Milliseid kiivreid tohib Eestis mootorrattaga sõites kanda?
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 1
- Liitunud: 19 Mär 2019, 11:38
Milliseid kiivreid tohib Eestis mootorrattaga sõites kanda?
Endal on kiiver olemas, kuid sõbra jaoks varu ei leidu. Kas tavaline bmx/ekstreemspordi kiiver sobiks?
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: Milliseid kiivreid tohib Eestis mootorrattaga sõites kanda?
oskar.p??rsim kirjutas: ↑19 Mär 2019, 11:40Endal on kiiver olemas, kuid sõbra jaoks varu ei leidu. Kas tavaline bmx/ekstreemspordi kiiver sobiks?
EI!
-
- Mode
- Postitusi: 1674
- Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
- Tsikkel: Kawaspa
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 127 korda
Re: Milliseid kiivreid tohib Eestis mootorrattaga sõites kanda?
Kood 111. Motokiiver
Nõuded: 1) motokiiver ja motokiivri visiir peavad vastama E-reegli nr 22 nõuetele;
2) pimeda ajal kasutatava mootorsõidukijuhi motokiivri visiiri läbipaistvus peab
olema vähemalt 80 % ja valge ajal kasutatava mootorsõidukijuhi motokiivri visiiri
läbipaistvus peab olema vähemalt 50 %.
Kui see nn. bmx-i kiiver vastab nõuetele, siis võid sõita. Aga tõenäoliselt ei vasta - bmx on mingi jalgratta sõit .... 50kmh vastu äärekivi kolp virutada pole päris see kui jalgrattaga vastu vineeri potsatada. Niguist schumacher miskise skoda fabia antenn ajude vahel olla pole eriti vahva.
Pange rahad kokku, 50€ saab täiesti okei kiivri, mitte just normaalse, aga kaugelt parema kui mingi velokoore.
See kah siuke asjalik kokkuvõte, lk6 hakkab kiivri jutt:
https://www.mnt.ee/sites/default/files/ ... _5mmbl.pdf
-
- Postitusi: 202
- Liitunud: 18 Aug 2015, 13:55
- Tsikkel: VX800, CB600F, R6, GS500
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 23 korda
Re: Milliseid kiivreid tohib Eestis mootorrattaga sõites kanda?
ECE 22.05 on võlusõna.
Tavaliselt on kiivri tagaküljel mingi kleebis vms, mis tõenäoliselt mainib ECE 22.05. Seal võib olla ka teisi, DOT, Snell jms.
Näiteks nii:
Kuskil kiivri küljes on ka konkreetne E-märgis, midagi taolist:
Mis number E järel on, ei oma tähtsust. See näitab, kus EU riigis see kontroll tehtud on. Kõik numbrid sobivad.
Kui E märgist pole, siis EUs ilmselt sellega sõita ei tohi.
Kuigi võidusõidu homologeeringud on tõenäoliselt rohkem kui head ka tänavasõiduks, siis kui keegi peaks kontrollima ja E märgist pole, võib ka sellest jama tekkida.
Ja mis on veel oluline, et kiivrist oleks kasu, tuleb ka kiivri rihm ALATI kinnitada! Ja mitte lihtsalt otsad kokku panna meeter lõuast allpool loksumas vaid ka kinni tõmmata, et hoiaks kiivrit peas kinni.
Kiiver peab olema ka õige suurusega. Ei tohi peas loksuda.
Kui lihtsalt jokk kiivrit tahta, siis mõne kasutatud lahtise kiivri (jet helmet) saab ilmselt suht kommiraha eest. Isegi uusi on võimalik alla 50€ eest saada.
Kui turvalisus huvitab, siis tasub kindlasti eelistada kinnist kiivrit.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.