1. leht 2-st

Aktiivse mürasummutusega kiiver Senalt

Postitatud: 16 Mär 2018, 20:46
Postitas simp

Sattusin just peale, Sena on välja lasknud oma kiivri, kuhu on sisse ehitatud sideseade, kaamera ja aktiivne mürasummutus.

Kes on aktiivse mürasummutusega kõrvaklappe proovinud, peaks aru saama, et see võiks vaiksuse mõttes täitsa teine tera olla.

https://www.sena.com/product/noise-cont ... met/?new=4

Eelmise/vana versiooni review:


Re: Aktiivse mürasummutusega kiiver Senalt

Postitatud: 16 Mär 2018, 22:34
Postitas urmas66

Olen sõitnud autoga,millel oli ka see aktiivne mürasummutus peal ja see töötas päriselt ka.Müüja seletas,et teeb kõlaritest mingit nö vastuheli,et kõrv ei kuuleks-tajuks tee ja tuule müra(kumb õige oleks ei oska öelda).Tähendab tänapäeval see paljudel keskklassi ja keskmisest kallimatel autodel peal.Eks ikka kuuleb ka välist heli,aga tuntavalt vähem.
Neil olevat olnud ka juhus,kus klient lasi paigaldada uuele autole mingi muu raadio-musa-keskuse ja autosse tekkis müra,mida enne polnud.Kuna kohe ei osatud seda tähele panna,siis kestis otsing jupp aega.
Ehk,siis see kiiver võiks pikal sõidul päris äge asi olla.Hind ka tõenäoliselt vägev.


Re: Aktiivse mürasummutusega kiiver Senalt

Postitatud: 17 Mär 2018, 12:54
Postitas kaheksa


Re: Aktiivse mürasummutusega kiiver Senalt

Postitatud: 17 Mär 2018, 19:00
Postitas morse

Kui lennukis sellised mürasummutavad klapid saad, mis on üleni kõrva peal (suletud klapid), siis need summutavad sisuliselt KÕIK ära. Kui veel filmi vaikselt mängima paned, siis ei saa arugi, et mingi lärm oleks.

Ma just värskelt jälle maandusin selliselt lennult ja panin taaskord ühte asja tähele. Mul hakkasid kõrvad natuke valutama (mitte alarõhust, mis lennukis tekib, sest klapide juhe välja tõmmates hakkab kohe nö. kergem tunne - ja taastub kõva lennumüra). Minu teooria on selline, et müra on nii suur, et klappide tekitatav "vastumüra" muutub füüsiliselt juba väga valjuks/aktiivseks vmt ning see väsitab kõrva... Aga kiivri puhul see ilmselt ei kehti, sest esiteks ei üritata 100% vaikust tekitada ja teiseks ei ole tegu suletud klappidega. Lexustel näiteks on selline asi ja toimib väga hästi...

Super idee sellist kiivrit toota. Huvitav kas on ka hästi õnnestunud... Tahaks proovida.


Re: Aktiivse mürasummutusega kiiver Senalt

Postitatud: 18 Mär 2018, 02:17
Postitas RasmusL

Mul oleks üks küsimus selle kiivri kohta, et kui palju peab päevas sõitma, et tekib vajadus taolise kiivri vastu, mis mootori hääle ära summutaks ? Minu kõige pikem päevane kilomeetrite arv jääb matkameeste seas vist väga tagasihoidlikuks, ca 600km äkki, ja krt selle sõiduajal nautisin küll mootori melu täiega :mrgreen: Samas, ma pole muidugi tõsiselt hea kiivriga kunagi sõitnudki. Enamjaolt Banditi pask, mis on sama nagu sõidaks ringi hobuse silmaklapid ees ning telliskivi kuklasse seotuna. Korra vist isegi sai tavalist kinnist bike kiivrilt sõbralt laenatud mis ka ilmselt ûle 200e ei maksnud, kuid lõpuks nägi sõita ja täitsa hea oli (lol)


Re: Aktiivse mürasummutusega kiiver Senalt

Postitatud: 18 Mär 2018, 03:54
Postitas Jesper

100+ detsibelli toob üsna kiiresti kaasa selle, et kõik helid on ilma igasuguste klappidetagi aina vaiksemad. Piisab pooltunnist ilma kõrvatroppideta, et sa juba natuke kuulmist ära annaks, ja nii see ajapikku koguneb. 20ndates on kõik muidugi kõvad härjad ja yolod, aga pärast kui 50selt telekast aktuaalse kaamera kuulmiseks max helitugevusest puudu jääb, on hilja pisaraid poetada et oleks ikka võinud mõelda...

