PÕNEVAD RATTAD - WEIRD STUFF

Kõik mis puudutab mootorratta sõiduks vajalikku varustust. Nii seda, mis mootoratturile selga käib, kui ka seda, mis usinad tsiklistid oma rataste külge kruvivad. Mootorratturi kiivrid, kindad saapad ja joped. Räägi mootorratturitega.

Moderaator: Moded


Teema algataja
NightRider

PÕNEVAD RATTAD - WEIRD STUFF

Lugemata postitus Postitas NightRider »

Tuginedes võõramaa allikatele on HD plaani pidamas, et ehitada trike, igatahes on välja uuritud US patendiametist, et HD on veel sellel kevadel ära kinnitanud kallutava traiki tootmisküpse mudeli!

PiltPilt
PiltPilt

Viimati muutis NightRider, 01 Nov 2007, 21:25, muudetud 1 kord kokku.



Teema algataja
NightRider

Lumebaik

Lugemata postitus Postitas NightRider »

Siin siis teine huvitav uudismudel kirjust maailmast...

Sakslastest disainerid: Tilmann Schlootz ja Oliver Keller on valmis saanud 500cc ATV mootori baasil tõelise off-road kulguri, mida juhitakse väidetavalt nii käte kui jalgade- ning edasiliikumine kummiroomikute abil. Loojad ise loodavad uudiskulguri kasutamist tulevase Paris-Dakar'i või Baja rallidel. :twisted:

Pilt Pilt


Teema algataja
NightRider

NSU Roomik-baik

Lugemata postitus Postitas NightRider »

Kunagi nooremas eas, nii 23 aastat tagasi kui olin 15-16, juhtusin sõitma koos ühe teise Eesti mootor-ratta entusiastiga Tallinn-Peterburg'i (siis Leningrad) rongis ühes kupees ja sain kuulda palju põnevaid lugusid Eesti Uunikumide kohta. Sama mees, kelle nime kahjuks ei mäleta rääkis ka loo kahest Eesti soldatist, kes vähevõimuga Saksa sõjaväkke mobiliseeriti ning imeväel sealt jalga lasid, taas Eesti poole tegasi mõistagi. Olla need kaks selli siis ärandanud NSU roomiktsikli ja sellega siis mööda soid ja rabasid (alustades vististi Venest kusagilt) ääri-veeri Eesti poole kolistanud, ise muidugi Saksa vormis ja hirmul mis kole. Jõudsid ime läbi kagu Eestisse ja peitsid tsikli metsa. Hiljem väidetavalt käisid, ja kaevasid selle jaoks kääpa (suurema künka sisse) ja sinna ta jäi. Aastaid hiljem käinud seda masinat otsimas, aga loodus muutunud jne...

Seda võib ju järjekordseks "Rahvajutuks" lugeda, aga too isand, kes seda lugu rääkis, väitis igatahes, et vanahärrad olla väga siiralt vahetult temale seda lugu suure saladuskatte all paotanud (see oli veel 1985) ning üsna detailirohkelt tsikli ehitust kirjeldanud, nii et mine tea... Igatahes olla see ratas siiani kusagil Põlva-Räpina metsas leidmata...

Juhtusin lugema just ühte teist artiklit ja leidsin huvitava lingi mehest, kes ära restaureerinud sama tüüpi ratta ning meenutades toda omaaegset lugu, tuleb ikka väga tuttav ette küll. Neid masinaid olla toodetud plaanitava operatsiooni Barbarossa jaoks (Vene soode ja rabade läbimiseks luuretegevuse tarvis) oma 500, millest alles võib olla maailmas vaid 3-5 eksemplari maksimum. Siin toodud piltide autor väidab, et neid "Kettenkraden'eid" olla toodetud 8400 sõja ajal ning 500 peale sõda otstarbel vedada väikesemaid haubitsaid ja pukseerida kinnijäänud muid masinaid.

Ahjaa, need vanahärrad olid rääkinud veel, et nende mudelil olla ees olnud lisaks juhtrattale ka veel kahel pool esiharki vedrustusega suusad (talveoludes kasutamiseks siis)... :roll:

Pildid siin:
PiltPilt

Viimati muutis NightRider, 01 Nov 2007, 21:51, muudetud 2 korda kokku.

