Alarmid

Kõik mis puudutab mootorratta sõiduks vajalikku varustust. Nii seda, mis mootoratturile selga käib, kui ka seda, mis usinad tsiklistid oma rataste külge kruvivad. Mootorratturi kiivrid, kindad saapad ja joped. Räägi mootorratturitega.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Aatomik
Postitusi: 403
Liitunud: 04 Dets 2003, 23:33
Asukoht: Soome / CBR600F
Kontakt:

Alarmid

Lugemata postitus Postitas Aatomik » 19 Dets 2003, 19:59

Küsisin inffi paagikottide kohta ja kuna tuli nii asjalikke nõuandeid siis mõtlesin uurida asja ka tsiklite alarmide koha pealt.
Nii, et kui keegi on lasknud paigaldada või niisama teab kohtadest kus paigaldatakse / hindadest siis olen suur kõrv.


Pilt

rollerist
Postitusi: 126
Liitunud: 25 Okt 2003, 10:20
Asukoht: Tallinn, Pirita
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas rollerist » 19 Dets 2003, 23:25

lasin oma rollerile panna... yamahas tallinna esinduses maksis 3800 või umbes nii täpselt ei mäleta
We ride together, we die together...
Kasutaja avatar

varavaht
Postitusi: 272
Liitunud: 16 Mai 2003, 15:09
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Alarmid

Lugemata postitus Postitas varavaht » 20 Dets 2003, 11:44

:idea: Minu teada peax saama ka tsiklitele alarme paigalda seal, kus seda tehaxe autodelegi... :shock: Tartus soovitan tšekata Filosoofi tänavasse 8)

Nissan 200 SX S13

Yamaha YZF R6
Tellin EBayst asju !
Kasutaja avatar

Laisaar
Postitusi: 3558
Liitunud: 14 Nov 2002, 21:34
Asukoht: Tallinn 5056777
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Laisaar » 20 Dets 2003, 12:32

Intc tegeleb meil alarmidega ja kõige parema vastuse oskab arvatavasti tema ütelda. Kirjuta talle või Punapatsile erasõnum. Punapatsile on mõtekam sest tema käib siin tihedamini ja saab infi Intc-ule edasi anda.


ma ka alarmite

motopaks
Aeglaselt saab kauem sõita.
Villis.ee
Wroomer.ee
laisaar.com

Tarts
Postitusi: 1519
Liitunud: 29 Okt 2003, 20:27
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 10 korda

Lugemata postitus Postitas Tarts » 20 Dets 2003, 14:54

Alarmi tuleks ikkagi lasta panna sellisel tegelasel, kes on ennegi ratastele pannud ja teab, miks seda vaja ja kuidas ta ratast kaitsema peaks. Auto ja ratta alarmides on teatavad tehnilised erinevused ja rakendumine on väheti erinev. Seega igas jootekolviga garaashi nurgas alarmipaigaldajat ei tasuks uskuda/usaldada.
Kasutaja avatar

CB500
Postitusi: 2189
Liitunud: 25 Juul 2003, 21:52
Asukoht: CB900F Hornet

Lugemata postitus Postitas CB500 » 20 Dets 2003, 18:02

no nii hull see asi ka pole minuarust..
Mu rattal on Gemel serpi star E587, sellel on kallutusandur korpuse sees.
Olin ise kõrval kui mu rattale pandi ja midagi keerulist küll tegelikult polnud, täiesti loogiline ja arusaadav. See kes elektrit jagab, saaks selle isegi pandud.
Siinkohal on paslik mainida, et mina tegelikult elektris ennast koduselt ei tunne ja järgmisele rattale lasen ka alarmi panna mitte ei hakka ise õppima.

Sellel E587 alarmil on ka üks funktsioon, mille eest hoiatan ette neid kel ost plaanis. Nimelt on tal üks loll funktsioon, mida maha progeda pole võimalik. Peale mootori välja suretamist (süüte välja keeramist) läheb mingi kindla aja möödudes(30 sek. vist) mootori katkestus ise peale, mitte alarm ise, vaid see et mootor ei käivitu. Kui uuesti käima tahad panna peab puldist nn. "alarmi maha võtma". Algul häiris, aja jooksul lihtsalt leppisin.. Segab see siis kui näiteks kasvõi tee ääres kaardi uurimiseks mootori seisma jätan jne.
Muidu tundub alarm hea ja töökindel olema, mingit aku tühjaks imemist ega muid jamasid ei esinenud.
Kasutaja avatar

puhh
Postitusi: 543
Liitunud: 27 Okt 2003, 11:51
Tsikkel: 90º V2
Asukoht: lapikese keskpaik
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas puhh » 22 Dets 2003, 09:49

Tsikli peal GT alarm. Kevadel peale pandud ja seni laitmatult töötanud. Maksma läks koos paigaldusega natuke üle 2K, otse mehe käest ostes, kes ka paigaldas oleks selle alla 2K saanud (tuletan meelde, see oli kevadel). Kellel huvi andke teada, otsin mehe ülesse.
alarm on korralik - puudutuse peale pistab karjuma, paanika nupp, mootori katkestus jne. 8)
Siiski soovitan peale alarmi täiendada turvavarustust ka mingi mehaanilise luku või korraliku ketiga. Ise kasutan lisaks veel pidurikette lukku . ilus pisike ja mahub taskusse, kuid kui see peal on tunduvalt raskem masinat minema veeretada. Hind Wild Ridersis oli midagi u 25o.-

Julge
Postitusi: 1009
Liitunud: 17 Dets 2004, 15:27
Tsikkel: HD VRSCDX Night Rod Special
Asukoht: Riia, Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Julge » 11 Mai 2005, 11:22

Minu Fazeril ka nüüd juba paar kolm nädalat Gemeli E587 peal ja ka siiani igati rahul. See immo automaatne peale minemine võiks tõesti olemata olla, eriti kui oled paksud sõidukindad juba kätte venitanud ja siis pead sellele pisikesele nupule puldi peal pihta saama...

Aga samas on ühe sõbra HD-l asi veel hullem - nimelt läheb ka signa automaatselt peale... :-)

Fazer

Erci
Postitusi: 677
Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 22 korda

Lugemata postitus Postitas Erci » 11 Mai 2005, 13:45

Ei ole see signa panek ju nii keeruline, et mingit eriõpet vajaks, skeemid ju tavaliselt kõik olemas. Tellisin ise omale Saksast alarmi (1650-EEk koos saatmisega), sel distantskäivitus ka peal, siis kommenteerin kui kätte saan.
___________________________

marguspp
Postitusi: 112
Liitunud: 20 Sept 2004, 18:03

Lugemata postitus Postitas marguspp » 11 Mai 2005, 13:49

kes ja kus ja mis hinnaga seda gemelit müüb?

zp

Lugemata postitus Postitas zp » 11 Mai 2005, 14:11

tartus vasara tn koos paigaldusega 3,2 kilo koos kallutusanduriga
Viimati muutis zp, 11 Mai 2005, 15:54, muudetud 1 kord kokku.

werdinand

Lugemata postitus Postitas werdinand » 11 Mai 2005, 15:29

zp kirjutas:tartus vasara tn koos paigaldusega 3200 kilo koos kallutusanduriga
Ehk siiski 3.2 kilo, sest 3200 kilo on juba 3 200 000 :shock:

zp

Lugemata postitus Postitas zp » 11 Mai 2005, 15:52

läks veits valesti jahh 3,2 on õige
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4584
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella » 11 Mai 2005, 18:32

Mina soovitan Defa MC, mille hind on päris soodsaks läinud võrreldes paari aasta tagusega. Praegu on maaletooja hind 2400+km.

Signal on eraldiasetsev akupasun, mis on väga hea lahendus. Juhul, kui alarmikeskus lõhutakse, hakkab teise kohta paigaldatud pasun karjuma. Samuti juhtub see pasuna eemaldamisel. Pasun on väga kõva häälega ning juhtplokk väike ja õhuke.
Suur eelis on ülimadal voolutarve: aktiveerituna 2,8mA, hoiureziimis 0 mA. Pasun tarbib laadimise ajal 5mA.

Gemel on teise nimega SerpiStar ja minu testi kohaselt on tal kallutusandur suht tuim. Hind sama Defaga.

Paigaldamine on ülilihtne - tegelikult tuleb 1 juhe katkestada ning teised ühendada ;) Iga mees, kellel vähegi elektritööst aimu on, saab hakkama.

Ja ikka trügin siia testilingi ka ;)
http://www.pm.ee/bikehelp/artiklid/alarmitest.html

motik
Postitusi: 112
Liitunud: 10 Aug 2004, 01:52

Lugemata postitus Postitas motik » 11 Mai 2005, 18:39

mella kirjutas:Mina soovitan Defa MC, mille hind on päris soodsaks läinud võrreldes paari aasta tagusega. Praegu on maaletooja hind 2400+km.

Signal on eraldiasetsev akupasun, mis on väga hea lahendus. Juhul, kui alarmikeskus lõhutakse, hakkab teise kohta paigaldatud pasun karjuma. Samuti juhtub see pasuna eemaldamisel. Pasun on väga kõva häälega ning juhtplokk väike ja õhuke.
Suur eelis on ülimadal voolutarve: aktiveerituna 2,8mA, hoiureziimis 0 mA. Pasun tarbib laadimise ajal 5mA.

Gemel on teise nimega SerpiStar ja minu testi kohaselt on tal kallutusandur suht tuim. Hind sama Defaga.

Paigaldamine on ülilihtne - tegelikult tuleb 1 juhe katkestada ning teised ühendada ;) Iga mees, kellel vähegi elektritööst aimu on, saab hakkama.

Ja ikka trügin siia testilingi ka ;)
http://www.pm.ee/bikehelp/artiklid/alarmitest.html
Minul Serpistar e587 peal ja super lux, Kallutusandur on väga ergas,väikseima kallutamise peale karjub kui kurat. maksis ~3500
Sukisuki Änn- Änn@MC Motoahvid
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4584
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella » 11 Mai 2005, 18:50

Maaletooja juures sai seda gemelit näpitud ühe ratta peal ja seal oli ikka suht tuim see loom.. Ikka kõvasti tuli kõgutada enne kui mõikas.
Kasutaja avatar

linnakas
Postitusi: 17
Liitunud: 26 Apr 2005, 21:17
Tsikkel: Buell 1125R
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas linnakas » 25 Mai 2005, 23:36

kadaka tee 1 on R ja P, kus pannakse ka mistahes alarm peale ja valik on seal hea. Pelgalt kaivitustakistiga alarmi ise ei julgeks soovitada, sel vaja vaid uks juhe labe loigata ja ongi korras. Kui alarm juba panna, siis peaks seal ikka kallutusandur ja akupasun olena. Ja pult peaks ka veekindel olema.
Kasutaja avatar

Teema algataja
Aatomik
Postitusi: 403
Liitunud: 04 Dets 2003, 23:33
Asukoht: Soome / CBR600F
Kontakt:

Secure 2-Way MOTO

Lugemata postitus Postitas Aatomik » 03 Veebr 2007, 23:32

Leidsin vähemalt manuaali lugedes enda nõudmisi täielikult rahuldava alarmi:

http://www.autoalarm.ee/index.php?2waymoto

Tundub just õige värk olema.
Äkki on kellelgi praktilisi kogemusi?
Pilt

Raigo
Postitusi: 1844
Liitunud: 29 Sept 2003, 19:23
Tsikkel: Iž Planetad, Iž Jupiterid
Asukoht: Rakvere

Re: Secure 2-Way MOTO

Lugemata postitus Postitas Raigo » 03 Veebr 2007, 23:54

Aatomik kirjutas:Leidsin vähemalt manuaali lugedes enda nõudmisi täielikult rahuldava alarmi:

http://www.autoalarm.ee/index.php?2waymoto

Tundub just õige värk olema.
Äkki on kellelgi praktilisi kogemusi?

http://cgi.ebay.co.uk/2-WAY-LCD-MOTORCY ... dZViewItem

:shock:

Päris nii tegija pole,küll aga pakub samasugust tagasisidet ja on suhteliselt taskukohane ka :)

-Tomm
Postitusi: 73
Liitunud: 23 Juul 2005, 01:34
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas -Tomm » 04 Veebr 2007, 01:07

Toetan ka kahel käel seda tagasisidega alarmi ideed. Saab rahulikult poes käia ja vähemalt päeva ajal on võimalik ratast kortermaja ees hoida nii, et karvad püsti ei ole. Endal on mongoose alarm tagasisidega. Laita ei oska midagi, pult näeb ka täitsa okei välja, hiidkaubanduskeskustes igatahes side parklas oleva tsikliga toimib. Hind oli kuskil 3500 eeku (lisapasun oli ka selle raha sees). Ilmselt on teistel tootjatel samasuguseid mudelid ja eks nad põhimõtteliselt kõlbavad kõik.
Kasutaja avatar

madone
Mode
Postitusi: 1936
Liitunud: 17 Mär 2003, 07:55

Lugemata postitus Postitas madone » 04 Veebr 2007, 09:59

See 2 way on by far kõige mõistlikum lahendus vist... ainult, et kuidas selle levialaga on...

red buell
Postitusi: 167
Liitunud: 08 Apr 2005, 14:58
Tsikkel: BMW R1200R,Ducati 900SS,HD Spo
Asukoht: Mähe, Pirita
Tänanud: 30 korda
Tänatud: 97 korda

Re: Secure 2-Way MOTO

Lugemata postitus Postitas red buell » 04 Veebr 2007, 12:12

Aatomik kirjutas:Leidsin vähemalt manuaali lugedes enda nõudmisi täielikult rahuldava alarmi:

http://www.autoalarm.ee/index.php?2waymoto

Tundub just õige värk olema.
Äkki on kellelgi praktilisi kogemusi?
Ma käin neid alarme alltöövõtuna paaris Tallinna tsiklifirmas paigaldamas. Tegemist on suht normaalse alarmiga - väga paljude eeliste seas on paar mind häirivat puudust.
1. Voolutarve on vähe suurem kui "itaallastel, mis jäävad "magama"
2. Sisse/väljalülitamisel teeb suht kõvasti piuksu, mida ei saa välja lülitada.

Kuna ta on turul olnud vaevalt ühe aasta, siis töökindluse kohta on veel vara midagi öelda kuigi analoogne autodele mõeldud alarm on ennast heast küljest näidanud.

Väga hea on see, et löögianduri ja kallutusanduri tundlikkust saa puldist regullida.
Tsiklite elektritööd ja alarmid. Tsiklite ümberehitus. Tel:51O73O5
https://www.facebook.com/MotoSpirit-190392434636735/
Kasutaja avatar

Teema algataja
Aatomik
Postitusi: 403
Liitunud: 04 Dets 2003, 23:33
Asukoht: Soome / CBR600F
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Aatomik » 04 Veebr 2007, 12:29

Tänud red buell puuduste välja toomise eest.

See voolutarve pole minu kasutustingimuste juures vast nii oluline aga see sisse-väljalülimise piiks oleks küll väga häiriv. :O

Ise lootsin, et selle saab maha võtta, kuna manuaalis on kirjas:

"Sireeni keelamine
Märkus: Kui sireen on keelatud, ei tee ta ühegi režiimi korral häält, välja arvatud häirerežiim ja
MOOTORRATTA OTSIMISE funktsioon.
1. Süüde peab olema väljas.
2. Vajuta ja hoia 1 sek II ja seejärel vajuta uuesti II. (vt joon. 2, 3)."

Joonis 2 ikooni tekst on ka eksitav: "Lülitussignaalid keelatud"

See ei tähendagi kahjuks ilmselt siis sisse-välja piiksu, vaid muid hoiatus jne. signaale?
Pilt

red buell
Postitusi: 167
Liitunud: 08 Apr 2005, 14:58
Tsikkel: BMW R1200R,Ducati 900SS,HD Spo
Asukoht: Mähe, Pirita
Tänanud: 30 korda
Tänatud: 97 korda

Lugemata postitus Postitas red buell » 04 Veebr 2007, 13:00

Aatomik kirjutas:Tänud red buell puuduste välja toomise eest.

See voolutarve pole minu kasutustingimuste juures vast nii oluline aga see sisse-väljalülimise piiks oleks küll väga häiriv. :O

Ise lootsin, et selle saab maha võtta, kuna manuaalis on kirjas:

"Sireeni keelamine
Märkus: Kui sireen on keelatud, ei tee ta ühegi režiimi korral häält, välja arvatud häirerežiim ja
MOOTORRATTA OTSIMISE funktsioon.
1. Süüde peab olema väljas.
2. Vajuta ja hoia 1 sek II ja seejärel vajuta uuesti II. (vt joon. 2, 3)."

See ei tähendagi kahjuks ilmselt siis sisse-välja piiksu, vaid muid hoiatus jne. signaale?
Ise alguses olin kah õnnelik selle "piuksude keelamise" funktsiooni üle aga tegelikult keelatakse ära koos sellega ka häire puhul kisamine - alles jääb vaid info kaugjuhtimispuldile. Sai ka tootjatehasega ühendust võetud, ehk parandavad vea.

Aa, jäi ennem märkimata leviraadius, mis lagedal võib ulatuda 1km-ni, kuid asustatud piirkonnas on see olenevalt majade tihedusest 400m alates.
Tsiklite elektritööd ja alarmid. Tsiklite ümberehitus. Tel:51O73O5
https://www.facebook.com/MotoSpirit-190392434636735/
Kasutaja avatar

Artemide
Postitusi: 495
Liitunud: 01 Jaan 2006, 17:52
Tsikkel: 09 KTM 530 EXC-R
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Artemide » 04 Veebr 2007, 13:17

Kui siin juba alarmidest juttu on siis küsiks, et äkki oskab keegi midagi immobiliseriga alarmide kohta ka midagi öelda ja soovitada!

red buell
Postitusi: 167
Liitunud: 08 Apr 2005, 14:58
Tsikkel: BMW R1200R,Ducati 900SS,HD Spo
Asukoht: Mähe, Pirita
Tänanud: 30 korda
Tänatud: 97 korda

Lugemata postitus Postitas red buell » 04 Veebr 2007, 13:50

Artemide kirjutas:Kui siin juba alarmidest juttu on siis küsiks, et äkki oskab keegi midagi immobiliseriga alarmide kohta ka midagi öelda ja soovitada!
Blokeering on olemas minuteada praktiliselt kõikidel tsiklialarmidel. Kõige rohkem nagu immobilaiseri moodi on Defa tsiklialarm, mis töötab transponderpulkadega, kuid selle kasutamine on suhteliselt ebamugav (minu arvamus).
Tsiklite elektritööd ja alarmid. Tsiklite ümberehitus. Tel:51O73O5
https://www.facebook.com/MotoSpirit-190392434636735/
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4584
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella » 04 Veebr 2007, 14:21

red buell kirjutas:Kõige rohkem nagu immobilaiseri moodi on Defa tsiklialarm, mis töötab transponderpulkadega, kuid selle kasutamine on suhteliselt ebamugav (minu arvamus).
Defa on alarm nagu iga teinegi immoga alarm. Alarme tundva inimesena peaks sa seda ju teadma.

On pasun, on kallutusandur ja voolutõukeandur. Vahe teiste alarmidega on veekindel pulgaga opereerimine ja väga väikesed mõõtmed. 0-tarbe reziim ka.

Selle kasutamine on minuarust mugavam kui tavalise puldiga alarmil. Lihtsalt pistad võtme süütelukku ja midagi ei pea lisaks tegema. Kui võtme lukust eemaldad, aktiveerub 15sek pärast valvereziim. Mõned seda naudivad, teised laidavad - enamasti küll need, kes ise kasutanud pole.

red buell
Postitusi: 167
Liitunud: 08 Apr 2005, 14:58
Tsikkel: BMW R1200R,Ducati 900SS,HD Spo
Asukoht: Mähe, Pirita
Tänanud: 30 korda
Tänatud: 97 korda

Lugemata postitus Postitas red buell » 04 Veebr 2007, 14:53

mella kirjutas:
red buell kirjutas:Kõige rohkem nagu immobilaiseri moodi on Defa tsiklialarm, mis töötab transponderpulkadega, kuid selle kasutamine on suhteliselt ebamugav (minu arvamus).
Defa on alarm nagu iga teinegi immoga alarm. Alarme tundva inimesena peaks sa seda ju teadma.

On pasun, on kallutusandur ja voolutõukeandur. Vahe teiste alarmidega on veekindel pulgaga opereerimine ja väga väikesed mõõtmed. 0-tarbe reziim ka.

Selle kasutamine on minuarust mugavam kui tavalise puldiga alarmil. Lihtsalt pistad võtme süütelukku ja midagi ei pea lisaks tegema. Kui võtme lukust eemaldad, aktiveerub 15sek pärast valvereziim. Mõned seda naudivad, teised laidavad - enamasti küll need, kes ise kasutanud pole.
Huvitav, mida ma siis kirjutasin? Olen ka Defadega tegelenud ning ei viitsi siin jagelema hakata :D
Tsiklite elektritööd ja alarmid. Tsiklite ümberehitus. Tel:51O73O5
https://www.facebook.com/MotoSpirit-190392434636735/

suits

Lugemata postitus Postitas suits » 05 Veebr 2007, 12:17

peale selle, et osadel alarmidel on 0mA tarve, on neil veel tavaline tööreziim, mille voolutarve on tublisti erinev. Joonistasin siin tabeli, milles kirjad kui kiiresti selle x mA tarbe korral pool aku mahtuvusest ära tarbitud, millise vahe see tekitab ning kui tihti peaks siis "akut laadima" (ehk siis sõitmas käima) saab igaüks ise otsustada..

Pilt

"pool mahtuvuse" real siis tunnid kunas on ideaalis kulutatud pool akus pesitsevast maksimaalsest energiavarust (see minuarvates adekvaatne suurus võrdlemiseks - me ei taha akut kunagi täiesti tühjaks lasta, starter käivitades võtab oma, keskmiselt on aku ka kasutatud seisus kui ta ratta küljes).
"päevi" tähendab siis aega päevades, palju see aega võtab.. et selgem arusaam.

igal alarmil on omad eelised ja kahjuks ka miinused.. voolutarve on vist näitaja mida vabalt foorumis arutada võib.. ja mis on üks argument, ei pruugi olla tähtsaim.

samas alarmikarpidelt loetud energiatarbele lisandub veel tahestahtmata veel juhtmete ja pistikute takistus..

see, et inf rattalt muutub enda jaoks tähtsamaks on jah tehnika arenguga kaasaskäiv asi - kõik ümberringi vingub ja piuksub (sestap on mikrolaineandur pahatihti tolamagnetiks - teemades teisedgi kasutajad välja toonud) tahaks ikka teada, kas see mis kisab on oma ratta küljes olev pasun..

kui ma millegagi räigelt mööda panin, või tähelepanu antud asjase ei juhtinud, siis parandage.

jaak98
Postitusi: 9
Liitunud: 10 Okt 2006, 18:02
Asukoht: Tallinn

Scorpio alarmid

Lugemata postitus Postitas jaak98 » 05 Veebr 2007, 21:00

Tervitan teiselt poolt lompi!
Siin USA's on turuliider Scorpio (ega see turuliidri staatus iga kord parimat toodet ta'henda, aga seekord olen ysna rahul)

http://www.scorpioalarms.com/products/motorcycle

mul on sri-500 peal koos ko'ikede lisakellukestega. Ise installisin, kuna nad myyvad kaasa tsiklimudelile vastavat juhtmekomplekti mis tegi asja to'esti plug&play moodi lihtsaks. Perimeetrisensor to'o'tab korralikul, reguleeritava tundlikkusega. Timmisin ta nii, et lihtsalt mo'oda jalutades masin ei piuksuks, kui keegi juba kohale kummardub siis hakkavad hoiatussignaalid. Puldilt saab loomulikult valida, kas perimeetrikaitse sees/va'ljas.
No'ustun meestega, kes 2-way kasuks kirjutasid. Endal rahulikum olla kui ca 800 m raadiuses pult ytleb, et masinaga ko'ik korras.

jaak



Vasta

Mine “Sõidu- ja lisavarustus”