Man-with-ear-trumpet.jpg
Man-with-ear-trumpet.jpg (21.22 KiB) Vaadatud 6617 korda

Kuigi Twini lörin nüüd mingit teabmis kõrvailu ei paku, siis kui seda kurdiks jäämise aspekti poleks, ei viitsiks ma ka ilmselt nende kõrvatroppidega jännata.


Re: Aktiivse mürasummutusega kiiver Senalt

Postitatud: 18 Mär 2018, 05:03
Postitas morse

Huvitav, kuidas see vastasfaasis "müra" kõrvakuulmist mõjutab? Kas kulutab kuulmist vähem - nagu siis kui "päriselt" vaikses keskkonnas oleksid?? Kas minu kõrvavalu paar päeva tagasi lennukis oli pseudo? (Meenutan, et valu kadus, kui "noise-cancelling" kõrvaklappide juhtme välja tõmbasin...)


Re: Aktiivse mürasummutusega kiiver Senalt

Postitatud: 18 Mär 2018, 11:27
Postitas simp
RasmusL kirjutas:

Mul oleks üks küsimus selle kiivri kohta, et kui palju peab päevas sõitma, et tekib vajadus taolise kiivri vastu, mis mootori hääle ära summutaks ? Minu kõige pikem päevane kilomeetrite arv jääb matkameeste seas vist väga tagasihoidlikuks, ca 600km äkki, ja krt selle sõiduajal nautisin küll mootori melu täiega :mrgreen: Samas, ma pole muidugi tõsiselt hea kiivriga kunagi sõitnudki. Enamjaolt Banditi pask, mis on sama nagu sõidaks ringi hobuse silmaklapid ees ning telliskivi kuklasse seotuna. Korra vist isegi sai tavalist kinnist bike kiivrilt sõbralt laenatud mis ka ilmselt ûle 200e ei maksnud, kuid lõpuks nägi sõita ja täitsa hea oli (lol)

Eesti piires pole tõesti erilist vahet, aga nakediga 160+ kiirteel poolat läbides ei ole probleemiks mitte mootorimüra, vaid tuulemüra.

morse kirjutas:

Huvitav, kuidas see vastasfaasis "müra" kõrvakuulmist mõjutab? Kas kulutab kuulmist vähem - nagu siis kui "päriselt" vaikses keskkonnas oleksid?? Kas minu kõrvavalu paar päeva tagasi lennukis oli pseudo? (Meenutan, et valu kadus, kui "noise-cancelling" kõrvaklappide juhtme välja tõmbasin...)

Tehnoloogia peaks nii töötama, et madala sagedusega helilainele tehakse täpselt vastupidist lainet vastu. Lained põrkuvad ja muunduvad 'pehmemaks' laineks kokku. St, peaks säästma.


Re: Aktiivse mürasummutusega kiiver Senalt

Postitatud: 18 Mär 2018, 11:49
Postitas RasmusL

Tuulemüraga olen päri küll. See on Bandit kiivriga nt vahel lausa väljakannatamatu suurtel kiirustel ja tuul ka vihiseb visiirist läbi nii et silmad vesistavad ja punetavad :D Peast võttes oleks nagu terve tee sõitmise ajal nutnud. Aga see mootorimüra tundub küll nende matkakatega kahtlane, kas rahvas paneb neile ka siis mingised otse-läbi sportsummutajad ? Tehasest tulles on nad vaiksed nagu elektrikad ju. Uued vähemalt :mrgreen:


Re: Aktiivse mürasummutusega kiiver Senalt

Postitatud: 18 Mär 2018, 12:24
Postitas Macintosh
simp kirjutas:

Eesti piires pole tõesti erilist vahet, aga nakediga 160+ kiirteel poolat läbides ei ole probleemiks mitte mootorimüra, vaid tuulemüra.

Nakedi puhul peakls üldine tuulemüra väiksem olema, kui tuuleklaasiga sõidukil. Viimasel tekivad lõputud "räpased" õhuvood ja turbulentsid, mis on lisandunud müra peamised allikad. Aga olulist vahet pole kas Eesti maanteed või Saksamaa kiirtee, ma panen alati kui sõit maanteele viib tropid kõrva, sest 100kmh kiirusel võib kiivrisse kostev müra ulatuda väga lihtsalt juba 100-120dB. Kuulmiskahjustused on siin kiired tulema.


Re: Aktiivse mürasummutusega kiiver Senalt

Postitatud: 18 Mär 2018, 12:34
Postitas simp
Macintosh kirjutas:
simp kirjutas:

Eesti piires pole tõesti erilist vahet, aga nakediga 160+ kiirteel poolat läbides ei ole probleemiks mitte mootorimüra, vaid tuulemüra.

Nakedi puhul peakls üldine tuulemüra väiksem olema, kui tuuleklaasiga sõidukil. Viimasel tekivad lõputud "räpased" õhuvood ja turbulentsid, mis on lisandunud müra peamised allikad. Aga olulist vahet pole kas Eesti maanteed või Saksamaa kiirtee, ma panen alati kui sõit maanteele viib tropid kõrva, sest 100kmh kiirusel võib kiivrisse kostev müra ulatuda väga lihtsalt juba 100-120dB. Kuulmiskahjustused on siin kiired tulema.

See on nüüd minu pikkuse ja ratta kombinatsiooni viga, aga kui ma pikalt sõidan, vajun natuke rohkem 'kössi' ja pea läheb veidi madalamale. Vajun kiivriga täpselt sinna keerisesse. Kui väsitama hakkab tuleb meelde ja lükkan selja korralikult sirgu, tuleb vaikus tagasi...


Re: Aktiivse mürasummutusega kiiver Senalt

Postitatud: 18 Mär 2018, 12:36
Postitas Jesper
morse kirjutas:

Huvitav, kuidas see vastasfaasis "müra" kõrvakuulmist mõjutab?

Aktiivselt summutatud müra on sama hea kui muul moel summutatud müra, st kui sa müra ei kuule siis seda ei ole enam olemas. Sulle sattusid mingid viletsad või katkised klapid lihtsalt.


Re: Aktiivse mürasummutusega kiiver Senalt

Postitatud: 18 Mär 2018, 13:29
Postitas kris.

Aktiivne mürasummutus põhineb müra helilainete summutamisel samasuguse müraga ainult et vastandfaasis. Elik kui müra tekitab mingil ajahetkel rõhu suurusega +1 püüab mürasummuti tekitada sama sagudega rõhu suurusega -1 ning nende summa on null. Kõrvale seoses sellega mingit suuremat rõhku ei avaldu. Elik see toimi nii, et paisatakse mingit ülisuure rõhuga vaikust mille tasutal tavalist müra ei kuule :wack: .
Ebameeldiv tunne või ka valu on sama mis tekib ilma kajata, helikindlas ruumis viibides. Lastes klappidesse mingit muud heli peaks seda valu vähendama.

Naked ratastega sõites võiks selline süsteem täitsa toimida. Klaasi või gondliga rataste tekitatud turbulentsiga jääb ilmselt hätta. Võiks arvata et paari aasta perspektiivis on selline asi sama tavaline kui tänapäeval suu ees olev mikrofon kiivris ;-).

terv
Kris.


Re: Aktiivse mürasummutusega kiiver Senalt

Postitatud: 18 Mär 2018, 13:50
Postitas Jesper

Ei jää see millegagi hätta, sa võid täna minna ja poest osta klapid, mis näiteks püssipaugu aktiivselt ära lõikavad. Elektroonika jaoks on helilained ühed väga aeglased ja kergesti ennustatavad loomad :)

Samas ma isiklikult eriti ei fänna kiivri külge igasugu kola riputamist, lisaks peab seda veel regulaarselt laadima jne. Rohkem tundub sellise asjana, mida need gadgetiinimesed jälle osta saavad, kellel kõik võimalikud gpsid, bluetoothid, seikluskaamerad ja sideseadmed juba olemas on ja endale külge riputatud. Aga tehnoloogia kui selline on juba aastakümneid vana ja selle põhimõttelises toimivuses küll kahtlusi pole.


Re: Aktiivse mürasummutusega kiiver Senalt

Postitatud: 18 Mär 2018, 14:40
Postitas kris.

Müra summutamine päris nii lihtne ka ei ole. Näiteks inimkõnet summutavad need seadmed oluliselt halvemini kui kui mingit ühtlast "suminat". Aga eks ootame esimesed reaalsed testisõidu tulemused ära.

OT. Huvitav miks ei ole keegi kiivri sisse väikest tuulegeneraatorit aretanud? Tuult on ju koguaeg piisavalt :wack: ning asi siis kogu see värk mingisse väiksesse tuulekanalisse ära mahutada :roll:

terv
Kris.


Re: Aktiivse mürasummutusega kiiver Senalt

Postitatud: 18 Mär 2018, 14:53
Postitas Macintosh
kris. kirjutas:

OT. Huvitav miks ei ole keegi kiivri sisse väikest tuulegeneraatorit aretanud? Tuult on ju koguaeg piisavalt :wack: ning asi siis kogu see värk mingisse väiksesse tuulekanalisse ära mahutada

Et siis saaks kohe möödaminnes kiivrisse tema enda tuulegeneraatorist tulevat müra juurde? :wink:


Re: Aktiivse mürasummutusega kiiver Senalt

Postitatud: 18 Mär 2018, 15:00
Postitas urmas66
RasmusL kirjutas:

Tuulemüraga olen päri küll. See on Bandit kiivriga nt vahel lausa väljakannatamatu suurtel kiirustel ja tuul ka vihiseb visiirist läbi nii et silmad vesistavad ja punetavad :D Peast võttes oleks nagu terve tee sõitmise ajal nutnud. Aga see mootorimüra tundub küll nende matkakatega kahtlane, kas rahvas paneb neile ka siis mingised otse-läbi sportsummutajad ? Tehasest tulles on nad vaiksed nagu elektrikad ju. Uued vähemalt :mrgreen:

Mul päris uutega kogemus puudub,aga Vardero ja TDM-ga on põhimõtteliselt ainult tuulemüra ja see oleneb kuidas suudad klaasi ja veel mingi lisa spoileri oma pikkuse ja isteasendiga kokku sobitada.Mul on olnud kinnine carbon HJC,avatud Held ja peale neid mitu avatava lõuaga,aga olulist vahet pole ühegagi olnud.Nakediga on tuulemüra igaljuhul vaiksem olnud.
Mootori häält kuulen linnakiirusel ja suuremal kiirusel,kui visiir lahti, pilgu paagi peale keeran-lõug vastu rinda.Mul on-olid OEM sumpad mõlemal.
Automüüja vähemalt kinnitas,et see nn "vastumüra" autokõlaritest ikkagi säästab kõrva ja meeli,mitte ei tee kahju.Pakun,et seda on ikka enne müüki paiskamist ka pikalt uuritud.


Re: Aktiivse mürasummutusega kiiver Senalt

Postitatud: 18 Mär 2018, 16:46
Postitas Romka
morse kirjutas:

Kui lennukis sellised mürasummutavad klapid saad, mis on üleni kõrva peal (suletud klapid), siis need summutavad sisuliselt KÕIK ära. Kui veel filmi vaikselt mängima paned, siis ei saa arugi, et mingi lärm oleks.

Ma just värskelt jälle maandusin selliselt lennult ja panin taaskord ühte asja tähele. Mul hakkasid kõrvad natuke valutama (mitte alarõhust, mis lennukis tekib, sest klapide juhe välja tõmmates hakkab kohe nö. kergem tunne - ja taastub kõva lennumüra). ......

Näiteks minu silmad ei kannata isetumeneva maskiga keevitada. Keevitamise ajal jah kõik vinge ja mõnus, aga järgmine päev on silmad valutavad.


Re: Aktiivse mürasummutusega kiiver Senalt

Postitatud: 18 Mär 2018, 17:33
Postitas Jesper
kris. kirjutas:

Näiteks inimkõnet summutavad need seadmed oluliselt halvemini kui kui mingit ühtlast "suminat".

Sony MDR-1000X näiteks teeb ikka suht puhta vuugi, seal on lausa eraldi funktsioon selleks, et inimkõne sagedustelt vajadusel summutus välja lülitada. Bosesid pole proovinud, väidetavalt on samasugused. Ma küll isiklikult ei suuda endale põhjendada, miks mul on vaja 400€ kõrvaklappe, aga see ei muuda fakti et vastav tehnoloogia on täna pühapäeva pärastlõunal minust kümne minuti kaugusel poes vabamüügis.

Kui kellelgi on aktiivse mürasummutusega mingi probleem, siis see tuleneb ikkagi otseselt madalama kvaliteediga teostusest, algoritmidest jne, või siis otseselt katkistest klappidest, mitte sellest, et midagi on põhimõtteliselt võimatu. Umbes samamoodi nagu viletsalt tehtud GPS võib sind lepikusse juhatada, aga see ei tähenda et satelliitide abil oma asukoha määramine oleks kuskilt otsast toores või ebatöökindel tehnoloogia ;)

Isetumeneva maski puhul on oluline et saaks tagasihelenemise ajastust muuta - ega hõõguva keevise vahtimine ka teabmis tervislik pole. Aga muidugi võib mask lihtsalt pekkis ka olla.


Re: Aktiivse mürasummutusega kiiver Senalt

Postitatud: 18 Mär 2018, 19:17
Postitas simp
Romka kirjutas:

Näiteks minu silmad ei kannata isetumeneva maskiga keevitada. Keevitamise ajal jah kõik vinge ja mõnus, aga järgmine päev on silmad valutavad.

Osad (odavad) isetumenevad on liiga aeglase reaktsiooniga ja lasevad alguses märkamatult sutsaka läbi.

Jesper kirjutas:

Sony MDR-1000X näiteks teeb ikka suht puhta vuugi, seal on lausa eraldi funktsioon selleks, et inimkõne sagedustelt vajadusel summutus välja lülitada. Bosesid pole proovinud, väidetavalt on samasugused. Ma küll isiklikult ei suuda endale põhjendada, miks mul on vaja 400€ kõrvaklappe, aga see ei muuda fakti et vastav tehnoloogia on täna pühapäeva pärastlõunal minust kümne minuti kaugusel poes vabamüügis.

Tänapäevane avatud kontor paneb suht ruttu poepoole jalutama.

Jesper kirjutas:

Samas ma isiklikult eriti ei fänna kiivri külge igasugu kola riputamist, lisaks peab seda veel regulaarselt laadima jne. Rohkem tundub sellise asjana, mida need gadgetiinimesed jälle osta saavad, kellel kõik võimalikud gpsid, bluetoothid, seikluskaamerad ja sideseadmed juba olemas on ja endale külge riputatud. Aga tehnoloogia kui selline on juba aastakümneid vana ja selle põhimõttelises toimivuses küll kahtlusi pole.

See tundub selle kiivri teine pluss ja ühtlasi ka needus olema.
Erilist kobakat külge riputamata on kaamera ja side olemas. + Suurem aku kui tavalisel sideseadmel. Samas on tehnoloogia jupiti uuendamine keerulisem ja oled sisuliselt ühe tootja pantvang.

Hetkel veel endale ilmselt ei ostaks, aga suund on meeldiv.


Re: Aktiivse mürasummutusega kiiver Senalt

Postitatud: 18 Mär 2018, 20:51
Postitas franz125

Üks aspekt selle kiivri juures on veel see et kas ta pähe ka sobib.Tegelikult võiks seda tehnikat hoopis toota universaalina.


Re: Aktiivse mürasummutusega kiiver Senalt

Postitatud: 18 Mär 2018, 21:36
Postitas urmas66
franz125 kirjutas:

Üks aspekt selle kiivri juures on veel see et kas ta pähe ka sobib.Tegelikult võiks seda tehnikat hoopis toota universaalina.

Tavaseadme aku ilmselt ei peaks seda mürasummutust,sidet ja kaamerat vastu.Samas võiks see ju olla ka mõnel sena tootel nö lisavalikute nimekirjas olemas ja ise tead,kas kasutad või mitte ja kui kasutad,siis ise valid kaua kasutad.
Kiiver tõenäoliselt ka kellegi muu toode.Vaevalt,et Sena ise kiivritehase ehitas.


Re: Aktiivse mürasummutusega kiiver Senalt

Postitatud: 18 Mär 2018, 22:35
Postitas franz125

Kust see siis oma voolu saab? Võib-olla oli kuskil nendes tutvustustes sees aga kuna see huvi ei paku siis ei viitsinud poolt tundi selle peale kulutada.


Re: Aktiivse mürasummutusega kiiver Senalt

Postitatud: 18 Mär 2018, 23:14
Postitas simp
franz125 kirjutas:

Kust see siis oma voolu saab? Võib-olla oli kuskil nendes tutvustustes sees aga kuna see huvi ei paku siis ei viitsinud poolt tundi selle peale kulutada.

voolu saab akust, nagu kõik teised, aga kuna aku on kiivrisse integreeritud(disainitud) siis saab selle suurema teha.

franz125 kirjutas:

Üks aspekt selle kiivri juures on veel see et kas ta pähe ka sobib.Tegelikult võiks seda tehnikat hoopis toota universaalina.

Universaalina on kogu see tehnika olemas, aga universaalina ei saa seda nii hästi integreerida. Vt, schuberti kraed jms...


Re: Aktiivse mürasummutusega kiiver Senalt

Postitatud: 19 Mär 2018, 08:54
Postitas Macintosh
simp kirjutas:

voolu saab akust, nagu kõik teised, aga kuna aku on kiivrisse integreeritud(disainitud) siis saab selle suurema teha.

Toidab seda asja liitiumpolümeeraku, mis asub koos sõitja peaga kinnise kiivri sees. Kippusid teised tule- ja plahvatusohtlikud olema. Huvitav, millised riskid siin antud juhul esinevad?


Re: Aktiivse mürasummutusega kiiver Senalt

Postitatud: 19 Mär 2018, 09:12
Postitas pühak
Macintosh kirjutas:
kris. kirjutas:

OT. Huvitav miks ei ole keegi kiivri sisse väikest tuulegeneraatorit aretanud? Tuult on ju koguaeg piisavalt :wack: ning asi siis kogu see värk mingisse väiksesse tuulekanalisse ära mahutada

Et siis saaks kohe möödaminnes kiivrisse tema enda tuulegeneraatorist tulevat müra juurde? :wink:

Ja lisaks veel tuuletakistuse ka. Igasugune tuule püüdmine tähendab seda, et püüdja "varrele", antud juhul siis kaelale, langeb kinnipüütud tuule tekitatav koormus. Nimetatud põhjusel pole purjekatel ja ka muudel paatidel näiteks vesirattaga lahendatud generaatorit. Kui see nii poleks, oleks perpetum mobile samaga kohe ka leiutatud.


Re: Aktiivse mürasummutusega kiiver Senalt

Postitatud: 19 Mär 2018, 10:49
Postitas Jesper

Ei ole seal mingit igiliikurit, lihtsalt paat sõidab natuke aeglasemalt ja kõik. Ja muideks tiivikuga tuulegeneraatoreid kasutatakse purjekatel laialdaselt. See muidugi ei muuda nüüd kiivri külge propelleri aretamist vähem jaburaks ideeks, aga füüsikaliselt ei takista miski selle tegemist.


Re: Aktiivse mürasummutusega kiiver Senalt

Postitatud: 19 Mär 2018, 10:54
Postitas Piipz

Ma võib-olla saan aktiivmürasummutusest valesti aru, kuid kas see tegelikult pole nii, et kõrvadele kahjustav on see niiöelda summutatud heli ka siis, kui su aju arvab, et ta seda ei kuule?
Mul on ühed high-end Jabra klapid tööl ja need teevad oma tööd hästi, iseenesest oleks päris äge, kui see kiivris ka oleks, kuid kas see mu kõrvu reaalselt kuidagi kaitseb ka? Või lihtsalt ainult tunne on parem?

Ma olen tänu mootorratastele päris hea koguse kuulmist juba kaotanud, nüüd olen vähe valivam nende asjade suhtes...

Edit: Googeldamine andis hirmus palju igasugust teaduslikku juttu, millest ma päris täpselt aru ei saanud, kuid see tekst siin on üsnagi hästi selgitav, kui see ka tõsi on:

Imagine a person wiggling one end of a rope, sending waves to the far end (your eardrum).

The noise cancellation headphones send little canceling waves to the rope right before a wave would hit your eardrum, cancelling them out, meaning less energy going to your ear. Meaning less potential damage.


Re: Aktiivse mürasummutusega kiiver Senalt

Postitatud: 19 Mär 2018, 11:04
Postitas Jesper

Ei, aju ei "arva" seal midagi - aktiivmürasummutuse tulemus on see, et helilained ei jõua su kõrva, nagu igasuguse muu summutuse puhul.


Re: Aktiivse mürasummutusega kiiver Senalt

Postitatud: 19 Mär 2018, 12:33
Postitas simp

ma üritaks seda niimoodi selgitada, et sul on mingi helilaine:

Kood: Vali kõik

______/\___/\____

sellele saadetakse vastu selline helilaine

Kood: Vali kõik

______  ___  ____
      \/   \/

Need põrkuvad ja moonduvad üheks laineks.

Perfektses olukorras tuleb kokku tulemuseks selline:

______________

Ja kõrv ei kuule midagi, kuna lainet, mis kõrvakilet liigutaks, pole.