[U+] HD elektritsikkel LiveWire on tulekul.

Olgu kohalik või välismaine. Uudis või teadaanne, kui see räägib mootorratastest või mootorratturitest siis selle koht on siin.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
biker.bot
Postitusi: 37
Liitunud: 07 Dets 2016, 16:24
Tänatud: 7 korda

[U+] HD elektritsikkel LiveWire on tulekul.

Lugemata postitus Postitas biker.bot » 07 Jaan 2019, 23:33

Las Vegases toimuval CES'il kuulutati ametlikult välja elektrimootorratas Harley Davidson LiveWire. Ühtlasi on võimalik sealsamas seda vidinat eeltellida. Moodsale ajale kohaselt on Panasonicuga koostöös väljatöötatud masina puhul pööratud oluline tähelepanu ühenduvusele. Väidetavalt saab teha mobiiltelefoni vahendusel tsikliga sada imet ning uurida kõiki (mittevajalikke, aga see eest oh nii põnevaid) näitajaid. LiveWire appi võimaldab tiklil saata selle omanikule SMS'e. Juhuks, kui sa peaksid unustama oma tsikli laadima panna või kegi tahab seda ilma omaniku loata mujale tassida.

LiveWire põhineb HD uuel, Revelation nimelisel elektrimootoril, mis suudab arendada kiirust sajani vähem, kui 3.5 sekundiga ning viia tsikkel ühe laadimisega 176 km kaugusele. Laadimisaeg on suurusjärgus 80%-ni neljakümne minutiga. Ära on jäetud sidur ja käigukast ning paigalt viib lihstalt randmevääne. Et päris nutune poleks siis lastakse kõlaritest natuke mootorratta häält juurde. Hoolimata vähestest käikudest (üks) on tippkiiruseks kirjas 176 km/h.

Masin maksab ligikaudu 30K$ ja saab varajastele soovijatele kätte toimetatud kusagil sügisel.

Kuidas on, kas foorumlased ostaksid endale sellise masina, kui selle hind oleks sisepõlemismootoriga tsiklitega samas järgus?



Rohkem infot:
https://www.harley-davidson.com/us/en/m ... ewire.html
https://is.gd/F7W4Lb



will111
Postitusi: 2810
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 185 korda

Re: [U+] HD elektritsikkel LiveWire on tulekul.

Lugemata postitus Postitas will111 » 08 Jaan 2019, 05:25

nimi on livewire, mitte limewire :)

kas meeldib? ei. mis see olema peab, superbike laadne harli? harli laadne skrämbler? trollibussi häälega harli?
0-100 on kena, kuigi mitte midagi sellist, mida bensukad juba ammu ei oleks saavutanud...aga tipp 176 jätab küll suht külmaks. kusjuures väidetav võimsus 55kw peaks minumeelest võimaldama palju enamat. ikka ligi 200kmh vähemalt. ju siis tühimass 210kg ei luba..
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8041
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 94 korda
Tänatud: 187 korda
Kontakt:

Re: [U+] HD elektritsikkel LiveWire on tulekul.

Lugemata postitus Postitas Piipz » 08 Jaan 2019, 09:54

Ma võtaks esimese asjana selle kõlari stepslist välja. Hea, et papitükki pole pesupulgaga kodarate vahele topitud.

Sõita tahaks proovida ikka, tippkiirus 176, vastupidiselt eelmisele kommentaarile, peaks siin Eestis küll piisav olema.
Ning pealegi, elektriautodel läheb elektrikulu 100+ kiirustega ikka oluliselt palju suuremaks, kui võrrelda bensiinimootoritega, eeldan, et sama kehtib ka tsiklile.

Tahtsin algul hakata kirjutama, et sellega saab heal juhul ainult tööl ja poes käia, sest saab ainult 176km kaugusele sõita, kuid see pole tegelikult ju auto, tsikliga niikuinii tahad vahepeal puhkepeatuseid teha. Laadimine võiks siiski 80%-ni 20 minutiga minna, oleks paras üks selline suitsupaus teel Tartusse teha.

