Sidesüsteemid mootorrattal

Kõik mis puudutab mootorratta sõiduks vajalikku varustust. Nii seda, mis mootoratturile selga käib, kui ka seda, mis usinad tsiklistid oma rataste külge kruvivad. Mootorratturi kiivrid, kindad saapad ja joped. Räägi mootorratturitega.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3537
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 652 korda
Tänatud: 157 korda

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1021 Postitas urmas66 » 02 Dets 2017, 14:51

Ain mis tähendab "samasuguse seadme"? Et peab olema ka Gardo Pactalk? Sa ei tea ju mis seade on sulle vastu tuleval suvalisel ratturil?Ja pole ju ühist vaba kõne standardit neil seadmetel ühelgi.
Samas rekkajuht näeb teist suvalist rekkat ja kui teab,mis kanalil(eri riikide juhid kasutavad vaikimis üldiselt teatuid kanaleid 1-40 + 19 on emergency) tüüp võib olla,saab temaga suhelda mingi aja,kuni nei omavahel levi on.Saad ka hõigata lihtsalt eetrisse ,et vajad abi või asud miskis kohas ja ei oska sealt välja sõita jne. Kõik kes on levis kuulevad sind.Kahjuks need tsikli BT jubinad on ikka rohkem kiivri ja telefoni või siis ka kaasõitja vahel suhtlemiseks.Kõik muu ei ole muud kui kuidagi saab hakkama.


Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 253
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 32 korda

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1022 Postitas Ain » 02 Dets 2017, 19:06

On mõeldud ikka jah Cardo seadet selle Click to link võimaluse jaoks. Aga see rohkem selline lisavõimalus mida ilmselt keegi väga kasuta ilmselt. Pigem on need seadmed ikka omavahel sõpradega suhtlemiseks ja mobiiliga kasutamiseks ja seda need võimaldavad väga hästi.
Eks see kiivriside ole selline niši värk. Kõik teevad midagi ja standardit ei ole. Samas on selge, et Cardo on selles vallas kõva arendustöö teinud ja kindlasti turu liidri ja suunanäitaja rollis.
Rekkajuhtidel on küll kanalimõttes hea leviga ja standardne side, aga ainult ühepoolne. Soovijatel on võimalus võtta ka tsiklitele sarnane lahendus kasutusele aga see on ikka parajalt ebamugav asi.. Cardol on side kahepoolne ja väga hea kvaliteediga.
Kogu küsimus ongi ju põhiliselt ainult seadmete hinnas.
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero3 ja Packtalk Bold sideseade.

Cardo kiivri sideseadmete, GoPro ja Garmini müük.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3537
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 652 korda
Tänatud: 157 korda

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1023 Postitas urmas66 » 02 Dets 2017, 22:10

Mida sa pead silmas ühe-ja kahepoolse side all? Mõlemad saavad rääkida ja vastuvõtta?Peale Cardo on ka teistel tsikli saatjatel sama kahepoolne või siis mitte?
Minu arust mugavaimaid saatjaid kui CB või PMR ,ei oska nagu isegi nimetada.See,kas sa pead rääkimiseks nuppu vajutama või mitte oleneb ikka ainult seadmest ja muudest lahendustest.Samas autos on seda rääkimise alustamist nupuga mikri küljes väga mugav teha ,vabastades nupu saad kohe ka mitte eetris olles, autos olevate kaaslastega suhelda.
Vahe on minu arust eelkõige sagedusalas,BT lihtsalt ei levi nii nagu CB või PMR saatajate lainealas olevad signaalid ja BT seadmed on kodeeritud ainult teatud toodetega suhtlema.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1322
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 70 korda
Tänatud: 81 korda
Kontakt:

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1024 Postitas simp » 03 Dets 2017, 00:43

Spoiler:
Ain kirjutas:Täna on tegelikult sidesüsteemide maailmas nii, et sisuliselt mitte ühelgi teisel tootjal peale Cardo pole sellise tehnoloogiaga ja võimalustega seadet kui on Packtalk. Siin siis näide millest jutt:


Kui nüüd promovideost natuke sisuliselt rääkida, siis see "näide" on puhas BLE Mesh, mis on ka teistel olemas ja ei ole mingi cardo enda leiutis vaid Bluetoothi baasprotokolli järgmine versioon. Vähemalt konkreetne Cardo näide ei ole küll midagi erilist, ega "turu suunanäitaja" indikaator.

Ain kirjutas: Eks see kiivriside ole selline niši värk. Kõik teevad midagi ja standardit ei ole. Samas on selge, et Cardo on selles vallas kõva arendustöö teinud ja kindlasti turu liidri ja suunanäitaja rollis.


Kusjuures standard on täiesti olemas. Juba aastal 2003 tuli AVCTP(A/V ​​Control Transport), 2007a AVDTP(A/V Distribution Transport) ja 2015 tuli A2DP(Advanced Audio Distribution Profile) välja, kõik on ka viimases BLE Mesh protokolli versioonis kasutusel.

Reaalselt tootjad kasutavad ka neid, aga registreerivad oma seadme lihtsalt "erilise" service'ina ja hoiavad kunstlikult ökosüsteeme lahus.
Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 4478
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VN15 se
Asukoht: Siia-sinna, läbi linna!
Tänanud: 36 korda
Tänatud: 71 korda
Kontakt:

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1025 Postitas yeekim » 03 Dets 2017, 07:38

urmas66 kirjutas:Mida sa pead silmas ühe-ja kahepoolse side all? Mõlemad saavad rääkida ja vastuvõtta?Peale Cardo on ka teistel tsikli saatjatel sama kahepoolne või siis mitte?
Minu arust mugavaimaid saatjaid kui CB või PMR ,ei oska nagu isegi nimetada.See,kas sa pead rääkimiseks nuppu vajutama või mitte oleneb ikka ainult seadmest ja muudest lahendustest.Samas autos on seda rääkimise alustamist nupuga mikri küljes väga mugav teha ,vabastades nupu saad kohe ka mitte eetris olles, autos olevate kaaslastega suhelda.
Vahe on minu arust eelkõige sagedusalas,BT lihtsalt ei levi nii nagu CB või PMR saatajate lainealas olevad signaalid ja BT seadmed on kodeeritud ainult teatud toodetega suhtlema.


Märgusõnad:
SIMPLEX
DUPLEX

edu
Teen saiast sitta!
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 253
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 32 korda

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1026 Postitas Ain » 03 Dets 2017, 12:33

simp kirjutas:
Spoiler:
Ain kirjutas:Täna on tegelikult sidesüsteemide maailmas nii, et sisuliselt mitte ühelgi teisel tootjal peale Cardo pole sellise tehnoloogiaga ja võimalustega seadet kui on Packtalk. Siin siis näide millest jutt:


Kui nüüd promovideost natuke sisuliselt rääkida, siis see "näide" on puhas BLE Mesh, mis on ka teistel olemas ja ei ole mingi cardo enda leiutis vaid Bluetoothi baasprotokolli järgmine versioon. Vähemalt konkreetne Cardo näide ei ole küll midagi erilist, ega "turu suunanäitaja" indikaator.


Vahet pole tegelikult mis on mis, aga reaalsus on see et Cardo tuli juba 2015 välja Packtalki- ga mis võimaldas DMC rešiimis suhelda algselt 10 sõitjaga (hilisema tarkvarauuendusega 15 sõitjaga) . Täna on kohe 2018 ja vist Sena on midagi sarnast valmis saanud... aga näinud pole ja minuteada ka Eestis seda müügis pole. Ehk siis üle kahe aasta ollakse maas, kui saadi valmis sarnane toode nagu Cardol..
Ise olen tänaseks üle kahe aasta Packtalki suuremattes gruppides kasutanud ja ollakse väga rahul.

Täna on pigem juba küsimus selles mida uut selles vallas oodata on..
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero3 ja Packtalk Bold sideseade.

Cardo kiivri sideseadmete, GoPro ja Garmini müük.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3537
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 652 korda
Tänatud: 157 korda

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1027 Postitas urmas66 » 03 Dets 2017, 13:28

Kogu see kiivriside teema ei ole ühelgi tootjal mingit uuenduslikku loonud vaid kõik see on enne neid ja teiste poolt juba ammu olemas.
Kuna tegemist tõesti mingil määral niši toodetega(veekindel korpus),siis lihtsalt ei ole siiani kedagi kes sellega maastoomise tasemel tegeleks.Aga hiinakad annavad seoses nutitelefonide arenguga ka kõvasti tuld ja see nišindus ei olegi soojemas kliimas enam nii nisindus ühtegi,sest inimesed tahavad aina rohkem oma telefoniga ühenduses olla ka näiteks rolleri või tsikli peal,mida on soojemates maades ikka väga palju kasutuses.Lisaks elab nendes maadeas ka inimesi kordades rohkem,kui rikkas euroopas.
Teiseks on ennast nö uuenduslikuks tehnoloogia loojaks, jne nimetades, väga hea võimalus 10 korda kallimat hinda küsida.Ja keskmisest rikkam euroopa klient maksab ka ,sest peab ju "tasemel" asju kasutama,muidu oled out oma seltskonnas, üldse süüvimatta ,kas see ka päriselt nii on.
Ma ei imestaks kui varsti keegi teeb äpi millega saab oma telefoni, peale peakomplektiga sidumist, kasutada võimsa leviga raadiosaatjana.Raadiosaatja funktsioon on neil ju iseenenest juba olnud kasutusel.
.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 4478
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VN15 se
Asukoht: Siia-sinna, läbi linna!
Tänanud: 36 korda
Tänatud: 71 korda
Kontakt:

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1028 Postitas yeekim » 03 Dets 2017, 13:41

urmas66 kirjutas:.....
.Raadiosaatja funktsioon on neil ju iseenenest juba olnud kasutusel.
.


2005a. uurisin seda teemat, vähemalt siis ei olnud ükski operaator nõus seda Eestis are(t)nd-ama...

edu
Teen saiast sitta!
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3537
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 652 korda
Tänatud: 157 korda

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1029 Postitas urmas66 » 03 Dets 2017, 13:48

yeekim kirjutas:
urmas66 kirjutas:.....
.Raadiosaatja funktsioon on neil ju iseenenest juba olnud kasutusel.
.


2005a. uurisin seda teemat, vähemalt siis ei olnud ükski operaator nõus seda Eestis are(t)nd-ama...

edu


Ma ei pidanud silmas mobiilsidet kasutades,vaid telefon on ise eraldi saatja ja vastuvõtja a´la PMR
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 253
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 32 korda

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1030 Postitas Ain » 03 Dets 2017, 15:26

urmas66 kirjutas:Kogu see kiivriside teema ei ole ühelgi tootjal mingit uuenduslikku loonud vaid kõik see on enne neid ja teiste poolt juba ammu olemas.
.

Ajad ehk väite konkreetsemaks ja tood näite? Ülesanne lihtne- seltskond mootorrattureid (7 sõpra)soovivad sõites omavahel suhelda ilma, et peaks midagi aretama, vajutama jms. Ehk siis ostan asja, kruvin kiivrikülge, teen kõik seadmed omavahel tuttavaks,asun teele ja kui midagi ütelda soovin siis jõuab see automaatselt teiste sõitjateni.Ja raha jätame seejuures üldse kõrvale.
Põhiline mida tahan ütelda ,et paljuski tundub mulle, et siin räägivad kaasa hüpoteetilist juttu inimesed kes ei ole korraliku sidesüsteemiga sõitmist kogenud. Jah ma saan aru, et on palju neid kellel eelarve ei luba lihtsalt soetada sellist vidinat- respect!.
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero3 ja Packtalk Bold sideseade.

Cardo kiivri sideseadmete, GoPro ja Garmini müük.
Kasutaja avatar

Alterjor
Postitusi: 67
Liitunud: 29 Okt 2015, 18:32
Tsikkel: Yamaha FZ1
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 3 korda

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1031 Postitas Alterjor » 03 Dets 2017, 17:05

Ain kirjutas:
urmas66 kirjutas:Kogu see kiivriside teema ei ole ühelgi tootjal mingit uuenduslikku loonud vaid kõik see on enne neid ja teiste poolt juba ammu olemas.
.

Ajad ehk väite konkreetsemaks ja tood näite? Ülesanne lihtne- seltskond mootorrattureid (7 sõpra)soovivad sõites omavahel suhelda ilma, et peaks midagi aretama, vajutama jms. Ehk siis ostan asja, kruvin kiivrikülge, teen kõik seadmed omavahel tuttavaks,asun teele ja kui midagi ütelda soovin siis jõuab see automaatselt teiste sõitjateni.Ja raha jätame seejuures üldse kõrvale.
Põhiline mida tahan ütelda ,et paljuski tundub mulle, et siin räägivad kaasa hüpoteetilist juttu inimesed kes ei ole korraliku sidesüsteemiga sõitmist kogenud. Jah ma saan aru, et on palju neid kellel eelarve ei luba lihtsalt soetada sellist vidinat- respect!.


Omades ise Sena seadet siis vaadates nende tooteid peaks Sena ka sellist asja oskama. Tippmudeli hind neil alla 300€: https://www.sena.com/product/30k/. Endal küll tunduvalt lahjem seade aga suuresti sellepärast,et nn muul grupil pole võimekamat seadet, et grupivestlust teha. Antud seadmed paarituvad küll kiiresti ja reisil siis sai kordamööda räägitud juttu esimese ja tagumisega kui ka seljakotiga. Kui oli teejuhile midagi teada anda siis tuli küll telefoni mängida läbi mitme inimese aga asjad said aetud.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3537
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 652 korda
Tänatud: 157 korda

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1032 Postitas urmas66 » 03 Dets 2017, 17:06

Ain kirjutas:
urmas66 kirjutas:Kogu see kiivriside teema ei ole ühelgi tootjal mingit uuenduslikku loonud vaid kõik see on enne neid ja teiste poolt juba ammu olemas.
.

Ajad ehk väite konkreetsemaks ja tood näite? Ülesanne lihtne- seltskond mootorrattureid (7 sõpra)soovivad sõites omavahel suhelda ilma, et peaks midagi aretama, vajutama jms. Ehk siis ostan asja, kruvin kiivrikülge, teen kõik seadmed omavahel tuttavaks,asun teele ja kui midagi ütelda soovin siis jõuab see automaatselt teiste sõitjateni.Ja raha jätame seejuures üldse kõrvale.
Põhiline mida tahan ütelda ,et paljuski tundub mulle, et siin räägivad kaasa hüpoteetilist juttu inimesed kes ei ole korraliku sidesüsteemiga sõitmist kogenud. Jah ma saan aru, et on palju neid kellel eelarve ei luba lihtsalt soetada sellist vidinat- respect!.


Kui sa oled paljude aastate jooksul korralikku raadisaatjat kasutanud,mis maksavad ka 300 kuni paar tonni ja edasi, siis peale sellise asja tundub see motika värk nagu mänguasja poest pärit kaup.Kõik need sinu poolt mainitud asjad ongi neis seadmetes juba ammu olemas,aga need ei ole lihtsalt kiivrikomplektid vaid kas käsi või autosse paigaldatavad seadmed(neil on ka peakomplektid olemas,mis toimetavad käed vabalt) ja toimimispõhimõtted on neil kõigil ikkagi samad.Seda pidasingi silmas.
Oletame,et ostan omale selle Cardo,sõidan täna kellegiga koos,kel ka see olemas. Homme satun kokku Sena omajaga ja ongi kogu side ehk kumbki on ühendatud parimal juhul oma telefoniga ja võime üksteisele helistada. (lol)
Ehk,siis kui on tõesti mingi oma sõpruskond,kes kõikjal alati koos sõidavad,siis see oleks isegi teema.Aga ma sõidan vahel ka üksinda ja siis on maailma parim asi see 30€ maksev hiinakas,mis ka kõik selle ära teeb,mida 10x kallimad tooted teevad.
Omades seda hiinakat saan ma võibolla teel kellegagi,kel ka mingi suvaline hiinakas, omavahel rääkida,mis kallimate riistatega omab väiksemat tõenäosust.
Tegelikult ma olin juba seda Cardot eelmisel kevadel, kui uue kiivri ostsin, ostmas,aga ikkagi ostsin selle raha Metabo akutrell+löökmutrikeeraja Combo kiti,mis oli tegelt natuke kallimgi.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Alterjor
Postitusi: 67
Liitunud: 29 Okt 2015, 18:32
Tsikkel: Yamaha FZ1
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 3 korda

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1033 Postitas Alterjor » 03 Dets 2017, 17:16

urmas66 kirjutas:Ehk,siis kui on tõesti mingi oma sõpruskond,kes kõikjal alati koos sõidavad,siis see oleks isegi teema.Aga ma sõidan vahel ka üksinda ja siis on maailma parim asi see 30€ maksev hiinakas,mis ka kõik selle ära teeb,mida 10x kallimad tooted teevad.
Omades seda hiinakat saan ma võibolla teel kellegagi,kel ka mingi suvaline hiinakas, omavahel rääkida,mis kallimate riistatega omab väiksemat tõenäosust.
Tegelikult ma olin juba seda Cardot eelmisel kevadel, kui uue kiivri ostsin, ostmas,aga ikkagi ostsin selle raha Metabo akutrell+löökmutrikeeraja Combo kiti,mis oli tegelt natuke kallimgi.


Reisil oli meil ka paar kelle olid nn hiinakad. Nemad said ainult omavahel rääkida. Kui enamasti vihmaga sõitma ei roni siis reisil on see vahest paratamatus ja peale vihma hakkasid need seadmed lollusi tegema kohati. Kui endal oleks vaja lihtsat mobiil - peakomplekt ühendust ilmselt valiks ka suvalise hiinlase.
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1391
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 370 korda
Tänatud: 114 korda
Kontakt:

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1034 Postitas AzA » 03 Dets 2017, 17:48

urmas66 kirjutas:Need iga NIMEGA tootja oma kiiksud ja piirangud ongi see,mille pärast ma keeldun siiani neid Cardo-Sena-Midland jne. jublakaid ostmast.Nende reaalne väärtus on samuti,nagu ka suvalisel hiinakal, a´30€ tk.


