Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Kõik mis puudutab mootorratta sõiduks vajalikku varustust. Nii seda, mis mootoratturile selga käib, kui ka seda, mis usinad tsiklistid oma rataste külge kruvivad. Mootorratturi kiivrid, kindad saapad ja joped. Räägi mootorratturitega.

Moderaator: Moded


morse
Postitusi: 741
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 92 korda
Tänatud: 101 korda

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus Postitas morse » 17 Jaan 2020, 00:11

urmas66 kirjutas:
16 Jaan 2020, 20:27
morse kirjutas:
15 Jaan 2020, 22:31

Olen nädala jooksul põgusalt kasutanud Kyocera Duraforce Pro 2 telefoni.....

Kas sul on Pro2 64GB RAM4 ja taga on klemmid?
Ma sain seda telefoni näppides aru,et PRO on 32GB RAM3 ja klemmidega, aga PRO2-l enam dokist laadimise klemme ei ole. Vähemalt nendel mida tuttav mulle tookord pakkus oli nii. Minu jaoks oli 32GB liiga vähe ja sellest tingituna jäi ka ost ära.

Tavaline Pro, paar aastat vana mudel. Pro2 on kuulu järgi isegi parem seade - ka ekraan pidi veel parem olema. Kuna ma teda telefonina ei kasuta, siis hetkel paistab, et PRO on täiesti piisav.

SD kaardiga saab 256GB juurde panna.



Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 5489
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1185 korda
Tänatud: 258 korda

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 17 Jaan 2020, 09:09

@morse
Selge ,vaatasin et e-bay pakub ka Pro2 juba päris mõistliku hinnaga ehk 250-280 koos saatmisega.
https://www.ebay.com/itm/Kyocera-DuraFo ... SwzkReHhDn

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

smtasku
Postitusi: 107
Liitunud: 26 Apr 2013, 11:59
Tsikkel: VTX 1800
Asukoht: Kuressaare
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus Postitas smtasku » 17 Jaan 2020, 13:23

urmas66 kirjutas:
17 Jaan 2020, 09:09

@morse
Selge ,vaatasin et e-bay pakub ka Pro2 juba päris mõistliku hinnaga ehk 250-280 koos saatmisega.
https://www.ebay.com/itm/Kyocera-DuraFo ... SwzkReHhDn

See on kasutatud ja puudu on laadimispesa ning audiopesa katted.

Põetud ja kroonilised haigused- Riga 16, Jawa 350/634-7, Iž 56, Honda VT600, Honda CB600F, Honda VTX1800
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 5489
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1185 korda
Tänatud: 258 korda

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 21 Jaan 2020, 16:05

urmas66 kirjutas:
03 Jaan 2020, 22:28

Kuna siin palju neid hiina hardcore telefone mainitud(ka kiidetud),siis tellisin endale ka prooviks Ulefone Armour X5 alist täna . Hind oli 90€ ja see ilmselt tegi huvi vastupandamatuks :) .Minu mõte liigub muidugi kohe edasi,et kuidas saaks sellele ka korraliku hoidja Broditi valikust(hiinakatele muidu ei pakuta ) ja siis leidsin,et CAT 41S on mõõtudelt väga ligilähedane ja äkki proovib sellega,sest sellele laadijaga dokki Brodit pakub.
https://www.aliexpress.com/item/4000207 ... 4c4dFRGTJ1

http://instele.ee/Item/View/3586
Võtsin omale selle Ulefoni telefoni jaoks sellise universaalse hoidja laadija ka. Lisaks tuleb külge veel see tsiklikomplekt,mis ülevalt hoiab. Eks näis kas ka sobib ja toimib.
Aga sellel lehel on ka Broditi asju saadaval ja isegi väidetavalt laoseis pidi levinumatele asjadele eestis olemas olema. See küll minu esimene ost sealt.
http://instele.ee/Search/View/128

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 6358
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 834 korda
Tänatud: 688 korda
Kontakt:

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus Postitas Macintosh » 21 Jaan 2020, 16:19

morse kirjutas:
16 Jaan 2020, 11:55

Mul telefon veel ruutimata aga teen ära. Vol+ ja Vol- remäpi sain ära teha ilma ruudita. Igaljuhul paistab OSMandi foorumis, et kaardi scrollimine vajab mudimist, et tööle saada ja vastupidi

OSMANDIS läheb käiku minu ettepanek läbi BT scrollimiseks. Peaks paari kuu jooksul telefonidesse jõudma.

We are starting with this
KEYCODE_DPAD_RIGHT (22) scroll right
KEYCODE_DPAD_LEFT (21) scroll left
KEYCODE_DPAD_UP (19) scroll up
KEYCODE_DPAD_DOWN (20) scroll down
KEYCODE_PLUS (81) zoom in
KEYCODE_MINUS (69) zoom out

where scroll will be 33% shift. If you have a key for map center please share so we could add this release

Seega, mida lisada kaardi tsenterdamiseks? On kellegi ettepeanekuid?
@Jesper , @morse

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 1517
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 189 korda
Tänatud: 340 korda

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus Postitas Jesper » 21 Jaan 2020, 17:02

Klahv võib olla ükskõik milline, põhihäda on selles, et tsentreerimine ajab suurenduse paigast ära...


morse
Postitusi: 741
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 92 korda
Tänatud: 101 korda

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus Postitas morse » 21 Jaan 2020, 17:55

@Macintosh
Kindel ei ole aga mulle tundub, et Locuses on tsentreerimiseks “C” täht.
Kui see on igale füüsilisele nupule mäpitav, siis võiks ju Osmandis sama olla.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 5489
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1185 korda
Tänatud: 258 korda

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 23 Jaan 2020, 15:28

urmas66 kirjutas:
03 Jaan 2020, 22:28

ULEFON ARMOUR X5
https://www.aliexpress.com/item/4000207 ... 4c4dFRGTJ1

Kui sellelt müüjalt tellida,siis lisandub ka tollimaks, täna just tegin selle ära. Vahel pannakse kirja gift, aga seekord oli siis vaja juurde maksta 18,16€ ehk kokku läks telo 108,96. Homme ilmselt saan kätte ehk kokku a´20 päeva.

Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 6358
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 834 korda
Tänatud: 688 korda
Kontakt:

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus Postitas Macintosh » 25 Jaan 2020, 10:09

See kontroller/pult pole siit vist veel läbi käinud. Hind on üsna asine (210€). Aga tundub, et teeb kõik vajaliku ja töötab aku pealt paar nädalat.

https://carpe-iter.com/carpe-iter-control/
https://carpe-iter.com/product/ci-control/

Manused
20190621_095526-2.jpg
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 5489
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1185 korda
Tänatud: 258 korda

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 25 Jaan 2020, 11:17

urmas66 kirjutas:
23 Jaan 2020, 15:28
urmas66 kirjutas:
03 Jaan 2020, 22:28

ULEFON ARMOUR X5
https://www.aliexpress.com/item/4000207 ... 4c4dFRGTJ1

Kui sellelt müüjalt tellida,siis lisandub ka tollimaks, täna just tegin selle ära. Vahel pannakse kirja gift, aga seekord oli siis vaja juurde maksta 18,16€ ehk kokku läks telo 108,96. Homme ilmselt saan kätte ehk kokku a´20 päeva.

Sain telefoni kätte ja seadistan alles. Broditi universaal hoidik laadijaga sobib. Kindaga tõesti toimib. Proovisin nahast sõidukindaga ja ühe sünt kagast töökindaga,toimis mõlemaga ühte moodi.Ekraanil oli peal veel kaitseklaas ja üks tagavaraks kaasa ka. Käes tundub mugavam kui CAT 61,sest on õhem. Toimivust saab ,siis kui sõitma saab ,katsetada

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 6358
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 834 korda
Tänatud: 688 korda
Kontakt:

Moto-GPS mobiiltelefoni baasil 1.2.4

Lugemata postitus Postitas Macintosh » 25 Jaan 2020, 12:52

Konfiguratsiooni värskendus. Hakkan edaspidi neid versioonima ja lisan muutuste logi, et oleks aru saada, mis muutus. Kui keegi avastab midagi huvitavat, mis võiks siia nimekirja kuuluda või vastupidi, peaks eemaldama siis palun märku anda.

Vee-, tolmu- ja põrutuskindel MOTO-GPS mobiiltelefoni baasil: Versioon 1.2.4.


Muudetud:

  1. Ulefon Armor X2 asendatud Ulefon Armor X5-ga
  2. Ulefon Armor X asendatud Ulefon Armor 5S-ga

Eelmine versioon: viewtopic.php?f=11&t=103533&start=270#p841586

Näidiskomplekt juhtmevaba laadimisega

  • Telefon: Ulefon armor X/DogeeS60/Ulefon Armor 6E/Cubot Quest
  • Hoidja: RAM® Quick-Grip™ XL
  • Laadija: Ascromy Ultra Slim QI Wireless Fast Charger
  • Toide: vt. allpool
  • Maksumus: ~ 210 - 360€

#1. Telefonid:
Teadaolevatest telefonidest on hea sobivusega naviks alltoodud. Valik baseerub kommuuniliikmete isiklikul kogemusel. Kõik toodud telefonid on veekindlad, põrutuskindlad ja päikese käes nähtavad ning kannatavad nii kõrgeid, kui madalaid õhutempereatuure. Seisval tsiklil, otsese, pealelangeva päikese käes kipuvad siiski üle kuumenema, liikudes mitte.

  • Ulefone Armor 5S
    PLUSSID: juhtmevaba laadimine, kompass, mälu 4GB/64GB MIINUSED: pole kindatundlik H: ~ 190€
  • Ulefone Armor X5
    PLUSSID: hind, kindatundlik MIINUSED: Micro-USB pesa H: ~ 100€
  • Ulefon Armor 3
    PLUSSID: 10300mAh aku, 64GB mälu, kompass MIINUSED: kaal 365g) H: ~ 260€
  • Doogee s60
    PLUSSID: juhtmevaba laadimine, kompass, USB-C) H: ~ 270€
  • Ulefon Armor 6E
    PLUSSID: juhtmevaba laadimine, kompass, USB-C) H: ~ 300€
  • Cubot Quest
    PLUSSID: õhuke (8.8mm), kompass, baromeeter, magnetomeeter, USB-C; 64GB mälu, kindatundlik MIINUSED: pisut vähem "karmtelefon" kui eelenevad H: 150€
  • CUBOT King Kong 3
    PLUSSID: kompass, baromeeter, magnetomeeter, USB-C; 64GB mälu, 6000mAh aku MIINUSED: puudub juhtmevaba laadimine H: 150€
  • DOGEE S70 Lite
    PLUSSID: kindasõbarlik, juhtmevaba laadimine, USB-C, programeeritav nupp, 10080mAh aku MIINUSED: raske 400g, robustne, paks 21mm H: ~ 150€

Armor 6E ja Cubot Quest sobivad ka igapäevaseks kasutamiseks telefonina. Ülejäänudtel on võimsust vähem ja igapäevases kasutuses võivad kohati läägida. Navigaatoriks sobivad ideaalselt kõik toodud telefonid ja on kordades kiiremad, kui näiteks Garmini motonavid.

#2. Hoidjad:
Hondo omad on parimad aga paraku ka kõige kallimad.

  • Hondo Garage Perfect Squeeze H:90€
  • Hondo Garage Juiced Squeeze (juhtmevaba laadimisega) H:180€ (pole vaja juurde osta laadijat)
  • RAM® Quick-Grip™ XL H: 20€. Mugav, saab ühe käega telefoni hoidjasse ja hoidjast välja https://www.rammount.com/part/RAM-HOL-PD4-238AU (Eestis müüb Streetmoto)
  • RAM X-Grip Large H: 35€ https://www.rammount.com/product-lines/x-grip (Eestis müüb Streetmoto)
    telefon tuleb kindlasti kinnitada "turvakummiga" sest vastasel juhul võib ta suurema põrutusega välja lennata.
  • Erinevad Hiinlaste valmistatud kinnitused pole 100% kindlad, sest ülaltoodud telefonid on kohati liiga paksud selleks, et täie veendumusega oma telefon nendele usaldada. Erandi moodustab Cubot Quest mis on teistest õhem ja kinnitub CNC hoidjasse ilusti.[/list]

Lenksu, klaasi, peelgli jne külge kinnitamise detailid ostab igaüks RAMi tootevalikust vastavalt vajadusele. Soovi korral on võimalik kombineerida Aliexpressis leiduvaid erinevaid kinnitusi aga rahaline võit on väike ning töökindluse tase sama või viletsam, kui RAM'i puhul.

#3. Juhtmed/laadijad

  • Magnetjuhtmed. https://www.aliexpress.com/item/32843849614.html
    Teeb elu lihtsamaks, pole vaja iga kord otsida, kus pistik asub. Oluline oleks, et on lapiku ühendusega (https://tinyurl.com/y54t9om8), muidu ei mahu telefoni ühenduspesasse sisse. Magnetjuhtmega ühendatuna pole USB pesa enam veekindel aga kui otsik silikooniga tihednada siis peaks tagama vihmakindluse. Pane tähele: Tsikli peal peab juhtmeid mitu varuks kaasas olema, sest juhtmed kipuvad üles ütlema ilma hoiatuseta.

#4. Toide

Sadula alla/SAE ühenduse otsa
https://www.aliexpress.com/item/32830010775.html
https://www.aliexpress.com/item/33059868958.html


Muud lahendused
#5. Stylus (kindaga telefoni kasutamiseks, kui telefon pole kindatundlik)
Pikk https://www.aliexpress.com/item/32872612530.html
Lühike https://www.aliexpress.com/item/32970995161.html

#6. Magnet (styluse hoidmiseks)
liimid ühe magneti telefoni aluse külge ja teise stylusele siis on alti käepärast. Ma paneks kaotamiskindluse saavutamiseks saba ka taha. Mõõt 7*2mm https://www.aliexpress.com/item/32959304015.html

Pael võib olla täitsa toredaks lisanduseks, kui tsikli suuremasse poriloiku külili keerad ja püsti tõstes avastad, et telefon jäi poriloiku. Või kui kasutad nn hiina hoidjat, mille puhul ei julge 100% kindel olla.


Neile, kes toitejuhtmetega möllata ei viitsi on saadaval 10000mAh telefonihoidja-akupank, tootjaks SENA

Kui tahta kombineerida hiina mobiilihoidjat ja RAM kinnitusi, siis võta need.

  1. Mobiilihoidja https://www.aliexpress.com/item/32901908797.html
  2. 1" RAMi pall https://www.aliexpress.com/item/32954406225.html (või https://www.rammount.com/part/RAM-B-337U või https://www.rammount.com/part/RAP-395T-BBU)
  3. Ostad BaltiC Poldist tollmõõdus poldi (vajab lühemaks lõikamist, kodus relakaga tehtav)

Kui on valida kas sigaretisüütja ja USB "junn" või valmis USB pistik lenksule, siis mina eelistan USB "junni". Miks?
Sest USB junne ostad peotäie paari euro eest ja kui üks üles ütleb võtad sadula alt või kotist uue. Kui installitud
USB ots üles ütleb siis alternatiive pole.

Pane tähele, et kui kasutad mõnd ülaltoodud hiinlaste toodetud telefonihoidjat siis kinnituskruvi peab alati jääma paremale. Kui installid vasakule siis see keerab end vibratsiooniga koos lahti. Praktikas proovitud, teooriat, et miks pole uurinud.

image.png

TELEFONIDE VALIKU KRITEERIUMID
Sobivate telefonide valikuks on kasutatud erinevadi allikaid: kasutajate tagasisidet, ülevaateid ja infokogusid. Sobivaid telefone on märkimisvärselt rohkem kui siin välja toodud. Me tegime lihtsuse huvides valiku. MotoGPS'iks sobiva telefoni valikukriteeriumid allpool.

Spoiler
Näita

Põhikriteerimumid

  • veekindel
  • tolmukindel
  • põrutuskindel
  • ekraan päikese käes nähtav
  • töötab kuumas ja külmas (vähemalt +45C ja -5C)
  • mälu vähemalt 32GB või 16GB ja SD kaardiga laiendatav
  • hind mitte rohkem, kui 300€. Soovitavalt 100-200€

Lisakriteeriumid

  • Qi laadimine
  • kindatundlikkus
  • USB-C pistik
  • kompass, magnetomeeter ja baromeeter
  • võimalikult madala resolutsiooniga ekraan: protsessor eraldab nii vähem soojust

Kui sulle jääb väheks meie juhendis toodud valikust siis allolevalt viitelt leiad põhjaliku loetelu.
https://mobiloscope.net/en/hardware/sma ... -IP68.html
Eraldi äramärkimist väärib Kyocera Duraforce, mis eelistatud navitelefon USA-s ja Kanadas. Euroopas on selle saadavus raskendatud ja seetõttu me seda ei saa soovitada.


Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 5489
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1185 korda
Tänatud: 258 korda

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 25 Jaan 2020, 18:00

Ulefon Armour X5 kinda tundlikus on suvise nahkkindaga hea,nutinäpuga kindaga perfektne, talve kindaga saab kuidagi hakkama. Kinnas peaks olema enamvähem ümber,sest kui näpp ikka ei tekita konkreetset vajutust ,siis rektsiooni ei ole. Talvise kindaga ekraani-kaarti kahe näpuga sisse välja zuumida mul ei õnnestunud(kindad on natuke lohvakad ja tuttuued ka). Suvise kindaga toimis igas poosis-kaarti lehitseda,mälust nime valida,äppe avada sulgeda jne.
Praegu laen kaarte sinna ja kui SD kaardi tel sisemälu laienduseks panin,siis Sygic ei hakanud tööle. Ütleb,et ühendage telefon arvutist lahti :)
Osmand+ ja Waze töötasid samas korralikult. Ega mul seda suuremat mälu polegi otseselt vaja,sest 32GB+SD kaart mäluseadmena peaks jaguma.
Mina kavatsen seda telefoni muidugi kasutada, ka SIM kaardiga(2 SIM kaarti saab siis kasutada,kui mälukaarti ei kasuta ehk tal on 2 pesa kaartide jaoks), sest mul on 2 numbrit nii kui nii ja nn eranumbri panen tsikliga sõiduks sinna sisse. Võiks olla mugav kui kiivriside on samasse lülitatud ja saab ka sellega vajadusel rääkida.
Kokkuvõttes teen mina sellise nö reisitelefon+moto-GPS lahenduse(peamine telefon on muidugi ka taskus). telefoni tulevad äpid hotellide broneerimiseks,gmail, messenger ja veel mõned omale olulised äpid ka.
Üks positiivne asi,mis kohe silma torkas on mobiililevi tugevus,mis on võrreldes nn peamise telefoniga super hea. Samsa A70 ja ka eelnevatega on mul kodus kogu aeg levi olnud selline 1-2 kriipsu ehk kehv, kuid sellega X5-ga on levi 4-5 ehk väga hea. Laadimine saab olema tal püsiv kui süüde sees,kuid siis pole enam veekindlust. Hetkel raske midagi veel lisada,sest muud asjad juba siis kui ilm soojem ja kahele rattale saab.

Mõni pilt ka

Ulefon X5 (1).jpg
Ulefon X5 (2).jpg
Ulefon X5 (3).jpg
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

tauf
Postitusi: 104
Liitunud: 07 Okt 2014, 18:52
Tsikkel: Kawasaki
Tänatud: 3 korda

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil 1.2.4

Lugemata postitus Postitas tauf » 27 Jaan 2020, 20:10

Macintosh kirjutas:
25 Jaan 2020, 12:52
  • DOGEE S70 Lite
    PLUSSID: kindasõbarlik, juhtmevaba laadimine, USB-C, programeeritav nupp, 10080mAh aku MIINUSED: raske 400g, robustne, paks 21mm H: ~ 150€

Hei, sul siin väike näpukas, see spec käib Doogee S80 Lite kohta.

Pakun et listi võiks lisada veel Doogee S68 Pro, Aasiast hetkel saadav alla 200 euriga.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 5489
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1185 korda
Tänatud: 258 korda

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 29 Jaan 2020, 22:20

Olen paar päeva Ulefon Armour X5 telefoni nüüd sihipäraselt navigeerimiseks kasutanud.Seda küll autos ,aga mõned asjad on ikkagi selgeks loksunud.

Hea: Aku kestab päris hästi ilma laadimata. Täna lülitasin tel sisse 7.40 ja panin Sygicu sisse. Sõitsin sellega üsna palju linnas ringi ja kontori ees ka välja ei lülitanud. Vahepeal ekraan vist läks umbes 1,5-2 tunniks kinni,aga ülejäänud päeva oli sees. Peale lõunat kasutasin Waze. Sees oli ka sim ja kõik muud rakendused nagu FB,Gmail,Messenger olid ka nö töös. Ekraan on päris hea eredusega. Ekraani valgus oli pimedas ja hämaras suht maha tõmmatud(alla1/4) ja päeval umbes poole peal. No rohkem oli liiga hele ja häiriv. Koju jõudsin kella 18.30 paiku ja siis oli akut veel alles 15%. Tuli küll ette teade,et mine säästu režiimile ,aga ma ignoreerisin seda. Panin laadima ja umbes tunniga oli aku 68% ning kahe tunniga 100%. Ehk tsikli peal,kui vihma ei saja ja saab laadijas kasvõi mõned tunnid päevast olla,siis akuga saab päeva lõpuni hakkama. Ainult offline naviga ilmselt pole laadida vajagi.

Natuke häiriv: On see,et sellel telefonil on teksti suurendamine olematu. Ehk isegi näpuga autos on suht keeruline näiteks aadressi sisestada. Kindaga saab küll ekraanil navigeerida,kuid kindaga ei õnnestu peale äppide avamise ja zuumimise ilmselt muud midagi,sest kõik on liiga väike. Kas see on ka sama tootja teistel mudelitel nii,ei oska öelda, aga kui on, siis see poel just mugav. Teksti ja ka klahvide suurus suurimas versioonis on väiksem kui Samsungil üks kriips üle poole(keskmise) suuruse. Seal on vel vist 4 kriipsu suurima versioonini. Waze kasutades on tekstid kaardil kuidagi uduse võitu ehk kontrastsus on natuke kehv, tähed sulavad nagu üksteise sisse. Osmand+ ja Sygicu kaartidel on kõik ilus. Kõik teavitused ja muu on ilusti loetavad,selle puhul see suurus pole segav. Segav on see ainult sisestamisel.

Hetkel läheb see telo mul kevadet ootama, kuni saab ratta peal proovida.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 6358
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 834 korda
Tänatud: 688 korda
Kontakt:

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus Postitas Macintosh » 30 Jaan 2020, 17:27

Spoiler
Näita
urmas66 kirjutas:
29 Jaan 2020, 22:20

Natuke häiriv: On see,et sellel telefonil on teksti suurendamine olematu. Ehk isegi näpuga autos on suht keeruline näiteks aadressi sisestada. Kindaga saab küll ekraanil navigeerida,kuid kindaga ei õnnestu peale äppide avamise ja zuumimise ilmselt muud midagi,sest kõik on liiga väike. Kas see on ka sama tootja teistel mudelitel nii,ei oska öelda, aga kui on, siis see poel just mugav.

Selleks,et tekstiklahvid suuremad oleksid tuleb võtta mõni kolmanda osapoole klaviatuuritarkvara, mis võimaldab klahvistiku suurust muuta. Ilmselt päris nii suureks ikka ei saa, et oleks mugav kindaga kasutada aha kõvasti suuremaks, kui Androidi vaikimis klaviatuur on.
Proovi sellist klaviatuuri nagu Swipe+dragon (Play poes pole enam saadaval aga apk leidub).


joha123
Postitusi: 182
Liitunud: 20 Nov 2016, 19:11
Tsikkel: Suzuki VZ 800, DL1000
Asukoht: Saaremaa
Tänanud: 21 korda
Tänatud: 14 korda
Kontakt:

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus Postitas joha123 » 30 Jaan 2020, 19:59

Spoiler
Näita
urmas66 kirjutas:
29 Jaan 2020, 22:20

Olen paar päeva Ulefon Armour X5 telefoni nüüd sihipäraselt navigeerimiseks kasutanud.Seda küll autos ,aga mõned asjad on ikkagi selgeks loksunud.

Hea: Aku kestab päris hästi ilma laadimata. Täna lülitasin tel sisse 7.40 ja panin Sygicu sisse. Sõitsin sellega üsna palju linnas ringi ja kontori ees ka välja ei lülitanud. Vahepeal ekraan vist läks umbes 1,5-2 tunniks kinni,aga ülejäänud päeva oli sees. Peale lõunat kasutasin Waze. Sees oli ka sim ja kõik muud rakendused nagu FB,Gmail,Messenger olid ka nö töös. Ekraan on päris hea eredusega. Ekraani valgus oli pimedas ja hämaras suht maha tõmmatud(alla1/4) ja päeval umbes poole peal. No rohkem oli liiga hele ja häiriv. Koju jõudsin kella 18.30 paiku ja siis oli akut veel alles 15%. Tuli küll ette teade,et mine säästu režiimile ,aga ma ignoreerisin seda. Panin laadima ja umbes tunniga oli aku 68% ning kahe tunniga 100%. Ehk tsikli peal,kui vihma ei saja ja saab laadijas kasvõi mõned tunnid päevast olla,siis akuga saab päeva lõpuni hakkama. Ainult offline naviga ilmselt pole laadida vajagi.

Natuke häiriv: On see,et sellel telefonil on teksti suurendamine olematu. Ehk isegi näpuga autos on suht keeruline näiteks aadressi sisestada. Kindaga saab küll ekraanil navigeerida,kuid kindaga ei õnnestu peale äppide avamise ja zuumimise ilmselt muud midagi,sest kõik on liiga väike. Kas see on ka sama tootja teistel mudelitel nii,ei oska öelda, aga kui on, siis see poel just mugav. Teksti ja ka klahvide suurus suurimas versioonis on väiksem kui Samsungil üks kriips üle poole(keskmise) suuruse. Seal on vel vist 4 kriipsu suurima versioonini. Waze kasutades on tekstid kaardil kuidagi uduse võitu ehk kontrastsus on natuke kehv, tähed sulavad nagu üksteise sisse. Osmand+ ja Sygicu kaartidel on kõik ilus. Kõik teavitused ja muu on ilusti loetavad,selle puhul see suurus pole segav. Segav on see ainult sisestamisel.

Hetkel läheb see telo mul kevadet ootama, kuni saab ratta peal proovida.

loobusin Armorist kuna pidasin kaalu ja kogukust liigseks ja nüüd veel siis probleem tekstiga olnuks miinuseks. ja tundub, et aku poolest olen ka võidus- (hinnast rääkimata) ... aga omast siis: Qubot questi juures häirib mind ekraani ülitundlikus, ehk kui keegi helistab, võtad taskust aparaadi ja nagu muiste suvaliselt. siis selgub, et olen juba mingi korralduse ekraani kaudu andnud , vahel tükk nuputamist, kuidas see korraldus maha võtta... selliseid ootamatult väljakargavaid tööriistu jmuud ikka aega ajalt ilmub... ehk ekraan täis üllatusi... navigeerides ka pole pihta saanud selle tundlikkuse teemale, ehk nagu hiina keelega- iga nüanss oluline. näiteks võin sõrmega normaalse survega asju lohistada, suurendada jne ja siis mingi õhkõrna puudutusega ekraani närvipunkti käivitan uue protsessi ??? no kust ma teadma pidin, et see orgasmi esile kutsub :roll: aga vana asi oli olulisem ja mõtle siis kuda see tagasi saada. ... viitsiks rohkem uurida ,oleks targem.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 5489
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1185 korda
Tänatud: 258 korda

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 31 Jaan 2020, 12:22

@joha123 Qubot questi aku peaks olema 4000mAh ja Armour X5 aku 5000mAh. 4RAM ja 64GB Qubotil on parem telefonina ja juhul kui selleks on vajadus. Moto navina ilmselt pole vahet. Ekraani omadused on spec järgi täpselt samad. Qubot on õhem,mis pole paha,aga pigem on paksem korpus mu meelest jälle löögi kindlam.
Eile avastasin,et seal on klviatuuri valikuid rohkem ehk kui võtad eesti klaveri siis on nupud väiksemad,sest tähti on rohkem,aga võimalik ka natuke suuremate nuppudega majandada. Kuid kiri on ikka väike ja pannes need nö kontrasted või paksemad tähed,siis teeb see ainult pealkirjad kontrastsemaks. Teks ise on ka selline kahvatu kuidagi. Kuid motika peale navigeerimiseks ma küll ei tunne ,et millesti puudu võiks olla. ja nagu ma juba eespool mainisin siis 4G levi vastuvõtmine on uusimast Samasa mudelist poole parem. See võiks olla argument sellele,kes väljaspool teid seda kasutab. Hiina telefonidel on ka igati Samsa ja muude levinud mudelitega samaväärseid telefone, nagu Xiaomi ja Huawei, kus pole enam üldse vahet Samsaga. Kuid neil pole neid rugged mudeleid kahjuks. Samsungil ka need active x cover mudelid sellised poolpehmed,mitte päris tugevad.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

morse
Postitusi: 741
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 92 korda
Tänatud: 101 korda

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus Postitas morse » 01 Veebr 2020, 03:04

Jesper kirjutas:
21 Jaan 2020, 17:02

Klahv võib olla ükskõik milline, põhihäda on selles, et tsentreerimine ajab suurenduse paigast ära...

Testsin nüüd oma Daytona pulti väheke tõsisemalt koos Locus Mapsi ja Button Mapper Proga (tänud Jesperile soovituse eest). Hetkeseis lenksult juhtimisega on päris hea:

1 Kaardi tsentreerimine toimib: Locuses on C täht (custom keycode 31) tõepoolest kaardi tsentreerimine. Mäppisin "home" nupu vajutuse "C" täheks. Mingi imelik viga hetkel ainult sees sellega, et mõnel korral pean vajutama "C" ühe korra, et kaart tsentreeriks ja mõnel korral tahab sekundi pärast teist vajutust veel. Pole aru saanud, milles asi. @Jesper, vähemalt Locuses tsentreerimine zoomi paigast ära ei aja - liigutab lihtsalt tagasi tsentrisse. Eks näis, kui Osmandisse Maci soovitused sisse viiakse, kuidas seal asi lahendatud saab.

EDIT: Ma olin ise juhm. Tsentreerimine töötab Locuses nii nagu ette nähtud. C täht lülitab automaatse tsentreerimise sisse ja välja. All servas on märk, mis viitab, kas autotsentreerimine on sees või mitte. Ja menüüs on koht, kus saab määrata mitme sekundi jooksul kaart ennast tsentreerib, kui autotsentreerimine on sees (tavaliselt 5 seki). Ma ise eelistaks vist sellist lahendust, kus nupuvajutus toob kaardi keskele ja nii kui joystik'i abil kaarti liigutad, ei ole kaart enam tsentreeritud, kuid see on vist pigem harjumuse asi.

2 Kaardi liigutamine toimib. Locuses töötab "out of the box". Dayotona joystick saadab välja DPAD käske ning Locus kuulab neid. Liikumise kiirus on väga norm. Menüüs on lisaks võimalus muuta scrollimise sammu suurust pikslites (Settings-Expert Settings-Map movement step). Mac tegi Osmandisse samuti ettepaneku sarnasele lahendusele. Hooaja alguseks peaks olemas olema. Lisaks Jesper lahendas selle kuidagi tagantkaudu ära nii, et toimis ka.

3 Zoomimine. Teoreetiliselt oleks nagu lihtne ja peaks toimima. Kui Locuse menüüs sisse lülitada settings-controlling-map screen-use hardware controller, siis ta võtab väga edukalt üle häälenupud. + ja - hakkavad toitmima zoomina siis kui Locus käib ja helitugevuse muutjana siis kui locus on taustal või kinni. Ma plaanisin mappida zoomimiseks ära klahvid Enter (66) ja escape (111), kuid enteriga on mingi jama. Kui mapin Enter nupu (111) vol+ või vol- käsuks (24 või 25), siis avaneb teisel järjestikusel vajutusel locuses mingi "public tools" nimeline aken... Sellest jaburusest saan hetkel mööda ainult nii, kui mapin mõlemat pidi zoomimise näiteks Escape alla (üks kord vajutades zoomib sisse ja kahekordse või pika vajutusega zoomib välja).
EDIT: aken, mille ta enteri nuppu mäppides eksikombel avab on kirjeldatud siin: https://docs.locusmap.eu/doku.php?id=ma ... ion:config

Niisiis olen tegelikult jõudnud juba päris rahuldava tulemuseni. Kui saaks veel aru, mis värk selle Enteri mäppimisega lahti on. Kusjuures lootust on, et Osmandiga jõutakse varsti sama kaugele või kaugemale veel...

Lisainfoks:

Sellised võimalused on iga puldiga, mitte ainult Daytonaga. Näiteks odav ja lihtne (mitteveekindel) pult, mida Osmandi foorumis välja hõigati: https://www.amazon.com/ACGAM-Bluetooth- ... B01NACKLKO

Mainin eraldi ära, et Button mapper Pros nuppe mäppides saab ära määrata lühikese vajutuse, pika vajutuse ja topeltvajutuse tähendused. See tähendab, et eeldusel, et joystik jääb ainult ühesuguse vajutusega lahendusele, saab ülejäänud kolme nupu abil ära lahendada tervelt 9!! käsku. Näiteks: home, enter, back, zoom in, zoom out, center, ava kaardiprogramm + veel 2 vaba käsku...

Tasub ka sellest aru saada, et kui mäppida näiteks home nupp "C" täheks, siis väljaspool kaardiprogrammi see nupp reaalselt trükib sul C tähte (ja kui mappida sellist nuppu, mis ei ole ainult puldil vaid ka telefoni enda peal - nagu HOME - siis ongi nii, et home nupp trükib C tähte).

Loetlen siia ka käsud, mida Daytona pult väljastab (ehk kellelegi kasulik):
DPAD_UP 19
DPAD_DOWN 20
DPAD_LEFT 21
DPAD_RIGHT 22
ENTER 66
HOME 3
ESCAPE 111

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 5489
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1185 korda
Tänatud: 258 korda

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 01 Veebr 2020, 23:38

morse kirjutas:
01 Veebr 2020, 03:04

Lisainfoks:

Sellised võimalused on iga puldiga, mitte ainult Daytonaga. Näiteks odav ja lihtne (mitteveekindel) pult, mida Osmandi foorumis välja hõigati: https://www.amazon.com/ACGAM-Bluetooth- ... B01NACKLKO

Seda või sarnast pulti saab aliexpressist ka ja isegivist odavamalt.See siis nn mänguri pult ja see auk puldil on näpu, mite lenksu jaoks. Seal hind isegi odavam ehk olematu peaaegu. Olen seda uurinud,kuid loobunud ostust
https://www.aliexpress.com/item/3305538 ... b201603_53

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 5489
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1185 korda
Tänatud: 258 korda

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 01 Veebr 2020, 23:46

Mul oli probleem ostetud Ulefon Armour X5 telefoniga ja seisnes see mälukaardis. Vahetades mälukaarti, hakkasid mõned rakendused andma teadet,et ühenda lahti arvutist,kuigi arvutit polnud isegi kunagi ühendatud. Teema oli hoopis selles, et see Ulefon jätab sees olnud mälukaardi nö mällu ja uue sisse pannes ,peab eelmiste mälukaartide andmed ükshaaval ära kustutama. Peale seda töötab kõik perfektset. Ma panin kiire 100+MB kaardi ja nüüd kõik toimib. Võibolla on ka teistel hiinakatel see probleem. Samsungil vaheta palju tahes SD kaarte midagi ei pea kustutama.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 6358
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 834 korda
Tänatud: 688 korda
Kontakt:

Moto-GPS mobiiltelefoni baasil 1.2.5

Lugemata postitus Postitas Macintosh » 12 Veebr 2020, 09:46

Konfiguratsiooni värskendus. Hakkan edaspidi neid versioonima ja lisan muutuste logi, et oleks aru saada, mis muutus. Kui keegi avastab midagi huvitavat, mis võiks siia nimekirja kuuluda või vastupidi, peaks eemaldama siis palun märku anda.

Vee-, tolmu- ja põrutuskindel MOTO-GPS mobiiltelefoni baasil: Versioon 1.2.5.


Muudatused

v 1.2.5
Lisatud hoiatus Kyocera telefoni juhtevaba laadimissüsteemi kohta

v 1.2.4
Ulefon Armor X2 asendatud Ulefon Armor X5-ga
Ulefon Armor X asendatud Ulefon Armor 5S-ga

v 1.2.3
täpsustatud Cubot Quest tehnilisi andmeid

v 1.2.2
Lisatud:

  • konkreetne, soovituslik, veekindel, juhtmevaba laadija. paksus 3,7 mm
  • lisatud USB toitelahendused
  • lisatud kaks telefoni
  • RAM otsiku ja hiina telefonihoidja paaritamist täpsustatud

Näidiskomplekt juhtmevaba laadimisega

  • Telefon: Ulefon armor X/DogeeS60/Ulefon Armor 6E/Cubot Quest
  • Hoidja: RAM® Quick-Grip™ XL
  • Laadija: Ascromy Ultra Slim QI Wireless Fast Charger
  • Toide: vt. allpool
  • Maksumus: ~ 210 - 360€

## 1. Telefonid
Teadaolevatest telefonidest on hea sobivusega naviks alltoodud valik. Toodud nimekiri baseerub kommuuniliikmete isiklikul kogemusel ja internetist loetul. Kõik toodud telefonid on veekindlad, põrutuskindlad ja päikese käes nähtavad ning kannatavad nii kõrgeid, kui madalaid õhutempereatuure. Seisval tsiklil, otsese, pealelangeva päikese käes kipuvad siiski üle kuumenema, liikudes mitte.

  • Ulefone Armor 52
    PLUSSID: juhtmevaba laadimine, kompass, mälu 4GB/64GB MIINUSED: pole kindatundlik H: ~ 190€

  • Ulefone Armor X5
    PLUSSID: hind, kindatundlik MIINUSED: Micro-USB pesa H: ~ 100€
    Nupuasetus pole sobilik Hondo telefonihoidjasse.

  • Ulefon Armor 3
    PLUSSID: 10300mAh aku, 64GB mälu, kompass MIINUSED: kaal 365g) H: ~ 260€

  • Doogee s60
    PLUSSID: juhtmevaba laadimine, kompass, USB-C) H: ~ 270€

  • Ulefon Armor 6E
    PLUSSID: juhtmevaba laadimine, kompass, USB-C) H: ~ 300€
    Nupuasetus on sobiv Hondo telefonihoidjasse.

  • Cubot Quest
    PLUSSID: õhuke (8.8mm), kompass, baromeeter, magnetomeeter, USB-C; 64GB mälu, kindatundlik MIINUSED: pisut vähem
    "karmtelefon" kui eelenevad H: 150€

  • CUBOT King Kong 3
    PLUSSID: kompass, baromeeter, magnetomeeter, USB-C; 64GB mälu, 6000mAh aku MIINUSED: puudub juhtmevaba laadimine H: 150€

  • DOGEE S70 Lite
    PLUSSID: kindasõbarlik, juhtmevaba laadimine, USB-C, programeeritav nupp, 10080mAh aku MIINUSED: raske 400g, robustne, paks 21mm H: ~ 150€

Armor 6E ja Cubot Quest sobivad ka igapäevaseks kasutamiseks telefonina. Ülejäänudtel on võimsust vähem ja igapäevases kasutuses võivad kohati läägida. Navigaatoriks sobivad ideaalselt kõik toodud telefonid ja on kordades kiiremad, kui näiteks Garmini motonavid.

#2. Hoidjad:
Hondo omad on parimad aga paraku ka kõige kallimad.

  • Hondo Garage Perfect Squeeze H:90€
  • Hondo Garage Juiced Squeeze (juhtmevaba laadimisega) H:180€ (pole vaja juurde osta laadijat)
  • RAM® Quick-Grip™ XL H: 20€. Mugav, saab ühe käega telefoni hoidjasse ja hoidjast välja https://www.rammount.com/part/RAM-HOL-PD4-238AU (Eestis müüb Streetmoto)
  • RAM X-Grip Large H: 35€ https://www.rammount.com/product-lines/x-grip (Eestis müüb Streetmoto)
    telefon tuleb kindlasti kinnitada "turvakummiga" sest vastasel juhul võib ta suurema põrutusega välja lennata.
  • Erinevad Hiinlaste valmistatud kinnitused pole 100% kindlad, sest ülaltoodud telefonid on kohati liiga paksud selleks, et täie veendumusega oma telefon nendele usaldada. Erandi moodustab Cubot Quest mis on teistest õhem ja kinnitub CNC hoidjasse ilusti.[/list]

Lenksu, klaasi, peelgli jne külge kinnitamise detailid ostab igaüks RAMi tootevalikust vastavalt vajadusele. Soovi korral on võimalik kombineerida Aliexpressis leiduvaid erinevaid kinnitusi aga rahaline võit on väike ning töökindluse tase sama või viletsam, kui RAM'i puhul.

#3. Juhtmed/laadijad

  • Magnetjuhtmed. https://www.aliexpress.com/item/32843849614.html
    Teeb elu lihtsamaks, pole vaja iga kord otsida, kus pistik asub. Oluline oleks, et on lapiku ühendusega (https://tinyurl.com/y54t9om8), muidu ei mahu telefoni ühenduspesasse sisse. Magnetjuhtmega ühendatuna pole USB pesa enam veekindel aga kui otsik silikooniga tihednada siis peaks tagama vihmakindluse. Pane tähele: Tsikli peal peab juhtmeid mitu varuks kaasas olema, sest juhtmed kipuvad üles ütlema ilma hoiatuseta.

#4. Toide

Sadula alla/SAE ühenduse otsa
https://www.aliexpress.com/item/32830010775.html
https://www.aliexpress.com/item/33059868958.html


Muud lahendused
#5. Stylus (kindaga telefoni kasutamiseks, kui telefon pole kindatundlik)
Pikk https://www.aliexpress.com/item/32872612530.html
Lühike https://www.aliexpress.com/item/32970995161.html

#6. Magnet (styluse hoidmiseks)
liimid ühe magneti telefoni aluse külge ja teise stylusele siis on alti käepärast. Ma paneks kaotamiskindluse saavutamiseks saba ka taha. Mõõt 7*2mm https://www.aliexpress.com/item/32959304015.html

Pael võib olla täitsa toredaks lisanduseks, kui tsikli suuremasse poriloiku külili keerad ja püsti tõstes avastad, et telefon jäi poriloiku. Või kui kasutad nn hiina hoidjat, mille puhul ei julge 100% kindel olla.


Neile, kes toitejuhtmetega möllata ei viitsi on saadaval 10000mAh telefonihoidja-akupank, tootjaks SENA

Kui tahta kombineerida hiina mobiilihoidjat ja RAM kinnitusi, siis võta need.

  1. Mobiilihoidja https://www.aliexpress.com/item/32901908797.html
  2. 1" RAMi pall https://www.aliexpress.com/item/32954406225.html (või https://www.rammount.com/part/RAM-B-337U või https://www.rammount.com/part/RAP-395T-BBU)
  3. Ostad BaltiC Poldist tollmõõdus poldi (vajab lühemaks lõikamist, kodus relakaga tehtav)

Kui on valida kas sigaretisüütja ja USB "junn" või valmis USB pistik lenksule, siis mina eelistan USB "junni". Miks?
Sest USB junne ostad peotäie paari euro eest ja kui üks üles ütleb võtad sadula alt või kotist uue. Kui installitud
USB ots üles ütleb siis alternatiive pole.

Pane tähele, et kui kasutad mõnd ülaltoodud hiinlaste toodetud telefonihoidjat siis kinnituskruvi peab alati jääma paremale. Kui installid vasakule siis see keerab end vibratsiooniga koos lahti. Praktikas proovitud, teooriat, et miks pole uurinud.


TELEFONIDE VALIKU KRITEERIUMID
Sobivate telefonide valikuks on kasutatud erinevadi allikaid: kasutajate tagasisidet, ülevaateid ja infokogusid. Sobivaid telefone on märkimisvärselt rohkem kui siin välja toodud. Me tegime lihtsuse huvides valiku. MotoGPS'iks sobiva telefoni valikukriteeriumid allpool.

Spoiler
Näita

Põhikriteerimumid

  • veekindel
  • tolmukindel
  • põrutuskindel
  • ekraan päikese käes nähtav
  • töötab kuumas ja külmas (vähemalt +45C ja -5C)
  • mälu vähemalt 32GB või 16GB ja SD kaardiga laiendatav
  • hind mitte rohkem, kui 300€. Soovitavalt 100-200€

Lisakriteeriumid

  • Qi laadimine
  • kindatundlikkus
  • USB-C pistik
  • kompass, magnetomeeter ja baromeeter
  • võimalikult madala resolutsiooniga ekraan: protsessor eraldab nii vähem soojust ja aku kestab kauem

Kui sulle jääb väheks meie juhendis toodud valikust siis allolevalt viitelt leiad põhjaliku loetelu.
https://mobiloscope.net/en/hardware/sma ... -IP68.html

Eraldi äramärkimist väärib Kyocera Duraforce ja Kyocera Duraforce 2, mis eelistatud navitelefon USA-s ja Kanadas. Euroopas on selle saadavus raskendatud ja seetõttu me seda ei saa soovitada. Juhul, kui siiski hangid ja soovid ka mobiilset internetti kasutada siis sobiv telefon on AT&T versioon. Pane tähele: Kyocera Duraforce Pro esimese mudeli juhtmevaba laadimine on enamus isenditel PMA tüüpi ja ei sobi enamlevinud Qi laadijatega. Ainult Verizoni versioon on QI laadimisega. Duraforce Pro 2 on teadaolevalt alati QI laadimisega..



joha123
Postitusi: 182
Liitunud: 20 Nov 2016, 19:11
Tsikkel: Suzuki VZ 800, DL1000
Asukoht: Saaremaa
Tänanud: 21 korda
Tänatud: 14 korda
Kontakt:

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus Postitas joha123 » 12 Veebr 2020, 20:14

joha123 kirjutas:
30 Jaan 2020, 19:59
Spoiler
Näita
urmas66 kirjutas:
29 Jaan 2020, 22:20

Olen paar päeva Ulefon Armour X5 telefoni nüüd sihipäraselt navigeerimiseks kasutanud.Seda küll autos ,aga mõned asjad on ikkagi selgeks loksunud.

Hea: Aku kestab päris hästi ilma laadimata. Täna lülitasin tel sisse 7.40 ja panin Sygicu sisse. Sõitsin sellega üsna palju linnas ringi ja kontori ees ka välja ei lülitanud. Vahepeal ekraan vist läks umbes 1,5-2 tunniks kinni,aga ülejäänud päeva oli sees. Peale lõunat kasutasin Waze. Sees oli ka sim ja kõik muud rakendused nagu FB,Gmail,Messenger olid ka nö töös. Ekraan on päris hea eredusega. Ekraani valgus oli pimedas ja hämaras suht maha tõmmatud(alla1/4) ja päeval umbes poole peal. No rohkem oli liiga hele ja häiriv. Koju jõudsin kella 18.30 paiku ja siis oli akut veel alles 15%. Tuli küll ette teade,et mine säästu režiimile ,aga ma ignoreerisin seda. Panin laadima ja umbes tunniga oli aku 68% ning kahe tunniga 100%. Ehk tsikli peal,kui vihma ei saja ja saab laadijas kasvõi mõned tunnid päevast olla,siis akuga saab päeva lõpuni hakkama. Ainult offline naviga ilmselt pole laadida vajagi.

Natuke häiriv: On see,et sellel telefonil on teksti suurendamine olematu. Ehk isegi näpuga autos on suht keeruline näiteks aadressi sisestada. Kindaga saab küll ekraanil navigeerida,kuid kindaga ei õnnestu peale äppide avamise ja zuumimise ilmselt muud midagi,sest kõik on liiga väike. Kas see on ka sama tootja teistel mudelitel nii,ei oska öelda, aga kui on, siis see poel just mugav. Teksti ja ka klahvide suurus suurimas versioonis on väiksem kui Samsungil üks kriips üle poole(keskmise) suuruse. Seal on vel vist 4 kriipsu suurima versioonini. Waze kasutades on tekstid kaardil kuidagi uduse võitu ehk kontrastsus on natuke kehv, tähed sulavad nagu üksteise sisse. Osmand+ ja Sygicu kaartidel on kõik ilus. Kõik teavitused ja muu on ilusti loetavad,selle puhul see suurus pole segav. Segav on see ainult sisestamisel.

Hetkel läheb see telo mul kevadet ootama, kuni saab ratta peal proovida.

loobusin Armorist kuna pidasin kaalu ja kogukust liigseks ja nüüd veel siis probleem tekstiga olnuks miinuseks. ja tundub, et aku poolest olen ka võidus- (hinnast rääkimata) ... aga omast siis: Qubot questi juures häirib mind ekraani ülitundlikus, ehk kui keegi helistab, võtad taskust aparaadi ja nagu muiste suvaliselt. siis selgub, et olen juba mingi korralduse ekraani kaudu andnud , vahel tükk nuputamist, kuidas see korraldus maha võtta... selliseid ootamatult väljakargavaid tööriistu jmuud ikka aega ajalt ilmub... ehk ekraan täis üllatusi... navigeerides ka pole pihta saanud selle tundlikkuse teemale, ehk nagu hiina keelega- iga nüanss oluline. näiteks võin sõrmega normaalse survega asju lohistada, suurendada jne ja siis mingi õhkõrna puudutusega ekraani närvipunkti käivitan uue protsessi ??? no kust ma teadma pidin, et see orgasmi esile kutsub :roll: aga vana asi oli olulisem ja mõtle siis kuda see tagasi saada. ... viitsiks rohkem uurida ,oleks targem.

Qubotiga ilmnenud 1 probleem. nimelt lülitab ta end täiesti välja peale aku täislaadimist. ootan veel enne kui Photopointi uurimisse saadan, ehk on ajutine nähtus.... kohati häirib ekraani ülitundlikus, vahel pole näpp kontaktiski kui juba trükib liigseid tähti... aga kindaga toksimisel on see jälle eeliseks.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 5489
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1185 korda
Tänatud: 258 korda

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 12 Veebr 2020, 22:28

joha123 kirjutas:
12 Veebr 2020, 20:14

Qubotiga ilmnenud 1 probleem. nimelt lülitab ta end täiesti välja peale aku täislaadimist. ootan veel enne kui Photopointi uurimisse saadan, ehk on ajutine nähtus.... kohati häirib ekraani ülitundlikus, vahel pole näpp kontaktiski kui juba trükib liigseid tähti... aga kindaga toksimisel on see jälle eeliseks.

Mul õde on ühe suure eletroonika(keti) poe juhataja ja ta hoiatas,et nii Qubotil kui Ulefonil on just tarkvaralisi probleeme oodata. Ma pole enda oma kasutanud rohkem ,kui 3-4 päeva autos navina ja siiani töötas laitmatult. Tema sõnul remont vahel aitab vahel mitte.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

morse
Postitusi: 741
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 92 korda
Tänatud: 101 korda

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus Postitas morse » 13 Veebr 2020, 02:26

Eriti äge ei ole mingi ebastabiilne Android...
Ma panin oma Kyocera siia müüki, kuna avastasin, et laadimine pole mitte QI vaid PMA - muus osas on küll väga korralik. Nüüd vaatan, et mittehiina telefonidega on väga kitsas valik: Kyocera uuem/kallim mudel, CATi väga kallid mudelid (S41 on puhtalt juhtmega laadimine)... Kas ma vaatan millestki mööda või ei olegi alla 400 euro midagi saada??? Stabiilsuse probleemide tõttu ma Jaapani telefoni Hiina omale eelistasingi. Kas osatakse veel midagi mittehiinakat soovitada, mis vastaks Maci kirjeldatud nõuetele ja oleks kindlasti QI laadimisega ning ei maksaks miljon?

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 5489
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1185 korda
Tänatud: 258 korda

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 13 Veebr 2020, 08:49

morse kirjutas:
13 Veebr 2020, 02:26

Eriti äge ei ole mingi ebastabiilne Android...
Ma panin oma Kyocera siia müüki, kuna avastasin, et laadimine pole mitte QI vaid PMA - muus osas on küll väga korralik. Nüüd vaatan, et mittehiina telefonidega on väga kitsas valik: Kyocera uuem/kallim mudel, CATi väga kallid mudelid (S41 on puhtalt juhtmega laadimine)... Kas ma vaatan millestki mööda või ei olegi alla 400 euro midagi saada??? Stabiilsuse probleemide tõttu ma Jaapani telefoni Hiina omale eelistasingi. Kas osatakse veel midagi mittehiinakat soovitada, mis vastaks Maci kirjeldatud nõuetele ja oleks kindlasti QI laadimisega ning ei maksaks miljon?

Ma ei ole küll midagi sellist leidnud.
Plaanisin CAT osta,aga õde tegi selle veel rohkem maha ,kui hiinaka või pigem ütles,et vahet pole. Enim tagasitoodud telefonid nende poes(Ülemiste keskuses). Väimehel on see kõige kallim S61 nüüd teist korda,tema kiidab,aga ligi 800€ naviks, pole vist teema kellelegi. Samas üks tuttav jälle ka sellega samaga hädas. Juhtmevaba laadimist pole neil ka ühelgi.
Hiinakaid on juhtmevaba laadimisega ju ka olemas,selles Maci nimekirjaski. Samas mina oma lahendusega hetkel rahul.Hea kindel(stabiilne ja ühekäega kasuatatav) ja laadimine pistikust olemas koguaeg.
Aga ega telefon ei pea kindlasti see üli kõva korpusega olema,piisab kui on IP68. Samas juhtmevaba laadimist on jälle ainult neil kallimatel.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Ronk
Postitusi: 1191
Liitunud: 10 Mai 2005, 20:44
Tsikkel: God DAMN 950 Seiklus
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 72 korda
Tänatud: 39 korda

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus Postitas Ronk » 13 Veebr 2020, 09:58

urmas66 kirjutas:
13 Veebr 2020, 08:49
morse kirjutas:
13 Veebr 2020, 02:26

Eriti äge ei ole mingi ebastabiilne Android...
Ma panin oma Kyocera siia müüki, kuna avastasin, et laadimine pole mitte QI vaid PMA - muus osas on küll väga korralik. Nüüd vaatan, et mittehiina telefonidega on väga kitsas valik: Kyocera uuem/kallim mudel, CATi väga kallid mudelid (S41 on puhtalt juhtmega laadimine)... Kas ma vaatan millestki mööda või ei olegi alla 400 euro midagi saada??? Stabiilsuse probleemide tõttu ma Jaapani telefoni Hiina omale eelistasingi. Kas osatakse veel midagi mittehiinakat soovitada, mis vastaks Maci kirjeldatud nõuetele ja oleks kindlasti QI laadimisega ning ei maksaks miljon?

Ma ei ole küll midagi sellist leidnud.
Plaanisin CAT osta,aga õde tegi selle veel rohkem maha ,kui hiinaka või pigem ütles,et vahet pole. Enim tagasitoodud telefonid nende poes(Ülemiste keskuses). Väimehel on see kõige kallim S61 nüüd teist korda,tema kiidab,aga ligi 800€ naviks, pole vist teema kellelegi. Samas üks tuttav jälle ka sellega samaga hädas. Juhtmevaba laadimist pole neil ka ühelgi.
Hiinakaid on juhtmevaba laadimisega ju ka olemas,selles Maci nimekirjaski. Samas mina oma lahendusega hetkel rahul.Hea kindel(stabiilne ja ühekäega kasuatatav) ja laadimine pistikust olemas koguaeg.
Aga ega telefon ei pea kindlasti see üli kõva korpusega olema,piisab kui on IP68. Samas juhtmevaba laadimist on jälle ainult neil kallimatel.

Just mõtlen sama, et ise navigeerinud juba pikemat aega Samsung A5 2017 aasta mudeliga. Töötab igas olus. IP68. Korralik ja katsetatud ROM. SIiamaani tulevad turvauuendused. Vihmaga näputundlikus suurepärane. Aku peab. Hea terav, kirgas ja selge ekraan. Alist talle mingi kangem kummikorpus ümber ja ideaalne asi...

...aga ilma QI-ta. Selle vastu aitaks ilmselt need kleebitavad QI laadija ja vastuvõtja, kuid kui see peaks katki minema, siis on vajadus ikkagi kaabel järgi torgata. Lisaks on ainult home nupp mehaaniline, kuid back ja akna nupp ekraanil.

Ehk hetkel ütleks et ideaalis ma näeks suurepärase navigeerimistelefonina Samsungi S7 tavalist seeriat (mitte edge, kuna testides läheb edge ekraan 4 korda väiksema survega katki).
Sellel on QI, vaatamata 2016 aasta väljalaskele siiani väga heade specidega. IP68. Samuti korralik ja katsetatud ROM ilma bugideta jne jne. Lisaks eelmainitud QI-le on see sisse talle juba ehitatud ning laadimispesa jääb vabaks. Miinusena jällegi ainult üks mehaaniline nupp ja microUSB pesa.
Järelturu hind 120-150€ hetkel. Korralik korpus ümber ja jällegi kukkumiskindlus saavutatud. Root ka veel peale lasta ja teha telefon muust programmides puhtaks.

Kui mööda vaadata mehaanilistest nuppudest, siis juba edasi minna S8 ja S9 poole lähevad ekraanid ainult suuremaks (üldised mõõtmed suhteliselt samas klassis S7-ga) ehk risk klaas katki saada on suurem. S8 hinnaklass järelturul 140-200€. S9 jään hetkel vastuse võlgu.

https://www.gsmarena.com/compare.php3?i ... hone3=8966

S7 ja S8 mudeleid toodeti ka Active versioonina mis tähendas MIL standardit nendel.

https://www.gsmarena.com/compare.php3?& ... hone3=9177

Miinusena pakuti seda vist ainult USA-s.


morse
Postitusi: 741
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 92 korda
Tänatud: 101 korda

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus Postitas morse » 13 Veebr 2020, 10:32

Ronk kirjutas:
13 Veebr 2020, 09:58

Ehk hetkel ütleks et ideaalis ma näeks suurepärase navigeerimistelefonina Samsungi S7 tavalist seeriat (mitte edge, kuna testides läheb edge ekraan 4 korda väiksema survega katki).
Sellel on QI, vaatamata 2016 aasta väljalaskele siiani väga heade specidega. IP68. Samuti korralik ja katsetatud ROM ilma bugideta jne jne. Lisaks eelmainitud QI-le on see sisse talle juba ehitatud ning laadimispesa jääb vabaks. Miinusena jällegi ainult üks mehaaniline nupp ja microUSB pesa.
Järelturu hind 120-150€ hetkel. Korralik korpus ümber ja jällegi kukkumiskindlus saavutatud. Root ka veel peale lasta ja teha telefon muust programmides puhtaks.

Kui mööda vaadata mehaanilistest nuppudest, siis juba edasi minna S8 ja S9 poole lähevad ekraanid ainult suuremaks (üldised mõõtmed suhteliselt samas klassis S7-ga) ehk risk klaas katki saada on suurem. S8 hinnaklass järelturul 140-200€. S9 jään hetkel vastuse võlgu.

https://www.gsmarena.com/compare.php3?i ... hone3=8966

S7 ja S8 mudeleid toodeti ka Active versioonina mis tähendas MIL standardit nendel.

https://www.gsmarena.com/compare.php3?& ... hone3=9177

Miinusena pakuti seda vist ainult USA-s.

Ma olen nüüd mitu aastat sihilikult katsetanud ja selle aja jooksul on ka S4 Active lenksul olnud. Nagu ma kusagil varem juba kirjutasin, siis too oli minu arvates kehv (kuna nii vana mudel, siis ma ei hakkagi eriliselt täpsustama). Kyocera on ikka kõvasti kobedam. Peamised eelised on muidugi üldine robustsus aga ennekõike ekraani toimivus vee all ning õhukese kindaga ja klahvide mugav käsitletavus kindaga. Kasutasin teda mitu korda nädalas kahe kuu jooksul ja Androidis mingeid bugisid ei paistnud. Hakka või jälle USAst importima... (Duraforce 2 on QI-ga).

Hiina telefonide korpus ja näitajad on samuti superhead. Minu arvates Samsungiga võrreldes matkateloks palju sobivamad. Aga kiiruga kokku pandud Android OSi erinevad vead on ilmselt reaalsus, millega selliste telefonidega peab arvestama. Lihtsalt ei tahaks, et mingeid päriselt suuri jamasid oleks (nagu ülalmainitud väljalülitamine).

Zumo oli sellesmõttes nii lollikindel, et keerasid kevadel süüte sisse ja ekraan läks heledaks. Kogu selle teema mõte siin on (minu arvates) see, et saaks telefoniga lahenduse samaväärseks/sarnaseks/paremaks... Kui asja tuumaks on õhuke taskutelefon, siis ma seda ideaalseks kaardimasinaks ei peaks...

EDIT: Lugesin uuesti teie arvamused üle ja küsin proaktiivsema poole pealt:
OK! Ütleme, et telefon ei pea ju lenksul teab mis teraskestas olema - ega ta seal otseselt vitsa ei saa ja kui laadimisluuk on kinni (QI puhul), siis on vee- ja tolmukindlus täitsa OK!
Loobume ka nuppudest (mul on Daytona juhtpult lenksul).
Aga kuidas näiteks S7 ekraan veega käitub? Kui näiteks kraani all kasutada, kas saab trükkida? Veel enam - kas hakkab viperusi tegema? Päris matkatelefonide ekraan on selleks mõeldud. Zumo oma ka.

EDIT2: S8 active on vist PMA laadimisega (sama, mis mu Kyocera). QI laadijaid on rohkem saada. Tavaline S7 ja S8 on vist QI.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 5489
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1185 korda
Tänatud: 258 korda

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 13 Veebr 2020, 11:00

A8 2018 ekraan märjalt väga hästi ei toiminud. Eelpoolmainitud A5 2017 oli mul ka ja on siiani naise käes,aga see kukkus nii õnnetult ,et tagumine korpus sai prao sisse ja ,seega pole enam veekindel. Aga see A5 on tõesti igati hea asi. Väga hea ekraani nähtavus ja kui veel mati kaitseklaasi ka peale paned siis lausa super.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

morse
Postitusi: 741
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: 690 Enduro R, Jawa 634, DR Big
Tänanud: 92 korda
Tänatud: 101 korda

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus Postitas morse » 13 Veebr 2020, 11:24

urmas66 kirjutas:
13 Veebr 2020, 11:00

A8 2018 ekraan märjalt väga hästi ei toiminud. Eelpoolmainitud A5 2017 oli mul ka ja on siiani naise käes,aga see kukkus nii õnnetult ,et tagumine korpus sai prao sisse ja ,seega pole enam veekindel. Aga see A5 on tõesti igati hea asi. Väga hea ekraani nähtavus ja kui veel mati kaitseklaasi ka peale paned siis lausa super.

Kas A5 ekraan toimib siis tõesti vee all?

Kasutaja avatar

Ronk
Postitusi: 1191
Liitunud: 10 Mai 2005, 20:44
Tsikkel: God DAMN 950 Seiklus
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 72 korda
Tänatud: 39 korda

Re: Moto-GPS mobiiltelefoni baasil

Lugemata postitus Postitas Ronk » 13 Veebr 2020, 11:37

urmas66 kirjutas:
13 Veebr 2020, 11:00

A8 2018 ekraan märjalt väga hästi ei toiminud. Eelpoolmainitud A5 2017 oli mul ka ja on siiani naise käes,aga see kukkus nii õnnetult ,et tagumine korpus sai prao sisse ja ,seega pole enam veekindel. Aga see A5 on tõesti igati hea asi. Väga hea ekraani nähtavus ja kui veel mati kaitseklaasi ka peale paned siis lausa super.

Jah tagumine klaas oli neil murekohaks. Olen ise lasknud vahetada 2 korda seda (korralikult liimiga ja OEM klaas). Pärast kummikorpuse panekut pole rohkem sellega muresid olnud.
Korpus ise selline https://www.aliexpress.com/item/3289891 ... hweb201603_

Vee all tõesti pole proovinud, kuna pole tarvidust olnud vee all telefoni kasutada :mrgreen: Pildistamiseks vee all on teised asjad (Olympus TG6 ja Sony FDR-X3000).
Vihmasajus töötas ta küll igatahes laitmatult. Siin ka üks testi video

Nagu enamustel veekindlatel telefonidel, millel avavused lahtised on, tekib pärast vee all käiku kõlaris ja mikrofonis nö summutatud heli. Seal vist miskine svamm vms mis vett saades paisub ja avad kinni paneb. Kuivades normaliseeruvad helid.




Vasta

Mine “Sõidu- ja lisavarustus”