1. leht 1-st

[U+] Sena ja DigiLens asuvad koostööle

Postitatud: 31 Mai 2018, 14:54
Postitas biker.bot
DigiLens ja Sena asuvad koostööle, eesmärgiks liitreaalsuseadmed kiivrisse. Põhimõtteliselt on see järjkordne katse saada kiivrisse GPS-i, telefoni ja muusikapleieri ekraani.
Senised katsed on tulnud kõik väikefirmadelt, kes varem või hiljem on oma projekti "surnuks kuulutanud". Ehk on nüüd koostöös hiiglastega edu loota.

Mis mõtteid selline seade ja tema kasutus reaalses elus foorumlastes tekitab?


digilens-sena-ar-hud-helmet-4.jpg
Allikas ja kogu jutt siin:
https://newatlas.com/digilens-sena-ar-hud-helmet/54727/

Re: [U+] Sena ja DigiLens asuvad koostööle

Postitatud: 31 Mai 2018, 16:32
Postitas urmas66
No ei suuda mõista milleks seda veel vaja? Ma ei ole uuenduste vastu,aga see tundub sama jabur,kui juhita autode teema,mis on nüüd päris kõvasti pidurit saanud.
Nad võiks enne,kui millegagi edasi minna kokku leppida ülemaailmse standardi,et saaks kõigi seadmetega omavahel vabalt kõneleda.
Projektsiooniga asjad on isegi autodes veel suht harv nähe ja maksab see siiani veel päris palju.
Juba praegu on näiteks prillikandjal(keda on maailmas päris palju) kolm klaasi(prill,päikesevisiir ja visiir) millest vaja läbi vaadata,nüüd veel neljas ka sinna? Varsti ongi tsiklisõit ainult virtuallreaalsuses? Ostad omale kabiini,kus on tsikli iste ja lenks,ning siis paned mundri selga, programm arvutist jooksma kuhu sõita tahad ja see kuut teeb tuult ja merekohinat jne.?

Re: [U+] Sena ja DigiLens asuvad koostööle

Postitatud: 31 Mai 2018, 16:39
Postitas Piipz
Seda on vaja, kui seda on mugav kasutada ja see töötab laitmatult.

Re: [U+] Sena ja DigiLens asuvad koostööle

Postitatud: 31 Mai 2018, 17:09
Postitas Madlobster
Kas kolaka saanud aku koht paneb lisaks muhule veel pea põlema ka?

Re: [U+] Sena ja DigiLens asuvad koostööle

Postitatud: 31 Mai 2018, 17:21
Postitas Jesper
Teoreetiliselt pole kogu Sena ja teiste sarnaste firmade tootevalikust mitte ühtegi vidinat kellelegi vaja. Reaalsuses müüvad nii mis mühiseb, ja ostjad on veel õnnelikud ka kui saavad endal kiivri 360 kraadi raadiuses igasugu kulinaid täis riputada ja siis enne sõitma minekut neid kõiki ükshaaval näppida, laadida, õiges järjekorras paaritada ja nii edasi :) Ei ole siin maailmas see veel kedagi takistanud midagi müümast, et tegelikult vaja pole.

Minuarust palju ägedam uudis on see, et Bell tõi välja isetumeneva visiiri. Ma ei teagi, mis tehnoloogiline takistus seal siiani oli, aga erinevalt neist jõulupuudest on tegu reaalselt mugavust ja ohutust lisava leiutisega.

Re: [U+] Sena ja DigiLens asuvad koostööle

Postitatud: 31 Mai 2018, 18:29
Postitas franz125
Kas keegi seletaks mismoodi seda nii lähedalt teravalt näha on võimalik.

Re: [U+] Sena ja DigiLens asuvad koostööle

Postitatud: 31 Mai 2018, 19:16
Postitas Jesper
Silmale tundub pilt kaugemal, auto HUD-i numbrid on ka õhus kapoti kohal, mitte esiklaasil.

Re: [U+] Sena ja DigiLens asuvad koostööle

Postitatud: 31 Mai 2018, 20:54
Postitas Macintosh
Su silmad ei fokuseeru mitte objekile selles konkreetses seadmes (HUD) vaid viruaalsele objektile, mis on porjetseeritud märkimisväärselt kaugemale. Seadme sees olev optika peab olema õige, et suudaks sinu silma retinale manada vajaliku tervusega kujutise. Võrdle seda suurendusklaasiga, sellega saad tuua objekte "lähemale", siin toimib süsteem lihstalt vsatupidi.

