PÕNEVAD RATTAD - WEIRD STUFF
Moderaator: Moded
-
Teema algataja
PÕNEVAD RATTAD - WEIRD STUFF
Tuginedes võõramaa allikatele on HD plaani pidamas, et ehitada trike, igatahes on välja uuritud US patendiametist, et HD on veel sellel kevadel ära kinnitanud kallutava traiki tootmisküpse mudeli!
-
Teema algataja
Lumebaik
Siin siis teine huvitav uudismudel kirjust maailmast...
Sakslastest disainerid: Tilmann Schlootz ja Oliver Keller on valmis saanud 500cc ATV mootori baasil tõelise off-road kulguri, mida juhitakse väidetavalt nii käte kui jalgade- ning edasiliikumine kummiroomikute abil. Loojad ise loodavad uudiskulguri kasutamist tulevase Paris-Dakar'i või Baja rallidel.
-
Teema algataja
NSU Roomik-baik
Kunagi nooremas eas, nii 23 aastat tagasi kui olin 15-16, juhtusin sõitma koos ühe teise Eesti mootor-ratta entusiastiga Tallinn-Peterburg'i (siis Leningrad) rongis ühes kupees ja sain kuulda palju põnevaid lugusid Eesti Uunikumide kohta. Sama mees, kelle nime kahjuks ei mäleta rääkis ka loo kahest Eesti soldatist, kes vähevõimuga Saksa sõjaväkke mobiliseeriti ning imeväel sealt jalga lasid, taas Eesti poole tegasi mõistagi. Olla need kaks selli siis ärandanud NSU roomiktsikli ja sellega siis mööda soid ja rabasid (alustades vististi Venest kusagilt) ääri-veeri Eesti poole kolistanud, ise muidugi Saksa vormis ja hirmul mis kole. Jõudsid ime läbi kagu Eestisse ja peitsid tsikli metsa. Hiljem väidetavalt käisid, ja kaevasid selle jaoks kääpa (suurema künka sisse) ja sinna ta jäi. Aastaid hiljem käinud seda masinat otsimas, aga loodus muutunud jne...
Seda võib ju järjekordseks "Rahvajutuks" lugeda, aga too isand, kes seda lugu rääkis, väitis igatahes, et vanahärrad olla väga siiralt vahetult temale seda lugu suure saladuskatte all paotanud (see oli veel 1985) ning üsna detailirohkelt tsikli ehitust kirjeldanud, nii et mine tea... Igatahes olla see ratas siiani kusagil Põlva-Räpina metsas leidmata...
Juhtusin lugema just ühte teist artiklit ja leidsin huvitava lingi mehest, kes ära restaureerinud sama tüüpi ratta ning meenutades toda omaaegset lugu, tuleb ikka väga tuttav ette küll. Neid masinaid olla toodetud plaanitava operatsiooni Barbarossa jaoks (Vene soode ja rabade läbimiseks luuretegevuse tarvis) oma 500, millest alles võib olla maailmas vaid 3-5 eksemplari maksimum. Siin toodud piltide autor väidab, et neid "Kettenkraden'eid" olla toodetud 8400 sõja ajal ning 500 peale sõda otstarbel vedada väikesemaid haubitsaid ja pukseerida kinnijäänud muid masinaid.
Ahjaa, need vanahärrad olid rääkinud veel, et nende mudelil olla ees olnud lisaks juhtrattale ka veel kahel pool esiharki vedrustusega suusad (talveoludes kasutamiseks siis)...
Pildid siin:
-
Teema algataja
Lennukimootoriga Baik
Siin siis veel üks Shedööver-Baik, väidetavalt Jesse James'i käe alt tulnud, radiaalmootoriga tsikkel. Väga stiilne minu meelest ja ilmselt täiesti tegijate sõiduomadustega...
Pildid siin:
Tervitades,
Nightrider
-
Teema algataja
Midagi BMW gurmaanidele
BMW boksereid fännavale tsiklirahvale vahelduseks ka mõni rariteet
Kui kaheksa silindrit jääb väheks, on V12 parim lahendus eksole. Siin siis üks seltsimees on võtnud BMW 750i V12 sissepritsemootori (sic!) ja asetanud selle spetsiaalselt konstrueeritud mootorrattale (pigem küll vastupidi ). HMS mootorrattakompanii Saksamaalt on sellega hakkama saanud, väites et lisaks võimsale mootorile töötab rattal veel kaks turbot, NOS jne...
-
- Postitusi: 241
- Liitunud: 23 Mär 2005, 10:22
- Tsikkel: GSX750F Rull
- Asukoht: Tallinn-Kuusalu-Loksa
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 11 korda
selline custom siis
viewtopic.php?f=14&t=63168&p=794583#p794583
Kristo
-
- Postitusi: 241
- Liitunud: 23 Mär 2005, 10:22
- Tsikkel: GSX750F Rull
- Asukoht: Tallinn-Kuusalu-Loksa
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 11 korda
kui ma ei eksi siis kas ehitaja/disainer oli mingi skandinaavlane veel....või taanlane
viewtopic.php?f=14&t=63168&p=794583#p794583
Kristo
-
- Postitusi: 241
- Liitunud: 23 Mär 2005, 10:22
- Tsikkel: GSX750F Rull
- Asukoht: Tallinn-Kuusalu-Loksa
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 11 korda
ja siis radiaalmootoriga veel üks tsikkel
rohkem juttu Link aga selleks peaks vist natuke keeli tundma
viewtopic.php?f=14&t=63168&p=794583#p794583
Kristo
-
Teema algataja
Hüdrostaatilise ajamiga Diisel-Baik
Jeff Parker ja Brian Okeefe on hakkam saanud järgmise huvitava tsikliga, hüdroajamiga diiseltsikliga, mis näeb ikka väga ehe välja arvestades sedavõrd eksootilist kombinatsiooni tsikli puhul. Mehed ise töötavad hüdroajamitega iga päev ja on ka suured tsiklientusiastid, sellest tulenevalt mõtlesid, kuidas oma tööd ja hobi ühendada ning tulemus on siin näha - üllatavalt lahe!
Baiki veab edasi Kubota 3 silindriline diiselmootor (omal juhtus kunagi olema samal jõuallikal väike metsaveotraktor), mis aga eriti haruldane, jõuülekanne on lahendatud hüdraulika (ehk surveõli) baasil (jällegi nagu seesama metsaveotraktor ), seega ei rihmasid, kette ega käigukastigi - lihtsalt hüdropump- ning mootorid.
Kiirust kontrollitakse nagu ikka traditsiooniliselt käepidemet keerates, samuti on paremal ka käsipidurihoob kuid "siduri" hoob avab hüdroõli läbivooluklapi, mis laseb õlil "vabalt tiirelda", et siis sel hetkel mitte ratast edasi viia (ristmikutel jne). Samuti on sel rattal vaid üks jalahoob paremal pool baiki, mis siis keskasendis on nn. neutraalis, ette liigutades avab see edasisuunalise- ning tagasiasendis tagurpidisuunalise liikumise ahela (tagurdamine)! Viimase puhul võib Jeff'i väitel saavutada teoreetiliselt sama kiiruse, mis edaspidigi sõites kuid rattale on paigutatud ka piiraja, et tagurdamine ei väljuks kontrolli alt !
See ratas pole mitte sugugi vaid nn. "vaatamisväärsuseks" loodud, Jeff tegelikult liikleb rattal iga päev väidab allikas! Tavapärane liiklemiskiirus on hüdrotsiklil 100-120 km/h kuid pole probleeiks arendada kiirusi ka üle 120, mis pole üldse paha 1123cc diiselmootori ja 240 kg ratta kohta, mis kannab 90 kg juhti. Paagis on ruumi 9 liitrile diislile ning selle all on veel teinegi paak hüdroõli tarvis. Läbisõidu vahemaa ühe tankimisega on pisut üle viieesaja kilomeetri, mis on pea 3 korda vähem kui tavliste tsiklite puhul samast kaalukategooriast.
Baik ise näeb üsna üllatavalt hea välja, eriti arvestades ülekandemehhanismi suhtelist keerukust (hüdrovoolikud-, torud-, pumbad, hüdromootorid jne.) rääkimata diiselmootorist endast. Tõesti, on olemas küllalt suurte firmade poolt seeriatoodetud ja "tootearendatud" tavarattaidki, mis tõele au andes ei näe pooltki nii head välja!
Jeff'i äripartner ehitab hetkel järgmist ratast esikmudeli baasil, peites seekord torud jmt. atribuutika juba katete alla eesmärgiga "puhastada" ratta välimust pisut askeetlikumaks.
Vanad on võtnud vaevaks isegi valmistada DVD selgitamaks kuidas kogu masinavärk tegelikult ikkagi töötab ning sisaldamaks ka kogu juppide loetelu, puhuks kui keegi soovi korral võtab ette sama atribuuti järele teha. Igal juhul on tegemist lugupidamistvääriva teoga kahe mehe poolt, ajendatuna soovist luua midagi "teistsugust" meeldigu siis tulemus või mitte!
-
Teema algataja
6800cc V-twin 3400cc silindri kohta!
Siin veel üks Sakslane maha saanud siis sellise rattaga:
6800cc - 3400cc silindri kohta... 350 hobust, 3 käiku edasi ja üks tagasi, 3.4 meetrit pikkust ning 395 kg. Sadul maast 80 cm ning kiirus piiratud elektrooniliselt 250 km/h. Moment 700 Nm pöördel 1900 1/min, võimsus: 350 HP (257 kW) pöördel 2800 1/min, võimsuse suhe kaalu: 1,2 kg/HP ( )
-
Teema algataja
petz61 kirjutas:need radiaalmootorid ju lennuki kolbmootorid päriselt.
olen näinud kunagi mingis ajakirjas pilti mootorrattast, mille jõuallikaks oli mingi väiksemat sorti kopteri turboreaktiivmootor ja vedu nagu korralikule tsiklile kohane ikka tagarattale.
seda mõtled äkki
et näed, juba 1949 mõtlesid geniaalsemad mehed "laiemas plaanis"
aga muidu, see vist oli see (150.000$, sõidab biodiisliga ja on maailma kiireim seeriaviisiliselt toodetud tsikkel ):
videolink siin:
http://www.martinandalex.com/images/Roc ... %20Bio.AVI
-
Teema algataja
Susser'i Skelett-Bike
Vana võttis kätte ja tegi oma esimese custom tsikli, elus polnud varem plekki tagunud kui uskuda allikaid ja vaat millise kunstiteosega hakkama sai: kusjuures kogu plekitöö katmiseks pole kasutatud grammigi pahtlit!
Ron Susser'i kohta rohkem siit:
-
Teema algataja
-
Teema algataja
Veel Susser'i loomingut
Veel Susser'i loomingut (kui vaid keegi seletaks kuidas esiratas pöörama on saadud ):
-
Teema algataja
-
Teema algataja
-
Teema algataja
-
Teema algataja
-
Teema algataja
-
Teema algataja
-
- Postitusi: 241
- Liitunud: 23 Mär 2005, 10:22
- Tsikkel: GSX750F Rull
- Asukoht: Tallinn-Kuusalu-Loksa
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 11 korda
viewtopic.php?f=14&t=63168&p=794583#p794583
Kristo
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.