2. leht 4-st

Re: Briti kaslased: Tiger 800 / XC / XR / Explorer

Postitatud: 02 Apr 2017, 07:53
Postitas Macintosh

Ma ei saa aru, alguses ütlesid, et said tööle ja nüüd, et mitte. Kuidas tegelikult on? Või mis sul seal ei toimi?


Re: Briti kaslased: Tiger 800 / XC / XR / Explorer

Postitatud: 02 Apr 2017, 12:04
Postitas andryy

Sain tööle ainult TigerTooli millega service kustutada aga Tuneecuga ei saa ühendust.


Re: Briti kaslased: Tiger 800 / XC / XR / Explorer

Postitatud: 02 Apr 2017, 14:11
Postitas Macintosh

Kas ta sul hetkel tsiklit üldse näeb? Kui varem töötas ja nüüd äkki mitte siis imselt on mingi kamm draiveritega. Jälgisid täpselt samm-sammult juhendit?
http://www.tuneecu.com/TuneECU_En/install1.html


Tiger 800 - starteri remont

Postitatud: 16 Mai 2017, 23:53
Postitas Macintosh
StreetMoto kirjutas:
Teine asi - oleme maadelnud mitme uuema Triumphi käivitumisprobleemidega. Algatuseks ikka uus ja värske aku aga kahel isendil on osutunud vigaseks starterid, millel tulevad lahti lamellid, mille vastu harjad puutuvad. Vot starter on küll asi, mida 800-sel väga maha võtta ei taha. Kui enamasti on starteri mahavõtt 10 minutit ja piirdub paari-kolme mutri või poldi keeramisega, siis Tiger 800 starter asub kõikide asjade all kõige kaugemas kohas ja alustades protseduurist küljegondlid maha-paak maha-airbox maha ja lõpetades pritse maha ning alles seejärel jõuab starteri poltideni. Paar tundi müttamist on garanteeritud! Seda jälle mitte hirmutamiseks, vaid samade sümptomite korral kiiremaks vea diagnoosiks. Sümptom on hoolimata uhiuuest akust olukord, kus starter justkui ei jaksa mootorit ringi vedada.
Lamellid eralduvad siis, kui harjad on lõplikult ära kulunud ning harja vasest kinnitus haagib kahe lamelli vahele kinni ja kaksab ühe nendest starteri küljest lahti.

Jõudsin ka sinnamaale, kus tundus, et aku on tühi ja ei jaksa starterit ringi vedada. Eriti selgelt ilmnes see sooja mootoriga. Sai starter maha võetud (polnudki nii hull ettevõtmine kui eelnevast mulje jäi; minu koduses vabaõhutöökojas +10C juures tehtav) aga tund viisteist kulus siiski nii kokkupanekuks kui lahtivõtmiseks ära.

Probleem on lihtne - harjad kuluvad kiiresti ära (isegi väikese läbisõiduga; tüüpviga mis uuema põlvkonna starteril likvideeritud) ja ühel hetkel ei ulatu mõni neljast harjast enam kontaktideni - tööd teeb pool straterit poole jõuga ja nii tundubki, et aku on tühi ja jaksu pole. Starterit on mõistlik remontida kahel viisil:
a) viid nõmmel Pärnu maantee 388c, Starterite, generaatorite parandusse (Endel Kaharpea FIE); seal pannakse 1-2 päevaga 40€ eest uued harjad.
b) tellid endale saksamaalt Denso stratreri varuosad (Tiigri starter on Denso toodetud; kood 028512-5470) ja teed ise. Kulu ~ 40€

Kui keegi peaks vajama siis starteri varuosad leiad siit: http://www.al-electric.de. Vajalikud detailid allpool.
* Denso 028512-5470 isolaator; https://goo.gl/vj1SKu
* Denso 028530-5302 harjaraam; https://goo.gl/81lpu7
* Denso 028530-5312 hari; https://goo.gl/tsMj52

Seiklushimulised võivad proovida SUZUKI Burgmani ( AN400, E2) harju, need pidid ka 1:1 sobituma.
https://goo.gl/xt1lrJ

Re: Briti kaslased: Tiger 800 / XC / XR / Explorer

Postitatud: 18 Mai 2017, 14:57
Postitas OnuPeegel

Tere,

Olen siin foorumis uus. Siiamaani olen maal olles põristanud vana Suzuki DR 650-ga, kuid nüüd plaan midagi tänavakõlbulikumat osta.
Omajagu uurinud ja puurinud, kuid praegu valikus BMW 800 GS või Triumph Tiger 800 XCx.
Aga suurim probleem asjas on see, et Tigerit küll näinud, kuid peal pole istunud ja seega ei tea, kas see suuruse poolest sobiv.
Kuna olen suht pikk isend (193 cm) ja jäsemed ka omajagu pikad, siis nii huupi ei tahaks kusagilt masinat tellida.
Seega kas siin foorumis on mõni tegelane, kes oleks nõus oma masinat näitama ja lubaks ka korra peale istuda, et saaks teada, mis tunne tekib?