Kokkuvõtteks, 30k ei maksaks ka siis, kui see raha lihtsalt lauanurgal vedeleks, kuid proovida tahaks. 10k eest ehk ka ostaks.
Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942

will111
Postitusi: 2810
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 185 korda

Re: [U+] HD elektritsikkel LiveWire on tulekul.

Lugemata postitus Postitas will111 » 08 Jaan 2019, 10:46

Nojah, kui nii võtta, et mis peaks piisav olema siis eestis peaks piisama täielikult ka 110'st :D Eks see 176 subjektiivselt võttes ongi piisav. Samas ma ei saa näiteks küll ausa näoga väita, et ma poleks iialgi kaherattalisega seda kiirust ületanud. Ja kui juba mingi 2-rattalise sõiduvahendi eest, mis meeletu mugavusega just ei hiilga, käia välja 30k siis ootaks eeldaks, et see on vähemalt võimeline performima igas mõttes selle summa vääriliselt. Kusjuures veider minu jaoks ongi see, et kui natuke lähemalt uurisin siis tuli välja, et see on elektrooniliselt piiratud kiirus!? Oleks ta mootori võimsusega piiratud kiirus, oleks teine asi...aga miks eraldi võtta ja piirata ratta kiirust sellise numbri peale. Ei kujuta küll ette...äkki muidu põlevad akud või mootor liiga kiiresti maha :D

Eks elektrikulu läheb suuremaks samamoodi nagu läheb suuremaks kütusekulu tavalisel rattal. See on loogiline, aga ma ei näe miks seetõttu peaks võtma ilgelt kalli massina ostjalt vaba valiku soovi korral rohkem elektrit kulutada. See ju pidavat pealegi olema palju rohelisem ja maailma päästvam kui teha sama pulli "vanakooli" rattaga, mis põletab bensiini
Kasutaja avatar

RasmusL
Postitusi: 1435
Liitunud: 10 Okt 2006, 19:18
Tsikkel: Z1000 turbo, Custom V-rod
Asukoht: Tartu
Tänanud: 70 korda
Tänatud: 221 korda

Re: [U+] HD elektritsikkel LiveWire on tulekul.

Lugemata postitus Postitas RasmusL » 08 Jaan 2019, 10:51

Ülelahe on ka tulemas elektritsikkel. Näha peaks saama MP19 messil.

https://www.rmkvehicles.com/
If you ain't slidin', you ain't ridin'.

Everybody got a plan until they get punched in the face.

https://www.instagram.com/pope_of_customs/

will111
Postitusi: 2810
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 185 korda

Re: [U+] HD elektritsikkel LiveWire on tulekul.

Lugemata postitus Postitas will111 » 08 Jaan 2019, 10:59

see riigimetsa majandamise keskuse mootorratta prototüüp tundub isegi huvitavam asi. kuigi väljanägemine on veel veidram :D
Kasutaja avatar

mart63
Postitusi: 127
Liitunud: 04 Veebr 2008, 16:45
Tsikkel: KZ550, MT-03 660, SZR660
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 49 korda
Tänatud: 35 korda

Re: [U+] HD elektritsikkel LiveWire on tulekul.

Lugemata postitus Postitas mart63 » 08 Jaan 2019, 11:16

Justkui täismõõduline variant eestlaste elektrimopeedist: http://exo-bikes.eu/et/ :D
Kasutaja avatar

Jannes
Postitusi: 195
Liitunud: 25 Veebr 2004, 16:09
Tsikkel: ZZ-R600E -02, R1200R -17
Asukoht: Tallinn-Saue
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Re: [U+] HD elektritsikkel LiveWire on tulekul.

Lugemata postitus Postitas Jannes » 08 Jaan 2019, 11:29

Küsimus oli, et kas ostaks kui tavatsikliga samas hinnaklassis oleks? Jah, kui linnasõidukõlbulik masin on (lisaks ühele käigule ka hästi manööverdav). Tippkiirus ja kiirendus on abs. piisavad ja ei puhu liialt pilli, kuid väga tore ja stiilne oleks sellega tööl ja kohmikus käia. 8)
Sui generis
Kasutaja avatar

RasmusL
Postitusi: 1435
Liitunud: 10 Okt 2006, 19:18
Tsikkel: Z1000 turbo, Custom V-rod
Asukoht: Tartu
Tänanud: 70 korda
Tänatud: 221 korda

Re: [U+] HD elektritsikkel LiveWire on tulekul.

Lugemata postitus Postitas RasmusL » 08 Jaan 2019, 11:30

Ja veel see võimsus...seda on kõvasti piiratud, et oleks võimalik inimese moodi liikuda. Piiramatta kujul tootis mootor 960nm :mrgreen:
If you ain't slidin', you ain't ridin'.

Everybody got a plan until they get punched in the face.

https://www.instagram.com/pope_of_customs/
Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 4955
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1600 & NX650
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 150 korda
Tänatud: 133 korda
Kontakt:

Re: [U+] HD elektritsikkel LiveWire on tulekul.

Lugemata postitus Postitas yeekim » 08 Jaan 2019, 11:40

Piipz kirjutas:
08 Jaan 2019, 09:54
Ma võtaks esimese asjana selle kõlari stepslist välja. Hea, et papitükki pole pesupulgaga kodarate vahele topitud.

....
Mikihiiremaal peab el.masin tegema HÄÄLT, vähemalt XX dB. Muidu pimedad ja muidu hajameelsed ei näe ega kuule...

edu
Teen saiast sitta!
Kasutaja avatar

akvanaut
Postitusi: 102
Liitunud: 04 Jaan 2014, 02:38
Tsikkel: xt660z, wr450f,V-strom,Jawa
Asukoht: Pildiküla
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 25 korda
Kontakt:

Re: [U+] HD elektritsikkel LiveWire on tulekul.

Lugemata postitus Postitas akvanaut » 08 Jaan 2019, 18:10

Piipz kirjutas:
08 Jaan 2019, 09:54
Laadimine võiks siiski 80%-ni 20 minutiga minna, oleks paras üks selline suitsupaus teel Tartusse teha.
väidetavalt on see aeg täesti tühjast akust (ehk ilmset siis cut-off pingest) kuni 80%-ni.
enamasti on aga midagi ikka akus järel enne laadimist.
Kasutaja avatar

ElectroMoto
Postitusi: 467
Liitunud: 27 Mai 2015, 16:44
Tsikkel: Husky 701 Enduro "May"
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 221 korda
Tänatud: 50 korda
Kontakt:

Re: [U+] HD elektritsikkel LiveWire on tulekul.

Lugemata postitus Postitas ElectroMoto » 08 Jaan 2019, 18:48

yeekim kirjutas:
08 Jaan 2019, 11:40
Mikihiiremaal peab el.masin tegema HÄÄLT, vähemalt XX dB. Muidu pimedad ja muidu hajameelsed ei näe ega kuule...
Ega see ainult Mikihiiremaa teema ole. EU regulatsioonid suht samad.
https://en.wikipedia.org/wiki/Electric_ ... pean_Union
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8041
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 94 korda
Tänatud: 187 korda
Kontakt:

Re: [U+] HD elektritsikkel LiveWire on tulekul.

Lugemata postitus Postitas Piipz » 08 Jaan 2019, 20:50

Saan kõigest aru, lihtsalt see on nii totter :)

Aga Will111-le vastuseks, bensumootoriga auto tõepoolest võtab rohkem kütust suuremal kiirusel, kuid elektriauto elektrikulu tundub suurematel kiiruselt oluliselt rohkem tõusma.

Mingi suvalise klemmi BMW i3 test näiteks:
72 MPH -> 52 miles range
67 MPH -> 63 miles range
52 MPH -> 91 miles range

Ma ei usu, et kui see bensumootor oleks, et need vahed nii suured oleksid.
Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5718
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 736 korda
Tänatud: 616 korda
Kontakt:

Re: [U+] HD elektritsikkel LiveWire on tulekul.

Lugemata postitus Postitas Macintosh » 08 Jaan 2019, 21:10

@Piipz, selle probleemi lahenduseks on tsikli puhul käigukast. Seni on kõik elektritsiklid ühekäigulised. Tõsi, osa energiat läheb käigukastis kaotsi aga ülekandest saadav võit on eeldatavasti mitu korda suurem. Ega besiinimootoriga ei sõidaks ka paagitäiega teab kui kaugele, kui kasutada oleks vaid üks käik.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 1345
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 279 korda
Tänatud: 323 korda

Re: [U+] HD elektritsikkel LiveWire on tulekul.

Lugemata postitus Postitas Madlobster » 08 Jaan 2019, 21:34

Pilt

Ei ole ainult särtsuvurride mure see kihutamisel vahemaa vähenemine.
Üle saja hakkab MPG kukkuma päris jõudsalt ka sisepõletajatel (tuuletakistus)
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:

will111
Postitusi: 2810
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 185 korda

Re: [U+] HD elektritsikkel LiveWire on tulekul.

Lugemata postitus Postitas will111 » 09 Jaan 2019, 08:27

Piipz, seal on see teema, et kuhu jääb mootori suurim efektiivsus. Bensumootoritega autode puhul teatavasti on parim pöördemoment tavaliselt vist kuskil seal alates 3000 ja kuni ütleme 4500 või nii. väga väikestel mootoritel on see vahemik ilmselt isegi kõrgemal aga neil on juba ka ülekanded siis teised. Selles peitub ka point, nende pööretega sõites viimane käik sees ongi bensukal kiirus tavaliselt juba suht suur kiirus "rauas". Ja mingis mõttes on nii siis justkui efektiivsem sõita, mitte absoluutse kütusekulu mõttes aga mootori optimaalse pööretevahemiku mõttes küll. elektrimootoril niivõrd suurt erinevust efektiivsuses minuteada ei olegi, üle pööretevahemiku. küll aga ei elektrimootori efektiivsus kindlasti mitte maksimaalne suurimate pöörete juures ja omakorda sellest järelduvalt on ta maksimaalne kusagil seal vahepeal. optimaalne load elektrimootori jaoks peaks olema kuskil 60-80%, alla 50% on efektiivsus kehva ja üle 80 samuti langeb. Seega siit järeldubki, et elektrikaga nö. suure kiirusega sõites on ilmselt mootori efektiivsus pigem väiksem, bensukaga aga pigem hoopis natuke suurem. Muu jääb muidugi samaks, suurema kiirusega läbi õhu pressides on vaja igal juhul oluliselt rohkem energiat kulutada.
Ma arvan, et see electronically limited on neil ratastel just seetõttu, et esiteks mootori efektiivsust kuskil mingites piirides hoida. Vastasel juhul võivad tekkida ka ülekuumenemise probleemid, teiseks on ilmselt aku see asi, millele ei meeldi see kui sealt liiga kiiresti voolu võetakse. Bensiinil ei ole mingit vahet kui kiiresti sa teda põletad. Akul on VÄGA suur vahe, mismoodi täpselt seda kasutatakse. Eks need ongi need asjad millega vast kõik elektrikate tootjad struggle'vad. Pole tegelikult midagi nii lihtne toota elektrikat, mis teeb kõike seda mida bensukas ja veel pareminigi.



Vasta

Mine “Uudiseid ja teateid kogu maailmast”