Re: [U+] Sena ja DigiLens asuvad koostööle

Postitatud: 31 Mai 2018, 21:01
Postitas yeekim
Pilt

Re: [U+] Sena ja DigiLens asuvad koostööle

Postitatud: 31 Mai 2018, 22:10
Postitas Macintosh
Väga mõislik, kui HUD "ekraanile" kuvada ka spidomeeter ja/või tahhomeeter. See kaotab ära vajaduse kuhugi alla vahtida. Reisimisest mootorrattaga ma parem ei räägigi, see teeb GPS'i kasutuse märkimisväärselt lihtsamaks. Samas, on tänaseni ilma hakkama saadud ja saab ka edaspidi.

Re: [U+] Sena ja DigiLens asuvad koostööle

Postitatud: 31 Mai 2018, 22:17
Postitas kaiman
Minuarust palju ägedam uudis on see, et Bell tõi välja isetumeneva visiiri. Ma ei teagi, mis tehnoloogiline takistus seal siiani oli, aga erinevalt neist jõulupuudest on tegu reaalselt mugavust ja ohutust lisava leiutisega.
Tõesti.vbl keegi veel ei tea.

Mäkk kunagi saadi hobustega kh vägahästi hakkama,aga mis elu see oli teavad kõik.. :wink:

Re: [U+] Sena ja DigiLens asuvad koostööle

Postitatud: 01 Juun 2018, 10:54
Postitas urmas66
Tehnoloogia ja selle areng on tänapäeval äge,aga kas kõik ka ilmtingimata vajalik?
Ilma selletagi on tänapäeval infomatsiooni nii palju,et ,kui sul nüüd jookseb peale häälkäskluste ka veel GPS-i kaart silma ees+kiirus+tahho+rehvirõhk+sissehelistaja telefon ja ei tea mida veel. Kui nii, siis see motomatk pole enam puhkus. Aju võib sellise reisi lõpuks rohkem väsinud olla,kui peale enne reisi 2 kuud puhkepäevadeta töölkäimist.

Re: [U+] Sena ja DigiLens asuvad koostööle

Postitatud: 01 Juun 2018, 11:40
Postitas joel
Aga kes sul käseb seda puhkuse ajal pruukida? Kui ma oleks näiteks motokuller, siis mulle küll meeldiks, kui navi vahtimiseks ei peaks pidevalt pilku kaugele teelt ära pöörama. Näiteks.

Re: [U+] Sena ja DigiLens asuvad koostööle

Postitatud: 01 Juun 2018, 11:49
Postitas Madlobster
Me kõik oleme aastatuhandeid hakkama saanud ilma igasugu tehnikata. A kui mõnel noorel täna nühvel pihust ära võtta vajab viimane psühhiaatrilist abi koos tablettidega.

Need kellel pole vaja panevad oma kaalika tavalisse potti, need kellel on "vaja" panevad oma kaalika nutipotti. :bsmile:

Re: [U+] Sena ja DigiLens asuvad koostööle

Postitatud: 01 Juun 2018, 12:03
Postitas Macintosh
urmas66 kirjutas:Tehnoloogia ja selle areng on tänapäeval äge,aga kas kõik ka ilmtingimata vajalik?
No mina ei saa aru, kuidas sinul see klaas kogu aja pooltühi on. :wink:
Aga kui asjast rääkida siis see ei ole ilmtingimata vajalik. Ka mootorrattasõit pole ilmtingimata vajalik. Kui põhjalikult järgi mõelda, siis ilmtingimata vajalike loetelu on väga lühike.

Sa sõitjana ise otsustad mida ekraanile manad. Mina näiteks häälkäsklusi täna ei kasuta - mulle piisab autosõidul sellest, et kõrvalt tulev naisehääl korraldusi jagab. Tsikli peal tahaks ilma hakkama saada. Mulle sobiks ideaalselt spido/tahho ja GPS ärapöörded - koormab meeli palju vähem kui neid erinevatest kohatdest vahtida. Neid kolme asja vaatad niikuinii. Ja sissetuleva kõne korral (kui sul telefon ühendatud on) oleks ka hea teada, kes helistab. Äkki ei tahagi vastu võtta. Ja eriti lahe oleks, kui pärast mootori käivitamist näitab 10 sekundi jooksul rehvirõhku - siis tead, et "ahaa, kurat, esirehv on täitsa toss."
Maailm pole päris mustvalge.

