Kuidas mootorratta sadulas ellu jääda?

Olgu kohalik või välismaine. Uudis või teadaanne, kui see räägib mootorratastest või mootorratturitest siis selle koht on siin.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7331
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Kuidas mootorratta sadulas ellu jääda?

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Kirjutasin seekord ühe väikse jutu pealkirjaga: "Kuidas mootorratta sadulas ellu jääda." Aga toimetaja leidis sellele hoopis uue ja mm ... teistsuguse pealkirja. Aga olgu. Lugu siin.
https://www.accelerista.com/abc/rattaom ... ula-nipid/
Põhiliselt suunatud algajale aga sobib igaühele meist lugemiseks ja meeldetuletamiseks.

Mis mõtted tekivad, oskate täiendada?

mootorratturi-e1527920364734.jpg


🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT

reimps

Re: Kuidas mootorratta sadulas ellu jääda?

Lugemata postitus Postitas reimps »

Kirjavead võiks ära kaotada, kaks hakkas diagonaalis lugemisel silma - üks koma ja üks tippimisjärjekorraviga.
Muidu suht "meh" tekst.

Kasutaja avatar

Black
Postitusi: 1135
Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 68 korda

Re: Kuidas mootorratta sadulas ellu jääda?

Lugemata postitus Postitas Black »

"Ennusta nagu Igor Mang" kõlab tänases kontekstis pisut irooniliselt, aga muidu nagu üks kevadine-varasuvine manitsuskirjatükk ikka - ei jookse kunagi mööda külge maha.


will111
Postitusi: 5254
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Kuidas mootorratta sadulas ellu jääda?

Lugemata postitus Postitas will111 »

Ei saa öelda, et nüüd hirmus õige jutt äärest ääreni. Mitte ükski arusaam ei saa kunagi tagada ALATI elusalt ja tervelt kuhugi jõudmist. Isegi kui sa parasjagu elu eest ühe "oletatavalt purupurjus" autojuhi eest ära põikad või üritad võimalikult eemale hoida, võib samal ajal kuskilt teiselt poolt kaadrisse lennata mõni päriselt purjus vend, kes su ikkagi täpiks vajutab.
Minumeelest kõige naljakam on see jälgimise ja silma sisse vahtimise jutt. No ma ei tea, ma olen nüüd oma 6-7a tsiklitega sõitnud ja mitte kunagi kogu selle aja jooksul pole ma üritanud ühegi auto roolis istujale otsa vahtida ning niimoodi otsa vahtides mingisugusele suurele selgusele jõuda. Ütlen ausalt, et minumeelest see pole mitte lihtsalt loll jutt ja täiesti kasutu soovitus...vaid see võib lausa iseenesest teinekord mõne crashi põhjustada. Hakata pingsalt jälgima mingit ühte pisikest punkti vaateväljas, eesmärgiga arvutada jube kindlalt välja, kas tüüp kuskil autoroolis sind nägi või mitte? No sry, ei kõla mõistliku tegevusena. Jälgida tuleb ikka teisi sõidukeid (seejuures kõiki samaaegselt sest tavaliselt on neid rohkem kui 1) ja nende liikumissuunda ning kiirust. Mitte üritada mingite süüdimatute parmaleikinitega silmsidet luua. Pealegi on siiski väga väga vähe selliseid olukordi, kus sul üldse tekib mingi võimalus mõne teise sõiduki juhiga sellist konkreetset silmsidet luua, et omada teoreetiliselt võimalust millegis nö. veenduda.

Samas on ka väga õigeid asju kirjas. Eriti näiteks see "Linnas liigeldes vaata kaugemale ette, sa näed märksa kaugemale, kui sinu ees sõitev autojuht. Sa näed, mida teevad viis või kuus sõidukit eespool." Nii ka see kiiremini liikumine. Isiklikult ei jää mitte kunagi kuskile autode keskele "seiklema". Alati foori alla jõudes sõidan kõigist autodest mööda (no vahel harva on see on see võimatu, siis teen seda esimesel võimalusel) rivi ette ning alati rohelise süttides kaon sealt minema nii, et autod jäävad minust vähemalt 20-25m maha. Lihtsalt kasutad ära tsikli kohaltkiirenduse võimet ja pärast sõidad täpselt sellise kiirusega, et sulle sappa ukerdama ei tulda.

Üks asi, mida selles jutus pole kuskil mainitud aga mida mina näiteks olen alati kasutanud/arvestanud on see, et autode läheduses liikudes (eelkõige siis juhul kui minu ees on autosid) katsun leida selle osa teest, kuhu ma saan nö. kõrvale põigata juhul kui minu eest mingit sitta ventilaatorisse viskama hakkab. Siis liigungi selle tee osa läheduses ning vajadusel teen kiire põike sellele tasuta turvaalale. On tulnud seda ka teha, rohkem kui üks kord ning võimalik, et see on päästnud mõnest põrkest.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7183
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1851 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Kuidas mootorratta sadulas ellu jääda?

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Väga hea jutt. Ei midagi ebaselget, lihtne ja loogiline. Kindlasti saab veel üksiasju lisada,aga see polegi enam vajalik,sest "põhitõed" on ära öeldud.
Seda ja veel selliseid artikleid peaks peale Accelerista ka muudes väljaannetes ilmutama. Eestlane on juba kord selline natuur,et tuleb pähe taguda,muidu eriti kohale ei jõua.
Lugema peavad seda ka autojuhid,eekõige sõiduautojuhid,kes ei sõida eriti palju ja ei tea liiklemisest suht midagi. Kõik see sama käitumine on suures osas sõiduauto juhtide puhul vajalik rekkadeaga koos liigeldes.
Sõitsin eile umbes 400-500km ja oli päris mitu nö eest läbi lipsamist, üks ees lambist seisma jäämine(keset teed) jne, mis õnneks ei olnud otseselt ohtlikud(ma olin valmistunud selleks ehk nägin neid), aga mina ise nii ei oleks kellelegi teinud. Paar neist jäi ka kaamera peale ja olid õhtul üle vaadates,tegijate poolt täiesti mõtlematud ja mõttetud teod.
Mul on helehallid tagi ja püksid,valge kiiver ja päris heledad LED päevakad,mis ilmselt päris palju kaasa aitavad,et mind näha oleks.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

ttt
Postitusi: 323
Liitunud: 30 Mai 2016, 13:12
Tänanud: 25 korda
Tänatud: 14 korda

Re: Kuidas mootorratta sadulas ellu jääda?

Lugemata postitus Postitas ttt »

Keegi võiks kirjutada artikli autokool vs päriselu või 10 asja mida sulle koolis ei õpetata :D
Igal juhul, olles just sõitma õppinud ja esimesed sõidud linnas üksi teinud.. mis ma teen kui ei ole nii enesekindel veel, et autode vahelt läbi trügida ja foori taha esimeseks? Kui ma nüüd lihtsalt peatun seal kahe rea vahel, kas siis ei hakka autod minu kõrvale trügima ja siis mul pole üldse kohta? Andestage, kui küsimused on rumalad :D
Teine asi et kas ma olen ainus kes ei suuda igal kuumaastikul kõigist 5km/h kiiremini sõita? On ikka no selliseid kohti et hakka või teist tüüpi ratast vaatama. Või on see mingi algaja värk ja läheb üle?

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7183
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1851 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Kuidas mootorratta sadulas ellu jääda?

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

ttt kirjutas:

Keegi võiks kirjutada artikli autokool vs päriselu või 10 asja mida sulle koolis ei õpetata :D
Igal juhul, olles just sõitma õppinud ja esimesed sõidud linnas üksi teinud.. mis ma teen kui ei ole nii enesekindel veel, et autode vahelt läbi trügida ja foori taha esimeseks? Kui ma nüüd lihtsalt peatun seal kahe rea vahel, kas siis ei hakka autod minu kõrvale trügima ja siis mul pole üldse kohta? Andestage, kui küsimused on rumalad :D
Teine asi et kas ma olen ainus kes ei suuda igal kuumaastikul kõigist 5km/h kiiremini sõita? On ikka no selliseid kohti et hakka või teist tüüpi ratast vaatama. Või on see mingi algaja värk ja läheb üle?

Esimene lause on lausa kümnesse ka minu meelest,kel A kat aastast 84.
Aga oma teel ja ristmikul paiknemist peab suures osas ikka lähtuvalt olukorrast ise vaatama ega standard olukordi pole. Peaasi,et sa sellel hetkel mõtled sellele ja teed enda ohutuseks ,mis teha annab.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

reimps

Re: Kuidas mootorratta sadulas ellu jääda?

Lugemata postitus Postitas reimps »

ttt kirjutas:

Keegi võiks kirjutada artikli autokool vs päriselu või 10 asja mida sulle koolis ei õpetata :D
Igal juhul, olles just sõitma õppinud ja esimesed sõidud linnas üksi teinud.. mis ma teen kui ei ole nii enesekindel veel, et autode vahelt läbi trügida ja foori taha esimeseks? Kui ma nüüd lihtsalt peatun seal kahe rea vahel, kas siis ei hakka autod minu kõrvale trügima ja siis mul pole üldse kohta? Andestage, kui küsimused on rumalad :D
Teine asi et kas ma olen ainus kes ei suuda igal kuumaastikul kõigist 5km/h kiiremini sõita? On ikka no selliseid kohti et hakka või teist tüüpi ratast vaatama. Või on see mingi algaja värk ja läheb üle?

Senikaua kuniks nahaaliks pole muutunud, käitud paiknemisel nagu auto, siis ei hakata külje alla pugema. Noh, võtad autokoha sõidurajal ära oma keskel paiknemisega.
Kiiruse +10 või üldse esimese lõike piires kiiruseületamise saad ajapikku kätte, siis ei loe see kuumaastik ka väga. Õpidki peast auke teadma tuttavatel teedel ja üldse kiiremini reageerima ning päriselt ka 360 kraadi enda ümber toimuvast aru saama.

Üldiselt ei ole mõtet selle trügimise, sõelumise, lanesplittingu ja kiiruseületamisega kiirustada, see tuleb ajapikku ;)

Kasutaja avatar

Black
Postitusi: 1135
Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 68 korda

Re: Kuidas mootorratta sadulas ellu jääda?

Lugemata postitus Postitas Black »

ttt kirjutas:

Keegi võiks kirjutada artikli autokool vs päriselu või 10 asja mida sulle koolis ei õpetata :D

Pole autokoolis paraku rohkem kui B-kati eksamit tegemas käinud.

Kasutaja avatar

ElectroMoto
Postitusi: 599
Liitunud: 27 Mai 2015, 16:44
Tsikkel: Husky 701 Supermoto "Mai"
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 367 korda
Tänatud: 82 korda
Kontakt:

Re: Kuidas mootorratta sadulas ellu jääda?

Lugemata postitus Postitas ElectroMoto »

ttt kirjutas:

Keegi võiks kirjutada artikli autokool vs päriselu või 10 asja mida sulle koolis ei õpetata :D
Igal juhul, olles just sõitma õppinud ja esimesed sõidud linnas üksi teinud.. mis ma teen kui ei ole nii enesekindel veel, et autode vahelt läbi trügida ja foori taha esimeseks? Kui ma nüüd lihtsalt peatun seal kahe rea vahel, kas siis ei hakka autod minu kõrvale trügima ja siis mul pole üldse kohta? Andestage, kui küsimused on rumalad :D
Teine asi et kas ma olen ainus kes ei suuda igal kuumaastikul kõigist 5km/h kiiremini sõita? On ikka no selliseid kohti et hakka või teist tüüpi ratast vaatama. Või on see mingi algaja värk ja läheb üle?

Ma ei hakanud kuskile ette trügima enne, kui olin kindel, et startides enam tsikkel välja ei sure.. Krt, see võttis päris mitu head kuud. Põhiliselt tänu sellele, et kõik õpetavad kohapealt ära sõitmist selliselt, et hakkad sidurit lahti laskma ja kui tunned, et hakkab vedama, siis hakkad gaasi peale keerama. BS! Liikluses ei jõua selliselt mitte kuhugi. Kõigepealt tuleb ikka natuke gaasi peale keerata ja siis alles hakkad siduriga tegelema... :)
Koolis õpetatakse täpselt nii palju, et load kätte saada. Kui load käes, siis hakkab alles sõidu õppimine

Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 2425
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 332 korda

Re: Kuidas mootorratta sadulas ellu jääda?

Lugemata postitus Postitas M.T. »

ElectroMoto kirjutas:

Koolis õpetatakse täpselt nii palju, et load kätte saada. Kui load käes, siis hakkab alles sõidu õppimine

See tõde kehtib kõikide koolide kohta, mitte ainult autokooli. Kooli lõpetades oled saanud mõned elementaarsed teadmised, aga õpid ja saad reaalsed kogemused edasises elus. TÜ lõpuaktuse järel on sul ka paber, mille järgi oleksid nagu haritud spetsialist. Tegelikult aga ...

Kasutaja avatar

piiks
Postitusi: 1212
Liitunud: 18 Okt 2003, 23:52
Tsikkel: Hmmmm, peab sebima midagi!
Asukoht: Kohatu küla, Märjamaa vald
Tänanud: 127 korda
Tänatud: 50 korda

Re: Kuidas mootorratta sadulas ellu jääda?

Lugemata postitus Postitas piiks »

Üks kõige olulisem on välja jäänud. Hoolitse oma karma eest. Kui karma on s**t, siis leiad ka keset suurt ja lagedat asfaltplatsi selle ühe ainsa betoonposti, mille otsa ennast surnuks sõita.

Some rules can be bent. Others can be broken.
Танки грязи не боятся !!!
In god I trust, all others pay cash !
Ära usalda naist ... ja pidureid !

ttt
Postitusi: 323
Liitunud: 30 Mai 2016, 13:12
Tänanud: 25 korda
Tänatud: 14 korda

Re: Kuidas mootorratta sadulas ellu jääda?

Lugemata postitus Postitas ttt »

Aitäh vastajatele! Sain natuke kindlustunnet juurde :D

ElectroMoto kirjutas:

Ma ei hakanud kuskile ette trügima enne, kui olin kindel, et startides enam tsikkel välja ei sure.. Krt, see võttis päris mitu head kuud. Põhiliselt tänu sellele, et kõik õpetavad kohapealt ära sõitmist selliselt, et hakkad sidurit lahti laskma ja kui tunned, et hakkab vedama, siis hakkad gaasi peale keerama. BS! Liikluses ei jõua selliselt mitte kuhugi. Kõigepealt tuleb ikka natuke gaasi peale keerata ja siis alles hakkad siduriga tegelema... :)
Koolis õpetatakse täpselt nii palju, et load kätte saada. Kui load käes, siis hakkab alles sõidu õppimine

Mul oli ka alguses kohaltminek raske, aga estakaadil tehti asi korralikult selgeks. Õpetaja prääksus, et sõidate suurte mootoritega autodega ja diislitega, ei oska sidurit kasutada :D:D Sellest ajast teen ka nii et gaas peale kõigepealt. Õnneks oma rattaga pole väljasuretamisprobleemi eriti olnud. Küll aga on lahe, et kohalt minema saab tõesti kiiremini kui autod :D Määdzik.


reimps

Re: Kuidas mootorratta sadulas ellu jääda?

Lugemata postitus Postitas reimps »

ttt kirjutas:

Küll aga on lahe, et kohalt minema saab tõesti kiiremini kui autod :D Määdzik.

Sul on siis rattal miskit rikkis, nii ei tohiks küll olla.

Kasutaja avatar

villy
Postitusi: 1061
Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
Tsikkel: KTM690, TM300
Asukoht: Tallinn, Pääsküla
Tänanud: 182 korda
Tänatud: 116 korda

Re: Kuidas mootorratta sadulas ellu jääda?

Lugemata postitus Postitas villy »

Suht ok artikkel.

Kui nüüd küsiti mida lisada, siis võiks olla kaetud autoridade vahel seisma jäämise juures veel see, et ka liikluses sõitmisel tuleb jätta ninaesine vabaks. Kui su ees rida ikka pidurdab, siis tihti saan ise pidama alles eesoleva auto kõrval, vajudes pidurdades autoridade vahele.
Sellega kaasas käib ka sõites mõtteviis, et alati vaata ja sihi ennast väljapääsu suunas, pilk sinna kust saab rattaga läbi kurvi, autode vahelt mööda jne, mitte ei jää jõllitama lähenevat auto tagastanget piduritulede säras, lähenevat puud, kraavi jne.
Kriitika osas siis niipalju, et fraas "Selline arusaam tagab alati elusalt ja tervelt sihtkohta jõudmise" on ilmselge liialdus ja ABS ei lühenda pidurdusteekonda.

Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 1695
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: Welcome to the darkside
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 176 korda

Re: Kuidas mootorratta sadulas ellu jääda?

Lugemata postitus Postitas Krl »

Ratta seljas võib abs isegi lühendada teekonda. Paljud ratturid ei julge esipidurit blokki lasta ja hoiavad vajutamisel tagasi, kui abs`i pole.

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3183
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 191 korda

Re: Kuidas mootorratta sadulas ellu jääda?

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Ja mis blokki laskmisest kasu on?

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 1695
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: Welcome to the darkside
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 176 korda

Re: Kuidas mootorratta sadulas ellu jääda?

Lugemata postitus Postitas Krl »

Kasu polegi. Aga väga agressiivselt pidurdades kipub minema ja seda eriti ei taheta.

Kasutaja avatar

Peet
Postitusi: 200
Liitunud: 21 Apr 2013, 14:38
Tsikkel: Tagaveoline
Asukoht: Tallinn/Soodla
Tänanud: 37 korda
Tänatud: 17 korda

Re: Kuidas mootorratta sadulas ellu jääda?

Lugemata postitus Postitas Peet »

Kui sulle keegi ette keerab, kas siis esmalt jõuad mõelda: "Ahjaaa, mul pole ABSi ja ratas võib alt minna..parem pidurdan vaikselt ja õrnalt"? Või pidurdad kuidas jaksad(siiski sujuvalt), püüdes oma nahka ja ratast päästa? Blokeerumise korral korrigeerid ja püüad põigata, kui just gravitatsioon oma tööd ei jõua juba teha. Tavalises olukorras ei näe ma mingit põhjust, miks peaks agresiivselt pidurdama riskides blokeerimisega. Aga ma ilmselt vana ka juba. Pidurdamisel on kõigele muule abiks ka see, kui tunnetad oma ratast. Oskad teatud asju juba ette näha.
Teemasse ka. Head punktid. Eriti mis puudutab märkamist. Aeg ajalt tasub omalegi meelde tuletada seda elementaarset tarkust.

Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 1695
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: Welcome to the darkside
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 176 korda

Re: Kuidas mootorratta sadulas ellu jääda?

Lugemata postitus Postitas Krl »

Aktuaalne on see teema pigem siis, kui oled hoidnud pigem poolkõva pikkivahet ja keegi ees sind äkkpidurdusega pdereerib.


will111
Postitusi: 5254
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Kuidas mootorratta sadulas ellu jääda?

Lugemata postitus Postitas will111 »

sellepärsat sõidetaksegi alati mitte auto keskel, vaid servas kust saab "mööda lennata" põigates ja pidurdades, ja samal ajal jälgitakse teed ning toimuvat sinu ees sõitvast autost või mis iganes sõidukist eespool!

aga kui keegi sulle ikka sõna otseses mõttes ette keerab või ette sõidab siis ei jõua sa mõelda ei absi, blokeerumise ega sujuvalt pidurdamise peale. pole mõtet omale ette kujutada, et see võiks kuidagi teistmoodi olla. siis teed mingi valiku ja teed seda kiiresti ehk refleksi pealt, kui käsi on harjunud (harjutatud) pidurit mitte "täiega põhja rebima" siis õnnestub ehk püsti ka jääda, kui ei ole siis ilmselt mitte. või siis kuipiduri tõmbamiseni ei jõuagi näiteks. aga crash on selliste ettekeeramiste korral suhteliselt kindel anyway.

Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 1695
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: Welcome to the darkside
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 176 korda

Re: Kuidas mootorratta sadulas ellu jääda?

Lugemata postitus Postitas Krl »

Jah. Ettekeeramise puhul ei jõua mõelda.
Aga siiski jään kindlaks arvamusele, et esineb ka teisi olukordasid kui ettekeeramine ja ratta puhul(eriti algajad juhid) võib abs lühendada pidurdusteekonda.

Auto puhul on teine teema muidugi. Seal lööd piduri põhja, sest kaotada pole midagi.

Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2011
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 104 korda
Tänatud: 96 korda
Kontakt:

Re: Kuidas mootorratta sadulas ellu jääda?

Lugemata postitus Postitas bitter »

ttt kirjutas:

kas ma olen ainus kes ei suuda igal kuumaastikul kõigist 5km/h kiiremini sõita? On ikka no selliseid kohti et hakka või teist tüüpi ratast vaatama. Või on see mingi algaja värk ja läheb üle?

Minu tüüpi rattaga tuleb peal hoida ja tasakaalus püsida, esiratas lendab üle ja küll see tagumine ots ka järele tuleb. Sinu tüüpi ratta kohta ... vast kodanik Mang oskab midagi ennustada. :roll:


ttt
Postitusi: 323
Liitunud: 30 Mai 2016, 13:12
Tänanud: 25 korda
Tänatud: 14 korda

Re: Kuidas mootorratta sadulas ellu jääda?

Lugemata postitus Postitas ttt »

bitter kirjutas:
ttt kirjutas:

kas ma olen ainus kes ei suuda igal kuumaastikul kõigist 5km/h kiiremini sõita? On ikka no selliseid kohti et hakka või teist tüüpi ratast vaatama. Või on see mingi algaja värk ja läheb üle?

Minu tüüpi rattaga tuleb peal hoida ja tasakaalus püsida, esiratas lendab üle ja küll see tagumine ots ka järele tuleb. Sinu tüüpi ratta kohta ... vast kodanik Mang oskab midagi ennustada. :roll:

Koolitusel räägiti, et kui on nii suur auk ja põigata enam ei jõua, siis gaasi peale, esiots läheb kergeks ja kui esiots üle küll siis tagumine ka tuleb. Aga ma ei tahaks seda päriselus proovida :D Aukude foobiat vist tekitab ka mitte kõige parem tagaamort.. :S

Kasutaja avatar

Black
Postitusi: 1135
Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 68 korda

Re: Kuidas mootorratta sadulas ellu jääda?

Lugemata postitus Postitas Black »

Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7331
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Kuidas mootorratta sadulas ellu jääda?

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Ajakirjanduse laadsed ettevõtmised on selles mõttes toredad, et alati annab midagi välja käia , mis on seotud teemaga vaid kaudselt. Nagu antud juhul, jutt käib offroad sõitmisest aga üritatakse kohale meelitada lugejaid, kes peaksid vaatama seda kui tänavasõitjatele mõeldud informatsiooni.

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT

joha123
Postitusi: 227
Liitunud: 20 Nov 2016, 19:11
Tsikkel: Suzuki VZ 800, DL1000, DL650
Asukoht: Saaremaa
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 16 korda
Kontakt:

Re: Kuidas mootorratta sadulas ellu jääda?

Lugemata postitus Postitas joha123 »

hetkel abs-i pole ja see on kõrvade vahel pidevalt meeles, ainsa kala panin kunagi tsiklieksamil kui 50 pealt tuleb stopata, mingi närv tuli sisse ja reaktsiooni keeras täiega psse, ehk abs plagises mis hullu, pool metra üle joone ja kordus . õnneks aega oli ja tulin taevast alla.... vähemasti sain aimu, mis olnuks liikluses. kuniks närv külm saad ka lihaste tööd kontrollis hoida. ... kaugest nõukaajast ka meenub praktiline tund külje mahapanemises killustikul esipidurit kasutades. hea on kui juhtumistest õppida on ning järgmisi kogemusi tulemas...

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Uudiseid ja teateid kogu maailmast”