[U+] Uus liiklusseadus toob rohkem rattureid?

Olgu kohalik või välismaine. Uudis või teadaanne, kui see räägib mootorratastest või mootorratturitest siis selle koht on siin.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
biker.bot
Postitusi: 34
Liitunud: 07 Dets 2016, 16:24
Tänatud: 7 korda

[U+] Uus liiklusseadus toob rohkem rattureid?

Lugemata postitus Postitas biker.bot » 20 Nov 2018, 14:20

Kui Liiklusseaduse eelnõu parlamendis läbi läheb siis saab edaspidi A1 kategooria juhiluba lihtsustatud korras. Kui on vaja selle juhtimisõiguse saamiseks läbida autokool ning sooritada Maanteeameti eksamid, siis edaspidi eksami tegemise vajadus kaob ning juhiloa saamiseks piisab koolitusest. Eelnõu väidab, et selle sammuga tõstetakse mootorrataste populaarsust. Ka kaob Eestlastel vajadus kanda kaasas juhiluba, seda ükskõik, mis olukorras.

Bikerbot on seda meelt, et algatus on hea. Mis foorumlased arvavad?

Allikas: Geenius https://goo.gl/vbvMk5)


Kasutaja avatar

Tuuletallaja
Postitusi: 64
Liitunud: 22 Aug 2006, 13:13
Tsikkel: Neegrikaksik
Asukoht: Faeht / Reval
Tänanud: 7 korda

Re: [U+] Uus liiklusseadus toob rohkem rattureid?

Lugemata postitus Postitas Tuuletallaja » 20 Nov 2018, 14:46

Eks jah, ühtepidi on see kindlasti hea nähtus aga...
Ilmselt lisandub nende paljude mootorratturite seas ka palju hälvikmootorrattureid või isegi neerudoonoreid. Kuni see "koolitus" ilusti lubadel kajastub ja rämedamate rikkumiste tagajärjel rikkujale uue "koolitusvajaduse" saab tekidada, ei erine ju süsteem oluliselt tavapärasest. Küll aga lähevad taas moodi igasugu võimsuspiirajad ning tõenäoliselt hakkab terade hulka rohkem sõklaid juhtuma...
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638
Kasutaja avatar

retro
Postitusi: 824
Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
Asukoht: Kohatu
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 20 korda
Kontakt:

Re: [U+] Uus liiklusseadus toob rohkem rattureid?

Lugemata postitus Postitas retro » 20 Nov 2018, 15:15


Erci
Postitusi: 589
Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänatud: 8 korda

Re: [U+] Uus liiklusseadus toob rohkem rattureid?

Lugemata postitus Postitas Erci » 20 Nov 2018, 15:49

Ma loodan et võetakse vastu selline seadus, et kõik inimesed, kes loa aegumise tõttu ükskõik mis kategooria juhiluba vahetavad peaksid kohustuslikus korras tegema ARK büroos liikluse teooriatesti. See võiks olla inimestele tasuta.
Kui praegu liiklust vaadata, siis paljudel pole aimugi, mis seadusi nad rikuvad või mille järgi liiklevad. Paljudel toimub see harjumusest ja kümnete aastate vanustest teadmistest.
Suuremate teadmiste näol tooks see liiklusesse kindlasti palju positiivset. Negatiivseid külgi ma ei näe, va 25 min ajakadu iga 5 a tagant.
___________________________
Kasutaja avatar

Maaks
Postitusi: 1345
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZS600
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 72 korda
Tänatud: 141 korda

Re: [U+] Uus liiklusseadus toob rohkem rattureid?

Lugemata postitus Postitas Maaks » 20 Nov 2018, 16:17

Tänapäeva digi-id ajastul ei pea see test kindlasti MNT büroos olema, vabalt saaks sellekohase äpi kirjutada ja seda "kontrolli" online keskkonnas läbida :-)
AGA mida see muudab? Mu enda näitel: olen võimeline sellise testi läbima puhtalt, aga liiklen ikka nagu ise heaks arvan (lol)
https://www.mnt.ee/et/liikleja/eksamid/ ... roovieksam
EDIT: Proovisin - 7min ja sooritatud (1 error 30-st) :D
Garaažis: Pannoonia 250TLF, Yamaha FZS 600
Osta korter ära: https://goo.gl/DVNVzT

grahv
Postitusi: 1006
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: VX, GSX, Pegass
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 23 korda

Re: [U+] Uus liiklusseadus toob rohkem rattureid?

Lugemata postitus Postitas grahv » 20 Nov 2018, 17:06

Maaks kirjutas:Tänapäeva digi-id ajastul ei pea see test kindlasti MNT büroos olema
Kuidas sa MNT-le tõestad, et just sina teed testi, mitte see kellele sa oma id-kaardi andsid? Videokõne ja MNT võrdleb nägu dokumendipildiga?

G
Kasutaja avatar

Maaks
Postitusi: 1345
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZS600
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 72 korda
Tänatud: 141 korda

Re: [U+] Uus liiklusseadus toob rohkem rattureid?

Lugemata postitus Postitas Maaks » 20 Nov 2018, 17:16

grahv kirjutas:
Spoiler:
Maaks kirjutas:Tänapäeva digi-id ajastul ei pea see test kindlasti MNT büroos olema
Kuidas sa MNT-le tõestad, et just sina teed testi, mitte see kellele sa oma id-kaardi andsid? Videokõne ja MNT võrdleb nägu dokumendipildiga?

G
Pangale sa ju ei pea tõestama et soovid 100k€ üle kanda või Politseile kui mingit dokumendi taotlust netis täidad, miks peaks mingile autoregistrile tõestama midagi (lol) Ära pinguta üle
Garaažis: Pannoonia 250TLF, Yamaha FZS 600
Osta korter ära: https://goo.gl/DVNVzT

grahv
Postitusi: 1006
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: VX, GSX, Pegass
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 23 korda

Re: [U+] Uus liiklusseadus toob rohkem rattureid?

Lugemata postitus Postitas grahv » 20 Nov 2018, 17:55

Oma pangaarve käsutusõigist sa ju mõnele teisele ei anna ka, kuna tõenäoliselt oleksid sa siis kaotaja. Aga kui sa oleks kasusaaja? Kui nt klassis üks "viieline" oleks nõus teiste eest eksami kindlapeale ära tegema - kas kaaluksid?

G
Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 4647
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VN15 se & NX650
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 65 korda
Tänatud: 100 korda
Kontakt:

Re: [U+] Uus liiklusseadus toob rohkem rattureid?

Lugemata postitus Postitas yeekim » 20 Nov 2018, 18:39

Hoi!

Minu arust lähenetakse asjale valest otsast!
Äkki peaks tõendama REAALSET sõiduoskust mitte teoreetilisi teadmisi :evil:

yeekim@not.happy

b)- juhiluba ei pea ka praegu kaasas kandma, v.a. jetijuht
Viimati muutis yeekim, 20 Nov 2018, 18:53, muudetud 1 kord kokku.
Teen saiast sitta!

will111
Postitusi: 2316
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 167 korda

Re: [U+] Uus liiklusseadus toob rohkem rattureid?

Lugemata postitus Postitas will111 » 20 Nov 2018, 18:50

id-kaardiga või?
Kasutaja avatar

Henn
Postitusi: 139
Liitunud: 23 Dets 2006, 13:07
Tsikkel: Honda ST1100
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 18 korda

Re: [U+] Uus liiklusseadus toob rohkem rattureid?

Lugemata postitus Postitas Henn » 20 Nov 2018, 19:28

yeekim kirjutas:Hoi!

Minu arust lähenetakse asjale valest otsast!
Äkki peaks tõendama REAALSET sõiduoskust mitte teoreetilisi teadmisi :evil:
100% nõus. Enamus autokoole õpetavad MNT sõidueksamit sooritama, et olla autokoolide edetabelis kõrgel kohal ja saada kliente. Reaalses elus ohutult liiklema õpetavad vähesed.
Esmase juhiloa taotleja ei saa valida autokooli selle põhjal kui suur protsent selle kooli lõpetajaid on põhjustanud liiklusõnnetuse (sellist statistikat kahjuks pole). Määravaks on kursuse hind ja MNT eksami läbinute protsent.

Võimalik, et lihtsamalt A1 juhtimisõiguse saamine selekteerib välja need, kes tahavad ja jõuavad A koolitusele. Nõrgemad kukuvad välja (lõhkudes kergema ja väiksema rattaga vähem ümbritsevat keskkonda).

tarmoel
Postitusi: 280
Liitunud: 25 Aug 2008, 22:48
Tänatud: 5 korda

Re: [U+] Uus liiklusseadus toob rohkem rattureid?

Lugemata postitus Postitas tarmoel » 20 Nov 2018, 20:31

Koolituse all on kindlasti mõeldud praktilist sõidukoolitust, mitte testide tegemist - taotlejal on ju B kat olemas ja liiklusmärgid/reeglid on kõikidele masinatele ühised. Halb on see, et sõiduvõtete oskust tõestama ei pea. Aga, et selline asi meil reaalselt vastu võetakse ei ole tõenäoline. Põhjamaades ja Saksas pole aga sealt võtame eeskuju. Lõunapoolsetes riikides toimib aga seal on palju asju teistmoodi.
Kasutaja avatar

in4r3k
Postitusi: 164
Liitunud: 05 Juun 2009, 16:42
Tsikkel: Honda Hornet
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: [U+] Uus liiklusseadus toob rohkem rattureid?

Lugemata postitus Postitas in4r3k » 20 Nov 2018, 21:17

tarmoel kirjutas:Koolituse all on kindlasti mõeldud praktilist sõidukoolitust, mitte testide tegemist - taotlejal on ju B kat olemas ja liiklusmärgid/reeglid on kõikidele masinatele ühised. Halb on see, et sõiduvõtete oskust tõestama ei pea. Aga, et selline asi meil reaalselt vastu võetakse ei ole tõenäoline. Põhjamaades ja Saksas pole aga sealt võtame eeskuju. Lõunapoolsetes riikides toimib aga seal on palju asju teistmoodi.
Tegelikult ei pea üldse kaugele lõunapoole vaatama, ka meie lõunanaabritel lätlastel on see seadus vastu võetud. Usun küll, et see asi läheb läbi, kuid tuleb lühikene sõidukoolitus läbida.

will111
Postitusi: 2316
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 167 korda

Re: [U+] Uus liiklusseadus toob rohkem rattureid?

Lugemata postitus Postitas will111 » 20 Nov 2018, 21:37

Kogu aur ja raha peakski minema reaalse sõidu koolitamisele ja õppimisele igasuguste A'de puhul. Väikse A puhul oleks loogiline, et koolitusel keskendutakse ehk natuke rohkem üleüldiselt tsikliga liikluses hakkama saamisele ja suurema puhul oleks loogiline, et suurem rõhk on just tsikliga juhtimisega hakkama saamise oskusel. Iseenesest see sõidueksami teema on minumeelest selline suht küsitav värk olnud koguaeg. Täpselt sama inimene, täpselt samade oskustega võib vabalt saada ühel juhul ARK sõidueksamilt perfektselt läbi ja teisel juhul kukkuda perfektselt läbi. Ainuke erinevus ongi teine aeg ja võibolla osaliselt teine koht...ning teine eksamineerija. Mida see siis tegelikult näitab? Et need eksamid ja sealt läbi saamine on üks paras loterii. Mulle tundub mõistlikum, et iga erineva õppuri oskuseid hindaks pigem siis juba koolitaja, kes on selle õppuriga reaalselt need 30 või mis iganes arvu sõidutunde kaasa sõitnud. Muidugi on seal omad probleemid nagu kinni maksmine, kontrollimatu kord jne

Melx
Postitusi: 363
Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
Asukoht: Saaremaa
Tänatud: 3 korda

Re: [U+] Uus liiklusseadus toob rohkem rattureid?

Lugemata postitus Postitas Melx » 21 Nov 2018, 10:09

will111 kirjutas:...Väikse A puhul oleks loogiline, et koolitusel keskendutakse ehk natuke rohkem üleüldiselt tsikliga liikluses hakkama saamisele ja suurema puhul oleks loogiline, et suurem rõhk on just tsikliga juhtimisega hakkama saamise oskusel...
Mis sa sinna liiklusesse ikka otsid kui masina valitsemise põhitõed ja tunnetus on puudulik, asja tuum on ikkagi selles, et liiklemis kord on kõigil sama (mikroelemendid saab teoorias ära rääkida), eriti kui b-kat all võikski just pühenduda masinaga sõiduoskuse lihvimisele. Kes läheb kohe suurt tegema esimeste lubadena neil on jah vaja kõike korraga ammutada, teooriat, seadust ja masinat tunda, sõiduvõtted, liikluskultuur jms.
will111 kirjutas:...Mulle tundub mõistlikum, et iga erineva õppuri oskuseid hindaks pigem siis juba koolitaja, kes on selle õppuriga reaalselt need 30 või mis iganes arvu sõidutunde kaasa sõitnud. Muidugi on seal omad probleemid nagu kinni maksmine, kontrollimatu kord jne
Tegelikult tavalise koolituskursuse juures ongi ju koolieksam, kui vähegi asjalik õpetaja siis suudab ta adekvaatselt hinnata kas on mõtet lasta õpilast liiklusesse või mitte. Ark eksam on juba selline vormistamis küsimus, seal ei eelda keegi, et sa midagi enam õpid, lihtsalt sukeldudki kui täieõiguslik juht liiklusesse ilma mingite erimärgisteta.

Kunagi oli siin teema uute määruste ja seadusmuudatuste pakkumiste esitamiseks mingi 3-4 aastat tagasi. Juba siis oli see mõte seadusloojatel mõttes. Pakkusin siis ja pooldan endiselt sellist lühendatud platsi ja liiklus sõidu eksamit. Aga arusaadav on asjaolu, et meil ei ole praegugi moto eksamiteks ressurssi, kui teine samasugune hord peale lendaks siis oleks vist kellad, paljudel lõppeks koolitunnistuse kehtivus enne ära kui sõidu aja saab.
Ziccel

Ohverdan bensiini !

ttt
Postitusi: 239
Liitunud: 30 Mai 2016, 13:12
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 11 korda

Re: [U+] Uus liiklusseadus toob rohkem rattureid?

Lugemata postitus Postitas ttt » 21 Nov 2018, 10:56

Spoiler:
Melx kirjutas:Tegelikult tavalise koolituskursuse juures ongi ju koolieksam, kui vähegi asjalik õpetaja siis suudab ta adekvaatselt hinnata kas on mõtet lasta õpilast liiklusesse või mitte.
Noh Motokoolitus tegelikult teeb nii, et igaks tunniks on teemad ja kui sa neid omandanud ei ole, siis pead tasulise lisatunni võtma. Aga noh see on ikkagi suhteliselt lõdva seal jah..
Kasutaja avatar

nolev
Postitusi: 287
Liitunud: 30 Nov 2006, 20:08
Tsikkel: Raske riisiader
Asukoht: PÄRNUMAA
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 4 korda

Re: [U+] Uus liiklusseadus toob rohkem rattureid?

Lugemata postitus Postitas nolev » 21 Nov 2018, 13:45

Proovisin ka oma teadmisi MNT lehel testida 35 küsimuse vastamisega. Üks viga, kuid tegelikkuses see polnud viga. Testis küsimus, et mida peab tegema, kui olete sattunud kannatanutega LÕ-sse. Õiged vastused, et teavitama häirekeksust, andma esmaabi ja teavitama politseid. Mul jäi panemata politsei teavitamine aga täna ei pea politseid teavitama, kuna 112 annab sellest ise teada. Lühihalt tahan öelda, et ärge liiklust küll nende testide järgi õppige, vaid ikka LS järgi. Vigadega testide tegemine võib eksamil kurvalt kätte maksta. Ma muidugi ei tea, kas eksamil kasutatakse samu küsimusi.
Parem komistada uutel radadel, kui seista vanadel teedel! (crash)

aivar_
Postitusi: 42
Liitunud: 22 Juul 2012, 17:09
Tsikkel: yamaha yfz 450
Tänatud: 2 korda

Re: [U+] Uus liiklusseadus toob rohkem rattureid?

Lugemata postitus Postitas aivar_ » 21 Nov 2018, 14:28

Kummaline on hirm et see kes on lubatud autorooli muutub maniakiks tsiklilenksus ja sõidab vastu puud sest pole platsil põiget ja pidudamist õppinud. Kui protsess lihtsam lisandub mingi hulk tsiklipõristajaid kes tahaks natuke kobedamat kui mopeed ja ei usu et nad trügiksid nüüd pärisässadele konkurentideks

will111
Postitusi: 2316
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 167 korda

Re: [U+] Uus liiklusseadus toob rohkem rattureid?

