Talvesõiduvarustus
Moderaator: Moded
-
Teema algataja
Talvesõiduvarustus
Kel kogemusi rääkige miinuskraadidesse sobivast varustusest. Viimati kui ise sõitsin oli veel lambanahkne kasukas, nõukaaegsed nahast tsiklipüksid ja kindad kasutusel ja sellest on u. 25 a. möödunud
Mida näiteks arvata saanivarustusest ja selle kasutamisest tsikliga, et kui sobiv see kaitsmete pool neil on.
Kuna teema on pisut keeruline siis pakuks välja hindamise mõõtühikuks, talutavalt maanteel läbitav vahemaa pikkus, kiirusega 80 km/h. klaasi ja muude tuulesuunajateta rattal. Maanteel seepärast, et krossi võib mõnel juhul ka talvel maikaga sõita Igasuguste tuulekaitsmeta seepärast, et Gold Wingid ja Hajabusad nikuinii talvel ei sõida.
-
- Postitusi: 998
- Liitunud: 03 Mär 2008, 21:48
- Tsikkel: SUZUKI M1800R&HondaVTX1800
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 25 korda
Re: Talvesõiduvarustus
Vaata kelguriiete poole. Need suht õhukesed aga sõita kannatab väga suure külmaga. Ise olen sõitnud -27 kraadiga 70km. Ja ei olnud külm. Kelgu peal muidugi liigutad ka rohkem kui rattal.
-
Teema algataja
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7336
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1074 korda
- Tänatud: 1046 korda
- Kontakt:
Re: Talvesõiduvarustus
Minul vahetu kogemus puudub aga välismaa foorumitest on silma jäänud köetavad/soojendusega alusriided. Levinuimad on vestid, saabaste sisetallad ja kindad. Oxfordi veste olen Tallinnas Motodepoos müügil näinud. Toidetakse neid nii aku pealt, kui ka tsikli elektrisüsteemist.
Mitmel poolt on ka silma jäänud isetegemise lugusid (DIY):
http://www.instructables.com/id/DIY-car ... ar-system/
http://www.perrypoint.com/heatedgear/
Minu taani sõber plaanis ka paar aastat tagasi kogu talve sõita. Tema tähelepanu oli peaasjlikult rehvidel ja naeltel (https://goo.gl/WxDsa0). Riietest eriti juttu polnud. Aga talvine sõit jäi tal lõpuks ära, sest kukkus vahetult enne lume tulekut rangluu katki.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3121
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 484 korda
- Tänatud: 579 korda
Re: Talvesõiduvarustus
stev666 kirjutas:Vaata kelguriiete poole. Need suht õhukesed aga sõita kannatab väga suure külmaga. Ise olen sõitnud -27 kraadiga 70km. Ja ei olnud külm. Kelgu peal muidugi liigutad ka rohkem kui rattal.
Kelgu mootori jahutusõhk (soe õhk) puhutakse sulle peale ja võib sõita väga külmaga (eriti veel siis kui on kõrge klaasiga kelk). Tsiklil (va winglised) sellist luksust pole.
-
- Postitusi: 720
- Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
- Tsikkel: Joone all on miskit
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 13 korda
- Kontakt:
Re: Talvesõiduvarustus
Kogu teema juures tuleb enda olemusega ka kursis olla. Ehk siis teadmine sellest kus on enda mugavuse ja taluvuse piir on päris oluline ja see selgub ainult proovimise teel. Ise kasutan üsna tavalist varustust, aga lisaks on mõned kihid juures, mida suvel ei kasuta. Kuna viimased 12 aastat kasutuses olnud talveratta gene on nõrk, siis ma ei ole seda mingite elektriliste lisakoormustega kiusama hakanud. Kuna talvekindad on on veidi paksemad, siis oleks ka tavaline käepideme soojendus üsna kasutu. Seega olengi läinud seda teed, et topelt püksid, tavalise kaitsmetega jope all mõned lisakihid ja põhimõtteliselt ongi kõik. Nähtavusega on nii, et viimastel aastatel on kasutuses klaasiga krossikiiver ja selle all topeltklaasiga krossiprillid. Kunagi oli ka soojendusega visiir.
Eelmine aasta oli 20. hooaeg talvel sõitta ja kuskilt veel ei valuta:) Eks muidugi läbisõidud on ka talvele vastavad..väga palju ei sõida.
Kk
ST1100N
XL600R
R1100GS
STS Pelikan MK I
-
- Postitusi: 998
- Liitunud: 03 Mär 2008, 21:48
- Tsikkel: SUZUKI M1800R&HondaVTX1800
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 25 korda
Re: Talvesõiduvarustus
Madlobster kirjutas:stev666 kirjutas:Vaata kelguriiete poole. Need suht õhukesed aga sõita kannatab väga suure külmaga. Ise olen sõitnud -27 kraadiga 70km. Ja ei olnud külm. Kelgu peal muidugi liigutad ka rohkem kui rattal.
Kelgu mootori jahutusõhk (soe õhk) puhutakse sulle peale ja võib sõita väga külmaga (eriti veel siis kui on kõrge klaasiga kelk). Tsiklil (va winglised) sellist luksust pole.
Puhub siiski vaid jalgadele mingil määral. Ja sportkelgul ülakeha klaasi taha ei jää. Aga eks siplemist kelgul rohkem.
-
Teema algataja
Re: Talvesõiduvarustus
Minu taani sõber plaanis ka paar aastat tagasi kogu talve sõita. Tema tähelepanu oli peaasjlikult rehvidel ja naeltel
Rehvidest tahaks ka kindlasti rääkida. Näiteks, mida arvata nn. keeratavatest naeltest, üks varjant mida näinud olen oli sisuliselt kruvi, 10 mm kuuskant peaga milles keskel soon (nagu tava kruvikaga keeramiseks). Sellise naela pea suurust vist välistab rehvi kontakti maapinnaga ja see võiks nt. kuival asfaldil metallselt libedaks osutuda. Parimat pidamist tänavasõidul pakuvad ilmselt naelrehvid, nagu need http://www.satapiikki.fi/epages/satapii ... durotmopot
-
- Mode
- Postitusi: 1674
- Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
- Tsikkel: Kawaspa
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 127 korda
Re: Talvesõiduvarustus
Ohtlik on liigeste läbi külmutamine, eriti põlvede. Ega esimese talvega muhvigi juhtugi, aga 50mneselt võtab õlle järgi minek kole kaua aega.
Ümber põlvede windstopper raudselt, igaks juhuks neopreen ka otsa.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.