Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Kõik mis puudutab mootorratta sõiduks vajalikku varustust. Nii seda, mis mootoratturile selga käib, kui ka seda, mis usinad tsiklistid oma rataste külge kruvivad. Mootorratturi kiivrid, kindad saapad ja joped. Räägi mootorratturitega.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4988
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 507 korda
Tänatud: 455 korda
Kontakt:

Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus #1 Postitas Macintosh » 29 Okt 2017, 18:21

Kunagi, kui nutitelefonid tulid olin suur pihuseadme pooldaja navigatsiooniks ja üldkasutuseks üheagselt. Mulle tundus, et see on parim asi pärast viilutatud leiba. Kaks reisi mobiiltelefoniga lenksul õpetas, et tegelikult pole midagi paremat, kui vee ja põrutuskindel moto-GPS, mis teeb täpselt ühte asja - navigeerib sind soovitud kohta.
MotoGPS-idega on seotud vaid paar kitsaskohta: valik on väike, maksavad jaburalt palju (Garmin, TomTom) või siis hea hinna korral pole usaldusväärsus töökindluse osas päris 100% ("hiinlased").

Viimase aasta olen taas "mänginud" mõttega tuua mobiiltelefon mootorratta lenksule. Sedakorda küll mitte universaalseadmena vaid monofunktsionaalse motonavigaatorina st. sul on resil olles kaks "telefoni" üks lenksul ja teine taskus. Eeldan, et sellel lenksul olevas telefonis SIM-kaarti pole aga kui keegi soovib panna ja kasutada seda ka telefonina siis mingeid takistusi siinkohal pole.

Antud teema on siin kõva häälega mõtlemise kohaks ehk saab keegi minu arutlusest kasu. Kirjutan mitmes osas ja lahendan samm-sammult kõik allpool püsitatud probleemid/küsimused nii hästi, kui oskan.

Väljakutsed-probleemid
Mobiili paigutamisel lenksule on mitmeid probleeme võrreldes motogpsiga:
  • Ei ole enmasti vibratsiooni ja kukkumiskindlad;
  • Seadme paigutamine lenksule enne sõitu ja mahavõtmine on ajamahkukas tegevus: ühendada juhe, paiguatda veekindlasse kotti jne
  • Ei ole kinnasattud käega kasutatav
  • Eeldab vähesel määral eelteadmisi tarkvarade kasutuselvõtuks
  • Elektriline toiteühendus pole veekindel
  • Juhtrauale paigutamiseks on vaja korralikku-tööötavat hoidjat
  • Vajab eraldi 5V toidet
  • Puudub spetsiaalselt mootorrattasõiduks/aktiivtegevuseks valmistatud navigatsioonitarkvara;
  • Plajud kasutajaliidese elemendid kindaga kasutamiseks liialt väikesed;

Mida ma soovin saavutada?
Lahendada enam-vähem kõik ülaltoodud probleemid nii hästi, kui võimalik. Lisaks põhiülesannetele nagu navigatsioon tänaval ja offroadis teha teekondade back-up seadmest ja teekonna info üleslaadimisi seadmesse juhtmevabalt. Träkkida sõitja asukohta reaalajas ja salvestada läbitud teekonnad automaatselt niikaua, kui telefon sees on. Teha seda kõike mõistliku büdzetiga, eelduste kohaselt peaks kogukuluks koos kõikide vidinate ja töödega kujunema suurusjärgus 140-180€.

Telefon
Alustuseks on vaja sobivat telefoni. Loomulikult võib minna poodi ja osta endale mõne tundutd tooja telefoni nö aktiivmudeli (ntx Samsung Active S7) aga sellisel juhul on mõistlikum juba soetada endale kohe Garmin või TomTom ja jätta ülejäänud jama vahele, sest nii on kiirem ja soodsam. Seega, telefon peab olema piisvalt mõistliku hinnaga, et suuta pakkuda konkurtentsi spetsiifilistele motonavi seadmetele. Kindlasti peab see meil olema vee-ja põrutuskindel siis vabaneme kohe vajadusest pista seade vee- ja kukkumiskindluse saavutamiseks karpi või vutlarisse. Tõsi, enamuse seadmete puhul pole USB pistik veekindel aga sellele leidub siiski lihtne lahendus. Teiseks, märkimisväärseks puuduseks on kasutamine kinnastatud käega. Seda on natuke keerulisem mõistlikul viisil lahendada aga ka sellele on olemas minu silmis toimiv lahendus. Alustame telefonist.

Pika seõlumise tulemusena on telefonidest senini jäänud sõelale kaks:
    Nomu S10
    ekraan 5", IPS, vee ja põrutuskindel, otseses päikesevalguses piisvalt hästi nähtav, hea hinnaga, "vanilla" Android
    Miinused: ei tööta kinnastatud käega, USB pistik pole veekindel
    https://goo.gl/3qpsYJ

    Siin võide vadat, kuidas üks tegelane Venemaalt telefoni tõsiselt kuritarvitab

    Ülevaade https://goo.gl/pZYvtz

    Kyocera DuraForce
    ekraan 4.5- 5.7" sõltuvalt mudelist, IPS, vee ja põrutuskindel, otseses päikesevalguses piisvalt nähtav, mõistliku hinnaga, telefoni tagaküljel on laadimiskontaktid, "vanilla" Android, osad mudelid töötavad kinnastatud käega
    Miinused: USB pistik pole veekindel
    https://goo.gl/n4nRZu

HOMTOM HT20 Pro
ekraan 4.7", IPS, vee ja põrutuskindel, otseses päikesevalguses piisvalt nähtav, mõistliku hinnaga, "vanilla" Android, töötab kinnastatud käega
Miinused: USB pistik pole veekindel
https://goo.gl/bC1BgP[/list]



Keegi ei keela kasutada ka muid telefone kui ülaltoodud. Hiinalased on viimasel paaril aastal muutunud oma toodetega häbematult heaks. Kes soovib läheb valib endale allolevatest linkidest välja mõne, mis talle rohkem meele järele on.
https://www.toughgadget.com/best-rugged ... -unlocked/
http://www.techradar.com/news/best-rugg ... hones-2017

...jätkan lähiajal sellega, kuidas telefon lenksule kinnitada..

PS: Ühe lubaduse tahaks ka välja anda. Kuna ma täna oma GPS'i vahetama ei hakka, sest olemasoleva Becker Mamba (1:1 analoog) töötab liiga hästi aga soov proovida on suur siis olen valmis ühele soovijale kõik vidinad ära tellima kogu tarkvara ära häälestama ilma oma tegevuse eest eraldi tasu küsimata. Soovija võtab ühendust ES/PS vahendusel või helistab mulle.
Eelduseks on, et kõik see juhtub talve jooksul. Mida varem alustada, seda aprem. Seega antud pakkumine aegub hiljemalt 1.03.2018 või esimese soovija väljailmumisel.


Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4988
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 507 korda
Tänatud: 455 korda
Kontakt:

Telefoni kinnitamine lenksule

Lugemata postitus #2 Postitas Macintosh » 29 Okt 2017, 18:22

Reserveeritud peatselt tulevale tekstile: telefoni kinnitamine lenksule
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4988
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 507 korda
Tänatud: 455 korda
Kontakt:

GPS'i toide

Lugemata postitus #3 Postitas Macintosh » 29 Okt 2017, 18:23

Reserveeritud peatselt tulevale tekstile: GPS'i toide
Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4988
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 507 korda
Tänatud: 455 korda
Kontakt:

Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus #4 Postitas Macintosh » 29 Okt 2017, 18:24

Ekraani resolutsioon
Esimene probleem, mis meil lahendamist vajas on ekraani resolutsioon. Telefonidel on tihe pilt, ekraanil on korraga palju näha aga tsiklisõidu puhul on see miinuseks, sest ekraani vaadatakse liikumise pealt ja enamasti vaid silmapilguks. Lahenduseks on kujutise suurendamine ekraanil. Tüüpiliselt on selleks vaja telefon rootida aga on võimalik ka ilma hakkama saada, siinkohal lahendus, mida mina kasutasin.

Selle kasutamisega peaks igaüks hakkama saama. Vaja on vaid "Change phone resolution and DPI without root" ja "Minimal ADB and Fastboot" tööriistu.
https://forum.xda-developers.com/galaxy ... t-t3582863
https://forum.xda-developers.com/showth ... ?t=2317790

Ampere
Võimaldab katsetamata veenduda, kas aku laadimise kiirus on piisav selle täislaadimiseks koormuse korral.
https://goo.gl/SQNiQb
https://goo.gl/GpA03z
Kasutaja avatar

Multi
Postitusi: 43
Liitunud: 25 Mai 2015, 23:57
Tsikkel: Suzuki XF650 Freewind
Asukoht: Tartu
Tänanud: 59 korda
Tänatud: 13 korda

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus #5 Postitas Multi » 29 Okt 2017, 18:33

Kas telefonidest näiteks kasutatud CAT ei võiks kõne alla tulla?
Kasutaja avatar

Ronk
Postitusi: 940
Liitunud: 10 Mai 2005, 20:44
Tsikkel: God DAMN 950 Seiklus
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 20 korda
Tänatud: 9 korda

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus #6 Postitas Ronk » 29 Okt 2017, 18:49

Soovitada võin veel HomTom HT20Pro. 118 euri läks alist kokku. Selle eest veekindlus ja mis oli minu kriteeriumite puhul kõige määravam 3gb RAM-i. Kaamera on natuke kehvavõitu kuid naviks väga hea
Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4988
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 507 korda
Tänatud: 455 korda
Kontakt:

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus #7 Postitas Macintosh » 29 Okt 2017, 19:07

Ronk kirjutas:Soovitada võin veel HomTom HT20Pro. 118 euri läks alist kokku. Selle eest veekindlus ja mis oli minu kriteeriumite puhul kõige määravam 3gb RAM-i. Kaamera on natuke kehvavõitu kuid naviks väga hea


3GB kõlab hästi, teeb telefoni kiireks. Kui kasutada teda monofunktionaalse seadamena siis navi puhul on täiseti ükskõik, milliselt tasemel kaamera on või kas ta üldse olemas on ;-). Kuidas kinnastega kasutades on?

Multi kirjutas:Kas telefonidest näiteks kasutatud CAT ei võiks kõne alla tulla?

Siin pole takistusi, võib olla nii kasutatud kui ka uus. CAT-i hädaks kipub olema aegunud riistvara juba müügile tulles. Täpselt sama käib tarkvaralise poole kohta.

Telefoni puhul on kinldasti plussiks, kui seda on võimalik rootida, siis saab tarkvaraliselt ekraani resolutsiooni muuta sobivamaks lenksul kasutusel.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

Vint
Mode/Toetajaliige
Postitusi: 1273
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome-Riihimäki
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 57 korda

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus #8 Postitas Vint » 29 Okt 2017, 19:16

Multi kirjutas:Kas telefonidest näiteks kasutatud CAT ei võiks kõne alla tulla?

Ilmselt võiks, ma kasutan ise Cat S60 aga hind on suht kirves, võrreldes tavalise GPS'iga.
Muus osas-
Saab kindaga kasutada.
Kestab jätkuvat uputamist. ( Järgi proovitud, nii tahtlikult kui ka tahtmatult. )
Aku on piisavalt suur, et saaks kogu päeva kasutada kõnedeks ja ka samal ajal navina.
Ekraan nähtav, päikese käes.
Hääl käsklused.

Mäkk! :mrgreen: Ma ei loodagi, et sa selle peale nüüd usku vahetad.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3611
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 675 korda
Tänatud: 162 korda

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus #9 Postitas urmas66 » 29 Okt 2017, 19:47

Ma olen peaaegu terve selle aasta kasutaud navigeerimiseks Samsung A5 2017 mudelit.
Kasutan igapäevaselt autos ja ka tsiklile on kinnitus ostetud.Nii autos kui ratta peal on Brodit Pro-Clip kinnitused.Ratta peal olen küll ainult siin kohapeal kasutanud ja lasknud taustaks Wazel joosta,sest infot -politsei jne on sealt mugav saada.GPS seda ei paku.Suur + tel kasuks.
1.Telefon on tolmu ja veekindel IP68 ehk parim tase,mis seadmeid hetkel toodetakse.USB C pistik ilmselt ei ole veekindel,aga see pole mingi probleem.Kui kasutad telefoni näiteks lennurežiimis,siis mul võttis Waze umbes 6 tunniga aku 40% peale.Ehk jätkuks ka terveks päevaks kui vaja.Osmand+ jookseb ka ideaalselt offlines,aga pole aku kestvust sellega proovinud.
2.Maksab mitte liiga palju a´350 ja on kiire ning piisava mäluga RAM 3GB mälu 32GB.Lihtsalt telefonina ka igati korralik asi.Kinnitus on tsiklipeal sama lihtne ,kui autos ehk lükkan ülevalt peasse ja lukustan ülaservast.Saab teha ühe käega.USB laadija pesast, istme alt, tuleb juhe lenksu juurde(statsionaarne paigaldus).
3.Kindaga(nahkkinnas) kasutamine on täitsa võimalik.Ei reageeri küll nii kiirelt kui käega,aga saab kõik asjad aetud,mida sõiduajal võiks olla vaja teha.Ei kujuta ette,et sõidu ajal aadressi sisestama hakkan,aga lemmikutest saan kindaga asjad kätte ja navigeerima panna.Täna on muideks isegi töökindad puutetundlikud,aga tsikli valdkond nagu ikka ajast maas.
4.Mugav on kasutada,kui tel on peaseadmega ühendatud ja asub sul mugavalt silme ees.Ehk mina olen sellega väga rahul,et mul on kõik ühes.Päikeses on nähtavus igati hea isegi läbi päikese visiiri.
Peale selle tel ostmist pole Garminit, peale ühe korra Lätis nö paralleelselt kontrolliks kasutamist, isegi mitte välja võtnud.
Mul on alati ka teine tel, Moto G3(sama suur ja istub samasse hoidjasse) kaasas,sest põhinumber puhkuse ajal suunatud.Seal jooksevad mul peaaegu kõik samad rakendused,kuid see pole veekindel.Reisile minnes ilmselt viskan Garmini ka kohvrisse igaks juhuks :)
Ehk siis minu jaoks on GPS seade telefoni järel nö varu variant,sest on lihtsalt olems,aga uut lähiajal ostma ei tõtta.
Kinnitus on see
Pilt
Viimati muutis urmas66, 30 Okt 2017, 09:20, muudetud 1 kord kokku.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 1489
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 31 korda
Tänatud: 102 korda

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus #10 Postitas ranel » 30 Okt 2017, 00:19

Üks asi, mida mitte teha, on osta see korpus ümber.
https://www.ebay.com/itm/Water-resistan ... 2749.l2649

Jätsin ratta padukaga selle külge ja seest läks niiskeks.
Kerghaagise rent 2.75x1.5x0.25 koos tasapindtendiga. 1-3H 7EUR, 3-6H 10EUR, 6-12H 13EUR, 12-24H 16 EUR. Hinnad sisald. KM.
Asjade vedu kerghaagisel koos autoga 15EUR+0.4EUR KM. 55684121
Mootoritõstuki rent Tartus 6 eur päev.
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 491
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: 2007 R6
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 47 korda

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus #11 Postitas Krl » 30 Okt 2017, 08:37

Siis vaja 1sendine ziplock kilekott veel ümber panna telefonile, kui plaan paduvihmas kasutada. Tegu ju ikkagi "Water-resistant" tootena reklaamituga. Mitte veekindlaga.
Kasutaja avatar

Ronk
Postitusi: 940
Liitunud: 10 Mai 2005, 20:44
Tsikkel: God DAMN 950 Seiklus
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 20 korda
Tänatud: 9 korda

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus #12 Postitas Ronk » 30 Okt 2017, 09:00

Spoiler:
Macintosh kirjutas:
Ronk kirjutas:Soovitada võin veel HomTom HT20Pro. 118 euri läks alist kokku. Selle eest veekindlus ja mis oli minu kriteeriumite puhul kõige määravam 3gb RAM-i. Kaamera on natuke kehvavõitu kuid naviks väga hea


3GB kõlab hästi, teeb telefoni kiireks. Kui kasutada teda monofunktionaalse seadamena siis navi puhul on täiseti ükskõik, milliselt tasemel kaamera on või kas ta üldse olemas on ;-). Kuidas kinnastega kasutades on?

Multi kirjutas:Kas telefonidest näiteks kasutatud CAT ei võiks kõne alla tulla?

Siin pole takistusi, võib olla nii kasutatud kui ka uus. CAT-i hädaks kipub olema aegunud riistvara juba müügile tulles. Täpselt sama käib tarkvaralise poole kohta.

Telefoni puhul on kinldasti plussiks, kui seda on võimalik rootida, siis saab tarkvaraliselt ekraani resolutsiooni muuta sobivamaks lenksul kasutusel.

Kinnastega oli täitsa kasutatav. CAT telefon kuumenes aga pidevalt karmimas kliimas üle. Siiamaani sõitnud HomTom-iga ka vihmas laadija sabas ning juhtunud pole midagi. Istub ta ka siis lahtises RAM PD3U hoidjas mida saab ühe käega käsitleda. :)
Kasutaja avatar

stev666
Postitusi: 833
Liitunud: 03 Mär 2008, 21:48
Tsikkel: SUZUKI M1800R&HondaVTX1800
Asukoht: Tartu
Tänatud: 10 korda

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus #13 Postitas stev666 » 30 Okt 2017, 09:04

Sõitsin ka mobiiliga ja kiitsin, seni kui sai soetatut montana. Lõpuks on ikka nii et las navi navigeerib ja telefon helistab.
Talvel ski-doo mach z 800cc 109kw
Artic Cat F7 97kw

morse
Postitusi: 298
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: Jawa 634, DR Big, KTM LC4 ADV
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 21 korda

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus #14 Postitas morse » 30 Okt 2017, 09:13

asi, mida kasutaksin ka garminil oleks lenksule nuppudega rõngas. võiks vähemalt zoomida ja rezhiimi vahetada (garminil on mitu ekraanirezhiimi: kaart, spidokas, kompass, muusikamängija).

androidi kasutamine annaks võimaluse soodsalt selline vidin liidestada...
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3611
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 675 korda
Tänatud: 162 korda

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus #15 Postitas urmas66 » 30 Okt 2017, 09:25

ranel kirjutas:Üks asi, mida mitte teha, on osta see korpus ümber.
https://www.ebay.com/itm/Water-resistan ... 2749.l2649

Jätsin ratta padukaga selle külge ja seest läks niiskeks.


Aliexpressist ostetud 2 erivevat analoogi ei pidanud ka eriti vett.Garminile ostetud GIVI toode peab igaljuhul ideaalselt.Hinnavahe muidugi 3-4 X.Givil on veel mingi lisa kate ka ,et vihmas oleks 100% kaitstud.Seda pole kordagi kasutanud.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Maaks
Postitusi: 1243
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZS600
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 58 korda
Tänatud: 116 korda
Kontakt:

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus #16 Postitas Maaks » 30 Okt 2017, 09:28

Kas riistvara poolelt ei ole mõnel tootjal juhtmevaba laadimist? Kui laadimine hoidikusse integreerida, siis saaks USB otsa korgiga kinni panna ja veekindluise paremaks.
Garaažis: Pannoonia 250TLF, Yamaha FZS 600
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3611
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 675 korda
Tänatud: 162 korda

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus #17 Postitas urmas66 » 30 Okt 2017, 09:41

stev666 kirjutas:Sõitsin ka mobiiliga ja kiitsin, seni kui sai soetatut montana. Lõpuks on ikka nii et las navi navigeerib ja telefon helistab.


Kui jätta kõrvale teedeta maastik,siis mida Montana enam annab või mida temaga rohkem teha saab, võrreldes tava Garmini või Waze-ga?
Liiklusinfo(ummikud-teesulud)? Politsei? kiiruskaamerad? Teeremondid? Ohtlikud kohad teel?Navigeerimine läbi paljude riikide ja vahepunktide otse sihtkohta?

Minu kogemus ütleb,et tavaline Garmin annab lääne euroopas liiklusinfot mingil määral,aga idapool see puudub sisuliselt.Waze teeb siin minu jaoks silmad ette mitmekordselt.
GPS tuleb minu ajoks arvesse alles väljudes EU piirest,sest seal võib juhtuda ,et admesidet kasutades hakkab rahakotile mõjuma.


Maaks kirjutas:Kas riistvara poolelt ei ole mõnel tootjal juhtmevaba laadimist? Kui laadimine hoidikusse integreerida, siis saaks USB otsa korgiga kinni panna ja veekindluise paremaks.


Samsung A5-e USB pesa on iseenesest veekindel.Veekindel pole juhe mis sinna sisse läheb ehk see lühistub märjas olekus.Aga nagu eespool kirjeldasin,siis see laadimine pole uuematel telefonidel nagu ntks A5 üldse probleem,akut jagub piisavalt ja ega sa kogu reisi siis vihmasajus ka ei veeda.

E:S7 ja S8 on juhtmevaba laadimisega ja iphone 8 on ka juhtmevaba laadimisega.Hind muidugi ei ole neil normaalne.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4988
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 507 korda
Tänatud: 455 korda
Kontakt:

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus #18 Postitas Macintosh » 30 Okt 2017, 10:02

Maaks kirjutas:Kas riistvara poolelt ei ole mõnel tootjal juhtmevaba laadimist? Kui laadimine hoidikusse integreerida, siis saaks USB otsa korgiga kinni panna ja veekindluise paremaks.


Juhtmevaba laadimine on ebapiisava kiirusega ja ei toida ära. Küll aga on mul olemas lahendus, kuidas seade veekindlaks saada, kui juhtmete/laadimsie osa juurde jõuame siis saab teada.

Ronk kirjutas:Kinnastega oli täitsa kasutatav. CAT telefon kuumenes aga pidevalt karmimas kliimas üle. Siiamaani sõitnud HomTom-iga ka vihmas laadija sabas ning juhtunud pole midagi. Istub ta ka siis lahtises RAM PD3U hoidjas mida saab ühe käega käsitleda. :)


Ma ei saanud päris hästi aru, kas HomTom on kinnastega kasutatav või CAT? Juhtme laadijas hoidmisega on nii, et 95% juhtudest ei juhtugi aga kas sa taahad selle 5% sees olla ? Pikaajaliselt teeb vesi seal siiski piiavalt halba, kontaktid oksüdeeeruvad ja ühel htkel kaob näiteks laadimine ära vms. Teiseks oluliseks puuduseks on, et pistiku sinna kontakti sisestamine on alatis seotud väikse pusimisega (järgnevatele postitajatele: palun ärge hakake siin seletama, kuivõrd lihtne see on, kuidas igaüks sellega hakkama saab ja kuidas kirjutaja sellest unistanud on, et saaks õhtuti, väsinuna, vihmas ja kinnastatud käega proovida mini-USB pistiku sisestamist telefoni).
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 6576
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 95 korda
Tänatud: 127 korda
Kontakt:

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus #19 Postitas mx77 » 30 Okt 2017, 10:14

Juhe permanentselt taha instaleerida ja liides ära tihendada?
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3611
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 675 korda
Tänatud: 162 korda

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus #20 Postitas urmas66 » 30 Okt 2017, 10:33

Macintosh kirjutas:Teiseks oluliseks puuduseks on, et pistiku sinna kontakti sisestamine on alatis seotud väikse pusimisega (järgnevatele postitajatele: palun ärge hakake siin seletama, kuivõrd lihtne see on, kuidas igaüks sellega hakkama saab ja kuidas kirjutaja sellest unistanud on, et saaks õhtuti, väsinuna, vihmas ja kinnastatud käega proovida mini-USB pistiku sisestamist telefoni).


Samsung A5-l ja veel mõnel uuemal samsal on USB C ja selle ühendamine on ka ühe käega puhas rõõm. Ei mingit pusimist,sest pesa on ovaalne ja pistik läheb ükskõik kumba pidi sisse.
Pilt

Ei tegele igapäevaselt telefonide ostmisega ja omalegi üllatuseks avastasin,et uus Samsung A3 2017 hinnaga 249.- on ka IP68 ja USB C pesaga.Väga taskukohane lahendus,ka navigeerimiseks.
https://pood.telia.ee/productInfo/29/mo ... y-a3-(2017)/SM-A320FZKNSEB
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

stev666
Postitusi: 833
Liitunud: 03 Mär 2008, 21:48
Tsikkel: SUZUKI M1800R&HondaVTX1800
Asukoht: Tartu
Tänatud: 10 korda

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus #21 Postitas stev666 » 30 Okt 2017, 10:47

Spoiler:
urmas66 kirjutas:
stev666 kirjutas:Sõitsin ka mobiiliga ja kiitsin, seni kui sai soetatut montana. Lõpuks on ikka nii et las navi navigeerib ja telefon helistab.


Kui jätta kõrvale teedeta maastik,siis mida Montana enam annab või mida temaga rohkem teha saab, võrreldes tava Garmini või Waze-ga?
Liiklusinfo(ummikud-teesulud)? Politsei? kiiruskaamerad? Teeremondid? Ohtlikud kohad teel?Navigeerimine läbi paljude riikide ja vahepunktide otse sihtkohta?

Minu kogemus ütleb,et tavaline Garmin annab lääne euroopas liiklusinfot mingil määral,aga idapool see puudub sisuliselt.Waze teeb siin minu jaoks silmad ette mitmekordselt.
GPS tuleb minu ajoks arvesse alles väljudes EU piirest,sest seal võib juhtuda ,et admesidet kasutades hakkab rahakotile mõjuma.


Maaks kirjutas:Kas riistvara poolelt ei ole mõnel tootjal juhtmevaba laadimist? Kui laadimine hoidikusse integreerida, siis saaks USB otsa korgiga kinni panna ja veekindluise paremaks.


Samsung A5-e USB pesa on iseenesest veekindel.Veekindel pole juhe mis sinna sisse läheb ehk see lühistub märjas olekus.Aga nagu eespool kirjeldasin,siis see laadimine pole uuematel telefonidel nagu ntks A5 üldse probleem,akut jagub piisavalt ja ega sa kogu reisi siis vihmasajus ka ei veeda.

E:S7 ja S8 on juhtmevaba laadimisega ja iphone 8 on ka juhtmevaba laadimisega.Hind muidugi ei ole neil normaalne.


See teema näitabki mida motonavi annab. Jääb ära selline pusimine ja leiutamine. Reisi algul paned ratta külge ja kodus võtad ära. Waze on eraldi teema, ise seda ei kasuta ja arvan et enamus motomatkajaid sellest puudust ei tunne. Ei väidagi et montana zümost millegi poolest väga parem on, lihtsalt endale sattus montana, vaatasin ka zümosid.
Talvel ski-doo mach z 800cc 109kw
Artic Cat F7 97kw
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 923
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 233 korda
Tänatud: 276 korda

Re: Tarkvara

Lugemata postitus #22 Postitas Madlobster » 30 Okt 2017, 11:12

Mul mingi sony xperia lenksul. Sellel on külgkontaktidega laadimine (veekindel) telefon uuena on ka veekindel, aga tema koostekvaliteet on üsna pask ning see veekindlus pikalt ei püsi.
Aga kuna ta on natuke klaasi all peidus (sõiduajal peale ei saja) siis pole hullu. mulle meeldivad need külglaadimise kontaktid. Smart Connect connectib kiivrisse ning käivitab waze, välja võttes kustub ekraan ja rakendused sulguvad. Ainult pane ja võta ei muud. (täisautomaagiline setup)

Kinnastega kasutamine: Ühed tsiklikindad võimaldavad kasutada (olen isegi tekste sõiduajal kirjutanud (täiesti asustamata saarel, kus on pehmed teed ja vatist teepeenrad ning liikudes jalakäia kiirusega, lisaks on selline tegevus seal legaalne, asukohta ei avalda :D)

Teised kindad ei reageeri üheski asendis. Mõte oli natuke googeldada ning nutinäppimise kinnastel (kinda sõrmel on mingi materjal, millele nühvlid reageerivad) kasutatav materjal välja selgitada ning nühkimist võimaldav matrjali tükk kinda sõrmele liimida. Aga kuna mitte reageerivaid kindaid kasutan harva siis mõtteks on see jäänud. Samas siin keegi võib juba teada, mis materjali kinda sõrmele kleepimine selle kaapelauaga sõbraks teeb. Kuna sõidan enamasti põhjapoolses euroopas ja veel rohkem ainult eestis siis rohkemaks hetkel vajadus puudub.
Kuid olen üsna veendudnud, et tõsisemal motomatkal see telefon seal sellises seades ennast ei õigusta. Ilusate ilmadega eestis ning euroopas asfalti mõõta metsmailm ja polshe ka (mida vähem kila kola ja juhtmeid jne kaasas seda parem)
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:
Kasutaja avatar

tyyp
Postitusi: 52
Liitunud: 31 Aug 2009, 18:02
Tsikkel: TDM900, 08
Asukoht: Vääna
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus #23 Postitas tyyp » 30 Okt 2017, 11:16

Huvitav kas mõn Moto GPS ka laseb oma ekraani mirrorina kasutada? Sellisel juhul võik ju enamus miinuskohtasid kaetud olla.
Uppuja päästmine on õlekõrre enda asi...
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3611
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 675 korda
Tänatud: 162 korda

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus #24 Postitas urmas66 » 30 Okt 2017, 11:36

Mina küll tunnen Wazest puudust,kui ainult GPS-i kasutan.Enne Waze proovimist ei osanud ka seda kuidagi hinnata,aga täna,kui olen Waze pikemalt kasutanud,tundub Garmin juba nagu väheke ajast maha jäänud asi.Maksta toote eest üsna kopsakat hinda,mis peale teekonna ja kiiruskaamerate mulle sisuliselt midagi muud ei näita,tundub nagu raha maha viskamisena.Telefonis on mul peale navigeerimise ka kõik muu millega igapäevaselt harjunud koguaeg nähtav.Kõik kes mingit nutitelo kasutavad ei kasuta seda ju ainult rääkimiseks vaid seal on palju muud ka.

Mis on pusimine telefon-versus Motonavi?
1.Võtan telefoni taskust,pistan hoidjasse vajadusel(pikem sõit) ühendan kohe ka laadija
2.Avan Waze või mõne muu navi rakenduse ja hakkan navigeerima.
3.Lahkudes rattalt võtan hoidjast telefoni ja lähen jalutama.
Mida siis motonaviga teisiti saab teha?
Kui minna telefoni lahenduse peale,siis tuleb lihtsalt leida korralik veekindel telefon ja normaalne mugav hoidja ning ei ole mingit pusimist.Kasutus mugavus võib minna veel eriti heaks,kui motokinda tootjad hakkavad puutetundlike sõrmedega kindaid tootma.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4988
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 507 korda
Tänatud: 455 korda
Kontakt:

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus #25 Postitas Macintosh » 30 Okt 2017, 11:37

tyyp kirjutas:Huvitav kas mõn Moto GPS ka laseb oma ekraani mirrorina kasutada? Sellisel juhul võik ju enamus miinuskohtasid kaetud olla.

Ainuke nö mirrorseade üldse on TomTomi poolt toodetud rolleri naviseade Vio: https://goo.gl/LVDmfd
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 1489
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 31 korda
Tänatud: 102 korda

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus #26 Postitas ranel » 30 Okt 2017, 11:50

Krl kirjutas:Siis vaja 1sendine ziplock kilekott veel ümber panna telefonile, kui plaan paduvihmas kasutada. Tegu ju ikkagi "Water-resistant" tootena reklaamituga. Mitte veekindlaga.

Mis sest kasu on, kui vihma kinni ei hoia? Vahet pole, mis nimetus sel on, aga telefoni peaks ikka nii palju kuivas hoidma, et sellega midagi ei juhtuks. Mitte nii, et veepiisad on peale 30 min padukat sees.
Kerghaagise rent 2.75x1.5x0.25 koos tasapindtendiga. 1-3H 7EUR, 3-6H 10EUR, 6-12H 13EUR, 12-24H 16 EUR. Hinnad sisald. KM.
Asjade vedu kerghaagisel koos autoga 15EUR+0.4EUR KM. 55684121
Mootoritõstuki rent Tartus 6 eur päev.
Kasutaja avatar

stev666
Postitusi: 833
Liitunud: 03 Mär 2008, 21:48
Tsikkel: SUZUKI M1800R&HondaVTX1800
Asukoht: Tartu
Tänatud: 10 korda

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus #27 Postitas stev666 » 30 Okt 2017, 11:52

See ongi pusimine, et küll ei toimi kindaga ja laadija ühendamine ja samas ka koguaeg lenksult maha rebimine. Vahest on vaja navi kasutada linnas lühikesed otsad ja palju rattast eemaldumist. Telefon on taskus ja navi jääb rattale. Aga see ei lähe sellesse teemasse. Siin otsitakse rattale sobivat telefoni, mida minu meelest veel pole olemas, et oleks 100% hea.
Talvel ski-doo mach z 800cc 109kw
Artic Cat F7 97kw
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 923
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 233 korda
Tänatud: 276 korda

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus #28 Postitas Madlobster » 30 Okt 2017, 12:00

urmas66 kirjutas:Kui minna telefoni lahenduse peale,siis tuleb lihtsalt leida korralik veekindel telefon ja normaalne mugav hoidja ning ei ole mingit pusimist.Kasutus mugavus võib minna veel eriti heaks,kui motokinda tootjad hakkavad puutetundlike sõrmedega kindaid tootma.


Vot see ongi probleemiks. Ei ole korraliku, vee-, põrutuskindlat, päikse käes hästi loetava ekraaniga ning robustsemat käsitlemist kannatava laadimissüsteemiga (enamasti kougi mingeid haigeid luugukesi lahti ning siis jõllita, mis pidi ja kuhu see kaabel pista) mugavat telefoni lahendust (mis ka ülikonna taskusse pärast sobiks). (Nende valmistamisel ei ole rõhk sellel)
Kinda kohta heietasin oma mõtteid eelmises postis

Sellise telefoni leidmisel ei näe ka enam eraldi navidel mõtet.
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:
Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4988
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 507 korda
Tänatud: 455 korda
Kontakt:

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus #29 Postitas Macintosh » 30 Okt 2017, 12:22

urmas66 kirjutas:Mida siis motonaviga teisiti saab teha?


Sinu nimekiri toimingutes on vigane, õige nimekiri mobiiltelefoni puhul on selline:
  1. Võtan telefoni taskust
  2. Pistan hoidjasse
  3. Ühendan laadija telefoniga sisestades USB pistiku telefoni; kasutan kahte kätt
  4. Avan Waze või mõne muu navigatsioonirakenduse
  5. Hakkan navigeerima
  6. Lahkudes ühendan elektriühenduse lahti
  7. Võtan hoidjast telefoni
  8. Panen telefoni taskusse

Mille sa siinkohal ilmselt unustasid: esmasel kasutusel tuleb sigaretisüütajasse pista USB otsik (kui sul pole just püsivat USB toidet tsiklil) ja ühendada USB juhe. Naviseadme alus ja toide on tsikli peale ühendatud tavaliselt püsivalt.

vs motonavi
  1. võtan taskust navi
  2. pistan ühe käega hoidjasse
  3. hakkan navigeerima
  4. lahkudes võtan navi hoidjast
  5. panen navi taskusse
Navi võidab seisuga 5:8

Motonavi puhul jätan ma söögikohtade juures ja mujal, kus palju inimesi liigub ta hoidjasse, sest navi on sinna lukustatud ning selle sissevehkimine nõuab aega ja ettevalmistust. Ehk
siis lühema peatuse puhul või turvalisemas kohas näeb see välja isegi veel lihstam.

vs motonavi (versioon 2)
  1. lülitan navi sisse
  2. hakkan navigeerima.
  3. lahkudes lülitan navi välja
Navi võidab seisuga 3:8

Minu silmis ikka päris oluline vahe.

stev666 kirjutas:See ongi pusimine, et küll ei toimi kindaga ja laadija ühendamine ja samas ka koguaeg lenksult maha rebimine. Vahest on vaja navi kasutada linnas lühikesed otsad ja palju rattast eemaldumist. Telefon on taskus ja navi jääb rattale. Aga see ei lähe sellesse teemasse. Siin otsitakse rattale sobivat telefoni, mida minu meelest veel pole olemas, et oleks 100% hea.


Ei otsita sobivat telefoni, otsitakse sobivat terviklahendust, mida õnnestuks koostada juba olemasolevatest komponentidest nii, et see oleks piisavalt muga kasuatda end majanduslikult õigustaks. Sobivaid telefone on piisavalt, seesama ülaltoodud Nomu S10 näiteks või Kyocera. Kui kõik õigesti teha siis põhiliseks kitsaskohaks on kasutus kindaga ja telefoni jätmine tsikli juhtrauale tsikli juurest lahkudes. Nendele kahele päris head lahendust polegi. Isegil on leitav selline telefoni-hoidja kombo, mis toimib nii nagu moto-GPS kus saad telefoni ühe liigutusega hoidjasse ja samaoodi sealt välja (vt. allpool). Ainsaks kitsaskohaks jääb varguse oht. Tõsi, selle mainitud lahenduse puhul ma hakkaks pigem vaatama juba moto GPS-i sest hinnavahe kahaneb piisavalt ebaoluliseks.

Spoiler:
Telefon Kyocera DualForce Pro + laadimsalus.
Kogukulu ca 500-600€

brigadiercradl2.jpg

https://goo.gl/dFpfsF


Madlobster kirjutas:... mugavat telefoni lahendust (mis ka ülikonna taskusse pärast sobiks)

Mina sellist lahendust mis ülikonna taskusse sobiks siin ei püüa leida, sihiks on mugavus. Eesmärgiks on meil "monofunktsionaalse navi" mille alusbaasiks on mõni vee-, põrutuse- ja tolmukindel navi ning eelarve peab jääma samsse suurusjärku odava noname GPS'iga. Minu nägemuses eksiteerib telefon eraldi vahendina ikka põuetaskus edasi.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 923
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 233 korda
Tänatud: 276 korda

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus #30 Postitas Madlobster » 30 Okt 2017, 12:28

Macintosh kirjutas:Sinu nimekiri toimingutes on vigane, õige nimekiri mobiiltelefoni puhul on selline:
  1. Võtan telefoni taskust
  2. Pistan hoidjasse
  3. Ühendan laadija telefoniga sisestades USB pistiku telefoni; kasutan kahte kätt
  4. Avan Waze või mõne muu navigatsioonirakenduse
  5. Hakkan navigeerima
  6. Lahkudes ühendan elektriühenduse lahti
  7. Võtan hoidjast telefoni
  8. Panen telefoni taskusse



No no. Minu telefon ja lenksu setup koosneb kahest liigutusest pane ja võta. (edit: ühe käega)
Hoidja on laadijaga ja laeb läbi küljekontaktide ei ole mingit juhet.
Waze avaneb ja kiiver connectib automaagiliselt nii kui hoidjasse panen ning sulguvad automaagiliselt nii kui hoidjast võtan.
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:




Mine “Sõidu- ja lisavarustus”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist