Soovitage 2T enduurokat

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded


Teema algataja
rockit1
Postitusi: 52
Liitunud: 14 Aug 2015, 19:57
Tänatud: 1 kord

Soovitage 2T enduurokat

Lugemata postitus Postitas rockit1 »

Pealkiri ütleb kõik ,et soov oleks esimene 2T enduurokas ära osta. Silma on jäänud sellised margid. Millist valida. Mis kestab ja milliseid aastakäike vältida. Väga alla 2007 aasta masinat ei tahaks vaadata.
KTM 250 sx, KTM 300 EXC
Beta 300rr
Gas 300 EC
Tekkisid mõned küsimused, nimelt kumba eelistada 250cc või 300cc , on märkimisväärne vahe mootoritel? Jupid enamvähem kõigil samal pulgal.
Mitme tunni tagant siis oleks hooldevälbad. (Kolvi ja rõngaste vahetus jne) Mis selle hoolduse alla käivad täpsemalt?
Kui keegi on omanud antud masinatest midagi, siis oleks hea kui lisaksite mingi tagasiside antud rataste kohta.
Või on kellegil midagi pakkuda. Hind ei tohiks üle 4000 minna.




Flatlander
Postitusi: 16
Liitunud: 27 Jaan 2013, 19:51
Tsikkel: GasGasFSR450, GasGas ec300

Re: Soovitage 2T enduurokat

Lugemata postitus Postitas Flatlander »

Kõik need enduro KTM, Beta, GasGas head. 250 oleks parem esimeseks kui sa ei ole üle keskmise raske aga see vahe on suhteliselt väike. Sellega natuke kergem sõita. Mõnel mudelil on nõrk starter.
Oluline kas teed hooldused(remondid) ise, kui ei siis uuri kohta kus teha saad. Hoolduste jaoks tõmba netist alla mõne mudeli user manual siis saad hooldevälbad teada.
Üldiselt kestavad kolvid,rõngad tavalisel sõitjal 2x kauem.
Minusugune peseb filtrit, vahetab õli ja valab kütust, teised suuremad asjad aastas korra. Lisa kulud on ise ära lõhutud plastikud, radikad jne.

Kasutaja avatar

renx
Postitusi: 176
Liitunud: 25 Mai 2012, 19:48
Tsikkel: Husaberg
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 9 korda

Re: Soovitage 2T enduurokat

Lugemata postitus Postitas renx »

Enne kui beta sai võetud, uurisin samuti.
Pmst KTM laseb vana rasva peal ja ei tule väga uusi asju neil igal aastal ning kallimad ka.
Lingiga tagaamort oli betal, huskyl näiteks tehasest kohe küljes. FMF sumpa+paun Betal ja Huskyl kohe küljes aga KTM pidid eraldi ostma.

Beta isteasend(vähemalt uuemate KTM'dega võrreldes) on madalam. Betale saab vist isegi panna sama kolvi mis KTM'le, isegi tihendid ühtivad kui paar auku ümber teha.
KTM starterid olid vahepeal nõrgad, beta oma kiideti.
KTM plastik parem ja kannatab painutamist. Betal rabe aga ei maksa ka palju... saba+esiporikas oli umbes 50€.
KTM WP esiamort on väidetavalt palju parem, kuid see vahe tuleb pigem proffide tasemel välja. Beta Sachsi amordist on küll ja veel harrastajale - See info kehtib jällegi sama ajastu masinatele ehk siis ei saa võrrelda 2007 aasta amorti 2015 mudeli omale. Üldse kui võrrelda, siis tuleb võrrelda suht sama aja masinaid kuna paari aastaga muutub nii palju.

250 ja 300 vahe on madalas otsas(ise pole sõitnud aga nii palju igalpool review'des väidetkse) ehk siis ei pea nii palju libistama. Samas osad inimesed on liikunud 300 pealt 250 peale, et õppida just siduri käsitlust.

Vahetad näiteks siis kui hakkab juba raskemalt käivituma. Üldiselt oleneb sõidustiilist aga 120-200tundi saab ühe kolviga ära lasta ja siis vastavalt kulumisele kolvikomplekt. KTM järelturu asju väga palju saadaval. Proxi kolb+rõngad betale 150€ ebays. Wossner KTM250+Beta250 107€ jnejne.
Õli vahetad 10-20 tunni tagant. Seguõliks korralik täissünt ning kasti pane mingi 5w40 tsikli õli või käigukastiõli.

