Sidesüsteemid mootorrattal

Kõik mis puudutab mootorratta sõiduks vajalikku varustust. Nii seda, mis mootoratturile selga käib, kui ka seda, mis usinad tsiklistid oma rataste külge kruvivad. Mootorratturi kiivrid, kindad saapad ja joped. Räägi mootorratturitega.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4900
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 485 korda
Tänatud: 446 korda
Kontakt:

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1081 Postitas Macintosh » 30 Apr 2018, 11:11

Ain kirjutas:Jutt käib siis täielikust hääljuhtimisest. Lülitad ainult seadme sisse ja kõik ülejäänu käib häälega.

Mis see tähendab? Ma ei suuda kohe hetkle tajuda erinevust Sena pakutavaga.


Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 256
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 33 korda

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1082 Postitas Ain » 30 Apr 2018, 11:23

Macintosh kirjutas:
Ain kirjutas:Jutt käib siis täielikust hääljuhtimisest. Lülitad ainult seadme sisse ja kõik ülejäänu käib häälega.

Mis see tähendab? Ma ei suuda kohe tajuda erinevust Sena pakutavaga.

See tähendab, et käed on lenksul ja nuppe näppima ei pea. Kõik käib häälega. Ütled lihtsalt- Hey Cardo ja edasi mis teha tahad. Sarnane nagu Ok Google või Siri õunal.
Sena on ka kindlasti hea toode aga ei ole seda näppinud kunagi..Seega ei oska selle kohta miskit ütelda.
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero3 ja Packtalk Bold sideseade.

Cardo kiivri sideseadmete, GoPro ja Garmini müük.
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1392
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 370 korda
Tänatud: 114 korda
Kontakt:

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1083 Postitas AzA » 30 Apr 2018, 11:43

Mina sena voxi juhtida ei suuda. Ilmselt hääldus täismets. Vahel reageerib, vahel mitte.
Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 256
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 33 korda

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1084 Postitas Ain » 30 Apr 2018, 12:25

Macintosh kirjutas:Sena omanikud on (toimivate) häälkäsklustega juhtimist nautinud juba neli aastat. See on täna küll piiaratud S20 (Evo) ja K30 seeriaga

Kumba Sena seadet ise omad ja kuidas Sinu arvates asi reaalsuses toimib?
Cardo kohapealt on siiani valdavalt häälkäsklused toiminud kõigil mudelitel mida ka ise olen aastaid kasutanud(G4,G9,G9x ja Packtalk). Kuigi paljude arvates -sealhulgas ka minu on see vahest olnud meelevaldne... ehk siis seade korjab jutu sees üles mingil hetkel näiteks "radio on" ja lükkab raadio sisse.. Packtalkil seda enam ei olnud minuarust. Aga ise kasutan hääljuhtimist valdavalt ainult mobiilile vastamiseks ja kanalite vahetamiseks raadiol.
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero3 ja Packtalk Bold sideseade.

Cardo kiivri sideseadmete, GoPro ja Garmini müük.

Melx
Postitusi: 346
Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
Asukoht: Saaremaa
Tänatud: 3 korda
Kontakt:

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1085 Postitas Melx » 30 Apr 2018, 13:21

Senal niisama passiivselt ei tööta häälkäsklused kui mingis töö režiimis on, vä. kõnele vastamine. "Hello Sena" töötab vaid oote režiimis.
Peaks vist nii olema :?:
Ziccel

Ohverdan bensiini !
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4900
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 485 korda
Tänatud: 446 korda
Kontakt:

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1086 Postitas Macintosh » 30 Apr 2018, 13:43

Ain kirjutas:Kumba Sena seadet ise omad ja kuidas Sinu arvates asi reaalsuses toimib?


Mul on Sena S20.
Häälkäsklused toimivad senikaua, kui oled ootreziimis või kuulad muusikat. Ütled häälkäskluse: "Hello Sena" ja sensuaalne naisehääl vastab: "Hello, say a command". Kui ei mäleta käsklust siis võid öedla: "What can I say". Kui oled mõnes muus reziimis (interkom näiteks) siis saad käivitada häälkäsklusd tehes kiivri servale sõrmedega topeltkoputue (väga mugav; konfigureeritav läbi äpi). Seejäerel kuuled: "Hello, say a command". Siin on mõned erandid, näiteks, kui telefon heliseb siis lülituvad häälkäsklused sisse ja sa saad öelda "phone" ja midagi oli veel aga ma olen leidnud, et kiivri küljel nuppu vajutada on märlksa lihstam, kui meeles pidada, milline oli see täpne käsklus.

Toimivusega on nii, et on kaks korraldust, mida Sena keeldub minu suust tulnuna ära tundmast: "Music"/"Stereo" ja "Configuration". Esimese puhul olen proovinud sadat varianti ja edutult. Teise suudan üle paari korra isegi rakendada. Päris alguses oli probleem ka käsuga "Redial" aga ma sain ruttu aru, et korrekne hääldus on ikkagi "ridaial" mitte "redaial".

Lähen uurin lähipävil Motodepoos maad, kas äkki saab 30K proovida, et kasutatel mingi ülevaade anda. Mesh'i ilmselt proovima ei hakka, selles ton juba mujal juttu olnud aga hea oleks võrrelda, kuidas häälkäsklused töötavad.

Ain kirjutas:Cardol on...

Kuidas on, kas sa oleksid ka huvitatud proovida andmisest? Teeks hiljem siin foorumis väiksese võrdluse.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3553
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 657 korda
Tänatud: 157 korda

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1087 Postitas urmas66 » 30 Apr 2018, 14:51

See häälkäskluste meeldejätmine meenutab mulle minu esimest mobiiltelefoni aastast 1994-95. Kus sai ka nimesid-numbreid mällu salvestada,aga et neid sealt leida, tuli teada 3 kohalist mälupesa numbrit. :wack:
Ma pidasin sellel ajal oma paarsada tel numbrit meeles,tundus lihtsam.

Pilt
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 256
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 33 korda

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1088 Postitas Ain » 30 Apr 2018, 15:52

Pactalkil on häälkäsklused suht loogilised minuarust, aga kohati tundub, et asjad aetakse väga keeruliseks tõesti ja kõike meeles pidada ei jõua..:
Packtalk häälkäsklused.JPG
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero3 ja Packtalk Bold sideseade.

Cardo kiivri sideseadmete, GoPro ja Garmini müük.
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1330
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 70 korda
Tänatud: 83 korda
Kontakt:

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1089 Postitas simp » 30 Apr 2018, 16:03

Ain kirjutas:Pactalkil on häälkäsklused suht loogilised minuarust, aga kohati tundub, et asjad aetakse väga keeruliseks tõesti ja kõike meeles pidada ei jõua..:
Packtalk häälkäsklused.JPG

Kas see on kõigi võimalike häälkaskluste nimekiri?
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 256
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 33 korda

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1090 Postitas Ain » 30 Apr 2018, 16:15

simp kirjutas:
Ain kirjutas:Pactalkil on häälkäsklused suht loogilised minuarust, aga kohati tundub, et asjad aetakse väga keeruliseks tõesti ja kõike meeles pidada ei jõua..:
Packtalk häälkäsklused.JPG

Kas see on kõigi võimalike häälkaskluste nimekiri?

Need ülevalpool on vana Packtalki häälkäsklused.

Uue so. Packtalk Bold häälkäsklused on sellised:
Pactalk Bold häälkäsklused.JPG
Pactalk Bold häälkäsklused.JPG (29.98 KiB) Vaadatud 1902 korda
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero3 ja Packtalk Bold sideseade.

Cardo kiivri sideseadmete, GoPro ja Garmini müük.
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4900
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 485 korda
Tänatud: 446 korda
Kontakt:

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1091 Postitas Macintosh » 30 Apr 2018, 17:04

Ain kirjutas:Cardol on ...

Ma esitan veelkord selle proovimise küsimuse, mis eelnevalt ilmselt kahe silma vahele jäi. Motodepoo ütles, et tema annab Sena 30K testida (tänud Depoole). Testiks võimalusel ka Cardot.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 256
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 33 korda

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1092 Postitas Ain » 30 Apr 2018, 18:58

Macintosh kirjutas:
Ain kirjutas:Cardol on ...

Ma esitan veelkord selle proovimise küsimuse, mis eelnevalt ilmselt kahe silma vahele jäi. Motodepoo ütles, et tema annab Sena 30K testida (tänud Depoole). Testiks võimalusel ka Cardot.

Arvan, et see on täitsa tehtav. Võtaks ühe ilsama õhtupooliku näiteks. Kui esimesed seadmed kätte saan siis räägib asja üle. Hetkel pole ka ise seda veel katsuda saanud. Kas Depoost saad kahese seti ikka? Cardoga teeks nii, et prooviks ikka omavahelist sidet ka reaalselt sõites. Ja samuti võiks proovida Sena ja Cardo omavahelist toimimist. Aga seda siis mitte enne järgmist nädalat.. vähemalt siis peaks lubaduste järgi kaup saabuma.
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero3 ja Packtalk Bold sideseade.

Cardo kiivri sideseadmete, GoPro ja Garmini müük.
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 897
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 229 korda
Tänatud: 265 korda

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1093 Postitas Madlobster » 30 Apr 2018, 20:54

Kas 30K sobib 20s jala otsa ja kui siis kas võimalik osta ainult unit? Või on täis kmpl? Ootaks 30K test resultaati. Testi paaritumist teiste mulakarpidega ka kui võimalik.
üks alla, viis üles
Parem kaotada sekund elust, kui sekundiga elu :idea:

Tonis_T
Postitusi: 135
Liitunud: 03 Dets 2012, 10:05
Tsikkel: GSF1250SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 9 korda

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1094 Postitas Tonis_T » 30 Apr 2018, 21:15

Madlobster kirjutas:Kas 30K sobib 20s jala otsa ja kui siis kas võimalik osta ainult unit? Või on täis kmpl? Ootaks 30K test resultaati. Testi paaritumist teiste mulakarpidega ka kui võimalik.

Minul on advriderist jäänud mulje, et sobib. Samas pole kuulnud, et seadet ilma aluseta pakutaks.
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1330
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 70 korda
Tänatud: 83 korda
Kontakt:

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1095 Postitas simp » 30 Apr 2018, 22:16

Madlobster kirjutas:Kas 30K sobib 20s jala otsa ja kui siis kas võimalik osta ainult unit? Või on täis kmpl? Ootaks 30K test resultaati. Testi paaritumist teiste mulakarpidega ka kui võimalik.

Peaks sobima, nimetavad nad seda 'universal helmet clamp kit'iks.
Revzilla kirjelduses on kõik 3 koos: https://www.revzilla.com/motorcycle/sen ... -clamp-kit

Sena enda lehel on kahjuks eraldi tootekoodid.

Erci
Postitusi: 544
Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1096 Postitas Erci » 14 Mai 2018, 11:24

Tere

Mul täiesti töökorras Scala Rider G4, kuid nuppude kummikate on täiesti katki. Kas kellelgi on ära müüa vana juppideks või oskab soovitada kust ma selle osa saan hankida.

Mina tänan
Erki
___________________________
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1330
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 70 korda
Tänatud: 83 korda
Kontakt:

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1097 Postitas simp » 20 Mai 2018, 22:04

Senal on algusest peale CB/PMR raadiote ühendamiseks olnud SR-10, mis on kobakas ja kallis(180$).

Täna jäi silma midlandi WA-CB(40€). Tegu on sisuliselt BL hands-free lisajubinaga.
Pilt

Selle saab paaritada näiteks m-mini'ga:
Pilt

Üks CB raadio BLE toega läheks kokku 140€, korralik antenn juurde ~50 ja rattal on CB olemas.
vs Sena SR-10 millega tuleks kogu krempel kokku 2x samapalju.

Paar asja milles ma kindel pole:
  • kuidas Push to Talk(PTT) lahendatud on?
  • Kas kasutusel on mõni üldtoetatud BLE profiil, ehk:
  • kas WA-CB ühildub ka teiste(mitte midland) seadmetega?

Ilmselt peab tehnoturgu katsetama sõitma mõni päev.

Miks ma rattale CB'd tahan?
Põhiliselt ikka "teeinfo" saamiseks, aga sellel on ka muud plussid. nt piiramatu kasutajate arv, suhtlusviisi universaalsus ja leviulatus.

Rasmusk
Postitusi: 98
Liitunud: 16 Apr 2015, 22:35
Tsikkel: Honda Varadero XL 1000V
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 9 korda

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1098 Postitas Rasmusk » 20 Mai 2018, 22:16

Mina ootan Cardolt tarkvarauuenduste kaudu lõpuks seda, et kõne sisenemisel saaks intercomi- sellest teada anda. Vägivaldne katkestamine on nii 20. sajand. Seade on ammu full duplex ja BT 4.0 alates on kanaleid piisavalt selleks, et intercom-i samal ajal lahti hoida (muude BT teenustega toimib hästi koostöös intercomi-iga.
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 256
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 33 korda

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1099 Postitas Ain » 20 Mai 2018, 23:04

Rasmusk kirjutas:Mina ootan Cardolt tarkvarauuenduste kaudu lõpuks seda, et kõne sisenemisel saaks intercomi- sellest teada anda. Vägivaldne katkestamine on nii 20. sajand. Seade on ammu full duplex ja BT 4.0 alates on kanaleid piisavalt selleks, et intercom-i samal ajal lahti hoida (muude BT teenustega toimib hästi koostöös intercomi-iga.

Üks mida teha saad on kõne vastu võtta ja helistajale ütelda ,et hetke ootaks. Seejärel teha kõne jagamine DMC gruppi ja ütelda, et räägin korra telefoniga. Seejärel kõnejagamine lõpetada ja rääkida telefonikõne privaatselt lõpuni. Kui muidugi helistaja vakka ei ole siis saate lõbusalt kogu grupiga Sinu helistajaga lobiseda kuni kõne jagamine on aktiivne..
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero3 ja Packtalk Bold sideseade.

Cardo kiivri sideseadmete, GoPro ja Garmini müük.
Kasutaja avatar

Hanno
Postitusi: 189
Liitunud: 24 Mär 2008, 15:26
Tsikkel: R1200GS
Asukoht: TLN
Tänatud: 3 korda

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1100 Postitas Hanno » 20 Mai 2018, 23:13

Mul selle pactalkiga oli eelmisel aastal selline tore episood, et sõitsime neljases “packis” ja mulle tuli kõne sisse. Pidasin vestluse maha ja pärast ilmnes, et see oli kõigile grupi liikmetele meelelahutuseks olnud. Õnneks midagi delikaatset polnud, aga sellegipoolest ... rohkem pole grupis telefoniga sidunud.
Mul telefon oli (vist) ühendatud gpsiga ja see omakorda headsetiga.
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 256
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 33 korda

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1101 Postitas Ain » 21 Mai 2018, 09:57

Hanno kirjutas:Mul selle pactalkiga oli eelmisel aastal selline tore episood, et sõitsime neljases “packis” ja mulle tuli kõne sisse. Pidasin vestluse maha ja pärast ilmnes, et see oli kõigile grupi liikmetele meelelahutuseks olnud. Õnneks midagi delikaatset polnud, aga sellegipoolest ... rohkem pole grupis telefoniga sidunud.
Mul telefon oli (vist) ühendatud gpsiga ja see omakorda headsetiga.

Vajutasid peale kõne vastuvõtmist kogemata ülemist nuppu veelkord mis jagaski selle kõne gruppi. Häälega vastates sellist asja ei juhtu.
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero3 ja Packtalk Bold sideseade.

Cardo kiivri sideseadmete, GoPro ja Garmini müük.
Kasutaja avatar

jaanus50
Postitusi: 28
Liitunud: 18 Aug 2008, 23:31
Tsikkel: Moto Guzzi Stelvio 1200
Kontakt:

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1102 Postitas jaanus50 » 21 Mai 2018, 12:36

Spoiler:
simp kirjutas:Senal on algusest peale CB/PMR raadiote ühendamiseks olnud SR-10, mis on kobakas ja kallis(180$).

Täna jäi silma midlandi WA-CB(40€). Tegu on sisuliselt BL hands-free lisajubinaga.
Pilt

Selle saab paaritada näiteks m-mini'ga:
Pilt

Üks CB raadio BLE toega läheks kokku 140€, korralik antenn juurde ~50 ja rattal on CB olemas.
vs Sena SR-10 millega tuleks kogu krempel kokku 2x samapalju.

Paar asja milles ma kindel pole:
  • kuidas Push to Talk(PTT) lahendatud on?
  • Kas kasutusel on mõni üldtoetatud BLE profiil, ehk:
  • kas WA-CB ühildub ka teiste(mitte midland) seadmetega?

Ilmselt peab tehnoturgu katsetama sõitma mõni päev.

Miks ma rattale CB'd tahan?
Põhiliselt ikka "teeinfo" saamiseks, aga sellel on ka muud plussid. nt piiramatu kasutajate arv, suhtlusviisi universaalsus ja leviulatus.

Ma teen katsetuseks CB raadio installimise (http://tehnoturg.ee/av-1km-cb6pin-hands ... lecom.html ) ilma sinihambata tsilki peale... näis mis välja tuleb :)
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1330
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 70 korda
Tänatud: 83 korda
Kontakt:

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1103 Postitas simp » 22 Mai 2018, 00:42

Käisime täna Ain'i ja Mac'iga Sena 30k'd ja Packtalk Bold'i testimas. Panen esmamuljed enne kirja kui meelest ära läheb.

Ütlen kohe alguses ära, et tegime testis kaks viga.
  1. Nii mina kui ka Mac kasutasime olemasolevat sena 20s'i kiivrikinnitust ja kõlareid. Hiljem proovides saime aru, et need on ka uuenduskuuri läbinud. 30k kõlarid on 20s'i omadega võrreldes nagu öö ja päev.
  2. Senadega tiiru tehes olid seadmed confitud kõige madalamale kõnekvaliteedile.

Kõlarid
Sena 30k ja Packtalk Bold'i kõlarid olid minuarvates mõlemad ühel tasemel. Samas olen harjunud 20s'i kõlaritega mis on kordades halvemad. Ain tundis 30k ja Bold'i vahel erinevust, eks ta kirjutab ise pikemalt.

Mõlemal on helitase vastavalt mürale. Cardol on üldise müratasemega seotud ka maksimaalse helinivoo piirang.
St, maantee ja linna maksimaalne helitase on tuntavalt erinev.

Mikrofon
Senal peab mikrofon pigem natuke eemal/kõrval olema. Packtalk'il täpselt suu ees. Sõltuvalt kasutatavast kiivrist ja isiklikust eelistusest on see kas positiivne või negatiivne.

Funktsionaalsus
Sidetone(kuuled ise mida räägid) on Cardol puudu. Senal on funktsionaalsus olemas.
Sena loeb saadud käsud sõitjale ette ja ütleb mis ta parasjagu teeb.
Cardot kasutades tundsin mõlemast puudust.

Kõne
Sena'l jäi mesh'i kasutades kõrva, et kõnes on väike lag sees. Alguses oli kõrvuti olles häiriv. Packtalk'il ei tundunud lag'i olema.

Paaritamine
Mesh'i kasutades on mõlemal tootjal lihtne paaritussüsteem. Vahet pole kas kasutada äppi, või mitte. Kui on vaja ketina kasutada, siis tänu Cardo telefoniäpile jääb siin Cardo peale.

Ühilduvus
Packtalk Bold võimaldab korralikult hiinlaste ja teistega suhelda. Küll mitte "mesh" protokolliga, vaid vana "ketina".
Sena võtab endiselt kolmandad osapooled teiseks telefoniks. Siin on Packtalk Bold kindel võitja.

Mõlemad võivad firmware uuendusega muutuda. Cardo võib kolmanda osapoole mesh'i piirangu eemaldadaa ja Sena võib kunstlikud piirangud maha võtta, aga sellele ei tasu väga loota.

Kasutusmugavus
Sena multitasking (muusika + teised sõitjad) võtab muusika vaiksemaks kui Cardo. Cardo võtab muusikat vastavalt jutustamise pikkusele järjest vähemaks - lõpuks täitsa nulli. Endale meeldis pigem Sena lähenemine, aga ka Cardo lähenemisel pole midagi viga.
Sena nupusüsteem on loogilisem, kuid mul on seljataga pikk Sena kogemus. See on pigem harjumise küsimus ja mõlemad on täiesti kasutatavad.

App
Packtalk'i app on kordades parem kui Sena oma. Suured viisakad nupud - kõlbab lenksul kasutamiseks. Mugav raadio valik, sisseehitatud muusikamängija(maitse asi) ja lihtsam paaritamine.
Sena app on kehva, pigem kiirelt kokku visatud kole, ebamugav, arusaamatu ja lenksul pole sellega väga midagi teha.

Kokkuvõte
Kui soovid pigem sideseadet, annaksin hääle Cardole. Eriti tänu kolmandate tootjate toele.
Kui soovid pigem multimeedia seadet, annaksin hääle Senale, põhiliselt tänu nupusüsteemi intuitiivsusele ja pisilisadele(sidetone, käskude tagasiside).

Kes hetkel 20s'i kasutavad, siis soovitan uurida - äkki saab 30k kõlareid kasutada. Kahjuks unustasin seda ise proovida.
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4900
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 485 korda
Tänatud: 446 korda
Kontakt:

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1104 Postitas Macintosh » 22 Mai 2018, 12:50

simp kirjutas:Sena'l jäi mesh'i kasutades kõrva, et kõnes on väike lag sees. Alguses oli kõrvuti olles häiriv. Packtalk'il ei tundunud lag'i olema.

Mõlemal oli lääg sees, ma Sena puhul juhtisin sellele eraldi tähelepanu aga Caro puhul mitte. Üsna samasugune. Pole eelist.

Käisime eile Aini ja Simpiga Sena 30k'd ja Packtalk Bold'i testimas (vt eelnev post).

Tegime testis neli viga (mitte kaks, nagu Simp väitis):
1. Kasutasime kahes kiivris olemasolevat Sena 20S kiivrikinnitust ja kõlareid. 30S (ka 20S EVO) kõlarid on esimese põlvkonnna 20S omadega võrreldes nagu öö ja päev;
2. Senadega tiiru tehes olid seadmed seatud vaikimise kõnekvaliteedile, kus kõik ägedad asjad nagu HD heli, Audio boost ja Advanced Noise Control olid välja lülitatud;
3. Meil oli ainult ühel Sena 30K seadmel tarkvara uuendatud;
4. Me polnud Sena 30K võimaluste ja äpiga piisavalt tutvunud.

Esimese tiiru tegime Senaga.
1. Sena 30K näeb äge ja kallis välja. Ütleks, et selgelt ülemise riiuli kaup
2. Karbis on Senal olemas kõik, mis vaja erinevate kiivrite külge kinnitamiseks. Lisaks posu erinevaid mikrofone.
3. Kõnes esines üksikuid moonutusi (pakkimisalgoritmi artefaktid) just siis kui me vahetasime sõidujärjekorda, muus osas oli heli üsna selge
4. Seadme lahkumine grupist ja tagasitulek gruppi oli märkamatu
5. Mesh on kokkuvõttes äge, lihtne ühendada ja mulle tundus, et helikvaliteet mesh võrgus oli parem, kui tavalises järjestikku ühendatud grupis.
6. Kaks nuppu on ka äge, üks telefoni jaoks ja teine intercomi jaoks. Tegelikult on küll kolm nuppu - üks on eraldi meshi jaoks, kui tahad sõidu ajal ntx kedagi juurde lisada. Kõik nupud on väga hästi leitavad kinnastatud käega.
7. Äppi puhul tahaks vinguda, et kuigi funktsionaalsus on paikas siis kasutuamugavus/kogemus on niru. Pole väga vaevutud disainima, tundub nagu oleks äppi liides mitted disainerie vaid tarkvarainseneride kätetöö. Aga kõik saab tehtud ja jääb täiesti arusaamatyuks, miks asjale pole mõistikku välimust antud

Teise tiiru tegime Cardo
1. Cardo näeb äge ja kallis välja. Aga mite nii kallis, kui Sena.
2. Kõne kavaliteet on üsna sama, mis Senal.
3. Tundus, et Cardo teglik, müravaba tööulatus on natuke suurem, kui Senal aga see on pigem marginaalne
4. Carol on kokku 4 nupppu pluss eraldi helinivoo rullik. Nupppude hulk ja paigutus on segadusse ajav. Kindaga katsudes erinevaid nuppe peale rulliku ei taju ja vajutada tuleb lihstal seadme servedele. Mulle ei meeldinud. Kui telefonikõne sisse tuli siis ei teadnud millist nuppu vajutada. Vajutasin suvalist. Toimis.
5. Cardo on päris veekindel. Võid ära uputada.
6. Äpp on päris disainerite poolt tehud, kena ja mugav kasutada.
7. Packtalk Boldi universaalne intecom võimaldab ühendada "muid seadmeid" mitte telefonina vaid võrdsena. Vähemalt selline on väide aga kust neid "võrdseid" seadmeid siis võtta. "Hiinlased" äkki? Ma olen pigem skeptiline selles osas.

KOKKUVÕTTEKS
Kui ma need kaks seadet laua peal paneks ja valiku peaks tegema siis vist võtaks Sena. Või siis hoopis Cardo. Ausalt, võimatu öelda.
Valiku kriteeriumks peaks olema see, kellega koos sa sõidad - kas Sena või Cardo omanikega. Kui sõidad põhiosas üksi siis ma ei näe üldse vahet. Kui käid pideval vihmaga sõitmas siis võiks Cardo olla tänu garanteeritud veekindlusele eelistatud. Samas Senal on ambient mode mis võimaldab sul kiiver peas ja kõrvatropid kõrvades suhelda ning ilusti kuulda, mida vestluspartner räägib. Avatava kiivriga hea resil bensiinijaaamas käija. Ma tõenäoliselt võtaks Sena, sest ma olen sellega harjunud ja enamustel inimestest, keda ma tunnen on Sena.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

srx
Postitusi: 118
Liitunud: 18 Aug 2015, 13:55
Tsikkel: VX800, CB600F
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 15 korda

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1105 Postitas srx » 22 Mai 2018, 12:57

Cardol äppi kaudu võimalik muuta, kui vaikseks muusika tõmmatakse. Ma pole proovinud seda muuta aga seda võimalust seal nägin.
Hammastatas ülevalt nurgast ja siis Audio settings. Seal all on.
Screenshot_20180522-124024.png


Mis muidugi negatiivne on, on usb pesa.
Minu Packtalk Bold läks garantiisse juba teisel laadimisel, sest microUSB pesa tuli seadme küljest lahti.
Hiinakaid olen igatpidi loksutanud ja lollusi teinud paari aasta jooksul. Pole kunagi pesade/pistikutega probleemi olnud.

Heli muidugi on hiinakatest oluliselt parem. Dünaamiline helitugevus on ka suur pluss.
Samas intercomi ja telefoni vaheline bluetooth sideulatus on hiinakatel (oluliselt) parem. Hiinakaga võisin jätta telefoni ratta lenksule ja minna tuppa ja side endiselt olemas, muusika mängib.
Cardoga on nii, et kui antenn püsti pole, siis isegi postkasti juurde seisma jäädes ja rattast paar sammu eemale astudes on sidega probleem, kui intercom jääb kiivri valele küljele. Kui antenn püsti tõsta, on natuke parem aga ikka oluliselt kehvem kui hiinakatel.

Samal ajal on kahe sõitja vaheline side parem kui hiinakatel. See levib mõnevõrra kaugemale aga mitte teab mis kaugele. Heli hakkab mingil hetkel kehvaks muutuma ja selgelt on kuulda häireid. 1km tundub ebareaalne, vähemalt Saaremaal orienteerumisel hakkas juba mõnesaja meetri peal probleeme tekkima, otsenähtavusega. Poole kilomeetri peal on juba suht lootusetu omavahel suhelda (mõlemal antennid püsti).
Väga palju oleneb ka sellest, kas pea ja kiiver (või kaks pead ja kiivrit) jäävad seadmete otsenähtavuse vahele või mitte.

Hiinakatega hakkas juba üle 100m kahtlaseks muutuma (lubatakse ka kilomeetri kanti).

Kui liikmeid oleks rohkem ja DMC relay töötab, siis ilmselt toimib paremini niikaua kuni kuskil ei teki sõitjate vahel väga pikka vahet.
Hetkel ei ole proovinud rohkem kui kahekesi.

See on minu kogemus Packtalk Boldi osas.

Kokkuvõttes leian, et hiinakad on hinna/kvaliteedi suhtelt oluliselt paremad. ~60€/paar vs ~250-300€/tk. Ühe Cardo raha eest saad osta vähemalt 4 paari hiinakaid (8tk).
Kuid teisest küljest on Cardol ka palju häid omadusi, mida hiinakatel pole. Kui on soov rohkem kui kahekesi koos sõita/rääkida, siis hiinakad üldjuhul ei toimi või on neid väga ebamugav kasutada.
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 256
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 33 korda

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1106 Postitas Ain » 22 Mai 2018, 13:07

USB pesaga minuteada mingit suurt probleemi pole olnud. See pesa on korpuse sees ja ära murda seda pole lihtsalt võimalik. Aga kõike võib juhtuda ja Cardo garantii töötab laitmatult.

Soovitan kindlasti kasutada Packtalkidel DMC reziimi, ehk siis vilgub roheline tuluke. Bluetooth reziim on ikka hädapärast vanemate seadmetega suhtlemiseks.
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero3 ja Packtalk Bold sideseade.

Cardo kiivri sideseadmete, GoPro ja Garmini müük.
Kasutaja avatar

srx
Postitusi: 118
Liitunud: 18 Aug 2015, 13:55
Tsikkel: VX800, CB600F
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 15 korda

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1107 Postitas srx » 22 Mai 2018, 13:13

Minu jutt käiski DMC rezhiimis suhtlemise kohta. Lihtsalt kui grupis on ainult kaks liiget, siis mingit relay võimalust ei ole. Selleks on vaja vähemalt kolme, et kahe sõitja vaheline side saaks käia läbi kolmanda, kes on nende kahe vahel ja sellega leviulatust pikendada.
Telefon on BT-ga küljes.

morse
Postitusi: 254
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: Jawa 634, DR Big, KTM LC4 ADV
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 20 korda

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1108 Postitas morse » 22 Mai 2018, 14:23

Olles kasutanud Cardo vana Q seeria seadet, siis G9(x) ja nüüd Pactalk Boldi, võin enamvähem testisõitjatega nõusse jääda (kahjuks mul Sena kogemus puudub - 99% ehk kõik peale ühe sõbra on Cardo peal).

Mesh on ainuõige lahendus ja ma pole suures karjas veel sõitnudki, kuna enamustel on alles vanad seadmed.

Mul on 2 märkust:
1. Reviewd lugedes tuleb ikka väga hästi aru saada, mida tähele panna, sest seadmete tugevused seisnevad täpses kasutusstiilis. Näiteks kui tahad lihtsalt seljakotiga suhelda, on tõenäoliselt Hiinakas super. Samas kui tahad, et seade suudaks lugeda GPSi, edastada telefonist erinevat heli, suhelda suure grupiga ja seda kõike sujuvalt (nagu mina), siis saad aru, et Packtalki hind Hiinaka ees on loogiline...

Arvustused on väga hästi üles ehitatud ja tänan selle eest!

2. Kas keegi ei pane tähele elevanti toas: BT kett ühenduse puhul on kasutajakogemust väga ebastabiilne. Kui ühendus on püsti, siis on kõik hästi ja väikse (max4 in) puhul peaaegu samaväärne MESHiga. Kuid kui jama pihta hakkab, siis ei oska nutta ega naerda. Ei paaritamine ega ühendumine ei ole kunagi ette teada faktina lihtsad tegevused. Kord on vaja restarti, kord on veesooned või elektriliinid liiga lähedal (sõidad telefonidega rahvasummast välja ja ühendus tuleb ise üles). MESH on tõesti tore aga ma kardan, et kamraade BT seadmetega jagub veel aastateks (G9 eluiga paistab lõpmatu) ja seni on mul MESHist ainult natuke kasu. Cardo youtube’is pannakse Sena nagu naksti bridge abil MESH ühenduses olevate seadmetega silda aga reaalsuses on nii, et ma ei saa G9 ühendamisegagi hakkama. Paned uued seadmed käima, kõik on vint. Üritad siis vanemad ka taha haakida. Häda ja viletsus. Nagu aasta 2010. (Cardo ise otseselt ei eita seda oma videotes).

Kirjutades sain ise ka aru, et vana tehnoloogia mured tulevad uue seadmega kaasa, kui sa üritad vanu sillata aga väheke sain auru ikka välja lasta.

Tagasi teemasse:
Laias laastus on Pactalk igati parem kui G9. Suur summa tasub välja käia siis kui tahad:
A Palju inimesi kokku ühendada
B Kiiremini ja mugavamalt ühendust üles võtvat seadmekomplekti
C Täisväärtuslikku keskseadet telefoni , muusika, GPSi ja interkomi üheaegse toiminise jaoks
D Äpi kaudu juhtimist (tuli meelde - äpp viskab tehnoloogilistel põhjustel vahepeal ühenduse maha, nii et lõpuks on targem lihtsateks toiminguteks nuppe kasutada)

PS! MAC: Mina usun, et uus Cardo suudab Sena järgi võtta küll. Aga ühendumise probleemid tekivad nii nagu ikka lambi hetkel ja kohas ning kaovad samuti nagu tulid (ei erine vana G9 külge ühendamisest).

(Kirjutasin telefonis, loodan, et palju vigu pole.)
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4900
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 485 korda
Tänatud: 446 korda
Kontakt:

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1109 Postitas Macintosh » 22 Mai 2018, 14:34

Macintosh kirjutas:Packtalk Boldi universaalne intecom võimaldab ühendada "muid seadmeid" mitte telefonina vaid võrdsena. Vähemalt selline on väide aga kust neid "võrdseid" seadmeid siis võtta. "Hiinlased" äkki? Ma olen pigem skeptiline selles osas.


Üks oluline asi jäi mainimata. Ühendasime Cardo ja Sena universaalse intercomiga ka omavahel ära. Tavaline trikitamine aga kokke me nad saime. Sõitmas ei käinud aga vahemaad proovisime. 65m ja läbi põõsastiku oli kuuldavus täiesti olemas. Väikese krõbinaga küll aga kasutav. Senal läks telefoni asemele ja Cardol universaalse BT kanali külge.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 256
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 33 korda

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1110 Postitas Ain » 22 Mai 2018, 16:13

Minu tähelepanekud testis:
Sena ja Cardo seadmed olid karbist võetud default seadetes.

Sena 30K
1. Seade ise tundus suht suur ja minuarust natuke robustse ehitusega. Cardo on nagu väiksem, õhem ja voolujoonelisema disainiga.
2. Paaritamine ja käivitamine tundus alguses keeruline. Aga see võib ka olla sellepärast, et olen Cardo seadmeid kasutanud pikka aega ja saan nende loogikast aru, aga Sena omast mitte.
3. Sõidu ajal oli vähemalt minul kohati päris palju häireid kõnes ja vahepeal ei olnud hästi aru saada. See võis olla ka tarkvara erinevuste viga. Ehk siis kõik seadmed ei olnud uuendatud viimasele tarkvarale.
4. Mulle väga meeldis Sena kõrvaklappidest tulev mahe heli. Cardol on ilmselt kõrgemaid ja keskmisi klappidel rohkem..
5. Kõne kvaliteet on väga korralik (kui häireid ei ole). Samas kui tegin avatava kiivri lahti siis Mac kuulis kohe tuule müra ja juhtis sellele tähelepanu.
6. Klapid on korraliku ehitusega aga pistik on mingi oma ja tavalisi klappe kasutada ei saa.
Kokku tundub, et Sena on usaldusväärne ja kindla ehitusega seade. Positiivne on ka alus mille küljes on pika painduva varrega mikker. Samas teatud kiivritega on see jällegi miinus.


Packtalk Bold
1. Viisaka disainiga ja paraja suurusega seade. Kuigi jah nuppe võiks ju vähem olla aga kui natuke oled kasutanud siis tead, mida mingi nupp teeb ja kindaga tunneb need ilusti ära.
2. Grupi loomine minujaoks lihtne aga paljud kasutajad jäävad endiselt hätta..
3. Kõne kvaliteet tundus mulle parem kui Senal. Kui grupis koos sõita siis kõne on koguaeg puhas ja moonutusteta. Kui vahe pikemaks läheb siis võib esineda moonutusi.
4. Kuna Macil oli Cardo jaoks lahtine kiiver siis mind üllatas ka 100km/h juures kõne kvaliteet. Tuulemüra praktiliselt kuulda polnud.
5. Muusikat kuulates hea kvaliteet. Aga samas kõne puhul pigem mind see kõrgem osa häirib... Senal kõne nagu paitab kõrva ja midagi ei häiri. See muidugi sõltub ka konkreetse inimese hääle tämbrist.
6. Äpp Cardo Connect on lihtsa ülesehitusega ja lihtne kasutada.
7. Telefonikõnele vastamine on Boldil kaks võimalust: vajutad suvalist nuppu või ütled lihtsalt Answer
8. Boldi osas avastamisrõõmu ja õppimist on. Hääljuhtimine läbi Ok Google ja Hey Siri annab päris lahedaid lisavõimalusi. Ehk siis ei pea enam näppudega jurama. Ütled lihtsalt inglise keeles et: Ok Google anna juhised koju või Ok Google helista Ants Metsale. Aga muidugi eelduseks on see, et suudad anda selgeid inglisekeelseid korraldusi.

Kokkuvõttes on mõlemad seadmed täiesti kasutatavad. Hinnaeelis tuleb Cardo kasuks. Ja Lõpuks ongi määrav kes mis seltskonnas sõidab ja mida seal kasutatakse.
Seltskond ja õhtu olid väga head! Ja nagu ikka siis juttu jätkus kauemaks nii maast kui ilmast. Teel näeme!
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero3 ja Packtalk Bold sideseade.

Cardo kiivri sideseadmete, GoPro ja Garmini müük.




Mine “Sõidu- ja lisavarustus”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist