Sidesüsteemid mootorrattal

Kõik mis puudutab mootorratta sõiduks vajalikku varustust. Nii seda, mis mootoratturile selga käib, kui ka seda, mis usinad tsiklistid oma rataste külge kruvivad. Mootorratturi kiivrid, kindad saapad ja joped. Räägi mootorratturitega.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Aatomik
Postitusi: 403
Liitunud: 04 Dets 2003, 23:33
Asukoht: Soome / CBR600F
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Aatomik »

No nii. Autocom soetatud ja tsiklikle paigaldatud.
Esialgsete põgusate testide põhjal väidan, et tegemist on väga hea asjaga.

Ka Cobra saatja õnnestus külge ühendada. Kasutasin ühendamiseks Cobra peakomplekti ja saatja vahele tulevat juhet (seda kus üks osa selline keerdus on) ja jootekolbi. :)
Andke teada kui keegi sama probleemi ees on ja täpsemat infot soovib.


Pilt
Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2391
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 24 korda

Lugemata postitus Postitas kris. »

Õnnitlused korraliku süsteemi paigalduse puhul. Ära siis unusta saatjat 3.13 kanali peale reguleerimast :wink: .

terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Viimati muutis kris., 01 Sept 2005, 20:02, muudetud 1 kord kokku.
Riding with a King!

Teema algataja
Cal_Mer

Lugemata postitus Postitas Cal_Mer »

Veix, mina kasutan AE 500 põhiliselt kaassõitjaga suhtlemiseks. 160 km/h on kuuldavus ok. Vahest peaksid krapid kõrvale ligemale tooma. Mina panin otse sisevoodrile, seal oli sobiv lohk kõrva kohal. Kiiver Nolan.
Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Lugemata postitus Postitas sang »

Minulgi AE 500ga kuuldavus OK ka üle 100km/h juures.

Kuuldavuse parandamiseks:
- klapid otse vastu kõrva!
- ära pane klappe mitte voodri vahele vaid peale!
- mikrofon nii suu ette kui võimalik!
- kõrvatroppidega on suurtel kiirustel kuuldavus isegi parem kui ilma (välismüra tuleb vähem sisse)
Kasutaja avatar

MOTODEPOO
Kaupmees
Postitusi: 245
Liitunud: 23 Aug 2004, 13:47
Tänatud: 45 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas MOTODEPOO »

Võrdlust StarCom1 ja Autocom süsteemide helis saab uurida: http://www.starcom1.com/competitors.htm
Tegemist salvestistega, testi tingimused samas selgitatud.
Kasutaja avatar

Aatomik
Postitusi: 403
Liitunud: 04 Dets 2003, 23:33
Asukoht: Soome / CBR600F
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Aatomik »

Minu arvates on alati naljakas lugeda selliseid teste kus üks testitavatest toodetest on testija enda oma. :D

Siinpuhul on Autocomi VOX tundlikkus reguleeritud selgelt valesti.
Pilt
Kasutaja avatar

MOTODEPOO
Kaupmees
Postitusi: 245
Liitunud: 23 Aug 2004, 13:47
Tänatud: 45 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas MOTODEPOO »

Siinpuhul on Autocomi VOX tundlikkus reguleeritud selgelt valesti.
Ärge palun võtke järgnevat traditsioonilise hype-jutuna:
Kuna olen ise üks vähestest, kellel kogemus nii Autocom'i kui StarCom1 süsteemide installeerimisest ja kasutamisest, toon siinkohal lihtsalt ära kogemuspõhise faktide rea, mõtlemise ränga ja valusa töö jätan lahkelt lugeja teha :)

Autocom:
Plussid:- väga hea PTT nupp
- VOX funktsiooni toimimine LINNAKIIRUSTEL (hoiab kanali kenasti kinni)
- Side Tone funktsioon (oma hääle kuulmine) LINNAKIIRUSTEL
- juhtmete suured pistikud (kindas käega hea ühendada)

Miinused:
- hind
- mürasummutussüsteem võiks olla parem
- Nokia mobiiltelefonidega kvaliteetne sobitamine on PIA
- VOX funktsiooni toimimine LINNAKIIRUSTEL (nõme on linnasõidul kiivris karjuda, kui VOX on timmitud 110+ kmh kiirusele)
- Side Tone funktsioon (oma hääle kuulmine) MAANTEEKIIRUSTEL (tuulekrõbin on üsna ärritav, sest see on kuulda oma kuularites ka siis, kui sõidad üksi)
- kõne kvaliteet (kõneleja hääl tehakse kuidagi peenikeseks)
- kõne helinivood pole võimalik piisavalt reguleerida (on 2 taseme astet ainult)
- patareitoitel mõttetu
- võiks olla enam AUX sisendeid teiste heliallikate jaoks

StarCom1:
Plussid:
- heli kvaliteet (tämber ei muutu)
- kõne helinivood saab reguleerida
- mürasummutussüsteem
- Side Tone (oma hääle kuulmine) puudumine (sõites palju üksi ei ole vaja kuulata tuulekrabinaid)
- otstarbekohased mikrofonid nii kinnise, avatava kui lahtise ja isegi "brain cap" kiivri tarbeks
- hind

Miinused:
- PTT nupul puudub VOX-OFF-asendi lüliti
- patareitoitel mõttetu
- võiks olla enam AUX sisendeid teiste heliallikate jaoks

MD/Erik

p.s. Tallinna Motodepoos on toimiv StarCom1 seade koos kuularite-mikritega varustatud lahtiste kiivrite paariga, võimalus proovida asja ise.
Kasutaja avatar

Motomarket
Kaupmees
Postitusi: 527
Liitunud: 25 Mai 2004, 11:15
Tänatud: 42 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Motomarket »

MOTODEPOO kirjutas:


Miinused:
- mürasummutussüsteem võiks olla parem
- VOX funktsiooni toimimine LINNAKIIRUSTEL (nõme on linnasõidul kiivris karjuda, kui VOX on timmitud 110+ kmh kiirusele)
- Side Tone funktsioon (oma hääle kuulmine) MAANTEEKIIRUSTEL (tuulekrõbin on üsna ärritav, sest see on kuulda oma kuularites ka siis, kui sõidad üksi)
- kõne kvaliteet (kõneleja hääl tehakse kuidagi peenikeseks)
Mürasummutussüsteem on Autocom Pro-sarjal aktiivne, lahjematel sarjadel passiivne. Ja kui Pro-sarja mürasummutuse kohta öelda, et see on kehvapoolne, siis peaks kontrollima, kas kiiver ikka sai pähe pandud :)
VOX funktsioon toimib linnakiirustel väga hästi, kui see on korralikult välja häälestatud ja mikker õiges kohas.
Side Tone funktsioon on vajalik selleks, et ise teadlik olla, millal VOX rakendus. Ilma selleta võid teinekord rääkida pika jutu ära, ilma et tagareisija seda üldse kuuleks. Ja mis puutub tuulekrõbinat, siis rõhutaks veel kord VOX-i häälestust. Kanal ei avane, kui see on häälestatud õigesti. Ja kui see on häälestatud valesti, peavad seda krõbinat kuulma lisaks endale ka veel tagareisija, raadiosaatja olemasolul ka teised eetris olijad. Seega ei saa seda kuidagi lugeda miinuseks, vaid pigem häälestus-paigaldusveaks.
Mis puutub kõne kvaliteedi peenemaks tegemist, siis madalaid sagedusi suurematel kiirustel (50km/h ja rohkem) niikuinii ei kuule, küll aga neelab madalsageduse edastamine rohkem voolu. Patareitoitel väheneks seega kasutamisaeg. Nii, et igal asjal on oma mõte ...
Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2391
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 24 korda

Lugemata postitus Postitas kris. »

Testid sõltuvad ilmselt palju ka kasutatud kiivri ja ratta tüübist (ei ole ühtegi eelnevat testi linki lugenud).
Enda kogemusest Shuberti avatavaga võin öelda et olen leidnud Autocom-l VOX sätingu mille puhul toimib normaalselt nii linnakiirusel kui ka 160km/h. Üle selle kiiruse peab nii või teisiti karjuma hakkama. Tõsi - mikrofon peab üsna suu ligidal olema, praktiliselt vastu huuli. Kuidas StarCom-l, ilmselt sama?
Aga mobiili ühendamine on Autocom-l hullemgi kui PIA. Endal lahendatud lahtisidestustrafo abil ... mitte kõige odavam vidin :-(.

terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Riding with a King!
Kasutaja avatar

Aatomik
Postitusi: 403
Liitunud: 04 Dets 2003, 23:33
Asukoht: Soome / CBR600F
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Aatomik »

Mis probleemid selle mobiili ühendamisega on?
Endal seisab see operatsioon veel ees. Kujutasin ette, et pole muud kui sobiv adapter muretseda mis mobiilile külge käib. Sealt edasi juba Autocomiga kaasa tulnud juhmega Autocomi külge.

Autocomi manuaalis väidab vähemalt, et nii peaks asi toimima. Osa telefone võib ühendada isegi otse, ilma adapterita. Näiteks Nokia 3210.

Olen siis valesti aru saanud?
Miks näiteks seda lahtisidestustrafot eraldi vaja on?
Pilt
Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2391
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 24 korda

Lugemata postitus Postitas kris. »

1) Autocom-i originaal adapteriga ei taha kaupmehed kaubelda, vähemalt veel mõni aeg tagasi oli nii.
2) Autocom-i sisendis on 3 otsa, Nokia HF väljundis 4 otsa. Millised Nokia HF pistiku otsad tuleks kokku ühendada? Ütlete et massid? Vale vastus. massi ei ole kuna mõlemad on diferentsiaal signaalid ehk ilma massita.

terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Riding with a King!

Hitchiker
Postitusi: 535
Liitunud: 24 Sept 2003, 10:31
Tsikkel: suzuki gsr600

Lugemata postitus Postitas Hitchiker »

et siis ossin omale kunagi tavalise intercomi (ka neeme myyb sjuukest miski paarisaja krooniga) nyyd ossin 25 euriga kaks pmr jaama, yhildusid laksust selle vana intercomiga ja ka vox töötab. Proovitud linnas - ca 3 km jookseb vabalt. Helikvaliteet on aga selles louis i intercomis kinni. niisiis kokku hind - 45 euri ja asi töötab. max kuuldavus kuskil 90 km/h , a see sõltub mikrist ja klappidest.
Telefon 56681119
lisavarustuseks GSR600

marguspp
Postitusi: 112
Liitunud: 20 Sept 2004, 18:03

Lugemata postitus Postitas marguspp »

kris. kirjutas:
Aga mobiili ühendamine on Autocom-l hullemgi kui PIA. Endal lahendatud lahtisidestustrafo abil ... mitte kõige odavam vidin :-(.
palju see mitte kõige odavam vidin maksab ja kust seda saab?
kris. kirjutas:
2) Autocom-i sisendis on 3 otsa, Nokia HF väljundis 4 otsa. Millised Nokia HF pistiku otsad tuleks kokku ühendada? Ütlete et massid? Vale vastus. massi ei ole kuna mõlemad on diferentsiaal signaalid ehk ilma massita.
mis siis juhtub kui lihtsalt panna 2 otsa omavahel kokku? äkki töötab? või on kindel, et ei tööta?
Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2391
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 24 korda

Lugemata postitus Postitas kris. »

marguspp kirjutas:
kris. kirjutas:
Aga mobiili ühendamine on Autocom-l hullemgi kui PIA. Endal lahendatud lahtisidestustrafo abil ... mitte kõige odavam vidin :-(.
palju see mitte kõige odavam vidin maksab ja kust seda saab?
Tevalost näiteks, tellima peab, nx100.- EEK.
marguspp kirjutas:
kris. kirjutas:
]2) Autocom-i sisendis on 3 otsa, Nokia HF väljundis 4 otsa. Millised Nokia HF pistiku otsad tuleks kokku ühendada? Ütlete et massid? Vale vastus. massi ei ole kuna mõlemad on diferentsiaal signaalid ehk ilma massita.
mis siis juhtub kui lihtsalt panna 2 otsa omavahel kokku? äkki töötab? või on kindel, et ei tööta?
Aga proovi järgi kui ise meistrimees oled. Osade Nokia mudelitega "peaaegu" et töötabki, võibolla Sinu jaoks igati OK lahendus ...
mind ennegi liigse täiuslikkuse tagaajamiselt tabatud :oops: .

terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Riding with a King!
Kasutaja avatar

andre460
Postitusi: 235
Liitunud: 24 Veebr 2004, 11:39
Tsikkel: BMW R1200GS
Asukoht: läänemaa

Lugemata postitus Postitas andre460 »

kris. kirjutas:
1) Autocom-i originaal adapteriga ei taha kaupmehed kaubelda, vähemalt veel mõni aeg tagasi oli nii.
2) Autocom-i sisendis on 3 otsa, Nokia HF väljundis 4 otsa. Millised Nokia HF pistiku otsad tuleks kokku ühendada? Ütlete et massid? Vale vastus. massi ei ole kuna mõlemad on diferentsiaal signaalid ehk ilma massita.

terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Tere! Äkki viitsid kriitseldada põhimõtte skeemi kuidas asja käima said
lahtisidestustrafodega. Tundub, et mul sama probleem.Süsteemiks küll
Intercom AE 500 kuid sellelgi 3 otsa- Nokia HF 4 otsa vastu.
Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2391
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 24 korda

Lugemata postitus Postitas kris. »

Ei viitsi :D . Ja tegelikult ei mäleta kah kuidas täpselt oli :oops: .
Idee igatahes selline et ühe (ilmselt mikrofoni) ühendasin otse ja teise läbi trafo. Kumma vahele trafo panna määras see, kas telefon saab aru et HF külge ühendatud või mitte.
Algul uurisin kõvasti teooriat aga lõpliku lahenduse leidsin katse-eksituse meetodil.

terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Riding with a King!
Kasutaja avatar

andre460
Postitusi: 235
Liitunud: 24 Veebr 2004, 11:39
Tsikkel: BMW R1200GS
Asukoht: läänemaa

Lugemata postitus Postitas andre460 »

Suured tänud sellegipoolest. Peab ka katseid tegema.
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8783
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 130 korda
Tänatud: 326 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Nii.
Küsisin tehnoturu meeste käest raadiosaatjat, mis ühilduks ka selle cobra 3.13 kanaliga.

nemad pakkusid mulle ICOM F25 seadet
http://www.tehnoturg.ee/toode.php?id=b_j&toode=I20

Kellelgi siit on selline? tahaks teada, kuidas ta reaalses elus toimib ka. pildi peal on jah asjalik ning müügimeeste arust ka, aga tegelikult?
  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

Aatomik
Postitusi: 403
Liitunud: 04 Dets 2003, 23:33
Asukoht: Soome / CBR600F
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Aatomik »

Huvitav oleks ka teada kuidas see vigur tsiklil kasutamiseks sobib - põrutus-/ niiskuskindlus jne.

Ja huvitav, palju praktikas leviala pikeneks kui 0,5 W asemel 4 W saatevõimsust kasutada?
Pilt
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8783
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 130 korda
Tänatud: 326 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Aatomik kirjutas:
Huvitav oleks ka teada kuidas see vigur tsiklil kasutamiseks sobib - põrutus-/ niiskuskindlus jne.

Ja huvitav, palju praktikas leviala pikeneks kui 0,5 W asemel 4 W saatevõimsust kasutada?
minu isiklik arvamus, et need on igati vinks-vonks põrutus/niiskuskindlad. vaevalt, et tehnoturu mehed mulle special tsikli jaoks mingit jama pakkusid.
teine arvamus minu poolt, kui võimsus suureneb 8x, siis leviala vast mingi 3x.

muideks, need on illegal saatjad (vahele jäämise võimalus vast sama hea, kui viking lotoga jackpoti võit aga siiski). tehnoturg kirjutas minu küsimusele, et kas nad cobra saatjatega ühilduvad:

Ühilduvad igal juhul,
ainult ületame lubatud saatevõimsuse.
See jääb omavastutusele.
Nendel sagedustel on lubatud ainult 0,5 w võimsust kasutada.
  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

Aatomik
Postitusi: 403
Liitunud: 04 Dets 2003, 23:33
Asukoht: Soome / CBR600F
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Aatomik »

Telefoni ja Autocomi ühendamise probleem lahenes kui ostsin Insmati HF-adapteri. Hind ei olnud ka jalustrabav, siin maksis 10 EUR.
Pilt
Kasutaja avatar

Jack
Postitusi: 381
Liitunud: 29 Jaan 2004, 20:05
Tsikkel: CBR 1100 XX
Asukoht: Aruküla
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Jack »

To Piipz:

Täpselt samade saatjatega kogemust pole, küll aga kasutan juba 4 aastat analoogset merekanalitega jaama (ICOM IC-M1EURO V). Väga tänuväärt asi! Levikaugus on linnas hoonestatud alal umbes 6 meremiili, see siis umbes 12 km. Patarei kestab pideval kasutamisel 48 tundi ühtejutti, laeb kiiresti. Mis põrutuskindlusse puutub, siis minu saatja vabalangemise rekord on 6m, peale seda tuli ainult kanalite valimise nupp sirgeks painutada ja töötab siiamaani.
Kui rahakott lubab, soovitan igal juhul.
Harva kodus
Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2391
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 24 korda

Lugemata postitus Postitas kris. »

Aatomik kirjutas:
Telefoni ja Autocomi ühendamise probleem lahenes kui ostsin Insmati HF-adapteri. Hind ei olnud ka jalustrabav, siin maksis 10 EUR.
Mis telefoni jaoks? Kas on neli-kolmeks tüüpi?
Mingi nimi ka adapteril oli või lihtsalt HF adapter?

terv
kris.@uudishimulik :o
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Riding with a King!
Kasutaja avatar

Aatomik
Postitusi: 403
Liitunud: 04 Dets 2003, 23:33
Asukoht: Soome / CBR600F
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Aatomik »

Telefon on Nokia 6230i. Adapterist edasi läheb selle Autocomiga kaasa tulnud juhtmega millel on jah kolm otsa.
Nimi oli asjandusel lihtsalt HF-adapter, aga neid on eri telefonimudelite jaoks erivevaid.

Minu omale sobis see mudel 560-8161 sellelt lehelt:

http://www.insmat.fi/webcatalogicecom/p ... eri&pg=520

Sellest küll pilti pole aga väljanägemiselt on umbes samasugune nagu 560-8261.

Kris, kuidas sul need pmr ja cb saatjad autocomi külge ühendatud on?
Kas samasse sisendisse ja PPT nupp on Autocomi küljes?
Pilt
Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2391
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 24 korda

Lugemata postitus Postitas kris. »

Aatomik kirjutas:

Kris, kuidas sul need pmr ja cb saatjad autocomi külge ühendatud on?
Kas samasse sisendisse ja PPT nupp on Autocomi küljes?
CB on juba tehasest peale pandud ja selle jaoks on oma juhtimine. Autocom-st läheb mikrofoni signaal tsikli audiosüsteemi ja tagasi tuleb autocom-i audio sisendisse. Sama otsa kaudu tulevad ka tsikli CD, FM/AM jne signaalid.
Endal on hetkel pooleli projekt telefoni ühendamiseks Bluetooth-i kaudu et oleks vähem juhtmetega sebimist. Näis kas on ka aega valmis ehitada ...

terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light

PS. Mul on tunne et ostan endale ühe selle Insmati adapteri ... puhtalt selleks, et ta lahti lõigata ning vaadata, mis seal sees on ... kuigi arvan, et seal peale juhtmete midagi muud ei ole :oops: .
Riding with a King!
Kasutaja avatar

Aatomik
Postitusi: 403
Liitunud: 04 Dets 2003, 23:33
Asukoht: Soome / CBR600F
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Aatomik »

Tegin adapterist ka pildi kui huvitab:

Telefoni poolne pistik käis kergelt lahti, sellestki mõned pildid:

Kui seal mingi lülitus, nagu trafo vms. peaks olema, siis on see ilmselt selles AutoComi poolses pistikus. Aga see paistab kinni liimitud olevat... :(

Küllap seal midagi ikka on, kuna neli juhet läheb sisse aga edasi AutoComi ainult kolm.

Asi hakkas huvitama ja näppisin selle pistiku ka lahti, trafo sees jah:

EDIT: pildi lingid kustutatud. Kui kellelgi veel huvi, andku ES kaudu teada.
Viimati muutis Aatomik, 29 Aug 2006, 14:49, muudetud 1 kord kokku.
Pilt
Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2391
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 24 korda

Lugemata postitus Postitas kris. »

Tänud piltide eest (w) !
Tundub et minu lahendus, lahtisidestustrafo kasutamine, oli ainuõige ;-).

terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Riding with a King!
Kasutaja avatar

Kameeleon
Postitusi: 572
Liitunud: 06 Dets 2003, 14:30
Asukoht: Siin. Ratas- kah siin

Lugemata postitus Postitas Kameeleon »

Piipz kirjutas:
muideks, need on illegal saatjad (vahele jäämise võimalus vast sama hea, kui viking lotoga jackpoti võit aga siiski).
...ja mille kuramuse pärast nad siis illegaalsed on ?
Timex käekellad Bikeri raffale hea hinnaga
Kontakt: www.watches.ee
kari@jewelry.ee
Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2391
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 24 korda

Lugemata postitus Postitas kris. »

Piipz ju kirjutas oma meili lõpus:
"Nendel sagedustel on lubatud ainult 0,5 w võimsust kasutada."
Kes aru ei saanud siis tuleb lugeda: tõstes võimsust, 0,5-lt 4W-ni, saab suhelda pikema maa tagant, kuid see on illegaalne kuna sellel sagedusel töötavad saatjad ei tohi rohkem kui 4W (EDIT: st 0,5 ikka :oops: )võimsust välja kiirata.

terv
Kris@kah seaduserikkuja ehk 4W :-(
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Riding with a King!
Kasutaja avatar

Aatomik
Postitusi: 403
Liitunud: 04 Dets 2003, 23:33
Asukoht: Soome / CBR600F
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Aatomik »

Lisaks omalt pool veel nii palju, et tõstes saatja võimsust 0,5W -> 4,0W on sellest reaalset kasu ainult siis, kui ka teine saatja on 4W.
Muidu juhtub nii, et väljaspool 0,5W leviala olev biker oma 0,5W saatjaga kuuleb kõike aga vastata ei saa. :)
Pilt
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Sõidu- ja lisavarustus”