Üherattaline haagis mootorrattale?
Moderaator: Moded
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7346
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1076 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: Üherattaline haagis?
XL1000 kirjutas:Need jalgratta amordid on suht kehva kvaliteediga.Just amort ise.
See kahtlus tekkis ka mul endal.
Arvutasin vahepeal olemasoleva geomeetriaga nõuded üle, lähtusin eeldusest, et all on 12" ratas, amort kiige suhtes 90 kraadise nurga all ja koormatud käru max kaal on 80 kg ning vedrustamata mass 10 kg.
Sain tulemuseks, et vedru peaks olema ca 250lb. Kiire otsing andis tulemuseks, et pehmed (reguleeritavad) pitbike amordid on saadaval alates 200lb.
-
- Postitusi: 3191
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 195 korda
Re: Üherattaline haagis?
Äkki kõlbaks Scania kabiiniamort koos õhkpadjaga.Tööle lähen siis võin mõõdud võtta.Nendel amortidel on keskel nö.tyhi koht kus ta amortiseerub kergelt.õhku võib pumbata vajaduse järgi.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7200
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Üherattaline haagis?
franz125 kirjutas:Äkki kõlbaks Scania kabiiniamort koos õhkpadjaga.Tööle lähen siis võin mõõdud võtta.Nendel amortidel on keskel nö.tyhi koht kus ta amortiseerub kergelt.õhku võib pumbata vajaduse järgi.
Siis juba pigem istme õhkpadi ja amort,need eraldi saadaval.Kusjuures see istme amort on äkki suht paras ja neid on ka reguleeritavaid ja vedruga olemas.Nad tüütavad isegi lamavas asendis.Kabiini oma on kindlalt liiga tugev,kabiin kaalub üle 2 tonni.
Maci leitud pitbike oma ka ilmselt arvestatav variant.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 85
- Liitunud: 07 Mai 2007, 15:16
- Tsikkel: R1150 GS
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 2 korda
Re: Üherattaline haagis?
Downhilli ratastel kasutatakse taga väga kvaliteetseid amorte (RockShox nt), iseasi, kas hind sobib.
Urmas
R1150GS
Re: Üherattaline haagis?
ratas millele käru vaja peaks olema HONDA NTV 650.Piduritega haagise lubatud mass 140 kg .Piduriteta haagise lubatud mass 140 kg
kui palju neid mehi on kes on nõus sõitma tsikliga millel on järel poolik roller
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
-
- Mode
- Postitusi: 1674
- Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
- Tsikkel: Kawaspa
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 127 korda
Re: Üherattaline haagis?
426f kirjutas:kui palju neid mehi on kes on nõus sõitma tsikliga millel on järel poolik roller
Loe teema läbi, saad teada.
-
- Postitusi: 2022
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 166 korda
Re: Üherattaline haagis?
Macintosh kirjutas:XL1000 kirjutas:Need jalgratta amordid on suht kehva kvaliteediga.Just amort ise.
See kahtlus tekkis ka mul endal.
Olge nüüd. Downhilli amordid saavad hellalt valu ja ei lagune kuskile. Sama kvaliteet krossiamortidega pmst aga teisele massile. Mingit noname coca-cola reklaamratta tagaVEDRU (mitte amorti) ei ole muidugi mõtet vaadata.
Aga sellegipoolest pigem teeks enne arvutused ja läheks ATV (või pitbike)amordiga kui numbrid soosivad.
-
- Postitusi: 173
- Liitunud: 24 Mär 2009, 08:10
- Tsikkel: vn 1500
- Asukoht: +372 52 41 neli kuus kuus
Re: Üherattaline haagis?
Oluline oleks, et sel amordil, mis lõpuks sõelale jääks oleks nö. esimene ots pehme. Ma nimelt ei kujuta eriti ette mis tunne see olla võib kui pooltühi käru taga tantsima hakkab. Arendustöö käigus võiks ka mõelda sellisele rumalusele, et lisada pehmele vedrule jäigem, mis hakkab tööle siis kui pehmem on oma töö lõpetanud (läbilöögi puksi asemele või nii). Sellesse kaalu ilmselt progresseeruvaid ei leia. Kui leiab, siis muidugi on hind vastav. Ka jalgrataste tuunimise osad lähevad ühest punktist edasi kalliks.
Cruiserite kahvlites olen näinud kasutusel mingeid klapi vedrusid meenutavaid jäikasid vedrusid
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7200
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Üherattaline haagis?
Tort kirjutas:Macintosh kirjutas:XL1000 kirjutas:Need jalgratta amordid on suht kehva kvaliteediga.Just amort ise.
See kahtlus tekkis ka mul endal.
Olge nüüd. Downhilli amordid saavad hellalt valu ja ei lagune kuskile. Sama kvaliteet krossiamortidega pmst aga teisele massile. Mingit noname coca-cola reklaamratta tagaVEDRU (mitte amorti) ei ole muidugi mõtet vaadata.
Aga sellegipoolest pigem teeks enne arvutused ja läheks ATV (või pitbike)amordiga kui numbrid soosivad.
Ma pidasngi silmas seda pakutud 7 £ amorti.Korralikud amordid maksavad ka jalgrattale 300-500€.Loomulikult need on liigagi head,aga hind ei ole ilmselt see,mida oodatakse.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Üherattaline haagis?
Valmis lahendustest sobiks vast nõuka aegse rolleri (nt. Vjatka) esivedrustus koos rattaga. Vedrude, amortide jäikusest saab rääkida siis, kui asi juba katsejärgus.
Päikest!
-
- Postitusi: 1811
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 217 korda
- Tänatud: 88 korda
Re: Üherattaline haagis?
tarmoel kirjutas:Spoiler
Valmis lahendustest sobiks vast nõuka aegse rolleri (nt. Vjatka) esivedrustus koos rattaga. Vedrude, amortide jäikusest saab rääkida siis, kui asi juba katsejärgus.
Päikest!
Ise mõtlesin korra Riga mopeedi tagakiige ja amortide peale. Seal max koormus, millega arvestatud, on kuskil sadakond kilo. Aga viskasin selle mõtte kõrvale, kuna koormamata vene amort oma olematust kandevõimest hoolimata paneb asja hüppama. Lisaks on selle konstruktsioon ikka suhteliselt ruuminõudev. Niisamuti minu meelest ka Vjatka oma. Kui üherattaline käru teha, siis mingi kvaliteet ja kompaktsus võiks ikka olla.
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Re: Üherattaline haagis?
suvaline tagumine hiina rolleri amort käib küll
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7346
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1076 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: Üherattaline haagis?
XL1000 kirjutas:Ma pidasngi silmas seda pakutud 7 £ amorti.Korralikud amordid maksavad ka jalgrattale 300-500€.Loomulikult need on liigagi head,aga hind ei ole ilmselt see,mida oodatakse.
Ma ei pidanud silmas mitte SEDA amorti vaid jalgratta amaorti kui sellist, viide oli illustratiivne ja esimene, mis tehniliste näitajate osas klappis vajadusega.
p6rguline kirjutas:Oluline oleks, et sel amordil, mis lõpuks sõelale jääks oleks nö. esimene ots pehme. Ma nimelt ei kujuta eriti ette mis tunne see olla võib kui pooltühi käru taga tantsima hakkab. Arendustöö käigus võiks ka mõelda sellisele rumalusele, et lisada pehmele vedrule jäigem, mis hakkab tööle siis kui pehmem on oma töö lõpetanud (läbilöögi puksi asemele või nii). Sellesse kaalu ilmselt progresseeruvaid ei leia. Kui leiab, siis muidugi on hind vastav.
Mehed, ärge üle mõelge. Käru on ikka mõeldud pagasi veoksja mitte tühjalt poosetamiseks. Kui pidev vajadus tühja käruga liiklemise järgi tekib, siis ostad endale sobiva amordi või paned paar veekanistrid ballaatiks sisse. Pikkused ja kinnitused on satandartsed. Natuke otsides sain teada, et sellised "nutikad" amordid mis enda vastavalt koormusele kohandavad maksavad suurusjärgus 500€.
Re: Üherattaline haagis?
ei ole mõtet peast ogaraks selle amordi mõtlemisega minna.1 rattalise käruga vaevalt keegi ringrajale sõitma satub.matkale minnes on kärus telk,riided ja muu kola koos söögi ja joogiga ehk siis käru kaalu muudab söök ja jook.päris tühjana on käru siis kui enne matka sõita garaazi juurest kodu ukse ette ja rolleri amort on piisav
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7200
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Üherattaline haagis?
426f kirjutas:ei ole mõtet peast ogaraks selle amordi mõtlemisega minna.1 rattalise käruga vaevalt keegi ringrajale sõitma satub.matkale minnes on kärus telk,riided ja muu kola koos söögi ja joogiga ehk siis käru kaalu muudab söök ja jook.päris tühjana on käru siis kui enne matka sõita garaazi juurest kodu ukse ette ja rolleri amort on piisav
Rolleri amort on ilmselgelt liiga jäiga vedruga ja liga tugeva amordiga,ehk sinna mitte kõlblik
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7346
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1076 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: Üherattaline haagis?
Ka kirjutasin paar posti tagasi, et vajalik vedru jäikus on plaanitud geomeetriaga vahemikus 250-300 lbs/in. Tõenäoliselt mõni rolleri esiamort sobiks aga ma pole suutnud leida infot nende jäikuse kohta.
Alloleval pildil toodu on 125 Vespa esiamort...
-
- Postitusi: 1811
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 217 korda
- Tänatud: 88 korda
Re: Üherattaline haagis?
Võibolla mõni auto pumbatav amort, kui kellelgi kange tahtmine vedrustuse jäikust reguleerida? Survet ülespoole saab kas käsipumbaga või bentsujaamas. Survet alla saab igal pool lasta.
Pole proovinud, aga mõni piisavalt jäik gaasiamort ilma vedruta ajab ka äkki asja ära?
Auto amortide suurim häda on, et need on pikavõitu.
siis väärib see ka väärkasutamist!"
-
- Postitusi: 759
- Liitunud: 12 Sept 2010, 19:42
- Tsikkel: TDM900
- Asukoht: est
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 19 korda
Re: Üherattaline haagis?
Sellise kaaluga asjale võiks äkki proovida downhill ratta amorti. Amort ise võib isegi surnud olla, peaasi, et natuke kinni peab.
Chain addicts netifoorumisse (foorum.freedown.ee) teema tehes leiab vast ka vastava asja mõistliku hinnaga.
-
- Postitusi: 914
- Liitunud: 14 Juul 2005, 17:03
- Tsikkel: HYBRID- POLTAA BENSAA JA KUMIA
- Asukoht: Tallinn. Varese tn.
- Kontakt:
Re: Üherattaline haagis?
Bastard kirjutas:Sellise kaaluga asjale võiks äkki proovida downhill ratta amorti. Amort ise võib isegi surnud olla, peaasi, et natuke kinni peab.
Chain addicts netifoorumisse (foorum.freedown.ee) teema tehes leiab vast ka vastava asja mõistliku hinnaga.
downhilli ratta amort ajab hinna liiga kalliks.... kogu see muu s**t, on oluliselt odavam, kui korralik downhilli amort.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7200
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Üherattaline haagis?
Need inglaste haagised http://www.mono-trail.co.uk/motorcycle- ... -news.html on tehtud väga kerge ja lihtsa raami ehitusega ja ega tugevamat pole vajagi.
Vedrustus ka jälle ilma amordita,aga vist mingi kummist torsioon nagu ma kuskilt lugesin,aga enam ei leia seda kohta üles.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7200
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Üherattaline haagis?
Seal lehel ka seadusandlus UK-s,mis laseb sellise haakega sõita põhimõtteliselt ainult kas 80km/h tavateedel või 96km/h kiirteel.
http://www.mono-trail.co.uk/single-whee ... r-law.html
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7346
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1076 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: Üherattaline haagis?
XL1000 kirjutas:Need inglaste haagised http://www.mono-trail.co.uk/motorcycle- ... -news.html on tehtud väga kerge ja lihtsa raami ehitusega ja ega tugevamat pole vajagi.
Vedrustus ka jälle ilma amordita,aga vist mingi kummist torsioon nagu ma kuskilt lugesin,aga enam ei leia seda kohta üles.
Jah, neil on tõesti torsioonil töötav "kummiamort". Kasutatatkse laialdaselt nii tööstuses, kui ka liiklusvahendites.
Niiplaju, kui ma erinevatest kohtadest lugenud olen, siis selle kohta liiga palju häid sõnu ei lausuta.
Aga kompaktne on ta küll. Valmistamise poolelt on vaid marginaalselt lihtsam, kui keedveruga amortisaator.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7200
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Üherattaline haagis?
Ma ei leia,et seda torsiooni peaks kaaluma variandina,vaid seda,et ilma amordita see vedrustus, nii ameeriklastel kui inglastel.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 1811
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 217 korda
- Tänatud: 88 korda
Re: Üherattaline haagis?
Soovitan torsiooni küll ära unustada. Mul võrdlusmoment auto haagistelt. Enda omad lehtvedrudega, mis pole ka nüüd kuskilt otsast sõiduomaduste etalon, aga võrreldes torsiooniga on suisa sportlikud. Viimasega hüpleb haagis tühjalt ikka koledal kombel. Kui olen mõnel korral võõra haagisega sõitnud, millel see kummipulkadega torsioonvedrustus, siis ebatasase tee peal näeb peeglist kenasti, et käru rattad rohkem õhus, kui maas.
Kummipulkadega torsioonvedrustust kasutatakse ainult tema lihtsuse ja odavuse pärast. Ehk liikuvaid osi vähe, sillatala saab haagise põhja külge kinni kruvida ja amorte pole ka vaja. Ega need vist eriti midagi parandada ka ei suudaks, kuna torsiooni käik suhteliselt lühike.
siis väärib see ka väärkasutamist!"
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7200
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Üherattaline haagis?
pühak kirjutas:Soovitan torsiooni küll ära unustada. Mul võrdlusmoment auto haagistelt. Enda omad lehtvedrudega, mis pole ka nüüd kuskilt otsast sõiduomaduste etalon, aga võrreldes torsiooniga on suisa sportlikud. Viimasega hüpleb haagis tühjalt ikka koledal kombel. Kui olen mõnel korral võõra haagisega sõitnud, millel see kummipulkadega torsioonvedrustus, siis ebatasase tee peal näeb peeglist kenasti, et käru rattad rohkem õhus, kui maas.
Kummipulkadega torsioonvedrustust kasutatakse ainult tema lihtsuse ja odavuse pärast. Ehk liikuvaid osi vähe, sillatala saab haagise põhja külge kinni kruvida ja amorte pole ka vaja. Ega need vist eriti midagi parandada ka ei suudaks, kuna torsiooni käik suhteliselt lühike.
Ma olen sinuga täiesti nõus,et see torsioon ei kõlba kuskile.Kerghaagise teemas mainisin sedaa ka ja omal on lehtvedrudega haage.Lihtsalt paneb imestama,et kahel nö tootjal(üks USA ja teine UK)on haagised ilma amordita.Ilmselt seal arvestatud ikka siledamate teedega,sest teisiti ei ole see mõistetav.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 3191
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 195 korda
Re: Üherattaline haagis?
Kas mitte speedway ratastel ees samaseid kummilinte ei kasutata?Seal ju töötavad .Amortidest ei tea.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7200
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Üherattaline haagis?
Käisin eile ühes töökojas ja seal pandi veokale külge tööriistakasti,mis minu arust sobiks ideaalselt ka sellele nö raamiga haagisele.Neid on mahuga 29--39-77,5-119 ja154L.Tugevad ja lukustatavad.
Suurimad näiteks:
Mõõdud on selles asendis nagu nad pildil,selle haagise peale sobiks ilmselt kaan ülespidi.
Selline on mõõtudega Laius 830 ,Kõrgus 500,Sügavus 470,maht 119L kaal 12kg.letihind 199€
Selline 1030x500x480 maht 154L kaal 15kg letihind 214€
Neid on muidugi veel mitmetelt tootjatelt,aga need olid saadaval Baltiautoosades.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.