1. leht 1-st

Õnnetused mootorratastega 2018: Statistika.

Postitatud: 07 Veebr 2019, 09:31
Postitas Macintosh

Maanteeamet on lõpuks oma statistilised andmed kasutataval kujul veebi üles pannud. Andmed on kättesaadavad umbes 5 päevase viivitusega, seega peaaegu reaalajas. Saad lihstalt välja filtreerida ja otsida sõidukiliikide ja õnnetusetüüpide kaupa. Möödunud aastal on seega kokku olnud 116 õnnetust mootorratastega. Surma sai 6, kusjuures kolm neist sõitsid ise teelt välja. Üldse on ühe sõiduki õnnetusi (teelt välja sõite) 37%. Üldse näib, et tsikliõnnetuste hulk on tõusutrendis. Nukker statistika.

Motoõnnetused 20018:
https://public.tableau.com/shared/NDP3G ... _count=yes

Image 2019-02-07 at 9.29.36 AM.png

Re: Õnnetused mootorratastega 2018: Statistika.

Postitatud: 07 Veebr 2019, 10:23
Postitas andu

üllatas veidi et alkoholi ja mootorratta koos valimisel on nõnda palju õnnetusi läbi aastate, huvitav kas tegu on et mootorratta juht on purjus või on siin mõeldud ka kui teine osapool on alkoholi tarvitanud


Re: Õnnetused mootorratastega 2018: Statistika.

Postitatud: 07 Veebr 2019, 12:08
Postitas Kirs

See, et mootorratastega õnnetused tõusutrendis ei ole mingi ime. Kindlasti jätkub tõusvas tempos. Rahval raha on. Samamoodi tõusutrend on ka veesõidukitega juhtunud õnnetused.


Re: Õnnetused mootorratastega 2018: Statistika.

Postitatud: 08 Veebr 2019, 20:42
Postitas AzA
Kirs kirjutas: 07 Veebr 2019, 12:08

See, et mootorratastega õnnetused tõusutrendis ei ole mingi ime. Kindlasti jätkub tõusvas tempos. Rahval raha on. Samamoodi tõusutrend on ka veesõidukitega juhtunud õnnetused.

No loomulikult, rattaid ostavad inimesed, kes ei oska ustki lukust lahti keerata. Aus olla, siis arvestades viimatisi trende on ikka üllatavalt hea tulemus.


Re: Õnnetused mootorratastega 2018: Statistika.

Postitatud: 08 Veebr 2019, 20:45
Postitas will111

Eks nad sellepärast ostavadki, mootorrattal õnneks pole ust, mida lukust lahti keerata :D

Aga mida täpsemalt trendide all silmas pead? Seda, et inimestele on sündides telefoniekraan silme ette seotud ja päevas kulub keskmiselt 2 minutit kuhugi mujale vaatamiseks ning millegi muu tegemiseks kui selle ekraani muljumine?


Re: Õnnetused mootorratastega 2018: Statistika.

Postitatud: 11 Veebr 2019, 14:18
Postitas Maaks

Õnnetus ei hüüa tulles! Ei sõltu kui lumehelbeke sa oled - mingil hetkel kisub ka liigne esekindlus su külili :-)
Aga seal statistikas on ainult päästeametis/politseis registreeritud õnnetused.


Re: Õnnetused mootorratastega 2018: Statistika.

Postitatud: 11 Veebr 2019, 14:33
Postitas Madlobster

Nii on. Ka väga mõistlikult liigeldes võib juhtuda ootamatusi, mis kondi murravad.

Kahjuks on aga päris suur osa õnnetusi, mis mitte ei hüüa vaid lausa karjuvad tulles.


Re: Õnnetused mootorratastega 2018: Statistika.

Postitatud: 11 Veebr 2019, 14:48
Postitas Bastard

ega õigetele õliste näppudega "true beikeritele" füüsikaseadused ei kehti jah (crash)


Re: Õnnetused mootorratastega 2018: Statistika.

Postitatud: 11 Veebr 2019, 15:18
Postitas will111

ja läikivate näppudega uusrikastest "projektijuhtid" sõidavad kõik ning alati füüsikaseaduste kehtivuse piirides?

eks põhjuseid võib olla kõikvõimalikke miks külili käiakse aga vajalike oskuste/kogemuste ja tsiklisõidu spetsiifiliste teadmiste puudumine paistab ikka olevat peamine. selliseid uudiseid nagu eesti kontekstis väga ei mäletagi, kus näiteks mõni "true biker" oleks omaette 300ga sõites kuskilt maanteekurvist otse pannud ja end vastu puud surnuks sõitnud.


Re: Õnnetused mootorratastega 2018: Statistika.

Postitatud: 11 Veebr 2019, 17:07
Postitas Madlobster

Möödund aastal läks neid üsna mitu
Kiirus 300 ja true baikeri/ghost rideri nimi on nüüd liialdatud aga rohkem peale keerates kui teeolud ja oskused kinni hoida võimaldasid oli ikka nii mõnigi.


Re: Õnnetused mootorratastega 2018: Statistika.

Postitatud: 03 Mär 2019, 23:44
Postitas Rasmusk

Absoluutarvudega statistika ei näita paraku trendi. Tuleks arvesse võtta ka hetkel aktiivsete juhtimisõigusega juhtide arv ning kaalutuna ka liikluses osalevate sõidukite arv. Selle järgi saaks juba näha, kas reaalsuses on toimunud liiklusõnnetuste kasv või on suhteline osakaal sõidukite ja juhtide arvust jäänud siiski samaks või hoopis vähenenud.