Rumalad või segased küsimused jms

Siia saad panna (naljakaid/huvitavaid) linke, pilte, jutte jne. mida teistel oleks kah huvitav vaadata ning mis ei lähe otseselt teiste teemade alla...

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 939
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 99 korda
Tänatud: 208 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Jesper » 23 Okt 2018, 11:31

Suurtes foorumites, nagu näiteks advrider, ongi valdavad need megateemad - pmst suht võimatu on ükskõik mis asjast ülevaadet saada, kuna igasugune struktuur puudub. Näiteks 2012.a KTM 500EXC teemas on 19334 postitust 967-l lehel, ma olen üpris kindel et selle voki küljes pole üldse erinevaid osi ja kruvisid nii palju kui neid postitusi, seega jäuravad nad ilmselt sajandat korda samadest asjadest. Et noh, äkki pole mõtet iga lollust järgi teha, mis laias maailmas ette tehtud on...


Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5341
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 636 korda
Tänatud: 511 korda
Kontakt:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Macintosh » 23 Okt 2018, 12:18

Et toredam oleks on seal selliseid KTM500EXEC teemasid veel 2-3 erinevat. Reegliks on siiski, et advrideri meagteemad on ühe toote/probleemi/lahenduse kohta. Mitte nii, et ühes teemas on läbisegi majaehitus, lastekasvatus ja mootrorattad. Lisaks tasub enne nurisemist minna ja vaadata, mis on öeldud selle teema kohta päris esimeses postituses. Seal on juhtnöörid oleamas. https://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?f= ... 56#p785113
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 939
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 99 korda
Tänatud: 208 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Jesper » 23 Okt 2018, 12:44

Sorry, et avaldasin toetust praeguse olukorra kehtimajäämise poolt, enam ei tee...
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 1424
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: sv1000n
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 80 korda
Tänatud: 98 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas simp » 23 Okt 2018, 13:22

Jesper kirjutas:Sorry, et avaldasin toetust praeguse olukorra kehtimajäämise poolt, enam ei tee...
mac ei vaielnud vastu, lihtsalt lisas ühe fakti :)
Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5341
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 636 korda
Tänatud: 511 korda
Kontakt:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Macintosh » 23 Okt 2018, 13:32

Jesper kirjutas:Sorry, et avaldasin toetust praeguse olukorra kehtimajäämise poolt, enam ei tee...
Mhm, ma näen, et minu postitust on võimalik mitmel viisil tõlgendada. Ma ikka olen sinuga selles küsimuses samas paadis.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

reimps
Postitusi: 4445
Liitunud: 17 Juul 2007, 23:52
Tsikkel: Tuono V4R
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 135 korda
Tänatud: 395 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas reimps » 23 Okt 2018, 15:40

simp kirjutas: Sellisest "mitte nii päris rumalad küsimused" teemast ei ole võimalik midagi hiljem üles leida.
Ja palju sa oled oma silmaga näinud, et keegi enne postitamist kasutaks kuskil foorumis reaalselt otsingut? Rääkimata eesti keele toredast omapärast erinevate sõnalõppudega olla, seega otsing võib suht nulliga lõppeda väga sageli. Ingliskeelseteski foorumites on ise abi otsides jube keeruline seda õiget fraasi leida, millega tulemust saada..

Mul muud ei ole tegelt, et see pidev splittimine on nagu tõesti naljakas juba. Tehniliselt võiks juba siis rumalate küsimuste teemale eraldi mode panna, kes iga uue küsimuse eraldi teemaks splitib. Sest siis on järgmisel muretsejal lihtsam leida. :mrgreen:
I have an opinion and I'm not afraid to use it
Allergic to stupid people
Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 5341
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 636 korda
Tänatud: 511 korda
Kontakt:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Macintosh » 23 Okt 2018, 16:46

Kas on mingit olulist põhjust eelistada sama hinnataseme juures odavale seikluskaamerale auto videoregistraatoriks (dashcam) ehitatud seadet?
Mulle tundub, et odavad seikluskaamerad annavad üldjuhul kvaliteetsema pildi, kui samas hinnaklassi videoregistraatorid.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 6746
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 87 korda
Tänatud: 141 korda
Kontakt:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas mx77 » 24 Okt 2018, 08:04

Videoregistraatori plussiks on vist ajatempli salvestamine videole, mõnedel millel GPS sees ka kiiruse. Seiklukaameral pole sellist ajatempli võimalust kohanud (või pole menüüst üles leidnud)
Kasutaja avatar

Black
Postitusi: 892
Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 35 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Black » 24 Okt 2018, 08:17

Automaatne salvestama hakkamine toidet peale andes vast ka. Kas mõni seikluskaamera hakkab?
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 613
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: 2007 R6
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 63 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Krl » 24 Okt 2018, 08:26

Mida rohkem uusi teemasid, seda rohkem klikke ja raha.
Kasutaja avatar

Kirs
Toetajaliige
Postitusi: 3935
Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
Tsikkel: BMW
Asukoht: Saaremaa/Tallinn
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 12 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Kirs » 24 Okt 2018, 08:41

+ veel G sensor, liikumisandur, pikivahe jälgimine ja muud lisad mida tavaliselt seikluskaameratelt ei leia.
SERTÃO
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3852
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 764 korda
Tänatud: 157 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas urmas66 » 24 Okt 2018, 10:10

Videoregistraatorid on üldjuhul niiskuse eest kaitsmata ja pole ka võimalusi seda teha. Salvestamine on näiteks Prestigio 560GPS mudelil HD kvaliteedis ja igati hea. Ma jällegi ei kasuta maksimumi ,mida seade võimaldab. Lisaks on neil pimedas salvestamine kordades parem,kui seikluskaameratel. Suvist Transfaragasani salvestust oli päris äge ka ka kodus telekast vaadata. Ma selle suvise reisi päevad salvestasin kõik õhtul läpakasse ja kunagi ilmselt monteerin huvitavamad lõigud kokku ka.
Reisil olles(autoga) on videoregistraator igati tore lisa igasugu muudele kaameratele.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

oil
Postitusi: 301
Liitunud: 15 Apr 2014, 09:39
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 10 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas oil » 24 Okt 2018, 12:39

Mõnel seikluskaameral on pardakaamera funktsioonid täitsa olemas.
Aga hea pardakaamera eelised (minu jaoks) on:

Pildi kvaliteet pimedas
Eriti lai filmimisnurk
Töökindlus (nad ongi loodud hirmus palju filmima, taksojuhtidel 10 tundi päevas). Odavam pardakaamera ikkagi kipub kokku jooksma paari aasta möödudes. On kindlasti erandeid sama palju kui kaameraid.
G-sensor (läheb tööle, kui keegi nt tuuleklaasile tugevamini koputab või autot müksab, samas akud on seniste kogemuste põhjal pardakaameratel vaid mõne minuti jagu vastu pidanud peale poolt aastat kasutamist).
GPS kiiruse ja asukoha salvestamiseks

Erci
Postitusi: 589
Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänatud: 8 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Erci » 28 Okt 2018, 22:02

Miks Prantuse autod võtvad kütust ka siis, kui manuaalkastiga käik on sees ja jala gaasipedaalilt tõstad? Saksa Wag masinad võtavad alati sel juhul 0 L/100 kohta mis minu arvates ongi normaalne, milleks kütust raisata?
Hetkel konkreetselt jutuks 2016 Citröoen Jumper, mis sellisel juhul võtab alati kütust 2,0 L/100 km kohta.

Tänud
___________________________
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 7812
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 85 korda
Tänatud: 136 korda
Kontakt:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Piipz » 28 Okt 2018, 22:04

Pigem on küsimus elektroonikas, kui kütusekulu erinevuses. Kui mootor töötab, siis kütust ikkagi kulub ju. Ainult sel juhul saaks olla see 0 L / 100km kohta, kui mootor sureks reaalselt välja. Pigem just wag huijab numbritega.
Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

Black
Postitusi: 892
Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 35 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Black » 28 Okt 2018, 22:24

VAG-i esimene täht tuleb sõnast "Volkswagen".

will111
Postitusi: 2316
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 167 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas will111 » 28 Okt 2018, 22:24

Mootor ei pea selleks kindlasti mitte välja surema. See kehtis viimati karboraatormootorite aegu, et kütusekulu oli pidev. Kõik sissepritsemootorid lõpetavad kütuse silindrisse pritsimise kui sa jala gaasilt tõstad ning auto oma inertsiga käik sees edasi veereb. Kui käigu välja võtad ja sedasi veered siis tõepoolest pihustamine jätkub, justnimelt sellepärast, et mootor seisma ei jääks vaid ikkagi tühikäigul tiksuma.

Üsna kindel, et ka prantsuse autod ei võta sellises olukorras tegelikult kütet, ju see arvuti näitab lihtsalt valesti või püüab sind oma loogikaga "mitte eksitada"...või siis on pöörded liiga madalad veeredes. Ehk arvatakse prantsusmaal, et kui teatud juhid näevad kuidas nende autod inertsiga veeredes näitavad 0l/100 siis nad kukuvad näiteks võimalikult palju kiirendama ning siis jalga pedaalilt tõstma, arvates ise, et säästavad seeläbi kütust. Pole naljaasi, ma olen reaalselt sellist inimest näinud, kes kunagi just nii tegigi ja just sel põhjusel!
Kasutaja avatar

Black
Postitusi: 892
Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 35 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Black » 28 Okt 2018, 22:40

Pane trip kompu lihtsalt paagitäiega järelejäänud Km-de asendisse ja lõpeta see pidev hetke- ja keskmise kulu jõllitamine. Niikuinii sõidad, nagu sõidad ja kütus kulub.
Kasutaja avatar

Kalapea
Postitusi: 928
Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
Tsikkel: Mõni Ducati
Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
Tänatud: 54 korda
Kontakt:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Kalapea » 28 Okt 2018, 22:56

Kas mitte näidik ei lülitu tühikäigul ümber näitamaks kuluvaid liitreid tunnis (2.0l/h)
PiltPilt

franz125
Postitusi: 2301
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Asukoht: Põhja Tallinn
Tänanud: 10 korda
Tänatud: 83 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas franz125 » 28 Okt 2018, 23:06

Kõik sissepritsemootorid lõpetavad kütuse silindrisse pritsimise kui sa jala gaasilt tõstad ning auto oma inertsiga käik sees edasi veereb. Kui käigu välja võtad ja sedasi veered siis tõepoolest pihustamine jätkub
Ei usu,1988 passat küll nii tark ei olnud.Kui käigupealt gaasi lahti lasid ja sidurit painasid siis ju välja ei surnud.Siduri all lülitit ka pole.Mingeid abs-sse ja muid vigureid ka mitte.Kust spido signaali sai ei mäleta.Käima tõmmates ju ka gaasi kohe ei anna aga käima läheb.Chevy bussil võin huvi pärast arvuti taha lükata ja vaadata kas pritsidele signaal tuleb.
Kangutan kõveraid
VTR1000f ja VTR1000SP1.YamahaGTS selle suve sõiduriist.
VTX1800R potsataja(tjuunimisel)
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Kasutaja avatar

Black
Postitusi: 892
Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 35 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Black » 28 Okt 2018, 23:14

Mootori pöörete andurist piisab, et mitte lasta mootorit mootoriga pidurdamisel janusse surra.

will111
Postitusi: 2316
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 167 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas will111 » 29 Okt 2018, 00:03

Tõlkima ei viitsi hakata aga kuskil vaagi foorumis suht piisav selgitus sellele tühikäigu murele ja muudele sellistele asjadele: "I understand that the VAGCOM read zero fuel injected. But I question this. If I am in gear with zero fuel injected and I push in the clutch really quick then the engine should die.."
The fuel cut-off is down to about 1,200 RPM. You can actually feel it cut in at about that RPM if you drop below that coasting in gear. There will be a slight surge and then, depending on the gear you are in, a lugging feel. When you depress the clutch during engine over run, fuel begins flowing through the injectors at idle quantity right as the engine slows to about 1200 RPMs. But the fuel flow will only support an idle speed of 900 or so RPMs, so the engine speed keeps falling until the preset idle speed of 900 is obtained.

Need pöörded, millest seal jutt on, mingil määral erinevad ühel ja teisel mootoril, aga kuskil seal tühikäigust natuke kõrgemal tulevad pihustid küttega taha. Ja seda on selgelt tunda, absoluutselt igal autol! Nagu Black ütles siis piisab pöörete andurist. Kui nüüd aus olla siis ma arvasin, et siinses foorumis ikka iga viimane kui üks isik teab, et ükski pritse ei pritsi käiguga coastides :D See on nii elementaarne asi, et seda õpetatakse isegi autokoolis rohelistele. Kui see nii ei oleks siis jalg gaasilt ära x kiiruselt veereksid kõik autod kaugemale kui täpselt sama kiiruse pealt käik välja ja vabaga. On aga vastupidi sest käik sees veerev auto töötab vastu nii tuule, veere, kui jõuülekande takistustele + ajab tühjalt mootorit ringi. Vabakäigule lükates aga ületab vaid tuuletakistust ja veeretakistust.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 6746
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 87 korda
Tänatud: 141 korda
Kontakt:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas mx77 » 29 Okt 2018, 07:40

Piipz kirjutas:Pigem on küsimus elektroonikas, kui kütusekulu erinevuses. Kui mootor töötab, siis kütust ikkagi kulub ju. Ainult sel juhul saaks olla see 0 L / 100km kohta, kui mootor sureks reaalselt välja. Pigem just wag huijab numbritega.
Miks nii? Kui ikka pritse ei pritsi siis reaalne kulu ongi 0, mootri töö ei puutu asjasse.. Ja ei ole ainult volkaril nii, mul Subaru ja täpselt samamoodi veeredes on null, vaid siis kui kiirus väikseks jääb taastub pritse ja hakkab mingit kulu näitama.

Erci
Postitusi: 589
Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänatud: 8 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Erci » 29 Okt 2018, 08:14

Ei näidik näitab ikka 2L / 100 km kohta, mitte tunnis. Seda ka suurel kiirusel gaasipedaali vabastades, seega ei ole ka pöörded liiga madalad. Ma olin ka siiani arvamusel, et pritsega masin ei tohiks pritsida käiguga coastides. Sellepärast küsingi, miks Citröen võtab siiski sel juhul 2L / 100 km kohta. Never ei näita vähem.
Kuskilt kuulsin ammu, et mingi EU määrus isegi on selle kohta, aga võin eksida.
Siiani erinevad oletused ja arvamused, aga ehk siiski keegi teab veel midagi, mida me ei tea...
___________________________
Kasutaja avatar

Black
Postitusi: 892
Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 35 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Black » 29 Okt 2018, 08:18

Erci kirjutas:Ei näidik näitab ikka 2L / 100 km kohta, mitte tunnis.
Erci kirjutas:Sellepärast küsingi, miks Citröen võtab siiski sel juhul 2L / 100 km kohta. Never ei näita vähem.
"Näitab 2L/100" ja "võtab 2L/100" ei ole ju üks ja sama. Spidokas näitab sulle ka reaalsusest rohkem. Mõnda asja on üldjoontes rumalale massile (ei midagi isiklikku hetkel kellegi suhtes) mõistlikum reaalsusest teistmoodi esitleda. Saada Vehosse kiri ja uuri, miks PSA täpselt nii teeb. Küllap sellel on mingil statistikal põhinev põhjus.
Kasutaja avatar

Ivoonu
Mode
Postitusi: 1231
Liitunud: 27 Sept 2007, 18:06
Tsikkel: Kawasaki VN1500 Nomad
Asukoht: Tartu
Tänanud: 40 korda
Tänatud: 36 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Ivoonu » 29 Okt 2018, 08:37

Erci kirjutas:Sellepärast küsingi, miks Citröen võtab siiski sel juhul 2L / 100 km kohta.
Berlingo näitab mootoriga pidurdades nulli.
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 7812
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 85 korda
Tänatud: 136 korda
Kontakt:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas Piipz » 29 Okt 2018, 16:34

mx77 kirjutas:
Piipz kirjutas:Pigem on küsimus elektroonikas, kui kütusekulu erinevuses. Kui mootor töötab, siis kütust ikkagi kulub ju. Ainult sel juhul saaks olla see 0 L / 100km kohta, kui mootor sureks reaalselt välja. Pigem just wag huijab numbritega.
Miks nii? Kui ikka pritse ei pritsi siis reaalne kulu ongi 0, mootri töö ei puutu asjasse.. Ja ei ole ainult volkaril nii, mul Subaru ja täpselt samamoodi veeredes on null, vaid siis kui kiirus väikseks jääb taastub pritse ja hakkab mingit kulu näitama.
Ahaa. Et kui mootor auto veeredes töötab aga pritse ei pritsi, siis mootor töötab ainult õhust ja armastusest? Samas ma olen oma mõistuselt mingi riga mootori tasemel, kus kõik on lihtne ja kus kõik koguaeg töötab või siis kõik koguaeg üldse ei tööta. igasugune kaval elektroonika ja start-stop süsteemid on natsa liiga palju juba.
Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942

joel
Postitusi: 1364
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 39 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas joel » 29 Okt 2018, 16:44

Kui veermik läbi käigukasti mootoriga pidurdades mootorit ringi veab, siis pole õhku ja armastust vajagi (kütusest rääkimata), et mootor seisma ei jääks. See on juba aastakümneid pritsega mootoritel nii ja pole mingi hüper-super tehnika viimane sõna. Pole võimatu, et isegi osadel karpamootoritel pandi magnetklapp mootoriga pidurdamise ajaks kinni, kui pöörded piisavalt kõrged (kui õigesti mäletan, siis 80-ndande lõpu Audil 2.3l KE-Jetronicuga mootoril oli see piir 1400 rpm).
Joel

will111
Postitusi: 2316
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 167 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas will111 » 29 Okt 2018, 16:51

Mida tähendab sinu jaoks mootori töötamine? Kas mootor töötab kui see käib ringi? Või mootor töötab kui see teeb kasulikku tööd?

Coastimine ehk mootori ringi ajamine, ilma, et mootor sel ajal kasulikku tööd teeks ongi mõeldud selleks, et hoida kokku kütust ja hoida kokku pidureid. Ning teha juhi elu lihtsamaks. Mootor võib ju käia ringi ka õhust ja mannavahust...kui tal parasjagu ei ole ülesannet tööd teha ja autot vedada (autot veab see töö, mida mootor eelenvalt on teinud).
Start-stop on samm edasi, mootori tühjalt ringi vedamine aga iseenesest ei ole mitte midagi kuigi keerulist. kui sul rigal täie vilega lendamise pealt saab kütus otsa siis mis juhtub? mootor "jääb seisma" ehk ei tee enam tööd. kuid pill veereb ikkagi edasi. kui sa nüüd oled kiire vana ja võtad seljakotist pudeli ning valad selle pakki tühjaks ning õnnelikul kombel see kütus jõuabki uuesti karbussi siis mis juhtub enne kui pill jõuab seisma jääda? pill läheb käima ja sõidada edasi. see, mida teeb pritsega auto coastides ei ole niiväga palju erinev kirjeldatud olukorrast :D lihtsalt seal on mõningad andurid, mis mõõdavat teatud asju ning pihustid, mille tööd saab iga hetk täpselt kontrollida
Kasutaja avatar

stretch
Postitusi: 215
Liitunud: 28 Apr 2004, 20:44
Tsikkel: 1965 Jawa 250/559
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 5 korda

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Lugemata postitus Postitas stretch » 29 Okt 2018, 17:35

joel kirjutas:Pole võimatu, et isegi osadel karpamootoritel pandi magnetklapp mootoriga pidurdamise ajaks kinni, kui pöörded piisavalt kõrged...
Isegi Ladadel, millel magnetklapiga karbuss, on see funktsioon täitsa olemas. Sundökonomaiser vist oli selle nimi...



Vasta

Mine “Ajaviiteks...”