1. leht 2-st

[U+] Uus liiklusseadus toob rohkem rattureid?

Postitatud: 20 Nov 2018, 14:20
Postitas biker.bot

Kui Liiklusseaduse eelnõu parlamendis läbi läheb siis saab edaspidi A1 kategooria juhiluba lihtsustatud korras. Kui on vaja selle juhtimisõiguse saamiseks läbida autokool ning sooritada Maanteeameti eksamid, siis edaspidi eksami tegemise vajadus kaob ning juhiloa saamiseks piisab koolitusest. Eelnõu väidab, et selle sammuga tõstetakse mootorrataste populaarsust. Ka kaob Eestlastel vajadus kanda kaasas juhiluba, seda ükskõik, mis olukorras.

Bikerbot on seda meelt, et algatus on hea. Mis foorumlased arvavad?

Allikas: Geenius https://goo.gl/vbvMk5)


Re: [U+] Uus liiklusseadus toob rohkem rattureid?

Postitatud: 20 Nov 2018, 14:46
Postitas Tuuletallaja

Eks jah, ühtepidi on see kindlasti hea nähtus aga...
Ilmselt lisandub nende paljude mootorratturite seas ka palju hälvikmootorrattureid või isegi neerudoonoreid. Kuni see "koolitus" ilusti lubadel kajastub ja rämedamate rikkumiste tagajärjel rikkujale uue "koolitusvajaduse" saab tekidada, ei erine ju süsteem oluliselt tavapärasest. Küll aga lähevad taas moodi igasugu võimsuspiirajad ning tõenäoliselt hakkab terade hulka rohkem sõklaid juhtuma...


Re: [U+] Uus liiklusseadus toob rohkem rattureid?

Postitatud: 20 Nov 2018, 15:15
Postitas retro

Re: [U+] Uus liiklusseadus toob rohkem rattureid?

Postitatud: 20 Nov 2018, 15:49
Postitas Erci

Ma loodan et võetakse vastu selline seadus, et kõik inimesed, kes loa aegumise tõttu ükskõik mis kategooria juhiluba vahetavad peaksid kohustuslikus korras tegema ARK büroos liikluse teooriatesti. See võiks olla inimestele tasuta.
Kui praegu liiklust vaadata, siis paljudel pole aimugi, mis seadusi nad rikuvad või mille järgi liiklevad. Paljudel toimub see harjumusest ja kümnete aastate vanustest teadmistest.
Suuremate teadmiste näol tooks see liiklusesse kindlasti palju positiivset. Negatiivseid külgi ma ei näe, va 25 min ajakadu iga 5 a tagant.


Re: [U+] Uus liiklusseadus toob rohkem rattureid?

Postitatud: 20 Nov 2018, 16:17
Postitas Maaks

Tänapäeva digi-id ajastul ei pea see test kindlasti MNT büroos olema, vabalt saaks sellekohase äpi kirjutada ja seda "kontrolli" online keskkonnas läbida :-)
AGA mida see muudab? Mu enda näitel: olen võimeline sellise testi läbima puhtalt, aga liiklen ikka nagu ise heaks arvan (lol)
https://www.mnt.ee/et/liikleja/eksamid/ ... roovieksam
EDIT: Proovisin - 7min ja sooritatud (1 error 30-st) :D


Re: [U+] Uus liiklusseadus toob rohkem rattureid?

Postitatud: 20 Nov 2018, 17:06
Postitas grahv
Maaks kirjutas:

Tänapäeva digi-id ajastul ei pea see test kindlasti MNT büroos olema

Kuidas sa MNT-le tõestad, et just sina teed testi, mitte see kellele sa oma id-kaardi andsid? Videokõne ja MNT võrdleb nägu dokumendipildiga?

G


Re: [U+] Uus liiklusseadus toob rohkem rattureid?

Postitatud: 20 Nov 2018, 17:16
Postitas Maaks
grahv kirjutas:
Spoiler
Maaks kirjutas:

Tänapäeva digi-id ajastul ei pea see test kindlasti MNT büroos olema

Kuidas sa MNT-le tõestad, et just sina teed testi, mitte see kellele sa oma id-kaardi andsid? Videokõne ja MNT võrdleb nägu dokumendipildiga?

G

Pangale sa ju ei pea tõestama et soovid 100k€ üle kanda või Politseile kui mingit dokumendi taotlust netis täidad, miks peaks mingile autoregistrile tõestama midagi (lol) Ära pinguta üle


Re: [U+] Uus liiklusseadus toob rohkem rattureid?

Postitatud: 20 Nov 2018, 17:55
Postitas grahv

Oma pangaarve käsutusõigist sa ju mõnele teisele ei anna ka, kuna tõenäoliselt oleksid sa siis kaotaja. Aga kui sa oleks kasusaaja? Kui nt klassis üks "viieline" oleks nõus teiste eest eksami kindlapeale ära tegema - kas kaaluksid?

G


Re: [U+] Uus liiklusseadus toob rohkem rattureid?

Postitatud: 20 Nov 2018, 18:39
Postitas yeekim

Hoi!

Minu arust lähenetakse asjale valest otsast!
Äkki peaks tõendama REAALSET sõiduoskust mitte teoreetilisi teadmisi :evil:

yeekim@not.happy

b)- juhiluba ei pea ka praegu kaasas kandma, v.a. jetijuht


Re: [U+] Uus liiklusseadus toob rohkem rattureid?

Postitatud: 20 Nov 2018, 18:50
Postitas will111

id-kaardiga või?


Re: [U+] Uus liiklusseadus toob rohkem rattureid?

Postitatud: 20 Nov 2018, 19:28
Postitas Henn
yeekim kirjutas:

Hoi!

Minu arust lähenetakse asjale valest otsast!
Äkki peaks tõendama REAALSET sõiduoskust mitte teoreetilisi teadmisi :evil:

100% nõus. Enamus autokoole õpetavad MNT sõidueksamit sooritama, et olla autokoolide edetabelis kõrgel kohal ja saada kliente. Reaalses elus ohutult liiklema õpetavad vähesed.
Esmase juhiloa taotleja ei saa valida autokooli selle põhjal kui suur protsent selle kooli lõpetajaid on põhjustanud liiklusõnnetuse (sellist statistikat kahjuks pole). Määravaks on kursuse hind ja MNT eksami läbinute protsent.

Võimalik, et lihtsamalt A1 juhtimisõiguse saamine selekteerib välja need, kes tahavad ja jõuavad A koolitusele. Nõrgemad kukuvad välja (lõhkudes kergema ja väiksema rattaga vähem ümbritsevat keskkonda).


Re: [U+] Uus liiklusseadus toob rohkem rattureid?

Postitatud: 20 Nov 2018, 20:31
Postitas tarmoel

Koolituse all on kindlasti mõeldud praktilist sõidukoolitust, mitte testide tegemist - taotlejal on ju B kat olemas ja liiklusmärgid/reeglid on kõikidele masinatele ühised. Halb on see, et sõiduvõtete oskust tõestama ei pea. Aga, et selline asi meil reaalselt vastu võetakse ei ole tõenäoline. Põhjamaades ja Saksas pole aga sealt võtame eeskuju. Lõunapoolsetes riikides toimib aga seal on palju asju teistmoodi.


Re: [U+] Uus liiklusseadus toob rohkem rattureid?

Postitatud: 20 Nov 2018, 21:17
Postitas in4r3k
tarmoel kirjutas:

Koolituse all on kindlasti mõeldud praktilist sõidukoolitust, mitte testide tegemist - taotlejal on ju B kat olemas ja liiklusmärgid/reeglid on kõikidele masinatele ühised. Halb on see, et sõiduvõtete oskust tõestama ei pea. Aga, et selline asi meil reaalselt vastu võetakse ei ole tõenäoline. Põhjamaades ja Saksas pole aga sealt võtame eeskuju. Lõunapoolsetes riikides toimib aga seal on palju asju teistmoodi.

Tegelikult ei pea üldse kaugele lõunapoole vaatama, ka meie lõunanaabritel lätlastel on see seadus vastu võetud. Usun küll, et see asi läheb läbi, kuid tuleb lühikene sõidukoolitus läbida.


Re: [U+] Uus liiklusseadus toob rohkem rattureid?

Postitatud: 20 Nov 2018, 21:37
Postitas will111

Kogu aur ja raha peakski minema reaalse sõidu koolitamisele ja õppimisele igasuguste A'de puhul. Väikse A puhul oleks loogiline, et koolitusel keskendutakse ehk natuke rohkem üleüldiselt tsikliga liikluses hakkama saamisele ja suurema puhul oleks loogiline, et suurem rõhk on just tsikliga juhtimisega hakkama saamise oskusel. Iseenesest see sõidueksami teema on minumeelest selline suht küsitav värk olnud koguaeg. Täpselt sama inimene, täpselt samade oskustega võib vabalt saada ühel juhul ARK sõidueksamilt perfektselt läbi ja teisel juhul kukkuda perfektselt läbi. Ainuke erinevus ongi teine aeg ja võibolla osaliselt teine koht...ning teine eksamineerija. Mida see siis tegelikult näitab? Et need eksamid ja sealt läbi saamine on üks paras loterii. Mulle tundub mõistlikum, et iga erineva õppuri oskuseid hindaks pigem siis juba koolitaja, kes on selle õppuriga reaalselt need 30 või mis iganes arvu sõidutunde kaasa sõitnud. Muidugi on seal omad probleemid nagu kinni maksmine, kontrollimatu kord jne


Re: [U+] Uus liiklusseadus toob rohkem rattureid?

Postitatud: 21 Nov 2018, 10:09
Postitas Melx
will111 kirjutas:

...Väikse A puhul oleks loogiline, et koolitusel keskendutakse ehk natuke rohkem üleüldiselt tsikliga liikluses hakkama saamisele ja suurema puhul oleks loogiline, et suurem rõhk on just tsikliga juhtimisega hakkama saamise oskusel...

Mis sa sinna liiklusesse ikka otsid kui masina valitsemise põhitõed ja tunnetus on puudulik, asja tuum on ikkagi selles, et liiklemis kord on kõigil sama (mikroelemendid saab teoorias ära rääkida), eriti kui b-kat all võikski just pühenduda masinaga sõiduoskuse lihvimisele. Kes läheb kohe suurt tegema esimeste lubadena neil on jah vaja kõike korraga ammutada, teooriat, seadust ja masinat tunda, sõiduvõtted, liikluskultuur jms.

will111 kirjutas:

...Mulle tundub mõistlikum, et iga erineva õppuri oskuseid hindaks pigem siis juba koolitaja, kes on selle õppuriga reaalselt need 30 või mis iganes arvu sõidutunde kaasa sõitnud. Muidugi on seal omad probleemid nagu kinni maksmine, kontrollimatu kord jne

Tegelikult tavalise koolituskursuse juures ongi ju koolieksam, kui vähegi asjalik õpetaja siis suudab ta adekvaatselt hinnata kas on mõtet lasta õpilast liiklusesse või mitte. Ark eksam on juba selline vormistamis küsimus, seal ei eelda keegi, et sa midagi enam õpid, lihtsalt sukeldudki kui täieõiguslik juht liiklusesse ilma mingite erimärgisteta.

Kunagi oli siin teema uute määruste ja seadusmuudatuste pakkumiste esitamiseks mingi 3-4 aastat tagasi. Juba siis oli see mõte seadusloojatel mõttes. Pakkusin siis ja pooldan endiselt sellist lühendatud platsi ja liiklus sõidu eksamit. Aga arusaadav on asjaolu, et meil ei ole praegugi moto eksamiteks ressurssi, kui teine samasugune hord peale lendaks siis oleks vist kellad, paljudel lõppeks koolitunnistuse kehtivus enne ära kui sõidu aja saab.


Re: [U+] Uus liiklusseadus toob rohkem rattureid?

Postitatud: 21 Nov 2018, 10:56
Postitas ttt
Spoiler
Melx kirjutas:

Tegelikult tavalise koolituskursuse juures ongi ju koolieksam, kui vähegi asjalik õpetaja siis suudab ta adekvaatselt hinnata kas on mõtet lasta õpilast liiklusesse või mitte.

Noh Motokoolitus tegelikult teeb nii, et igaks tunniks on teemad ja kui sa neid omandanud ei ole, siis pead tasulise lisatunni võtma. Aga noh see on ikkagi suhteliselt lõdva seal jah..


Re: [U+] Uus liiklusseadus toob rohkem rattureid?

Postitatud: 21 Nov 2018, 13:45
Postitas nolev

Proovisin ka oma teadmisi MNT lehel testida 35 küsimuse vastamisega. Üks viga, kuid tegelikkuses see polnud viga. Testis küsimus, et mida peab tegema, kui olete sattunud kannatanutega LÕ-sse. Õiged vastused, et teavitama häirekeksust, andma esmaabi ja teavitama politseid. Mul jäi panemata politsei teavitamine aga täna ei pea politseid teavitama, kuna 112 annab sellest ise teada. Lühihalt tahan öelda, et ärge liiklust küll nende testide järgi õppige, vaid ikka LS järgi. Vigadega testide tegemine võib eksamil kurvalt kätte maksta. Ma muidugi ei tea, kas eksamil kasutatakse samu küsimusi.


Re: [U+] Uus liiklusseadus toob rohkem rattureid?

Postitatud: 21 Nov 2018, 14:28
Postitas aivar_

Kummaline on hirm et see kes on lubatud autorooli muutub maniakiks tsiklilenksus ja sõidab vastu puud sest pole platsil põiget ja pidudamist õppinud. Kui protsess lihtsam lisandub mingi hulk tsiklipõristajaid kes tahaks natuke kobedamat kui mopeed ja ei usu et nad trügiksid nüüd pärisässadele konkurentideks


Re: [U+] Uus liiklusseadus toob rohkem rattureid?

Postitatud: 21 Nov 2018, 19:14
Postitas will111

Ma ei tea mis sinna liiklusesse otsitakse kui masinat valitseda ei oska aga liiklus on ju neid mitte-valitsejaid täis b-kati omanike näol. Mingi protsent vast õpib selle masina valitsemise mingil määral ära ka aja jooksul aga suurem osa ilmselt siiski mitte. No ja tegelikult muidugi pole kuigi keeruline arvata, mida sinna liiklusesse otsitakse..eks inimestel ole tarvis ringi liikuda.
Ega selles osas pole midagi muutunud ja ei muutu ka, et masina valitsemist ja tunnetust kuskil koolis või koolitusel kohustuslikus korras (ära) nagunii ei õpita. Hea on kui seal koolis jagatakse kasulikke juhtnööre ja infot, et kuidas see ära õppimine võiks käia ja mismoodi asjale läheneda ning mismoodi seda mitte teha.
Asja tuum ongi justnimelt selles, et liiklemise kord on kõigil sama. Ja kui võtta suhteliselt loogiliseks eelduseks, et väiksemaid/vähem võimsaid kaherattalisi hangitakse või hakatakse omale hankima eelkõige ikkagi nimelt liiklemiseks ja mitte niivõrd lõbusõiduks või teistele (oma oskuste) näitamiseks siis justnimelt liikluses hakkama saamist kaherattalisega ju tulekski sel juhul õpetada...või ei? Ei vaidle vastu, et kui b-kat all siis liikluseeskirjade ülekordamisele pühenduma just eriti ei peaks, aga mis sõiduoskuse lihvimisele sa saad pühenduda inimesega, kes on vb põhimõtteliselt esimest korda elus kaherattalise peal? :shock: minumeelest sõiduoskuse lihvimisele saab pühenduda siis kui elementaarne sõiduoskus on ammu olemas ning peamised asjad tulevad juba instinktiivselt. Täieliku algaja puhul pole seal midagi lihvida. Elementaarse sõiduoskuse omandamiseks aga pole tegelikult mingit erilist õpetust ja pidevat kõrvalseismist tarvis. On vaja vaid mõned põhiasjad ära rääkida ning sõitjal vaja võtta ja hakata proovima sõita. Kas jalgrattaga sõitma õppimiseks on vaja mingit 30 tunnist kursust? Rääkida pikalt ja laialt sellest kuidas sa seal kahe ratta peal ikka püsti seisad jne? :D kokkuvõttes keerukus on umbes sama, samapalju kange ja rulle ka, arvestades, et tänapäeval ei sõideta enam veneaegsete kokukate ja nokukatega, millel oli ainult lenks ja "tagurpidi väntamise pidur"


Re: [U+] Uus liiklusseadus toob rohkem rattureid?

Postitatud: 21 Nov 2018, 19:58
Postitas Tuuletallaja
aivar_ kirjutas: 21 Nov 2018, 14:28

Kummaline on hirm et see kes on lubatud autorooli muutub maniakiks tsiklilenksus ja sõidab vastu puud sest pole platsil põiget ja pidudamist õppinud. Kui protsess lihtsam lisandub mingi hulk tsiklipõristajaid kes tahaks natuke kobedamat kui mopeed ja ei usu et nad trügiksid nüüd pärisässadele konkurentideks

Ma siiran loodan, et sul on õigus aga kui meie teedel ikka piisavalt, erinevates kohtades ja kellaaegadel ringi sõita, jääb kohati mulje, et nii mõnigi tegelane on oma load vist kuskil Mongoolias teinud või siis ostnud. Selliseid ei tahaks eriti mootorratturite seas näha.


Re: [U+] Uus liiklusseadus toob rohkem rattureid?

Postitatud: 22 Nov 2018, 01:11
Postitas Dusterx

Mul on palju tuttavaid, kes on vägagi pädevad mootorratturid, aintet lube pole (harrastavad näiteks krossi), b-katid kõigil olemas. Need tüübid oleks ka suurte ratastega adekvaatsed liikujad ja valdaksid tsiklit igast asendist paremini, kui lihtsalt autokooli läbinu. Olen 2 käpaga seadusemuudatuse poolt. Need paar hävikut, kes kehvalt esinevad, ei saa rikkuda enamuse võimalust, nad eksisteerivad oma hälvetega liikluses nagunii, olenemata, mitme erineva tapariistaga neil sõita lubatakse või mitte, enamasti sõidavad hoopis ilma lubadeta ja see on palju halvem variant (tegib politsei eest ära ajamise vajadus jne, kui neile load "anda", jääks nii mõnigi lollus tegemata).


Re: [U+] Uus liiklusseadus toob rohkem rattureid?

Postitatud: 30 Juun 2020, 18:18
Postitas torupilli juss

Kas keegi teab, mis sellest ennemuistsest loost saanud on? Pole enam kippu ega kõppu - ei leia isegi seda, et tagasi oleks lükatud.

terv, juss


Re: [U+] Uus liiklusseadus toob rohkem rattureid?

Postitatud: 30 Juun 2020, 20:56
Postitas tito
torupilli juss kirjutas: 30 Juun 2020, 18:18

Kas keegi teab, mis sellest ennemuistsest loost saanud on? Pole enam kippu ega kõppu - ei leia isegi seda, et tagasi oleks lükatud.

terv, juss

Eesti ei ole selleks veel valmis, ilmselt pole see ennem ka uuest teemaks, kui õnnetusi motikatega vähemaks jääb.


Re: [U+] Uus liiklusseadus toob rohkem rattureid?

Postitatud: 30 Juun 2020, 21:01
Postitas urmas66
tito kirjutas: 30 Juun 2020, 20:56
torupilli juss kirjutas: 30 Juun 2020, 18:18

Kas keegi teab, mis sellest ennemuistsest loost saanud on? Pole enam kippu ega kõppu - ei leia isegi seda, et tagasi oleks lükatud.

terv, juss

Eesti ei ole selleks veel valmis, ilmselt pole see ennem ka uuest teemaks, kui õnnetusi motikatega vähemaks jääb.

Aga need õnnetused ju ikka A kati lubadega juhtide tehtud enamuses. Lubadeta pigem ikka üksikud juhtumid.


Re: [U+] Uus liiklusseadus toob rohkem rattureid?

Postitatud: 30 Juun 2020, 21:03
Postitas tito
urmas66 kirjutas: 30 Juun 2020, 21:01

Aga need õnnetused ju ikka A kati lubadega juhtide tehtud enamuses. Lubadeta pigem ikka üksikud juhtumid.

Joo need maanteeametnikud näevad vaid plusse ja miinuseid statistikas :)


Re: [U+] Uus liiklusseadus toob rohkem rattureid?

Postitatud: 01 Juul 2020, 00:38
Postitas torupilli juss

Seda ma kahtlustasingi.

Päris huvitav oleks muidugi seda statistikat näha - kui palju siis neid pauke õigupoolest meil ikkagi juhtub 125CC 11kW ratastega, mida juhib B-kat juhilubadega (ehk siis juba mõned aastad liigelnud ja loodtavasti liiklust tundev) kaine inimene. Muidugi lähevad arvesse ainult mootorratturi süül toimunud õnnetused.

16-aastane mehepoeg käib autokoolist läbi ja siis sukeldub ta sellesama rattaga esimest korda ellu ja liiklusse (tulevad need ajad meelde, eks? Kuidas sai sõidetud... ;) ) - mina ei ole küll nöus ainsat vuntsikarvagi panti panema, et see kusagilt otsast turvalisem on.

Eelmist vördlust ei tohi muidugi kindlasti kusagil kõva häälega välja tuua, muidu hakkab ametnik kohe sönasabast kinni, et tunnustatud spetsialistide karmil hinnangul on mootorratas maru ohtlik asi ja keelatakse veel poistel vörridega söitmine ära. Ja seda me ju ometi ei taha.


Re: [U+] Uus liiklusseadus toob rohkem rattureid?

Postitatud: 01 Juul 2020, 06:48
Postitas tito

Ei tea jah mis neid ametnike tagasi hoiab, tegemast mõistlike otsuseid. Ma olnuks ka seaduse poolt kahe käega, ma võimsama pilliga võib-olla ei saagi hakkama :)


Re: [U+] Uus liiklusseadus toob rohkem rattureid?

Postitatud: 01 Juul 2020, 20:22
Postitas urmas66
tito kirjutas: 01 Juul 2020, 06:48

Ei tea jah mis neid ametnike tagasi hoiab, tegemast mõistlike otsuseid. Ma olnuks ka seaduse poolt kahe käega, ma võimsama pilliga võib-olla ei saagi hakkama :)

Materiaalne huvi segab. Seellega jääb ju mingi osa MNT-l teenistusest saamata.


Re: [U+] Uus liiklusseadus toob rohkem rattureid?

Postitatud: 01 Juul 2020, 21:57
Postitas tito
urmas66 kirjutas: 01 Juul 2020, 20:22

Materiaalne huvi segab. Seellega jääb ju mingi osa MNT-l teenistusest saamata.

Materjaalsel huvil on hind ja seda 125 sega sõitmist ei oleks saanud põhiseadusega vaid ikka oleks sinna mingi koolitusega seda va materjaalset saanud jätta. Ma just eile tegelt autokoolis küsisin, et huvitav mis sellest plaanist saand ja vastus tegelikult oligi see õnnetuste must statistika argument nr 1 miks autokoolid selle muudatuse vastu.


Re: [U+] Uus liiklusseadus toob rohkem rattureid?

Postitatud: 01 Juul 2020, 23:26
Postitas simp
tito kirjutas: 01 Juul 2020, 21:57
urmas66 kirjutas: 01 Juul 2020, 20:22

Materiaalne huvi segab. Seellega jääb ju mingi osa MNT-l teenistusest saamata.

Materjaalsel huvil on hind ja seda 125 sega sõitmist ei oleks saanud põhiseadusega vaid ikka oleks sinna mingi koolitusega seda va materjaalset saanud jätta. Ma just eile tegelt autokoolis küsisin, et huvitav mis sellest plaanist saand ja vastus tegelikult oligi see õnnetuste must statistika argument nr 1 miks autokoolid selle muudatuse vastu.

odoot, enne rääkisite siin maanteeameti vastuseisust, nüüd jutt juba autokoolide vabandustest?