena pakkuda kui jutt käib uuest mudelist. BMW-l oleks ka 800GSA pakkuda kuid ka siis on vast AT esimene. kahekesti sadulasse ronimiseks peaks kah GSA võtma bemmi puhul, siis oleks esimene ehk bmw. alajuhitavus annab ilmselt nendel tunda kellel ei ole ESA reguleeringuga vedrustust või siis kes on lihtsalt tehase vedrustuse jaoks liiga paksud/rasked. :)


Re: Briti kaslased: Tiger 800 / XC / XR / Explorer

Postitatud: 07 Nov 2016, 18:59
Postitas Macintosh

Vaatasin, et ühes artiklis mida hiljaaegu lugesin oli võrdlus (On-road/Off-road) alljärgev:

  • Tiger XC 70-30
  • Africa Twin 70-40
  • BMW 60-40

Re: Briti kaslased: Tiger 800 / XC / XR / Explorer

Postitatud: 26 Mär 2017, 20:08
Postitas andryy
andryy kirjutas:

Hetkel niipalju uudist, et sain Tigertool tööle ja service märk saab sellega kustutada.
Tuneecuga on keerulisem, alguses olid arvatavasti valed driverid peal, ja hiljem suri laadija ära ja pinge langes 12.1 v peale. Ja nii ma seda tööle ei saanud, ostan uue laadija ja provin uuesti.

Ei tea mida teha rsk.
Proovisin igatpidi, tellisin teise juhtme mida soovitati aga see krt isegi Tigertooli ei saanud tööle.