Räägiks mootorratta navidest

Kõik mis puudutab mootorratta sõiduks vajalikku varustust. Nii seda, mis mootoratturile selga käib, kui ka seda, mis usinad tsiklistid oma rataste külge kruvivad. Mootorratturi kiivrid, kindad saapad ja joped. Räägi mootorratturitega.

Moderaator: Moded


VonSten
Postitusi: 38
Liitunud: 17 Aug 2017, 20:02
Tsikkel: CB 750 Seven Fifty
Tänatud: 4 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas VonSten »

Navi, kui selline, on väljasuremisohus toode. Kui eelmisel nädalal autoga Serbias käisin oli ka igaks-juhuks navi pagassis. Vaja teda ei läinud ja ei näe ka, et tulevikus läheks. Seni kui saab kasutada EU andmeside siis Google maps ja kui ei saa siis Google maps Offline kaardid. Toimib sama hästi nagu online versioon, ainult reaalaja liiklusinfota.
Kasutan mingit Xiaomi telefoni millel on 4100 mAh aku ja mis peab peaaegu terve päeva sõitmist navigeerides vastu. Õhtu poole olen toppinud telefoni hoidikusse/kotti akupanga :D
Puudub vajadus isegi mingit rõvedat laadija pistikut tekitada tsikli külge.
Konkreetne telefon on odav luts ja ekraan jääb päikesega natuke hätta, osaliselt on süüdi ka 5-eurone ebay telefoni kott/hoidik , mille läbipaistev plastik läigib värdjalikult. Selle puuduse kompenseerivad BT kõrvaklapid ja hääljuhised.
Kaalun Givi telefoni hoidiku/koti ostmist, see on parasjagu suur, et mahutada telefon ja akupank ja sellel on ka väike päikesesirm. See 5 eurone käkk, mida hetkel kasutan on tegelikult mõeldud jalgratastele.

Teine vahva Google mapsi funktsioon, mida kastutan, on "saada juhised telefoni". Reastan arvutis ennast huvitavad punktid ja siis saadan telefoni, et saaks teekonna ühe liigutusega äpis avada.




Hr.Nõel
Postitusi: 1447
Liitunud: 21 Okt 2005, 21:33
Tsikkel: Päris mitu...
Asukoht: Pärnu
Tänatud: 109 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas Hr.Nõel »

Kuigi olen oma olemuselt ja vaadetelt räige konservatiiv, siis eelnevat läbi lugedes tuleb hakata vist oma poliitilist vaadet muutma. :D :D
See jutt oli täpselt minule. Lihtsalt ja loogiliselt (Loe puust ja punaseks) oli asi lahti seletatud.

Ainult see fraas...

Puudub vajadus isegi mingit rõvedat laadija pistikut tekitada tsikli külge.

.... vot selles ma vaidlen vastu. Jahh kui iga õhtu oled kuskil EU-s hotellis/motellis.
Aga kui ööbismiskoht on kuskil stepis või tesispool Volga jõge telgis. Ja ainus särtsu saamise koht on tsikli sigaretisüütaja pistik. Sest päeval ei hakka ju bensukas aega raiskama seadamete laadimiseks.

Aga muidu... VonSten... minu poolt.... (w) (w) (w)
Nagu oleks Jumal mul silmad ja tsakrad avanud. :bsmile: :bsmile:

Tel. +372 viiskuus 2158üksüks & noelamees@gmail.com
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7336
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Hr.Nõel kirjutas:

Kuigi olen oma olemuselt ja vaadetelt räige konservatiiv, siis eelnevat läbi lugedes tuleb hakata vist oma poliitilist vaadet muutma. :D :D
See jutt oli täpselt minule.

Ma ütlesin sulle juba aasta tagasi, et aeg on oma poliitilisetes vaadetes muudatused sisse viia. :-)
Meil on hetkel pooleli teema Motonavi Mobiiltelefoni baasil, projekt pole üldse surnud, liigub vaikselt edasi aga talvel jäi mõneks kuuks seisma. Kui meil kogu info koos on siis saab siit "teeme ise kodus motonavi" juhendi.
viewtopic.php?f=11&t=103533

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

Irual
Postitusi: 249
Liitunud: 11 Okt 2010, 19:37
Tsikkel: vändast käima
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 39 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas Irual »

Minul on telefonidega ainult üks häda - päike. Ekraan nagu peegel, kust enda kõhtu võin imetleda. Hele jope aitab muidugi kaasa ka.

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3187
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 192 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Mina niisugust hosiannat ei laulaks kui omal pagassis varuvariant kaasas.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju


VonSten
Postitusi: 38
Liitunud: 17 Aug 2017, 20:02
Tsikkel: CB 750 Seven Fifty
Tänatud: 4 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas VonSten »

See navi oli kaasas ise ka ei tea miks. Autoga reisides võib lubada igasuguse nodi kaasa võtmist. :D kunagi sai ostetud ja praegu läheb phmtslt prügikasti kuna ma tõesti ei saa aru, et miks seda üldse vaja peaks minema. Igapäevaselt kasutan nagunii Google mapsi juba aastaid. Mõned aastad tagasi oli Google mapsiga veider probleem, Offline ei saanud kõiki regioone salvestada.(Baltikumi minurust sealhulgas ka) ja siis polnud ka neid EU andmesidepakette nii soodsalt nagu praegu. Täna pole enam vahet.
Ekraanidest ja päiksest võin öelda, et Samsungi telefon Amoled ekraaniga oli kasutatav ka Austraalias kus päike paistis otse ülevalt ja väga eredalt.
Laadijapistikust nii palju, et 20 000 mah akupanga ja 4100mah telefoni aku kooslus peaks mitu päeva vastu pidama. Samas kui tõesti täiesti metsikud reisid on tuleb see pistik tekitada. Samas võid tekitada laadijapistiku ka sadula alla ja laadida seal teist akupanka siis ei pea ikkagi mingit rõvedat juhet lenksu peale vedama. Topid panga ja telefoni kotti ja kõik. (ühendad omavahel lühikese kaabliga - akupankadel tavaliselt kaasas ca 10cm kaablid) Siis pole veekindlus ka küsimus kui kasutada kvaliteetset kotti.

Google maps ja Waze võrdlus (oli kellegi eelmises postituses) Waze ongi Google maps ainult et selle väikese sotsiaalmeedia lisaga. Waze on ammu Google poolt üles ostetud. Keegi väitis eespool et vaatas Waze navi ja Google maps samal armatuurlaual kõrvuti ja olid väikesed erinevused. Need tulevad mitte äpist vaid erinevates telefonides kasutatavate GPS vastuvõtjate erisustest. Erinevatel telefonidel on gps täpsus erinev. Kallimatel pommikindlatel hiinakatel peaks olema ka Glonass tugi.

Mis puudutab hosianna laulmist, siis ma ei väida, et minu poolt eelnevalt kirjutatud tekst on absoluutne ja ainuvõimalik lahendus ja absoluutselt ei kutsu kedagi üles nii käituma :D lihtsalt jagan oma kogemust. Mis puudutab motonavi siis ma ei saa aru, miks ma peaks maksma ca 500 eurot mingi seadme eest, mida on ebamugav kasutada (menüüd aadressiotsing jne ), kus peab uuendama kaarte ja nö asjaga tegelema kui telefon on mul nagunii olemas ja sellega mingeid lisakulusid ei kaasne. See on ka oluline Google mapsi puhul ,et kaardi ja liikluskorralduse muudatused on kogu aeg olemas ja midagi ei pea selleks tegema. Offline kaartide eluiga on sellel põhjusel kuu aega.

Kes ei tea seda offline funktsiooni androidis ja iphones siis palun juhised on siin :
https://support.google.com/maps/answer/ ... %3DAndroid (ühe korraga saab salvestada etteantud maksimaalse suurusega tüki tervest gloobusest samas kui neid tükke on mitu ja nad on väikese ülekattega siis suudab navi offlines opereerida nende kõigi sees ja navigeerida ühest kaardist teise ka)

Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7336
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

VonSten kirjutas:

See navi oli kaasas ise ka ei tea miks.

Mõistlikul inimesel on alati plaan B. Ka minul on plaan olemas selleks puhuks, kui mu moto-GPS peaks üles ütlema.

VonSten kirjutas:

Mis puudutab hosianna laulmist, siis

Ma kaldun arvama, et sinu arusaamad mobiiltelefoniga navigeerimisest mootorrattal on pisut idealistlikud. Arvamusi-seisukohti lugedes võin kohe öelda, et sa pole olnud paljudues oludes mis motomatkajal ette tulevad ning sa pole osanud neid endale ka ette kujutada. Sa pole ilmselgelt navigeerinud 40C kuumuses, alla 0C külmas, ööpäev sadavas paduvihmas või kohas kus internetiühendus puudub. Mobiilidel on endselt veel väga palju puudusi. Spetsiaalne GPS on nendes oludes väga hea asi.

Aga see selleks. Kui mina räägin mobiilist tsikli lenksul siis ei käi jutt sellest, et mul on igapäevane mobiiltelefon lenksul. See jääb taskusse. Navigeerimisega seoses ei ole teemaks ka Google Maps. Kuigi see on igati OK, kui sa kavatsed sõita punktist A punkti B võimalikult kiiresti või otsid lähimat XYZ-i. Motoreisidel pole eesmärgiks võimalikult kiiresti kohele jõuda, seal on eesmärgiks teekond ise. Ja selles küsimuses G.Maps ei kära. Asi, millest mina räägin on vee/tolmu/põrutuskindel telefon lenksul, mis saab toite juhtmest ja milles on offline kaardid. Ehk siis sisuliselt monofunkstionaalsest navist.

Kui sa nii võrdled, siis Garmin zumo 396LMT-S EU (päris heade näitajatega) maksab 400€ ja karbis sisaldub kõik, et seade lenksule saada. Motonaviks sobiv veekindel mobiil on suurusjärgus 120 - 150€, kinnnitus lenksule 50€, toide 10€, juhtmed-vidinad 10€, tarkavara+ kaardid 50€. Kokku seega 240€. Hullumeelselt suur vahe polgi.
Aga ma loen plusspooleks selle, et see telefon on märkimisväärselt väiksem, suudab töötada pikka aega aku pealt, on võimaline kasutama hetkele kõige sobivamat tarkvara (G.Maps, Waze, iGO, CoPilot, TomTom, Garmin, HereWeGo, Osmand jne) ning teekondade või kaartide uuendamine võrgust on tehtav suvalises intenetikohvikus. Telefoni hävimise korral on tema asendamise kulu suurusjärgus 120 -150€ ning plaan B-na on võimalik alati ka oma mobiiltelefon selle asemel lenksule panna.
Minu silmis on lõpptulemusena 400€ maksev moto-GPS ja 250€ maksev mononavi-telefon üsna võrdsed. Juhul, kui sinus on katsetajavaimu. Kui mitte, siis on motonavi töökidel ja äraprroovitud vahend.

Irual kirjutas:

Minul on telefonidega ainult üks häda - päike. Ekraan nagu peegel, kust enda kõhtu võin imetleda. Hele jope aitab muidugi kaasa ka.

Isegi minu moto-GPS'i pilt läheb poole heldamasks, kui ma paagikotile neoonivärvilise vihmakatte peale tõmban. Mobiili puhul on see lahendatav mati kaitsekilega.

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

Ivoonu
Toetajaliige
Postitusi: 1486
Liitunud: 27 Sept 2007, 18:06
Tsikkel: Harley-Davidson FLHTCUI
Asukoht: Tartu
Tänanud: 107 korda
Tänatud: 64 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas Ivoonu »

Telefoni üks miinustest tuli välja paar nädalat tagasi Brest bike festivalilt tagasi sõites. Alustuseks lõpetas telefon kuuma tõttu laadimise ja seejärel navi äpi töö. Õnneks oli vaja sõita 180 km otse Minski suunas ja mingil ajal jahtus ta jälle maha ja sai edasi navigeerida.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

VonSten kirjutas:

Kaalun Givi telefoni hoidiku/koti ostmist, see on parasjagu suur, et mahutada telefon ja akupank ja sellel on ka väike päikesesirm. See 5 eurone käkk, mida hetkel kasutan on tegelikult mõeldud jalgratastele.

Mul on see Givi kott+hoidik,aga ega ta suurt parem pole,see sirm ei varja tegelikult peaaegu midagi, peegeldab ikka sama moodi.Vahe odava hiinakaga oli minul selles,et Givi ei läinud seest niiskeks,kui pikalt vihmas sõita ja kile regeeris paremini puudutustele.Hoidik on ka mugavam ja stabiilsem.

Praegu kasutan veekindlat IP68 telefoni Samsung A8(eelmine oli A5) ja margipõhist laadijaga hoidikut Brodit. Saan telefoni nurka sõiduajal natuke muuta ja see peaaegu välistab peegelduse.Matt kile oleks ka võibolla abiks,aga siiani pole puudust tundnud.Ekraan on waze(kaardi taust on hele ja juhised üleval servas mustal põhjal valgega) kasutades igati hästi nähtav. Ilma kotita ehk IP lahendus välistab ülekuumenemise.
Mulle meeldib,et just sama seade on mul nii navigeerimiseks,kui kõigeks muuks.Pikemale reisile võtaks võibolla varu telefoni ka kaasa,aga vajadust pole veel siiani olnud.Mul on Telia suurkliendina hoopis tühi SIM toorik portfellis-rahakotis,mille saan iga kell oma numbrile aktiveerida ,kui midagi fataalset peaks seadmega juhtuma. Ehk ostan uue seadme, varundan ja panen uue SIM-i sisse ning kõik jätkub sealt,kus eelmisega pooleli jäi. Vaja on ainult teha kõne Teliasse ja SIM number neile teada anda.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7336
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Ivoonu kirjutas:

Telefoni üks miinustest tuli välja paar nädalat tagasi Brest bike festivalilt tagasi sõites. Alustuseks lõpetas telefon kuuma tõttu laadimise ja seejärel navi äpi töö. Õnneks oli vaja sõita 180 km otse Minski suunas ja mingil ajal jahtus ta jälle maha ja sai edasi navigeerida.

Kas telefon on kotis/karbis või lihtsalt telefonihoidikus?

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT

VonSten
Postitusi: 38
Liitunud: 17 Aug 2017, 20:02
Tsikkel: CB 750 Seven Fifty
Tänatud: 4 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas VonSten »

Telefoni eelis on see, et kui see ära kaob, varastatakse või niisama saba annab siis isegi kõige vaesemates maailma piirkondades on suhteliselt odava raha eest võimalik mingi androidil jooksev käkk osta kui tegu on vähegi asustatud paigaga. Kui vaadata foorumi reisipäevikuid siis enamus inimesi väga karme reise ei tee ja liiguvad valdavalt ikka põhimaanteedel. Mis puudutab ülekuumenemist siis tasub navigeerimise ajaks kõik muud äpid kinni panna ja igasuguseid taustategevusi androidis piirata. Mul on telefonis kõik elementaarselt mittevajalik välja lülitatud, tarbetuid äppe pole ja enamusel äppidel keelatud ka "notifications" ehk siis kõikvõimalikud teadaanded sõnumid jne. Samuti on selles osas ka telefonil ja telefonil vahe sees ja kõiki seadmeid ühte patta panna ei saa. Ma ei ole kordagi väitnud et päris navi on mingi kasutu seade, aga paratamatult saab nende seadmete aeg varsti läbi. Keegi ei kuula ju muusikat ka enam pleierist ning enamusel inimestel pole peale telefoni muud fotoaparaati ja videokaamerat, pole väga näinud inimesi kalkulaatoreid ja äratuskelli ostmas jne.... Sisuliselt on navi sama asi, mis telefon - väike puuteekraaniga arvuti.

Kasutaja avatar

Ivoonu
Toetajaliige
Postitusi: 1486
Liitunud: 27 Sept 2007, 18:06
Tsikkel: Harley-Davidson FLHTCUI
Asukoht: Tartu
Tänanud: 107 korda
Tänatud: 64 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas Ivoonu »

Macintosh kirjutas:
Ivoonu kirjutas:

Telefoni üks miinustest tuli välja paar nädalat tagasi Brest bike festivalilt tagasi sõites. Alustuseks lõpetas telefon kuuma tõttu laadimise ja seejärel navi äpi töö. Õnneks oli vaja sõita 180 km otse Minski suunas ja mingil ajal jahtus ta jälle maha ja sai edasi navigeerida.

Kas telefon on kotis/karbis või lihtsalt telefonihoidikus?

See kord oli kotis (Samsung A5), eelmine aasta samas kandis sõites oli lihtsalt hoidikus (Cat S50) ja siis ei olnud kuumaga probleemi. Kui ma nüüd hästi järgi mõtlen, siis eelmine aasta ei olnud ka ühtegi nii sooja ilma.

Kasutaja avatar

Sepp1
Postitusi: 117
Liitunud: 25 Sept 2011, 20:28
Tsikkel: Harley-Davidson
Asukoht: Võrumaa
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 24 korda
Kontakt:

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas Sepp1 »

Mõnepäeva tagune kogemus Pizza maalt: Ratta navi juhatas teeni kus seisis ees aed ja igaks juhuks ka mees autoga ühesõnaga tee kinni, kuna tee ots oli linna ääres siis kuhu ma ka ei sõitnud käskis aia ja auto juurde tagasi minna. Mõtlesin, et hea sõber google aitab tema teab ju kõike... raisk natukese aja pärast olin tagasi aia ja autoga pizza sööja juures ja juba tervitasime kui vanad sõbrad, olime juba kohtunud korda mitu... Siis pidasin kinni ja mõtlesin, et kurat midas nüüd? Ühtki silti, et ümber sõit või midagi muud sarnast polnud. Sõbrale ei helistanud 50/50 oli juba kasutatud jäi viimane õlekõrs Waze, Auto, aia, mehe kõrval sisestasin sihtkoha ja näe imet , tema teadis, et ees on läbimatu takistus eelpoolnimetatud asjadest ja juhatas sellest kaunist linnakesest välja teist teed pidi. minu kogemusepõhjal siis Waze kõige targem ja operatiivsem!
PS! Linn millest jutt on selle kivi taga https://photos.app.goo.gl/oV7t3X95ZCijHbhi9 Miks sinna linna tasub minna? aga selle, et seal on see https://photos.app.goo.gl/19TM4SRi1RKxnYeM6

Kui on vaja sepa abi... siis sõida minu juurest läbi :)
http://www.sepp.ee
Kasutaja avatar

piiks
Postitusi: 1212
Liitunud: 18 Okt 2003, 23:52
Tsikkel: Hmmmm, peab sebima midagi!
Asukoht: Kohatu küla, Märjamaa vald
Tänanud: 127 korda
Tänatud: 50 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas piiks »

Jagan siis omi värskeid kogemusi ka. Hetkel hulgume kahe tsikliga lõuna-jeuroopas. Lenksul on Gmaps, Waze ja Garmin 390LM.
Wazega telefon Nokia 8 kipub kuumaga minestama. Ilma igasuguse ümbriseta lenksul. Samas Samsung Note8 põrkekindlas ümbrises toimib.
Vihm ekraanil ajab telefonid hulluks. Muutuvad suht kasutamatuks.
Waze on pigem varuvariant, kui Gmaps ei saa hakkama. Parim viis leida kiireim tee sihtpunkti on Gmaps. Otsing ja kõik on tal super. Samas marsruudi otsing offlines ei töötanud. Montenegros ja Albaanias puudis net.
Garmin on pommikndel. Töötab igas olus, igal maal täpselt ühte moodi. Sellega ka kõige lihtsam endale sobivat marsruuti seada. Gmaps ja Waze pressivad ikka hirmsasti kõige kiiremat. Garminiga saab kergelt kaubale ka muude marsruutide osas.
Waze jätab paljud vajalikud pöörded juhatamata. Kui püsid tema arust samal teel, mis siis, et 130ga liikudes läheb ees tee kahwks, siis pole ju vaja öelda kas paremale v vasakule. Gmaps seletab liiga palju ja keeruliselt. Keegi on ta pannud veel tänava nimesid veerime inglise keeles. Garmini selgitused on lihtsad ja täpsed. Ma kahtlustan, et paari aasta pärast on newd telefoni äpid üle arendatud ja keset kõige pingelisemat liiklusolukorda hakkavad nad sulle reklaami näitama.
Ja muidugi on telefonide suurim miinus see, et just siis, kui on ees päeva keerulisim ristmik, tuleb sisse päeva ainus kõne.

Some rules can be bent. Others can be broken.
Танки грязи не боятся !!!
In god I trust, all others pay cash !
Ära usalda naist ... ja pidureid !
Kasutaja avatar

piiks
Postitusi: 1212
Liitunud: 18 Okt 2003, 23:52
Tsikkel: Hmmmm, peab sebima midagi!
Asukoht: Kohatu küla, Märjamaa vald
Tänanud: 127 korda
Tänatud: 50 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas piiks »

Ahjaa. Ootan siis põnevusega seda telefoniarendust. See võib isegi asi olla. Ja mõne kasutatud telefoni leiab ju vast ikka kodus riiulist. Seega ka soodsam, kui arvutustes paistab.

Some rules can be bent. Others can be broken.
Танки грязи не боятся !!!
In god I trust, all others pay cash !
Ära usalda naist ... ja pidureid !

ats30
Postitusi: 612
Liitunud: 11 Juul 2008, 21:05
Tsikkel: KTM 990 Adventure
Tänanud: 151 korda
Tänatud: 73 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas ats30 »

Ekvaatorist üles (põhja) poole oli parimaks abiliseks maps.me . Parim telefonihoidik lenksul- Hondo garage toodang.

Oleks ma tark, ma oleks vait.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Olen praegu Rumeenias ja kasutan Garminit ning telefonis Samsung A8 Waze ning ostetud kaartidega täispauk Sygic lahendust.
Navigeerimises on kõige kehvem Garmin ja Sygic viskab ka villast sisse ehk mõlema pakutut tuleb kindlasti üle kontrollida. Waze on kõige kindlam(täpsem) siiani,aga kohati on probleeme Telia netiga, mis teeb ta kasutamise hetketi keeruliseks.
Hetkel siis lõuna Poola ja Slovakkia-Hungari-Rumeenia väikesed teed.
Ekraani lahenduselt on minu jaoks parim Sygic ,selge terav ja ka tanklate kaugus mõnusalt nina ees. Otsing sama hea kui Wazel. Ainult navigeerimine suts omamoodi loogikaga.

Viimati muutis urmas66, 20 Aug 2018, 07:30, muudetud 1 kord kokku.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

iSlanderADV
Mode
Postitusi: 557
Liitunud: 25 Mai 2014, 19:21
Tsikkel: Honda CRF1000L
Asukoht: EU
Tänanud: 180 korda
Tänatud: 120 korda
Kontakt:

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas iSlanderADV »

Ma ka hetkel Rumeenias ja naviks praktiliselt ainult Waze. Aegajalt panen ka osmandi tööle.

Nägemata Eesti orienteerumissari http://nägemataeesti.ee
TransEuroTrail Estonia https://transeurotrail.org/estonia
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7336
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

iSlanderEST kirjutas:

Ma ka hetkel Rumeenias ja naviks praktiliselt ainult Waze. Aegajalt panen ka osmandi tööle.

Ma arvan, et selget vahet navigeerimisel tuleb teha selles, kas on (arvutis) ettevalmistatud teekond või sõidetakse punktist A punkti B. Üsna ilmselgelt on Waze viimase jaoks sobivam. Ja esimese jaoks kõlbmatu.

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Just nii ongi, aga navigaatorid a' la Garmin ikkagi reklaamivad end kui asjakohast abilist reisimisel. Palju neid on , kes oma trajektoori täpselt arvutis paika panevad ei oska öelda, aga ilmselt väga üksikud.
Waze eelis ongi see,et ta omab navigeerimiseks vajalikku infot,kasutajatelt ja tee haldajatelt.
Täna näiteks Pelesi kandis olid ummikud mõlemas suunas 6-7 km ja Waze oskas vähemalt ühes suunas sellest peaaegu mööda juhatada. Garmin, aga samal ajal suunas peale ümbersõidule minekut sind tagasi tunniajasesse ummikusse. Ja Garmin on mul veel liignimega Smart (lol)

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3124
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas ranel »

urmas66 kirjutas:

Just nii ongi, aga navigaatorid a' la Garmin ikkagi reklaamivad end kui asjakohast abilist reisimisel. Palju neid on , kes oma trajektoori täpselt arvutis paika panevad ei oska öelda, aga ilmselt väga üksikud.
Waze eelis ongi see,et ta omab navigeerimiseks vajalikku infot,kasutajatelt ja tee haldajatelt.
Täna näiteks Pelesi kandis olid ummikud mõlemas suunas 6-7 km ja Waze oskas vähemalt ühes suunas sellest peaaegu mööda juhatada. Garmin, aga samal ajal suunas peale ümbersõidule minekut sind tagasi tunniajasesse ummikusse. Ja Garmin on mul veel liignimega Smart (lol)

Ja waze suudab idiootsusi ka juhatada. Näiteks Tartu klassika, et Kvartali eest juhatab läbi Narva mnt Zavoodi, kui igati otsem ja kiirem oleks läbi Vabaduse pst. Lisaks teetööd, kus keegi on waze sees siiski läbi sõitnud, waze lolli järjekindlusega sunnib sõitma kohas, kus tegelikult sõita ei saa/tohi.
Kolmandaks selle raha eest, mis saad lenksule veekindla mobla, saaksid osta tavalise nutika+motogpsi ka juurde. Waze hea asi muidu, aga ülim see küll pole. Lisaks veel klassika, et mõne olulise pöörde juures tuleb kõne sisse.

Ühtlasi, kel motogpsi üle, siis võib mulle pakkuda. Eelistatult Garmin.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük

Loadära
Postitusi: 471
Liitunud: 04 Okt 2005, 00:35
Asukoht: Sadulas: Keila-Kadrina
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas Loadära »

urmas66 kirjutas:

Just nii ongi, aga navigaatorid a' la Garmin ikkagi reklaamivad end kui asjakohast abilist reisimisel. Palju neid on , kes oma trajektoori täpselt arvutis paika panevad ei oska öelda, aga ilmselt väga üksikud...

Noooh... minul küll vist viimasel ajal ikka enamus (moto)tuttavatest seda võimalust kasutamas/kasutanud- nimelt TET on selle viimase aja trendi nimi, mida siis ka vist selle funktsiooni abil lahendatakse!?
;)

Suzuki DR350- metsa all mähib küll...Triumph Street Trippe"R"- tsivilisatsioonis käimiseks :)

Erci
Postitusi: 750
Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 31 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas Erci »

Ma ka absoluutselt Garmini poolt.
Plussideks:
Tasuta allalaaditavad ülemaailmsed offline kaardid.
Asi töötab lenksul iga ilma ja temperatuuriga ja selle kõige juures ma saan sõidu ajal seda kasutada nii vihmas kui kuivas, nii õhukese kui paksu kindaga. Kasutan sõidu ajal sirvimist pidevalt näiteks ööbimiseks sobiva koha otsimiseks, uue trassi lõigu planeerimiseks, tanklad, söögikohad jne.
Täpsem kui telefoni GPS.

Google maps ja waze on ilmselt kuiva ilmaga ja hea internetiga alades sõitmiseks hea.Ka mingeid kohti on sealt hea kiire otsida kui Netti on. Kolmandates riikides kasutamiseks ei sobi.
Samas navigeerides paneb gmaps ikka jama - juhatab talle sobivat teed pidi mis vahest on oluliselt pikem ja ka aeglasem.
Katsetasin matka planeerides ja ka kohapeal offline gmapsi ajaviiteks - ei jäänud Rahule.
Näiteks Armeenias navigeerides linnade Kapan ja Tsav vahel näitas gmaps vahemaaks 124 km ringi 50 km asemel.
Gruusias Adigeni - Khulo vahel liikumiseks näitas maps 433km 50 km asemel. Mõned kohas keeldub üldse navigeerimast kuigi pildi järgi on tee olemas. Miks see nii on, ma ei tea, aga mulle nii ei sobi.

___________________________

ollu1
Postitusi: 46
Liitunud: 13 Mai 2010, 16:01
Tsikkel: Aafriklane

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas ollu1 »

Kas mõnes äpis on ka võimalik rada ette joonistada nagu Garmini basecamp's?

Kasutaja avatar

Perry
Postitusi: 58
Liitunud: 15 Juun 2016, 17:11
Tsikkel: Honda Varadero xl 1000
Asukoht: Tartu
Tänanud: 25 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas Perry »

Mina kasutan enda radade joonistamiseks GeoApe.com veebilehte. Seal teen sobiliku raja valmis ja salvestan gpx failiks ja impordin Osmand-i äppi.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Loadära kirjutas:
urmas66 kirjutas:

Just nii ongi, aga navigaatorid a' la Garmin ikkagi reklaamivad end kui asjakohast abilist reisimisel. Palju neid on , kes oma trajektoori täpselt arvutis paika panevad ei oska öelda, aga ilmselt väga üksikud...

Noooh... minul küll vist viimasel ajal ikka enamus (moto)tuttavatest seda võimalust kasutamas/kasutanud- nimelt TET on selle viimase aja trendi nimi, mida siis ka vist selle funktsiooni abil lahendatakse!?
;)

ju

No TET mul just telefonis ja sellega ka alla tõmmatud,sest lihtsalt mugavam.Laadisin telefoniga alla ja seal ka kasutan.
Viimased Garmini ämbrid mul mõned päevad tagasi ,kui kiireim tee valikus ,suunas Slovakkiast Rumeeniasse läbi Ukraina.No kindlasti on seal kahel piiril ainult läbi sõidu vaev :wack:
Täna Rumeeniast Bulgaariasse minnes oli jälle garminil mõistus ehk tee otsas. Jooksis niisama,ei navigeerinud isegi temaga ja waze toimetas samal ajal probleemita.
Mis,aga trassi planeerimisse puutub,siis minu selle tripi plaanid on Waze jooksvalt pidevalt ära muutnud.Mis mõtet on teha jaanuaris plaani ja see seadmesse laadida,ning siis reisil olles saad teada,et see tee on remondiks suletud ja ümbersõidul on ummik ,mis teeb lisaks 5-6 tundi ehk reisil üks päev hukas.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3124
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas ranel »

Spoiler
urmas66 kirjutas:

No TET mul just telefonis ja sellega ka alla tõmmatud,sest lihtsalt mugavam.Laadisin telefoniga alla ja seal ka kasutan.
Viimased Garmini ämbrid mul mõned päevad tagasi ,kui kiireim tee valikus ,suunas Slovakkiast Rumeeniasse läbi Ukraina.No kindlasti on seal kahel piiril ainult läbi sõidu vaev :wack:
Täna Rumeeniast Bulgaariasse minnes oli jälle garminil mõistus ehk tee otsas. Jooksis niisama,ei navigeerinud isegi temaga ja waze toimetas samal ajal probleemita.
Mis,aga trassi planeerimisse puutub,siis minu selle tripi plaanid on Waze jooksvalt pidevalt ära muutnud.Mis mõtet on teha jaanuaris plaani ja see seadmesse laadida,ning siis reisil olles saad teada,et see tee on remondiks suletud ja ümbersõidul on ummik ,mis teeb lisaks 5-6 tundi ehk reisil üks päev hukas.

Mis motogps sul on?
Kui see nii väga häirib, tee hea hind ja saad tast lahti :D

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük

VonSten
Postitusi: 38
Liitunud: 17 Aug 2017, 20:02
Tsikkel: CB 750 Seven Fifty
Tänatud: 4 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas VonSten »

Google mapsi saab ka teekonna teha arvutis. Valid kohad oma soovitud järjekorras ja Maps koostab automaatselt sulle marsruudi sõltuvalt teetöödest ja muudest liiklusoludest, kui on internetiühendus siis see muutub jooksvalt sõltuvalt oludest.
Teekonna saab saata telefoni. Kuigi ka Waze on Google toode ja jookseb sama kaardi peal meeldib mulle Mapsi kasutajaliides rohkem. Waze on liiga multifilm. Tõenäoliselt Google loobub eraldi kahest äpist ja integreerib mõlema funktsionaalsuse ühte rakendusse. Waze pole muud kui Google maps väikese sotsiaalmeedia lisaga.

Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3124
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas ranel »

VonSten kirjutas:

Google mapsi saab ka teekonna teha arvutis. Valid kohad oma soovitud järjekorras ja Maps koostab automaatselt sulle marsruudi sõltuvalt teetöödest ja muudest liiklusoludest, kui on internetiühendus siis see muutub jooksvalt sõltuvalt oludest.
Teekonna saab saata telefoni. Kuigi ka Waze on Google toode ja jookseb sama kaardi peal meeldib mulle Mapsi kasutajaliides rohkem. Waze on liiga multifilm. Tõenäoliselt Google loobub eraldi kahest äpist ja integreerib mõlema funktsionaalsuse ühte rakendusse. Waze pole muud kui Google maps väikese sotsiaalmeedia lisaga.

Päris sama kaart see küll pole. Wazes on asukohti, mida gmapsis pole.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7336
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Räägiks mootorratta navidest

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

VonSten kirjutas:

Google mapsi saab ka teekonna teha arvutis. Valid kohad oma soovitud järjekorras ja Maps koostab automaatselt sulle marsruudi sõltuvalt teetöödest ja muudest liiklusoludest, kui on internetiühendus siis see muutub jooksvalt sõltuvalt oludest.

Gmaps pole eriti asine teekonnaplaneerimise vahend motomatkajale. Ta lubab sul teekonna sättimiseks märkida maksimaalselt 10 teekonnapunkti (kui sa oled tasuta kasutaja).

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Sõidu- ja lisavarustus”