Lugemata postitus Postitas will111 » 21 Nov 2018, 19:14

Ma ei tea mis sinna liiklusesse otsitakse kui masinat valitseda ei oska aga liiklus on ju neid mitte-valitsejaid täis b-kati omanike näol. Mingi protsent vast õpib selle masina valitsemise mingil määral ära ka aja jooksul aga suurem osa ilmselt siiski mitte. No ja tegelikult muidugi pole kuigi keeruline arvata, mida sinna liiklusesse otsitakse..eks inimestel ole tarvis ringi liikuda.
Ega selles osas pole midagi muutunud ja ei muutu ka, et masina valitsemist ja tunnetust kuskil koolis või koolitusel kohustuslikus korras (ära) nagunii ei õpita. Hea on kui seal koolis jagatakse kasulikke juhtnööre ja infot, et kuidas see ära õppimine võiks käia ja mismoodi asjale läheneda ning mismoodi seda mitte teha.
Asja tuum ongi justnimelt selles, et liiklemise kord on kõigil sama. Ja kui võtta suhteliselt loogiliseks eelduseks, et väiksemaid/vähem võimsaid kaherattalisi hangitakse või hakatakse omale hankima eelkõige ikkagi nimelt liiklemiseks ja mitte niivõrd lõbusõiduks või teistele (oma oskuste) näitamiseks siis justnimelt liikluses hakkama saamist kaherattalisega ju tulekski sel juhul õpetada...või ei? Ei vaidle vastu, et kui b-kat all siis liikluseeskirjade ülekordamisele pühenduma just eriti ei peaks, aga mis sõiduoskuse lihvimisele sa saad pühenduda inimesega, kes on vb põhimõtteliselt esimest korda elus kaherattalise peal? :shock: minumeelest sõiduoskuse lihvimisele saab pühenduda siis kui elementaarne sõiduoskus on ammu olemas ning peamised asjad tulevad juba instinktiivselt. Täieliku algaja puhul pole seal midagi lihvida. Elementaarse sõiduoskuse omandamiseks aga pole tegelikult mingit erilist õpetust ja pidevat kõrvalseismist tarvis. On vaja vaid mõned põhiasjad ära rääkida ning sõitjal vaja võtta ja hakata proovima sõita. Kas jalgrattaga sõitma õppimiseks on vaja mingit 30 tunnist kursust? Rääkida pikalt ja laialt sellest kuidas sa seal kahe ratta peal ikka püsti seisad jne? :D kokkuvõttes keerukus on umbes sama, samapalju kange ja rulle ka, arvestades, et tänapäeval ei sõideta enam veneaegsete kokukate ja nokukatega, millel oli ainult lenks ja "tagurpidi väntamise pidur"
Kasutaja avatar

Tuuletallaja
Postitusi: 64
Liitunud: 22 Aug 2006, 13:13
Tsikkel: Neegrikaksik
Asukoht: Faeht / Reval
Tänanud: 7 korda

Re: [U+] Uus liiklusseadus toob rohkem rattureid?

Lugemata postitus Postitas Tuuletallaja » 21 Nov 2018, 19:58

aivar_ kirjutas:
21 Nov 2018, 14:28
Kummaline on hirm et see kes on lubatud autorooli muutub maniakiks tsiklilenksus ja sõidab vastu puud sest pole platsil põiget ja pidudamist õppinud. Kui protsess lihtsam lisandub mingi hulk tsiklipõristajaid kes tahaks natuke kobedamat kui mopeed ja ei usu et nad trügiksid nüüd pärisässadele konkurentideks
Ma siiran loodan, et sul on õigus aga kui meie teedel ikka piisavalt, erinevates kohtades ja kellaaegadel ringi sõita, jääb kohati mulje, et nii mõnigi tegelane on oma load vist kuskil Mongoolias teinud või siis ostnud. Selliseid ei tahaks eriti mootorratturite seas näha.
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638

Dusterx
Postitusi: 142
Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
Tsikkel: r1100gs,lc4,cm200t,cx500
Asukoht: Kehra
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 19 korda

Re: [U+] Uus liiklusseadus toob rohkem rattureid?

Lugemata postitus Postitas Dusterx » 22 Nov 2018, 01:11

Mul on palju tuttavaid, kes on vägagi pädevad mootorratturid, aintet lube pole (harrastavad näiteks krossi), b-katid kõigil olemas. Need tüübid oleks ka suurte ratastega adekvaatsed liikujad ja valdaksid tsiklit igast asendist paremini, kui lihtsalt autokooli läbinu. Olen 2 käpaga seadusemuudatuse poolt. Need paar hävikut, kes kehvalt esinevad, ei saa rikkuda enamuse võimalust, nad eksisteerivad oma hälvetega liikluses nagunii, olenemata, mitme erineva tapariistaga neil sõita lubatakse või mitte, enamasti sõidavad hoopis ilma lubadeta ja see on palju halvem variant (tegib politsei eest ära ajamise vajadus jne, kui neile load "anda", jääks nii mõnigi lollus tegemata).



Vasta

Mine “Uuudiseid ja teateid kogu maailmast”