Teema algataja
NightRider

Lennukimootoriga Baik

Lugemata postitus Postitas NightRider »

Siin siis veel üks Shedööver-Baik, väidetavalt Jesse James'i käe alt tulnud, radiaalmootoriga tsikkel. Väga stiilne minu meelest ja ilmselt täiesti tegijate sõiduomadustega...

Pildid siin:
PiltPilt
Pilt

Tervitades,
Nightrider


Raigo
Postitusi: 1844
Liitunud: 29 Sept 2003, 19:23
Tsikkel: Iž Planetad, Iž Jupiterid
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas Raigo »

Lugege viimast Motomaaniat, seal on üks imelik ratast (heas mõttes) üleval YAMAHA FZR600XT


Teema algataja
NightRider

Midagi BMW gurmaanidele

Lugemata postitus Postitas NightRider »

BMW boksereid fännavale tsiklirahvale vahelduseks ka mõni rariteet :wink: :lol:

Kui kaheksa silindrit jääb väheks, on V12 parim lahendus eksole. Siin siis üks seltsimees on võtnud BMW 750i V12 sissepritsemootori (sic!) ja asetanud selle spetsiaalselt konstrueeritud mootorrattale (pigem küll vastupidi :lol: ). HMS mootorrattakompanii Saksamaalt on sellega hakkama saanud, väites et lisaks võimsale mootorile töötab rattal veel kaks turbot, NOS jne...

PiltPilt

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8783
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 130 korda
Tänatud: 326 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Pilt
700 hobust - 300mph


- - - -
Postitusi: 241
Liitunud: 23 Mär 2005, 10:22
Tsikkel: GSX750F Rull
Asukoht: Tallinn-Kuusalu-Loksa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 11 korda

Lugemata postitus Postitas - - - - »

Pilt
selline custom siis

Teen arograafmaalinguid Tallinnas. Kui huvi, anna teada. :bsmile:
viewtopic.php?f=14&t=63168&p=794583#p794583
Kristo
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8783
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 130 korda
Tänatud: 326 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Piipz »

selline oli 2007 helsinki motomessil ka:
Pilt


- - - -
Postitusi: 241
Liitunud: 23 Mär 2005, 10:22
Tsikkel: GSX750F Rull
Asukoht: Tallinn-Kuusalu-Loksa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 11 korda

Lugemata postitus Postitas - - - - »

kui ma ei eksi siis kas ehitaja/disainer oli mingi skandinaavlane veel....või taanlane :roll:

Teen arograafmaalinguid Tallinnas. Kui huvi, anna teada. :bsmile:
viewtopic.php?f=14&t=63168&p=794583#p794583
Kristo

- - - -
Postitusi: 241
Liitunud: 23 Mär 2005, 10:22
Tsikkel: GSX750F Rull
Asukoht: Tallinn-Kuusalu-Loksa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 11 korda

Lugemata postitus Postitas - - - - »

ja siis radiaalmootoriga veel üks tsikkel
Pilt

rohkem juttu Link aga selleks peaks vist natuke keeli tundma :lol:

Teen arograafmaalinguid Tallinnas. Kui huvi, anna teada. :bsmile:
viewtopic.php?f=14&t=63168&p=794583#p794583
Kristo

Teema algataja
NightRider

Hüdrostaatilise ajamiga Diisel-Baik

Lugemata postitus Postitas NightRider »

Jeff Parker ja Brian Okeefe on hakkam saanud järgmise huvitava tsikliga, hüdroajamiga diiseltsikliga, mis näeb ikka väga ehe välja arvestades sedavõrd eksootilist kombinatsiooni tsikli puhul. Mehed ise töötavad hüdroajamitega iga päev ja on ka suured tsiklientusiastid, sellest tulenevalt mõtlesid, kuidas oma tööd ja hobi ühendada ning tulemus on siin näha - üllatavalt lahe!

Baiki veab edasi Kubota 3 silindriline diiselmootor (omal juhtus kunagi olema samal jõuallikal väike metsaveotraktor), mis aga eriti haruldane, jõuülekanne on lahendatud hüdraulika (ehk surveõli) baasil (jällegi nagu seesama metsaveotraktor :lol: ), seega ei rihmasid, kette ega käigukastigi - lihtsalt hüdropump- ning mootorid.

Kiirust kontrollitakse nagu ikka traditsiooniliselt käepidemet keerates, samuti on paremal ka käsipidurihoob kuid "siduri" hoob avab hüdroõli läbivooluklapi, mis laseb õlil "vabalt tiirelda", et siis sel hetkel mitte ratast edasi viia (ristmikutel jne). Samuti on sel rattal vaid üks jalahoob paremal pool baiki, mis siis keskasendis on nn. neutraalis, ette liigutades avab see edasisuunalise- ning tagasiasendis tagurpidisuunalise liikumise ahela (tagurdamine)! Viimase puhul võib Jeff'i väitel saavutada teoreetiliselt sama kiiruse, mis edaspidigi sõites :twisted: kuid rattale on paigutatud ka piiraja, et tagurdamine ei väljuks kontrolli alt :twisted: !


See ratas pole mitte sugugi vaid nn. "vaatamisväärsuseks" loodud, Jeff tegelikult liikleb rattal iga päev väidab allikas! Tavapärane liiklemiskiirus on hüdrotsiklil 100-120 km/h kuid pole probleeiks arendada kiirusi ka üle 120, mis pole üldse paha 1123cc diiselmootori ja 240 kg ratta kohta, mis kannab 90 kg juhti. Paagis on ruumi 9 liitrile diislile ning selle all on veel teinegi paak hüdroõli tarvis. Läbisõidu vahemaa ühe tankimisega on pisut üle viieesaja kilomeetri, mis on pea 3 korda vähem kui tavliste tsiklite puhul samast kaalukategooriast.

Baik ise näeb üsna üllatavalt hea välja, eriti arvestades ülekandemehhanismi suhtelist keerukust (hüdrovoolikud-, torud-, pumbad, hüdromootorid jne.) rääkimata diiselmootorist endast. Tõesti, on olemas küllalt suurte firmade poolt seeriatoodetud ja "tootearendatud" tavarattaidki, mis tõele au andes ei näe pooltki nii head välja!

Jeff'i äripartner ehitab hetkel järgmist ratast esikmudeli baasil, peites seekord torud jmt. atribuutika juba katete alla eesmärgiga "puhastada" ratta välimust pisut askeetlikumaks.

Vanad on võtnud vaevaks isegi valmistada DVD selgitamaks kuidas kogu masinavärk tegelikult ikkagi töötab ning sisaldamaks ka kogu juppide loetelu, puhuks kui keegi soovi korral võtab ette sama atribuuti järele teha. Igal juhul on tegemist lugupidamistvääriva teoga kahe mehe poolt, ajendatuna soovist luua midagi "teistsugust" meeldigu siis tulemus või mitte! :roll:

PiltPilt
PiltPilt
PiltPilt
Pilt

Kasutaja avatar

korben
Postitusi: 328
Liitunud: 04 Dets 2006, 15:37
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas korben »

- - - - kirjutas:

kui ma ei eksi siis kas ehitaja/disainer oli mingi skandinaavlane veel....või taanlane :roll:

Tegemist siis soomlase Isto Kotavuopio Oomega rattaga, sellega mees juba maailmas palju kuulsust kogunud...


Teema algataja
NightRider

6800cc V-twin 3400cc silindri kohta!

Lugemata postitus Postitas NightRider »

Siin veel üks Sakslane maha saanud siis sellise rattaga:
PiltPilt
Pilt
6800cc - 3400cc silindri kohta... 350 hobust, 3 käiku edasi ja üks tagasi, 3.4 meetrit pikkust ning 395 kg. Sadul maast 80 cm ning kiirus piiratud elektrooniliselt 250 km/h. Moment 700 Nm pöördel 1900 1/min, võimsus: 350 HP (257 kW) pöördel 2800 1/min, võimsuse suhe kaalu: 1,2 kg/HP ( :shock: )


petz
Postitusi: 1443
Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas petz »

need radiaalmootorid ju lennuki kolbmootorid päriselt.
olen näinud kunagi mingis ajakirjas pilti mootorrattast, mille jõuallikaks oli mingi väiksemat sorti kopteri turboreaktiivmootor ja vedu nagu korralikule tsiklile kohane ikka tagarattale.


Teema algataja
NightRider

Lugemata postitus Postitas NightRider »

petz61 kirjutas:

need radiaalmootorid ju lennuki kolbmootorid päriselt.
olen näinud kunagi mingis ajakirjas pilti mootorrattast, mille jõuallikaks oli mingi väiksemat sorti kopteri turboreaktiivmootor ja vedu nagu korralikule tsiklile kohane ikka tagarattale.

seda mõtled äkki :lol:
Pilt

et näed, juba 1949 mõtlesid geniaalsemad mehed "laiemas plaanis" :roll:

aga muidu, see vist oli see (150.000$, sõidab biodiisliga ja on maailma kiireim seeriaviisiliselt toodetud tsikkel :P):
Pilt

videolink siin:
http://www.martinandalex.com/images/Roc ... %20Bio.AVI


Teema algataja
NightRider

Susser'i Skelett-Bike

Lugemata postitus Postitas NightRider »

Vana võttis kätte ja tegi oma esimese custom tsikli, elus polnud varem plekki tagunud kui uskuda allikaid ja vaat millise kunstiteosega hakkama sai: :shock: kusjuures kogu plekitöö katmiseks pole kasutatud grammigi pahtlit! :o

Pilt
Pilt
Pilt
PiltPilt

Ron Susser'i kohta rohkem siit:

http://www.ronsusser.com/vehicles.asp?c=a&id=836

Viimati muutis NightRider, 02 Nov 2007, 00:19, muudetud 3 korda kokku.

petz
Postitusi: 1443
Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas petz »

see kopterimootoriga oli ka klassiktüüpi ratas, aga natukene kaasaegsem, nii seitsmekümnendatest. ajakirjaks oli vist kas ida sakslaste jungend und technik või siis venelaste za ruljom. kes seda enam mäletab.


Teema algataja
NightRider

Lugemata postitus Postitas NightRider »

petz61 kirjutas:

see kopterimootoriga oli ka klassiktüüpi ratas, aga natukene kaasaegsem, nii seitsmekümnendatest. ajakirjaks oli vist kas ida sakslaste jungend und technik või siis venelaste za ruljom. kes seda enam mäletab.

Wow! see on uudiseks, pole kuulnud varem, ehkki Za-Ruljom'i loetud küll :P


Teema algataja
NightRider

Veel Susser'i loomingut

Lugemata postitus Postitas NightRider »

Veel Susser'i loomingut (kui vaid keegi seletaks kuidas esiratas pöörama on saadud :roll: ):

Pilt
Pilt


Teema algataja
NightRider

Atribuut

Lugemata postitus Postitas NightRider »

Pilt


Teema algataja
NightRider

Ratas

Lugemata postitus Postitas NightRider »

Pilt

Kusjuures vana sõidab ja mitte halvasti


Teema algataja
NightRider

Ta liigub siiski...

Lugemata postitus Postitas NightRider »

Pilt


Teema algataja
NightRider

Laisa Ameeriklase Muru-Baik

Lugemata postitus Postitas NightRider »

Pilt


Teema algataja
NightRider

Järjekordne "Vene Ime"

Lugemata postitus Postitas NightRider »

Järjekordne "IMV", ehk Isemajandav Venemaa :lol:
Pilt


Teema algataja
NightRider

Midagi Rollerimeestele :lol:

Lugemata postitus Postitas NightRider »

Midagi Rollerimeestele :lol:

Pilt


Teema algataja
NightRider

Alligaator

Lugemata postitus Postitas NightRider »

PiltPilt


Teema algataja
NightRider

Mite Babe Bike

Lugemata postitus Postitas NightRider »

Mite Babe Bike :lol:

Pilt


dubweiser
Postitusi: 484
Liitunud: 08 Apr 2005, 23:58
Tsikkel: bmw r1150 gs adventure

Lugemata postitus Postitas dubweiser »

- - - - kirjutas:

kui ma ei eksi siis kas ehitaja/disainer oli mingi skandinaavlane veel....või taanlane :roll:

pole siin imestada midagi. skandinaavia toote- tööstusdisain on juba kuue- seitsmekümnendatest ajalukku kirjutatud.


- - - -
Postitusi: 241
Liitunud: 23 Mär 2005, 10:22
Tsikkel: GSX750F Rull
Asukoht: Tallinn-Kuusalu-Loksa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 11 korda

Lugemata postitus Postitas - - - - »

veel kondi-tsikkleid
Link1

Link 2

Pilte ei lase miskipärast lisada :roll:Pilt

Teen arograafmaalinguid Tallinnas. Kui huvi, anna teada. :bsmile:
viewtopic.php?f=14&t=63168&p=794583#p794583
Kristo
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Sõidu- ja lisavarustus”