Täpselt nii tegin minagi.
Leidsin vaid ühe põrjuse, miks paar sotti välja käisin sena eest ja see oli schuberti kiivri integreeritud mikker ja klapid. Ääretult mõnsa ja mugav.
Muidu töötab nagu hiinakas ikka :mrgreen:
Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1322
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 70 korda
Tänatud: 81 korda
Kontakt:

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1035 Postitas simp » 03 Dets 2017, 18:40

Ain kirjutas:Vahet pole tegelikult mis on mis, aga reaalsus on see et Cardo tuli juba 2015 välja Packtalki- ga mis võimaldas DMC rešiimis suhelda algselt 10 sõitjaga (hilisema tarkvarauuendusega 15 sõitjaga) . Täna on kohe 2018 ja vist Sena on midagi sarnast valmis saanud... aga näinud pole ja minuteada ka Eestis seda müügis pole. Ehk siis üle kahe aasta ollakse maas, kui saadi valmis sarnane toode nagu Cardol..
Ise olen tänaseks üle kahe aasta Packtalki suuremattes gruppides kasutanud ja ollakse väga rahul.

Täna on pigem juba küsimus selles mida uut selles vallas oodata on..


Tõsi, Sena 20s võimaldas 2015a esimese softiga suhelda kõigest kuni kaheksal, mis on tõesti cardo packtalkist 2 vähem, muu funktsionaalsus oli sama. Kui võrrelda potensiaalset maksimaalset kasutajate arvu, siis tuleb nõustuda Urmasega ja öelda, et CB/PMR paneb selle võistluse pika puuga kinni.

Kui rääkida Meshi võimalustest, siis see on kõigil tootjatel sama ja sai võimalikuks tänu bluetoothi järgmisele versioonile. Ühte motoside tootjat teisest ettepoole tuua tänu sellele funktsionaalsusele ei saa, eriti kui mõlemad sama funktsionaalsust omavad.

Tahad teada mida uut selles vallas oodata on? Võta loe järgmist Bluetoothi speci drafti ja saad teada :)

Ajad ehk väite konkreetsemaks ja tood näite? Ülesanne lihtne- seltskond mootorrattureid (7 sõpra)soovivad sõites omavahel suhelda ilma, et peaks midagi aretama, vajutama jms. Ehk siis ostan asja, kruvin kiivrikülge, teen kõik seadmed omavahel tuttavaks,asun teele ja kui midagi ütelda soovin siis jõuab see automaatselt teiste sõitjateni.


Nii Cardo, Sena kui ka suvaline hiinakas saavad jumala vabalt 7 inimesega hakkama. Ütleks, et Hiinakad on isegi paremad, kuna järgivad korralikult BT speci ja ei tekita kunstlike piiranguid sobivate seadmete osas.
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4876
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 478 korda
Tänatud: 432 korda
Kontakt:

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1036 Postitas Macintosh » 03 Dets 2017, 19:15

simp kirjutas:Tahad teada mida uut selles vallas oodata on? Võta loe järgmist Bluetoothi speci drafti ja saad teada :)

Komoon, Simp! Ükski normaalne inimene mitte-IT taustaga mootorrtatur ei loe ometi Bluetoothi speci drafti ja kui peaksi korra näppu haarama siis on surm igavuse läbi garanteeritud.
Aga ... pealiskaudsel vaatalusel ütleks ma, et BT 5.0 on: iOT, 4x suurem ulatus, 2x suurem kiirus, suuremad andmepaketid, madalam energiatarve, suurem turavlisus, mesh (mhm, see on ka speci osa).
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1322
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 70 korda
Tänatud: 81 korda
Kontakt:

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1037 Postitas simp » 03 Dets 2017, 19:21

Macintosh kirjutas:Komoon, Simp! Ükski normaalne inimene mitte-IT taustaga mootorrtatur ei loe ometi Bluetoothi speci drafti ja kui peaksi korra näppu haarama siis on surm igavuse läbi garanteeritud.
Aga ... pealiskaudsel vaatalusel ütleks ma, et BT 5.0 on: iOT, 4x suurem ulatus, 2x suurem kiirus, suuremad andmepaketid, madalam energiatarve, suurem turavlisus, mesh (mhm, see on ka speci osa).


No kui mees toob Cardo seadet Eesti turule ja taob turundustrummi, siis võiks ju natuke taustsüsteemist ka aru saada.

Ain kirjutas:Tean seda kõike omast kogemusest kuna olen aastaid Cardo seadmeid (G4,G9,G9x, Packtalk) müünud ja ka ise reaalselt kasutanud.


ps: 5.0'is on meshi edasiarendus, esimene mesh'i versioon on juba väljas :)
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3537
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 652 korda
Tänatud: 157 korda

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1038 Postitas urmas66 » 03 Dets 2017, 19:30

AzA kirjutas:
urmas66 kirjutas:Need iga NIMEGA tootja oma kiiksud ja piirangud ongi see,mille pärast ma keeldun siiani neid Cardo-Sena-Midland jne. jublakaid ostmast.Nende reaalne väärtus on samuti,nagu ka suvalisel hiinakal, a´30€ tk.


Täpselt nii tegin minagi.
Leidsin vaid ühe põrjuse, miks paar sotti välja käisin sena eest ja see oli schuberti kiivri integreeritud mikker ja klapid. Ääretult mõnsa ja mugav.
Muidu töötab nagu hiinakas ikka :mrgreen:


Ma ka uue Nolani ostmise järel uurisin ka seda N-COM asja(et oleks integreeritud),aga Mac tegi selle mõtte kahe lausega maatasa ja jäin oma hiinaka juurde edasi.Sest hiinakas oli juba olemas.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4876
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 478 korda
Tänatud: 432 korda
Kontakt:

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1039 Postitas Macintosh » 03 Dets 2017, 19:37

urmas66 kirjutas:Ma ka uue Nolani ostmise järel uurisin ka seda N-COM asja(et oleks integreeritud),aga Mac tegi selle mõtte kahe lausega maatasa ja jäin oma hiinaka juurde edasi.Sest hiinakas oli juba olemas.


Ülejäänud nimega tootjatel on tootel lisaks nimele olemas ka sisu. N-COM jättis sisu osa vahele ja siirdus kohe nime juurde.

Mis hiinas toodetud motoside seadmetesse puutub siis need sõidavad suures osas Cardo ja Sena turjal. Viimased kaks teevad kogu arenduse ja toote väljatöötluse ning katsetused. Hiinlased on keskendunud revers engineeringule kui märksa tulutoovamale lahndusele. Et veel naljakam oleks siis on ilmselt hiinas ka paar sellist, kes ise oma tooteid välja mõtlevad ja siis ülejäänud kopeerivad nende pealt. Kui ei leia orgiginaaltootjat üles siis kõlbab ka koopia. Teinekord on toote aluseks suisa koopia koopia koopia. Sealt need head hinnad tulevadki.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 740
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 70 korda
Tänatud: 161 korda

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1040 Postitas Jesper » 03 Dets 2017, 20:28

Krt vabandust igasugu esindajate ja maalemüüjate ees ette ja taha, aga mida hekkoneni selle kiivri peakomplekti juures reverse engineerida on? Õpivad keel suunurgas tarkade ameeriklaste käest, et kuidas Qualcommi kivi plaadile tinutada või :lol:

Hiinlased ei kopeeri asju juba ammu copyrighti mõttes, nad lihtsalt võtavad mingi tooteidee ja projekteerivad-programmeerivad selle nullist ise. Umbes samamoodi nagu kõik telefonid on iPhone "koopiad", noh ja ma ei tea kas näiteks Euroopa paaditootjatel on foiniiklaste ja Noaga ikka sotid kenasti selged ja litsentsid korras, või ka reverse engineerivad alatult :)
Kasutaja avatar

sepp
Postitusi: 3514
Liitunud: 18 Mai 2004, 11:55
Tsikkel: r6,Buell, HD night rod special
Asukoht: Vaese 30
Tänanud: 36 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1041 Postitas sepp » 03 Dets 2017, 20:45

Mis kuradi kiidulaul see on siin !?!?!
Gardo Pactalk on pask kuubis,hullem kui 15eurone hiinakas.
Kahel sõbral olnud,yx sai sellest pasast lahti õnneks peale seda kui oli jooksnud sellega poe/remondi vahet umbes 3 korda.
Teine sõber kahjuks on veel hetkel selle õnnetuse omanik.
Endal on olnud juba tavalise tel kõne peale sõbrale u 10 korda selline tunne,et kui ta ise seda sitta minema ei viska,siis pean selle tal puruks lööma,et ta ostaks lõpuks mingi toote mis töötab ka.
Gardo ei suutnud mõlemal sõbral isegi tel kõnesid võtta vastu nii,et ei hakiks,ei katkeks kõne või ei jääks vait lihtsalt.
Ilgelt lahe toode kui omad seda ja,et saaks sõites ka tel vastata ja normaalselt suhelda,siis sellesk vaja jääda ikkagi seisma ja peab võtma taskust mobiili ja panema kõrva äärde.
Omavahel sõpradel suhtlemisest ei tulnud midagi välja. Lõpuks ainuke kasutus oli musa kuulamine sõites,aga selleks ei pea ju seda Gardot ostma :D
Isiklikult ei ole omanud seda seadet.
Kasutan ise senat ja olen väga rahul. No ei ole mul yhtegi sellist muret olnud kordagi nagu sõpradel oma PacTalkidega.
BTW senaga sai sõidetud kuueses grupis juba 3 aastat tagasi.
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 253
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 32 korda

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1042 Postitas Ain » 03 Dets 2017, 21:44

Ilmselt kõigil tootjatel esineb aegajalt erinevaid probleeme. Ja arvan et kõik probleemid püütakse ka kõrvaldada kui need tekivad. Ise mõtlen nendele paarile aastale mis näteks Packtalk müügis on olnud, et ainus probleem mis tõesti esimestel seadmetel ilmnes oli antenni ehituses. See kippus ära murduma kui käega või kes teab kuidas tugevamalt sellel vastu läks. Ja äkki paar seadet olid mingi tarkvara või kes teab mis veaga. Aga kõik need vahetati ilma mingi probleemita uute vastu välja ja ühelgi kasutajal rohkem probleeme pole olnud...
tsiklimaailmast ju ka näiteid kus korralikku raha maksvad ikoonid libastuvad...aga ikka neid millegipärast ka meil ostetakse ja sõidetakse. http://www.horizonsunlimited.com/hubb/w ... when-80343
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero3 ja Packtalk Bold sideseade.

Cardo kiivri sideseadmete, GoPro ja Garmini müük.
Kasutaja avatar

Hipponen
Postitusi: 29
Liitunud: 03 Aug 2016, 00:30
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1043 Postitas Hipponen » 04 Dets 2017, 00:08

sepp kirjutas:
Spoiler:
Hipponen kirjutas:Mina võtsin sellise riski ja ostsin eelmise hooaja algul sellise hiinaka:

https://www.aliexpress.com/item/1200m-BT-Interphone-Wireless-Stereo-Headphone-Bluetooth-Motorcycle-Helmet-Intercom-Multi-headset-V6-6-Riders-Talking/32239079717.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.wNNNLc

Julgen kindlasti soovitada. Side julgelt üle 1km, aku kestab väga kaua (vähemalt 8h muusikat või side), lagunema ka ei kipu va. ühe kinnituse suutsin ära murda - pigem oma süü.

Ainuke miinus, et kuni kuus seadet omavahel (millest üks nt sinu mobiil), siis 5 inimest ja ei ole grupivestlust vaid pead vahetama inimesi.
Aga hinnavahe 10 kordne võreldes Pactalkiga ja asi tõesti toimib nagu väidetud. (w)

Seljakotiga sõites ikka väga asendamatu asi.


Vaadates neid pisikesi nuppe sellel ja mõelda natuke kui s**t on neid kinnas käes vajutada,siis võin puusalt pakkuda juba,et see toode on täis pask.


Esialgu oli harjumatu jah, aga paar korda kasutasin siis sai ilusti käppa ja ei olnud sügiseste kinnastega ka üldse probleemi. Tead kus äärest mis nuppu otsida, tekib selline teadmine, et see sealt äärest teine vms. ja toimib kasutamine ilusti. Ei pidanud kinnast käest ära kiskuma vms., et nuppe vajutada. Ei ole siin selle toote reklaamiesindaja, aga mind need nupud ka alguses natukene hirmutasid, aga tegelikult on täitsa vabalt kasutatav - kuigi jah mitte labakinnastega.

Esialgu on pimesi raske paljusi asju teha, mis muidu tunduvad lihtsad. Uue kiivri lahtisaamisega pusisin ka esimesed korrad tükk aega, aga pärast paari korda tee kasvõi ühe käega lahti..eks jah kui on kallis asi, tuntud tootja, kes on oma tooted aastakümneid arendanud siis kasutajasõbralikum ka üldjuhul, aga ei ütleks et see konkreetne intercom kasutuskõlbmatu on tänu nendele nuppudele...pikk jutt s*tt jutt.
Honda CB600FA '09 -> Yamaha XJR1200 '97
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 253
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 32 korda

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1044 Postitas Ain » 04 Dets 2017, 11:32

Lihtsalt infoks ,et siin on palju olnud juttu Cardo kõige kallimast seadmest aga Cardol on ka odavama otsa seadmed olemas. Ehk siis Freecom. http://cardosystems.com/portfolio-types/freecom-line/

Ja Cardol saab enamus asju teha ära häälkäsklustega. Nt. mobiilile vastata, Raadio sisse-välja järgmine kanal jne.
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin Zümo660, GoPro Hero3 ja Packtalk Bold sideseade.

Cardo kiivri sideseadmete, GoPro ja Garmini müük.
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1322
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 70 korda
Tänatud: 81 korda
Kontakt:

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1045 Postitas simp » 04 Dets 2017, 11:36

Ain kirjutas:Lihtsalt infoks ,et siin on palju olnud juttu Cardo kõige kallimast seadmest aga Cardol on ka odavama otsa seadmed olemas. Ehk siis Freecom. http://cardosystems.com/portfolio-types/freecom-line/

Ja Cardol saab enamus asju teha ära häälkäsklustega. Nt. mobiilile vastata, Raadio sisse-välja järgmine kanal jne.

ja täpselt seda sama saab ka Senaga teha. Hiinlase puhul sõltub versioonist, aga ju on seal ka neid mis häälkäsklusi oskavad.
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1391
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 370 korda
Tänatud: 114 korda
Kontakt:

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1046 Postitas AzA » 04 Dets 2017, 12:52

urmas66 kirjutas:Ma ka uue Nolani ostmise järel uurisin ka seda N-COM asja(et oleks integreeritud),aga Mac tegi selle mõtte kahe lausega maatasa ja jäin oma hiinaka juurde edasi.Sest hiinakas oli juba olemas.


Nolani oleks ka mina maha teinud, küll teoreetiliselt inglaste kogemuse põhjal.
Aga schubert on teine asi. C4-ja int värk on aus olla siis suurepärane.
Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

Hipponen
Postitusi: 29
Liitunud: 03 Aug 2016, 00:30
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1047 Postitas Hipponen » 04 Dets 2017, 23:52

Ain kirjutas:Lihtsalt infoks ,et siin on palju olnud juttu Cardo kõige kallimast seadmest aga Cardol on ka odavama otsa seadmed olemas. Ehk siis Freecom. http://cardosystems.com/portfolio-types/freecom-line/

Ja Cardol saab enamus asju teha ära häälkäsklustega. Nt. mobiilile vastata, Raadio sisse-välja järgmine kanal jne.


Proovisn ka Caberg Duke kiivrile mõeldud spetsiaalset Senna BT headsetti ja see ei võtnud isegi ilma takistuseta kahepoolset sidet üle 200m. Kuigi komplekt üle 200 euro. Ei tähenda see firma nimi ka mitte midagi. :|
Honda CB600FA '09 -> Yamaha XJR1200 '97
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1322
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 70 korda
Tänatud: 81 korda
Kontakt:

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1048 Postitas simp » 05 Dets 2017, 12:50

Cabergi sisse käib ju SMH3, mille specis on kenasti kirjas, et side max 200m. Ühtlasi on see ka pmst kõige odavam/vanem sena seade.
Ma ei tea kus sa selle eest 200€ maksid, aga esimene link andis SMH3'e hinnaks 89$
Kasutaja avatar

Hipponen
Postitusi: 29
Liitunud: 03 Aug 2016, 00:30
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1049 Postitas Hipponen » 05 Dets 2017, 22:24

simp kirjutas:Cabergi sisse käib ju SMH3, mille specis on kenasti kirjas, et side max 200m. Ühtlasi on see ka pmst kõige odavam/vanem sena seade.
Ma ei tea kus sa selle eest 200€ maksid, aga esimene link andis SMH3'e hinnaks 89$


Oleksin saanud SMH3 2x komlpekti 50€-ga aga ei soovinud. See 89$ link tundub ühe seadme eest, aga oleks vaja ikka kahte + transport. See hiianakas maksis 2tk koos transpordiga 72€.

Sena signaal hakkas ragisema juba vähem kui 100m pealt, aga see Fodsport V6 võtab väga vabalt 1km välja ka läbi metsatuka.
SMH3 kinnisele kiivrile väga ei sobi ka kuna nupud mikrofoni küljes ja heli oli ka kehva.

Minu point oli, et julgen seda toodet soovitada, nendele kes ei taha või ei ole võimalik tippklassi mudelit osta - töötab väga hästi.
Kui ise eelmine aasta pead vaevasin siis ei leidnud siit foorumist sellist head odava seadme soovitust ja pidin riskima.
Honda CB600FA '09 -> Yamaha XJR1200 '97
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1322
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 70 korda
Tänatud: 81 korda
Kontakt:

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Lugemata postitus #1050 Postitas simp » 05 Dets 2017, 22:35

Hipponen kirjutas:Minu point oli, et julgen seda toodet soovitada, nendele kes ei taha või ei ole võimalik tippklassi mudelit osta - töötab väga hästi.
Kui ise eelmine aasta pead vaevasin siis ei leidnud siit foorumist sellist head odava seadme soovitust ja pidin riskima.


mul pole hiinakate vastu midagi, pigem näen et nendel on omad suured plussid, lihtsalt kui seadme specis on selgelt kirjas max 200m ulatus, siis ei tohiks suuremat ulatust eeldada :)




Mine “Sõidu- ja lisavarustus”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist