Sõiduvarustuse vajalikkuse selgeks tegemine sõbrale?

Kõik mis puudutab mootorratta sõiduks vajalikku varustust. Nii seda, mis mootoratturile selga käib, kui ka seda, mis usinad tsiklistid oma rataste külge kruvivad. Mootorratturi kiivrid, kindad saapad ja joped. Räägi mootorratturitega.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

cool200
Postitusi: 654
Liitunud: 15 Okt 2005, 13:19
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Re: Sõiduvarustuse vajalikkuse selgeks tegemine sõbrale?

Lugemata postitus Postitas cool200 » 11 Juun 2014, 12:34

tere ! ma lihtsalt soovitan vahepeal ka tutvuda kuidas sõidetakse riikides kus aastaringi tsikliga saab sõita :)
võibolla ka natuke reisil käia :)



jawad,dnepr soolo,suzukiT500 2 takti,suzuGSXR750F,honda CBR900RR,yamuR1,suzuGSXR1000 K4 :)
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 7242
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 200 korda
Kontakt:

Re: Sõiduvarustuse vajalikkuse selgeks tegemine sõbrale?

Lugemata postitus Postitas mx77 » 11 Juun 2014, 13:17

cool200 kirjutas:tere ! ma lihtsalt soovitan vahepeal ka tutvuda kuidas sõidetakse riikides kus aastaringi tsikliga saab sõita :)
võibolla ka natuke reisil käia :)

Need on ju tshurkad, kes neid viitsib kokku lugeda :mrgreen:

will111
Postitusi: 3366
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 218 korda

Re: Sõiduvarustuse vajalikkuse selgeks tegemine sõbrale?

Lugemata postitus Postitas will111 » 11 Juun 2014, 13:34

a keda need eestlased rohkem huvitavad? :lol: välja rändab anyway 100 korda rohkem kui tsikli otsas surma saab, nii et võiks öelda suht savi ju...
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 7242
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 200 korda
Kontakt:

Re: Sõiduvarustuse vajalikkuse selgeks tegemine sõbrale?

Lugemata postitus Postitas mx77 » 11 Juun 2014, 13:48

will111 kirjutas:a keda need eestlased rohkem huvitavad? :lol: välja rändab anyway 100 korda rohkem kui tsikli otsas surma saab, nii et võiks öelda suht savi ju...
Meid ennast huvitavad. Väljaraändajad reeglina siiski sinna välja ei jää, ja oma teenitu ka reeglina investeerivad tagasi eestisse.

will111
Postitusi: 3366
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 218 korda

Re: Sõiduvarustuse vajalikkuse selgeks tegemine sõbrale?

Lugemata postitus Postitas will111 » 11 Juun 2014, 14:03

Heh, no selles osas on meil vist siis väga erinev kogemus. Mina tean seda, et need kes vähegi edukad ja läbilööjad inimesed...justnimelt jäävad sinna "välja". Mõned ka tulevad natukeseks tagasi ja lähevad siis jälle peale seda kui olukord on kohale jõudnud. Eks muidugi oleneb millistest rändajatest rääkida, mingi austraalia mandariinikorjaja ja kõrgharitud, reaalsete teadmiste ja oskustega noor inimene on siin kaks väga erinevat asja.
Seda jah, et mingi "ots" tihtipeale eestisse jääb ja kunagi hiljem ostetakse siia mingit kinnisvara näiteks puhkuse veetmiseks jne. Ma ei tea kas seda küll päris eestisse investeerimiseks nimetada saab.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 7242
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 200 korda
Kontakt:

Re: Sõiduvarustuse vajalikkuse selgeks tegemine sõbrale?

Lugemata postitus Postitas mx77 » 11 Juun 2014, 14:33

will111 kirjutas:Heh, no selles osas on meil vist siis väga erinev kogemus. Mina tean seda, et need kes vähegi edukad ja läbilööjad inimesed...justnimelt jäävad sinna "välja". Mõned ka tulevad natukeseks tagasi ja lähevad siis jälle peale seda kui olukord on kohale jõudnud. Eks muidugi oleneb millistest rändajatest rääkida, mingi austraalia mandariinikorjaja ja kõrgharitud, reaalsete teadmiste ja oskustega noor inimene on siin kaks väga erinevat asja.
Seda jah, et mingi "ots" tihtipeale eestisse jääb ja kunagi hiljem ostetakse siia mingit kinnisvara näiteks puhkuse veetmiseks jne. Ma ei tea kas seda küll päris eestisse investeerimiseks nimetada saab.
küll väga off-topikuks läinud, aga ilmselt 90% eesti väljarändjatest käivad soomes tööl. muu on suht marginaalne.

extrafine
Postitusi: 76
Liitunud: 14 Sept 2012, 00:52
Tsikkel: Aprilia Shiver, Husaberg 450
Tänatud: 1 kord

Re: Sõiduvarustuse vajalikkuse selgeks tegemine sõbrale?

Lugemata postitus Postitas extrafine » 11 Juun 2014, 15:06

On tunne, et tegelikult jääb antud diskussioonis mingi oluline asi sedastamata. Tehkem üks kujutletav tehe ning asendagem sõiduvarustus näiteks valgusfooriga. Mis saab?
Loomulikult on terasel tsiklejal võimalik foori eirata ja siiski ellu jääda, pla-pla-pla this, pla-pla-pla that, jne. Samas, ega foori painajalik järgimine tsiklejale ka lõpuni midagi garanteeri, peab ringi jõllama kui öökull. Ja võib väita seda sama täiesti vastupidiselt. Ent millegi pärast me kipume foore sitaks pidavaid tsiklejaid hälvikuteks pidama ja teisi a´priori vähem :roll:
Igatahes, mu jutu point on, et Berliinis ootab jalakäija foori rohelist tuld mitte ainult sellepärast, et nii peab, vaid ka sellepärast et tema tegevust võib pealt näha näiteks mõni laps, kes teeb asjast üksühese, võib-olla fataalse järelduse. Lõuna Prantsusmaal aga seevastu käitutakse foori suhtes pigem kui millegi soovitusliku ja pigem üritatakse tajuda liiklust ning elu kuidagi, ...mmm "tervikuna"?
Ai kuidas mulle meeldivad need riivtsiklistid, kes kusagil Limoonias suspede ja plätudega kogemust on omandanud (togi) !
Kasutaja avatar

jkpoig
Postitusi: 28
Liitunud: 08 Mai 2013, 14:23
Tsikkel: ZR7

Re: Sõiduvarustuse vajalikkuse selgeks tegemine sõbrale?

Lugemata postitus Postitas jkpoig » 11 Juun 2014, 22:49

noh, nii kommentaariks vms.

Kiirus ca 50-60 km/h ei midagi erilist. lausa häbilugu aga näe.
Tänu korralikule varustusele pole kriimugi. :)
Vaadates jope varrukat ei taha mõeldagi, mis mu küünarvarrrest järele oleks jäänud.
Ratas on ka ilusti lihvitud paremate kohtade pealt.
Spoiler:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Money well spent Pilt

will111
Postitusi: 3366
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 218 korda

Re: Sõiduvarustuse vajalikkuse selgeks tegemine sõbrale?

Lugemata postitus Postitas will111 » 11 Juun 2014, 23:28

aga äkki vahelduseks korra prooviks nii, et "ei tahaks mõelda" asemel hoopis just proovikski mõelda!? Seesama rebenenud ja kulunud jope oleks tavalise/suvalise jope, kampsuni või muu igapäevariidega sõites siis lihtsalt natuke rohkem rebenenud igapäevariie, eks jah oleks ka nahk küünarnuki ümbrusus pisut lõhki ja mõnda aega pisut valus liigutada aga ma olen tähele pannud, et inimesed kellel endal reaalne kogemus selles osas täielikult puudub, kipuvad alatasa selliseid asju üle dramatiseerima. ei väida, et just sina kuulud nende hulka, kellel see kogemus puudub aga tean, et selliseid jutumehi on palju - ja "ei taha mõelda" tähendabki tegelikult seda, et nad pigem lihtsalt ei oskagi mõelda ega ette kujutada. muidugi on lihtne ja mugav mõelda sedapidi, et "oi krt muidu oleks küll surma saanud", see ju ometi kõlab juba vägevamalt ning samas õigustab nii endale kui sõprade eest sitaks kalli varustuse ostu.

mina räägin reaalselt läbi tehtud juhtumite põhjal, et isegi kui nahk lõhki on siis see paraneb! isegi kui mõnda aega on mingi koht valus siis ka see paraneb. ka luumurrud, mida küll endal kordagi elus pole olnud, pidavat paranema.
kõik see ei pruugi muidugi olla teab mis mõnus kogemus, kuid ma ütleks, et täiesti labane suhtumine on ka teisi selle tõttu idiootideks tembeldada, et nad omale räige raha eest mingeid ulmenahkasid ostnud ei ole ja selle asemel korra või paar elus need paranemised ära kannatavad. alati on risk jääda risti rekka vahele või saada mõne antitsiklisti poolt teelt lihtsalt välja rammitud aga täpselt samamoodi on kõikvõimalikke riske väga paljude teiste tegevuste ja hobidega. kui tahad maksimaalselt riskivabalt elada siis pakun välja veel kordades parema lahenduse, ära üldse kunagi ronigi tsikli selga ja toast välja tulla võiks ka ainult nugataga poodi mineku tarvis :D arvutitaga tsiklisimut pelada saab ju ikka!
Kasutaja avatar

teixs
Postitusi: 2
Liitunud: 13 Juun 2013, 18:20
Tsikkel: MG 750
Asukoht: Tartu

Re: Sõiduvarustuse vajalikkuse selgeks tegemine sõbrale?

Lugemata postitus Postitas teixs » 11 Juun 2014, 23:32

cool200 kirjutas:tere ! ma lihtsalt soovitan vahepeal ka tutvuda kuidas sõidetakse riikides kus aastaringi tsikliga saab sõita :)
võibolla ka natuke reisil käia :)

sellist tunkede selga ajamist nagu Eestis ei ole Itaalia ja Hispaania suurinnades mina küll täheldanud. Esiteks vist kliima ei võimalda ja teiseks on sõiduoskused nagu hoopis teisest puust - nii neljal kui kahel rattal.

will111
Postitusi: 3366
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 218 korda

Re: Sõiduvarustuse vajalikkuse selgeks tegemine sõbrale?

Lugemata postitus Postitas will111 » 11 Juun 2014, 23:59

kusjuures nii ongi jah, hispaanias sõites on iga kord olnud lihtsalt täiesti päevselgelt märgata seda kuidas inimesed sõna otseses mõttes OSKAVAD nii paremini sõidukit juhtida, sujuvamalt ja loogilisemalt liigelda kui ka kogu seda asja üleüldises mõttes palju chillimalt võtta.

kaiman
Postitusi: 923
Liitunud: 17 Mai 2010, 16:21
Tänanud: 43 korda
Tänatud: 17 korda

Re: Sõiduvarustuse vajalikkuse selgeks tegemine sõbrale?

Lugemata postitus Postitas kaiman » 12 Juun 2014, 00:05

https://www.google.ee/url?sa=t&rct=j&q= ... 3194,d.bGQ hea et nende seas sõpru veel ei ole :bsmile:

TarvoE
Postitusi: 78
Liitunud: 22 Aug 2013, 10:31
Tsikkel: Buell XB12S 2007
Tänanud: 1 kord

Re: Sõiduvarustuse vajalikkuse selgeks tegemine sõbrale?

Lugemata postitus Postitas TarvoE » 12 Juun 2014, 08:07

will111 kirjutas: mina räägin reaalselt läbi tehtud juhtumite põhjal, et isegi kui nahk lõhki on siis see paraneb! isegi kui mõnda aega on mingi koht valus siis ka see paraneb. ka luumurrud, mida küll endal kordagi elus pole olnud, pidavat paranema.
kõik see ei pruugi muidugi olla teab mis mõnus kogemus, kuid ma ütleks, et täiesti labane suhtumine on ka teisi selle tõttu idiootideks tembeldada, et nad omale räige raha eest mingeid ulmenahkasid ostnud ei ole ja selle asemel korra või paar elus need paranemised ära kannatavad.
Enamus asju jah paraneb. Aga enda kogemusest võin öelda, et ei ole üldse tore tegelikult lühikese särgi tõttu käia kuu aega jutti iga kuradi 2 päeva tagant kirurgi juures küünarnukki sidumas kuna õmmelda ei saanud ja tööd ka teha ei saanud. Keegi ei surugi vast midagi peale siin aga turvavöö paned ju autos peale? Ok jah see ei tulnud lisatasu eest (võibolla ainult Daciatel). Aga siiski kasutad ju? Või siis mitte kuna kõik ju paraneb. Ei väidagi, et varustus peaks olema ulmeliselt kallis või miskit aga mingi elementaarne asi võiks ju olla kas pole. Aga oleks mul kasvõi mingisugune odavama otsa küünarnuki kaitsmega jope olnud oleks pääsenud nagu kasutaja jkpoig ilma sidumiseta.
Suzuki Savage Bobber 1995
Yamaha MT-03 2009
KTM Super Duke 990 2006
HD Street 750 2017
Buell XB12S 2007
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1559
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 414 korda
Tänatud: 118 korda

Re: Sõiduvarustuse vajalikkuse selgeks tegemine sõbrale?

Lugemata postitus Postitas AzA » 12 Juun 2014, 08:36

will111 kirjutas: ...ma ütleks, et täiesti labane suhtumine on ka teisi selle tõttu idiootideks tembeldada, et nad omale räige raha eest mingeid ulmenahkasid ostnud ei ole ja selle asemel korra või paar elus need paranemised ära kannatavad. alati on risk jääda risti rekka vahele või saada mõne antitsiklisti poolt teelt lihtsalt välja rammitud ...
30-40km/h külili - klassikaline algaja viga, kurvis kruusapoiss asfaltil, kurv laiaks ja pläraki. Polo, 2 õhukest nn. dressipluuset ja kilejope prügikasti koos pisukeste nahatükikestega õlalt ja küünarnukilt. Õppisin vasaku käega allkirja andma. Nö. pöidla patjadest urgitseti kive oma pool tundi välja - tuimestuseta muidugi, aga seda polnud vajagi. Õnneks oli kiiver peas, jäi vähemalt lõug alles.
Kõik on tõesti ära paranenud va. see krdi põlv, mis aegajalt vastikult valu teeb. Patella pole ka enam selle koha peal, kuhu emme ta üsas asetas :( Liigub valesti, teatavaid spordialasid enam teha ei saa.

6 aastat hiljem pigijää. Kiirus oli umbes sama. Heldi tekstiil, motopaksu äritud Heldi nahkkindad (siiani kasutuses, kuna peopesad needitud) ja probikeri odavad saapad mälestuseks seinale rippuma .... ise poodi õlle järele.

Iga vigastus annab hiljem nii või naapidi tunda. Eriti vastikud on kõik võimalikud liigeste jamad. Viskab 50 ette, siis hakkab üks neverending ja everlasting athrostopi närimine pihta.

Milleks seda jama vaja on? 200€ pärast? No ei. Ulmenahk linnas on muidugi iseasi küsimus, aga siin teemas eespool nimetet strateegilisi kohti võiks ju pisutki kaitsta. Pole ju keerukas motoketsid, kevlarteksad, mingi tagi ja kindad hankida. Kasutatuna saab üsna odavalt kätte.

Üks asi on pilte vaadata, teine asi on reaalselt õnnetuskohal plätumeeste nõutusest osa võtta.
"Kas ma kõndima hakkan?"
"Õnneks ilmselt jah, sidemed näivad terved olema ja küll see põlv ka kokku lapitakse."
"****, kuradi kurat, miks ma pükse jalga ei pannud, **********."
"Nüüd on hilja jep, pea püsti, küll sõitma saad."
Väidetavalt 50kmh teepeenrale ja piki aeda paarkümmend meetrit.
Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8190
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 96 korda
Tänatud: 201 korda
Kontakt:

Re: Sõiduvarustuse vajalikkuse selgeks tegemine sõbrale?

Lugemata postitus Postitas Piipz » 12 Juun 2014, 09:22

Teema on pikk ja tegelikult kõik vajalik juba läbi jahutud aga ei saa mitte mainimata jätta seda, et rollerimehed üldiselt kannavad ainult kiivrid, tsiklimehed aga ka muud kaitsevarustust.
Põhiargumendiks on, et see ei ole ju nii võimas, kui mootorrattas, kuigi minuarust avarii tegemine ja kukkumine ei sõltu niivõrd kilovattidest, kuivõrd kiirusest ja 50km/h kukkudes või vastu autot sõites saavad mõlemad täpselt ühtemoodi viga, rollerimehed oma puuduliku varustuse tõttu isegi rohkem.
Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

jkpoig
Postitusi: 28
Liitunud: 08 Mai 2013, 14:23
Tsikkel: ZR7

Re: Sõiduvarustuse vajalikkuse selgeks tegemine sõbrale?

Lugemata postitus Postitas jkpoig » 12 Juun 2014, 09:59

jkpoig kirjutas: Vaadates jope varrukat ei taha mõeldagi, mis mu küünarvarrrest järele oleks jäänud.
Sellega tegelikult tahtsin öelda, seda, et ma ei ole piisavalt rikas, et pisikese võimaliku sõiduapsu pärast haiguslehel olla.
Isegi 2 nädalat haiguslehte tekitab majanduslikult VÄGA suure puudujäägi. Uus tagi on kahtlemata odavam.
Ma võimalike vigastuste ulatust spekuleerida ei taha ega ütle kellelegi, mida peaks või ei peaks.

Aga tõden, et mul on heameel, et varustust alati korralikult kannan. Ilmselt olen liiga pleikar kah, et ~30% armkude käel ilusaks pidada.
:bsmile:
Money well spent Pilt
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1559
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 414 korda
Tänatud: 118 korda

Re: Sõiduvarustuse vajalikkuse selgeks tegemine sõbrale?

Lugemata postitus Postitas AzA » 12 Juun 2014, 10:05

Rolleritega on lihtne, esimese matsuni on plätumehed, sealt edasi ilusti riides. Mõnel on isa enne kerepeale ka andnud ja kimavad põlvekate jms. ringi.
Aga otseselt on vigastused tsikli otsas karmimad, ei teagi miks - kiirenduse omapärad? Linnast siis jutt.
Viimane karm linna rolleri mats, mida lähedalt vaatasin - sõitis teisest reast lukuauku parempööret sooritavale madelile tagarattasse, väike õhulend ja maandus murul.
Ei tea, kuidas ta täpselt kukkus, lülidest pole ka infot, aga kiiver oli rihmamata ja irdus enne kokkupõrget emakese maaga.
Klõpsu tegemata jätmise kulu - pool tihu laudu, mõni ruut sametit, tutid ja 6 sanga.
Aga mulle meeldib.

will111
Postitusi: 3366
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 218 korda

Re: Sõiduvarustuse vajalikkuse selgeks tegemine sõbrale?

Lugemata postitus Postitas will111 » 12 Juun 2014, 11:23

See on kõik õige, et mingi varustuse (üldiselt leian siiski, et igaüks vastavalt hetke võimalustele) peaks omale ikka selga panema. Mingid saapad ja põlve kaitsev moodustis oleks vast esmane, peale kiivrit muidugi. Kinnas on ka hea asi. Jope enam tingimata nii spets olema ei pea, võib ka vabalt mingi plastik kaussidega "võrksärgi" näiteks sinna jope alla pista. Aga need asjad saab kõik vajadusel ka üsna soodsalt kätte, pole tarvis kulutada tingimata üle poole tonni eurtsi. Kui sõidad juba teadlikult nii, et püüad piire kuskil siis võiks olla see järgmine moment, mõelda samm kangena kaitsevarustuse peale.

Rollerit mingi ajani samastati jalgrattaga, mis arvate, äkki põhjusega? Rolleriga vähemalt ametlikult eriti üle 50 sõita ei saa, ja kukkumine...kui see tuleb, on väga madalalt. Mina mõtlesin selle peale nii, et rolleri seljast nagu otseselt kukkuda väga ei saagi sest sa lihtsalt astud sealt maha kui shit hakkab tiivikut tabama. Ja öelge mis tahate aga kiirus 50 kõmmi max ON tegelikult väga marginaalne, see on ju tõesti vaid pisut rohkem kui suurem osa meist on võimelised kasvõi tavalise jalgrattaga saavutama.
Vigastused ongi leebemad vast seetõttu, et rolleriga kukkumine on "teistmoodi" ja kiirused ning nende saavutamine väiksem/aeglasem. Endal üsna lühikese rollerisõidu karjääri jooksul rolleriga kukkuda ei õnnestunud. St. roller pani matsu küll, mina kasutasin "astu maha ja jookse eemale" tehnikat, nendel kordadel igatahes toimis :lol:
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1559
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 414 korda
Tänatud: 118 korda

Re: Sõiduvarustuse vajalikkuse selgeks tegemine sõbrale?

Lugemata postitus Postitas AzA » 12 Juun 2014, 11:50

Tüüpiline rolleri õnnetus:
http://www.rolleriklubi.net/viewtopic.php?f=16&t=50920
Üldjuhul on kokkupõrked väiksemal kiirusel. Ilmselt jääb reageerimiseks rohkem aega, kuna kiirendus on olematu. Pole sattunud ka möödasõidul vasakpööret sooritavale otsasõidu kohtadele.

Mina paneks listi esmalt kiivri, siis seljakaitse, seejärel alles kindad/hüppeliigesed/varbad/põlved jne.
Pea on matsu puhul fataalseim, see on siililegi selge. Järgmisena on juurviljastumise oht seljaga. Selgroo vigastustega on ikka eriti sidrun pensonil olles tomatit rohida. Igal juhul nirum kui karguga säästukasse liibata.
Ise kannan kõrgeid ketse (70), kevlar teksasid koos knoxi L1-dega põlvedel ja puusadel (120), kindaid (neid mitmeid erinevaid, aga väike sõrm ja pöidla padjad tavaliselt katki), knoxi nö armor särk L1 - selg pole üle sabakondi (100) ja kiiver muidugi.
Enamus sellest 350-st on mugavus. Asja ajaks ära tunduvalt odavam kraam, linnas rahumeelselt töllerdades ja maanteel mitte trikke tehes. Pealegi on teksad ja ketsid niisama ka kasutatavad, seega miinus tavaliste riiete ostmisel.
Ma ei suuda leida ühtki põhjendust, miks eelpool nimetet kraam liiast on. Krmuse hea soe ju sõita, pealegi veel vähe turvalisem kui gucci teksades, mis maksavad üksi sama palju kui mu varustus.
Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

Teema algataja
indumen
Toetajaliige
Postitusi: 925
Liitunud: 01 Apr 2008, 09:23
Tsikkel: Moto Guzzi 1200 Sport
Asukoht: Tallinn / Imavere
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 26 korda
Kontakt:

Re: Sõiduvarustuse vajalikkuse selgeks tegemine sõbrale?

Lugemata postitus Postitas indumen » 12 Juun 2014, 12:09

Kuule will tule arutame seda lõkke ääres nädalavahetusel matsimäel äkki :bsmile:

Sa vihjad siin üle ühe postituse sellele, et vastavalt võimalustele ja ei ole vaja kallist jne jne, et ikka ainult mõtlevad inimesed teevadki nii ja ei kaitse ennast ilma asjata. Oleme su isiklikest vaatevinklitest juba šotti saanud päris hästi, või noh vähemalt need kes kaasa mõtlevad siin teemas. Üleüldse tundud lahe säga ja sõiduäss olevat, igal võimalikul hetkel hüppad ratta pealt minema ja ise jääd seejuures vigastusteta. Kõik teised on algajad ja muidu nõrgad kellel polegi õigust liikluspilti hägustada. Kerget kibestumist hakkan tunnetama või milles asi on ? Vaataks asja natuke laiemalt.

Vabandan kui nüüd sapisena kõlas aga pole olemas ühte ja ainsat tõde mida kõigile kuulutada. Veelkord selgitades teemaalgatust siis point ei olnud varustuse peale surumine vaid eesmärk selgitada olukorda laiemalt, kui seda on ainult rahakott, eriti kuna tegu pole minu isikliku varakukruga siis saangi piirduda pelgalt teoreetilise osaga. Alati ei õnnestu kõige peale mõelda siis on hea kui keegi meenutab, enese vigadest õpib alati kõige paremini, aga mõne protsendi ulatuses jääb ka pealtvaatajana ehk ajusoppi kinni.
Igal matsil omad lõbud kellele meeldib voodis vedeleda oodata rakkude taastumist, kellele valulävi väiksem tegeleb ennetavalt.

See mis kuskil lõunamaal toimub seal on üldse chill olla ja rattaga saab aastaringi sõita, eesti kliima kahjuks on niivõrd nutune et paremat võtta sellest oleks palju tahetud, liikluskultuur üldiselt on ka siiski lapsekingades. korralikult õpetatud põlvkonnad alles kasvavad. Väga võrreldamatud asjad, kes kuskil kui hästi sõita oskab.

Aga mis saab neist kodanikest, kes väga ei mõtle ja mine tea äkki saavad üle keskmise palka lausa ning sõidutunde ka just ei kogune eriti kuna vaja tööd rabada, viimatine hea point siin näiteks: selleks et tööd saaks teha ja mitte haiguslehel kükitada oleks mõistlik vastavad meetmed kasutusele võtta.

EDIT: arvan et niipalju kui on inimesi on ka erinevaid arvamusi ja teguviise.
Olen aus kui keegi lähedastest oleks mulle rohkem pinda käinud ja selgitustööd teinud lisamaterjaliga, siis ma ei küsiks endalt tänase päevani miks krt ma see päev ei võinud saapaid jalga panna, mis väljendub selles et aastaid hiljem avastatud väga meeldiva hobiga pole võimalik tegutseda sellisel tasemel nagu tahaks. Neid ei saa samuti süüdistada, sest kellegi polnud kogemusi, siinkohal loodangi et ehk minu tegutsemisest sõprade suunal on natukenegi tolku rohkem.
98% of the teenage population does or has tried smoking pot. If you're one of the 2% put this in your signature

kontakt nr. +372 52 58 244

will111
Postitusi: 3366
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 218 korda

Re: Sõiduvarustuse vajalikkuse selgeks tegemine sõbrale?

Lugemata postitus Postitas will111 » 12 Juun 2014, 14:34

Selles on sul tuline õigus, et igal võimalusel hüppan ratta pealt minema ja jään vigastusteta! Ma tõepoolest soovitaks teha seda ka kõigil teistel, ilma naljata :) Vigastusteta jääda on ju ometi parem kui vigastatud saada...ja miks peaks sellise võimaluse kasutamata jätma?

Aga ei tegelikult saan ma väga hästi aru, et inimeste "kukkumiskogemus" on väga-väga erinev. Ma ei tea, kui hea või halb täpselt see minu enda puhul on, kuid ma tean seda, et kaherattalistega kukkunud olen tõesti lugematuid kordi ja väga väikesest poisist peale. Ma arvan, et seda on juhtunud järelikult siis nii palju, et mingid rekleksid on välja kujunenud. See muidugi ei tähenda absoluutselt, et ka minul ei võiks ükskord väga õnnetult minna. Mis aga minul on, ja paljudel teistel (vist) ei ole, see on täiesti reaalne ja tõsiseltvõetav statistika...kuidas ma kukun, kus ma tavaliselt kukun, kuidas see lõpeb jne. See ei ole nii, et 2 korda panin külje maha ja nüüd siin arutlen kõvasti ning teen järeldusi :D

Ma ei rõhu siin tegelikult üldse rahakotile või mingitele summadele, vaid pigem just sellele, et iga inimene peaks ja peakski saama ikka ise valid, otsustada ja hinnata seda oma "naha väärtust". Väga tihti olen kuulnud selliseid jutte ja arvamusi (ja enamasti just kogenematute või lausa tsiklinduse osas kõrvalseisjate suust), et noh varustus PEAB ikka olema väga kallis (ütlevad "korralik", mõtlevad kallis), kindlasti uus ja poest ning kindlasti maksimaalne võimalik setup.

Ma ei tea mida sa selle osaga öelda tahtsid, et mis neist inimestest saab, kes väga ei mõtle? Ju siis äkki saavad otsa? Ei oska pakkuda tegelikult...mina oma elu sellega asjatult keerukamaks tegema ei tahaks hakata, et iga viimase kui lolli pärast maamuna peal muretseda. Loll oskad ka väga peenes varustuses istudes end surnuks sõita, ma olen selles täiesti kindel. Või pigem, ta jääb täna sellele varustusele elama aga kaalikas on ikkagi, ja siis maksame ju jälle meie kui tublid mõtlejad tema elu kaalikana kinni


Aza, ma saan aru, et sul on mingi otsene kokkupuude ja kogemus paljude juhtunud õnnetustega? Kui see seljakaitse kõrgele kohale asetamine on sedaviisi läbi sinu isikliku kogemuse ja nähtu ning kogetu põhjendatud siis päris kasulik vihje. Isiklikult olen selle vidina olulisust siiamaani vähem hinnanud aga tuleb vist siis äkki rohkem hindama hakata. Millist tüüpi seljakat kõige rohkem soovitaksid, neid on vist päris erinevaid?

kopu
Postitusi: 293
Liitunud: 11 Mär 2005, 15:04
Tsikkel: KTM 250 EXC-F
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Sõiduvarustuse vajalikkuse selgeks tegemine sõbrale?

Lugemata postitus Postitas kopu » 12 Juun 2014, 14:51

Oooooooot, et siis hyppad tsikli pealt maha ja paased vigastusteta? Sul monda videot pole sellest? Taitsa huvitav oleks naha kuidas hopsti tsikli pealt maha hypates seisma jaadakse ja seda kiiremini kui pidurit vajutades.
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1559
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 414 korda
Tänatud: 118 korda

Re: Sõiduvarustuse vajalikkuse selgeks tegemine sõbrale?

Lugemata postitus Postitas AzA » 12 Juun 2014, 15:07

Kõige paremini on pääsenud sabakonti kaitsvate roogude ja küürudega vennikesed. Ega ma täpselt tea kuidas neil hiljem läinud on, aga selline üldine mulje, et nemad kõnnivad sündmuskohtadel ... dressmehed üldiselt lamavad.
Kokkuvõtvalt nagu ikka - skafander on kõige parem, aga kas ka mugavaim? Isegi seljakott on abiks. Selgroog on üsna õrn vidinas, seal asub ju ka aju ... krõps ....
Isiklikku kogemust mul selja viga saamisega ei ole. Peale kahe korra lohisemise linnakiirusel on ülejäänud olnud sellised teelt välja kraavi istukile, vastu garaasi ust külili jms. nö. ära hüppamised.
Õnneks päris õnnetusi pole veel juhtunud, pean neid silmas, mida saab õnnetusteks liigitada ehk mis juhtuvad nii äkki, et midagi mõelda ega teha enam ei jõua. Minu kriipimised on õnnetustest kaugel, aega igast trikke enne teha olnud.
Aga mulle meeldib.

will111
Postitusi: 3366
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 218 korda

Re: Sõiduvarustuse vajalikkuse selgeks tegemine sõbrale?

