Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Kõik mis puudutab mootorratta sõiduks vajalikku varustust. Nii seda, mis mootoratturile selga käib, kui ka seda, mis usinad tsiklistid oma rataste külge kruvivad. Mootorratturi kiivrid, kindad saapad ja joped. Räägi mootorratturitega.

Moderaator: Moded


vanalendur
Postitusi: 371
Liitunud: 10 Juul 2012, 21:17
Tsikkel: D Monster
Asukoht: Tartu/Riia
Tänanud: 39 korda
Tänatud: 9 korda

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus Postitas vanalendur » 26 Veebr 2020, 10:33

Macintosh kirjutas:
26 Veebr 2020, 10:23
iSlanderEST kirjutas:
25 Veebr 2020, 09:51

Androidis on sama valik olemas

Valik on võib ju olemas olla ga versioon on jätkuvalt versioon 3.5.5. Muutused tulid versiooni 3.6

Sul siis uuendamisega mingi jama. Mul näitab 3.6.2 released 2020-02-24




morse
Postitusi: 603
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 58 korda
Tänatud: 84 korda

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus Postitas morse » 26 Veebr 2020, 10:37

Macintosh kirjutas:
26 Veebr 2020, 10:23
iSlanderEST kirjutas:
25 Veebr 2020, 09:51

Androidis on sama valik olemas

Valik on võib ju olemas olla ga versioon on jätkuvalt versioon 3.5.5. Muutused tulid versiooni 3.6

Ta vist pidas silmas, et tema Androidi menüüs on sama valik olemas, mis minu IOSis.

PS! Githubis see arendaja märkus versiooni 3.6 kohta käis minu arust selle kohta, et siit edasi kõik täiendused saavad tulevikus versiooni 3.6.

Pildid minu telost:

41912A65-3237-4D78-9BAD-8519862130FD.png
CB5B68B8-5839-4D59-A7C5-6AC7080DA316.png
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1369
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 171 korda
Tänatud: 300 korda

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus Postitas Jesper » 26 Veebr 2020, 11:22

See valik on seal menüüs juba hallide aegade algusest peale olnud ju...


morse
Postitusi: 603
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 58 korda
Tänatud: 84 korda

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus Postitas morse » 26 Veebr 2020, 14:00

Jesper kirjutas:
26 Veebr 2020, 11:22

See valik on seal menüüs juba hallide aegade algusest peale olnud ju...

Aa... okei :D
Ma tekitan asjatut müra vist? Githubis arendaja jutt oli segane, ma ei saa aru, kuna need klahvivajutused sisse viiakse. Aga eks elu näitab.


morse
Postitusi: 603
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 58 korda
Tänatud: 84 korda

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus Postitas morse » 30 Mär 2020, 02:40

Olen nüüd oma Hondo QI laadijaga telefoni hoidjat koos Kyocera DuraForce Pro 2 telefoni ja Daytona puldiga natuke kasutanud. Laias laastus on tulemus hea.

Telefoni suurimad puudujäägid MotoGPSi ees olid komplekti ehitades minu jaoks:

  1. Juhtmega laadimine - korralik QI (nagu Hondol) lahendab selle mure täielikult.
  2. Korralik tugev hoidja - Hondo hoiab telefoni normaalselt aga siiski Zumo hoidja on parem. Hondo puhul tuleb seda alumist mutrit ikkagi iga kord pärast telefoni tagasi panemist pingutada, muidu võib telefon välja kukkuda.
  3. Kindaga kasutatav ekraan. Zumo vastu siin telefoniga ei saa. Kuid BT pult lenksul on mingis mõttes isegi parem lahendus (näiteks CI või Daytona). Zumole sellist pulti panna ei saa aga telefonil on ikka väga hea sõidu ajal kaarti sisse/välja zoomida.

Ühesõnaga suurematest puudustest olen mööda saanud.


Navigeerimisest

Daytona puldi nupud on paksu kinda jaoks nats väiksed (CI on ilmselt parem) aga lihtsalt see fakt, et mul on nupud lenksul ja ma ei pea ristmikul seisma jäädes ekraani kerima ning kinnast ära võtma, on uskumatult vinge!

Navigeerisin kiireid kruusateid ilma igasuguse GPXita Locuses niimoodi, et lülitasin otse lenksult kaardi tsentreerimise välja (lisaks kaardil põhi üles, mitte roteerima). Lenksult zoomisin kaarti sõidu ajal nii, et oleks hea ülevaade aga väiksema klassi teed endiselt nähtavad. Joysticki abil liigutasin punase kursori järgmise ristmikuni, mida pidasin tähtsaks. Siis sõitsin rahulikut ja aegajalt vaatasin kaarti (väga selgelt oli näha, kas olen keeramisele lähedal või mitte). Kui ristmikult ära keerasin, siis oli kas seisma jäädes või edasi sõites väga lihtne ilma kinnast käest ära võtmata kursor järgmise ristmiku peale liigutada. Juhul kui polnud päris kindel, kas valitud tee viib õigesse kohta, siis sai väga kiiresti sisse/välja zoomides ja kaarti liigutades veenduda.

Sarnast navigeerimist on ilmselt väga paljud meist teinud, kui parasjagu soovid kusagile jõuda mööda kitsaid teid. Zumo oli selleks hea peamiselt seeõttu, et sa said kaarti tee ääres kindaga kerida ja zoomida. Puldiga lenksult on seda isegi parem teha. Zumole pulti panna ei saa - parim oleks muidugi kui telo ekraan reageeriks kindale nagu Zumol ja pult oleks ka lisaks...



Programmidest
rääkides, siis Locus (sarnaselt OsmAnd'ile) on väga hea GPXi jälgimiseks ja ülalmainitud moel navigeerimiseks. Tavapärase GPSina (kirjutad aadressi ja lased kepsul marsruudi arvutada) on minu arvates paremad väga paljud teised programmid nagu TomTom Go, Sygic, MapsME, Waze (aga nemad ei oska jälle GPXi ja muud sellist)


Telefonidest
Kuna ühelgi telefonil ei ole nii head puutetundlikust nagu Zumol, siis telefonivalik ei ole minu arvates navigatsioonisüsteemis kõige tähtsam osa. Kindlasti võiks telefon olla:

  • Veekindel
  • QI laadimisega
  • Heleda kindasõbraliku ekraaniga
  • Võimalusel paljude nuppudega
    Kõik muu on boonus

Kyocera Duraforce PRO 2 ja PRO 1 vastavad sellele - sama kehtib paljude teiste telefonide kohta. Kokkuvõttes on suva. Muud asjad (laadija, hoidja, pult) on palju tähtsamad. Peaasi, et ülal mainitutest esimesed 3 punkti oleks täidetud.


Olen nüüd mitmeid vidinaid ostnud ja müünud. Proovinud leida häid (ja pigem kvaliteetsemaid) lahendusi, kuid ma olen soovitud lõpplahendusest endiselt päris kaugel... Täpsustan kolme punktina:

A Juba lahendatud
-Telefon laeb ideaalselt
-Kogu komplekt on täiesti veekindel ja üsna robustne
-Telefoni lenksule panek ja ära võtmine on okei (aga saaks olla parem)

B Pean veel lahendama

  • Telefon vajab veel kõvasti seadistamist (päeva jooksul ikka viskas mingeid lolle kirju ette, kaotas BT ühendusi jne - NÕME!)
  • Seadistamata asjade osas on eriti tüütu see, et telefon paneb paari päevaga pildi tasku ja pärast käivitub pikalt
  • Mingeid korralike topokaarte oleks vaja. Locuses on mingi OSM kaart aga see pole looduse osas väga hea
  • Daytona puldi nupud ei ole paksu kinda all mugavad. Variant on osta CI pult (Daytonast kallim)

C Ei teagi kas üldse saab lahendada

  • Zumo ekraani vastu ei saa... Tohutult tüütu on kinnast ära võtta (stylust pole veel testinud ja nutikindad ei ole minu jaoks variant)
  • Konkreetse fikseeringuga hoidja, mis oleks nii tugev nagu mu Hondo või Zumo hoidja aga võimaldaks seadme nö klõpsuga pesasse lükata (nagu Zumo)

QuadLock on sellesmõttes palju parem aga nende juhtmevaba laadija on siseruumi mõeldud, nii et Hondo on kokkuvõttes ikka parem.
https://www.quadlockcase.eu/collections ... 9881650285

RAMil on uus asi tulemas aga ma siiski arvan, et Hondo ilmselt ikka parem (lihtsalt mitte ideaalne).
https://www.rammount.com/part/RAM-B-400-A-UN14W-V7M

Hondo hoidja eelis on veel see, et ta on nii väike, et telefoni kaamera paistab välja. Kuna mu telol on lisaks lainurk kaamera, siis sain teha väga edukalt GoProlaadseid ülevõtteid:

Capture.JPG

Hondo hoidjasse saab paigaldada igasugu telefone - avastasin, et kinnituspunne saab ümber seadistada teistsuguste nuppude paiknemisega telefonide jaoks.

Foto mu rattalt:

Capture2.JPG

PS! Tore on vahepeal lõõpida, et räägime motojuttu ka ja, et mis nende vidinatega ikka tegeleda. Aga täna on Dual-Sport sõit minu jaoks ikka palju põnevam kui 2006 vahetult enne Zumot, kui ma navigeerisin telefoniraamatust välja rebitud kaardi järgi...

Kasutaja avatar

Raki
Postitusi: 461
Liitunud: 04 Mär 2013, 15:37
Tsikkel: Honda Transalp 700XL
Asukoht: Tartu
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 16 korda

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus Postitas Raki » 01 Apr 2020, 08:53

Kuna Transalpil ei ole tehasest tulles kuhugi navi eriti panna, siis meisterdasin ise sellise kinnituse. Naviks sai hetkel ikka vanakooli navi :)

Kas esitule küljest voolu varastada on ok? Tahaks lisatulede jaoks samast kohast voolu võtta.

Pilt

Pilt

https://ragnarnakus.blogspot.com/
TDM850-->1150GS-->HD Road King-->Honda Transalp 700XL
Kasutaja avatar

Ronk
Postitusi: 1133
Liitunud: 10 Mai 2005, 20:44
Tsikkel: God DAMN 950 Seiklus
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 57 korda
Tänatud: 27 korda

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus Postitas Ronk » 01 Apr 2020, 09:17

Raki kirjutas:
01 Apr 2020, 08:53

Kas esitule küljest voolu varastada on ok? Tahaks lisatulede jaoks samast kohast voolu võtta.

Ei. Las tuledel jääb oma vool. Kas sul eraldi kohta pole välja toodud, kust saab süüte alt voolu võtta? Paljudel on see kohe tehasest olemas.

Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 5294
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1600
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 238 korda
Tänatud: 170 korda

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus Postitas yeekim » 01 Apr 2020, 09:20

Kawa, Honda, Yamu- vähemalt need mudelid, mis mul olnud on, igal on 2 vaba väljundit olemas olnud, üks esitules ja teine sadula all.

edu

Teen saiast sitta!

Erci
Postitusi: 671
Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 21 korda

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus Postitas Erci » 01 Apr 2020, 09:33

Ma olen Alist pärist 10 eurose X-Gripiga Eesti TETi läbi sõitnud ja mitmes riigis veel, mõne korra käna ka pannud. Telefonil on silikoonümbris ja pole andnud märke, et sealt kumminuppude vahelt kaoks. Sinna ju päris mugav paigaldada Telo.
Mõtlesin, et kui tugev see hoidik olema peab, et kas kellelgi on mingi kehva hoidiku vahelt reaalselt ära lennanud?

___________________________
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 2200
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: Suzuki 600 GSXF, Transalp 600
Asukoht: Tartu
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 164 korda

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus Postitas ranel » 01 Apr 2020, 09:36

Raki kirjutas:
01 Apr 2020, 08:53

Kuna Transalpil ei ole tehasest tulles kuhugi navi eriti panna, siis meisterdasin ise sellise kinnituse. Naviks sai hetkel ikka vanakooli navi :)

Kas esitule küljest voolu varastada on ok? Tahaks lisatulede jaoks samast kohast voolu võtta.

Iseenesest navi palju ei võta, vaid 2A kaitse nii et midagi hullu sellest poleks. Küll aga lollikindlam oleks eraldi juhe vedada, kui lisatuled tahad ka panna.

Teine asi, kas navi nii pimestama ei hakka? Ma tõstsin enda omal madalamale, et saaks üle navi vaadata ja näeks pimedas paremini.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 10 EUR päev. 55684121
Kasutaja avatar

Ronk
Postitusi: 1133
Liitunud: 10 Mai 2005, 20:44
Tsikkel: God DAMN 950 Seiklus
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 57 korda
Tänatud: 27 korda

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus Postitas Ronk » 01 Apr 2020, 09:52

Erci kirjutas:
01 Apr 2020, 09:33

Ma olen Alist pärist 10 eurose X-Gripiga Eesti TETi läbi sõitnud ja mitmes riigis veel, mõne korra käna ka pannud. Telefonil on silikoonümbris ja pole andnud märke, et sealt kumminuppude vahelt kaoks. Sinna ju päris mugav paigaldada Telo.
Mõtlesin, et kui tugev see hoidik olema peab, et kas kellelgi on mingi kehva hoidiku vahelt reaalselt ära lennanud?

Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 569
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 69 korda

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus Postitas Ain » 01 Apr 2020, 10:02

Selles videos tundub vale suurusega hoidja olevat... Kasutan ka ise seda hoidjat ja telefon ei liigu kuhugi ka maastikul. Kumme pole kinnitanud nurkadesse.. :wack:

Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero7 ja Packtalk Bold JBL sideseade.

Cardo kiivri sideseadmete, GoPro ja Garmini müük.

Kasutaja avatar

Ronk
Postitusi: 1133
Liitunud: 10 Mai 2005, 20:44
Tsikkel: God DAMN 950 Seiklus
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 57 korda
Tänatud: 27 korda

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus Postitas Ronk » 01 Apr 2020, 10:08

Ain kirjutas:
01 Apr 2020, 10:02

Selles videos tundub vale suurusega hoidja olevat... Kasutan ka ise seda hoidjat ja telefon ei liigu kuhugi ka maastikul. Kumme pole kinnitanud nurkadesse.. :wack:

Ilmselt jah. Siin tundub sama kala olevat. Ehk grip on liiga ülemistes servades. Igal juhul enda hingerahu tagamiseks tasub seda kummikondoomi sinna servade ümber tõmmata. :mrgreen:

Samas siis tundub, et täiesti hästi istub

Samas näha ka, et ilmselt pole need originaal RAM omad, vaid just eelmainitud hiinakad.

Ja üleüldse. Ei saa ma sellest X-grip fenomenist aru. Kui on olemas PD3U, siis miks üldse seda X-gripi vaja osta. Täpselt sama hinnaga ja hoiab su telefoni igas olukorras kinni ja liikumatult. Lisaks ühe käega kasutatav vs X-gripi vedru venitamine ja telefoni asetamine.

http://garmin.com.ee/et/ram-mounts/842- ... grip-.html
http://garmin.com.ee/et/ram-mounts/729-ram-mount-.html

Samuti saadaval suurematele telefonidele.

Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 569
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 69 korda

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus Postitas Ain » 01 Apr 2020, 10:15

Lisaks hakkab veel üks huvitav asi silma.. mõlemas videos peale telo kadumist on näha hoidja...millel puudub RAM Mounts logo... See võib olla juhus.. aga need ei pruugi olla originaalid. Lisaks tundub mulle,et logol on sellel hoidjal tähtis roll sest see on tehtud sellisest silikoonisest materjalist mis takistab väga hästi libisemist....

Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero7 ja Packtalk Bold JBL sideseade.

Cardo kiivri sideseadmete, GoPro ja Garmini müük.

Kasutaja avatar

iSlanderEST
Mode
Postitusi: 257
Liitunud: 25 Mai 2014, 19:21
Tsikkel: Honda CRF1000L (Tank)
Tänanud: 70 korda
Tänatud: 24 korda

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus Postitas iSlanderEST » 01 Apr 2020, 11:56

Mul on originaal-Ram X-GRIP millel pole RAM Mount logo

Kasutaja avatar

Raki
Postitusi: 461
Liitunud: 04 Mär 2013, 15:37
Tsikkel: Honda Transalp 700XL
Asukoht: Tartu
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 16 korda

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus Postitas Raki » 01 Apr 2020, 15:18

Ronk kirjutas:
01 Apr 2020, 09:17
Raki kirjutas:
01 Apr 2020, 08:53

Kas esitule küljest voolu varastada on ok? Tahaks lisatulede jaoks samast kohast voolu võtta.

Ei. Las tuledel jääb oma vool. Kas sul eraldi kohta pole välja toodud, kust saab süüte alt voolu võtta? Paljudel on see kohe tehasest olemas.

Kuidas ma seda eraldi juhet otsima peaks?

https://ragnarnakus.blogspot.com/
TDM850-->1150GS-->HD Road King-->Honda Transalp 700XL
Kasutaja avatar

Ronk
Postitusi: 1133
Liitunud: 10 Mai 2005, 20:44
Tsikkel: God DAMN 950 Seiklus
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 57 korda
Tänatud: 27 korda

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus Postitas Ronk » 01 Apr 2020, 15:20

Raki kirjutas:
01 Apr 2020, 15:18
Ronk kirjutas:
01 Apr 2020, 09:17
Raki kirjutas:
01 Apr 2020, 08:53

Kas esitule küljest voolu varastada on ok? Tahaks lisatulede jaoks samast kohast voolu võtta.

Ei. Las tuledel jääb oma vool. Kas sul eraldi kohta pole välja toodud, kust saab süüte alt voolu võtta? Paljudel on see kohe tehasest olemas.

Kuidas ma seda eraldi juhet otsima peaks?

Kas sul kasutaja manuali pole? Üldiselt on välja toodud mingi klemmidega pistik, millel pole midagi otsas. Võid vaadata esitule tagant ja otsida kas mõni pistik niisama seisab ja ootab kaaslast. Sealt saaks siis juba multimeetriga mõõta, kas on kogu aeg vool taga või süütega. Näiteks KTM-il kannatab sinna panna kuni 5A tarbivaid lisasi.

Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2338
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 15 korda

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus Postitas kris. » 01 Apr 2020, 15:25

Tegelikult ei juhtu ka midagi hullu, kui telefoni laadimise esitule juhtmele külge ühendad (EDIT. Kui just mingi hüperkiire ja võimas laadija ei ole, mis võib tarbida esitulega samas suurusjärgus energiat, 40W ja rohkem).
Loomulikult on õigem kasutada n.ö. vabasid otsi või teha nagu mina, et kõik ise lisatud tuled ja muu mudru tuleb akust alates täiesti eraldi kaitsme ja juhtmete kaudu. Kui peaks kunagi olema vajadus mingit elektri kala otsida ... näiteks teel olles, ütled endale sellise lahenduse eest aitähh ;-).




Vasta

Mine “Sõidu- ja lisavarustus”