Intercom

Kõik mis puudutab mootorratta sõiduks vajalikku varustust. Nii seda, mis mootoratturile selga käib, kui ka seda, mis usinad tsiklistid oma rataste külge kruvivad. Mootorratturi kiivrid, kindad saapad ja joped. Räägi mootorratturitega.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Ardilla
Postitusi: 1035
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tsikkel: Suzuki GSXR 600 VZR1800R
Tänanud: 68 korda
Tänatud: 68 korda

Intercom

Lugemata postitus #1 Postitas Ardilla » 25 Jaan 2018, 21:48

Heip!

Vajan teie nõu, et otsus langetada.

Mis kogemused on teil intercomidega. Sena on sihikul, 3s seljakotile + midagi endale. Siit ka küsimus: pange miskit kiraj, ma ei oska küsida...! :mrgreen:

Tegelt tahaks aru saada, kas Sena ühildub teiste süsteemidega näiteks AGV share?
Kuidas on muidu üleüldine tagasiside, kasutajakogemusepealt?
Jada.. jada... jada... jada...?



A voh veel lisan, üleliigne funktsionaalus väga vist ei ole huvitav ala voice control. Samas on huvitav teada kas ta meie laiustes reaalselt toimib?

PS: oskan ise ka googeldada aga kahjuks reklaam on teinud asja keeruliseks. Kõik ülistavad, tahaks reaalset kasutajakogemust. Hetkel olen kasutanud VOX funktsiooniga käiarääkiat aga see veits ei ole see, sest peab mikrofoni kuidagi mäkgaiverteipima ja kõrvas kõrvaklapp hakkab valutama mingi hetk...

Päikest ja pehmet kummi!

-Dimka-


Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3819
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 769 korda
Tänatud: 176 korda

Re: Intercom

Lugemata postitus #2 Postitas urmas66 » 25 Jaan 2018, 22:02

Siin seda teemat üle 10 aasta lahatud igast poosist.
viewtopic.php?f=11&t=4546&hilit=sides%C3%BCsteemidest&start=1050
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Ardilla
Postitusi: 1035
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tsikkel: Suzuki GSXR 600 VZR1800R
Tänanud: 68 korda
Tänatud: 68 korda

Re: Intercom

Lugemata postitus #3 Postitas Ardilla » 25 Jaan 2018, 22:05

Hehe no kas nüüd uus hea algus või aitäh et otsida aitasid :bsmile: :mrgreen:

Aga jah hetkel Sena VS AGV share fookuses.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3819
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 769 korda
Tänatud: 176 korda

Re: Intercom

Lugemata postitus #4 Postitas urmas66 » 25 Jaan 2018, 22:10

Mac on siin Sena asju katsetanud,äkki saab sulle midagi jagada.Ma ise siiani hiinakaga hakkama saanud,aga sai ka temalt paar head nõuannet Nolani suhtes.Kõike ei siin teemas läbikäinut ei jõua ju meeles pidada.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1406
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 96 korda

Re: Intercom

Lugemata postitus #5 Postitas simp » 25 Jaan 2018, 22:15

Senat julgen üldjoontes soovitada. Olen nii SMH-10'et kui 20S'i kasutanud. 30K'd pole jõudnud veel näppida.

Toda 3s'i aga ei soovitaks, tegu on tänaseks aegunud tehnoloogiaga. Enne ostu loe kindlasti mõttega väljatoodud spec'i https://www.sena.com/product/3s/#specs
Muidu läheb nii nagu siin: viewtopic.php?p=793116#p793116

AGV share'iga kogemusi pole, aga kiirelt guugeldades tundus ka suhtselt aegunud tehnoloogia olema. (max range 100 meetrit näiteks)

Kui tahad võin SMH-10'et proovida anda kevadel ja 20S'i niisama näppida.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Ardilla
Postitusi: 1035
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tsikkel: Suzuki GSXR 600 VZR1800R
Tänanud: 68 korda
Tänatud: 68 korda

Re: Intercom

Lugemata postitus #6 Postitas Ardilla » 25 Jaan 2018, 22:29

30 video tõin välja näitena pigem ongi valik seal 10 ja 20 vahel. Iseenesest ongi küsimus kas 10 ja 20 vahel on mingi oluline vahe? 3S i mõte ongi see, et saaks naisega karjumata otse suhelda, kui ta minust sõidu ajal 100m eemale satub hakkan vist uut naist otsima :D (must huumor). Hinnavahe ca 1oo € seadmete vahel. Samas kui ta teeb load nagu ta tahab siis on mõistlik kohe korralik seade tekitada.

AGV on jälle mõttetult kallis...
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 311
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 35 korda

Re: Intercom

Lugemata postitus #7 Postitas Ain » 25 Jaan 2018, 22:31

Kas see Sena 30K on suht uus toode?
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero3 ja Packtalk Bold sideseade.

Cardo kiivri sideseadmete, GoPro ja Garmini müük.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Ardilla
Postitusi: 1035
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tsikkel: Suzuki GSXR 600 VZR1800R
Tänanud: 68 korda
Tänatud: 68 korda

Re: Intercom

Lugemata postitus #8 Postitas Ardilla » 25 Jaan 2018, 22:33

Kuidas aku peab?
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1406
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 96 korda

Re: Intercom

Lugemata postitus #9 Postitas simp » 25 Jaan 2018, 22:42

Ardilla kirjutas:Kuidas aku peab?

Mõlemaga, nii 10'e kui 20'ega on nii, et reisipäevadel kahte täispikka päeva laadimiseta välja ei vea, alati jääb tund-paar puudu.
Ühe täispika päeva saavad kenasti hakkama. Öösiti tasub laadida.

Suvel igapäevaselt, kui ratas on ainus liiklusvahend, siis mul kestavad 2 nädalat kuni kuu.

Ain kirjutas:Kas see Sena 30K on suht uus toode?

Oktoober 2017
Kasutaja avatar

Teema algataja
Ardilla
Postitusi: 1035
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tsikkel: Suzuki GSXR 600 VZR1800R
Tänanud: 68 korda
Tänatud: 68 korda

Re: Intercom

Lugemata postitus #10 Postitas Ardilla » 25 Jaan 2018, 22:45

Täitsa arvestatav, sees mõttes väga ok
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 311
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 35 korda

Re: Intercom

Lugemata postitus #11 Postitas Ain » 25 Jaan 2018, 22:51

Siis meil siin ilmselt kellegil selle 30K-ga kogemusi veel pole..
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero3 ja Packtalk Bold sideseade.

Cardo kiivri sideseadmete, GoPro ja Garmini müük.
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5270
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 613 korda
Tänatud: 511 korda
Kontakt:

Re: Intercom

Lugemata postitus #12 Postitas Macintosh » 25 Jaan 2018, 23:39

(minu paar aasta tagasi kirjutatud ülevaade s20 kohta foorumis on endiselt kehtiv, otsi üles loe läbi, saad targemaks)
20S on hea ost, 20S Evo veel parem. Viimasel on antenn jäik "haiuim" ja seetõttu murdumiskindel, lisaks näpuotsatäis tehnoloogilisi värskendusi. Evo on mudeliuuendus. Kahe sõitja vaheliseks sideks peab aku koraliku sõidupäeva. Minu pikimad on olnud enam-vähem 12-13h. Side heli kvaliteet on ülihea ja kasutusmugavus tänu suurtele nuppudele käepärane. Häälkäsklusi pead jagama inglise keeles ning mõnest üksikust keeldub proua Sena lihtsalt aru saamast. Minu suust öelduna ei mõista ta kahte käsklust - "configuration" ja "music". Võta nüüd kinni, miks.

30K hinnagud mesh võrgu osas hetkel viletsad, eriti mis puudutab aku pidavusts. Kõik kasutajate ülevaated lokkavad rahulolu puudmisest. Bluetooth ühendus pidi olema üsna sama S20-ga. Senadega kipub tavaliselt nii olema, et esimesed ostjad on katsejäneste ja beetatestijate rollis. Ja alles seejärel triigitakse vead välja. Korduv muster kõikide varasemate toodetega. Ma ei näe, miks seekordne erinev peaks olema. 30K'd on sul vaja vaid siis kui sind huvitab mesh võrk, kõik muud asjad saad aetud BT ühendusega.

Ühenduvus teise tootja sideseadmetega unusta ära - kõik tootjad "mängivad" oma "liivakastis" ja lollitavad tarbijaid "universaaalse" ühendusega. Sena suhtleb ikka ja ainult korrralikult Senaga ja sama kehtib Cardo jt kohta.

Põhierinevused s10 ja s20 vahel on häälkäsklused (ainult s20), aku pidavus (12 vs 13 tundi), ühendatava grupi suurus (4 vs 8), ühendatavate seadmete arv (1 vs 3) ning side ulatus (1.2 vs 2km). Minu soovitus on s20 Evo aga ma kahtlen, et sa kahetsed, kui ostad s10. See on ka väga hea seade. Eriti, kui sa tahad ainult oma naisega intercomis suhelda.

Kui AVG Sharet plaanid osta siis võid raha samahästi kas kaminas ära põletada, hiinlastele viia või mulle tuua - nendel juhtudel on kulutus märkismisväärselt otstarbekam. :wink:
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

daub
Postitusi: 603
Liitunud: 17 Jaan 2010, 00:58
Tsikkel: F6C 1500
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 21 korda
Tänatud: 22 korda

Re: Intercom

Lugemata postitus #13 Postitas daub » 26 Jaan 2018, 08:19

Macintosh kirjutas:...Kahe sõitja vaheliseks sideks peab aku koraliku sõidupäeva. Minu pikimad on olnud enam-vähem 12-13h...

Kas pead silmas sidet kordagi katkestamata? Muidu on see ikka kahtlaselt lühike aeg.
Kui sa tahad igal juhul kruusa vältida, siis leiab kruus su üles.
Pilt
Kasutaja avatar

KIBU
Postitusi: 855
Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
Tsikkel: R1200GS Rally
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 26 korda
Tänatud: 48 korda

Re: Intercom

Lugemata postitus #14 Postitas KIBU » 26 Jaan 2018, 10:13

Macintosh kirjutas:(minu paar aasta tagasi kirjutatud ülevaade s20 kohta foorumis on endiselt kehtiv, otsi üles loe läbi, saad targemaks)
20S on hea ost, 20S Evo veel parem. Viimasel on antenn jäik "haiuim" ja seetõttu murdumiskindel, lisaks näpuotsatäis tehnoloogilisi värskendusi. Evo on mudeliuuendus. Kahe sõitja vaheliseks sideks peab aku koraliku sõidupäeva. Minu pikimad on olnud enam-vähem 12-13h. Side heli kvaliteet on ülihea ja kasutusmugavus tänu suurtele nuppudele käepärane. Häälkäsklusi pead jagama inglise keeles ning mõnest üksikust keeldub proua Sena lihtsalt aru saamast. Minu suust öelduna ei mõista ta kahte käsklust - "configuration" ja "music". Võta nüüd kinni, miks.


avastasin katsetades, et häälkäsklustest saab Sena paremini aru kui matkida võimalikult täpselt Sena enda hääldust. just sõna "music" oli see millega proovisin. vahepeal tundus, (kui nüüd mälu ei peta) et "stereo music" meeldis Senale rohkem kui lihtsalt "music".
mul on 20S EVO.
5248653
Kasutaja avatar

Teema algataja
Ardilla
Postitusi: 1035
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tsikkel: Suzuki GSXR 600 VZR1800R
Tänanud: 68 korda
Tänatud: 68 korda

Re: Intercom

Lugemata postitus #15 Postitas Ardilla » 26 Jaan 2018, 10:56

Se 30 K võlu hakkab siis eredalt helendama just siis kui KÕIK on 30K kasutajad. Ehk ta muutub aktuaalseks alles mõne aasta pärast.

Iseenesest on kõige olulisem fiatuur võime suhelda sõidu kaaslase/tega ja seljakotiga. Võttes arvesse, et enamus ajast sõidan kas üksi või max kahe kolmekesi (sõpradega) või siis oma naisega kes on seljakoti rollis, siis 30 K jaoks ma ei ole veel piisavalt küps.

Ehk esmasel enese kasutajakogemuse hindamisel olen enda jaoks välja toonud vajaduse suhelda grupikaaslastega, et ei tekiks seda effekti kus üks vajab kütust ja teine arvab, et sõidame hoopis kiiremini ja käed vaba süsteem. Isenesest see 1,2 ja 2 km tunduvad olevat ideaaltingimustes. Samas see paarisaja meetri teem võib tihtipeale olla väga oluline, kasvõi see, et karjud grupikaaslasele, et ta keeras valest kohast alla või teed ettepaneku kuskile maha keerata.

Mac kirjutas: ühendatava grupi suurus (4 vs 8), ühendatavate seadmete arv (1 vs 3) ning side ulatus (1.2 vs 2km). Need parameetrid on kaalumist väärt iseenesest arvestades, et hinnavahe ei ole röögatu aga siiski kui ostad 2 tükki siis tasub juba kaaluda. Siin tuleb siiski lähtuda grupi nõrgimast lülist nagu saan aru. Ehk kui minul on 20 ja sõbral on 10 siis ulatus on ikka tema peakomplekti järgi...

Muidugi see suletuse teema on suht jama, et, kui kõik sõbrad ostavad endale erineva tootja seadmed siis sisuliselt on kõik 2-300 euri investi teinuda aga saavad selle eest sisuliselt handsfree :)

Igaljuhul põnev teema. Mul sõps ka menetleb oma peas seda teemat hetkel :)

See on nagu PS3, 4 ja XBox :) PS 3 mänge ei saa mängida PS4-ga. PS mänge ei saa võrgus mängida koos Xboxi rahvaga kuigi mäng on sama. Kuradi rahaahned korporatsioonid :D
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3819
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 769 korda
Tänatud: 176 korda

Re: Intercom

Lugemata postitus #16 Postitas urmas66 » 26 Jaan 2018, 11:04

Ardilla kirjutas:Muidugi see suletuse teema on suht jama, et, kui kõik sõbrad ostavad endale erineva tootja seadmed siis sisuliselt on kõik 2-300 euri investi teinuda aga saavad selle eest sisuliselt handsfree :)


See suletuse teema on minu jaoks selleks argumendiks,et ei osta neid kalleid asju,sest handsfree+seljakotiga suhtlemise saab hiinkatega ka väga heal tasemel a´60€ paar.
Lisaks sellele veel võimalus suvalise teise hiinakaga side luua.
Täna on ka hiinakad olemas millega saab rohkem,kui ühe ühenduse samaaegselt luua.Minu oma on 2a jooksul laitmatult töötanud ja selle raha eest olena ma nõus kasvõi iga hooaeg uue (uuema-parema,sest need ka arenevad) toote ostma.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Ardilla
Postitusi: 1035
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tsikkel: Suzuki GSXR 600 VZR1800R
Tänanud: 68 korda
Tänatud: 68 korda

Re: Intercom

Lugemata postitus #17 Postitas Ardilla » 26 Jaan 2018, 11:12

https://bikeman.ee/matkavarustus/sidesusteemid/sena-10r

Väide:
Universalne sidesüsteem - ühildub teiste tootjate seadmetega

Reaalsus....
Kasutaja avatar

KIBU
Postitusi: 855
Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
Tsikkel: R1200GS Rally
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 26 korda
Tänatud: 48 korda

Re: Intercom

Lugemata postitus #18 Postitas KIBU » 26 Jaan 2018, 11:22

minuarvates ei ole õige vaadata Sena 30K kui Sena "uusimat mudelit" kuna Senal on sisuliselt kaks erinevat uusimat mudelit 30k ja 20s evo. 30k tuli küll viimasena välja aga ta on teise suunitlusega toode võrreldes 20s- iga, seega oluline sõna oleks pigem erinev mitte uuem. 30k on mõeldud "võrgus" kasutamiseks nagu ka cardo "pakis rääkimine". kuigi mõlemal on vana hea üksikühendus kah säilinud siis kogu aur on suunatud just "paki" või "võrgu" ehk paljude seadmete samaaegsele ühendusele. cardol töötavat "pack" väga ägedalt kuid kõik muu oli tuntavalt teisejärgulise tähtsusega ja ka töötas niimoodi "moepärast". vähemalt 30K omab küll kahte eraldi proset uuekooli võrgus ühenduse ja vanakooli seadmelt seadmele ühenduse jaoks kuid loogika ütleb, et kaks eraldi "asja" ühes korpuses... kui suure karjaga, kellel kõikidel samad seadmed kiivriküljes, ringi ei sõida siis oleks 30k sarnane valik nagu väikebuss (lux)sedaani asemel selleks, et paari sõbraga koos ringi sõita.
5248653
Kasutaja avatar

randel
Postitusi: 480
Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
Tsikkel: Africa Twin
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 27 korda
Kontakt:

Re: Intercom

Lugemata postitus #19 Postitas randel » 26 Jaan 2018, 11:35

Ma panen siia ka oma kogemuse kirja. Mul oli paar aastat kasutusel Sena 20S.
Sena puhul häiris kõige rohkem pidev teisest peakomplektist tulev kerge taustamüra tuulekohina ja kolinate näol. Tarkvara sai pidevalt uuendatud ja igasuguseid erinevaid seadeid katsetatud, aga korda ei saanudki. Väidetavalt on Sena süsteemis mikrofon kogu aeg lahti ja sealt see müra tulebki teise sõitja kõrva. Kui üksi sõitsin, probleemi polnud.
Eelmise hooaja alguses vahetasin ümber Scala Rider Packtalkile, sest enamus sõpru kasutab sama seadet. Packtalk pakub sedasama mesh-lahendust, mida Sena alles oma 30-seeriaga hakkas pakkuma. See tõesti toimib ja suvisel 5-nädalasel reisil suhtlesime oma neljase pundiga ilma igasuguste probleemideta. Mina olen oma praegse valikuga väga rahul.
Kindlasti on täna kõige olulisem küsimus peakomplekti valikul "mida mu sõidukaaslased kasutavad?" Sest kuigi nii Sena kui Cardo pakuvad universaalset intercomi, on see siiski rohkem selline teoreetiliselt toimiv lahendus.
Kui täna polegi plaanis kõiki seadme pakutavaid fumktsioone kasutada, siis mis saab siis, kui järgmiseks hooajaks on nõudmised kasvanud? Sel juhul tuleb ju kaks korda poodi minna. Seda enam, et algne investeering on hiljem kasutades ammu meelest läinud ja igapäevaselt loeb just kasutusmugavus.
Kasutaja avatar

KIBU
Postitusi: 855
Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
Tsikkel: R1200GS Rally
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 26 korda
Tänatud: 48 korda

Re: Intercom

Lugemata postitus #20 Postitas KIBU » 26 Jaan 2018, 12:16

Ardilla kirjutas:https://bikeman.ee/matkavarustus/sidesusteemid/sena-10r

Väide:
Universalne sidesüsteem - ühildub teiste tootjate seadmetega

Reaalsus....


proovisime sõbraga kord 20s ja packtalki siduda. garaasis. ühendusid, side toimis samamood nagu kahe packtalki vahel... tervelt mõnikümmend sekundit kuni järsku kuulsin packtalgiga kuularitest enda juttu ja sena mees ei kuulnud midagi.
kõikide nende ägedate funktsioonidega (häälkäsklused, kõikvõimalikud jagamised, leviulatus jne) tundub olevat niimoodi, et otseselt väita, et üldse ei tööta nii nagu manualis öeldud, oleks ülekohtune. sest vahest justkui nagu töötaks ju. kuid samas ideaalsest sooritusest on asi kaugel.(mõned asjad siiski on ka nii, et üldse ei tööta nagu manualis :D ) tegelt ei ole viimase 5 aastaga palju muutunud. sideseadmed suudavad hästi ühendada paar kaaslast, siduda ühe mobiiliga ja mängida sellest samast mobiilist muusikat, mängima linnas ja lähiümbruses raadiot ja ühildub naviseadmega häälkäskluste mahamängimiseks. ja seda kõike soovitatavalt mitte korraga. kõik muu mis kirjas, on selline pigem mööndustega töötav lisa. ja kuna need ägedad lisad teevad seadme keerulisemaks kui ta olla suudab siis tihti ei tööta ka need elementaarsed asjad nii nagu peab.
Pactalk ainult mööndustest koosneski kuigi lubatud oli palju ja ägedalt ja noh arvestades, et Sena nii palju ja ägedalt ei luba siis selle hinna eest võiks Sena ALATI teha mis palutakse.

ehk et kui reaalsusele silma vaadata siis hinda ja kvaliteeti kõrvutades on suht lollus neid kalleid seadmeid tänapäeva"hiinakatele" eelistada. kuna selle päriselt töötava osa teevad hiinakad ära 10 korda odavama hinna juures ja kallite margitoodete areng on äge suuresti vaid paberil. (või selles suunas mis mind isiklikult ei huvita nagu see võrgus suhtlemise võimalus).
Teisalt on ka vahest töötavad ja vaid manualis kirjas olevad lisad mänguasja puhul ägedad ja hinda väärt, isegi kui nende eest ebamõistlikult palju juurde tuleb maksta. :mrgreen:
PS. Urmas, ma tean et sina nii ei arva ja eelistad hiinakat! :bsmile:
5248653
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1406
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 96 korda

Re: Intercom

Lugemata postitus #21 Postitas simp » 26 Jaan 2018, 13:15

mesh tuleb hiinakatele ka kohe varsti, tegu pole mingi cardo/sena enda leiutisega, vaid Bluetoothi baasprotokolli järgmise versiooniga.

Muidugi nõme on see, et Sena vähemalt hetkel ei ole FW uuendusega mesh'i vanematele seadmetele lisanud, sest tegelikult riistvaras erinevusi pole :D
(va smh-10 ja teised mis BLE peal pole)

st, tegelt on võimalus, et ka 20s saab üks hetk omale meshi võimekuse juurde.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3819
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 769 korda
Tänatud: 176 korda

Re: Intercom

Lugemata postitus #22 Postitas urmas66 » 26 Jaan 2018, 13:34

Ma eelistaks midagi selle sarnast,nagu on CB(rekkades kasutatav lällar) või siis PMR ,aga sellel baasil ei ole midagi ,mis nagu oleks ka lihtne ja mugav kiivris kasutada.Ma oleks nõus kasutama ka mingit PTT nuppu rääkimiseks,kui saaks sellega kohe öelda kogu grupile mida vaja,kuulda eetris samal kanalil toimuvat jne.
Kuniks kõik toimub BT sagedustel,pole sealt ka mingit adekvaatset muutust võimalik saada.BT võiks olla nö lisana ainult telefoni,gepsu(ma ise häälkäsklusi ei kuula) ja PTT nupu ühendamiseks.Muu side ,aga vabal kanalil.Kui keegi midagi sellist teeb,siis ostaks ka nö kalli tootja margi toote.Seniks,aga jah valikus hiinakas,kui kõige parema hinna teenuse osutamise suhtega toode.KIBU jutt võtab asja väga tõeselt kokku ka minu vaatevinklist va eelviimane lause.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1406
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 96 korda

Re: Intercom

Lugemata postitus #23 Postitas simp » 26 Jaan 2018, 15:23

urmas66 kirjutas:Ma eelistaks midagi selle sarnast,nagu on CB(rekkades kasutatav lällar) või siis PMR ,aga sellel baasil ei ole midagi ,mis nagu oleks ka lihtne ja mugav kiivris kasutada.Ma oleks nõus kasutama ka mingit PTT nuppu rääkimiseks,kui saaks sellega kohe öelda kogu grupile mida vaja,kuulda eetris samal kanalil toimuvat jne.
Kuniks kõik toimub BT sagedustel,pole sealt ka mingit adekvaatset muutust võimalik saada.BT võiks olla nö lisana ainult telefoni,gepsu(ma ise häälkäsklusi ei kuula) ja PTT nupu ühendamiseks.Muu side ,aga vabal kanalil.Kui keegi midagi sellist teeb,siis ostaks ka nö kalli tootja margi toote.Seniks,aga jah valikus hiinakas,kui kõige parema hinna teenuse osutamise suhtega toode.KIBU jutt võtab asja väga tõeselt kokku ka minu vaatevinklist va eelviimane lause.


Sena koos SR10'ega https://www.sena.com/product/sr10/

Olen ise mõelnud selle testimisele, aga pole jõudnud uurida kas mu CB käsisaatja ühilduks sellega või mitte.
Viimati muutis simp, 27 Jaan 2018, 00:59, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

randel
Postitusi: 480
Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
Tsikkel: Africa Twin
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 27 korda
Kontakt:

Re: Interco

Lugemata postitus #24 Postitas randel » 26 Jaan 2018, 18:33

urmas66 kirjutas:Ma eelistaks midagi selle sarnast,nagu on CB(rekkades kasutatav lällar) või siis PMR ,aga sellel baasil ei ole midagi ,mis nagu oleks ka lihtne ja mugav kiivris kasutada.Ma oleks nõus kasutama ka mingit PTT nuppu rääkimiseks,kui saaks sellega kohe öelda kogu grupile mida vaja,kuulda eetris samal kanalil toimuvat jne.
Kuniks kõik toimub BT sagedustel,pole sealt ka mingit adekvaatset muutust võimalik saada.BT võiks olla nö lisana ainult telefoni,gepsu(ma ise häälkäsklusi ei kuula) ja PTT nupu ühendamiseks.Muu side ,aga vabal kanalil.Kui keegi midagi sellist teeb,siis ostaks ka nö kalli tootja margi toote.Seniks,aga jah valikus hiinakas,kui kõige parema hinna teenuse osutamise suhtega toode.KIBU jutt võtab asja väga tõeselt kokku ka minu vaatevinklist va eelviimane lause.


Selle asja nimi on Autocom http://autocom.co.uk/wired-motorcycle-communication-systems.html. Sinna juurde Kenwoodi professionaalne PMR ja asi toimib. Oleks vaid teistel sõpradel sama süsteem alles, kasutaksin siiani. Pea 10 aastat oli selline karp sadula all ja töötas. Ühenda vaid juhe ja sõida.
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 311
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 35 korda

Re: Intercom

Lugemata postitus #25 Postitas Ain » 26 Jaan 2018, 18:50

simp kirjutas:mesh tuleb hiinakatele ka kohe varsti, tegu pole mingi cardo/sena enda leiutisega, vaid Bluetoothi baasprotokolli järgmise versiooniga.

Muidugi nõme on see, et Sena vähemalt hetkel ei ole FW uuendusega mesh'i vanematele seadmetele lisanud, sest tegelikult riistvaras erinevusi pole :D
(va smh-10 ja teised mis BLE peal pole)

st, tegelt on võimalus, et ka 20s saab üks hetk omale meshi võimekuse juurde.

Eks see mis mingi tootja konkreetse seadme funksionaalsuseks teeb, sõltub suuresti tootja võimekusest. Hetkel tegelikult on ju nii, et Cardo tuli juba 2015 välja Packtalk-iga mis võimaldas DMC-d ja kuni 15 sõitjat(pärast paari tarkvara uuendust). Läks pea 3 aastat kuni Sena midagi sarnast suutis turule tuua.
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero3 ja Packtalk Bold sideseade.

Cardo kiivri sideseadmete, GoPro ja Garmini müük.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Ardilla
Postitusi: 1035
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tsikkel: Suzuki GSXR 600 VZR1800R
Tänanud: 68 korda
Tänatud: 68 korda

Re: Intercom

Lugemata postitus #26 Postitas Ardilla » 26 Jaan 2018, 20:20

Ain kirjutas:
simp kirjutas:mesh tuleb hiinakatele ka kohe varsti, tegu pole mingi cardo/sena enda leiutisega, vaid Bluetoothi baasprotokolli järgmise versiooniga.

Muidugi nõme on see, et Sena vähemalt hetkel ei ole FW uuendusega mesh'i vanematele seadmetele lisanud, sest tegelikult riistvaras erinevusi pole :D
(va smh-10 ja teised mis BLE peal pole)

st, tegelt on võimalus, et ka 20s saab üks hetk omale meshi võimekuse juurde.

Eks see mis mingi tootja konkreetse seadme funksionaalsuseks teeb, sõltub suuresti tootja võimekusest. Hetkel tegelikult on ju nii, et Cardo tuli juba 2015 välja Packtalk-iga mis võimaldas DMC-d ja kuni 15 sõitjat(pärast paari tarkvara uuendust). Läks pea 3 aastat kuni Sena midagi sarnast suutis turule tuua.



Nüüd on küsimus kuidas nad kõne kvaliteedi poolest erinevad? Kui vahet pole siis lasti liugu brändi pealt. Kui aga on ja Sena kasuks, siis Cardo kompenseeris vidinatega ja panustas kvantiteedile.

Mul on hetkel selline mulje, et Sena on selline ala lipulaev. Veeb on täis alternatiive. Isenesest hiinakaid ma väga ei usalda, täie austuse juures Urmase ees, samas tellisin endale SJ 4000 kaamera kellegi siinse soovitusi lugedes, lingilt mis kuskil siin foorumis jagati (äkki isegi Urmas jagaski?)j a ütlen, et ta on tõesti väga hea alternatiiv GoProle kui aku ära vahetada, kestab kaamera ca 2,5 h. Samas aegamööda tekib oma muresid, ala support ja softiuuendusega hakkas tekkima huvitavaid anomaaliaid SD kaardiga jne. Iseenesest video kvaliteet on üllatavalt ok arvestades, et ta maksis 89 euri siis selle raha eest on kaamerat 2 aasta jooksul hoolega ekspluateeritud küll ja veel. Ehk hiinaka peale võib minna kui oled selle sama müüa sama tükki enne käes hoidnud ja ise veendunud, et asi on toimiv. Samas, ei ole ikka päris see :)

SJ4000 päeval:



SJ4000 öösel



Teemasse tagasi tulles teises teemas käis läbi selline isend https://www.sena.com/product/10c/

Kvaliteedi taju:



Siin jälle on huvitav kudas aku elab :)

Hetkel olen juba suht 20 Evo usku :) Samas kuna neid on vaja 2 siis 10 on isenesesest väga hea hinna kvaliteedi kompromiss. Kas Evol on ainult see jäiga mikkeri variant, või saab seda juurde osta pehmena ?
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1406
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 96 korda

Re: Intercom

Lugemata postitus #27 Postitas simp » 26 Jaan 2018, 22:25

Ain kirjutas:
simp kirjutas:mesh tuleb hiinakatele ka kohe varsti, tegu pole mingi cardo/sena enda leiutisega, vaid Bluetoothi baasprotokolli järgmise versiooniga.

Muidugi nõme on see, et Sena vähemalt hetkel ei ole FW uuendusega mesh'i vanematele seadmetele lisanud, sest tegelikult riistvaras erinevusi pole :D
(va smh-10 ja teised mis BLE peal pole)

st, tegelt on võimalus, et ka 20s saab üks hetk omale meshi võimekuse juurde.

Eks see mis mingi tootja konkreetse seadme funksionaalsuseks teeb, sõltub suuresti tootja võimekusest. Hetkel tegelikult on ju nii, et Cardo tuli juba 2015 välja Packtalk-iga mis võimaldas DMC-d ja kuni 15 sõitjat(pärast paari tarkvara uuendust). Läks pea 3 aastat kuni Sena midagi sarnast suutis turule tuua.


Cardo tuli enne standardi release'i meshiga välja ja nimetab seda DMC'ks. Reaalselt on tegu BLE meshiga. Eks iga ettevõtte otsustab kas riskivad prerelease standardiga turule tulla või mitte. Sena ootas Meshiga turule tulekul BLE Meshi release'i ära, cardo mitte. Mõlemal lähenemisel on omad plussid miinused.

Sena 20s võimaldas juba sellel samal 2015 aastal suhelda kaheksal inimesel korraga. Packtalk tegutses tollel hetkel kuni kümne inimesega. See kaks inimest siia sinna ei ole nii suur erinevus ja kui me selle põhjal seadmeid võrdleksime, siis paneb CB/PMR igal juhul võistluse kinni.

Cardo tõstis limiidi viieteistkümnele 2016 aasta softiuuendusega. Kahjuks pole kodulehel firmware avaldamise kuupäeva, et näha kas uuendus lasti välja kevadel või sügisel.
Sena 30k tuli välja 2017 aastal, 3 Aastat on siinkohal ilmselge liialdus.

Senat sarjaks siinkohal ainult sellega, et tegelt saab softiuuendusega 20s'ile ja teistele BLE seadmetele ka meshi toe külge pookida. Poleks uut seadet vaja.

Täna seadet ostes ei tasu vaadata mis olukord 2015 aastal oli. Tänane olukord on see, et mõlemal on Meshi implementatsioon olemas. Sena oma vastab natuke rohkem standardile, cardo oma natuke vähem. Tänu sellele, et Sena ootas on neil rohkem funktsionaalsust mis hiljem spec'i lisati. Nt, piiramatu 'kuulajate' arv, lisaks 15'ele rääkijale. (kui me seda numbrit juba võrdleme)

Üldiselt Võiksid sa sellel teemal sõna võttes alati ära mainida, et oled Cardo edasimüüja. Siis on see fakt ka suvalisele lugejale kenasti teada.

Nüüd on küsimus kuidas nad kõne kvaliteedi poolest erinevad? Kui vahet pole siis lasti liugu brändi pealt. Kui aga on ja Sena kasuks, siis Cardo kompenseeris vidinatega ja panustas kvantiteedile.


Kõige tähtsam on, et kõlarid saaksid kiivris hästi paigutatud, teinekord tuleb paar korda ümber tõsta enne kui hästi paika saavad. Üldjoontes on kõnekvaliteet ja tehnoloogia sama. Põhiline erinevus on kasutajakogemuses(nuppude paigutus, loogika jne...)

Hetkel olen juba suht 20 Evo usku :) Samas kuna neid on vaja 2 siis 10 on isenesesest väga hea hinna kvaliteedi kompromiss. Kas Evol on ainult see jäiga mikkeri variant, või saab seda juurde osta pehmena ?


10'e poole ma täna enam ei vaataks, vähemalt mitte uuena. Enne võtaks mõne soovitatud hiinakatest. Kasvõi sellepärast, et 10 ei kasuta BLE'd, vaid tavalist bluetoothi.
20s'i klamber võimaldab mikrofone vahetada, minuteada peaks 20 Evo klamber sama olema. 20s'iga tulid kõik erinevad mikrofonid kohe ostes kaasa.

Kui ma täna seadet hakkaksin ostma, siis mõtleksin pmst kolmele asjale.

Kui tahaks niisama muusikat kuulata, telefoniga rääkida jne... võtaks mõne review'des soovitatud BLE hiinaka.
Kui minujaoks oleks mitme(4+) tegelasega rääkimine tähtis, siis vaataks Sena/Cardo poole.
Kui sõpradel on Cardod, võtaks Cardo. Kui sõpradel on Senad võtaks Sena. Kui sõpradel veel midagi pole, siis võtaks 30k.
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5270
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 613 korda
Tänatud: 511 korda
Kontakt:

Re: Intercom

Lugemata postitus #28 Postitas Macintosh » 26 Jaan 2018, 23:27

randel kirjutas:Sena puhul häiris kõige rohkem pidev teisest peakomplektist tulev kerge taustamüra tuulekohina ja kolinate näol. Tarkvara sai pidevalt uuendatud ja igasuguseid erinevaid seadeid katsetatud, aga korda ei saanudki. Väidetavalt on Sena süsteemis mikrofon kogu aeg lahti ja sealt see müra tulebki teise sõitja kõrva.

Senal on mikrofon kogu aja avatud ja selelst tingituna on erinevad kolinad läbi interkomi kuulda. Aga see on midagi, mis hakkab välja tulema alles maanteekiirusel (ja mitte iga tsikli peal). Linnas või mägiteedel sõites ma seda pole täheldanud. Samas olles varasemalt häälaktiveeringuga süsteeme kasutanud eelistan Senat. Tuulemüra vastu aitab see, kui kasutada kõrvatroppe (siis kahinad enam nii läbi ei kosta) või osta kaassõtjale hea, vaikne kiiver. Teine asi, mis märkimisväärselt aitab on mikrofoni asendi seadmine.

Ardilla kirjutas: Hetkel olen juba suht 20 Evo usku :) Samas kuna neid on vaja 2 siis 10 on isenesesest väga hea hinna kvaliteedi kompromiss. Kas Evol on ainult see jäiga mikkeri variant, või saab seda juurde osta pehmena ?

Mis sa silmas pead? Seal on pakis susia 3 eri tüüpi.

sena-20s-evo-single.png


KIBU kirjutas:ehk et kui reaalsusele silma vaadata siis hinda ja kvaliteeti kõrvutades on suht lollus neid kalleid seadmeid tänapäeva"hiinakatele" eelistada. kuna selle päriselt töötava osa teevad hiinakad ära 10 korda odavama hinna juures ja kallite margitoodete areng on äge suuresti vaid paberil.

Kahetusväärselt tõsi. Üks hiinakas, mis näeb enam-vähem välja nagu Sena s20 ühendub viimasega nagu võrdne võrdsega.

Ardilla kirjutas:Väide:
Universaalne sidesüsteem - ühildub teiste tootjate seadmetega
Reaalsus....


Unista edasi.

simp kirjutas:Muidugi nõme on see, et Sena vähemalt hetkel ei ole FW uuendusega mesh'i vanematele seadmetele lisanud, sest tegelikult riistvaras erinevusi pole :D
(va smh-10 ja teised mis BLE peal pole)

Kõik teavad, miks seda juhtunud pole ja ilmselt ei juhtugi.

simp kirjutas:Kui sõpradel on Senad võtaks Sena. Kui sõpradel veel midagi pole, siis võtaks 30k.

Ma siiski uuriks enne kuidas 30k kasutamise teglik kogemus on. Sena jaoks on harjumuseks saanud, et esimene laine kasutajaid tegeleb toote testimisega tegelikes oludes. Kogu sealt tulenev vastustus veeretatkse edasimüüja peale. Tugi mida Sena sel ajal ise pakub on natuke halvem kui väga vilets. Aga kui esimene laine on üle käinud ja vead väja triigitud siis on tegu esmaklaasilise tootega. Kui neti ringi tuhlata siis näed, et see "mudel" on rakednunud praktiliselt kõikide Sena toodete puhul. 20S Evo ja 20S on selles mõttes kindel valik, et keegi on sinu eest juba veotsinguga tegelenud. Aga kui sinus on vähegi katselenduri vaimu siis kindlasti 30K ...
Kasutajate väited on, et kõik muu töötab hästi aga mesh'i töökindlus ja voolutarve jätvad tõsiselt soovida.
(Kuna minus on katselenduri vaimu siis võimaluse tekkides ma proovin järgi.)
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 311
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 9 korda
Tänatud: 35 korda

Re: Intercom

Lugemata postitus #29 Postitas Ain » 27 Jaan 2018, 00:09

Mis puudutab seda 3 aastast vahet siis pidasin silmas järgmist loogikat- 2015 suvel oli minul Packtalk käes ja ka mitmetel tuttavatel(Cardo teatas Packtalki turuletulekust 2014 sügisel et 2015 alguses tuleb müüki). Ehk siis meil oli juba suvel reaalne kogemus sellest mismoodi see uus tehnoloogia töötab. Täna ei ole minuteada veel Eestis kellegil Sena uut seadet selles mõttes käes olnud, et ütelda mul on kogemused selle kasutamisel grupis. See kogemus võib tekkida võibolla nüüd talvel saanimeestel. Aga tsiklimeestel tekib reaalne kogemus vast suve alguseks.
2016 suveks sõitsime kogu oma pundiga Packtalkidega. Tegime kevadel paki valmis ja edasi oli kokku saades ainult sisselülitamise vaev. Enne seda olen ise kasutanud kõiki Cardo tipu seadmeid, et saada aimu mismoodi asjad käivad ja mis on mis. Ja julgen ikkagi väita et Cardo on kiivriside vallas tugev tegija ja suunanäitaja. Olen seda püüdnud ka alati teistega jagada. Juba 2011 aastal G4 seadmetega suhtlesime mäletamistmööda korraga 13 seadmega. Hiljem G9x iga oli tehas juba midagi ära piiranud. See oli siis ketis side- paras kepp tänasega võrreldes. Kui keegi oli telo külge ühendanud või kuskile eest ära sõitis siis kogu kampa uuesti tööle saada oli piin... Ma ei ole kunagi ütelnud et Sena või hiinakad on p***. Igale asjale on omad kasutajad ja sõltub see paljuski rahakotist ja maitsest ja paljuski sellest millega sõbrad sõidavad.
Sama on ka nende kaameratega. See on küll minu subjektiivne hinnang aga kui vaatan neid hiinakatega tehtud videosi siis mina selle kvaliteediga rahule ei jääks. Kui kasutada seda ainult nn. registraatorina on loomulikult hiinakas mõistlik. Aga kui tahad ikka vanaduses suure teleka taga istuda ja meenutada mida ja kus elus tehtud siis Gopro kvaliteedi üle minul põhjust viriseda pole. Mis sest et kasutan täna juba vanakest Hero3 Blacki. Aga lõpuks on kõik maitse asi..ja kõik mida ütlen ei peagi olema absoluutne tõde.
See mida keegi müüb ei puutu absoluutselt asjasse...Otsuse teeb ikka ostja. Ja arvan et tähtis on, et inimesed jagaksid omi reaalseid kogemusi mitte seda mis kuskil keegi kirjutas või rääkis.
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero3 ja Packtalk Bold sideseade.

Cardo kiivri sideseadmete, GoPro ja Garmini müük.
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5270
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 613 korda
Tänatud: 511 korda
Kontakt:

Re: Intercom

Lugemata postitus #30 Postitas Macintosh » 27 Jaan 2018, 00:32

simp kirjutas:
Ain kirjutas:Üldiselt Võiksid sa sellel teemal sõna võttes alati ära mainida, et oled Cardo edasimüüja. Siis on see fakt ka suvalisele lugejale kenasti teada.


Ain...kuidas on? Oled edasimüüja või mitte?
Juhul, kui oled siis on sinu teksti puhul tegu erapooliku sõnavõtuga ning iga Cardot puudutav postitus peaks ka sellekohase teatega algama. Vastasel juhul võib ülejäänud lugejatel jääda mulje, et sinu näol on tegemist pahaaimatu möödakäijaga.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee




Mine “Sõidu- ja lisavarustus”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist