39. leht 54-st

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Postitatud: 24 Mai 2018, 21:55
Postitas urmas66
Ain kirjutas:
LKits kirjutas:

Siiski, üks jaburalt idiootne suur miinus.

Kui teed grupi, siis grupil on boss ning ainult boss saab lisada uusi liikmeid.

Miks see jabur on?
Sest kui käid mitmekesi sõitmas ja bossi kohal pole, siis on sitasti - ei saa gruppi liita...
Ei saa aru, miks selline rumal asi tehtud on - turvalisuse alusel võib-olla, aga ega see mingi mitme-tuhande liikmeline keskkond pole, kus administreerimine oluline.

Aga samas võib siis ju tekkida meeletult suur grupp.. Sest viiel sõbral on veel viis sõpra jne. Sedasi suureneks see grupp väga suureks ja kui peaks Pärnusse hooaja alustamisele või lõpetamisele sattuma siis lõpuks ei teagi kellega suhtlema sattud ...

Mis mõttes ei saa aru kellega suhtled? Kuidas siis PMR ja CB saatjatega inimesed suhtelvad? Inimestel on nimed ja hüüdnimed jne, nii suheldaksegi. Tahad privaatsemalt suhelda, teed suletud grupi ja kui vabalevis,siis kõik kuulevad,kes levis. Eetris olekul on omad viiskuse reeglid ja kõik sujub.


Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Postitatud: 24 Mai 2018, 21:56
Postitas Macintosh

Paar asja Sena 30S kohta veel, mis mul kahe silma vahel on jäänud:

  • kiirlaadimine - 15 min laadimisega on võimalik saada juurde 4 tundi kasutusaega
  • suurem intercomi ulatus mesh võrgus

Kes tahab lugeda siis siin on väga eha ülevaade Sena 30K kasutusest ja võimalustest.
http://www.advpulse.com/adv-products/se ... ts-review/


Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Postitatud: 24 Mai 2018, 22:00
Postitas Ain
urmas66 kirjutas:
Ain kirjutas:
LKits kirjutas:

Siiski, üks jaburalt idiootne suur miinus.

Kui teed grupi, siis grupil on boss ning ainult boss saab lisada uusi liikmeid.

Miks see jabur on?
Sest kui käid mitmekesi sõitmas ja bossi kohal pole, siis on sitasti - ei saa gruppi liita...
Ei saa aru, miks selline rumal asi tehtud on - turvalisuse alusel võib-olla, aga ega see mingi mitme-tuhande liikmeline keskkond pole, kus administreerimine oluline.

Aga samas võib siis ju tekkida meeletult suur grupp.. Sest viiel sõbral on veel viis sõpra jne. Sedasi suureneks see grupp väga suureks ja kui peaks Pärnusse hooaja alustamisele või lõpetamisele sattuma siis lõpuks ei teagi kellega suhtlema sattud ...

Mis mõttes ei saa aru kellega suhtled? Kuidas siis PMR ja CB saatjatega inimesed suhtelvad? Inimestel on nimed ja hüüdnimed jne, nii suheldaksegi. Tahad privaatsemalt suhelda, teed suletud grupi ja kui vabalevis,siis kõik kuulevad,kes levis. Eetris olekul on omad viiskuse reeglid ja kõik sujub.

Tegelikult tuleb grupi 15 seadme piirang ette.


Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Postitatud: 24 Mai 2018, 22:06
Postitas simp
Ain kirjutas:
Spoiler
urmas66 kirjutas:
Ain kirjutas:
LKits kirjutas:

Siiski, üks jaburalt idiootne suur miinus.

Kui teed grupi, siis grupil on boss ning ainult boss saab lisada uusi liikmeid.

Miks see jabur on?
Sest kui käid mitmekesi sõitmas ja bossi kohal pole, siis on sitasti - ei saa gruppi liita...
Ei saa aru, miks selline rumal asi tehtud on - turvalisuse alusel võib-olla, aga ega see mingi mitme-tuhande liikmeline keskkond pole, kus administreerimine oluline.