Re: [U+] Sena ja DigiLens asuvad koostööle

Postitatud: 01 Juun 2018, 13:41
Postitas yeekim
Varsti "sõidate" nendega:
Spoiler:
Pilt
Ma ka ei saa nendest vidinatest aru- kui masin ei jaksa, vahetate käiku võimidaiganes, selmet ei tahhot jõllitada, kiirust peaks iga sõitja OMAL RATTAL ka ilma spidota suutma hinnata- mis "häält" masin teeb(ah jaa, Te ju ei kuule, huinad ja muinad tekitavad Teile muusikat ja kõnesid ja mida veel sõidu ajal)- vaatad korra ja unustad....

Tsiklisõidu point ongi- Sina ja Tsikkel

Re: [U+] Sena ja DigiLens asuvad koostööle

Postitatud: 01 Juun 2018, 15:50
Postitas stev666
Soomlastel juba olemas selline asi...
Nimi ei tule hetkel meelde

Re: [U+] Sena ja DigiLens asuvad koostööle

Postitatud: 01 Juun 2018, 16:14
Postitas Macintosh
yeekim kirjutas:Varsti "sõidate" nendega
Kui aus olla siis sisepõlemismootor, rehvid, tuled, viled, pehmed sadulad, kettülekanded ja amortisaaatorid on ka kuradi eputamine. Korralik mootorratas järgib seda joont, mis oli esimesel tsiklil millle Sylvester Howard Roper 1869 aastal ehitas. Seal polnud mingeid nõmedaid näidikuid, masin käis auruga ja rattad olid korralikust tammepuust.



Absoluutse tõe ja puhtatõulise motosõidu maaletoojad on omaette grupp huvitavaid inimesi. Alati on vaja koopasse lõkke äärde tagasi minna, mammutikintsu järada ja progressi kodratesse mõni jämedam kaigas surada, sest nemad teavd, kuidas täpselt see "õige" on. Yeekim, tibuke, tsiklisõidu point ongi sõita nii nagu sulle meeldib ja sellest mõnu tunda. Olgu see siis kas-või aurumasinga.

Re: [U+] Sena ja DigiLens asuvad koostööle

Postitatud: 01 Juun 2018, 18:56
Postitas kaiman
On jh need hobusegamaalt veits imelikud alati olnud.nagu nüüd jaaks elu seisma kui nendele miskit ei meeldi :)
mind näiteks apsull ei häiri muss/kaamera ja muud veel toimingut.vastupidi on huvitavam ja ei muutu igavaks/üksluiseks sõit, olen täheldanud et reageerimine on kh oluliselt kiirem eriti pidurdamisel.ammugi et nüüd häda oleks et äkki ei kuule oma sumpsi häält :mrgreen: kuuleb küll jeekim isegi väga hästi.selge see et noortele algajatele kohe ei soovitaks neid eelnevalt mainitud toiminguid ennem kui ennast kindlalt tunned. a kui igavaks läheb ükskord siis on need kõik tilulihuinjaad jumala 8)
ja siis veel ega neid tilulilusid niisama anta,need kõik maksavad head raha,mida iga hobusegamaalt endale kahjuks või õnneks endale paraku lubada ei saa.

Re: [U+] Sena ja DigiLens asuvad koostööle

Postitatud: 02 Juun 2018, 10:38
Postitas franz125
Kui mootorrattaga sõit igavaks ja üksluiseks muutub nii et selle vältimiseks peab igasugu kõrgtehnoloogilist tilulilu kasutama hakkama peaks äkki loobuma sõitmisest.Selpuhul ju autoga sõita mugavam ja saab nt.xboxiga mängida ja või midaiganes.

Re: [U+] Sena ja DigiLens asuvad koostööle

Postitatud: 02 Juun 2018, 11:09
Postitas kaiman
Ega siin ei suudagi igale puupeale eraldi personaalselt kõike puust ja punaseks ette serveerida kirjutada.
mulle muideks on jahiga kh igav sõita franz.SELLEKS MA t*** KASUTANGI KALASTUS TARBEID JA PÜÜAN KALA .sellepärast ma ei pea jahist loobuma idioot rsk. :mrgreen: :bsmile:

Re: [U+] Sena ja DigiLens asuvad koostööle

Postitatud: 02 Juun 2018, 13:45
Postitas franz125
Ega sa ei pea midagi kirjutama ka,käi õige kalale.

Re: [U+] Sena ja DigiLens asuvad koostööle

Postitatud: 02 Juun 2018, 14:14
Postitas kaiman
franz125 kirjutas:Ega sa ei pea midagi kirjutama ka,käi õige kalale.
No ei tasu kohe nii sõnast kinni võtta et kohe nii igav ongi,et suren tsikliotsa igavuset ära :lol:
muideks lähengi kohekohe jarvele ja kalale :bsmile:

Re: [U+] Sena ja DigiLens asuvad koostööle

Postitatud: 02 Juun 2018, 15:44
Postitas urmas66
Macintosh kirjutas:
urmas66 kirjutas:Tehnoloogia ja selle areng on tänapäeval äge,aga kas kõik ka ilmtingimata vajalik?
No mina ei saa aru, kuidas sinul see klaas kogu aja pooltühi on. :wink:
Aga kui asjast rääkida siis see ei ole ilmtingimata vajalik. Ka mootorrattasõit pole ilmtingimata vajalik .
Ma olen nii positiivse mõtlemisega,et mul klaas üldiselt alati täis.Aga igasugu tilulilu peale oma energiat ei kuluta tõesti.
Täna sõidetud umbes 200km ja tulin sööma.Sõidan ilmselt õhtuni välja,aga tahhot käiguvahetusel pole tõenäoliselt vaadanud kordagi.Muidu ikka vahel viskan pilgu peale,et veenduda viimase käigu seesolekus.
Ilm ilus minge sõitma.

Re: [U+] Sena ja DigiLens asuvad koostööle

Postitatud: 02 Juun 2018, 16:32
Postitas piiks
urmas66 kirjutas:Tehnoloogia ja selle areng on tänapäeval äge,aga kas kõik ka ilmtingimata vajalik?
Aga kas tsikkel on vajalik? Ei ole. Pole kunagi olnudki. Aga mul on neid ikka mitu tükki.

Re: [U+] Sena ja DigiLens asuvad koostööle

Postitatud: 03 Juun 2018, 00:23
Postitas urmas66
piiks kirjutas:
urmas66 kirjutas:Tehnoloogia ja selle areng on tänapäeval äge,aga kas kõik ka ilmtingimata vajalik?
Aga kas tsikkel on vajalik? Ei ole. Pole kunagi olnudki. Aga mul on neid ikka mitu tükki.
Tsikkel on lausa hädavajalik liikumisvahend väga suures osas maailmast ka tänasel päeval.Meil siin on ta nüüdseks enamusele hobi,aga peale sõda ja veel ka 70-ndatel oli tsikkel paljudele inimestele ainuke transpordi vahend.Tsikkel kui toode pole just palju oma algusest edasi arenenud. Lenks, kaks ratast,(sisepõlemis)mootor ja üldjuhul kaks istekohta.
Aga ma pidasin silmas pigem nuti(arvuti)tehnoloogiat.

Re: [U+] Sena ja DigiLens asuvad koostööle

Postitatud: 03 Juun 2018, 10:14
Postitas kaiman
Siin Urmase jutule lisaks veel 2 maailmasõda.

53sek on pildil väike tilulilu mehel saapas. noh nii lisavarustusena.

Re: [U+] Sena ja DigiLens asuvad koostööle

Postitatud: 03 Juun 2018, 13:04
Postitas piiks
urmas66 kirjutas:
piiks kirjutas:
urmas66 kirjutas:Tehnoloogia ja selle areng on tänapäeval äge,aga kas kõik ka ilmtingimata vajalik?
Aga kas tsikkel on vajalik? Ei ole. Pole kunagi olnudki. Aga mul on neid ikka mitu tükki.
Tsikkel on lausa hädavajalik liikumisvahend väga suures osas maailmast ka tänasel päeval.Meil siin on ta nüüdseks enamusele hobi,aga peale sõda ja veel ka 70-ndatel oli tsikkel paljudele inimestele ainuke transpordi vahend.Tsikkel kui toode pole just palju oma algusest edasi arenenud. Lenks, kaks ratast,(sisepõlemis)mootor ja üldjuhul kaks istekohta.
Aga ma pidasin silmas pigem nuti(arvuti)tehnoloogiat.
Nii palju, kui on erinevaid inimesi, nii palju on ka erinevaid arvamusi. Kellele ema, kellele isa. Seega pole väga uba sel teemal isegi diskuteerida veel vähem vaielda. Tuleb lihtsalt aru anda, et see kõik on vahepealne, aga vajalik etapp tehnoloogia arengust. Nii nagu olid esimesed nutitelefonid ja nii nagu olid esimesed hübriidautod, jne, jne.