Aktiivse mürasummutusega kiiver Senalt

Olgu kohalik või välismaine. Uudis või teadaanne, kui see räägib mootorratastest või mootorratturitest siis selle koht on siin.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
simp
Postitusi: 1759
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: sv1000n
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 120 korda
Tänatud: 180 korda

Aktiivse mürasummutusega kiiver Senalt

Lugemata postitus Postitas simp »

Sattusin just peale, Sena on välja lasknud oma kiivri, kuhu on sisse ehitatud sideseade, kaamera ja aktiivne mürasummutus.

Kes on aktiivse mürasummutusega kõrvaklappe proovinud, peaks aru saama, et see võiks vaiksuse mõttes täitsa teine tera olla.

https://www.sena.com/product/noise-cont ... met/?new=4

Eelmise/vana versiooni review:



Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7183
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1851 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Aktiivse mürasummutusega kiiver Senalt

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Olen sõitnud autoga,millel oli ka see aktiivne mürasummutus peal ja see töötas päriselt ka.Müüja seletas,et teeb kõlaritest mingit nö vastuheli,et kõrv ei kuuleks-tajuks tee ja tuule müra(kumb õige oleks ei oska öelda).Tähendab tänapäeval see paljudel keskklassi ja keskmisest kallimatel autodel peal.Eks ikka kuuleb ka välist heli,aga tuntavalt vähem.
Neil olevat olnud ka juhus,kus klient lasi paigaldada uuele autole mingi muu raadio-musa-keskuse ja autosse tekkis müra,mida enne polnud.Kuna kohe ei osatud seda tähele panna,siis kestis otsing jupp aega.
Ehk,siis see kiiver võiks pikal sõidul päris äge asi olla.Hind ka tõenäoliselt vägev.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

kaheksa
Postitusi: 131
Liitunud: 19 Nov 2017, 21:42
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 5 korda

Re: Aktiivse mürasummutusega kiiver Senalt

Lugemata postitus Postitas kaheksa »


morse
Postitusi: 1373
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 267 korda
Tänatud: 210 korda

Re: Aktiivse mürasummutusega kiiver Senalt

Lugemata postitus Postitas morse »

Kui lennukis sellised mürasummutavad klapid saad, mis on üleni kõrva peal (suletud klapid), siis need summutavad sisuliselt KÕIK ära. Kui veel filmi vaikselt mängima paned, siis ei saa arugi, et mingi lärm oleks.

Ma just värskelt jälle maandusin selliselt lennult ja panin taaskord ühte asja tähele. Mul hakkasid kõrvad natuke valutama (mitte alarõhust, mis lennukis tekib, sest klapide juhe välja tõmmates hakkab kohe nö. kergem tunne - ja taastub kõva lennumüra). Minu teooria on selline, et müra on nii suur, et klappide tekitatav "vastumüra" muutub füüsiliselt juba väga valjuks/aktiivseks vmt ning see väsitab kõrva... Aga kiivri puhul see ilmselt ei kehti, sest esiteks ei üritata 100% vaikust tekitada ja teiseks ei ole tegu suletud klappidega. Lexustel näiteks on selline asi ja toimib väga hästi...

Super idee sellist kiivrit toota. Huvitav kas on ka hästi õnnestunud... Tahaks proovida.

Kasutaja avatar

RasmusL
Postitusi: 1666
Liitunud: 10 Okt 2006, 19:18
Tsikkel: Z1000 turbo, Custom V-rod
Asukoht: Tartu
Tänanud: 79 korda
Tänatud: 299 korda

Re: Aktiivse mürasummutusega kiiver Senalt

Lugemata postitus Postitas RasmusL »

Mul oleks üks küsimus selle kiivri kohta, et kui palju peab päevas sõitma, et tekib vajadus taolise kiivri vastu, mis mootori hääle ära summutaks ? Minu kõige pikem päevane kilomeetrite arv jääb matkameeste seas vist väga tagasihoidlikuks, ca 600km äkki, ja krt selle sõiduajal nautisin küll mootori melu täiega :mrgreen: Samas, ma pole muidugi tõsiselt hea kiivriga kunagi sõitnudki. Enamjaolt Banditi pask, mis on sama nagu sõidaks ringi hobuse silmaklapid ees ning telliskivi kuklasse seotuna. Korra vist isegi sai tavalist kinnist bike kiivrilt sõbralt laenatud mis ka ilmselt ûle 200e ei maksnud, kuid lõpuks nägi sõita ja täitsa hea oli (lol)

If you ain't slidin', you ain't ridin'.