Aga samas võib siis ju tekkida meeletult suur grupp.. Sest viiel sõbral on veel viis sõpra jne. Sedasi suureneks see grupp väga suureks ja kui peaks Pärnusse hooaja alustamisele või lõpetamisele sattuma siis lõpuks ei teagi kellega suhtlema sattud ...

Mis mõttes ei saa aru kellega suhtled? Kuidas siis PMR ja CB saatjatega inimesed suhtelvad? Inimestel on nimed ja hüüdnimed jne, nii suheldaksegi. Tahad privaatsemalt suhelda, teed suletud grupi ja kui vabalevis,siis kõik kuulevad,kes levis. Eetris olekul on omad viiskuse reeglid ja kõik sujub.

Tegelikult tuleb grupi 15 seadme piirang ette.

Senal mitte, seal on täielik public mode, kus kõik suvalised saavad rääkida ja kuulata.


Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Postitatud: 24 Mai 2018, 22:14
Postitas Ain
Macintosh kirjutas:

Paar asja Sena 30S kohta veel, mis mul kahe silma vahel on jäänud:

  • kiirlaadimine - 15 min laadimisega on võimalik saada juurde 4 tundi kasutusaega
  • suurem intercomi ulatus mesh võrgus

Kes tahab lugeda siis siin on väga eha ülevaade Sena 30K kasutusest ja võimalustest.
http://www.advpulse.com/adv-products/se ... ts-review/

Kiirlaadimine on hea. Aga ma lugesin välja, et 20 minutit ja saad kolm tundi kasutusaega sellega.
Aga mis hakkas silma, et Sena annab kõneaega Mesh reziimis kaheksa tundi..


Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Postitatud: 24 Mai 2018, 22:19
Postitas Ain
simp kirjutas:
Ain kirjutas:
Spoiler
urmas66 kirjutas:
Ain kirjutas:

Aga samas võib siis ju tekkida meeletult suur grupp.. Sest viiel sõbral on veel viis sõpra jne. Sedasi suureneks see grupp väga suureks ja kui peaks Pärnusse hooaja alustamisele või lõpetamisele sattuma siis lõpuks ei teagi kellega suhtlema sattud ...

Mis mõttes ei saa aru kellega suhtled? Kuidas siis PMR ja CB saatjatega inimesed suhtelvad? Inimestel on nimed ja hüüdnimed jne, nii suheldaksegi. Tahad privaatsemalt suhelda, teed suletud grupi ja kui vabalevis,siis kõik kuulevad,kes levis. Eetris olekul on omad viiskuse reeglid ja kõik sujub.

Tegelikult tuleb grupi 15 seadme piirang ette.

Senal mitte, seal on täielik public mode, kus kõik suvalised saavad rääkida ja kuulata.

Aga seda siis meshis? Ma sain aru et Senal on piir 16 seadet. Aga see public mode oleks siis äge küll jah.


Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Postitatud: 24 Mai 2018, 23:03
Postitas urmas66
Ain kirjutas:
simp kirjutas:
Ain kirjutas:
Spoiler
urmas66 kirjutas:

Mis mõttes ei saa aru kellega suhtled? Kuidas siis PMR ja CB saatjatega inimesed suhtelvad? Inimestel on nimed ja hüüdnimed jne, nii suheldaksegi. Tahad privaatsemalt suhelda, teed suletud grupi ja kui vabalevis,siis kõik kuulevad,kes levis. Eetris olekul on omad viiskuse reeglid ja kõik sujub.

Tegelikult tuleb grupi 15 seadme piirang ette.

Senal mitte, seal on täielik public mode, kus kõik suvalised saavad rääkida ja kuulata.

Aga seda siis meshis? Ma sain aru et Senal on piir 16 seadet. Aga see public mode oleks siis äge küll jah.

Ei tea antud tootest midagi,aga kui oleks publik mode päriselt vaba, igale suva tootja seadmele,siis oleks äge. Kas aga pole see jälle mingi kiiksuga "vaba" ?
Ma oleks kohe käpp ostma mingi head ja kvaliteetset toodet,millega ma saaks suvalise, bensukas kohatud tüübiga koos teed jätkates suhelda, nagu seda teevad rekkamehed.
Kuniks ,aga ei saa on hiinakas mulle igati piisav toode. Kusjuures minu hiinakal on klappides musa kvaliteet isegi üle ootuste hea,et mitte öelda tasemel. Ma kahjuks tsikliga sõites musa ega raadiot ei kuula. Suhtlen seljakotiga ja ei enamat.
Tsikliga sõites mul aju puhkab telefonist ja muust päeva "mürast". Ma ei ühenda isegi telefoni igakod ära,sest ei taha,et keegi helistab kui sõidan.


Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Postitatud: 25 Mai 2018, 08:23
Postitas LKits

Esiteks, uue grupi loomine ei võta paar minutit aega ning teiseks, jah, siis võib tekkida suur grupp.

Meil oli lihtsalt olukord, kus grupi boss ei olnud kohal ning tahtsime rahvast juurde liita, ei saanud, pidime tegema uue grupi. Ning kui järgmine kord oli ka teine pool gruppi olemas, siis oli igasugu kepp, pidime kõik grupid uued tegema.

Võtku õppust maailmas kasutatavaimast süsteemist, Facebook Messenger. Seal ei ole grupi vestluses ühte bossi. Ning kui vestlus on pikka aega eksisteerinud ja lisatakse uus liige ning see liige soovib koheselt kedagi veel lisada, siis küsitakse vanadelt liikmetelt nõusolekut või lihtsalt ei saa või peab uuele liikmele lisamise õiguse andma. Kõik vanad liikmed saavad automaatselt lisada ning ka välja peksta.

Kuidagi veider, taolised läbimõtlematused eksisteerisid suhtlus-tarkvara arenduses 10 aastat tagasi...

Ain kirjutas:
LKits kirjutas:

Siiski, üks jaburalt idiootne suur miinus.

Kui teed grupi, siis grupil on boss ning ainult boss saab lisada uusi liikmeid.

Miks see jabur on?
Sest kui käid mitmekesi sõitmas ja bossi kohal pole, siis on sitasti - ei saa gruppi liita...
Ei saa aru, miks selline rumal asi tehtud on - turvalisuse alusel võib-olla, aga ega see mingi mitme-tuhande liikmeline keskkond pole, kus administreerimine oluline.

Aga samas võib siis ju tekkida meeletult suur grupp.. Sest viiel sõbral on veel viis sõpra jne. Sedasi suureneks see grupp väga suureks ja kui peaks Pärnusse hooaja alustamisele või lõpetamisele sattuma siis lõpuks ei teagi kellega suhtlema sattud ...


Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Postitatud: 25 Mai 2018, 08:29
Postitas simp
Ain kirjutas:
simp kirjutas:
Ain kirjutas:
Spoiler
urmas66 kirjutas:

Mis mõttes ei saa aru kellega suhtled? Kuidas siis PMR ja CB saatjatega inimesed suhtelvad? Inimestel on nimed ja hüüdnimed jne, nii suheldaksegi. Tahad privaatsemalt suhelda, teed suletud grupi ja kui vabalevis,siis kõik kuulevad,kes levis. Eetris olekul on omad viiskuse reeglid ja kõik sujub.

Tegelikult tuleb grupi 15 seadme piirang ette.

Senal mitte, seal on täielik public mode, kus kõik suvalised saavad rääkida ja kuulata.

Aga seda siis meshis? Ma sain aru et Senal on piir 16 seadet. Aga see public mode oleks siis äge küll jah.

Pmst karjub lihtsalt eetrisse, kes kuuleb - see kordab, kes ei kuule ei kuule.

Paaritamist ei toimu ja seadmed ei ürita omavahel rohkem suhelda.


Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Postitatud: 25 Mai 2018, 09:09
Postitas indumen

ega keegi juhuslikult selliste asjade testgrupis pole eestis olnud ? indiegogos oli rahastuskampaania mis oli edukas plaan ehk tellida isegi

https://www.byeaos.com/

hetkel proovisin kasutada jaybird freedom eriti pisikesi klappe aga fullface kiivriga ikkagi ei sobi sinna alla normaalselt.


Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Postitatud: 25 Mai 2018, 09:43
Postitas AnTyx

Hiljutised hiinakate testitulemused:

MiAudio M6 Pro (ehk Shure SE215 kloon): oma 35 euro eest üllatavalt head. Komplektis kaks juhet, erinevad otsikud, sh sügavalt kõrva sisse minevad nö jõulupuu-otsikud ja vahtotsikud. Kui tuul on selga, siis isegi maanteekiirusega sai edukalt podcaste/audioraamatuid kuulata, muidu küll pigem muusikat, aga pea ega kõrvad ei valutanud ka pärast Tallinn-Tartu-Tallinn otsa.

BT-S2: Tegelikult päris halvad. Väljalülitatuna ei hoia voolu üldse, seega ei saa kiivrit riiulist võtta. Vooluotsik on mitteuniversaalne ja samast august käivad ka kõlarid mikriga, ehk ei ole võimalust samal ajal sõita, kuulata muusikat ja laadida süsteemi.


Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Postitatud: 25 Mai 2018, 10:04
Postitas Maaks
urmas66 kirjutas:

Tsikliga sõites mul aju puhkab telefonist ja muust päeva "mürast". Ma ei ühenda isegi telefoni igakod ära,sest ei taha,et keegi helistab kui sõidan.

Ma kah ei oota eriti kõnesid kuid ühendan telefoni seadmega rohkem turvalisuse pärast. Kasvõi selliseks mustaks stsenaariomiks kui peaks kusagil korralikult käna panema ja "keha mehhaanilise vigastuse tõttu" ei suuda telefoni enam kätte saada kohvrist - saab sõrmevajutusega teha väljuva kõne vähemalt :D


Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Postitatud: 25 Mai 2018, 10:25
Postitas srx
AnTyx kirjutas:

BT-S2: Tegelikult päris halvad. Väljalülitatuna ei hoia voolu üldse, seega ei saa kiivrit riiulist võtta. Vooluotsik on mitteuniversaalne ja samast august käivad ka kõlarid mikriga, ehk ei ole võimalust samal ajal sõita, kuulata muusikat ja laadida süsteemi.

Mittestandartne pistik on kõigi hiinakate probleem.
Kuskil eespool olen maininud, et BT-S2 ja erinevad T-COM variatsioonid on sama pistikuga, aga pinout on teine, ehk siis klapid ei ühildu omavahel.
BT-S2 klapid on väga kehvad (ja väiksed). T-COM omad on paremad. Oma BT-S2 sidel jootsin klapid lahti ja T-COM klapid külge, sai parem.
Mõte on olnud ka lõigata juhe pooleks ja teha kaabel 3.5mm pesaga, et saaks kasutada suvalisi klappe. Samas praegu on mul Cardo ka ja ei viitsi ehitada.

Seistes tühjenemise osas ei oska kurta kummagi hiinakaga. Paar nädalat laadimata pole kindlasti probleem. Kui sügisel riiulisse paned ja kevadel võtad, siis vajab jah laadimist.
Pigem häirib see, et kui tuleb tühja aku hoiatus, siis see pole hoiatus, see sisuliselt tähendab, et nüüd ongi kõik. Sul on aega alla 5 minuti enne kui seade ennast välja lülitab. Mingit võimalust aku laetuse taset kontrollida ei ole.


Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Postitatud: 25 Mai 2018, 10:44
Postitas yeekim
Maaks kirjutas:
urmas66 kirjutas:

Tsikliga sõites mul aju puhkab telefonist ja muust päeva "mürast". Ma ei ühenda isegi telefoni igakod ära,sest ei taha,et keegi helistab kui sõidan.

Ma kah ei oota eriti kõnesid kuid ühendan telefoni seadmega rohkem turvalisuse pärast. Kasvõi selliseks mustaks stsenaariomiks kui peaks kusagil korralikult käna panema ja "keha mehhaanilise vigastuse tõttu" ei suuda telefoni enam kätte saada kohvrist - saab sõrmevajutusega teha väljuva kõne vähemalt :D

Tõesti- mitte ühtegi taskut pole riietusel :shock:


Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Postitatud: 25 Mai 2018, 10:56
Postitas Macintosh
srx kirjutas:

Pigem häirib see, et kui tuleb tühja aku hoiatus, siis see pole hoiatus, see sisuliselt tähendab, et nüüd ongi kõik. Sul on aega alla 5 minuti enne kui seade ennast välja lülitab. Mingit võimalust aku laetuse taset kontrollida ei ole.

See tundub olevat ühteviisi enam-vähem kõikide tootjate probleem. Oli see mul see samaoodi Midalandil. Sena 20S-l on see hoiatus küll natuke pikemalt ette aga mitte rohkem kui 15 minutit. Õnneks on võimalik aku leatuse taset jooksvalt kontrollida: "Hey Sena. Chek battery.".
Vastused on:

  • "Battery level is high", 70100%
  • "Battery level is medium", 3070%
  • "Battery level is low", 030%

Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Postitatud: 25 Mai 2018, 11:00
Postitas Bandit

Sena 20s näitab laetuse taset iga kord kui sisse lülitad. Vilgutab 4 korrast alates vähemaks. Ehk 2x on pooltühi.


Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Postitatud: 25 Mai 2018, 11:13
Postitas Melx

Või kui sisse lülitades hoiad nuppe mõne sekundi kauem all siis ütleb häälega ka, isegi mugavam. Samas high on ainuke tase millega rohkem kui mõni tund sõitma minna, kui juba sisse lülitades medium ütleb pole pikka pidu tavaliselt.

Ain kirjutas:

Kas Sena sõidu ajal laadimist ei võimalda? Cardo Packtalk Bold võimaldab nüüd ka sõiduajal laadimist.

Võimaldab küll.


Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Postitatud: 25 Mai 2018, 11:25
Postitas Ain

Kas Sena sõidu ajal laadimist ei võimalda? Cardo Packtalk Bold võimaldab nüüd ka sõiduajal laadimist.


Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Postitatud: 25 Mai 2018, 11:32
Postitas srx

See aku jutt oli mõeldud hiinakate kohta. Neil on see, et kui hoiatus tuleb, siis on põhimõtteliselt aku tühi ja mingit muud varianti pole.
Kasutamise ajal laadimise varianti neil ka pole.


Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Postitatud: 25 Mai 2018, 12:04
Postitas Maaks
yeekim kirjutas:
Maaks kirjutas:
urmas66 kirjutas:

Tsikliga sõites mul aju puhkab telefonist ja muust päeva "mürast". Ma ei ühenda isegi telefoni igakod ära,sest ei taha,et keegi helistab kui sõidan.

Ma kah ei oota eriti kõnesid kuid ühendan telefoni seadmega rohkem turvalisuse pärast. Kasvõi selliseks mustaks stsenaariomiks kui peaks kusagil korralikult käna panema ja "keha mehhaanilise vigastuse tõttu" ei suuda telefoni enam kätte saada kohvrist - saab sõrmevajutusega teha väljuva kõne vähemalt :D

Tõesti- mitte ühtegi taskut pole riietusel :shock:

On, aga: taskus segab, taskud pole veekindlad ja taskus on kordads suurem tõenäosus see kukkudes puruks kukkuda :D


Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Postitatud: 25 Mai 2018, 13:48
Postitas sepp
Ain kirjutas:

Kas Sena sõidu ajal laadimist ei võimalda? Cardo Packtalk Bold võimaldab nüüd ka sõiduajal laadimist.

Sena 20s võimaldab kasutuseajal laadimist


Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Postitatud: 25 Mai 2018, 15:20
Postitas bizarre99
sepp kirjutas:
Ain kirjutas:

Kas Sena sõidu ajal laadimist ei võimalda? Cardo Packtalk Bold võimaldab nüüd ka sõiduajal laadimist.

Sena 20s võimaldab kasutuseajal laadimist

Ka vana Cardo Packtalk võimaldab sõiduajal laadimist, lihtsalt juhtme järgi panemisel lülitub välja. Uuesti sisselülitades vaja uuesti ühendus ülesse võtta.
Sama mure ka siis, kui peaksid juhtmele pihta minema. Packtalk lülitub välja.


Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Postitatud: 26 Mai 2018, 07:05
Postitas Bandit
Bandit kirjutas:

Sena 20s näitab laetuse taset iga kord kui sisse lülitad. Vilgutab 4 korrast alates vähemaks. Ehk 2x on pooltühi.

Parandan infot - 2 vilkumist tähendab 0-30% pigem vajab laadimist.


Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Postitatud: 26 Mai 2018, 11:47
Postitas Ardilla

Heipkas Cardol saab V4 softiga ainult pausida lugusid?

Aga kuidas pärast jätkata saab?


Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Postitatud: 27 Mai 2018, 17:09
Postitas Ardilla

Leidsin... (Või siiski ei leidnud. Samas testisin Youtubiga, video saab panna seisma aga asmast kohast jätkata ei õnnestu... Otsin lahendust)

Ja harjusin ära! Väga hea tükk.

Heli osas: Madalatest on puudu, aga kui padjad ilusti ära sättida on tibi tobi :bsmile:
Seega kõrvaklappidega tasub vaeva näha sättimisel.

Raadio on nõrgavõitu, häälkäsklused kui ei saa aru mis neilt oodatakse panevad raadio käima.

Ergonoomika on hea. Kindaga saab ka kõik tehtud.


Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Postitatud: 28 Mai 2018, 12:03
Postitas Snowhite

Sidesüsteem - Cardo packtalk.
Kui sai füüsiliselt kannatada micro usb ava, mille kaudu see kõiksevajalik laadimine käib.
Kas või kelle poole selle remontimiseks kannataks pöörduda?
On sel üldse mõtet (kellelgi sarnast kogemust vb parandusel).
Juhtub see suht lihtsalt - sõidad ja juhe on küljes kiivril, et laeks. Tõused püsti ja naksaki tõmbab juhtmega selle pesa cardo sees lahti.


Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Postitatud: 28 Mai 2018, 13:12
Postitas Piipz

mul õnnestus Hiiu rongijaama "IT bussis" ükskord ühel tahvlil see pesa välja vahetada.
äkki teeb cardol ka, üks tinutamine kõik ju.


Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Postitatud: 28 Mai 2018, 13:22
Postitas simp

lapikud võivad ka aidata.

Aga üldiselt on need sideseadmed niimoodi kokku liimitud, et see on paras kepp tegevus ja uuesti kokku saamise garantiid ei anna ilmselt keegi.


Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Postitatud: 28 Mai 2018, 13:34
Postitas Rasmusk
randel kirjutas:

Uue grupi tegemine võtab maksimaalselt paar minutit. Saab ju alati uue grupi teha, kui uued liikmed sõitma tulevad ja “bossi” kohal pole. See küll mingi suurem mure pole, kuigi võiks tõesti olemata olla see piirang.

Jah, ja siis kui kõik sõitjad jälle kohtuvad, siis on saadaval mitu gruppi, kus on erinevas konfiguratsioonis samad sõitjad ja siis on sebimist õige grupi aktiveerimisega.


Re: Sidesüsteemid mootorrattal

Postitatud: 28 Mai 2018, 14:55
Postitas randel
Rasmusk kirjutas:
randel kirjutas:

Uue grupi tegemine võtab maksimaalselt paar minutit. Saab ju alati uue grupi teha, kui uued liikmed sõitma tulevad ja “bossi” kohal pole. See küll mingi suurem mure pole, kuigi võiks tõesti olemata olla see piirang.

Jah, ja siis kui kõik sõitjad jälle kohtuvad, siis on saadaval mitu gruppi, kus on erinevas konfiguratsioonis samad sõitjad ja siis on sebimist õige grupi aktiveerimisega.

Siis võib ju taas uue grupi teha, minu teada gruppide arv pole piiratud. Grupi loojal 2 nupuvajutust, teistel 1 ja side on taas püsti. Tanklates kogunemised ja igasugused muud ettevalmistused võtavad raudselt kordades rohkem aega kui see vajadusel uue grupi loomine.