Sidesüsteemid mootorrattal
Moderaator: Moded
No nii. Autocom soetatud ja tsiklikle paigaldatud.
Esialgsete põgusate testide põhjal väidan, et tegemist on väga hea asjaga.
Ka Cobra saatja õnnestus külge ühendada. Kasutasin ühendamiseks Cobra peakomplekti ja saatja vahele tulevat juhet (seda kus üks osa selline keerdus on) ja jootekolbi.
Andke teada kui keegi sama probleemi ees on ja täpsemat infot soovib.
Esialgsete põgusate testide põhjal väidan, et tegemist on väga hea asjaga.
Ka Cobra saatja õnnestus külge ühendada. Kasutasin ühendamiseks Cobra peakomplekti ja saatja vahele tulevat juhet (seda kus üks osa selline keerdus on) ja jootekolbi.
Andke teada kui keegi sama probleemi ees on ja täpsemat infot soovib.
-
- Postitusi: 2391
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 24 korda
Õnnitlused korraliku süsteemi paigalduse puhul. Ära siis unusta saatjat 3.13 kanali peale reguleerimast .
terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Viimati muutis kris., 01 Sept 2005, 20:02, muudetud 1 kord kokku.
Riding with a King!
-
Teema algataja
Võrdlust StarCom1 ja Autocom süsteemide helis saab uurida: http://www.starcom1.com/competitors.htm
Tegemist salvestistega, testi tingimused samas selgitatud.
Tegemist salvestistega, testi tingimused samas selgitatud.
Ärge palun võtke järgnevat traditsioonilise hype-jutuna:Siinpuhul on Autocomi VOX tundlikkus reguleeritud selgelt valesti.
Kuna olen ise üks vähestest, kellel kogemus nii Autocom'i kui StarCom1 süsteemide installeerimisest ja kasutamisest, toon siinkohal lihtsalt ära kogemuspõhise faktide rea, mõtlemise ränga ja valusa töö jätan lahkelt lugeja teha
Autocom:
Plussid:- väga hea PTT nupp
- VOX funktsiooni toimimine LINNAKIIRUSTEL (hoiab kanali kenasti kinni)
- Side Tone funktsioon (oma hääle kuulmine) LINNAKIIRUSTEL
- juhtmete suured pistikud (kindas käega hea ühendada)
Miinused:
- hind
- mürasummutussüsteem võiks olla parem
- Nokia mobiiltelefonidega kvaliteetne sobitamine on PIA
- VOX funktsiooni toimimine LINNAKIIRUSTEL (nõme on linnasõidul kiivris karjuda, kui VOX on timmitud 110+ kmh kiirusele)
- Side Tone funktsioon (oma hääle kuulmine) MAANTEEKIIRUSTEL (tuulekrõbin on üsna ärritav, sest see on kuulda oma kuularites ka siis, kui sõidad üksi)
- kõne kvaliteet (kõneleja hääl tehakse kuidagi peenikeseks)
- kõne helinivood pole võimalik piisavalt reguleerida (on 2 taseme astet ainult)
- patareitoitel mõttetu
- võiks olla enam AUX sisendeid teiste heliallikate jaoks
StarCom1:
Plussid:
- heli kvaliteet (tämber ei muutu)
- kõne helinivood saab reguleerida
- mürasummutussüsteem
- Side Tone (oma hääle kuulmine) puudumine (sõites palju üksi ei ole vaja kuulata tuulekrabinaid)
- otstarbekohased mikrofonid nii kinnise, avatava kui lahtise ja isegi "brain cap" kiivri tarbeks
- hind
Miinused:
- PTT nupul puudub VOX-OFF-asendi lüliti
- patareitoitel mõttetu
- võiks olla enam AUX sisendeid teiste heliallikate jaoks
MD/Erik
p.s. Tallinna Motodepoos on toimiv StarCom1 seade koos kuularite-mikritega varustatud lahtiste kiivrite paariga, võimalus proovida asja ise.
-
- Kaupmees
- Postitusi: 527
- Liitunud: 25 Mai 2004, 11:15
- Tänatud: 42 korda
- Kontakt:
Mürasummutussüsteem on Autocom Pro-sarjal aktiivne, lahjematel sarjadel passiivne. Ja kui Pro-sarja mürasummutuse kohta öelda, et see on kehvapoolne, siis peaks kontrollima, kas kiiver ikka sai pähe pandud :)MOTODEPOO kirjutas:
Miinused:
- mürasummutussüsteem võiks olla parem
- VOX funktsiooni toimimine LINNAKIIRUSTEL (nõme on linnasõidul kiivris karjuda, kui VOX on timmitud 110+ kmh kiirusele)
- Side Tone funktsioon (oma hääle kuulmine) MAANTEEKIIRUSTEL (tuulekrõbin on üsna ärritav, sest see on kuulda oma kuularites ka siis, kui sõidad üksi)
- kõne kvaliteet (kõneleja hääl tehakse kuidagi peenikeseks)
VOX funktsioon toimib linnakiirustel väga hästi, kui see on korralikult välja häälestatud ja mikker õiges kohas.
Side Tone funktsioon on vajalik selleks, et ise teadlik olla, millal VOX rakendus. Ilma selleta võid teinekord rääkida pika jutu ära, ilma et tagareisija seda üldse kuuleks. Ja mis puutub tuulekrõbinat, siis rõhutaks veel kord VOX-i häälestust. Kanal ei avane, kui see on häälestatud õigesti. Ja kui see on häälestatud valesti, peavad seda krõbinat kuulma lisaks endale ka veel tagareisija, raadiosaatja olemasolul ka teised eetris olijad. Seega ei saa seda kuidagi lugeda miinuseks, vaid pigem häälestus-paigaldusveaks.
Mis puutub kõne kvaliteedi peenemaks tegemist, siis madalaid sagedusi suurematel kiirustel (50km/h ja rohkem) niikuinii ei kuule, küll aga neelab madalsageduse edastamine rohkem voolu. Patareitoitel väheneks seega kasutamisaeg. Nii, et igal asjal on oma mõte ...
-
- Postitusi: 2391
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 24 korda
Testid sõltuvad ilmselt palju ka kasutatud kiivri ja ratta tüübist (ei ole ühtegi eelnevat testi linki lugenud).
Enda kogemusest Shuberti avatavaga võin öelda et olen leidnud Autocom-l VOX sätingu mille puhul toimib normaalselt nii linnakiirusel kui ka 160km/h. Üle selle kiiruse peab nii või teisiti karjuma hakkama. Tõsi - mikrofon peab üsna suu ligidal olema, praktiliselt vastu huuli. Kuidas StarCom-l, ilmselt sama?
Aga mobiili ühendamine on Autocom-l hullemgi kui PIA. Endal lahendatud lahtisidestustrafo abil ... mitte kõige odavam vidin .
terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Enda kogemusest Shuberti avatavaga võin öelda et olen leidnud Autocom-l VOX sätingu mille puhul toimib normaalselt nii linnakiirusel kui ka 160km/h. Üle selle kiiruse peab nii või teisiti karjuma hakkama. Tõsi - mikrofon peab üsna suu ligidal olema, praktiliselt vastu huuli. Kuidas StarCom-l, ilmselt sama?
Aga mobiili ühendamine on Autocom-l hullemgi kui PIA. Endal lahendatud lahtisidestustrafo abil ... mitte kõige odavam vidin .
terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Riding with a King!
Mis probleemid selle mobiili ühendamisega on?
Endal seisab see operatsioon veel ees. Kujutasin ette, et pole muud kui sobiv adapter muretseda mis mobiilile külge käib. Sealt edasi juba Autocomiga kaasa tulnud juhmega Autocomi külge.
Autocomi manuaalis väidab vähemalt, et nii peaks asi toimima. Osa telefone võib ühendada isegi otse, ilma adapterita. Näiteks Nokia 3210.
Olen siis valesti aru saanud?
Miks näiteks seda lahtisidestustrafot eraldi vaja on?
Endal seisab see operatsioon veel ees. Kujutasin ette, et pole muud kui sobiv adapter muretseda mis mobiilile külge käib. Sealt edasi juba Autocomiga kaasa tulnud juhmega Autocomi külge.
Autocomi manuaalis väidab vähemalt, et nii peaks asi toimima. Osa telefone võib ühendada isegi otse, ilma adapterita. Näiteks Nokia 3210.
Olen siis valesti aru saanud?
Miks näiteks seda lahtisidestustrafot eraldi vaja on?
-
- Postitusi: 2391
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 24 korda
1) Autocom-i originaal adapteriga ei taha kaupmehed kaubelda, vähemalt veel mõni aeg tagasi oli nii.
