1. leht 1-st

Mootorrattur selgitab: 7 asja, mida tavaliikleja meie käitumisest peaks teadma

Postitatud: 08 Juun 2018, 08:11
Postitas Macintosh

Re: Mootorrattur selgitab: 7 asja, mida tavaliikleja meie käitumisest peaks teadma

Postitatud: 08 Juun 2018, 14:10
Postitas sinilind123

Need naljakad onud, kes hakkavad hullult kiirendama, kui oled foori all esimeseks läind nende ette. Tekib tunne, et neil nigu vajadus näidata, et nad nii ilgelt kiired mehed, et minu ette trügimine jääb neid takistama. Siis minnakse hullu rehvivilina saatel rängalt tuuritades minema, aga isegi minu rublaaegne twin läheb lõdva randmeliigutusega diiselpassatilt eest ära.


Re: Mootorrattur selgitab: 7 asja, mida tavaliikleja meie käitumisest peaks teadma

Postitatud: 08 Juun 2018, 14:38
Postitas Motorized

Minu arvamus ridade vahel sõitmisel (mida ilmselt enamus rattureid nagunii järgib, aga siiski), et kui sõidad foori alla esimeseks, siis pinguta ka hea stardi nimel ehk ole läinud selleks ajaks kui autod liikuma hakkaks, muidu pole mõtet autojuhtidele seda juttu rääkida, et tänu meile on ummik lühem.

Teisalt, meil on liikluses täna nagunii üldine autojuhtide suhtumine selline, et ''mind ei huvita, mul on kiirem kui sul, trügin kus jaksan ja suunatuld ei näita, sest tean kuhu keeran ning kui tahan, siis munen foori taga messengeris'', nii et mingit maailmaparandust sellest artiklist nagunii ei tule.


Re: Mootorrattur selgitab: 7 asja, mida tavaliikleja meie käitumisest peaks teadma

Postitatud: 08 Juun 2018, 14:41
Postitas Madlobster

Suht soust artikkel ausaltöeldes.
Paar üksikut terakest vaid kogu mula sees.


Re: Mootorrattur selgitab: 7 asja, mida tavaliikleja meie käitumisest peaks teadma

Postitatud: 08 Juun 2018, 15:12
Postitas ttt

Samas kui see on suunatud inimestele, kes mootorratastest midagi ei tea, siis parem ikka kui mitte midagi ju. Hea sõpradele jagada.


Re: Mootorrattur selgitab: 7 asja, mida tavaliikleja meie käitumisest peaks teadma

Postitatud: 08 Juun 2018, 17:52
Postitas vanalendur

Ja kuna tegu ei ole veega, siis see vedelik ise ära ei kao ja mootorratturi nägemine on halvenenud.

Misasja? Mis ajast vee ja piirituse segu kehvemini "ära kaob" kui lihtsalt vesi?


Re: Mootorrattur selgitab: 7 asja, mida tavaliikleja meie käitumisest peaks teadma

Postitatud: 08 Juun 2018, 20:13
Postitas urmas66

Võib olla ma olen imelik,aga enamuse nende artiklis mainitud asjadega pole rattaga sõites kokku puutunud või pigem olen,aga need pole mind küll kunagi sel moel häirinud.

Kui keegi takistab ummikus liikumist,siis seda saab ta teha kõigest hetke(mööda lähen kas või teiselt poolt,aga lähen ikka) ja selliseid on ka mujal maailmas ette sattunud.
Olles palju just Tallinnas autoroolis ei saa aru ratturitest,kes ei suuda ummikus(eriti kuumaga) autodest mööda kulgeda.

Kurvi taga olev sebra on küll vist pastakast välja imetud probleem. Kui oled nii suures kaldes,kuskil 50-ne alas,et hoogu maha võtta ei suuda,siis ilmselt sõidad liiga kiiresti või ei oska üldse veel sõita. Linnavahel kallutad nii ainult järsul pöördel ristmikul ja pigem aeglasel kiirusel, aga mitte lauges kurvis.

Joonele panijate vastu foori tagant startimisel piisab esimesega järsemalt peale keeramisest ja siis VÕIB ju ka ise tagasi anda,aga mis seal halba on,kui keegi tahab natuke teravust oma ellu :D Ja nagu eespool mainitud,kui lähed autode ette,siis kao sealt ka nagu s**t ihust,mitte ära jää uimama,mida kahjuks juhtub üsna tihti.