Endal ka esimene 2T Beta 250RR ja täiesti rahul. Varem sõitnud ainult dual sport'idega ning viimane kõige ligilähedasem masin tõelisele endurokale enne betat oli KTM690 49kw, kuid see Beta 2T toob metsas igas asendis suu naerule :)

Arvan, et kui googledad teatud mudeleid siis saad aimu nende põhivigadest ning muud infot erinevate masinate kohta. Vähemalt ma nii leidsin küllaltki palju infot suvel.

XT600->XT660Z Tenere->KTM 690->Beta 250RR->Husaberg TE250->DR650->XT660R
Kasutaja avatar

villy
Postitusi: 1062
Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
Tsikkel: KTM690, TM300
Asukoht: Tallinn, Pääsküla
Tänanud: 183 korda
Tänatud: 116 korda

Re: Soovitage 2T enduurokat

Lugemata postitus Postitas villy »

rockit1 kirjutas:

Pealkiri ütleb kõik ,et soov oleks esimene 2T enduurokas ära osta. Silma on jäänud sellised margid. Millist valida. Mis kestab ja milliseid aastakäike vältida. Väga alla 2007 aasta masinat ei tahaks vaadata.
KTM 250 sx, KTM 300 EXC
Beta 300rr
Gas 300 EC
Tekkisid mõned küsimused, nimelt kumba eelistada 250cc või 300cc , on märkimisväärne vahe mootoritel? Jupid enamvähem kõigil samal pulgal.
Mitme tunni tagant siis oleks hooldevälbad. (Kolvi ja rõngaste vahetus jne) Mis selle hoolduse alla käivad täpsemalt?
Kui keegi on omanud antud masinatest midagi, siis oleks hea kui lisaksite mingi tagasiside antud rataste kohta.
Või on kellegil midagi pakkuda. Hind ei tohiks üle 4000 minna.

250 vs 300 kohta ütleks, et algajal 300-ga lihtsam sõita.

Enne kui BEta 300RR võtsin proovisin KTM, Sherco, Husky, rattad läbi testipäevadel, rentides ja sõprade omasid proovides ja mulle meeldis Beta kõige enam. Raske seletada, usun, et see kõik on personaalne. Hiljem männikul käies olen sõitnud ka paari GasGasiga sõitnud ja ikka ei ole veel leidnud ratast, mis rohkem meeldiks kui 300rr. 2017 KTM mudeleid ei ole proovinud samas. Beta puhul soovitan alates 2014 ja ülespoole. Vedrustus läheb neil aasta aastalt paremaks ja mul on nt Race Techi vedrude ja muude komponentidega ümber tehtud mu kaalu jaoks natuke ja ma olen väga rahul.

Hoolduse kohta niipalju, et mul hetkel 125h ees ja pole midagi mootoriga tehtud. Jõudu jagub rohkem kui küll(isegi "soft" mapi seades) läheb poolest pöördest tööle starterist iga ilmaga(vänta pole kunagi kasutanud)

Kokkuvõttes on iga ratas hea algaja jaoks tegelikult, Mõned meeldivad rohkem kui teised lihtsalt.


tauf
Postitusi: 133
Liitunud: 07 Okt 2014, 18:52
Tsikkel: Kawasaki
Tänatud: 4 korda

Re: Soovitage 2T enduurokat

Lugemata postitus Postitas tauf »

rockit1 kirjutas:

KTM 250 sx

sx ei ole enduuro vaid krossikas.


Teema algataja
rockit1
Postitusi: 52
Liitunud: 14 Aug 2015, 19:57
Tänatud: 1 kord

Re: Soovitage 2T enduurokat

Lugemata postitus Postitas rockit1 »

Tänud, kes juba vastanud on, olen tükk maad targemaks saanud. Arvan ,et soetan 300cc iseasi mis mark. Ootan veel huviga tagasisidesi.

Küsimus: Betal siis amordid ühed kehvemad ,et iga aasta läheb aina paremaks?


Hr. Kaaru
Postitusi: 349
Liitunud: 14 Okt 2007, 19:22
Tsikkel: IZ
Asukoht: Tartu
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Soovitage 2T enduurokat

Lugemata postitus Postitas Hr. Kaaru »

2 Tõkti KTM-i test

I love my bike, it´s amazing machine!
Kasutaja avatar

renx
Postitusi: 176
Liitunud: 25 Mai 2012, 19:48
Tsikkel: Husaberg
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 9 korda

Re: Soovitage 2T enduurokat

Lugemata postitus Postitas renx »

Kehvad mitte. Nagu tänapäeval võrdlustes ikka siis võetakse üks "PARIM" ehk siis endurode maailmas KTM võrdluseks. KTM alati omanud parimaid amorte aga see ei tähenda, et kõik teised nii palju kehvemad on. KTM on ju kümneid aastaid kasutanud WP amorti ja edasi aretatud seda. Betal kasutakse Sachsi amorti mis üritab WP'le järgi jõuda.

XT600->XT660Z Tenere->KTM 690->Beta 250RR->Husaberg TE250->DR650->XT660R
Kasutaja avatar

Villem
Postitusi: 797
Liitunud: 18 Juul 2005, 00:52
Tsikkel: XT660R, GasGas EC250
Asukoht: Saue
Tänatud: 9 korda

Re: Soovitage 2T enduurokat

Lugemata postitus Postitas Villem »

renx kirjutas:

Kehvad mitte. Nagu tänapäeval võrdlustes ikka siis võetakse üks "PARIM" ehk siis endurode maailmas KTM võrdluseks. KTM alati omanud parimaid amorte aga see ei tähenda, et kõik teised nii palju kehvemad on. KTM on ju kümneid aastaid kasutanud WP amorti ja edasi aretatud seda. Betal kasutakse Sachsi amorti mis üritab WP'le järgi jõuda.

Beta nö tipu mudelitel kasutab ka Marzocchi amorte ja nende vastu WP ei saa, rääkimata Sachist.

Terv,
Villem aka Villu aka Madis :)
Kasutaja avatar

villy
Postitusi: 1062
Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
Tsikkel: KTM690, TM300
Asukoht: Tallinn, Pääsküla
Tänanud: 183 korda
Tänatud: 116 korda

Re: Soovitage 2T enduurokat

Lugemata postitus Postitas villy »

Veel amortidest rääkides, eriti algaja suhtes, laske palun spetsialistidel amordid seadistada vastavalt kaalule ja sõidustiilile ja siis kindlasti ei jää nad teile jalgu. (Vajadusel vahetatakse klapid ja vedrud) Seda teevad tipu sõitjad niikuinii ka KTM-i puhul.


Loadära
Postitusi: 471
Liitunud: 04 Okt 2005, 00:35
Asukoht: Sadulas: Keila-Kadrina
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Soovitage 2T enduurokat

Lugemata postitus Postitas Loadära »

Tundub, et praegu on siis tegijad ikka ( või trendikas :) ) KTM ja Beta, GasGas mitte eriti...?
Ma enda vanema GasGas (2008) EC300 müüsin küll hiljuti norm pakkumise peale maha, kuid veidi ikka jäi ka kripeldama see kahetaktilise kärts iseloom ja mõtlesin, et hea pakkumise korral võiks seda siiski jälle, aga vähe värskema rattaga korrata...

Amortidest: endal Gasseril oli Sachs taga ja Marzocchi ees, aga uuematel pidi muidu mingil (NordicRacing?)versioonil ka Öhlins taga olema, mida nagu kiidetud, niipalju kui mujalt silma jäänud. Enda ratta amortide kombinatsiooni tööd muidugi kiita ega laita ei saa ega oska, sest tegelikult tahtsid need ammu hooldust, milleni ma oma mõnekümne sõidutunni jooksul siiski ei jõudnudki, kuna oli plaan talveks see töö jätta...lisaks puudub ka võrdlusmoment teiste 2t ratastega.
Sachsi tagumisest muidugi veel niipalju, et enda oma kohta spetsialist ütles töö hinnaks suurusjärk 70-80ööri, siis treitakse lisaks tavahooldele veel mingi teise tootja puks või klapp sinna ringi ja pidi saama täitsa konkurentsivõimelise amordi.

Kolvigrupist: enda rattal spido/tunnilugeja puudus, väidetavalt umbes kakspoolsada tundi oli selja taga ja eelmine omanik arvas, et keegi enne teda oli vist 170 kandis midagi teinud...kuid võisin rootsi keelest vabalt ka valesti aru saada( ratta ostsin sealt siis), võibolla polnudki midagi kapitaalset tehtud. Igatahes käivitus ja käis hästi, pärast järgmine ostja ka rääkis, et Gasseri 300 mootorid käivad harrastaja käes avamata üle 200 tunni küll. Samas olles viimasel ajal palju ka Beta kuulutusi vaatanud/näinud, siis selline 100-120tundi tundub neil see kolvi vahetuse aeg olema...?

Kütusekulust: tean, et see peaks selliste lustipillide puhul üldse mingi viiendajärguline teema olema ja poleks mullegi küsimus, kui ainult rajal sõita, kus iga ringi järgi kanku ootab...aga kuna ise ka selle kahetaktilisega proovisin (ja prooviks ka tulevikus) veidi kodunt (või modrakärust) kaugemal kolada, siis käis see veidi närvidele, et paak 8,5l ja küttekulu jämedalt ikka nii 10 sajale, või rajal pealegi. Ma ei tea päris täpselt, palju see Jõelähtme suur ring on, mis seal kohapealsetel kaartidel punasega märgitud on, aga minu kulunäide: paagitäiega 3 ringi kunagi sõita ei saanud (vähemalt ei söendanud), sest peale teist ringi oli alati alla 3l märgi juba, st. 5-6l läinud ja selle lõpuga väga ei riskinud, kuna paar korda sai sellega suve jooksul ka teele jäädud, seda küll õnneks alati pidepunkti lähedal juba...

Siit ma lisakski lõpetuseks ühe küsimuse omalt poolt neile, kes rohkem erinevaid proovinud, või suurema kambaga sõitmas käies teiste ratastega võrreldes seda veidi võibolla jälginu on: kas 2t 250 võiks ka mõnevõrra ökonoomsem olla kui 300 ? Sest järgmise 2t puhul ma vist oleks nõus küll näpuotsaga sellest niigi pigem üle võimete käivast minekust loobuma, kui vastu saaks paarkümmend km suurema sõiduulatuse :)

Suzuki DR350- metsa all mähib küll...Triumph Street Trippe"R"- tsivilisatsioonis käimiseks :)

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Soovitage 2T enduurokat

Lugemata postitus Postitas will111 »

seda vahet sa küll ilmselt ei taju sest mootorid tegelikult ju arendavad laias laastus sama arvu hobuseid, 300sel on lihtsalt madalamal rohkem väänet ja võibolla õige minimaalselt rohkem tipu powerit. ökonoomsus sõltub pigem konkreetsest mootorist ja ilmselt ka natuke tootjast...aga väga palju kindlasti ka sellest kui julgelt peale keerad.
neile asjadele saab minumeelest pea alati panna natuke suurema paagi külge, või siis võtta kasvõi 2l tagavaraks seljakotis kaasa. see tundub mõistlikum kui hakata kahetaktiliste mootorite seast ökot otsima :D ja kokkuvõttes ei pruugi 250ne üldse ökom olla kui samalaadse sõidu jaoks peab tegelikult rohkem pööret andma

Kasutaja avatar

villy
Postitusi: 1062
Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
Tsikkel: KTM690, TM300
Asukoht: Tallinn, Pääsküla
Tänanud: 183 korda
Tänatud: 116 korda

Re: Soovitage 2T enduurokat

Lugemata postitus Postitas villy »

Betal enamasti vahetatakse 100-120h pealt kolbi, sest omanikel reeglina on resurssi seda teha :D (rattad siiski suht uued ju) Endal 125h ees ja pole vahetatud ja samas ei näe ka põhjust.

Kütusekulu osas ikka sõltub palju sellest, mis seades karpa on ja mis nõelad sees jne. mu 300 võtab ca 10 sajale aga seda ka manniacsi rajal ja ega seal seda paaki küll ära ei sõida, enne kukun kokku :D

Kasutaja avatar

renx
Postitusi: 176
Liitunud: 25 Mai 2012, 19:48
Tsikkel: Husaberg
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 28 korda
Tänatud: 9 korda

Re: Soovitage 2T enduurokat

Lugemata postitus Postitas renx »

Ma sain kahe tunni sõidus harrastajana betaga paagitäiega hakkama. 9.5 liitrit vist. Enne eelviimast kurvi just lükkasin reservi peale(reserv 1.2liitrit) . Ehk 67km tuli kokku.
Rahulikult sõites olen 85km ära sõitnud ning oleks 100ka ära tulnud isegi kuna ei jõudnud reservinigi kuid sõitsin palju liivas.

Betal on vasakul küljel tööriistakomplekti panipaik kummidega. Sinna panin 200ml lapiku viinapudeli seguõliga ning märkisin ära 100ml poole peal. Ehk siis 10 liitrit segu saan vabalt teha tanklas kui kaugemale plaanis sõita.

Husqvarna paagid on 11 liitrit näiteks.

XT600->XT660Z Tenere->KTM 690->Beta 250RR->Husaberg TE250->DR650->XT660R
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”