Everybody got a plan until they get punched in the face.
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2188
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 550 korda

Re: Aktiivse mürasummutusega kiiver Senalt

Lugemata postitus Postitas Jesper »

100+ detsibelli toob üsna kiiresti kaasa selle, et kõik helid on ilma igasuguste klappidetagi aina vaiksemad. Piisab pooltunnist ilma kõrvatroppideta, et sa juba natuke kuulmist ära annaks, ja nii see ajapikku koguneb. 20ndates on kõik muidugi kõvad härjad ja yolod, aga pärast kui 50selt telekast aktuaalse kaamera kuulmiseks max helitugevusest puudu jääb, on hilja pisaraid poetada et oleks ikka võinud mõelda...

Man-with-ear-trumpet.jpg
Man-with-ear-trumpet.jpg (21.22 KiB) Vaadatud 6453 korda

Kuigi Twini lörin nüüd mingit teabmis kõrvailu ei paku, siis kui seda kurdiks jäämise aspekti poleks, ei viitsiks ma ka ilmselt nende kõrvatroppidega jännata.


morse
Postitusi: 1373
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 267 korda
Tänatud: 210 korda

Re: Aktiivse mürasummutusega kiiver Senalt

Lugemata postitus Postitas morse »

Huvitav, kuidas see vastasfaasis "müra" kõrvakuulmist mõjutab? Kas kulutab kuulmist vähem - nagu siis kui "päriselt" vaikses keskkonnas oleksid?? Kas minu kõrvavalu paar päeva tagasi lennukis oli pseudo? (Meenutan, et valu kadus, kui "noise-cancelling" kõrvaklappide juhtme välja tõmbasin...)

Kasutaja avatar

Teema algataja
simp
Postitusi: 1759
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: sv1000n
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 120 korda
Tänatud: 180 korda

Re: Aktiivse mürasummutusega kiiver Senalt

Lugemata postitus Postitas simp »

RasmusL kirjutas:

Mul oleks üks küsimus selle kiivri kohta, et kui palju peab päevas sõitma, et tekib vajadus taolise kiivri vastu, mis mootori hääle ära summutaks ? Minu kõige pikem päevane kilomeetrite arv jääb matkameeste seas vist väga tagasihoidlikuks, ca 600km äkki, ja krt selle sõiduajal nautisin küll mootori melu täiega :mrgreen: Samas, ma pole muidugi tõsiselt hea kiivriga kunagi sõitnudki. Enamjaolt Banditi pask, mis on sama nagu sõidaks ringi hobuse silmaklapid ees ning telliskivi kuklasse seotuna. Korra vist isegi sai tavalist kinnist bike kiivrilt sõbralt laenatud mis ka ilmselt ûle 200e ei maksnud, kuid lõpuks nägi sõita ja täitsa hea oli (lol)

Eesti piires pole tõesti erilist vahet, aga nakediga 160+ kiirteel poolat läbides ei ole probleemiks mitte mootorimüra, vaid tuulemüra.

morse kirjutas:

Huvitav, kuidas see vastasfaasis "müra" kõrvakuulmist mõjutab? Kas kulutab kuulmist vähem - nagu siis kui "päriselt" vaikses keskkonnas oleksid?? Kas minu kõrvavalu paar päeva tagasi lennukis oli pseudo? (Meenutan, et valu kadus, kui "noise-cancelling" kõrvaklappide juhtme välja tõmbasin...)