Järsk kõrvalepõige on ka selline natuke ülevõlli teema,no ei ole meil tänavad ja teed nii ligased,et peab slaalomit laskma.

Prügi on meil jah mingil määral teema,aga mitte nii, et seda kõik juhid teeks ja rattureid pilluks.Üldiselt pigem ikka harva satub seda nägema. Samas olen ka ühele tegelasele koni foori taga seistes tagasi viinud ja öelnud,et "vabandust teil kukkus midagi maha" ja see võeti porisemata vastu.

Maleruudus(nagu seal pildil) sõit väikeste vahedega linnavahel tavaolukorras on sama ohtlik,kui igas muus olukorras pikivaheta sõit. Kui olete ühes pundis ja teate oma oskusi,siis võib seda teha,aga tundmatute tegelastega lihtsalt tänaval maleruutu sõitma hakata pole küll mõistlik.

Ainuke mõistlik punkt on parkimise mainimine,et ruumi kokku hoida,aga seda peaks eelkõige parkimise korraldajatele(ja ka rattureile),mitte autojuhtidele selgitama,et seda ka aktsepteeritaks,mitte ei tehtaks kõnniteel parkimise eest trahvi. Mujal maailmas on palju 2 rattaliste parkimis kohti,aga meil peale Ülemiste keskuse kohe ei oska öeldagi,kus veel need maha märgitud oleks.


Re: Mootorrattur selgitab: 7 asja, mida tavaliikleja meie käitumisest peaks teadma

Postitatud: 08 Juun 2018, 21:11
Postitas Madlobster

Urmasega 100% nõus


Re: Mootorrattur selgitab: 7 asja, mida tavaliikleja meie käitumisest peaks teadma

Postitatud: 08 Juun 2018, 21:23
Postitas AzA
urmas66 kirjutas:

Mujal maailmas on palju 2 rattaliste parkimis kohti,aga meil peale Ülemiste keskuse kohe ei oska öeldagi,kus veel need maha märgitud oleks.

Võtab maigutama ka palju lugenud prokurörid ja muidu ratturid, aga Pärnus, Ringi ja Rüütli tänava nurgal on elektritakside laadimisjaamade kõrvale joonitud 2, kordan kaks tsikli parkimis vahet, puha ratta pildid joonistet ja kõik jutud ... muud juhud aga njah, ukse ette, et ruumi kokku hoida.

Muu jutt sul, mnjah, ma olen umbes 70k sõitnud, ca pool vast linnas ja pole veel koni näkku visatud, loetud kordadel saanud aknapesuvee õpetust ... jah just õpetust, et pikivahe liiga väike :mrgreen:
Pseudoartikkel.


Re: Mootorrattur selgitab: 7 asja, mida tavaliikleja meie käitumisest peaks teadma

Postitatud: 09 Juun 2018, 05:01
Postitas Hardrocker

Seda artiklit lugedes jõudsin mõelda, et kas ma olen ainus, kes pointile pihta ei saa, aga näe...õnneks ei olegi ma ainus :)


Re: Mootorrattur selgitab: 7 asja, mida tavaliikleja meie käitumisest peaks teadma

Postitatud: 09 Juun 2018, 12:31
Postitas Black

No aga laias laastus (kui suuremalt ja bold'is kirjutatud osa lugeda) on kõik õige:

On seletatud, miks lane split'i tehakse.

Pidurdamine, eriti ootamatu, ei ole tõesti nii lihtne nagu autoga.

Suitsukoni aknast väljanipsajate peale kihvatab mul isegi autoroolis olles, kui tagant näen, kuidas lendab ja asfalti puutudes sädemeid pillub. Muu prügiga sama. Läheks viskaks tagasi hea meelega. No t***, ei saa olla nii fa-fa ja hoolimatu. Erandiks vast, kui õunasüda või banaanikoored maanteel kraavi poole visatakse. Need lagunevad seal ära.

Tsikliga kõnniteel mõistlikult parkimise eest ei oleks vaja nussida. Võtame näiteks Mustika keskuse, kus peaukse (kõige parempoolne) kõrval on millekski muuks kui laulupeo korraldamiseks korralikult kasutut ruumi ja kus tihti ka tsikleid parkimas näeb. Kui nüüd sinna mingi mupsik tsekiraamatuga peale lendaks, oleks oma maksuraha kuritarvitamise pärast üsna vihane.

Järsk kõrvalepõige oma sõidurea piires - ikka juhtub. Ega autoga ka väga üle kaevukaante ja löökaukude sõita taha, nii et sellest saab ilmselt ka iga autojuht aru. Teine asi, kas see põige nii järsk olema peab, kui pikalt ette näed. Kellegi taga sõites võib aga ette tulla küll.

Kiirendamine linnavahel - ei tee ju halba veelkord ära mainida, et kuival asfaldil käib isegi GS500 0-60 nobedamalt kui Subaru WRX, suvalistest diiselpassatitest rääkimata. Ja tonnise superbaigi vastu ei ole samades tingimustes mingit lootust ka tsipitud esside, emmide ega aaemmgeedega. Isegi punaste eksootidega mitte. Täiesti teine maailm. Mis ei tähenda, et vähemalt pühapäevasõitja vahel väljakutset kerge muigega vastu ei võiks võtta.

Klaasipesuri joa alla ei ole ülearu mõnus sattuda. Aga ega see tapa ka. Ja üsna raske on kindlaks teha, kas autojuht tõesti ei pannud tagaolevat tsiklit tähele, ei hoolinud sellest, kuna vastu päikest oleks pasase klaasiga edasi sõita ohtlikum või on düüsid sättinud meelega tsiklistide tulistamise asendisse ja kasutab neid meelega igal võimalikul juhul. Eks pilve ja kerge džinn-tooniku aroomiga saad ju pihta ka siis, kui juga või moodsama pihusti puhul udu auto tuuleklaasi tabab. Aga nagu öeldud - ei tapa. Rasvane maipõrnikas 100 pealt keset visiiri saada on vastikum. Sain äsja...

Üksteise taga maleruudus - no aga sõidad ju tegelikult linnas samal sõidurajal just niiviisi, kui eespool ükskõik, kas siis tuttav või võõras rattur läheb? Või sõidab keegi tõesti teise tagarattas? Pikivahe nii otse ees kui maleruudus olijaga tuleb muidugi mõistlik valida. Foori taga olete kõrvuti, kui just teisele poole pööret ei plaani. Ma usun, et sellest saab ka iga ajuga autojuht aru, miks nii sõidetakse.


Re: Mootorrattur selgitab: 7 asja, mida tavaliikleja meie käitumisest peaks teadma

Postitatud: 09 Juun 2018, 13:55
Postitas will111

asi selles, et....most of those things never happened! ehk siis maakeeli selliseid asju tegelikult nagu ei tule ette. okei, ma olen "kõigest" vist mingi 7a sõitnud aga punktid 1,2,3 on tundmatud.
miks lane spliti tehakse, okei...on seletatud, et mootorrattur ei taha ja ei peaks ummikus passima aga no olgem ausad, kas neid autojuhte, kes selle tõttu sõimlevad ja võimlevad tegelikult huvitab see põhjus või põhjendus? EI, neid ei huvita! Ei huvita ka peale selle artikli lugemist ja ei hakka kunagi huvitama. Ja mind mootorratturina ei huvita karvavõrdki rohkem, mida nad seal autoroolis arvavad. rohkem nagu polegi midagi rääkida sel teemal.

või kiirendamine jutt. kas tõesti keegi usub, et nüüd kui seda on veelkord ära mainitud hakkavad mingid wrx'i vennad justkui kukununnudeks ja avalikult tunnistama, et jad nad saavad igast asendist iga viimase panni käest lutti??? :D igaüks saab ju aru, et ei nad ei hakka seda kunagi tunnistama ega mõistma ja ikka on vaja lootusetut võidusõita pidada. ja las siis teevad oma võidusõitu, mind tsiklistina jällegi absoluutselt ei koti, vaatan ja naeran. tsirkust peabki saama.
kuigi - siin võiks tõe huvides siiski ära mainida, et tegelikult IGA auto IGA ratta käest niiväga rajult kotti ei saagi. legaalsete linnakiirusteni ehk jah. legaalsete maanteekiirusteni aga võib juba olukord muutuda ja vabalt täitsa võrdne olla. 5 sekundiga sajani autosid on meil piisavalt tänaval ja iga tsiklist ikka igast asendist perfect starti ja perfect shifti teha ei suuda.

klaasipesu vee teema on minumeelest ainuke aktuaalne jutt seal artiklis. on tõesti ette tulnud, aga no väga kaugel draamast on see asi siiski. ja ausalt öeldes ega väga ei saagi eeldada, et nüüd autojuhid hakkavad iga kord enne nupuvajutust kontrollima ega ümberringi ometi mõnda mootorratturit ei ole. tuleb toime tulla nii nagu senini on tulnud.


Re: Mootorrattur selgitab: 7 asja, mida tavaliikleja meie käitumisest peaks teadma

Postitatud: 09 Juun 2018, 23:01
Postitas Loadära
will111 kirjutas:

...või kiirendamine jutt... tsirkust peabki saama...

see foori tagant tsikliga alati esimesena kiirendamise jutt viib vägisi suunurgad ülespole ja paneb heldimusega meenutama, kui mul oli aastaid tagasi oli mingi vana Opel Omega ront, Caravani kehas veel...kuid seest vähe kergemaks roogitud, pisut ärevama mootoriga ja jõu maha saamisega oli ka nagu kõik ok. Ning noh, eks 100+ hj modrad läksid ikka oma teed...kuid tavalisemate 500-600ccm meestel sai nii mõnelgi vist s**t püksi ehmatatud, kui peale nende meelest väga ehvektset ettetrügimist ja starti, siiski pisut hiljem mingi vana Omega-rümp selja taga signaali andis ja nõudlikult tulesid vilgutas mööda pääsemiseks...või noh, enamate ridade puhul lihtsalt mimgi hetk märgati Omega koledat nina endast mööda õõtsumas :D

Nii et ärge sarjake siin neid peenestavaid diiselpassati mehi kah nii väga...mine tea, kust luuavarrest pauk veel tuleb!? Või kuidas üldse enesekindlusega...kui äratuntavalt Tesla ikka foori taga esimene, kas minnakse selle nina ette kügelema?

(togi)


Re: Mootorrattur selgitab: 7 asja, mida tavaliikleja meie käitumisest peaks teadma

Postitatud: 09 Juun 2018, 23:43
Postitas ranel

See artikkel on ehtne näide, et kui mingi asi massidesse läheb, siis hakkab igasugu isehakanud spetsialiste välja ilmuma. Nagu mida muresid. 8-s hooaeg läheb ja enamus neist asju olen 1-2x tunda saanud kogu nende hooaegade peale või siis üldse mitte. Väga sellises stiilis artikkel nagu elu24 või kroonikast leiab.


Re: Mootorrattur selgitab: 7 asja, mida tavaliikleja meie käitumisest peaks teadma

Postitatud: 10 Juun 2018, 00:23
Postitas Black
Loadära kirjutas:

see foori tagant tsikliga alati esimesena kiirendamise jutt viib vägisi suunurgad ülespole ja paneb heldimusega meenutama, kui mul oli aastaid tagasi oli mingi vana Opel Omega ront, Caravani kehas veel...kuid seest vähe kergemaks roogitud, pisut ärevama mootoriga ja jõu maha saamisega oli ka nagu kõik ok.

Käis see kaubalifti nime all vahel lennuväljadel ka? ;)

Loadära kirjutas:

...kui äratuntavalt Tesla ikka foori taga esimene, kas minnakse selle nina ette kügelema?

Mõtlesingi tegelikult eelmisse posti lisada, et nelivedust Teslat tuleb karta. :D Elekter väänab julmalt. Vähemalt korraks - kuni akupakk üle kuumeneb. :D

ranel kirjutas:

See artikkel on ehtne näide, et kui mingi asi massidesse läheb, siis hakkab igasugu isehakanud spetsialiste välja ilmuma. Nagu mida muresid. 8-s hooaeg läheb ja enamus neist asju olen 1-2x tunda saanud kogu nende hooaegade peale või siis üldse mitte. Väga sellises stiilis artikkel nagu elu24 või kroonikast leiab.

Ah, autor sai honorari, sait artikli, tsiklistid mölisemisainet - win/win/win värk.