Tänud ette,
OnuPeegel


Re: Briti kaslased: Tiger 800 / XC / XR / Explorer

Postitatud: 18 Mai 2017, 15:16
Postitas Piipz

Mine proovi Macintoshi oma ja siis osta ära ka :-)
Ise olen 190 ja mulle küll ei tundnud, et kuidagi väike oleks


Re: Briti kaslased: Tiger 800 / XC / XR / Explorer

Postitatud: 18 Mai 2017, 15:32
Postitas Macintosh
Spoiler
OnuPeegel kirjutas:

Siiamaani olen maal olles põristanud vana Suzuki DR 650-ga, kuid nüüd plaan midagi tänavakõlbulikumat osta.
Omajagu uurinud ja puurinud, kuid praegu valikus BMW 800 GS või Triumph Tiger 800 XCx.
Aga suurim probleem asjas on see, et Tigerit küll näinud, kuid peal pole istunud ja seega ei tea, kas see suuruse poolest sobiv.
Kuna olen suht pikk isend (193 cm) ja jäsemed ka omajagu pikad, siis nii huupi ei tahaks kusagilt masinat tellida.
Seega kas siin foorumis on mõni tegelane, kes oleks nõus oma masinat näitama ja lubaks ka korra peale istuda, et saaks teada, mis tunne tekib?

Kui mina istun peal (176cm) ja sadul on ülemises asendis (sadula kõrgus on reguleeritav) siis ulatuvad mul ainult varbad maha. Kasutaja Bandit on sinuga enam-vähem samas pikkuses 193. Ta pole kurtnud, et tsikkel väikeseks jääb. Aga kui tundub, et tahaks veelgi kõrgema masinaga sõita siis saab alati kõrgenduslingid (40€) panna. Kusjuures, mul on roadie, XC on natuke kõrgem tänu 21" esirratale ja pisut pikemale amordile. Kui soovid tsikli seljas istuda siis helista mulle (5IOOб4б). Ma pole kade - lasen tsiklil istuda ja räägin ära kõik mis ma tean. Mine tea, äkki luban väikese tiiru sõitagi.


Re: Briti kaslased: Tiger 800 / XC / XR / Explorer

Postitatud: 18 Juun 2017, 18:44
Postitas Macintosh

Panin enda Tiigrile pisut tuunitud Hybrid nimelise Fuel Mapi peale. http://advrider.com/index.php?threads/t ... d.1054217/
Kõiki enne 2015 aastal valmistatud masinatega saab seda teha, kas uuendada tehase fuel map'i või laadida custom kaarte.
http://www.tuneecu.com/Tune_List.html
2015 üles on ECU lukus ja midagi muuta ei saa.


Re: Briti kaslased: Tiger 800 / XC / XR / Explorer

Postitatud: 13 Juun 2018, 08:25
Postitas Nulli.s
Macintosh kirjutas:

Panin enda Tiigrile pisut tuunitud Hybrid nimelise Fuel Mapi peale.

Mac, kuidas elu Hybrid fuel-mapiga on? Gaasi sujuvus, kütusekulu jne? Kas Sa oled proovinud ka uuendatud tehase mappi (sul vist 21062) ja kuidas see võrreldes algupärase originaaliga on?


Re: Briti kaslased: Tiger 800 / XC / XR / Explorer

Postitatud: 13 Juun 2018, 09:07
Postitas Macintosh

Jah, mul on 21062. Algupärane tehasemap oli midagi väga kiviaegset aga 20477 vist. Aga tehasmäppide osas ma väga erinevaust ei mäelta. HybridMapiga läks tunnetuslikult algatuseks kütusekulu üles aga kui ma vaatan konkreetseid, pikema aja jooksul salvestatud numbreid siis ma tegeliku muutust küll ei näe. Seega kulu üles ei läinud aga alla ka kindlasti mitte. Gaasi sujuvus allpool 3000 pööret on hoopis teine tera, pole sellist närvilist jõnksutamist. Mulle meeldib.

Tegelikult tahaks natuke mäppidega katsetada aga ootan juba teist nädalat UK-st Tiigrile sobivat ODBII juhet, loodetavasti jõuab ikka kohale enne, kui suvi läbi saab.


Re: Briti kaslased: Tiger 800 / XC / XR / Explorer

Postitatud: 13 Juun 2018, 10:40
Postitas Nulli.s

Tänud. Panin enda rattale kõige uuema tehase mäpi peale ja ka see muutis gaasi alt oluliselt sujuvamaks, aga eks tuleb Hybrid ka ära proovida.


Re: Briti kaslased: Tiger 800 / XC / XR / Explorer

Postitatud: 13 Juun 2018, 11:05
Postitas Macintosh
Nulli.s kirjutas:

Panin enda rattale kõige uuema tehase mäpi peale ja ka see muutis gaasi alt oluliselt sujuvamaks, aga eks tuleb Hybrid ka ära proovida.

Mis ratas sul on? Aasta ja mudel?


Re: Briti kaslased: Tiger 800 / XC / XR / Explorer

Postitatud: 13 Juun 2018, 11:08
Postitas Nulli.s

2012 Tiger 800 (roadie), ABS-iga variant.


Re: Briti kaslased: Tiger 800 / XC / XR / Explorer

Postitatud: 13 Juun 2018, 13:15
Postitas Alterjor
Macintosh kirjutas:

Tegelikult tahaks natuke mäppidega katsetada aga ootan juba teist nädalat UK-st Tiigrile sobivat ODBII juhet, loodetavasti jõuab ikka kohale enne, kui suvi läbi saab.

Kui tahad võid läbi tulla ja saan laenata Lonelec või Dealertool kaablit.


Re: Briti kaslased: Tiger 800 / XC / XR / Explorer

Postitatud: 13 Juun 2018, 15:09
Postitas andryy

Panin 800XC ABS 2014 a. Custom eco mapi peale. Kütusekulu langes, pöörded langesid vabakäigul aga minek jäi ikka heaks.


Re: Briti kaslased: Tiger 800 / XC / XR / Explorer

Postitatud: 13 Juun 2018, 15:20
Postitas Alterjor
andryy kirjutas:

Panin 800XC ABS 2014 a. Custom eco mapi peale. Kütusekulu langes, pöörded langesid vabakäigul aga minek jäi ikka heaks.

Mis numbriga map või mis mapi põhjal tehtud? Sul originaal pütt või vahetatud? Vabakäigu pöördeid saab näppida igal mapil ja see on seoses temperatuuriga. Idle sooja mootoriga peaks olema 1200rpmi.


Re: Briti kaslased: Tiger 800 / XC / XR / Explorer

Postitatud: 13 Juun 2018, 15:32
Postitas Macintosh
andryy kirjutas:

Panin 800XC ABS 2014 a. Custom eco mapi peale. Kütusekulu langes, pöörded langesid vabakäigul aga minek jäi ikka heaks.

Kas see on seesama eco map, mis Advrideris (https://goo.gl/EV2B6z) on saadaval või midagi muud?
Kui see on Advriderist pärit, siis viimati on autor seda tuuninud aasta tagsi ja öelnud, et see on experimentaalne. Selle baasiks on Tiger 800 XC ABS originaalsummutiga, ma arvan, et aluseks on versioon 21067. Nende mappide kandmine ükskõik, millise teise Triumphi alusmapile pole teab mis raketiteadus.


Re: Briti kaslased: Tiger 800 / XC / XR / Explorer

Postitatud: 14 Juun 2018, 00:25
Postitas andryy

Kõik nii nagu üleval kirjas.
Varem tundus, et pöörded liiga üleval ja kütusekulu suur. Ja see viimase saadaval mapiga.


Re: Briti kaslased: Tiger 800 / XC / XR / Explorer

Postitatud: 30 Aug 2018, 09:41
Postitas Macintosh

Kellegagi rääkisin äsja, kellel oli I põlvkonna Tiigri starteriga probleeme. Parim lahendus pidi väidetavalt olema hoopis uus aftermarket starter mida toodab väikefirma Rick's Motorsport Electrics. Hind on ka üsna taskukohane ($219.95 versus +600€ Triumphi originaal).

https://ricksmotorsportelectrics.com/
https://ricksmotorsportelectrics.com/Ne ... tor-61_704

Eestisse saab tõenäoliselt Eikki abiga viewtopic.php?f=74&t=84863
või siis neil on ka vastav teenus olemas https://www.eshopwedrop.ee/hinnad/


Re: Briti kaslased: Tiger 800 / XC / XR / Explorer

Postitatud: 30 Aug 2018, 11:21
Postitas StreetMoto

Ja StreetMoto abiga ka :-) Tarneaeg 1 tööpäev sellele Ricksi starterile.


Re: Briti kaslased: Tiger 800 / XC / XR / Explorer

Postitatud: 31 Aug 2018, 09:56
Postitas retro

On kellelgi kogemusi, kas aju võib lolliks minna, kui aku pinge 12V lähedale kukub?
Panin TuneECU-ga tühikäigu uuesti paika juunis (tegin TPS reset-i) ja nüüd ratas seisis vahepeal ja tühikäik jälle 2500 pööret.
Ratas küll vanem, 955 Tiger.


Re: Briti kaslased: Tiger 800 / XC / XR / Explorer

Postitatud: 31 Aug 2018, 12:06
Postitas Alterjor

Üldiselt 2500 juurde on visanud koos veakoodiga (kaabel/toru lahti jäänud), seda nüüd Tiger 800 puhul.


Re: Briti kaslased: Tiger 800 / XC / XR / Explorer

Postitatud: 31 Aug 2018, 14:05
Postitas HaLL

Ma hakkaks 955 tühikäigu anomaaliat arutama idle control valve´st välja minevate vaakumvoolikute juurest. Need surevad aja jooksul ära, lekivad ja edasi on segu paigast. Näitab ennast just siis kui mootor soojaks käib. Võib midagi muud ka olla, aga ise komistasin just selle otsa.


Re: Briti kaslased: Tiger 800 / XC / XR / Explorer

Postitatud: 31 Aug 2018, 14:55
Postitas retro

Eelmine kord piisas küll TPS reset-ist ja siis jäi paika. Põhjuseks oli esimesel lolliks minekul ilmselt süüte sisse panek, kui paak/benapump ja õhuvõtu küljes olevaid andureid polnud ühendatud (ühendasin lisasid ja oli vaja testida, kas töötab). Siis viskas korra engine tule ka põlema.
Nüüd vahepeal ratas seisis ca 2 kuud ja aku oli üsna tühi (ei mõõtnud, aga käima vedas lõpuks vaevaliselt). Seetõttu kahlustasingi esmalt pingelanguse anomaaliat.
Aga tänud - vaatan ICV voolikud ka üle ja proovin uuesti TPS reseti ära. :)


Re: Briti kaslased: Tiger 800 / XC / XR / Explorer

Postitatud: 31 Aug 2018, 18:03
Postitas Macintosh
Alterjor kirjutas:

...ega sul Franken tune kuskil kettal ei istu?

Mul on olemas Frankentune (https://advrider.com/index.php?threads/ ... t-32608678).
Jagan manuses.

Frankentune - Arrow with Standard high gears.zip
(268.46 KiB) Allalaaditud 489 korda

Re: Briti kaslased: Tiger 800 / XC / XR / Explorer

Postitatud: 12 Sept 2018, 13:45
Postitas Macintosh

Kui tiigriomanikke huvitab siis korra oli meil siin teemaks Triumph Tiger 800 tüüpvead ja ma ei suutnud tol hetkel peale starteri muud meenutada. Nüüd tuli meelde. 2010 - 2014 mudelil on tuvastatud kolm tüüpviga:

  • Starteri harjade kulumine ning seejärel tsiki mittekäivitumine kuuma mootoriga. Algatuseks jääb mulje, et aku on läbi. Lahendus: uued harjad või uus starter (vt. eespool)
  • Paagi alla asuva steppermootori välised mehhaanilised hoovad lähevad tolmuseks ja tühikäigupöörded kukuvad alla ning mootor sureb välja. Asfaldil sõitjaid see häda üldjuhul ei kummita. Kiire lahendus: uhada steppermootorilt rohke veega tolm maha ning seejärel loputada seda WD40 vms. Või võtta paak maha, puhastada steppermootori hoovad hoolsalt ja määrida mõne mittekleepuva kuivmäädega. Mõned ütlevad, et see avitas ja pole enam kunagi sellega koku puutunud, teised väidavad, et paartuhat km hiljem on häda taas platsis.
    Lahendus (püsiv): asendada steppermootor mehhaanilise reguleerkruviga. Otsi Googlist: Triumph Tiger 800 stepper motor idle problem.
  • Akuboksi all olev vee väljajooksuava kipub umbe minema ja korrosioon keerab aku all asuva starteri kaitsmepesa (30A) tuksi. Lahendus: tuua kaitse (ja relee) aku alt välja ja pista väljajooksuavasse jämedam nipukas vms ese mis seal edasi-tasi loksudes ava vaba hoiab ja vee väljutab.

Kaks esimest olen nüüd omal nahal järgi proovinud. Selle nipukalahenduse vee väljajooksuks olen ka teinud aga kaitset pole alt välja toonud.
2015-2017 varianti steppermootori ja generaatori jamad ei kummita aga tal kipuvad muud ECU probleemid olema, mis nõuavad ECU resetti.


Re: Briti kaslased: Tiger 800 / XC / XR / Explorer

Postitatud: 03 Juun 2019, 14:53
Postitas Macintosh
Macintosh kirjutas: 03 Juun 2019, 14:08

Miks mul ratta roolikannu laagrisse pidevalt lõtk sisse tuleb? Kas mul on kontramutter viletsasti kinni või tasub häda mujalt otsida.

Pole küll suur ettevõtmine aga tiba ära on tüüdanud. Koht on muidugi selline, et ega normaalsel viisil võtmega ligi ei pääse ja seega kinnikeeramine on sõna otses mõttes tunde küsimus. Korraliku momendiga kinnikeramiseks oleks vaja Triumphi imelist originaalvõtit, konksuga on seal kahvli vahel üsna kitsas.

Ise küsin, ise vastan. (tegelikut vastas küll piipz aga ma võtan ikka loorberid endale) ... tegu tüüpveaga, mida parandatakse ühe lisaseibiga
https://www.triumphtalk.com/threads/ste ... ngs.17369/
https://www.tiger800.co.uk/index.php?topic=4654.0

Põhimõtteliselt nii, et kui tsiklil on varasemast seib seal olemas siis paned lihtsalt uue seibi. Ja kui pole, siis paned seibi ja vahetad välja ka kõige ülemise mutri.

Washer, 27.5 x 35 x 0.5, T3551551 https://ee.fowlersparts.co.uk/parts/view/T3551551
Nut, Upper Yoke, T2040442, https://ee.fowlersparts.co.uk/parts/view/T2040442


Re: Briti kaslased: Tiger 800 / XC / XR / Explorer

Postitatud: 10 Nov 2019, 20:55
Postitas stev666

Hei, kas sellele võbisevale esirattale on lahendus leidis, kui hull asi on, kas mingil kiirusel kaob ära ka?


Re: Briti kaslased: Tiger 800 / XC / XR / Explorer

Postitatud: 10 Nov 2019, 21:36
Postitas Macintosh
stev666 kirjutas: 10 Nov 2019, 20:55

Hei, kas sellele võbisevale esirattale on lahendus leidis, kui hull asi on, kas mingil kiirusel kaob ära ka?

Kodarvelgedega versiooni esirattast räägid? Kui jah, siis seda pole kogetud kõikide ratsatstega ja see pole mitte võbin vaid esiratas hakkab justkui üles alla vajuma, aeglaselt ning see esineb ainult mingis kindlas kiiruste vahemikus. Ei ole hull, muidu oleks internet hala täis aga ma olen üldse kohanud paari mainimist. Hea ratas on, osta ja sa ei kahetse.


Re: Briti kaslased: Tiger 800 / XC / XR / Explorer

Postitatud: 10 Nov 2019, 21:58
Postitas stev666
Macintosh kirjutas: 10 Nov 2019, 21:36
stev666 kirjutas: 10 Nov 2019, 20:55

Hei, kas sellele võbisevale esirattale on lahendus leidis, kui hull asi on, kas mingil kiirusel kaob ära ka?

Kodarvelgedega versiooni esirattast räägid? Kui jah, siis seda pole kogetud kõikide ratsatstega ja see pole mitte võbin vaid esiratas hakkab justkui üles alla vajuma, aeglaselt ning see esineb ainult mingis kindlas kiiruste vahemikus. Ei ole hull, muidu oleks internet hala täis aga ma olen üldse kohanud paari mainimist. Hea ratas on, osta ja sa ei kahetse.

Mis neil vahet on xc, xcx xca??