Tehnoloogia peaks nii töötama, et madala sagedusega helilainele tehakse täpselt vastupidist lainet vastu. Lained põrkuvad ja muunduvad 'pehmemaks' laineks kokku. St, peaks säästma.

Kasutaja avatar

RasmusL
Postitusi: 1666
Liitunud: 10 Okt 2006, 19:18
Tsikkel: Z1000 turbo, Custom V-rod
Asukoht: Tartu
Tänanud: 79 korda
Tänatud: 299 korda

Re: Aktiivse mürasummutusega kiiver Senalt

Lugemata postitus Postitas RasmusL »

Tuulemüraga olen päri küll. See on Bandit kiivriga nt vahel lausa väljakannatamatu suurtel kiirustel ja tuul ka vihiseb visiirist läbi nii et silmad vesistavad ja punetavad :D Peast võttes oleks nagu terve tee sõitmise ajal nutnud. Aga see mootorimüra tundub küll nende matkakatega kahtlane, kas rahvas paneb neile ka siis mingised otse-läbi sportsummutajad ? Tehasest tulles on nad vaiksed nagu elektrikad ju. Uued vähemalt :mrgreen:

If you ain't slidin', you ain't ridin'.

Everybody got a plan until they get punched in the face.
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7331
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Aktiivse mürasummutusega kiiver Senalt

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

simp kirjutas:

Eesti piires pole tõesti erilist vahet, aga nakediga 160+ kiirteel poolat läbides ei ole probleemiks mitte mootorimüra, vaid tuulemüra.

Nakedi puhul peakls üldine tuulemüra väiksem olema, kui tuuleklaasiga sõidukil. Viimasel tekivad lõputud "räpased" õhuvood ja turbulentsid, mis on lisandunud müra peamised allikad. Aga olulist vahet pole kas Eesti maanteed või Saksamaa kiirtee, ma panen alati kui sõit maanteele viib tropid kõrva, sest 100kmh kiirusel võib kiivrisse kostev müra ulatuda väga lihtsalt juba 100-120dB. Kuulmiskahjustused on siin kiired tulema.

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

Teema algataja
simp
Postitusi: 1759
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: sv1000n
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 120 korda
Tänatud: 180 korda

Re: Aktiivse mürasummutusega kiiver Senalt

Lugemata postitus Postitas simp »

Macintosh kirjutas:
simp kirjutas:

Eesti piires pole tõesti erilist vahet, aga nakediga 160+ kiirteel poolat läbides ei ole probleemiks mitte mootorimüra, vaid tuulemüra.

Nakedi puhul peakls üldine tuulemüra väiksem olema, kui tuuleklaasiga sõidukil. Viimasel tekivad lõputud "räpased" õhuvood ja turbulentsid, mis on lisandunud müra peamised allikad. Aga olulist vahet pole kas Eesti maanteed või Saksamaa kiirtee, ma panen alati kui sõit maanteele viib tropid kõrva, sest 100kmh kiirusel võib kiivrisse kostev müra ulatuda väga lihtsalt juba 100-120dB. Kuulmiskahjustused on siin kiired tulema.

See on nüüd minu pikkuse ja ratta kombinatsiooni viga, aga kui ma pikalt sõidan, vajun natuke rohkem 'kössi' ja pea läheb veidi madalamale. Vajun kiivriga täpselt sinna keerisesse. Kui väsitama hakkab tuleb meelde ja lükkan selja korralikult sirgu, tuleb vaikus tagasi...

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2188
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 550 korda

Re: Aktiivse mürasummutusega kiiver Senalt

Lugemata postitus Postitas Jesper »

morse kirjutas:

Huvitav, kuidas see vastasfaasis "müra" kõrvakuulmist mõjutab?

Aktiivselt summutatud müra on sama hea kui muul moel summutatud müra, st kui sa müra ei kuule siis seda ei ole enam olemas. Sulle sattusid mingid viletsad või katkised klapid lihtsalt.

Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2390
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 24 korda

Re: Aktiivse mürasummutusega kiiver Senalt

Lugemata postitus Postitas kris. »

Aktiivne mürasummutus põhineb müra helilainete summutamisel samasuguse müraga ainult et vastandfaasis. Elik kui müra tekitab mingil ajahetkel rõhu suurusega +1 püüab mürasummuti tekitada sama sagudega rõhu suurusega -1 ning nende summa on null. Kõrvale seoses sellega mingit suuremat rõhku ei avaldu. Elik see toimi nii, et paisatakse mingit ülisuure rõhuga vaikust mille tasutal tavalist müra ei kuule :wack: .
Ebameeldiv tunne või ka valu on sama mis tekib ilma kajata, helikindlas ruumis viibides. Lastes klappidesse mingit muud heli peaks seda valu vähendama.

Naked ratastega sõites võiks selline süsteem täitsa toimida. Klaasi või gondliga rataste tekitatud turbulentsiga jääb ilmselt hätta. Võiks arvata et paari aasta perspektiivis on selline asi sama tavaline kui tänapäeval suu ees olev mikrofon kiivris ;-).

terv
Kris.

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2188
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 550 korda

Re: Aktiivse mürasummutusega kiiver Senalt

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Ei jää see millegagi hätta, sa võid täna minna ja poest osta klapid, mis näiteks püssipaugu aktiivselt ära lõikavad. Elektroonika jaoks on helilained ühed väga aeglased ja kergesti ennustatavad loomad :)

Samas ma isiklikult eriti ei fänna kiivri külge igasugu kola riputamist, lisaks peab seda veel regulaarselt laadima jne. Rohkem tundub sellise asjana, mida need gadgetiinimesed jälle osta saavad, kellel kõik võimalikud gpsid, bluetoothid, seikluskaamerad ja sideseadmed juba olemas on ja endale külge riputatud. Aga tehnoloogia kui selline on juba aastakümneid vana ja selle põhimõttelises toimivuses küll kahtlusi pole.

Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2390
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 24 korda

Re: Aktiivse mürasummutusega kiiver Senalt

Lugemata postitus Postitas kris. »

Müra summutamine päris nii lihtne ka ei ole. Näiteks inimkõnet summutavad need seadmed oluliselt halvemini kui kui mingit ühtlast "suminat". Aga eks ootame esimesed reaalsed testisõidu tulemused ära.

OT. Huvitav miks ei ole keegi kiivri sisse väikest tuulegeneraatorit aretanud? Tuult on ju koguaeg piisavalt :wack: ning asi siis kogu see värk mingisse väiksesse tuulekanalisse ära mahutada :roll:

terv
Kris.

Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7331
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Aktiivse mürasummutusega kiiver Senalt

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

kris. kirjutas:

OT. Huvitav miks ei ole keegi kiivri sisse väikest tuulegeneraatorit aretanud? Tuult on ju koguaeg piisavalt :wack: ning asi siis kogu see värk mingisse väiksesse tuulekanalisse ära mahutada

Et siis saaks kohe möödaminnes kiivrisse tema enda tuulegeneraatorist tulevat müra juurde? :wink:

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7183
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1851 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Aktiivse mürasummutusega kiiver Senalt

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

RasmusL kirjutas:

Tuulemüraga olen päri küll. See on Bandit kiivriga nt vahel lausa väljakannatamatu suurtel kiirustel ja tuul ka vihiseb visiirist läbi nii et silmad vesistavad ja punetavad :D Peast võttes oleks nagu terve tee sõitmise ajal nutnud. Aga see mootorimüra tundub küll nende matkakatega kahtlane, kas rahvas paneb neile ka siis mingised otse-läbi sportsummutajad ? Tehasest tulles on nad vaiksed nagu elektrikad ju. Uued vähemalt :mrgreen:

Mul päris uutega kogemus puudub,aga Vardero ja TDM-ga on põhimõtteliselt ainult tuulemüra ja see oleneb kuidas suudad klaasi ja veel mingi lisa spoileri oma pikkuse ja isteasendiga kokku sobitada.Mul on olnud kinnine carbon HJC,avatud Held ja peale neid mitu avatava lõuaga,aga olulist vahet pole ühegagi olnud.Nakediga on tuulemüra igaljuhul vaiksem olnud.
Mootori häält kuulen linnakiirusel ja suuremal kiirusel,kui visiir lahti, pilgu paagi peale keeran-lõug vastu rinda.Mul on-olid OEM sumpad mõlemal.
Automüüja vähemalt kinnitas,et see nn "vastumüra" autokõlaritest ikkagi säästab kõrva ja meeli,mitte ei tee kahju.Pakun,et seda on ikka enne müüki paiskamist ka pikalt uuritud.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Romka
Postitusi: 314
Liitunud: 05 Mai 2007, 14:41
Tsikkel: MT-09
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 7 korda

Re: Aktiivse mürasummutusega kiiver Senalt

Lugemata postitus Postitas Romka »

morse kirjutas:

Kui lennukis sellised mürasummutavad klapid saad, mis on üleni kõrva peal (suletud klapid), siis need summutavad sisuliselt KÕIK ära. Kui veel filmi vaikselt mängima paned, siis ei saa arugi, et mingi lärm oleks.

Ma just värskelt jälle maandusin selliselt lennult ja panin taaskord ühte asja tähele. Mul hakkasid kõrvad natuke valutama (mitte alarõhust, mis lennukis tekib, sest klapide juhe välja tõmmates hakkab kohe nö. kergem tunne - ja taastub kõva lennumüra). ......

Näiteks minu silmad ei kannata isetumeneva maskiga keevitada. Keevitamise ajal jah kõik vinge ja mõnus, aga järgmine päev on silmad valutavad.

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2188
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 550 korda

Re: Aktiivse mürasummutusega kiiver Senalt

Lugemata postitus Postitas Jesper »

kris. kirjutas:

Näiteks inimkõnet summutavad need seadmed oluliselt halvemini kui kui mingit ühtlast "suminat".

Sony MDR-1000X näiteks teeb ikka suht puhta vuugi, seal on lausa eraldi funktsioon selleks, et inimkõne sagedustelt vajadusel summutus välja lülitada. Bosesid pole proovinud, väidetavalt on samasugused. Ma küll isiklikult ei suuda endale põhjendada, miks mul on vaja 400€ kõrvaklappe, aga see ei muuda fakti et vastav tehnoloogia on täna pühapäeva pärastlõunal minust kümne minuti kaugusel poes vabamüügis.

Kui kellelgi on aktiivse mürasummutusega mingi probleem, siis see tuleneb ikkagi otseselt madalama kvaliteediga teostusest, algoritmidest jne, või siis otseselt katkistest klappidest, mitte sellest, et midagi on põhimõtteliselt võimatu. Umbes samamoodi nagu viletsalt tehtud GPS võib sind lepikusse juhatada, aga see ei tähenda et satelliitide abil oma asukoha määramine oleks kuskilt otsast toores või ebatöökindel tehnoloogia ;)

Isetumeneva maski puhul on oluline et saaks tagasihelenemise ajastust muuta - ega hõõguva keevise vahtimine ka teabmis tervislik pole. Aga muidugi võib mask lihtsalt pekkis ka olla.

Kasutaja avatar

Teema algataja
simp
Postitusi: 1759
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: sv1000n
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 120 korda
Tänatud: 180 korda

Re: Aktiivse mürasummutusega kiiver Senalt

Lugemata postitus Postitas simp »

Romka kirjutas:

Näiteks minu silmad ei kannata isetumeneva maskiga keevitada. Keevitamise ajal jah kõik vinge ja mõnus, aga järgmine päev on silmad valutavad.

Osad (odavad) isetumenevad on liiga aeglase reaktsiooniga ja lasevad alguses märkamatult sutsaka läbi.

Jesper kirjutas:

Sony MDR-1000X näiteks teeb ikka suht puhta vuugi, seal on lausa eraldi funktsioon selleks, et inimkõne sagedustelt vajadusel summutus välja lülitada. Bosesid pole proovinud, väidetavalt on samasugused. Ma küll isiklikult ei suuda endale põhjendada, miks mul on vaja 400€ kõrvaklappe, aga see ei muuda fakti et vastav tehnoloogia on täna pühapäeva pärastlõunal minust kümne minuti kaugusel poes vabamüügis.

Tänapäevane avatud kontor paneb suht ruttu poepoole jalutama.

Jesper kirjutas:

Samas ma isiklikult eriti ei fänna kiivri külge igasugu kola riputamist, lisaks peab seda veel regulaarselt laadima jne. Rohkem tundub sellise asjana, mida need gadgetiinimesed jälle osta saavad, kellel kõik võimalikud gpsid, bluetoothid, seikluskaamerad ja sideseadmed juba olemas on ja endale külge riputatud. Aga tehnoloogia kui selline on juba aastakümneid vana ja selle põhimõttelises toimivuses küll kahtlusi pole.

See tundub selle kiivri teine pluss ja ühtlasi ka needus olema.
Erilist kobakat külge riputamata on kaamera ja side olemas. + Suurem aku kui tavalisel sideseadmel. Samas on tehnoloogia jupiti uuendamine keerulisem ja oled sisuliselt ühe tootja pantvang.

Hetkel veel endale ilmselt ei ostaks, aga suund on meeldiv.

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3183
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 191 korda

Re: Aktiivse mürasummutusega kiiver Senalt

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Üks aspekt selle kiivri juures on veel see et kas ta pähe ka sobib.Tegelikult võiks seda tehnikat hoopis toota universaalina.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7183
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1851 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Aktiivse mürasummutusega kiiver Senalt

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

franz125 kirjutas:

Üks aspekt selle kiivri juures on veel see et kas ta pähe ka sobib.Tegelikult võiks seda tehnikat hoopis toota universaalina.

Tavaseadme aku ilmselt ei peaks seda mürasummutust,sidet ja kaamerat vastu.Samas võiks see ju olla ka mõnel sena tootel nö lisavalikute nimekirjas olemas ja ise tead,kas kasutad või mitte ja kui kasutad,siis ise valid kaua kasutad.
Kiiver tõenäoliselt ka kellegi muu toode.Vaevalt,et Sena ise kiivritehase ehitas.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3183
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 191 korda

Re: Aktiivse mürasummutusega kiiver Senalt

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Kust see siis oma voolu saab? Võib-olla oli kuskil nendes tutvustustes sees aga kuna see huvi ei paku siis ei viitsinud poolt tundi selle peale kulutada.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

Teema algataja
simp
Postitusi: 1759
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: sv1000n
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 120 korda
Tänatud: 180 korda

Re: Aktiivse mürasummutusega kiiver Senalt

Lugemata postitus Postitas simp »

franz125 kirjutas:

Kust see siis oma voolu saab? Võib-olla oli kuskil nendes tutvustustes sees aga kuna see huvi ei paku siis ei viitsinud poolt tundi selle peale kulutada.

voolu saab akust, nagu kõik teised, aga kuna aku on kiivrisse integreeritud(disainitud) siis saab selle suurema teha.

franz125 kirjutas:

Üks aspekt selle kiivri juures on veel see et kas ta pähe ka sobib.Tegelikult võiks seda tehnikat hoopis toota universaalina.

Universaalina on kogu see tehnika olemas, aga universaalina ei saa seda nii hästi integreerida. Vt, schuberti kraed jms...

Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7331
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Aktiivse mürasummutusega kiiver Senalt

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

simp kirjutas:

voolu saab akust, nagu kõik teised, aga kuna aku on kiivrisse integreeritud(disainitud) siis saab selle suurema teha.

Toidab seda asja liitiumpolümeeraku, mis asub koos sõitja peaga kinnise kiivri sees. Kippusid teised tule- ja plahvatusohtlikud olema. Huvitav, millised riskid siin antud juhul esinevad?

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1809
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 216 korda
Tänatud: 88 korda

Re: Aktiivse mürasummutusega kiiver Senalt

Lugemata postitus Postitas pühak »

Macintosh kirjutas:
kris. kirjutas:

OT. Huvitav miks ei ole keegi kiivri sisse väikest tuulegeneraatorit aretanud? Tuult on ju koguaeg piisavalt :wack: ning asi siis kogu see värk mingisse väiksesse tuulekanalisse ära mahutada

Et siis saaks kohe möödaminnes kiivrisse tema enda tuulegeneraatorist tulevat müra juurde? :wink:

Ja lisaks veel tuuletakistuse ka. Igasugune tuule püüdmine tähendab seda, et püüdja "varrele", antud juhul siis kaelale, langeb kinnipüütud tuule tekitatav koormus. Nimetatud põhjusel pole purjekatel ja ka muudel paatidel näiteks vesirattaga lahendatud generaatorit. Kui see nii poleks, oleks perpetum mobile samaga kohe ka leiutatud.

"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2188
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 550 korda

Re: Aktiivse mürasummutusega kiiver Senalt

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Ei ole seal mingit igiliikurit, lihtsalt paat sõidab natuke aeglasemalt ja kõik. Ja muideks tiivikuga tuulegeneraatoreid kasutatakse purjekatel laialdaselt. See muidugi ei muuda nüüd kiivri külge propelleri aretamist vähem jaburaks ideeks, aga füüsikaliselt ei takista miski selle tegemist.

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8764
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 126 korda
Tänatud: 324 korda
Kontakt:

Re: Aktiivse mürasummutusega kiiver Senalt

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Ma võib-olla saan aktiivmürasummutusest valesti aru, kuid kas see tegelikult pole nii, et kõrvadele kahjustav on see niiöelda summutatud heli ka siis, kui su aju arvab, et ta seda ei kuule?
Mul on ühed high-end Jabra klapid tööl ja need teevad oma tööd hästi, iseenesest oleks päris äge, kui see kiivris ka oleks, kuid kas see mu kõrvu reaalselt kuidagi kaitseb ka? Või lihtsalt ainult tunne on parem?

Ma olen tänu mootorratastele päris hea koguse kuulmist juba kaotanud, nüüd olen vähe valivam nende asjade suhtes...

Edit: Googeldamine andis hirmus palju igasugust teaduslikku juttu, millest ma päris täpselt aru ei saanud, kuid see tekst siin on üsnagi hästi selgitav, kui see ka tõsi on:

Imagine a person wiggling one end of a rope, sending waves to the far end (your eardrum).

The noise cancellation headphones send little canceling waves to the rope right before a wave would hit your eardrum, cancelling them out, meaning less energy going to your ear. Meaning less potential damage.

Viimati muutis Piipz, 19 Mär 2018, 10:56, muudetud 1 kord kokku.
Põhjus: googol
  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2188
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 550 korda

Re: Aktiivse mürasummutusega kiiver Senalt

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Ei, aju ei "arva" seal midagi - aktiivmürasummutuse tulemus on see, et helilained ei jõua su kõrva, nagu igasuguse muu summutuse puhul.

Kasutaja avatar

Teema algataja
simp
Postitusi: 1759
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: sv1000n
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 120 korda
Tänatud: 180 korda

Re: Aktiivse mürasummutusega kiiver Senalt

Lugemata postitus Postitas simp »

ma üritaks seda niimoodi selgitada, et sul on mingi helilaine:

Kood: Vali kõik

______/\___/\____

sellele saadetakse vastu selline helilaine

Kood: Vali kõik

______  ___  ____
      \/   \/

Need põrkuvad ja moonduvad üheks laineks.

Perfektses olukorras tuleb kokku tulemuseks selline:

______________

Ja kõrv ei kuule midagi, kuna lainet, mis kõrvakilet liigutaks, pole.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Uudiseid ja teateid kogu maailmast”