2) Autocom-i sisendis on 3 otsa, Nokia HF väljundis 4 otsa. Millised Nokia HF pistiku otsad tuleks kokku ühendada? Ütlete et massid? Vale vastus. massi ei ole kuna mõlemad on diferentsiaal signaalid ehk ilma massita.
terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
2) Autocom-i sisendis on 3 otsa, Nokia HF väljundis 4 otsa. Millised Nokia HF pistiku otsad tuleks kokku ühendada? Ütlete et massid? Vale vastus. massi ei ole kuna mõlemad on diferentsiaal signaalid ehk ilma massita.
terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Riding with a King!
et siis ossin omale kunagi tavalise intercomi (ka neeme myyb sjuukest miski paarisaja krooniga) nyyd ossin 25 euriga kaks pmr jaama, yhildusid laksust selle vana intercomiga ja ka vox töötab. Proovitud linnas - ca 3 km jookseb vabalt. Helikvaliteet on aga selles louis i intercomis kinni. niisiis kokku hind - 45 euri ja asi töötab. max kuuldavus kuskil 90 km/h , a see sõltub mikrist ja klappidest.
Telefon 56681119
lisavarustuseks GSR600
lisavarustuseks GSR600
palju see mitte kõige odavam vidin maksab ja kust seda saab?kris. kirjutas:Aga mobiili ühendamine on Autocom-l hullemgi kui PIA. Endal lahendatud lahtisidestustrafo abil ... mitte kõige odavam vidin .
mis siis juhtub kui lihtsalt panna 2 otsa omavahel kokku? äkki töötab? või on kindel, et ei tööta?kris. kirjutas:2) Autocom-i sisendis on 3 otsa, Nokia HF väljundis 4 otsa. Millised Nokia HF pistiku otsad tuleks kokku ühendada? Ütlete et massid? Vale vastus. massi ei ole kuna mõlemad on diferentsiaal signaalid ehk ilma massita.
-
- Postitusi: 2391
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 24 korda
Tevalost näiteks, tellima peab, nx100.- EEK.marguspp kirjutas:palju see mitte kõige odavam vidin maksab ja kust seda saab?kris. kirjutas:Aga mobiili ühendamine on Autocom-l hullemgi kui PIA. Endal lahendatud lahtisidestustrafo abil ... mitte kõige odavam vidin .
Aga proovi järgi kui ise meistrimees oled. Osade Nokia mudelitega "peaaegu" et töötabki, võibolla Sinu jaoks igati OK lahendus ...marguspp kirjutas:mis siis juhtub kui lihtsalt panna 2 otsa omavahel kokku? äkki töötab? või on kindel, et ei tööta?kris. kirjutas:]2) Autocom-i sisendis on 3 otsa, Nokia HF väljundis 4 otsa. Millised Nokia HF pistiku otsad tuleks kokku ühendada? Ütlete et massid? Vale vastus. massi ei ole kuna mõlemad on diferentsiaal signaalid ehk ilma massita.
mind ennegi liigse täiuslikkuse tagaajamiselt tabatud .
terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Riding with a King!
Tere! Äkki viitsid kriitseldada põhimõtte skeemi kuidas asja käima saidkris. kirjutas:1) Autocom-i originaal adapteriga ei taha kaupmehed kaubelda, vähemalt veel mõni aeg tagasi oli nii.
2) Autocom-i sisendis on 3 otsa, Nokia HF väljundis 4 otsa. Millised Nokia HF pistiku otsad tuleks kokku ühendada? Ütlete et massid? Vale vastus. massi ei ole kuna mõlemad on diferentsiaal signaalid ehk ilma massita.
terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
lahtisidestustrafodega. Tundub, et mul sama probleem.Süsteemiks küll
Intercom AE 500 kuid sellelgi 3 otsa- Nokia HF 4 otsa vastu.
-
- Postitusi: 2391
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 24 korda
Ei viitsi . Ja tegelikult ei mäleta kah kuidas täpselt oli .
Idee igatahes selline et ühe (ilmselt mikrofoni) ühendasin otse ja teise läbi trafo. Kumma vahele trafo panna määras see, kas telefon saab aru et HF külge ühendatud või mitte.
Algul uurisin kõvasti teooriat aga lõpliku lahenduse leidsin katse-eksituse meetodil.
terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Idee igatahes selline et ühe (ilmselt mikrofoni) ühendasin otse ja teise läbi trafo. Kumma vahele trafo panna määras see, kas telefon saab aru et HF külge ühendatud või mitte.
Algul uurisin kõvasti teooriat aga lõpliku lahenduse leidsin katse-eksituse meetodil.
terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Riding with a King!
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8783
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: V-Strom 1050DE
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 130 korda
- Tänatud: 326 korda
- Kontakt:
Nii.
Küsisin tehnoturu meeste käest raadiosaatjat, mis ühilduks ka selle cobra 3.13 kanaliga.
nemad pakkusid mulle ICOM F25 seadet
http://www.tehnoturg.ee/toode.php?id=b_j&toode=I20
Kellelgi siit on selline? tahaks teada, kuidas ta reaalses elus toimib ka. pildi peal on jah asjalik ning müügimeeste arust ka, aga tegelikult?
Küsisin tehnoturu meeste käest raadiosaatjat, mis ühilduks ka selle cobra 3.13 kanaliga.
nemad pakkusid mulle ICOM F25 seadet
http://www.tehnoturg.ee/toode.php?id=b_j&toode=I20
Kellelgi siit on selline? tahaks teada, kuidas ta reaalses elus toimib ka. pildi peal on jah asjalik ning müügimeeste arust ka, aga tegelikult?
- Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
- Toeta Biker.ee foorumit, KLÕPSA SIIA
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8783
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: V-Strom 1050DE
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 130 korda
- Tänatud: 326 korda
- Kontakt:
minu isiklik arvamus, et need on igati vinks-vonks põrutus/niiskuskindlad. vaevalt, et tehnoturu mehed mulle special tsikli jaoks mingit jama pakkusid.Aatomik kirjutas:Huvitav oleks ka teada kuidas see vigur tsiklil kasutamiseks sobib - põrutus-/ niiskuskindlus jne.
Ja huvitav, palju praktikas leviala pikeneks kui 0,5 W asemel 4 W saatevõimsust kasutada?
teine arvamus minu poolt, kui võimsus suureneb 8x, siis leviala vast mingi 3x.
muideks, need on illegal saatjad (vahele jäämise võimalus vast sama hea, kui viking lotoga jackpoti võit aga siiski). tehnoturg kirjutas minu küsimusele, et kas nad cobra saatjatega ühilduvad:
Ühilduvad igal juhul,
ainult ületame lubatud saatevõimsuse.
See jääb omavastutusele.
Nendel sagedustel on lubatud ainult 0,5 w võimsust kasutada.
- Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
- Toeta Biker.ee foorumit, KLÕPSA SIIA
-
- Postitusi: 381
- Liitunud: 29 Jaan 2004, 20:05
- Tsikkel: CBR 1100 XX
- Asukoht: Aruküla
- Tänanud: 1 kord
- Kontakt:
To Piipz:
Täpselt samade saatjatega kogemust pole, küll aga kasutan juba 4 aastat analoogset merekanalitega jaama (ICOM IC-M1EURO V). Väga tänuväärt asi! Levikaugus on linnas hoonestatud alal umbes 6 meremiili, see siis umbes 12 km. Patarei kestab pideval kasutamisel 48 tundi ühtejutti, laeb kiiresti. Mis põrutuskindlusse puutub, siis minu saatja vabalangemise rekord on 6m, peale seda tuli ainult kanalite valimise nupp sirgeks painutada ja töötab siiamaani.
Kui rahakott lubab, soovitan igal juhul.
Täpselt samade saatjatega kogemust pole, küll aga kasutan juba 4 aastat analoogset merekanalitega jaama (ICOM IC-M1EURO V). Väga tänuväärt asi! Levikaugus on linnas hoonestatud alal umbes 6 meremiili, see siis umbes 12 km. Patarei kestab pideval kasutamisel 48 tundi ühtejutti, laeb kiiresti. Mis põrutuskindlusse puutub, siis minu saatja vabalangemise rekord on 6m, peale seda tuli ainult kanalite valimise nupp sirgeks painutada ja töötab siiamaani.
Kui rahakott lubab, soovitan igal juhul.
Harva kodus
-
- Postitusi: 2391
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 24 korda
Mis telefoni jaoks? Kas on neli-kolmeks tüüpi?Aatomik kirjutas:Telefoni ja Autocomi ühendamise probleem lahenes kui ostsin Insmati HF-adapteri. Hind ei olnud ka jalustrabav, siin maksis 10 EUR.
Mingi nimi ka adapteril oli või lihtsalt HF adapter?
terv
kris.@uudishimulik
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Riding with a King!
Telefon on Nokia 6230i. Adapterist edasi läheb selle Autocomiga kaasa tulnud juhtmega millel on jah kolm otsa.
Nimi oli asjandusel lihtsalt HF-adapter, aga neid on eri telefonimudelite jaoks erivevaid.
Minu omale sobis see mudel 560-8161 sellelt lehelt:
http://www.insmat.fi/webcatalogicecom/p ... eri&pg=520
Sellest küll pilti pole aga väljanägemiselt on umbes samasugune nagu 560-8261.
Kris, kuidas sul need pmr ja cb saatjad autocomi külge ühendatud on?
Kas samasse sisendisse ja PPT nupp on Autocomi küljes?
Nimi oli asjandusel lihtsalt HF-adapter, aga neid on eri telefonimudelite jaoks erivevaid.
Minu omale sobis see mudel 560-8161 sellelt lehelt:
http://www.insmat.fi/webcatalogicecom/p ... eri&pg=520
Sellest küll pilti pole aga väljanägemiselt on umbes samasugune nagu 560-8261.
Kris, kuidas sul need pmr ja cb saatjad autocomi külge ühendatud on?
Kas samasse sisendisse ja PPT nupp on Autocomi küljes?
-
- Postitusi: 2391
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 24 korda
CB on juba tehasest peale pandud ja selle jaoks on oma juhtimine. Autocom-st läheb mikrofoni signaal tsikli audiosüsteemi ja tagasi tuleb autocom-i audio sisendisse. Sama otsa kaudu tulevad ka tsikli CD, FM/AM jne signaalid.Aatomik kirjutas:
Kris, kuidas sul need pmr ja cb saatjad autocomi külge ühendatud on?
Kas samasse sisendisse ja PPT nupp on Autocomi küljes?
Endal on hetkel pooleli projekt telefoni ühendamiseks Bluetooth-i kaudu et oleks vähem juhtmetega sebimist. Näis kas on ka aega valmis ehitada ...
terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
PS. Mul on tunne et ostan endale ühe selle Insmati adapteri ... puhtalt selleks, et ta lahti lõigata ning vaadata, mis seal sees on ... kuigi arvan, et seal peale juhtmete midagi muud ei ole .
Riding with a King!
Tegin adapterist ka pildi kui huvitab:
Telefoni poolne pistik käis kergelt lahti, sellestki mõned pildid:
Kui seal mingi lülitus, nagu trafo vms. peaks olema, siis on see ilmselt selles AutoComi poolses pistikus. Aga see paistab kinni liimitud olevat...
Küllap seal midagi ikka on, kuna neli juhet läheb sisse aga edasi AutoComi ainult kolm.
Asi hakkas huvitama ja näppisin selle pistiku ka lahti, trafo sees jah:
EDIT: pildi lingid kustutatud. Kui kellelgi veel huvi, andku ES kaudu teada.
Telefoni poolne pistik käis kergelt lahti, sellestki mõned pildid:
Kui seal mingi lülitus, nagu trafo vms. peaks olema, siis on see ilmselt selles AutoComi poolses pistikus. Aga see paistab kinni liimitud olevat...
Küllap seal midagi ikka on, kuna neli juhet läheb sisse aga edasi AutoComi ainult kolm.
Asi hakkas huvitama ja näppisin selle pistiku ka lahti, trafo sees jah:
EDIT: pildi lingid kustutatud. Kui kellelgi veel huvi, andku ES kaudu teada.
Viimati muutis Aatomik, 29 Aug 2006, 14:49, muudetud 1 kord kokku.
-
- Postitusi: 2391
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 24 korda
Piipz ju kirjutas oma meili lõpus:
"Nendel sagedustel on lubatud ainult 0,5 w võimsust kasutada."
Kes aru ei saanud siis tuleb lugeda: tõstes võimsust, 0,5-lt 4W-ni, saab suhelda pikema maa tagant, kuid see on illegaalne kuna sellel sagedusel töötavad saatjad ei tohi rohkem kui 4W (EDIT: st 0,5 ikka )võimsust välja kiirata.
terv
Kris@kah seaduserikkuja ehk 4W
XVZ-13 TF - Big Blue Light
"Nendel sagedustel on lubatud ainult 0,5 w võimsust kasutada."
Kes aru ei saanud siis tuleb lugeda: tõstes võimsust, 0,5-lt 4W-ni, saab suhelda pikema maa tagant, kuid see on illegaalne kuna sellel sagedusel töötavad saatjad ei tohi rohkem kui 4W (EDIT: st 0,5 ikka )võimsust välja kiirata.
terv
Kris@kah seaduserikkuja ehk 4W
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Riding with a King!
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.