Lugemata postitus Postitas will111 » 12 Juun 2014, 15:09

kopu, ei ole samaaegselt videot juhtunud tegema jah, väga vabandan!

mida sa vigastuseks loed? kas põlv lõhki, kuskilt natuke veri välja on vigastus või kriimustus?

tööle tulemata olen jäänud ühe korra (üks, kaks päeva vist oli), peale atv'ga üle katuse keeramist, kiirus oli ma arvan kuskil 80 kanti. peas oli kiiver, see oli kogu varustus. see oli minu tõsiseim vigastus...kuskil külje peal olid suured sinikad ja põlved, küünarnukid olid lõhki. visuaalseid jälgi sellest kehale jäänud ei ole...muude asjade kohta ei oska muidugi täpselt öelda, eks ta kehale üldjoontes mõjus kuidagi kindlasti. masina keerasin ise püsti, ise sõitsin koju ja panin plaastri peale.

kiiver on asendamatu asi (crash)
Kasutaja avatar

Maaks
Postitusi: 1519
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZS600
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 94 korda
Tänatud: 161 korda

Re: Sõiduvarustuse vajalikkuse selgeks tegemine sõbrale?

Lugemata postitus Postitas Maaks » 12 Juun 2014, 16:26

Mis te vaidlete mingi olematu probleemi üle, minge sõitma parem! Riided pannakse ikka endale selga ja enda jaoks mitte teiste jaoks ja teiste selga. Eks igaüks ise teab kui kui odav või kallis ta nahk (kehvemal juhul elu) on.
Mul vanaema ja ema/ isa näiteks sõitsid (ja palju sõitsid) omalajal ilma (tänapäevase) varustuseta ainult kiivri ja nahktagiga ja said hakkam. Mina vean jope alati selga ja saapad jalga - tsiklipüksid siis kui külm või pikem ots ees. Ja mind eriti ei huvita mis teised arvavad - sest see on minu otsus :-)
Garaažis: Pannoonia 250TLF, Yamaha FZS 600
Reisid korraldab: http://reisikorraldaja.ee/
Kasutaja avatar

Jan
Postitusi: 69
Liitunud: 02 Okt 2009, 18:00
Tsikkel: Honda CBR 600 F
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: Sõiduvarustuse vajalikkuse selgeks tegemine sõbrale?

Lugemata postitus Postitas Jan » 12 Juun 2014, 19:35

Ilus ja kena teema - ühed targemad ja surematumad kui teised ....

Pigem küsiks, et mis sellel varustusel siis viga on, et seda ilmtingimata pelgama peab? Tänapäeva kraam on sitaks mugav, praktiline ja näeb normaalne välja. Lisaks kõikvõimalikud vihma ja tuulekindlused kui jahedam on - seljakaitse mis hoiab mõnusalt alaselja tummisemana, saapad mis hoiavad head jalaasendit pillipeal jne.

Ometi tundub osadele, et ilgelt mugav ja mõnus on lasta T-särgiga mis tuulega selja tagant üle kupli veab. lahedate teksadega millede alumised ääred laperdavad pooles põlves ja plätadega mis kiiruse pealt mõnusalt ümber jalaraua koolduvad ----

Võtaks siis varustuse selgapanek kauem aegagi - kui piirduda elementaarse komplekti : püksid, jope, saapad, kindad varjandiga, siis mis seal vahet - ega muidu palja pe**ega ei sõida ju. Varustus ei tähenda ilmtingimata kümmet kaitsmekomplekti ja üheosalist nahkkombet...

Aga nagu on teemast ka korduvalt ja korduvalt läbi käinud, siis õpetada kedagi ei saa (ja ei tahagi)
Kasutaja avatar

Margusxx
Postitusi: 895
Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
Tsikkel: GSX1300RZ K750 CRF1000l
Asukoht: Rootsi
Tänatud: 34 korda

Re: Sõiduvarustuse vajalikkuse selgeks tegemine sõbrale?

Lugemata postitus Postitas Margusxx » 12 Juun 2014, 19:54

Paljudel pole asi vast meeldimises, pigem arvatavasti rahakotis, kõik need joped ja püksid ja kombekad jne on päris soolase hinnaga, inimloomuses on ikka ju lootus, et äkki minuga ei juhtu ja näed, ongi 600- 800 euri säästetud, nagu maast leitud eksole :) Ilma kaitsmeteta võib ka vedada ja jääd terveks, aga mõistlik on oma võiduvõimalusi siiski jõudumööda kasvatada. Enamus varustust kestavad aastaid, üks aasta kingib vanaema jope, järgmine aasta saad jõuludeks turvise, siis saad puhkuse rahad ja ostad motohoovist soodsalt 44 number saapad jne jne :)
Hardcore,hardcore,hardcore,hardcore. Nothing less and nothing more...

will111
Postitusi: 3366
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 218 korda

Re: Sõiduvarustuse vajalikkuse selgeks tegemine sõbrale?

Lugemata postitus Postitas will111 » 12 Juun 2014, 20:33

siia tuleb küll lisada, et seda vaid siis KUI sa ka aastate pärast veel üldse tsikliga sõidad! nagu vist ka juba kuskil varem mainisin siis paljudele on see ikkagi suht hetkeline vaimustus, nagu paljud muud asjad, mida proovitakse.

peamine põhjus miks näiteks endale kohe peale tsikli soetamist kuskilt poest vägevat komplekti valima ei läinud oligi see, et ma polnud üldse kindel kaua ma selle asjaga reaalselt tegeleda plaanin peale esimest vaimustust. ja kasutatud tsiklit mitte eriti suure kahjumiga edasi müüa on ikka meeletult palju lihtsam kui juba kasutatud varustust. kusjuures otseselt raha taga asi kordagi ei olnud, küll aga oleks päris pläff tunne kui ilgelt kalli raha eest ostetud varustuse vast mõnikümmend korda selga paned ja siis pead üritama kunagi seda vähemalt poole odavamalt maha parseldada. paljudel samas kindlasti ongi asi sõna otseses mõttes ka selle taga kinni, et lihtsalt ei ole seda raha võtta. imelik tõesti, et nii paljud sellisest asjast aru ei saa.

aga kas keegi on siin teemas üldse rääkinud sellist asja, et varustust pelgama peab? mugavuse jutt on jube tore küll, aga kogu selle jutu nullib koheselt ära too ujuma sõitmise näide, mis siin kunagi läbi käis. kui ikka nii mugav on ja üldse pole vaev siis miks ikkagi kasvõi ka nurgataha poodi sõiduks seda selga ei aeta?
kõigi inimeste kõik sõidud ei ole ühesugused. enda põhjal näide, käin iga päev tsikliga tööl. sõit kesklinnas kumbagi pidi ~4km. aega võtab sõit ise vast natuke üle 5 minuti. aga tööl ma tsiklipükstes ja saabastes ju istuma ei hakka, ka kodus kõigi nende asjade selga ajamine võtab siiski rohkem aega kui suvisel ajal lühike püks, kets jalaotsa ja mingi niisama suvaline jakk peale visata. kokkuvõttes oleks siiski omajagu kinni ja lahti riietumist 2x päevas selle 4 kildise otsa pärast.
Kasutaja avatar

Jan
Postitusi: 69
Liitunud: 02 Okt 2009, 18:00
Tsikkel: Honda CBR 600 F
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: Sõiduvarustuse vajalikkuse selgeks tegemine sõbrale?

Lugemata postitus Postitas Jan » 12 Juun 2014, 21:12

Uus postitus, uued argumendid varustuse mittekandmiseks - Kehva tantsijat pidid enda munad ka segama!

Kui on teada, et pill kasutuses regulaarselt lühikesteks otsteks linnakiirustes (kasvõi ümber-nurga poes ja ujumas), siis võib ju vabalt kasutada mingit kaitsmevesti, mida saab vedada iga jope, t-särgi alla või peale (kasvõi palja keha peale). Sama lugu põlvekaitsmetega. Tundub et küsimus on ikkagi põhimõtteline, mitte võimalustepõhine.

Mina näiteks kasutan täisvarustust, sest lühikest otsa ei olegi - lähim pood on 9km ja töökoht 35km, hommikul leian lisa 5 minti et riided selga ajada - tööl 5 minti garderoobis, et tavariided selga ajada. Kui sõidaks ka 4 kilti tööle, oleks ilmselt ammu kaitsmevesti ostnud- lisa 30 sekki see suvariidepeale ajada ei tohiks isegi kiireima päevakavaga inimesele liiga teha.
Mis puutub rahalistesse võimalustesse, siis see on nii ja naa teema - iseenesest mõistetav, et varustus ON kallis ja raha ei kasva puu otsas. Samas tuleks sellised asjad arvestada kohe rattaostu hinda. . .

Jutt jääb lõpuks ikka sinna kus ta alguse sai - kes kannab, kes ei kanna. Iga mees valib ise, argumente on nagunii seinast seina. Mõni mees sõidab aastakümneid t-särgiga ja muigab, teine käib korra nurga taga poes ja põeb peale labast kukkumist elu lõpuni mingit liigeseviga. Usun et mõlemad näited on reaalselt elus olemas.

ohutuid miile igatahes, härrased ratturid !! :bsmile:

pyta
Postitusi: 1032
Liitunud: 22 Mai 2009, 18:23
Tsikkel: Beta 300rr, Fz1n
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 14 korda

Re: Sõiduvarustuse vajalikkuse selgeks tegemine sõbrale?

Lugemata postitus Postitas pyta » 12 Juun 2014, 21:37

kui eelmine suvi külje maha panin,oli kiirus mingi 40-50.dressika vasak varrukas oli selline,nagu oleks paar pauku haavlipüssist saanud :) no õnneks oli see võrksärk kaitsmetega seljas.korralikud tekstiilpüksid olid paari koha pealt puruks,poleks saabast jalas olnud,oleks ka väga ai olnud.kindal nukikaitsmelt naha maha riivind.kuigi mingit pikka lohisemist polnud ja kohe olin püsti,poleks ilma nende kaitsmeteta ise oma ratast käru peale lükanud :)
RF600R ´96 (09-10) XT600 ´90 (10- 15) ZX9R ´98 (10-11) Thunderace '98 (12-12), GSX-R 750 '04 (13-15), TT600RE '05 (15-16), RSV1000R '08 (16-18), Beta 300rr '14 (16-...), Fz1n '09 (18-...)



Vasta

Mine “Sõidu- ja lisavarustus”